Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:24

PeaceNlove

Deugleuter

De camera van de 8+ kan mij nog niet echt overtuigen:
Redelijk ver ingezoomd op een zwaan geeft een waterverf effect in het water:
Zwaan 8+

Mijn kat ‘s avonds zonder flits, ook een waterverf effect in de vacht:
Kat zonder flits

Met flits wel een scherpe vacht:
Kat met flits

Ik had eigenlijk mijn oude Lumia 1520 ook mee moeten nemen en die zwaan op de foto moeten zetten ter vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
@PeaceNlove

Die foto met die zwaan lijkt helemaal nergens op inderdaad, komt natuurlijk doordat je zover ingezoomd hebt, dat ziet er nooit uit, de foto's met de kat zien er (behalve dat er een kat op staat) prima uit :+

[ Voor 73% gewijzigd door Cardwizard op 01-10-2017 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:00
Net Mn iPhone 8 plus 256gb binnen gekregen. iCloud back up terug gezet en nu nog wat apps aan het installeren. Kom van iPhone 6 af maar vind het fantastisch dit grote scherm. Ook de speakers zijn behoorlijke vooruitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Treevium schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:25:
@PeaceNlove

Die foto met die zwaan lijkt helemaal nergens op inderdaad, komt natuurlijk doordat je zover ingezoomd hebt, dat ziet er nooit uit, de foto's met de kat zien er (behalve dat er een kat op staat) prima uit :+
Ik zal binnenkort eens een shootout doen tussen mijn 8, 8+ en 1520.
Bloemetjes, zwaantjes, katten, landschappen etc, eens kijken wat deze telefoons er in die situaties van maken en wie er uit springt in positieve dan wel negatieve zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
PeaceNlove schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:14:
De camera van de 8+ kan mij nog niet echt overtuigen:
Redelijk ver ingezoomd op een zwaan geeft een waterverf effect in het water:
Zoom is digitaal en dan krijg je altijd dat effect!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
Ik gisteren ook nog iPhone 8 plus 256gb Silver besteld bij Coolblue.
Nu nog aan het wachten op levering...

Lang getwijfeld of ik zou wachten op de Iphone X maar zou toch graag eerst zien of face-id echt vlot werkt enzo.
Ik kom van een gewone 7 maar wou nu wel perse de portretmodus dus sowieso werd het dan de plus of de X.

Nu effe kijken of het formaat van de plus niet te groot is voor mij en anders gaat hij retour binnen een weekje.
Coolblue doet hier niet moeilijk over toch als het toestel zelf geen krassen vertoont?
De lightning kabel en oortjes laat ik dan nog eventjes zitten in het doosje, die heb ik hier toch genoeg:)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

HereIsTom schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:38:
[...]

Zoom is digitaal en dan krijg je altijd dat effect!
Niet perse, de 8+ kan door de 2 lenzen het eerste deel van de zoom afhandelen op de 2e lens, de Lumia 1020 en 1520 van Nokia hebben zo veel megapixels dat er voor standaard foto’s aan pixelbinning werd gedaan, het eerste deel van het inzoomen op die telefoons was dan ook domweg het uitschakelen van de pixelbinning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
@PeaceNlove zoomen op een 8+ : stand 1x is lens 1, stand 2x is lens 2, alles daarboven is digitaal en hoe verder hoe slechter

[ Voor 6% gewijzigd door Cardwizard op 01-10-2017 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:03

Trouble

Everything is awesome

Foto’s met mijn 8 vind ik wel prima eigenlijk - maar ik verwacht nog steeds geen wonderen van telefooncamera’s, misschien helpt dat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Te7LaxceRVpove6gEKJc6uSL/medium.jpg

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
freddyathlon schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:40:
[...]

Ik heb gisteren eenzelfde vraag gesteld over een Decoded 2-in-1 hoes. Deze moet ook gewoon passen. Bij sommige webwinkels staat er nu ook iPhone 8 Plus bij...

