Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:28
Ik heb m'n foto's de pc gekregen via iCloud, en dat werkt nu net zoals onedrive.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
on99 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:34:
[...]

Maar zoals jij ook aangeeft kom je langzamerhand achter handige functies en zal het wel even duren voordat ik ook optimaal gebruik kan maken van iOS. Ik weet nog steeds niet hoe ik fotos van mijn iPhone op mijn PC kan zetten...
Er zijn diverse manieren om je foto’s op je PC te krijgen. O.a. iCloud.
Maar ik gebruik ook gratis Apps zoals Google Foto’s en Dropbox, dan heb je ook gelijk een paar backups.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Gaat niet door schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 07:50:
[...]

Werkt het draadloos opladen nog wel als er in een pasje in zit?
Ja, ik heb ook een erg dik hoesje en daar gaat het ook allemaal doorheen. Maar ik denk dat het ook aan de draadloze lader ligt die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Nou zat vandaag braaf te wachten op PostNL. Op tijd opgestaan en discovery kijken. Zou tussen 8 en 11 bezorgd worden. Krijg ik een mail om 10:42 : u was niet thuis wij komen morgen terug.
Ik zat op de bank 8 meter van m'n voordeur af.
Lekker bedrijf dat PostNL. Ik laat hem morgen afgooien bij zo'n PostNL punt vanaf 9 uur dan haal ik hem zelf wel.
Zo moest het ff kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52
mike30 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:00:
Nou zat vandaag braaf te wachten op PostNL. Op tijd opgestaan en discovery kijken. Zou tussen 8 en 11 bezorgd worden. Krijg ik een mail om 10:42 : u was niet thuis wij komen morgen terug.
Lekker bedrijf dat PostNL. Ik laat hem morgen afgooien bij zo'n PostNL punt vanaf 9 uur dan haal ik hem zelf wel.
Zo moest het ff kwijt
Mag je blij zijn dat het pakketje er uberhaupt is. Hintje:

Roflmao in "[iPhone 8 & 8 Plus] Ervaringen & Discussie"

Overigens juist om dat soort gelul te voorkomen had ik mijn pakket bij een afhaalpunt laten bezorgen, wordt mijn phone gejat voor aankomst :/

Overigens nog steeds geen Iphone (PostNL is bezig met een onderzoek, welk onderzoek denk ik dan 8)7 ). Ga morgen eens maar erachter aan bellen want dit wordt knap vervelend zo. Ik wil een fokking Appelenfanboi worden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
mike30 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:00:
Zo moest het ff kwijt
Dit klopt inderdaad niet, de bezorger belazert de boel en spaart pakketjes op, zodat hij niet zover hoeft te rijden. Een klacht indienen bij PostNL dat het niet klopt en je gewoon thuis was!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:45
Vandaag moest ik plotseling wat documenten scannen. Aangezien ik geen zin had om terug te rijden naar mijn kantoor heb ik de scan functie in de notitie app gebruikt.

Dat werkt helemaal top! Perfecte scans en direct doorgestuurd als PDF.

Komend van een iPhone 6 is het echt een vernieuwing met de 8 plus. True Tone is stiekem best prima, camera is 10x beter, force Touch en een prima accuduur.

Iemand vroeg naar de krasgevoeligheid: na 1 week zijn er wat minuscule hairlines te zien op de achterkant, niets bijzonders om over wakker te liggen ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
HereIsTom schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:31:
[...]

Dit klopt inderdaad niet, de bezorger belazert de boel en spaart pakketjes op, zodat hij niet zover hoeft te rijden. Een klacht indienen bij PostNL dat het niet klopt en je gewoon thuis was!
Ik heb online een klacht ingediend idd. Ik heb eerst geprobeerd te bellen maar toen ik belde zei een vriendelijke dame: er zijn 23 wachtenden voor u.
Misschien ben ik niet de enige dan vandaag met dit geintje :)
Nou ga hem morgen eens op halen en jammer genoeg moet ik dit weekend avonddienst werken dus na het weekend ga ik hem eens goed bekijken.
Heb al wel een spigen tough armor besteld aangezien die prima bevallen is op m'n s6 edge.

En daarna zal m'n tab a wel een ipad moeten worden en moet er uiteindelijk ook zo'n apple watch komen....word nu al een duur geintje die Iphone >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Zeer content met Mn 8 Plus :)
Heb er bij de Mediamarkt een screenprotector op laten zetten, zou beter zijn als tempered glass, iemand ervaring mee? Meteen even een cover meegenomen zodat de iPhone de eerste weken overleefd. De andere haal ik wel in China..

Zag dat Ikea draadloze laders heeft voor 15 euro, iemand daar al Info over? Lijken nog niet leverbaar in NL....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
carpachio schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:47:
Kan ik ergens de intensiteit van de trilfunctie aanpassen? Ik vind dat mijn Iphone 8 niet hard trilt als ik gebeld/facetimed word....
Ook gezocht maar enige dat mij hielp was een andere trilsequence kiezen
Brabso schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:40:
En hoe is het inmiddels gesteld met de toestellen welke zonder hoesje gebruikt worden, krasgevoelig of valt het mee ?
De 8+ die ik heb is zeker niet minder krasgevoelig t.o.v. mijn 6S. Het valt me altijd een beetje tegen hoe makkelijk je krassen krijgt op de iPhone maar ik weet niet hoe dat is in vergelijking met bv Samsung toestellen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
[...]
De 8+ die ik heb is zeker niet minder krasgevoelig t.o.v. mijn 6S. Het valt me altijd een beetje tegen hoe makkelijk je krassen krijgt op de iPhone maar ik weet niet hoe dat is in vergelijking met bv Samsung toestellen.
[/quote]

Dat ze die krasgevoeligheid dan nog niet aangepast hebben of zal het puur een kostenplaatje zijn ?
Saffierglas om het hele toestel heen zal wel weer te duur worden ;)
Het glas voor de camera schijnt al een goedkoop aftreksel saffierglas te zijn en meer gevoelig dan normale saffierglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45

RnB

Vergeet niet dat saffierglas snel breekt, niet echt handig voor een telefoon die relatief vaak valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Brabso schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:14:
[...]
[/quote]

Dat ze die krasgevoeligheid dan nog niet aangepast hebben of zal het puur een kostenplaatje zijn ?
Saffierglas om het hele toestel heen zal wel weer te duur worden ;)
Het glas voor de camera schijnt al een goedkoop aftreksel saffierglas te zijn en meer gevoelig dan normale saffierglas.
Het blijft een compromis tussen krasbestendigheid en breekbestendigheid.

