Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 19:57

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Donstil schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:53:
[...]

Ik heb mijn post al geedit voor je quote, dat eerste waar je op reageerd heb ik weggehaald. Zoals ik al aangeef is 4:3 gewoon de fotografie standaard, zeggen dat ik daarom geen verstand heb van fotografie bewijst eigenlijk juist iets anders, maar goed dat had ik al weg gehaald.

Verder gaat je laatste argument over een 16:9 scherm natuurlijk niet op je doet veel meer op je device dan alleen maar fotos kijken. Maar goed, dat weet jij ook wel natuurlijk.
De originele standaard in fotografie is 3:2
4:3 is standaard geworden in compacte digitale camera's.

Het 35mm rolletje, of nu full frame, en de APS formaat zijn allemaal 3:2.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Nav de vraagstelling hier wel of geen verzekering of AC+ voor je iPhone...

Artikel Volkskrant juli 2017:

https://www.volkskrant.nl...an-schadeclaims~a4506315/

Ik had het ook al in het iPhone X topic geplaatst:

De tijden van "oh, ik declareer mijn smartphone reparatie wel ff bij m'n inboedel verzekering" zijn niet meer zo vanzelfsprekend bij veel verzekeraars (oa flinke verhoging eigen risico of smartphones geheel uit de inboedel verzekering)

[ Voor 26% gewijzigd door _Bailey_ op 18-10-2017 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Geert1976 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:29:

De tijden van "oh, ik declareer mijn smartphone reparatie wel ff bij m'n inboedel verzekering" zijn niet meer zo vanzelfsprekend bij veel verzekeraars (oa flinke verhoging eigen risico of smartphones geheel uit de inboedel verzekering)
Daarom Interpolis, als ik wel eens hoor wat andere verzekeraars niet vergoeden en Interpolis wel dan weet ik weer waarom ik graag iets meer premie betaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cunodb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
Ik heb nu al een tijdje die van Centraal Beheer, de buitenshuisverzekering. Echt meer dan prima: https://www.centraalbehee...itenshuisverzekering.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Geert1976 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:29:

Moraal van het verhaal kan alleen maar zijn: controleer eerst wat je verzekering wel en niet vergoed. Ze mogen dan wel niet meer vanzelfsprekend zijn, maar blijkbaar zijn er nog verzekeraars waarbij je wel terecht kan. AC+ of extra verzekering bij je abbo zijn daardoor voor mij overbodig aangezien mijn inboedelverzekering al dekking biedt.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Cardwizard schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:04:
[...]

Daarom Interpolis, als ik wel eens hoor wat andere verzekeraars niet vergoeden en Interpolis wel dan weet ik weer waarom ik graag iets meer premie betaal
Interpolis = Firma list en bedrog! :(

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
HereIsTom schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:30:
[...]

Interpolis = Firma list en bedrog! :(
Tja dat zou kunnen, maar die helpen me al vele jaren meer dan prima dus ik vind het goed

*edit, ik had ze al bijna nodig: laat mijn 8 plus zo uit de handen vallen van zeker 1,5 meter hoog op een tegelvloer :X .... niks aan de hand _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Cardwizard op 18-10-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:01
sheepdog schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:06:
[...]

Inmiddels reactie van Anker en die verzekeren dat het niet schadelijk is voor de batterij. Het lampje blijft gewoon branden zolang er contact is met de telefoon, maar laadt niet verder.
Nu weer voorraad op amazon en ik ben weer blij :)

Abn Amro verzekering is ook prima

[ Voor 5% gewijzigd door Nick25 op 18-10-2017 15:56 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Laatst online: 16:27
cunodb schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:29:
Ik heb nu al een tijdje die van Centraal Beheer, de buitenshuisverzekering. Echt meer dan prima: https://www.centraalbehee...itenshuisverzekering.aspx
Hier ook inderdaad. Toch al 2 keer mijn iPhone kapot laten vallen (scherm gebroken) en beide keren dezelfde dag nog met een nieuwe iphone de applestore uitgelopen. Netjes de volgende werkdag het bedrag van Achmea op mijn rekening gestort gekregen. En dat voor een paar euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Mandarijntje schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:03:
[...]

Hier ook inderdaad. Toch al 2 keer mijn iPhone kapot laten vallen (scherm gebroken) en beide keren dezelfde dag nog met een nieuwe iphone de applestore uitgelopen. Netjes de volgende werkdag het bedrag van Achmea op mijn rekening gestort gekregen. En dat voor een paar euro per maand.
Maar wel een eigen risico van 100 euro :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
Steephh schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:05:
[...]

Maar wel een eigen risico van 100 euro :P
Hm ik zie het. Ik heb hem al 2 jaartjes lopen, toen was er nog geen eigen risico.
0 eigen risico dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Mandarijntje schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:08:
[...]

Hm ik zie het. Ik heb hem al 2 jaartjes lopen, toen was er nog geen eigen risico.
0 eigen risico dus ;)
Mooi te laat met eventueel afsluiten dus. :P Kan het niet zijn overigens dat de voorwaarden veranderen en dat er plots wel eigen risico bijkomt?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
Ja dat zou je zeggen inderdaad, maar heb hier niks over vernomen dus denk het toch niet.
Er is ook een pagina voor de oude buitenhuisverzekering van vóór 9-10-17. Ik denk dat die voor mij onveranderd blijft. https://www.centraalbeheer.nl/verzekeringen/woonverzekering/Paginas/woonverzekering-voor-oktober2017.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
[quote]HereIsTom schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:29:
[...]
Vind het maar een dom gelul, ik ken niemand die nog foto’s print op 4:3, alleen mensen die niet kunnen fotograferen en ook hun telefoon nog gewoon rechtop houden als ze een foto maken, maar aan dat soort foto’s heb je geen reet!
Ik heb geen verstand van fotografie, al lijkt hij mij wel leuk om daar meer op in te lezen.

Rechtop houden is voor een portret of één of twee mensen prima te doen.
Maar ik snap je punt.

Waarom hebben de smartphones op hoogste megapixel resolutie een 4:3 beeldverhouding dan?
4:3 zie ik nog op Instagram (Geen idee of dat wat zegt)

[ Voor 12% gewijzigd door Berlinetta op 18-10-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Uhuruburu schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:13:
[...]