Die 0.2mm extra moet dus makkelijk in de hoesjes van de 6+ en 7+ passen.
Valenta hoes binnen gekregen (17,50) voor de S6/7+ Op de site stond dat die ook geschikt was voor de 8+, en ergens anders op dezelfde pagina dat die NIET geschikt was 8)7

Anyway; Geprobeerd, en ik vind dat die er te moeilijk in moet, dus de sleeve gaat terug. Daarnaast was de kwaliteit van het leer ook erg dun. Huidige sleeve van het zelfde merk is duidelijk wat dikker, wat een betere bescherming biedt als die valt.
Op naar de volgende! tips welkom, want wil hem wel snel in een beschermhoes hebben.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
@Stinger_Ventura

tip! koop een sleeve niet te ruim, dan valt de iPhone er na een tijdje uit, een beetje strak is beter dan zit dat later als gegoten

[ Voor 66% gewijzigd door Cardwizard op 01-10-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
Treevium schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:30:
@Stinger_Ventura

tip! koop een sleeve niet te ruim, dan valt de iPhone er na een tijdje uit, een beetje strak is beter dan zit dat later als gegoten
Eens, ik ben me er van bewust dat ze altijd wat "uitlopen". Maar dit was echt wel stevig duwen om mijn telefoon er half in te krijgen, nou kan ik hem misschien wat meer "oprekken", maar de kwaliteit van het leer laat dat niet toe. Mijn huidige sleeve voor de 6 heeft dikker en soepeler leer en stoffering.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week een iPhone 8 in de 64GB zilver variant. Werkelijk superblij mee! Er is echter iets dat mij een beetje zorgen baart. Ik heb twee dagen geleden een UAG hoesje ontvangen waar ik zeer tevreden over ben.

Echter kijk ik vandaag even naar de verpakking en zie ik een waarschuwing staan dat er chemicaliën in zitten die kankerverwekkend zijn. UAG zit in Californië en daar schijnen ze strenger te zijn met dit soort dingen, en dat het op meerdere producten staat aangegeven. Iets met Proposition 65 wetgeving.

Ik heb een Spigen Ultra Hybrid hoesje voor een andere telefoon en daar staat niks aangegeven op de doos, terwijl zij ook in Californië zitten.

Ik heb zoiets van ik wil het zekere voor het onzekere nemen en het dus retour sturen, maar misschien valt het allemaal wel mee. Wat zouden jullie doen?

Linkje met foto's van de doos en hoesje:

https://imgur.com/a/9775O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
@Verwijderd lijkt me een gevalletje regelgeving, denk dat je helemaal niet weten wil wat waar overal in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Even een vraagje tussendoor, zat er bij jullie toestellen een seal om de doos die je echt kapot moest maken, of was het meer gevouwen plastic dat er eventueel weer omheen zou kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Treevium schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:09:
@Verwijderd lijkt me een gevalletje regelgeving, denk dat je helemaal niet weten wil wat waar overal in zit
Dus dat. Er zijn inderdaad zoveel dingen die (mogelijk) kankerverwekkend zijn. Ze willen in Californië zelfs eenzelfde soort waarschuwing in Starbucks winkels plaatsen, omdat in koffie acrylamide zit wat dus ook niet al te best voor je schijnt te zijn, met name in grotere hoeveelheden.

Ik wou dat ik die doos niet erbij had gepakt om alles wat erop staat te gaan zitten bestuderen haha. Het is naar mijn mening het perfecte hoesje voor deze telefoon. Maar nu is het plezier er een klein beetje af helaas :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Treevium schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:19:
Even een vraagje tussendoor, zat er bij jullie toestellen een seal om de doos die je echt kapot moest maken, of was het meer gevouwen plastic dat er eventueel weer omheen zou kunnen?
Ik had geen seal die kapot moest, alleen gevouwen plastic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:24
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:04:

Echter kijk ik vandaag even naar de verpakking en zie ik een waarschuwing staan dat er chemicaliën in zitten die kankerverwekkend zijn. UAG zit in Californië en daar schijnen ze strenger te zijn met dit soort dingen, en dat het op meerdere producten staat aangegeven. Iets met Proposition 65 wetgeving.