Glas van saffier of ceramiek is krasbestendiger naar breekt snel in stukjes als je het laat vallen. Kunststof glas breekt veel minder snel maar is veel krasgevoeliger.

Verder zal het ook met kosten te maken hebben. Een telefoon mag een bepaald bedrag kosten om te maken en daar kun je als bedrijf niet overheen gaan want dan gaat je winst naar beneden en aandeel houders willen groei zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
mike30 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:52:
[...]

En daarna zal m'n tab a wel een ipad moeten worden en moet er uiteindelijk ook zo'n apple watch komen....word nu al een duur geintje die Iphone >:)
:+
Die is grappig en kan t alleen beamen :P

@Clavis ik laat al jaren screen protectors zetten bij Amac _/-\o_ die zijn echt heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roflmao schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:20:
[...]

Mag je blij zijn dat het pakketje er uberhaupt is. Hintje:

Roflmao in "[iPhone 8 & 8 Plus] Ervaringen & Discussie"

Overigens juist om dat soort gelul te voorkomen had ik mijn pakket bij een afhaalpunt laten bezorgen, wordt mijn phone gejat voor aankomst :/

Overigens nog steeds geen Iphone (PostNL is bezig met een onderzoek, welk onderzoek denk ik dan 8)7 ). Ga morgen eens maar erachter aan bellen want dit wordt knap vervelend zo. Ik wil een fokking Appelenfanboi worden :D
Huh waarom is dat jou probleem dan? Waarom moet jij daar achteraan. Is dat niet iets voor de webshop.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:53
HereIsTom schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:31:
[...]

Zelfde ervaring een keer gehad met DHL. Nog achteraan gebeld. Ze konden geen moer doen. Nee meneer, wij hebben geen contact met de bezorger. Sindsdien haal ik de pakketjes zelf wel op bij een ophaalpunt. :(

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:53
Clavis schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 00:01:
Zeer content met Mn 8 Plus :)
Heb er bij de Mediamarkt een screenprotector op laten zetten, zou beter zijn als tempered glass, iemand ervaring mee? Meteen even een cover meegenomen zodat de iPhone de eerste weken overleefd. De andere haal ik wel in China..

Zag dat Ikea draadloze laders heeft voor 15 euro, iemand daar al Info over? Lijken nog niet leverbaar in NL....
Prima spul. Ik heb er nog wel 1 voor je voor een zacht prijsje.
Stuur me maar een DM bij interesse.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Donstil schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:42:
[...]

Huh waarom is dat jou probleem dan? Waarom moet jij daar achteraan. Is dat niet iets voor de webshop.
Blijkbaar niet... De reden is dat er een kleine kans is dat het toestel teruggevonden kan worden... Lijkt me sterk wanneer er alleen een Iphone 8 mist uit een een pakketje dat het toestel zelf teruggevonden kan worden... Maar goed ze blijven hoog en laag springen dat ik moet wachten. Dus w8 ik het af. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Roflmao op 13-10-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Dit is de omgedraaide wereld. Dit is het risico van de webshop. In principe zou een goede webshop jouw een nieuwe sturen en zelf het onderzoek afwachten. Als hij wordt teruggevonden, gaat hij terug naar de webshop en klaar, zo niet, dan hebben zij het maar uit te zoeken met PostNL.

Ze hadden hem dan maar extra verzekerd moeten verzenden.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
rimave schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:53:
[...]

Prima spul. Ik heb er nog wel 1 voor je voor een zacht prijsje.
Stuur me maar een DM bij interesse.
Zie DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
rimave schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:52:
[...]

Zelfde ervaring een keer gehad met DHL. Nog achteraan gebeld. Ze konden geen moer doen. Nee meneer, wij hebben geen contact met de bezorger. Sindsdien haal ik de pakketjes zelf wel op bij een ophaalpunt. :(
Wij zijn hier gezegend met een perfecte pakket bezorger van PostNL, die komt vaak eind van de middag nog een keer terug als je er niet bent. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58

BiLo

PSN: toiletcleaner

Ik heb tot vandaag nog geen problemen gehad met mijn iPhone 8, tot zojuist:

Ik wilde met de barcodescanner van ING een betaling uitvoeren. Ik open de ING app, kies de scanner:

trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Resultaat; een volledig flippende trilmotor. Een lock en unlock van het toestel stopte het trillen.

Iemand anders (rare) problemen met de trilmotor ondervonden?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Clavis schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 00:01:
Heb er bij de Mediamarkt een screenprotector op laten zetten, zou beter zijn als tempered glass, iemand ervaring mee?
Volgens MM? :+ Ik zweer bij Panzerglass.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Garret1410 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:52:
[...]
Verder zal het ook met kosten te maken hebben. Een telefoon mag een bepaald bedrag kosten om te maken en daar kun je als bedrijf niet overheen gaan want dan gaat je winst naar beneden en aandeel houders willen groei zien.
Ik denk dat het kosten aspect hier nog wel mee valt. Ik had een OnePlusX, toch wel een budget toestel te noemen (ook al had het zeker geen goedkope uitstraling). Ik heb deze telefoon vaker laten vallen dan al mijn andere toestellen ooit bij elkaar opgeteld. Het laatste jaar heb ik er geen enkele screenprotector op gehad en het scherm is eerlijk waar na 2,5 jaar gebruik 100% krasvrij (en de achterkant ook, en is ook van glas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Guys, paar uurtjes geleden 'n iPhone 8 binnengekregen nadat ik 'm gisterenavond nog besteld had :D Het is m'n allereerste iPhone ooit en ik heb me laten overhalen nadat ik een halfjaar geleden een Mac gekocht heb, ook voor het eerst, en dat beviel me zo goed dat ik, ja, dan maar volledig op de Apple kar gesprongen ben :Y) Na al jaren en jaren verschillende Android telefoons gehad te hebben, was ik er trouwens ook een beetje op uitgekeken.

Maar goed, ik heb al wel 'n paar vragen waar ik precies niet direct het antwoord op vind. Eén dingetje is het toetsenbord. Ik heb m'n iPhone ingesteld in het Engels - Nederlands komt altijd zo knullig over - waardoor ik standaard ook een Engelstalig toetsenbord kreeg. Als ik het toetsenbord gebruik, kan ik keurig uit suggesties kiezen, hij voorspelt of vult dus aan wat ik wil zeggen. Nu heb ik ook een Nederlandstalig toetsenbord toegevoegd, maar nu voorspelt die helemaal niets meer. Misschien logisch ook omdat de Predictive slider ontbreekt in de zeer summiere instellingen, maar waarom? Ook moet ik altijd switchen naar de accent-layout om een punt of komma te typen, kan dit op een of andere manier niet gewoon bij de letters staan?