Is een bekend probleem bij IOS11 en Vodafone. Een bypass om het probleem op te lossen totdat Apple een definitief oplossing heeft:

Ga via instellingen naar "opties voor mobiele data" en zoek daarna "schakel 4G in" op. Zet deze optie op "alleen data". Dat schijnt je probleem op te lossen.
Ik heb zelf ook Vodafone(particulier) en ik heb hier niks van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Cardwizard schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:52:
[...]

Tja dat zou kunnen, maar die helpen me al vele jaren meer dan prima dus ik vind het goed

*edit, ik had ze al bijna nodig: laat mijn 8 plus zo uit de handen vallen van zeker 1,5 meter hoog op een tegelvloer :X .... niks aan de hand _/-\o_
Nou das mazzel, want ik weet zeker dat ze het niet gaan vergoeden!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Mijn draadloze snellader is onderweg oOo

Itian A8 10W Snelle Draadloze Lader Stand - Hout

Afbeeldingslocatie: https://img.fasttechcdn.com/786/7864900/7864900-4.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HereIsTom schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:31:
Mijn draadloze snellader is onderweg oOo

Itian A8 10W Snelle Draadloze Lader Stand - Hout

[afbeelding]
Maar als hij draadloos is, hoe krijgt die lader dan stroom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 23:54:
[...]

Maar als hij draadloos is, hoe krijgt die lader dan stroom :+
Door een adapter (vaak niet meegeleverd) dus draadloos :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Cardwizard schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 23:57:
[...]

Door een adapter (vaak niet meegeleverd) dus draadloos :o
Precies, jij snap ‘m :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Berlinetta schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:00:
[...]

Ik heb zelf ook Vodafone(particulier) en ik heb hier niks van gemerkt.
Gaat specifiek om Vodafone Zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook al een keer eerder genoemd maar voor de mensen die geen filmpjes kunnen versturen via WhatsApp die op 4K zijn geschoten: Delen via de filmrol zelf werkt wel kom ik net achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Maar aan die adapter zit een draadje naar de lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Een vraagje aan mede iPhone 8 bezitters: gisteren heb ik m'n iPhone 8 ontvangen en het valt me op dat de rand van het scherm goed voelbaar is. Ik kom van een iPhone 6 af en daar gaat het frame eigenlijk naadloos over in scherm. Natuurlijk voel je wel een heel klein naadje maar dit loopt redelijk vloeiend over.

Bij mijn 8 steekt het scherm duidelijk iets meer uit dan bij mijn 6. De overgang aan de achterkant voelt veel gelijkmatiger dan de overgang aan de voorkant. Hoort dit zo of is mijn scherm niet goed gemonteerd?

[ Voor 44% gewijzigd door tinustilburg op 19-10-2017 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:07
tinustilburg schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:35:
Een vraagje aan mede iPhone 8 bezitters: gisteren heb ik m'n iPhone 8 ontvangen en het valt me op dat de rand van het scherm goed voelbaar is. Ik kom van een iPhone 6 af en daar gaat het frame eigenlijk naadloos over in scherm. Natuurlijk voel je wel een heel klein naadje maar dit loopt redelijk vloeiend over.

Bij mijn 8 steekt het scherm duidelijk iets meer uit dan bij mijn 6. De overgang aan de achterkant voelt veel gelijkmatiger dan de overgang aan de voorkant. Hoort dit zo of is mijn scherm niet goed gemonteerd?
Ik heb het ook op mijn 8 Plus. Jammer dat dit voelbaar is, maar verder ook weer geen ramp.

Het is in ieder geval meer voelbaar dan bij mijn vorige 7 Plus (jetblack).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Nee is ook geen ramp, maar vroeg me af of het normaal is. Vooral omdat de achterkant wel naadloos is en omdat het bij de iPhone 6 aan de voorkant ook gewoon naadloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:13

Dat is wel een heel goed punt, ik vind dit zeer nuttige info, want zoiets kan je heel erg storen, dank u

Ik laat de iphone vaak op mijn pink rusten zodat hij niet uit mijn handen glijdt, en me pink zit dan net op de lader, of de gaten van de mic, en dat gaat op den duur irriteren, ik krijg er zelfs eelt van op dat pink kootje.
This maar net hoe je hem vasthoudt dus het kan een punt zijn.
Maar het is dus niet een opgezette batterij geval, kunnen meer dit bevestigen, of dit normaal is?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:38
Steephh schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:09:
[...]

Mooi te laat met eventueel afsluiten dus. :P Kan het niet zijn overigens dat de voorwaarden veranderen en dat er plots wel eigen risico bijkomt?
Dat kan zeker. Afgelopen maand een brief ontvangen van Klaverblad dat het eigen risico op elektronische apparatuur van mijn all-risk inboedelverzekering verhoogd is van 0 euro naar 150 euro. Als ik het er niet mee eens was mocht ik wel even de adviseur bellen om de verzekering op te zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:20

Is dat niet omdat ze nu een rubberen(?) rand tussen het scherm en de behuizing hebben geplaatst? Om te voorkomen dat het scherm kapot gaat bij een val van 30cm?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
Remy!!!! schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:10:
[...]

Is dat niet omdat ze nu een rubberen(?) rand tussen het scherm en de behuizing hebben geplaatst? Om te voorkomen dat het scherm kapot gaat bij een val van 30cm?
Ik kan me ook voorstellen dat die rand bedoeld is om bij te dragen aan de "waterdichtheid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Remy!!!! schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:10:
[...]

Zou kunnen, maar neem aan dat de achterkant ook waterdicht is. Dat is bij de 8 ook glas en dat paneel sluit wel naadloos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
OosterF schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:00:
[...]

Dat kan zeker. Afgelopen maand een brief ontvangen van Klaverblad dat het eigen risico op elektronische apparatuur van mijn all-risk inboedelverzekering verhoogd is van 0 euro naar 150 euro. Als ik het er niet mee eens was mocht ik wel even de adviseur bellen om de verzekering op te zeggen :+
Niet gek dat verzekeringen aanpassen er word zoveel geclaimd en niet alles is zuivere koffie tenslotte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Roos79 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:05:
[...]

Niet gek dat verzekeringen aanpassen er word zoveel geclaimd en niet alles is zuivere koffie tenslotte :+
Inderdaad, vroeger deed men voorzichtig met dure dingen, nu vinden jongelui het heel normaal om te spelen met een apparaat van bijna €1000,-

Maar mijn vraag is eigen of iemand weet of je in iOS ook kan zien wanneer je de batterij hebt opgeladen e.d.
Of heb je daar een speciale app voor?