Ik heb een Spigen Ultra Hybrid hoesje voor een andere telefoon en daar staat niks aangegeven op de doos, terwijl zij ook in Californië zitten.

Ik heb zoiets van ik wil het zekere voor het onzekere nemen en het dus retour sturen, maar misschien valt het allemaal wel mee. Wat zouden jullie doen?

Linkje met foto's van de doos en hoesje:

https://imgur.com/a/9775O
Ik zou het hoesje in ieder geval niet opeten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Uhmmmm paar dagen geleden las ik iets over de accuduur en de YouTube app die continu blijft verbruiken op de achtergrond. Is dit opgelost?! Komt dit door iOS 11.0.1 update?
Zie nu dat de YouTube app bij mij namelijk ook bijna continu door blijft lopen en dus 50% van de batterij gebruikt.

Hoe is dit bij anderen opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
@opa_paul altijd als eerste proberen een app die problemen veroorzaakt opnieuw te installeren, meestal lost dat al veel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:40:
[...]

Ik zou het hoesje in ieder geval niet opeten :)
Haha! Ik werd net gebeld en ik betrapte mezelf erop dat ik mijn telefoon met hoesje niet te dicht bij mijn mond durfde te houden. Bang om iets 'verkeerds' in te ademen. Ik hoop dat ik die waarschuwingstekst snel kan vergeten en gewoon weer verder kan tot de orde van dag :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:01:
[...]

Haha! Ik werd net gebeld en ik betrapte mezelf erop dat ik mijn telefoon met hoesje niet te dicht bij mijn mond durfde te houden. Bang om iets 'verkeerds' in te ademen. Ik hoop dat ik die waarschuwingstekst snel kan vergeten en gewoon weer verder kan tot de orde van dag :)
Gast :X

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Treevium schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:19:
Idd een gevouwen seal, maar de flapjes zaten wel geplakt en deze moest je dus kapot "trekken". Dit sneed er overigens vrij makkelijk door heen, maar als je goed kijkt zou er een plak randje moeten zitten. H

Het toestel zat dus echt geseald, en resealen met hetzelfde stukje plastic lijkt me praktisch onmogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Snakefoodjah schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:38:
Ik kom van een gewone 7 maar wou nu wel perse de portretmodus
Toestel al binnen en mee kunnen spelen? Ik vind die modus maar een lachtertje eerlijk gezegd, ziet er allemaal best fancy uit als je ermee bezig bent, maar die resultaten zijn wel echt om te huilen imo en niet bruikbaar. Stukken van kapsels en oren die worden gecropt, hele scherpe lijnen bij kledingstukken die niet goed zijn gecropt. Heb helaas alleen foto's gemaakt van vrienden hier, niet van mezelf, anders had ik die geplaatst.

Hoe zijn ervaringen van anderen wat betreft portrectmodus hier!?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:30
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.org/6cdyeu91b/79962562-3035-4702-_AFCF-_A7_FA970_AC34_A.jpg

Needless to say, ik vind het een fantastische functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:26:
[...]

Valenta hoes binnen gekregen (17,50) voor de S6/7+ Op de site stond dat die ook geschikt was voor de 8+, en ergens anders op dezelfde pagina dat die NIET geschikt was 8)7