Bedankt! d:)b

Oh, ik zie nu net dat die me niet aanvult omdat Nederlands niet tussen de lijst staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn iPhone 8 valt uit bij een batterij lading van 9%, contact over gehad met apple en telefoon hersteld. Helaas nog het zelfde issue. De diagnostische tests van apple laten helaas niets zien.

Zojuist hebben ze me een vervangend toestel verzonden maar bijzonder vreemd dat de diagnose van apple het mankement niet laat zien. Batterij is blijkbaar 100% in orde volgens de diagnose software.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Sluuz schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:23:
Dit is de omgedraaide wereld. Dit is het risico van de webshop. In principe zou een goede webshop jouw een nieuwe sturen en zelf het onderzoek afwachten. Als hij wordt teruggevonden, gaat hij terug naar de webshop en klaar, zo niet, dan hebben zij het maar uit te zoeken met PostNL.

Ze hadden hem dan maar extra verzekerd moeten verzenden.
Na een zeer indringend gesprek hebben ze besloten dat ze het toestel vandaag verzenden. Probleem opgelost.

Ander vraagje: als je het toestel bij iemand anders koopt, helpt de Apple store je wel met problemen? Ik bedoel bijv. toestel heeft een defect (fabrieksfout) kan je dan direct de Apple store binnenlopen of moet je bij de webshop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 15:54
Kan gewoon bij Apple binnenlopen

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:00
SanderL schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:19:

Oh, ik zie nu net dat die me niet aanvult omdat Nederlands niet tussen de lijst staat?
Klopt. Quicktime ondersteunt Nederlands nog niet. Een van de redenen waarom ik nog altijd een alternatief toetsenbord gebruik. Dát, en de swype-mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:47:
[...]

Klopt. Quicktime ondersteunt Nederlands nog niet. Een van de redenen waarom ik nog altijd een alternatief toetsenbord gebruik. Dát, en de swype-mogelijkheden.
Juist, da's ook nog altijd een mogelijkheid. Ik heb gemerkt dat bekenden zoals GBoard en SwiftKey ook aanwezig zijn op iOS. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
Roflmao schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:42:
[...]

Ander vraagje: als je het toestel bij iemand anders koopt, helpt de Apple store je wel met problemen? Ik bedoel bijv. toestel heeft een defect (fabrieksfout) kan je dan direct de Apple store binnenlopen of moet je bij de webshop zijn?
Eerste jaar kan via Apple idd wel afspraak maken via de genius bar zomaar binnen lopen kan je nog wel eens pech hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Mooi artikel over de (on)zin van het snelladen;

https://www.cultofmac.com...nt-as-quick-as-you-think/

Conclusie, hou je geld in je zak en gebruik gewoon de 12W lader van je iPad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
HereIsTom schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:58:
Mooi artikel over de (on)zin van het snelladen;

https://www.cultofmac.com...nt-as-quick-as-you-think/

Conclusie, hou je geld in je zak en gebruik gewoon de 12W lader van je iPad ;)
Mee eens! MAAR het echte snelladen komt nog als ik me niet vergis in een update? Dan gaat het uiteraard wat sneller maar of dat echt een wereld van verschil zal zijn is een ander verhaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Dit was de eerste foto die ik maakte met mijn iPhone 8 Plus.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FzOq4yE_d.jpg?maxwidth=4032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Ok eindelijk gisteren de iphone 8 256 gb opgehaald.

Als eerste dit ding is echt snel. Loopt niet vast en alles installeerd ie binnen een paar seconden.

Ik ben zeer blij dat ik voor zilver/wit heb gekozen. Het ziet er erg luxe uit. Wit is gewoond beste kleur voor de iphone 8 imho.

Moet nog zwaar wennen aan ios na jaren android gebruikt te hebben.

Voor de rest ben ik wel tevreden. Ik gebruik het ding zonder hoesje en zonder screenprotector. Maakt het allemaal lelijker imho.

Is het niet mogelijk om het thuisscherm aan te passen met widgets enzo of kan dat alleen bij het linkerscherm?

[ Voor 0% gewijzigd door Roflmao op 16-10-2017 13:45 . Reden: extreem domme spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Even een vraag over draadloos opladen, stopt het laden daar ook op 100% zoals bij 'normaal' laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roflmao schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 09:13:
Ok eindelijk gisteren de iphone 8 256 gb opgehaald.

Als eerste dit ding is echt snel. Loopt niet vast en alles installeerd ie binnen een paar seconden.

Ik ben zeer blij dat ik voor zilver/wit heb gekozen. Het ziet er erg luxe uit. Wit is gewoond beste kleur voor de iphone 8 imho.

Moet nog zwaar wennen aan ios na jaren android gebruikt te hebben.

Voor de rest ben ik wel tevreden. Ik gebruik het ding zonder hoesje en zonder screenprotector. Maakt het allemaal lelijker imho.

Is het niet mogelijk om de thuisscherm aan te passen met widgets enzo of kan dat alleen bij het linkerscherm?
Nee dat kan niet..
Alleen het linker scherm is voor widgets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennischo schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:33:
Even een vraag over draadloos opladen, stopt het laden daar ook op 100% zoals bij 'normaal' laden?
Met de fast charger van Samsung wel als ik mijn 8+ oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Officieel moet je voor een garantie afhandeling altijd naar de winkel van aanschaf. Apple (en andere) helpen je binnen de fabrieksgarantie echter uit service ook.

Het tweede jaar heb je geen fabrieksgarantie meer en moet je dus naar de plek van aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:05
Zekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Hier een draadloze oplader van nog geen €10,- en die stopt netjes als de iPhone op 100% is en bij deze gaat ook het lampje van blauw naar rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
HereIsTom schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:46:
[...]

Hier een draadloze oplader van nog geen €10,- en die stopt netjes als de iPhone op 100% is en bij deze gaat ook het lampje van blauw naar rood.
Ik heb een Ikea lamp met een qi charger erin. Maar lampje van de lader staat altijd aan als de telefoon erop ligt, vandaar m’n vraag. Zal m’n vraag eens stellen aan Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
[...]