[ Voor 16% gewijzigd door HereIsTom op 19-10-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
HereIsTom schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:38:
[...]

Inderdaad, vroeger deed men voorzichtig met dure dingen, nu vinden jongelui het heel normaal om te spelen met een apparaat van bijna €1000,-

Maar mijn vraag is eigen of iemand weet of je in iOS ook kan zien wanneer je de batterij hebt opgeladen e.d.
Of heb je daar een speciale app voor?
Geeft de iPhone toch standaard aan wanneer de oplader voor het laatst is gebruikt.

Dat klopt, was ook een puntje van kritiek in bepaalde reviews.
The biggest physical change is the move to a glass back, and a very pretty one at that. While glass looks nice and enables wireless charging, the join between the aluminium frame and the glass panel is quite noticeable. It's not uncomfortable and it doesn't get in the way of using the phone, but it doesn't have the same seamless feel as the aluminium iPhone 7.

[ Voor 54% gewijzigd door NotSoSteady op 19-10-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
NotSoSteady schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:42:
[...]

Geeft de iPhone toch standaard aan wanneer de oplader voor het laatst is gebruikt.
Ja maar ik bedoel meer de geschiedenis van het opladen, zodat je kan hoe vaak je ‘m heb opgeladen e.d.
Overigens geeft bij de Instellingen > Batterij alleen in het begin aan hoe lang hij al standby is e.d., maar na ongeveer 60% batterij krijg ik alleen streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
HereIsTom schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:46:
[...]

Ja maar ik bedoel meer de geschiedenis van het opladen, zodat je kan hoe vaak je ‘m heb opgeladen e.d.
Overigens geeft bij de Instellingen > Batterij alleen in het begin aan hoe lang hij al standby is e.d., maar na ongeveer 60% batterij krijg ik alleen streepjes.
Coconut -> http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
HereIsTom schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:51:
[...]

Jammer niet meer beschikbaar in de App Store :?
Sorry, ik wist niet dat er geen Windows-versie is.

Deze geeft de cycli en capaciteit van je accu ook weer.

[ Voor 21% gewijzigd door NotSoSteady op 19-10-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
NotSoSteady schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:53:
[...]

Sorry, ik wist niet dat er geen Windows-versie is.

Deze geeft de cycli en capaciteit van je accu ook weer.
Zijn er dan geen iPhone apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Bedankt voor al je moeite, maar die kon ik al, maar die laat niet zien wanneer ik de batterij heb opgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Ik heb daar ook "last" van maar schijnbaar is het normaal. Ik heb een Iphone 8 wit. (geen plus).
mell33 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:53:
[...]

Dat is wel een heel goed punt, ik vind dit zeer nuttige info, want zoiets kan je heel erg storen, dank u

Ik laat de iphone vaak op mijn pink rusten zodat hij niet uit mijn handen glijdt, en me pink zit dan net op de lader, of de gaten van de mic, en dat gaat op den duur irriteren, ik krijg er zelfs eelt van op dat pink kootje.
Maar het is dus niet een opgezette batterij geval, kunnen meer dit bevestigen, of dit normaal is?
Ook hier heb ik "last" van, als je hem met 1 hand gebruikt begint je pink te irriteren. Komt omdat de uitsparingen aan de onderkant "te scherp" zijn oid. Volgens mij heeft de 7 een andere onderkant. Maar goed bizar dat daar niet over nagedacht is eigenlijk.

Overigens, ik ook de volgende problemen:

Soms als ik het scherm ontgrendel (met touch id of pincode) gaat alles heel langzaam, alsof hij even de kluts kwijt is ofzo. Alles hapert zeg maar, na een paar seconde is dat weg.

Heel soms loopt het toestel vast, en reageert ie nergens op, meestal is dat maar maximaal een paar seconden... Vind het eigenlijk niet kunnen met een toestel van deze prijsklasse. Maar goed het zijn kleine details voor de rest doet alles het prima.

[ Voor 12% gewijzigd door Roflmao op 20-10-2017 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
De anker Qi zijn op Amazon weer op voorraad bestelling net weer gedaan :)

https://www.amazon.de/dp/...5UzbTZ8VPT6?tag=macr05-21

[ Voor 43% gewijzigd door Nick25 op 20-10-2017 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
mell33 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:53:
[...]

LOL. Dat heb ik met mijn 7 ook. Dacht dat ik de enige was die hier 'last' van heeft. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja het is schurend, en daardoor wordt het irritant.

@Roflmao
En je bent niet de enige die met dat schokken te maken heeft, het gebeurd bij mij als de batterij in energie spaarstand is. this net alsof hij even te weinig power heeft om wakker te worden dan. Ik vind het heel lelijk storend voor een tel van bijna 1000, vooral als je daardoor steeds een paar seconden niets kan, en het scrollen schokt, en je zo soms de pagina voorbij flipt bijvoorbeeld. (iphone 7+)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:14
Nick25 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:57:

Heb je hierbij die "qualcomm Quick Charge 3.0] Anker PowerPort" nodig voor de fast charge of voldoet een 15w iPad adapter ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
mdoos schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:07:
[...]

Heb je hierbij die "qualcomm Quick Charge 3.0] Anker PowerPort" nodig voor de fast charge of voldoet een 15w iPad adapter ook?
geen idee fast charge werkt toch niet op de 8 (nog) niet hopelijk binnenkort wel.
Deze was kwa prijs & kwaliteit heel goed :)
Heb er al een op me bureau staan en nu zijn er 6 besteld meerdere collega's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Over de batterij gesproken, mijn 8 gaat echt veel langer mee op een lading dan mijn 6s. Het is me nog niet gelukt om hem volledig leeg te krijgen in 1 dag. Ik speel geen games, des ondanks haalde mijn 6s vaak het einde van de dag niet. Super tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:14
Nick25 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:21:
[...]

geen idee fast charge werkt toch niet op de 8 (nog) niet hopelijk binnenkort wel.
Deze was kwa prijs & kwaliteit heel goed :)
Heb er al een op me bureau staan en nu zijn er 6 besteld meerdere collega's :+
Zover ik gelezen had 7.5w charge wel toch? tegenover de 5w die veel el cheapo QI laders hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Nick25 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:57:

Dank voor de heads-up d:)b

Ik heb er meteen 2 besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
dafmay schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:03:
[...]