Anyway; Geprobeerd, en ik vind dat die er te moeilijk in moet, dus de sleeve gaat terug. Daarnaast was de kwaliteit van het leer ook erg dun. Huidige sleeve van het zelfde merk is duidelijk wat dikker, wat een betere bescherming biedt als die valt.
Op naar de volgende! tips welkom, want wil hem wel snel in een beschermhoes hebben.
Heb hier twee sleeves liggen die ik gekocht hebt voor de iPhone 6/6S plus, een Sena Heritage UltraSlim leather sleeve en een Joli Originals Smooth iPhone case. Beide passen goed om de iPhone 8 plus dus zou je ook naar deze kunnen kijken als je een "goede" sleeve zoekt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Deze gemaakt met de nieuwe portret functie buiten. Zonder flits. Vind ze toch erg mooi. Klikken voor vergroting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dMkxFZKrnewlHzMJJVK8LWIo/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WU75mKXXCgBs7XJLxXfQXkUR/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JXUqVidZ9Zvff124p9A0BaGN/thumb.jpg

Ze kunnen nog wel wat nagewerkt worden maar de eerste met zwarte achtergrond vind ik erg mooi. Alleen is de bloemknop eronder jammer. Had verwacht dat die er ook vanaf gehaald zou worden.

[ Voor 14% gewijzigd door tom.cx op 01-10-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
opa_paul schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:42:
Uhmmmm paar dagen geleden las ik iets over de accuduur en de YouTube app die continu blijft verbruiken op de achtergrond. Is dit opgelost?! Komt dit door iOS 11.0.1 update?
Zie nu dat de YouTube app bij mij namelijk ook bijna continu door blijft lopen en dus 50% van de batterij gebruikt.

Hoe is dit bij anderen opgelost?
Ik heb via Instellingen > Ververs op achtgrond, deze even op Wifi gezet en toen de YouTube App uitgezet en daarna alles weer uit, sindsdien verbruikt de YouTube app niet meer.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 06:32

swv

Ik vind de foto's die hier nu gepost worden de laatste dagen stuk voor stuk fantastisch. De eerste foto's baarden mij wat zorgen, maar dat is wat mij betreft ongegrond. Hier en daar zorgt de ruisonderdrukking wel voor het verfeffect maar het is echt niet meer zo erg als bij de iPhone 7 vind ik hoor. Ik ben onder de indruk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Afgelopen vrijdag mijn iPhone 8 Plus 64GB binnen gekregen. Ik heb maar meteen een 50GB icloud genomen. Ik kom zelf van een iPhone 6 Plus 128GB en hoewel het toestel qua formaat voor mij niet anders voelt, ben ik qua opslag natuurlijk achteruit gegaan (vandaar maar die 50GB iCloud).

Wat betreft snelheid in vergelijking met de 6/Plus is wel enorm. Niet dat een 6 voor dagelijks gebruik verder traag is maar je merkt echt een enorm verschil qua snelheid in zijn totaliteit. Alles opent sneller, je kan daardoor gewoon sneller je taken uitvoeren enzo. I.c.m. met mijn Apple Watch series 3 ook geweldig.

Ook Apple Carplay voelt velen malen vloeiender met de iPhone 8 Plus. Het systeem is sneller opgestart, apps starten vlot op en schakelen tussen apps gaat heerlijk rap. Apple Maps, Spotify, FM, en tegelijk connected met je Apple Watch gaat goed. Waar dit alles met de iPhone 6 ook gewoon werkte, gaat het hier velen malen sneller en daardoor ook stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De portretfoto’s zijn erg mooi. In elk geval het diepte-effect.

Toch besloten niet voor de Plus te gaan, ik gebruik de camera te weinig en dan is het gewicht en formaat een te groot nadeel.

In elk geval nu draadloos opladen, HDR en betere foto’s dan iPhone 7. Dat laatste zelf getest met wat foto’s en het verschil is echt wel te zien.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recon24 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:58:
Afgelopen vrijdag mijn iPhone 8 Plus 64GB binnen gekregen. Ik heb maar meteen een 50GB icloud genomen. Ik kom zelf van een iPhone 6 Plus 128GB en hoewel het toestel qua formaat voor mij niet anders voelt, ben ik qua opslag natuurlijk achteruit gegaan (vandaar maar die 50GB iCloud).