Ik heb bij mijn iPhone 6 destijds bij een fabrieksfout (scherm zat wat los) eerst de Vodafone winkel geprobeerd, maar daarbij duurde het te lang i.v.m. opsturen e.d.
Vervolgens Apple gecontact, voor € 50,- hebben ze het toestel binnen een paar dagen omgewisseld...
Dat bedrag was meer als spoedkosten, maar had dit er voor over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:50
Dennischo schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:24:
[...]

Ik heb een Ikea lamp met een qi charger erin. Maar lampje van de lader staat altijd aan als de telefoon erop ligt, vandaar m’n vraag. Zal m’n vraag eens stellen aan Ikea.
Ik vroeg me hetzelfde af, het lampje op mijn Anker lader blijft ook branden bij 100%. Doorladen is volgens mij schadelijk, maar kan me haast niet voorstellen dat hier geen rekening mee wordt gehouden. Zal het eens vragen bij Anker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Als ik buiten los loop en 3 of 4G (T-Mobile) heb dan doet het internet (websites) het niet op mijn iPhone 8 Plus?
Berichten en WhatsApp doen het dan wel.
Ik heb de netwerkinstellingen al hersteld en bij T-Mobile winkel hebben ze er nieuwe sim in gedaan.
Thuis via WiFi werkt alles wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

HereIsTom schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:02:
Als ik buiten los loop en 3 of 4G (T-Mobile) heb dan doet het internet (websites) het niet op mijn iPhone 8 Plus?
Berichten en WhatsApp doen het dan wel.
Ik heb de netwerkinstellingen al hersteld en bij T-Mobile winkel hebben ze er nieuwe sim in gedaan.
Thuis via WiFi werkt alles wel goed.
Misschien een open deur maar mag Safari (of een andere browser) wel Data gebruiken? (Instellingen, mobiele netwerk, schuifje aan bij de betreffende applicatie) :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dafmay
Mag jij tegenwoordig al los lopen? Van harte...mooie vooruitgang geboekt ;) >:)

(sorry kon 'm niet weerstaan)

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 16-10-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
sheepdog schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:11:
[...]

Ik vroeg me hetzelfde af, het lampje op mijn Anker lader blijft ook branden bij 100%. Doorladen is volgens mij schadelijk, maar kan me haast niet voorstellen dat hier geen rekening mee wordt gehouden. Zal het eens vragen bij Anker.
Ik ben benieuwd naar de reactie van Anker, van Ikea zelf nog niks gehoord helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
itsme schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:29:
Mijn iPhone 8 valt uit bij een batterij lading van 9%, contact over gehad met apple en telefoon hersteld. Helaas nog het zelfde issue. De diagnostische tests van apple laten helaas niets zien.

Zojuist hebben ze me een vervangend toestel verzonden maar bijzonder vreemd dat de diagnose van apple het mankement niet laat zien. Batterij is blijkbaar 100% in orde volgens de diagnose software.
Het is ook niet de bedoeling zo lang te wachten met opladen. Beter is bij +- 20% vol laden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Laatst online: 14-09 13:03

Trouble

Everything is awesome

Hackus schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:16:
[...]

Het is ook niet de bedoeling zo lang te wachten met opladen. Beter is bij +- 20% vol laden.
Dat klinkt leuk, maar een telefoon hoort natuurlijk niet uit te vallen bij 9% lading.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Trouble schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:40:
[...]

Dat klinkt leuk, maar een telefoon hoort natuurlijk niet uit te vallen bij 9% lading.
van 9 naar uit gaat sneller als van 80 naar 71%, dus random stellen dat een toestel ineens uitgaat op 9%...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
PaYnE81 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:58:
[...]

Misschien een open deur maar mag Safari (of een andere browser) wel Data gebruiken? (Instellingen, mobiele netwerk, schuifje aan bij de betreffende applicatie) :)
}) 8)7 7(8)7 :? Eehhh... snap niet dat ik er zelf niet heb gekeken en waarom die uit stond, en snap al helemaal niet dat de medewerker in de T-Mobile shop die zegt dat hij alle instellingen heeft bekeken en alles goed staat. Vervolgens stop hij er een nieuwe simkaart in en als blijkt dat hij het nog niet doet, zegt hij misschien gaat hij het straks nog doen, anders is je telefoon stuk en moet hij worden opgestuurd :S
dafmay schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:07:
[...]

Mag jij tegenwoordig al los lopen? Van harte...mooie vooruitgang geboekt ;) >:)

(sorry kon 'm niet weerstaan)
Toen ik het in typte dacht ik het al :+
Maar ik was er wel blij mee met dit mooie weer! ☀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Hackus schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:54:
[...]

van 9 naar uit gaat sneller als van 80 naar 71%, dus random stellen dat een toestel ineens uitgaat op 9%...
Je maakt vaker je zinnen niet ...?

Edit: het is gewoon onzin om te zeggen dat dat moet kunnen. Een telefoon heeft een acculading van 100%, niet van 91. Dus je moet kunnen verwachten - helemaal bij een nieuwe - dat die het dan ook zolang doet, en niet dat je bij 9% ineens hebt *plop* en uit.

[ Voor 32% gewijzigd door Trouble op 16-10-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Trouble schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:01:
[...]

Edit: het is gewoon onzin om te zeggen dat dat moet kunnen. Een telefoon heeft een acculading van 100%, niet van 91. Dus je moet kunnen verwachten - helemaal bij een nieuwe - dat die het dan ook zolang doet, en niet dat je bij 9% ineens hebt *plop* en uit.
9% misschien niet, maar bij mij is het altijd bij 3%, zowel iPhone als iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Trouble schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:01:
[...]

Je maakt vaker je zinnen niet ...?

Je moet geen dingen posten die niet gezegd zijn. Je trekt dingen uit z'n verband. of vind je dat leuk om zo te posten. Ik geef iets aan wat waar is en jij bent het niet eens, dat mag, maar vertel geen dingen die ik niet heb gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Hackus schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:14:
[...]

Je moet geen dingen posten die niet gezegd zijn. Je trekt dingen uit z'n verband. of vind je dat leuk om zo te posten. Ik geef iets aan wat waar is en jij bent het niet eens, dat mag, maar vertel geen dingen die ik niet heb gezegd.
Wat exact geef je aan dan? Want dit:
Hackus schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:54:
[...]

nodig mij uit om iets in te vullen na het beletselteken. Als je dat niet wilt, misschien moet je dan een volledige zin plaatsen.

Ja, een accu gaat sneller leeg van 9 naar uit, dan van 80 naar 71. En dan?