Dank voor de heads-up d:)b

Ik heb er meteen 2 besteld.
Graag gedaan O+

Ik wou ze gisteren al bestellen maar toen waren binnen no-time weer uitverkocht...

nu wel gelukt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nick25 op 20-10-2017 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opa_paul
  • Laatst online: 19-07-2024
Nick25 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:34:
[...]

Graag gedaan O+

Ik wou ze gisteren al bestellen maar toen waren binnen no-time weer uitverkocht...

nu wel gelukt :)
Ik vraag me alleen af; wat is het nut van die draadloze laders?! Waarom zou ik de iPhone draadloos op een charger willen leggen i.p.v. op mijn nachtkastje en er een kabel in pluggen?! Scheelt 0,5s. Daarbij is draadloos opladen schijnbaar slechter en gaat het nog trager ook nog.
Dus, waarom doen jullie het? Ik kan geen goede reden bedenken m.u.v. dat ik gewoon graag de nieuwste functie gebruik! Het is nieuw en gaaf dus waarom niet?! Maar goed, slaat natuurlijk nergens op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
opa_paul schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:45:
[...]
Het is nieuw en gaaf dus waarom niet?! Maar goed, slaat natuurlijk nergens op!
Nieuw?! Haha die is goed 8)7 7(8)7 Ik gebruik draadloos laden al jaren (Android toestellen).

En om jouw wel doordachte vraag dan ook maar meteen te beantwoorden...het is gewoonweg makkelijk. Verder is het inderdaad allemaal niet zo spannend.

Dus...doe gewoon waar jij je prettig bij voelt. Dan doen wij dat ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

opa_paul schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:45:
[...]

Ik vraag me alleen af; wat is het nut van die draadloze laders?! Waarom zou ik de iPhone draadloos op een charger willen leggen i.p.v. op mijn nachtkastje en er een kabel in pluggen?! Scheelt 0,5s. Daarbij is draadloos opladen schijnbaar slechter en gaat het nog trager ook nog.
Dus, waarom doen jullie het? Ik kan geen goede reden bedenken m.u.v. dat ik gewoon graag de nieuwste functie gebruik! Het is nieuw en gaaf dus waarom niet?! Maar goed, slaat natuurlijk nergens op!
Je kunt toch zelf ook wel bedenken welke voordelen draadloos laden heeft. Het benoemen van de nadelen lukt jou immers ook :)

Ik kan mij het gemak wel voorstellen. Mijn Apple Watch leg ik op mijn lader en is de volgende dag weer vol. Heel handig. Ik kan mij ook bedenken dat als je op je bureau (thuis of op het werk) en op je nachtkastje een lader hebt liggen, je het toestel op de lader legt en zodoende wordt deze continu opgeladen als je 'm niet gebruikt. Er is ook een groot nadeel die jij nog niet benoemd hebt: Je kunt niet laden en het toestel gebruiken tegelijk. Althans bij handelingen die vereisen dat je het toestel oppakt.

Het is een afweging die je kunt maken. Weegt het gemak op tegen de nadelen? Mijn iPhone gaat 1 tot 2 dagen mee. Op mijn nachtkastje leggen is voldoende om er weer een hele dag tegenaan te kunnen. Ik merk dus weinig van de nadelen van draadloos laden. Zelfs als het slechter is voor de batterij is dat pas merkbaar als ik al twee iPhone generaties verder ben :Y)

Wel geef ik nog steeds de voorkeur aan een adapter en kabeltje. Die zitten dus ook standaard in mijn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domini2006
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06-2024
[b][message=52949195,noline]Roflmao schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:10

Soms als ik het scherm ontgrendel (met touch id of pincode) gaat alles heel langzaam, alsof hij even de kluts kwijt is ofzo. Alles hapert zeg maar, na een paar seconde is dat weg.

Heel soms loopt het toestel vast, en reageert ie nergens op, meestal is dat maar maximaal een paar seconden... Vind het eigenlijk niet kunnen met een toestel van deze prijsklasse. Maar goed het zijn kleine details voor de rest doet alles het prima.
Ik heb dit ook al regelmatig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
swv schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:58:
[...]

Er is ook een groot nadeel die jij nog niet benoemd hebt: Je kunt niet laden en het toestel gebruiken tegelijk. Althans bij handelingen die vereisen dat je het toestel oppakt.
Ik kan vrijwel alle handelingen uitvoeren (gewoon dagelijks gebruik) met mijn iPhone, zodra ik deze in bezit heb.
Ik doe dit terwijl de telefoon wordt opgeladen op mijn stand up wireless charger.
Dus geen idee waarom je zo stellig bent met ''Je kunt niet laden en het toestel gebruiken tegelijk''.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Geert1976 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:17:
[...]

Ik kan vrijwel alle handelingen uitvoeren (gewoon dagelijks gebruik) met mijn iPhone, zodra ik deze in bezit heb.
Ik doe dit terwijl de telefoon wordt opgeladen op mijn stand up wireless charger.
Dus geen idee waarom je zo stellig bent met ''Je kunt niet laden en het toestel gebruiken tegelijk''.
Ik type liever met mijn telefoon in mijn hand en als ik wil gamen doe ik dat ook met mijn telefoon in mijn hand. Als de batterij dan leeg geraakt/is (of nog lang mee moet gaan die dag) zit ik toch vast aan dat bedrade infuus. Plus dat het laden daarmee sneller gaat (ik gebruik alleen iPad laders van 10 en 12W)... Ander scenario: Ziggo Go kijken op maximale helderheid in de tuin is ook niet bevorderlijk voor de batterijduur. Zowel op iPad als iPhone. Hoe ga ik dat dan doen in mijn tuinstoel en een draadloze lader?? Dus ja ik ben stellig met "je kunt niet laden en het toestel gebruiken tegelijk", waarbij je voor het gemak even "Althans bij handelingen die vereisen dat je het toestel oppakt." vergeten was te quoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:45
Kleine update over de batterij. Op de 8+ Kom ik zonder problemen de dag door met intensief gebruik. Zie zelfs niet hoe ik hem leeg kan krijgen met normaal gebruik. Groot verschil met de 6 waar ik vandaan kwam.