Wat betreft snelheid in vergelijking met de 6/Plus is wel enorm. Niet dat een 6 voor dagelijks gebruik verder traag is maar je merkt echt een enorm verschil qua snelheid in zijn totaliteit. Alles opent sneller, je kan daardoor gewoon sneller je taken uitvoeren enzo. I.c.m. met mijn Apple Watch series 3 ook geweldig.

Ook Apple Carplay voelt velen malen vloeiender met de iPhone 8 Plus. Het systeem is sneller opgestart, apps starten vlot op en schakelen tussen apps gaat heerlijk rap. Apple Maps, Spotify, FM, en tegelijk connected met je Apple Watch gaat goed. Waar dit alles met de iPhone 6 ook gewoon werkte, gaat het hier velen malen sneller en daardoor ook stabieler.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Treevium schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:43:
[...]

Die tip heb ik niet nodig hoor, toestel was bij belsimpel bijna 100 euro goedkoper, dat was de enige reden om daar te bestellen, bestel normaal bijna alles bij Coolblue
Mobiel.nl was maar 1 euro duurder ;)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Apple heeft op 22 september de support-pagina aangepast wat betreft de fast-charging mogelijkheden, ik heb ff een screenshot gemaakt van de betreffende pagina.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cBbTEnnl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
THE_BASE schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:59:
Als we dan toch adviezen geven: stel je wilt een iPhone 8 of iPhone 8 Plus. Dat diepte-effect is prachtig en je vindt foto's maken leuk, maar feitelijk doe je dat alleen op vakanties en stedentrips.

Daarnaast kijk je zelden video's op iPhone en het enige wat je gebruikt zijn Instagram, WhatsApp, iMessage, Telefoon, Mail en Safari.

Zou je dan nog kiezen voor een Plus-model? Ik nijg steeds meer naar non-plus omdat voor mij het enige voordeel de camera lijkt. En als ik zie hoe vaak ik die feitelijk op de manier gebruik zoals Apple ons voorschotelt is en blijft dat nihil.

Ik las in een test dat de camera van iPhone 8 Plus 94 punten scoort en van iPhone 8 92 punten. Dan is dat toch (afgezien van portretmodus) verwaarloosbaar voor mij als gebruiker zoals hierboven beschreven?

https://www.dxomark.com/a...phone-camera-ever-tested/
Het blijft een softwarematige depth of field, niet gecreëerd door de afstand en de lens en zijn diafragma grootte.

Dat het een grappig effect geeft voor foto’s is leuk, maar als je iets meer met fotografie doet, pik je ze er zo uit omdat de dof niet klopt.

iOS doet het op onderwerp en niet op afstand...

Nu heb ik mijn 8 zo’n 5 dagen, maar ik ben eigenlijk niet heel erg onder de indruk. Mag ik dat zeggen?

Ik had er meer van verwacht... Musschien had ik beter een jaartje kunnen wachten op een OLED iPhone met fingerprint scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:11
dfrenner schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:30:
[...]

Het blijft een softwarematige depth of field, niet gecreëerd door de afstand en de lens en zijn diafragma grootte.

Dat het een grappig effect geeft voor foto’s is leuk, maar als je iets meer met fotografie doet, pik je ze er zo uit omdat de dof niet klopt.

iOS doet het op onderwerp en niet op afstand...

Nu heb ik mijn 8 zo’n 5 dagen, maar ik ben eigenlijk niet heel erg onder de indruk. Mag ik dat zeggen?

Ik had er meer van verwacht... Musschien had ik beter een jaartje kunnen wachten op een OLED iPhone met fingerprint scanner.
Tuurlijk mag je dat zeggen ;). Tegenwoordig is de iPhone helaas wel; what you see is what you get...
van welke telefoon ben je overgestapt?