Wat wil je zeggen met 'dus random stellen dat een toestel ineens uitgaat op 90% ...'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 11:45
Mijn accu gaat gewoon naar 0. En alles loopt op het eerste gezicht lineair terug. Met andere woorden hoort je telefoon niet bij 9% uit te vallen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
@Trouble ...het hoeft allemaal niet zo opgefokt aub. Laten we het gezellig houden hier :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

dafmay schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:22:
@Trouble ...het hoeft allemaal niet zo opgefokt aub. Laten we het gezellig houden hier :*)
Ik ben retegezellig, ik kan er alleen niet goed tegen als mensen eerst vaag lopen te doen, en daarna mij gaan zitten afzeiken als ik daar iets over zeg.

Laat ik dan wat anders moois neerzetten: zondagmiddag een boswandeling gemaakt, en de volgende foto's gemaakt met mijn 8:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bAhPJYfydsrCA8rEQy524DnU/medium.jpg

Hmm, tweede foto loopt wat te bokken.

Leve Imgur: https://imgur.com/JTujjso

[ Voor 5% gewijzigd door Trouble op 16-10-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
...kijk...zo kan het dus inderdaad ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
@Trouble Ik zal het voor jou proberen duidelijk te maken.

Met mijn 1e quote aan iemand, geef ik aan dat het beter is eerder je toestel op te gaan laden.
- Ik zeg dus niet dat het normaal is dat een toestel zich op 9% direct uitschakelt.

Een toestel in gebruik gaat eerder leeg op 9% als van 80 naar 71% = 9%.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, en je hebt een mooie foto gemaakt van de paddenstoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 25-08 06:19
Gebruik de draadloze oplader van de Hema.
Werkt perfect.

https://photos.app.goo.gl/StiyhQM3bvhiVCqG3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
Hackus schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:13:
@Trouble 1: Ik zal het voor jou proberen duidelijk te maken.

2: Met mijn 1e quote aan iemand, geef ik aan dat het beter is eerder je toestel op te gaan laden.
- Ik zeg dus niet dat het normaal is dat een toestel zich op 9% direct uitschakelt.

3: Een toestel in gebruik gaat eerder leeg op 9% als van 80 naar 71% = 9%.

4: Ik hoop dat het zo duidelijk is, en je hebt een mooie foto gemaakt van de paddenstoel ;)
1: Impliceert bijna dat je ervanuit gaat dat ieder ander je al begreep, maar dat Trouble daar wat moeite mee heeft. Wel, ik begreep je ook niet hoor :)

2: & 3: samen lijk je bijna te preken alsof het normaal is dat het ding 'ploep, pliep uitgaat'. Al staat het er niet letterlijk. Er gaan zelfs theorieën dat die geweldige premium Apple producten stiekem die 0% al aangeven als er nog 20% in je accu zit ......omdat zulks beter is voor je accu. Daarom altijd lastig of we over de 'technische 20% rest-capaciteit' spreken , of de 20% resterende capaciteit welke netto ter beschikking staat aan de gebruiker :*)

4: Ik denk dat Trouble het helemaal snapt. Dat ze een mooie foto maakte snapte ze al _/-\o_ want anders had ze hem niet gepost :P . Of was dat een complimentje in de trant van 'zijn we weer ok nu? " .....want dan snao ik het ook :9

BTW: draadloze laders zullen nooit overladen, aangezien de elektronica in de telefoon de maximale stroom regelt en ook de spanning op de cellen van de batterij meet, daarmee registreert wanneer het zaakje vol is.

[ Voor 7% gewijzigd door robbvdb op 17-10-2017 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Ik heb vannacht wel een probleempje ondervonden met draadloos laden.. Ik gebruik 's nachts Sleep Cycle maar leg mijn toestel niet op de kop (want dan werkt het laden niet). Dit ging altijd goed, totdat ik vannacht wakker werd (gebeurt me helaas vaker) en mijn telefoon schoon leeg was en uit stond. Toestel èn lader allebei ontzettend warm..
Toen ik'm vervolgens opnieuw oplegde deed hij het wel weer, maar heb'm toch maar even met snellader opgeladen..

Zal het vannacht nog wel weer gewoon testen, maar vind het erg vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Trouble schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:24:
[...]

Ik ben retegezellig, ik kan er alleen niet goed tegen als mensen eerst vaag lopen te doen, en daarna mij gaan zitten afzeiken als ik daar iets over zeg.

Laat ik dan wat anders moois neerzetten: zondagmiddag een boswandeling gemaakt, en de volgende foto's gemaakt met mijn 8:

[afbeelding]

Hmm, tweede foto loopt wat te bokken.

Leve Imgur: https://imgur.com/JTujjso
Hey die heb ik ook gemaakt (andere paddenstoel that is). Gemaakt met 8+ in portret mode.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/mS1OVm/0_E137_DB7_981_B_4796_B6_C0_B30761502_F39.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

HereIsTom schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:58:
[...]

}) 8)7 7(8)7 :? Eehhh... snap niet dat ik er zelf niet heb gekeken en waarom die uit stond, en snap al helemaal niet dat de medewerker in de T-Mobile shop die zegt dat hij alle instellingen heeft bekeken en alles goed staat. Vervolgens stop hij er een nieuwe simkaart in en als blijkt dat hij het nog niet doet, zegt hij misschien gaat hij het straks nog doen, anders is je telefoon stuk en moet hij worden opgestuurd :S

[...]

Toen ik het in typte dacht ik het al :+
Maar ik was er wel blij mee met dit mooie weer! ☀
Mooi hè hoe simpel een oplossing soms kan zijn :)
Idd wel kwalijk dat de werknemer dat niet gechecked heeft maar goed, je probleem is dus opgelost neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:40
Ik heb nu al twee keer gehad dat ik geen internet heb. 4G logo staat in beeld, maar geen verbinding. Het gaat om een Vodafone zakelijk abbonnement. Als ik de APN settings reset heb ik weer verbinding. Als APN gebruik ik live.vodavone.com. Volgens de site van vodafone klopt dit ook.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
PaYnE81 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:14:
[...]