Probeerde zojuist ook een trucje. 1 touch id vinger met 4 vingers (elke keer een andere vinger als je moet wisselen). Dat werkt helemaal super! Nu heb ik touch-id op alle 10 vingers :)

Ook de draadloze lader uit China ontvangen. Is een stand en deze werkt prima. High-speed 9V 1,3A. Jammer dat de iPhone niet op maks snelheid kan laden

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Laatst online: 19-07-2024
Rene schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:23:
Kleine update over de batterij. Op de 8+ Kom ik zonder problemen de dag door met intensief gebruik. Zie zelfs niet hoe ik hem leeg kan krijgen met normaal gebruik. Groot verschil met de 6 waar ik vandaan kwam.

Probeerde zojuist ook een trucje. 1 touch id vinger met 4 vingers (elke keer een andere vinger als je moet wisselen). Dat werkt helemaal super! Nu heb ik touch-id op alle 10 vingers :)

Ook de draadloze lader uit China ontvangen. Is een stand en deze werkt prima. High-speed 9V 1,3A. Jammer dat de iPhone niet op maks snelheid kan laden
Dat lijkt me helemaal niet slim. Lijkt me heel onveilig. Nu is geen 1 vinger meer echt goed gelezen en beveiligd.

Accuduur helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33

Dat is zeker niet slim, er zijn nu vast ook andere personen die nu kunnen inloggen, het vingerafdruk patroon is nu niet specifiek genoeg, en zal altijd wel 6 of 8 punten van overeenkomst vinden bij een ander persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
mell33 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

Dat is zeker niet slim, er zijn nu vast ook andere personen die nu kunnen inloggen, het vingerafdruk patroon is nu niet specifiek genoeg, en zal altijd wel 6 of 8 punten van overeenkomst vinden bij een ander persoon.
Zou het? Geen van mijn collega's kon innloggen met Touch-ID. Na 3 pogingen moesten ze allemaal een password invoeren. Ik heb het er weer vanaf gehaald zodat alleen mijn duimen en wijsvinger werken (elk afzonderlijk geregistreerd) maar ik zie niet voor me hoe dit tot een probleem kan leiden. Het zal een toevalstreffer moeten zijn wil hij uberhaupt unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:59

lol, waarom zou je überhaupt met al je 10 vingers je telefoon willen openen? 8)7
Ik heb altijd beide duimen gedaan zodat ik hem zowel links als rechts kan oppakken en unlocken, maar dit slaat echt nergens op. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Mixpower schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:21:
[...]

lol, waarom zou je überhaupt met al je 10 vingers je telefoon willen openen? 8)7
Ik heb altijd beide duimen gedaan zodat ik hem zowel links als rechts kan oppakken en unlocken, maar dit slaat echt nergens op. :+
Hoezo niet? Dat jij altijd beide duimen beschikbaar hebt zegt niet dat dat voor alle andere hetzelfde is. Ik ben bijna elke dag een uur in de keuken bezig, vieze vingers zijn dan standaard. Mijn pinken zijn meestal niet bedekt in het vet en andere etensresten. Zodra ik een bericht krijg kan ik met mijn pinken unlocken ;) (en uitgerekend rond etenstijd komen de meeste berichten.

Alle gekheid daargelaten. Ik kan prima zonder. Ik heb het alweer teruggezet naar duimen en wijsvingers. Ik vraag me alleen af waarom dit onveiliger zou zijn? Geen van mijn collega's kon mijn telefoon unlocken, dus zo onveilig is het blijkbaar niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Rene schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:17:
[...]

Zou het? Geen van mijn collega's kon innloggen met Touch-ID. Na 3 pogingen moesten ze allemaal een password invoeren. Ik heb het er weer vanaf gehaald zodat alleen mijn duimen en wijsvinger werken (elk afzonderlijk geregistreerd) maar ik zie niet voor me hoe dit tot een probleem kan leiden. Het zal een toevalstreffer moeten zijn wil hij uberhaupt unlocken.
Je maakt de toeval groter.
Ik zou het niet doen, je kan wel meer vingers registreren en ook verbeteren, leg hem er maar eens op en verschuif hem steeds dan wordt de desbetreffende vinger grijs en heb je hem onder elke hoek goed erin staan
Desnoods helemaal ronddraaien, maar wel steeds een stukje, want anders werkt het herkennen niet. (alle 10 apart)
Editje
Ik heb 4, me 2 duimen en 2 wijsvingers.

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 23-10-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
HereIsTom schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:25:
[...]

Nou das mazzel, want ik weet zeker dat ze het niet gaan vergoeden!
Toch nog even hier op terug komen, ik heb contact gehad met Interpolis en in mijn geval word dit vergoed in EN buiten huis met een eigen risico van 50 euro (inboedel en buitenhuis verzekering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Uhuruburu schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 07:47:
[...]

Gaat specifiek om Vodafone Zakelijk.
Is hier al een oplossing voor?
Bij mij werkt het nog steeds niet lekker.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik heb gemerkt dat de GPS niet goed werkt in iOS 11.0.3 op de iPhone 8 Plus.
Als ik foto’s maak dan pakt hij de vorige locatie, pas als ik Kaarten app open pakt hij de huidige locatie!?

Overigens maak hij wel mooie foto’s!

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4452/37627532860_d9dba6b839.jpg
De Koppelsluis, Brugakker, Zeist, Netherlands - 0124 by -HereIsTom-

[ Voor 41% gewijzigd door HereIsTom op 23-10-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Na jaren van Android gebruik, nu overgestapt naar de iPhone/IOS.

Ik heb helaas wel een probleem met de GPS. Als ik Google maps gebruik dan weet de GPS niet waar ik ben. Hij ziet me altijd met een afwijking langs de weg rijden.

Dit lijkt een veel voorkomend probleem te zijn:
https://discussions.apple.../8081112?start=0&tstart=0
https://forums.macrumors....ot-very-accurate.2072804/

Zijn er nog meer mensen die dit gemerkt hebben?

Zie toevallig de post hierboven. Ik vraag me nu af of fit een software of hardware probleem is...

[ Voor 9% gewijzigd door FrankGuthrie op 23-10-2017 22:33 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, als het een hardware probleem is dan is het makkelijk opgelost met een software-update. Gewoon de offset iets aanpassen en voila.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

WhatsappHack schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:39:
Ach, als het een hardware probleem is dan is het makkelijk opgelost met een software-update. Gewoon de offset iets aanpassen en voila.
Lijkt me niet de manier van doen........ Hoefde niks te offsetten op mijn Nexus.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankGuthrie schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:55:
[...]

