mell33 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:09:
Apple heeft nog wel altijd de neiging om apps die je eerder naar de achtergrond hebt verwezen door een nieuwe te openen, volledig opnieuw op te starten als hem na enige tijd weer opent. Dit zorgt ervoor dat de apps de belasting op het systeem zo laag mogelijk houden. Uiteraard is dat goed voor de accuduur. Een minpunt hiervan is dat je dan weer helemaal opnieuw moet beginnen in de app. Je gaat dan niet verder waar je gebleven was. Daarvan is sprake als je bijvoorbeeld WhatsApp open hebt staan, maar ook Facebook gebruikt, e-mails binnenhaalt en tegelijkertijd nog aan het internetten bent. Ga je dan bijvoorbeeld even weg uit de Facebook-app en kom je daarna terug, moet die helemaal opnieuw laden en kan je weer bovenaan beginnen met scrollen.
Kan iemand dit bevestigen, ik had dit op mijn 6s en 7plus nooit, het lijkt me heel irri, en er gaat dan heel wat gebruiksgemak verloren.
Nieuwste ios en iphone 8 en 8 plus, daar gaat dit over.
De niet Plus iPhone heeft 2gb ram en in de praktijk zie je dat apps sneller worden afgesloten dan bij de Plus variant die 3gb dan heeft. Vooral Facebook wordt heel snel afgesloten valt mij op.
Vind het daarom ook jammer dat men er niet gewoon wat meer geheugen in gedaan heeft.
Vind het verschil tussen de iPhone 8 tov de iPhone 7 erg klein. Belangrijkste verschil is de camera.
Qua snelheid geen verschil ondanks de A11.
Beeldscherm praktisch hetzelfde en truetone zet ik liever uit want maakt het scherm nog geler.
Voor de rest wat kleinigheidjes zoals AR wat wel leuk is om mee te spelen.
Qua accuduur merk ik niet veel verschil.
Misschien dat als iOS11 verder geoptimaliseerd wordt dat de iPhone 8 beter gaat presteren maar dat is afwachten. Vaak bij versie xx.3 loopt het goed.
Maar als het prijsverschil in jouw geval zo klein is dan zou ik de 8 nemen. Ik denk alleen wel dat je 128gb vergelijkt met 64gb gezien de prijs.