Mooi hè hoe simpel een oplossing soms kan zijn :)
Idd wel kwalijk dat de werknemer dat niet gechecked heeft maar goed, je probleem is dus opgelost neem ik aan? :)
Ja bedankt werkt weer goed! 👍

Ik ben nog op zoek naar een goede app om foto’s te maken met de iPhone 8 Plus?
Nadeel van de standaard app vind ik dat hij niet in 16:9 foto’s en films kan maken :S
Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:33
opa_paul schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:38:
[...]
Hoor graag een review na een week of twee.
Kan toch bijna niets zijn voor dat geld?! Wel garantie op ernstige problemen voor je iPhone?! Doorbranden enz?! Zoals Belkin en Mophie geven?
Gebruik intussen een week of 3 een aantal van die elcheapo QI laders van Bol.com (linkje) Is volgens mij de merkloze variant van de Samsung lader. Spul werkt nog steeds prima. Één ding wat ik over het hoofd zag; de stroom (1,74A) die ik meet naar de QI lader is niet de stroom waarmee de iPhone zelf oplaadt. Dit ligt niet aan deze specifieke lader, maar is inherent aan het verlies wat inductief laden met zich meebrengt. De max waarmee de iPhone oplaadt zal dus met deze QI lader op zo'n 1A liggen. Denk dat dit batterij levensduur alleen maar ten goede komt.

[ Voor 6% gewijzigd door connos op 17-10-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HereIsTom schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:13:
[...]

Ja bedankt werkt weer goed! 👍

Ik ben nog op zoek naar een goede app om foto’s te maken met de iPhone 8 Plus?
Nadeel van de standaard app vind ik dat hij niet in 16:9 foto’s en films kan maken :S
Wat is jullie ervaring?
Video moet gewoon in 16:9 zijn op de iPhone hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45

RnB

Gaat niet door schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:48:
Ik heb nu al twee keer gehad dat ik geen internet heb. 4G logo staat in beeld, maar geen verbinding. Het gaat om een Vodafone zakelijk abbonnement. Als ik de APN settings reset heb ik weer verbinding. Als APN gebruik ik live.vodavone.com. Volgens de site van vodafone klopt dit ook.

Iemand een idee?
Dat is een bekend probleem, de combo iOS 11 met Vodafone gaat niet lekker.
Wij hebben het op de zaak ook, er loopt nu een onderzoek bij Vodafone.

Meer info: onze toestellen hebben dit probleem nadat de iPhone in verbinding is geweest met een wifi netwerk. Wordt deze verbinding verbroken, zou de iPhone over moeten gaan op cellular data (dit is in beeld te zien 3G/4G), echter gaat er onderwater iets niet goed, waardoor er geen gebruik gemaakt kan worden van cellular data. De iPhone's flight mode even aanzetten en weer uitzetten en er kan weer gebruik gemaakt worden van cellular data.

[ Voor 27% gewijzigd door RnB op 17-10-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Wow! Kom er net achter dat de glazen achterkant van de iPhone ongeveer 2x zo duur is om te vervangen als het scherm aan de voorkant. (bron) Heb toch maar een verzekering afgesloten via Coolbue bij Actua voor €8,95 p/maand. Eigen risico is max €65.

Hmmm. Lijkt toch niet helemaal te kloppen als ik hier kijk.

[ Voor 35% gewijzigd door connos op 17-10-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:30
connos schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:30:
Wow! Kom er net achter dat de glazen achterkant van de iPhone ongeveer 2x zo duur is om te vervangen als het scherm aan de voorkant. (bron) Heb toch maar een verzekering afgesloten via Coolbue bij Actua voor €8,95 p/maand. Eigen risico is max €65.

Waarom zou je voor de verzekering van Coolblue kiezen en niet voor AppleCare+? Achterkant vervangen is overigens sowieso niet mogelijk, check de teardown van iFixit maar. Die is zo stevig vastgelijmd en als je het wel zou vervangen gaat dat ten koste van de waterbestendigheid. Apple vervangt dan ook het hele toestel in plaats van alleen de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:11

Waarom geen inboedel verzekering?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:13
Ga er maar vanuit dat het meer wordt, elke andere schade dan de voorkant is duur. https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online

Ik beredeneer het zo, ik heb mijn telefoon altijd 24 maanden en verkoop hem dan door:
Jij betaald nu sowieso over 24 maanden 24 x 9 = 216 euro + 65 euro = 281 euro.

Als je hem laat vallen in die 24 maanden, dan ben je óf 329 óf 451 euro kwijt, daar vanaf gaat dus die 281 euro. Dus áls je hem laat vallen. En het bedrag kan anders zijn als de verzekeraar weer een kleine regeltjes of voorbehouden hanteert...

In mijn geval sluit ik geen verzekering af, maar leg 10 euro p/mnd opzij:

- Als er in die 24 maanden niets gebeurt, dan heb ik geen euro uitgegeven. (een 'winst' van 281 euro)
- Als er wel iets gebeurt:
a) dan moet ik in 1x de reparatie ophoesten (dus maandelijks netjes een bedrag opzij zetten)
b) ben ik in totaal over 24 maanden óf 48 euro duurder uit (329-281) of 170 (451-281). dus dát is mijn risico.

Ik heb zo vaak flinke bedragen aan verzekeringen voor gadgets (macbook, iPad, iPhone, etc) uitgegeven, waar ik nooit gebruik van heb hoeven maken. Dan maar geen verzekering en 'het risico' lopen. Alhoewel voor mij dat risico beperkt aanvoelt. Er natuurlijk wel van uitgaande dat je hem niet elke 4 maanden stuk laten vallen én je het geld netjes opzij (kan) zet(ten) / er vanaf kan blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Zonnetje83 op 17-10-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Goede redenering, zo doe ik het ook. Glas achterkant vervangen kost €295,- dus mocht hij stuk gaan is hij €14!- goedkoper uit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k7of9
Inderdaad! Daarnaast, als je een goede inboedelverzekering hebt dan is je toestel in veel gevallen ook verzekerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
Zonnetje83 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:53:
[...]
Ik beredeneer het zo, ik heb mijn telefoon altijd 24 maanden en verkoop hem dan door:
Jij betaald nu sowieso over 24 maanden 24 x 9 = 216 euro + 65 euro = 281 euro.

Als je hem laat vallen in die 24 maanden, dan ben je óf 329 óf 451 euro kwijt, daar vanaf gaat dus die 281 euro. Dus áls je hem laat vallen. En het bedrag kan anders zijn als de verzekeraar weer een kleine regeltjes of voorbehouden hanteert...
Daar heb je een punt, maar stel dat ik 'm na 12 maanden 1x keer laat vallen ben ik niet €459 kwijt, maar 12x€8,95+€65=€172,40. Het is maar hoe het bekijkt. In het verleden redeneerde ik ook zoals jij en verzekerde niet. Maar bij dit soort bedragen en mezelf kennende... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
k7of9 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:11:
[...]
Inderdaad! Daarnaast, als je een goede inboedelverzekering hebt dan is je toestel in veel gevallen ook verzekerd.
Dat is juist het punt, schadeverzekeringen krijgen zoveel van dit soort inboedelclaims dat ze stuk voor stuk het steeds moeilijker maken aanspraak te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
connos schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:16:
[...]