Lijkt me niet de manier van doen........ Hoefde niks te offsetten op mijn Nexus.
Nee, daar had de software dan al de juiste offset. ;) Als er door een foutje bij Apple een verkeerde waarde is gepushed dan kunnen ze dat oplossen door de offset te corrigeren. Dat doe jij zelf niet, Apple fixt dat zelf met een softwareupdate.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Apple heeft nog wel altijd de neiging om apps die je eerder naar de achtergrond hebt verwezen door een nieuwe te openen, volledig opnieuw op te starten als hem na enige tijd weer opent. Dit zorgt ervoor dat de apps de belasting op het systeem zo laag mogelijk houden. Uiteraard is dat goed voor de accuduur. Een minpunt hiervan is dat je dan weer helemaal opnieuw moet beginnen in de app. Je gaat dan niet verder waar je gebleven was. Daarvan is sprake als je bijvoorbeeld WhatsApp open hebt staan, maar ook Facebook gebruikt, e-mails binnenhaalt en tegelijkertijd nog aan het internetten bent. Ga je dan bijvoorbeeld even weg uit de Facebook-app en kom je daarna terug, moet die helemaal opnieuw laden en kan je weer bovenaan beginnen met scrollen.

Kan iemand dit bevestigen, ik had dit op mijn 6s en 7plus nooit, het lijkt me heel irri, en er gaat dan heel wat gebruiksgemak verloren.

Nieuwste ios en iphone 8 en 8 plus, daar gaat dit over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Het is vooral irritant omdat FB zo ontzettend vervelend omgaat met die timeline die telkens verspringt doordat hij niet timebased is maar op populariteit wordt gesorteerd.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Roflmao schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:10:
[...]

Ik heb daar ook "last" van maar schijnbaar is het normaal. Ik heb een Iphone 8 wit. (geen plus).

[...]

Jammer genoeg hier ook tegenaan gelopen, samen met het feit dat de GPS niet weet waar ik ben op de weg als ik navigatie gebruik....

Eerst iPhone, maar dit zijn toch dingen die de beleving minder maken.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
FrankGuthrie schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:03:
[...]

Jammer genoeg hier ook tegenaan gelopen, samen met het feit dat de GPS niet weet waar ik ben op de weg als ik navigatie gebruik....

Eerst iPhone, maar dit zijn toch dingen die de beleving minder maken.
Heel erg balen dit. Ik herken het zelf gelukkig niet. Als ik dit had was ik naar de Apple Store gegaan of in ieder geval telefonisch contact met Apple opgenomen. Dit lijkt me niet zoals het hoort te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-BB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 17:50
Kan iemand zijn ervaring delen, nu na een ongeveer maand, die van de 7+ is overgestapt naar de 8+? Is de a11 chip dusdanig goed dat je de mindere Battery capaciteit niet merkt. Of is de 8+ zelfs beter qua accu duur?
Ben erg benieuwd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:30
ICT-BB schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:59:
Kan iemand zijn ervaring delen, nu na een ongeveer maand, die van de 7+ is overgestapt naar de 8+? Is de a11 chip dusdanig goed dat je de mindere Battery capaciteit niet merkt. Of is de 8+ zelfs beter qua accu duur?
Ben erg benieuwd.. :)
Ik had een 7 Plus en nu een 8 Plus. Batterijduur vind ik meer dan prima! Kan er een hele dag mee doen en dankzij fast charging zit het toestel ook zo weer op de 50%. Moet wel zeggen dat je verder tijdens het gebruik weinig verschil merkt tussen de 7 Plus en 8 Plus. De nieuwe Portret-feature voor de Camera is leuk, maar ik kan niet zeggen dat ik het regelmatig gebruik. Het TrueTone-scherm vind ik wel prettig, maar of dat een upgrade waard is betwijfel ik. Zodra ik de X binnen heb gaat de 8 weer de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-BB
MelvinW schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:17:
[...]

Ik had een 7 Plus en nu een 8 Plus. Batterijduur vind ik meer dan prima! Kan er een hele dag mee doen en dankzij fast charging zit het toestel ook zo weer op de 50%. Moet wel zeggen dat je verder tijdens het gebruik weinig verschil merkt tussen de 7 Plus en 8 Plus. De nieuwe Portret-feature voor de Camera is leuk, maar ik kan niet zeggen dat ik het regelmatig gebruik. Het TrueTone-scherm vind ik wel prettig, maar of dat een upgrade waard is betwijfel ik. Zodra ik de X binnen heb gaat de 8 weer de deur uit.
Thnx voor de reactie.
Ik ben van plan een 7+ of 8+ aan te schaffen. Twijfel vooral door het marginale prijs verschil (7+ = 883 8+ = 899).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
ICT-BB schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:37:
[...]

Thnx voor de reactie.
Ik ben van plan een 7+ of 8+ aan te schaffen. Twijfel vooral door het marginale prijs verschil (7+ = 883 8+ = 899).
Dan zou ik voor de 8 Plus gaan, heeft toch een iets betere batterij en camera en langer updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
HereIsTom schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:46:
Ik heb gemerkt dat de GPS niet goed werkt in iOS 11.0.3 op de iPhone 8 Plus.
Als ik foto’s maak dan pakt hij de vorige locatie, pas als ik Kaarten app open pakt hij de huidige locatie!?
Ik zou iPhone 8 (Plus) gebruikers willen vragen of ze ook dit GPS probleem hebben?
Als ik diverse buitenlandse fora lees dan lijkt het een hardware probleem i.p.v. een iOS 11 probleem.
Ik lees ook dat het voorkomt bij navigatie apps op de iPhone die dan vaak er net naast zit.
Als het inderdaad een hardware probleem is vind ik dat niet kunnen bij een apparaat van bijna €1000,- euro!
Het speelt dus vooral als je via 3G/4G verbinding hebt, via WiFi lijkt het wel aardig te werken, maar daar heb je buiten niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:07
mell33 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:09:
Apple heeft nog wel altijd de neiging om apps die je eerder naar de achtergrond hebt verwezen door een nieuwe te openen, volledig opnieuw op te starten als hem na enige tijd weer opent. Dit zorgt ervoor dat de apps de belasting op het systeem zo laag mogelijk houden. Uiteraard is dat goed voor de accuduur. Een minpunt hiervan is dat je dan weer helemaal opnieuw moet beginnen in de app. Je gaat dan niet verder waar je gebleven was. Daarvan is sprake als je bijvoorbeeld WhatsApp open hebt staan, maar ook Facebook gebruikt, e-mails binnenhaalt en tegelijkertijd nog aan het internetten bent. Ga je dan bijvoorbeeld even weg uit de Facebook-app en kom je daarna terug, moet die helemaal opnieuw laden en kan je weer bovenaan beginnen met scrollen.