Ik wacht nog op mijn 8 van vodafone (stap over van de 6), weet nu al dat ik geen wow factor ga krijgen, maar wel een goede stap vooruit in gebruik

[ Voor 3% gewijzigd door keanu_ op 01-10-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:32
Ik ben van een iPhone6 naar een iPhone8 overgestapt en ben toch meer onder de indruk dan ik had verwacht. Vooral echt super snel vergeleken met m’n iPhone6. Ook 3D touch is nieuw voor me en Live Photo’s ook. Dat vind ik echt een geweldige feature van iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
CLB schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:45:
[...]

Toestel al binnen en mee kunnen spelen? Ik vind die modus maar een lachtertje eerlijk gezegd, ziet er allemaal best fancy uit als je ermee bezig bent, maar die resultaten zijn wel echt om te huilen imo en niet bruikbaar. Stukken van kapsels en oren die worden gecropt, hele scherpe lijnen bij kledingstukken die niet goed zijn gecropt. Heb helaas alleen foto's gemaakt van vrienden hier, niet van mezelf, anders had ik die geplaatst.

Hoe zijn ervaringen van anderen wat betreft portrectmodus hier!?
Heb het toestel nu een uurtje of 2en dus alles nog aan het instellen enzo.
Vanaf 0 dus kruipt beetje werk in.

Foto’s enzo nog niet kunnen testen maar als ik de foto’s hier zie ben ik toch tevreden hoor.

De portret belichting-modus kan Idd soms beter als je op het internet kijkt naar voorbeelden maar deze is dan ook nog in beta

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
virofi schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:17:
Ik ben van een iPhone6 naar een iPhone8 overgestapt en ben toch meer onder de indruk dan ik had verwacht. Vooral echt super snel vergeleken met m’n iPhone6. Ook 3D touch is nieuw voor me en Live Photo’s ook. Dat vind ik echt een geweldige feature van iOS.
Ik ken het inderdaad. Zit er aan te denken van de week een review te plaatsen over de overstap van een 6S naar 8 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
Sinds gisteren ook de iPhone 8, komende van de iPhone 7. Vorig jaar had ik de Samsung Galaxy S7, maar die beviel me niet. Wat ik wel geweldig vond aan de Samsung was de camera. Ik heb vandaag 2 shots gemaakt met de iPhone 8 en de Samsung Galaxy S7 om te vergelijken.
Het eerste shot is op de iPhone gewoon "klik & go" gedaan, dus zonder instellingen aan te passen. Op de Samsung ook, maar de Samsung gaf het plaatje nogal donker weer, dus daar is de belichting iets omhoog gezet om het wat te compenseren met de iPhone 8.

iPhone 8
iPhone 8

Samsung S7
Samsung S7

Het 2e shot is weer gewoon "klik & go" gedaan, maar deze keer is bij de Samsung niet de belichting aangepast.

iPhone 8
iPhone 8

Samsung S7
Samsung S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
The Stimp! schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:20:
Sinds gisteren ook de iPhone 8, komende van de iPhone 7. Vorig jaar had ik de Samsung Galaxy S7, maar die beviel me niet. Wat ik wel geweldig vond aan de Samsung was de camera. Ik heb vandaag 2 shots gemaakt met de iPhone 8 en de Samsung Galaxy S7 om te vergelijken.
Het eerste shot is op de iPhone gewoon "klik & go" gedaan, dus zonder instellingen aan te passen. Op de Samsung ook, maar de Samsung gaf het plaatje nogal donker weer, dus daar is de belichting iets omhoog gezet om het wat te compenseren met de iPhone 8.

iPhone 8
[afbeelding]

Samsung S7
[afbeelding]

Het 2e shot is weer gewoon "klik & go" gedaan, maar deze keer is bij de Samsung niet de belichting aangepast.

iPhone 8
[afbeelding]

Samsung S7
[afbeelding]
Bij de iPhone lijkt het beeld altijd wat warmer te zijn. Bij de S7 wat koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
@The Stimp! die iPhone foto's zien er wel een stuk beter uit vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
keanu_ schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:56:
[...]