Dat is juist het punt, schadeverzekeringen krijgen zoveel van dit soort inboedelclaims dat ze stuk voor stuk het steeds moeilijker maken aanspraak te maken
Vorige week nog is de 6+ van mijn vriendin gevallen waarbij het scherm en de metalen ring dusdanig beschadigd waren dat het niet meer gerepareerd kon worden (volgens de beoordeling in de Apple store). Na contact met de verzekeraar dezelfde dag nog een nieuwe opgehaald in de Apple store en en de volgende dag stond het geld van de claim op de rekening.
We hebben niets gemerkt van enige tegenwerking.

[ Voor 7% gewijzigd door k7of9 op 17-10-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
connos schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:14:
[...]

Daar heb je een punt, maar stel dat ik 'm na 12 maanden 1x keer laat vallen ben ik niet €459 kwijt, maar 12x€8,95+€65=€172,40. Het is maar hoe het bekijkt. In het verleden redeneerde ik ook zoals jij en verzekerde niet. Maar bij dit soort bedragen en mezelf kennende... :X
Haha, ook mee eens!

Ongeluk zit in een klein hoekje, dus..... het ligt er ook aan wat je wilt maar zeker ook wat je kúnt hebben. Als mijn iPhone echt stuk-stuk is, kan ik een nieuwe kopen. Niet leuk, maar dat is dan niet anders. Dat geldt voor veel mensen niet. Dus is de keuze voor mij makkelijker. En als ik het niet kan betalen, dan is het huilen, maar is het even niet anders ;w

Voor verzekeringen geldt: als je zelf het risico kúnt dragen, doe dat dan ook.

Voor mij geldt: voor een verzekering voor m'n smartphone gaat dit op, dus neem ik die niet. Voor mijn zorgverzekering is dat weer héél anders....

En inderdaad: vaak kun je bij je inboedelverzekering ook nog wel het nodige regelen. Vergeet niet: jouw vriendelijke verkoper die je een smartphone-verzekering aan praat, krijgt er vaak commissie voor en/of wordt hem ingeprent om die krengen zoveel mogelijk te verkopen -> meer winst voor het bedrijf.

Toen we de iPhone van mij vriendin onlangs gingen kopen heeft de vriendelijke meneer de verkoper bij de Mediamarkt wel vijf keer (5!!!) tijdens het gesprek gevraagd of ze toch niet overstag wilde....(en dat was voor een iPhone 7 zonder glazen achterkant)

[ Voor 21% gewijzigd door Zonnetje83 op 17-10-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gaat niet door schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:48:

Iemand een idee?
Is een bekend probleem bij IOS11 en Vodafone. Een bypass om het probleem op te lossen totdat Apple een definitief oplossing heeft:

Ga via instellingen naar "opties voor mobiele data" en zoek daarna "schakel 4G in" op. Zet deze optie op "alleen data". Dat schijnt je probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Donstil schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:21:
[...]

Video moet gewoon in 16:9 zijn op de iPhone hoor.
Ja ok, maar foto’s dus helaas niet!
Daarom op zoek naar een goede foto app die dat wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HereIsTom schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:47:
[...]
Ja ok, maar foto’s dus helaas niet!
Daarom op zoek naar een goede foto app die dat wel kan?
Dat komt voornamelijk omdat foto’s in 16:9 heel afwijkend is. Foto’s horen in 4:3 :)

Ik kan je trouwens Camera+ aanraden. Daar kun je een hoop in tweaken. Oa een breedbeeld foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Donstil schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:00:
[...]

Dat komt voornamelijk omdat foto’s in 16:9 heel afwijkend is. Foto’s horen in 4:3 :)

Ik kan je trouwens Camera+ aanraden. Daar kun je een hoop in tweaken. Oa een breedbeeld foto.
Dank! Maar waarom horen foto’s in 4:3 dat is ontzettend ouderwets, bijna alle beeldschermen zijn 16:9, zelfs de iPhone, dus die balken aan de zijkanten is geen gezicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HereIsTom schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:20:
[...]

Dank! Maar waarom horen foto’s in 4:3 dat is ontzettend ouderwets, bijna alle beeldschermen zijn 16:9, zelfs de iPhone, dus die balken aan de zijkanten is geen gezicht!
Nou ouderwets valt wel mee. Foto’s zijn bedoeld voor print en algemene weergave, dan is 4:3 gewoon veel universeler.

Het is daarbij natuurlijk geen doen om alle sensoren aan te passen maar 16:9 nu dat de trend is en ze over drie jaar weer aan te passen naar 21:9, 18:9./2:1 enz enz. Dan blijf je bezig.

En daarbij komt ook nog dat 4:3 veel beter geschikt is voor portrait foto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:29
k7of9 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

Vorige week nog is de 6+ van mijn vriendin gevallen waarbij het scherm en de metalen ring dusdanig beschadigd waren dat het niet meer gerepareerd kon worden (volgens de beoordeling in de Apple store). Na contact met de verzekeraar dezelfde dag nog een nieuwe opgehaald in de Apple store en en de volgende dag stond het geld van de claim op de rekening.
Met welke verzekeraar had je deze ervaring? Mijn inboedel verzekeraar (Ohra) vergoed echt bijna nooit iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
Donstil schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:41:
[...]

Nou ouderwets valt wel mee. Foto’s zijn bedoeld voor print en algemene weergave, dan is 4:3 gewoon veel universeler.

Het is daarbij natuurlijk geen doen om alle sensoren aan te passen maar 16:9 nu dat de trend is en ze over drie jaar weer aan te passen naar 21:9, 18:9./2:1 enz enz. Dan blijf je bezig.

En daarbij komt ook nog dat 4:3 veel beter geschikt is voor portrait foto’s.
Vind het maar een dom gelul, ik ken niemand die nog foto’s print op 4:3, alleen mensen die niet kunnen fotograferen en ook hun telefoon nog gewoon rechtop houden als ze een foto maken, maar aan dat soort foto’s heb je geen reet!

Op de meeste digitale fotocamera’s is 16:9 gewoon standaard, maar blijkbaar is het net als met de stekkers, iedere fabrikant denk het weer beter te weten en dwingt je gewoon alles op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
virofi schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:14:
[...]

Met welke verzekeraar had je deze ervaring? Mijn inboedel verzekeraar (Ohra) vergoed echt bijna nooit iets.
Ben ik ook benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HereIsTom schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:29:
[...]