Kan iemand dit bevestigen, ik had dit op mijn 6s en 7plus nooit, het lijkt me heel irri, en er gaat dan heel wat gebruiksgemak verloren.

Nieuwste ios en iphone 8 en 8 plus, daar gaat dit over.
De niet Plus iPhone heeft 2gb ram en in de praktijk zie je dat apps sneller worden afgesloten dan bij de Plus variant die 3gb dan heeft. Vooral Facebook wordt heel snel afgesloten valt mij op.
Vind het daarom ook jammer dat men er niet gewoon wat meer geheugen in gedaan heeft.
ICT-BB schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:37:
[...]

Thnx voor de reactie.
Vind het verschil tussen de iPhone 8 tov de iPhone 7 erg klein. Belangrijkste verschil is de camera.
Qua snelheid geen verschil ondanks de A11.
Beeldscherm praktisch hetzelfde en truetone zet ik liever uit want maakt het scherm nog geler.
Voor de rest wat kleinigheidjes zoals AR wat wel leuk is om mee te spelen.
Qua accuduur merk ik niet veel verschil.

Misschien dat als iOS11 verder geoptimaliseerd wordt dat de iPhone 8 beter gaat presteren maar dat is afwachten. Vaak bij versie xx.3 loopt het goed.

Maar als het prijsverschil in jouw geval zo klein is dan zou ik de 8 nemen. Ik denk alleen wel dat je 128gb vergelijkt met 64gb gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:15

RnB

HereIsTom schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 01:32:
[...]

Ik zou iPhone 8 (Plus) gebruikers willen vragen of ze ook dit GPS probleem hebben?
Als ik diverse buitenlandse fora lees dan lijkt het een hardware probleem i.p.v. een iOS 11 probleem.
Ik lees ook dat het voorkomt bij navigatie apps op de iPhone die dan vaak er net naast zit.
Als het inderdaad een hardware probleem is vind ik dat niet kunnen bij een apparaat van bijna €1000,- euro!
Het speelt dus vooral als je via 3G/4G verbinding hebt, via WiFi lijkt het wel aardig te werken, maar daar heb je buiten niks aan.
GPS werkt op mijn 8 prima. De fix is snel en accuraat.
Ik gebruik regelmatig Sygic en Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-BB
Garret1410 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:02:

[...]

Maar als het prijsverschil in jouw geval zo klein is dan zou ik de 8 nemen. Ik denk alleen wel dat je 128gb vergelijkt met 64gb gezien de prijs.
Bedankt voor je reactie!, Klopt inderdaad, 32 gb is me te weinig, 64gb is voor mij voldoende. Bij de 7+ ben je dan genoodzaakt om de 128 gb te pakken..
Na de bovenstaande positieven berichten m.b.t. de 8+, ga ik deze maar eens laten komen..
Zijn er trouwens nog mensen die last hebben van ruis tijdens het bellen? Leek ook even een probleem te zijn met de 8+..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Wat mij wel opvalt, en is dat ook bij anderen zo?
Is de stereo speaker die hij zou moeten hebben.
Maar als ik me duim op de rechter gaatjes druk. Dan hoor ik amper nog geluid uit de linker kant.
Heeft iedereen dat? Op de 8+

Is de linker speaker stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Aan de "onderkant" zit maar 1 speaker. De andere gaatjes zijn voor de koptelefoon microfoon. De andere speaker is het streepje aan de bovenkant. Dat deel dat je tegen je oor aan doet als je belt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuz op 25-10-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Sluuz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:12:
Aan de "onderkant" zit maar 1 speaker. De andere gaatjes zijn voor de koptelefoon. De andere speaker is het streepje aan de bovenkant. Dat deel dat je tegen je oor aan doet als je belt.
Heb je hem zelf ook? of reageer je vanuit een 6 iphone. deze heeft geen koptelefoon jack.
Graag hoor ik een reactie van iemand met een iphone 8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
mell33 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:57:
[...]

Heb je hem zelf ook? of reageer je vanuit een 6 iphone. deze heeft geen koptelefoon jack.
Graag hoor ik een reactie van iemand met een iphone 8+
Ja ik heb hem zelf ook. Waarom heeft de headphone jack er iets mee te maken? Je hebt nog steeds een microfoon nodig daar ergens voor als je belt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Haha jij haalt de koptelefoon erbij hoor, ik heb het alleen over de stereo speakers aan de onderkant.

edit;
Maar ik snap nu wat je bedoeld, hij speelt ook geluid af door je telefoon speaker boven, vandaar de stereo vermelding.

Onder zit dus maar 1 speaker en is niks veranderd

[ Voor 47% gewijzigd door Mel33 op 25-10-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
mell33 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:01:
Haha jij haalt de koptelefoon erbij hoor, ik heb het alleen over de stereo speakers aan de onderkant.
Lees dit even:
https://discussions.apple.../8092580?start=0&tstart=0

Aan de onderkant van je iphone zit links een microfoon (linkerrij gaatjes) dan je lightning connector en de rechtterrij gaatjes is een speaker. De andere speaker is aan de bovenkant van je telefoon, bij de front camera.

edit: ah ik zie nu dat ik koptelefoon typte ipv microfoon. Fixed

[ Voor 7% gewijzigd door Sluuz op 25-10-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Sluuz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:12:
Aan de "onderkant" zit maar 1 speaker. De andere gaatjes zijn voor de koptelefoon microfoon. De andere speaker is het streepje aan de bovenkant. Dat deel dat je tegen je oor aan doet als je belt.
wat bedoel je hier dan.
beetje rustaag aan gozer, je stichtte verwarring, maar wat bedoel je met dat van de koptelefoon dan?

edit
Aha je bedoeld dus microfoon.en je hebt het al geëdit beetje rustig aan heh gozer haha

edit2< leuk dat je de "gozer lees hier eens" opmerking edit/weghaalt, maar geef er dan ook even een excuus bij, zou wel zo netjes zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Mel33 op 25-10-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
RnB schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:14:
[...]