Tuurlijk mag je dat zeggen ;). Tegenwoordig is de iPhone helaas wel; what you see is what you get...
van welke telefoon ben je overgestapt?

Ik wacht nog op mijn 8 van vodafone (stap over van de 6), weet nu al dat ik geen wow factor ga krijgen, maar wel een goede stap vooruit in gebruik
Ik had een SE en daarvoor een Lumia 950.
De camera lijkt niet echt een verbetering tov de se en is 100% een stuk slechter dan die van de Lumia. Even als het scherm.

Ik had er meer van verwacht, achteraf had ik beter kunnen wachten een jaartje denk ik.
virofi schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:17:
Dat live foto’s was 5 jaar geleden al het eerste wat ik uit zette op mijn Lumia 925, maar ook op de SE. Je hebt er echt niets aan...

iPhone 8
[afbeelding]

Samsung S7
[afbeelding]

iPhone 8
[afbeelding]

Samsung S7
[afbeelding]
De S7 heeft veel meer detail.
Denk hogere resolutie?
tom.cx schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:27:
[...]

Bij de iPhone lijkt het beeld altijd wat warmer te zijn. Bij de S7 wat koeler.
Dat is allemaal nabewerking en zegt niets over de kwaliteit van een foto. JPEG compressie doet al een hoop.

Overigens heb ik het lederen hoesje van Apple erom zitten en dat is een erg mooi hoesje! Wel beetje glad en 55 euro, maar ik durfde met de glazen achterkant niet zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
Treevium schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:48:
@The Stimp! die iPhone foto's zien er wel een stuk beter uit vind ik
Dat vind ik dus ook. Waar Samsung toen nog veel mooiere en warme foto's maakte en de iPhone 6S en de 7 wat koelere foto's maakte merk ik nu dat de iPhone 8 ook warmere foto's maakt. Smaken verschillen uiteraard, maar ik vind warmere foto's mooier. :+

Maar ook de scherpte en contrast vind ik positief veranderd t.o.v de iPhone 7. Ik zal binnenkort ook wat "straatfoto's" posten met m'n oude iPhone 7 en de iPhone 8 (helaas heb ik zelf de Samsung S7 niet meer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Stimp!
dfrenner schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:57:

De S7 heeft veel meer detail.
Denk hogere resolutie?

Dat is allemaal nabewerking en zegt niets over de kwaliteit van een foto. JPEG compressie doet al een hoop.
De resolutie was bij beide telefoons 3024x4032.

Klopt! De JPEG compressie zorgt ook voor het "waterverfeffect"op de iPhone, en op de Samsung voor wat korrels en ruis. Maarja, het is ook geen spiegelreflexcamera... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik ben serieus nog benieuwd naar dezelfde foto’s met een iPhone 8 en iPhone 8 Plus.

Iemand die foto’s paraat of een link daar naar toe?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
The Stimp! schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:59:
[...]

Dat vind ik dus ook. Waar Samsung toen nog veel mooiere en warme foto's maakte en de iPhone 6S en de 7 wat koelere foto's maakte merk ik nu dat de iPhone 8 ook warmere foto's maakt. Smaken verschillen uiteraard, maar ik vind warmere foto's mooier. :+