Vind het maar een dom gelul, ik ken niemand die nog foto’s print op 4:3, alleen mensen die niet kunnen fotograferen en ook hun telefoon nog gewoon rechtop houden als ze een foto maken, maar aan dat soort foto’s heb je geen reet!

Op de meeste digitale fotocamera’s is 16:9 gewoon standaard, maar blijkbaar is het net als met de stekkers, <Onzin>
Op de meeste Digitale fotocameras is 16:9 absoluut niet de standaard, dat is gewoonweg onzin. Een zichzelf respecterend camera merk pakt geen 16:9 als standaard :)

Verder is het feit dat jij alleen maar mensen met onkunde kent gelukkig niet de standaard, dat zou nog eens wat zijn :)

Edit: Maar goed ontopic met Camera+ kan het dus :)

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 17-10-2017 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Donstil schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:38:
[...]

Op de meeste Digitale fotocameras is 16:9 absoluut niet de standaard, dat is gewoonweg onzin. Een zichzelf resperterend camera merk pakt geen 16:9 als standaard :)

Verder is iets geen dom gelul als jij die mensen niet kent he, geeft verder niet dat je geen verstand hebt van fotografie hoor maar kies je woorden dan zorgvuldiger.
Geen verstand van fotografie? Ik heb al camera’s sinds het zwart-wit rolletje met 24 opnames, dus vertel mij nou niks!
Als je zegt dat 4:3 het beste formaat is heb je geen verstand van fotografie!
Je snap toch zelf wel dat het geen gezicht is met die balken aan de zijkanten, en ik ken geen modern wergave apparaat meer die niet 16:9 is en waarom maakt Apple dan een toestel met 16:9 scherm als je er toch niks aan hebt! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HereIsTom schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:44:
[...]

Geen verstand van fotografie? Ik heb al camera’s sinds het zwart-wit rolletje met 24 opnames, dus vertel mij nou niks!
Als je zegt dat 4:3 het beste formaat is heb je geen verstand van fotografie!
Je snap toch zelf wel dat het geen gezicht is met die balken aan de zijkanten, en ik ken geen modern wergave apparaat meer die niet 16:9 is en waarom maakt Apple dan een toestel met 16:9 scherm als je er toch niks aan hebt! :(
Ik heb mijn post al geedit voor je quote, dat eerste waar je op reageerd heb ik weggehaald. Zoals ik al aangeef is 4:3 gewoon de fotografie standaard, zeggen dat ik daarom geen verstand heb van fotografie bewijst eigenlijk juist iets anders, maar goed dat had ik al weg gehaald.

Verder gaat je laatste argument over een 16:9 scherm natuurlijk niet op je doet veel meer op je device dan alleen maar fotos kijken. Maar goed, dat weet jij ook wel natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Tuurlijk doe ik meer dan fotografie op mijn apparaten, maar het komt wel op de tweede plaats.
Daarom vind ik het jammer dat fabrikanten hiermee achter de feiten aanlopen, bij televisies komen ze tegenwoordig bijna ieder jaar met een nieuwe resolutie!
Maar goed, ik ga die Camera+ eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HereIsTom schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:02:
Tuurlijk doe ik meer dan fotografie op mijn apparaten, maar het komt wel op de tweede plaats.
Daarom vind ik het jammer dat fabrikanten hiermee achter de feiten aanlopen, bij televisies komen ze tegenwoordig bijna ieder jaar met een nieuwe resolutie!
Maar goed, ik ga die Camera+ eens proberen ;)
Nou BlackBerry heeft het geprobeerd met een 3:4/4:3 toestel maar dat sloeg ook niet aan, ze zullen bij Apple wel gekozen hebben voor een bepaalde middenweg.

Je moet als bedrijf dan toch kiezen tussen foto’s of video’s als het aankomt op fullscreen weergave.

Tv resoluties wijzigen idd veel maar de verhouding dan weer niet, die is al jaren 16:9 met wat enkele 21:9 uitzonderingen daar gelaten. Dat komt omdat 16:9 daar weer wel een fijne verhouding en standaard is.

Maar idd Camera+ is top, doet wat jij wil maar ook nog wat meer. Zoals bv in raw fotograferen. Erg mooi, zeker in combinatie met VSCO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
connos schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:20:
[...]

Gebruik intussen een week of 3 een aantal van die elcheapo QI laders van Bol.com (linkje) Is volgens mij de merkloze variant van de Samsung lader. Spul werkt nog steeds prima. Één ding wat ik over het hoofd zag; de stroom (1,74A) die ik meet naar de QI lader is niet de stroom waarmee de iPhone zelf oplaadt. Dit ligt niet aan deze specifieke lader, maar is inherent aan het verlies wat inductief laden met zich meebrengt. De max waarmee de iPhone oplaadt zal dus met deze QI lader op zo'n 1A liggen. Denk dat dit batterij levensduur alleen maar ten goede komt.
Bedankt voor je update. Netjes! Wellicht dan toch maar even bestellen. Alhoewel ik me afvraag of ik er iets aan heb. Hebben overal in huis wel iPhone kabels hangen. Nachtkastje is net zo makkelijk om de kabel erin te steken als ik te bed ga.
Daarbij, mss moeten we wel wachten op die originele Apple pad. Zie kassa origineel Apple kabel(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
k7of9 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

virofi schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:14:
[...]

Ik gok Interpolis? Daar ben ik ook verzekerd, die doen nooit moeilijk

[ Voor 36% gewijzigd door Cardwizard op 17-10-2017 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:50
Dennischo schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:11:
[...]

Ik ben benieuwd naar de reactie van Anker, van Ikea zelf nog niks gehoord helaas.
Inmiddels reactie van Anker en die verzekeren dat het niet schadelijk is voor de batterij. Het lampje blijft gewoon branden zolang er contact is met de telefoon, maar laadt niet verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Donstil schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:08:
[...]

Maar idd Camera+ is top, doet wat jij wil maar ook nog wat meer. Zoals bv in raw fotograferen. Erg mooi, zeker in combinatie met VSCO.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan nergens de 16:9 instelling vinden in de Camera+ app?

Edit: Gevonden :Y

[ Voor 3% gewijzigd door HereIsTom op 18-10-2017 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k7of9
Cardwizard schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:36:
[...]

[...]

[...]

Ik gok Interpolis? Daar ben ik ook verzekerd, die doen nooit moeilijk
Inderdaad, Interpolis :)

Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 8, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.