GPS werkt op mijn 8 prima. De fix is snel en accuraat.
Ik gebruik regelmatig Sygic en Google Maps.
Ok dankje. En werkt de GPS ook goed bij het maken van foto’s?
Dan heb ik dan dus geen GPS fix, hij pakt dan gewoon de oude locatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
mell33 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:09:
[...]

edit2< leuk dat je de "gozer lees hier eens" opmerking edit/weghaalt, maar geef er dan ook even een excuus bij, zou wel zo netjes zijn.
Ging er even vanuit dat je het nog niet had gelezen omdat ik het vrij snel erna had gewijzigd O-). Bij deze mijn oprechte excuses voor "gozer" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Word gewaardeerd, en voelt goed deze correctie, hup en je krijgt het respect weer terug. en een thums up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
HereIsTom schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:38:
[...]

Werkt op mijn 8+ prima. Maar let op, bij mijn 7 werkte GPS slecht bij iOS11. Of dit met foto's maken ook zo was kan ik me niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
8 plus. geen enkel probleem met de GPS. Zodra ik de navigatieapp open in CarPlay is de positie direct goed. Dit is ook het geval voor GMAPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Ik heb vanochtend voor de 2e keer gehad dat mijn draadloos laden niet werkt :(
Dat resulteerde in een lege telefoon en dus verslapen voor werk.

Ik houd daar denk ik maar mee op. De telefoon ligt goed op de lader (LEDje brandt als ik'm eropleg) dus dat kan het niet zijn.

Geen idee wat de oorzaak is, ik heb een IKEA lader welke 't normaal goed doet. Verder draait mijn telefoon op beta software, wellicht is dat het probleem.

Hebben meer mensen dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Krullebol.nl schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:31:
Ik heb vanochtend voor de 2e keer gehad dat mijn draadloos laden niet werkt :(
Dat resulteerde in een lege telefoon en dus verslapen voor werk.

Ik houd daar denk ik maar mee op. De telefoon ligt goed op de lader (LEDje brandt als ik'm eropleg) dus dat kan het niet zijn.

Geen idee wat de oorzaak is, ik heb een IKEA lader welke 't normaal goed doet. Verder draait mijn telefoon op beta software, wellicht is dat het probleem.

Hebben meer mensen dit al eens meegemaakt?
Ik heb het een keer gehad, maar dat kwam volgens mij gewoon omdat het toestel er niet goed op lag. Ik heb een vrij goedkoop dingetje met een niet al te groot oppervlak. Sinds 4 oktober in gebruik. Maar goed, toen had ik nog 50% over ongeveer.

Mag ik, uit nieuwsgierigheid, vragen wat je overdag allemaal doet met je toestel waardoor je de accu helemaal leeg trekt?

Ik heb een 8 Plus met bluetooth en wifi de hele dag aan en heb, als ik om 6 uur 's avonds thuis kom, altijd nog wel tussen de 70 en 80% accu. En ik kijk er met enige regelmaat op. Zelfs met intensief gebruikt, zal ik echt enorme moeite moeten doen om 'm zo leeg te krijgen.

Ik ben, as we speak, vanaf half 7 vanmorgen van de lader af en heb nu nog 92%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
bram1984 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:54:
[...]

Ik heb het een keer gehad, maar dat kwam volgens mij gewoon omdat het toestel er niet goed op lag. Ik heb een vrij goedkoop dingetje met een niet al te groot oppervlak. Sinds 4 oktober in gebruik. Maar goed, toen had ik nog 50% over ongeveer.
Ik check altijd wel of 't icoontje op mijn telefoon groen wordt en of het lampje van de lader aangaat, dus het zou goed moeten zijn..
Mag ik, uit nieuwsgierigheid, vragen wat je overdag allemaal doet met je toestel waardoor je de accu helemaal leeg trekt?

Ik heb een 8 Plus met bluetooth en wifi de hele dag aan en heb, als ik om 6 uur 's avonds thuis kom, altijd nog wel tussen de 70 en 80% accu. En ik kijk er met enige regelmaat op. Zelfs met intensief gebruikt, zal ik echt enorme moeite moeten doen om 'm zo leeg te krijgen.

Ik ben, as we speak, vanaf half 7 vanmorgen van de lader af en heb nu nog 92%.
Als ik thuiskom van werk zit ik meestal tussen 60-70% accu (ik bel en sms redelijk wat) en 's avonds gebruik ik'm vrij veel.
Waar het 's nachts mee misgaat is Sleep Cycle, deze trekt 'm dan wel leeg in de nacht als er niet geladen wordt.

Als ik die app niet had, was er eigenlijk niks aan de hand op zich.

[ Voor 6% gewijzigd door Krullebol.nl op 25-10-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Krullebol.nl schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:07:
[...]

Als ik thuiskom van werk zit ik meestal tussen 60-70% accu (ik bel en sms redelijk wat) en 's avonds gebruik ik'm vrij veel.
Waar het 's nachts mee misgaat is Sleep Cycle, deze trekt 'm dan wel leeg in de nacht als er niet geladen wordt.

Als ik die app niet had, was er eigenlijk niks aan de hand op zich.
Ah vandaar, ja dat gebruik ik zelf niet. Ik ging er alleen maar slechter door slapen omdat me teveel focuste op het feit dat mijn slaap in de gaten werd gehouden. :+

Maar zodra je je toestel erop legt en je een trilling voelt cq. geluidje hoort, dan moet hij opladen. Anders is er wellicht iets mis met je lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:15

RnB

HereIsTom schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:38:
[...]

Ja, ook met het maken van foto's toont ie gelijk de goede locatie.
Wel vreemd dat ie bij jou een oude locatie pakt, de keren dat ik geen fix kon krijgen (omdat ik geen bereik had/in een kelder stond), liet de iPhone helemaal geen locatie zien.

Ook even een ervaring m.b.t. de batterijduur van de 8: ik ben erg tevreden, de 8 doet met mijn gebruik er beduidend langer over dan mijn 7 en 6S. Ik zit met 6u gebruik en 25u standby nog op 40 - 50%.
Met deze tijden had mijn 7 nog 10 - 15% over.

[ Voor 19% gewijzigd door RnB op 25-10-2017 13:20 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 34 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 8, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.