Maar ook de scherpte en contrast vind ik positief veranderd t.o.v de iPhone 7. Ik zal binnenkort ook wat "straatfoto's" posten met m'n oude iPhone 7 en de iPhone 8 (helaas heb ik zelf de Samsung S7 niet meer)
Wat ik wel jammer vindt is dat je geen breedbeeld foto’s ermee kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:59:
Als we dan toch adviezen geven: stel je wilt een iPhone 8 of iPhone 8 Plus. Dat diepte-effect is prachtig en je vindt foto's maken leuk, maar feitelijk doe je dat alleen op vakanties en stedentrips.
Ligt eraan wat je aan kwaliteit van foto's wil hebben. Als je het echt heel leuk vindt dan is een echte camera ook veel leuker werken dan zo'n smartphone met hele beperkte controls (en door de grotere sensor is de kwaliteit ook beter; dat scheelt in bijv. situaties met een magere belichting).
Zou je dan nog kiezen voor een Plus-model? Ik nijg steeds meer naar non-plus omdat voor mij het enige voordeel de camera lijkt. En als ik zie hoe vaak ik die feitelijk op de manier gebruik zoals Apple ons voorschotelt is en blijft dat nihil.
De plus heeft landscape mode en dat is handig bij een aantal apps zoals Mail, 2Do/Omnifocus, agenda, etc. Door het bredere scherm is het lezen van bijv. eBooks ook wat makkelijker eveneens als tikken op het toetsenbord (meer ruimte tussen de letters en iets grotere toetsen). Heb je grote handen dan houdt een groter toestel ook wat makkelijker vast. De plus modellen hebben vaak ook een iets betere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410

iPhone 8
[afbeelding]

Samsung S7
[afbeelding]

iPhone 8
[afbeelding]

Samsung S7
[afbeelding]
Staat HDR bij de S7 wel aan? De iPhone 8 heeft dat automatisch aan staan. Misschien verklaart dat het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb het gevoel dat mijn 8 vol zit met bugs (misschien oor de iCloud backup?).
Zou het helpen als ik mijn telefoon opnieuw instel (dus geen backup terugzet) en alle apps 1 voor 1 installeer?

[b]Zie mijn review van de iPhone 8 voor alle bugs.[/b]

[ Voor 15% gewijzigd door SalimRMAF op 01-10-2017 22:45 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Stimp!
Garret1410 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:41:
[...]

Staat HDR bij de S7 wel aan? De iPhone 8 heeft dat automatisch aan staan. Misschien verklaart dat het verschil.
HDR staat op beide toestellen uit. Ik heb op de iPhone ingesteld dat ik zelf de HDR aan/uit/auto kan zetten. In deze gevallen stond dat dus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

SalimRMAF schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:44:
Ik heb het gevoel dat mijn 8 vol zit met bugs (misschien oor de iCloud backup?).
Zou het helpen als ik mijn telefoon opnieuw instel (dus geen backup terugzet) en alle apps 1 voor 1 installeer?

De bugs die jij ervaart zijn best bijzonder :)
Ben er nog geen 1 van de genoemde tegengekomen. Ik zou idd even een clean install proberen, als dit het nog niet oplost lijkt he me een probleem met jouw toestel eerlijk gezegd, en zou ik hem laten omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Hoe kan ik 4K 60fps selecteren, staat bij mij op 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nergens foto-vergelijkingen tussen iPhone 8 en iPhone 8 Plus te vinden. Jammer.

Iemand een idee? :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 09:06
dfrenner schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:01:
Hoe kan ik 4K 60fps selecteren, staat bij mij op 30
Naar camera instellingen -> structuur -> high efficiency aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Woowjoh.. als dat echt zo is.. :X

Zou t toch ergens met de functie van t draadloze laden te maken hebben misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

THE_BASE schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:03:
Nergens foto-vergelijkingen tussen iPhone 8 en iPhone 8 Plus te vinden. Jammer.

Iemand een idee? :$
Neem aan dat je deze al gezien hebt https://www.dxomark.com/a...phone-camera-ever-tested/
Zitten wat 8 vs 8 plus pics in iig :)
poor Leno schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:09:
[...]

Woowjoh.. als dat echt zo is.. :X

Zou t toch ergens met de functie van t draadloze laden te maken hebben misschien?
Laten we nou even rustig afwachten op Apple’s onderzoek, voorlopig lijkt het een vrij geïsoleerd incident.
Elke release is er weer een “insert random”gate incident, bijna altijd een storm in een glas water top op heden ;)

moest overigens erg lachen om “slidegate”, in de review hier boven een apparaat met een glad glazen opppervlakt dat glijdt over textiel :+ wie had dat nou gedach :D

[ Voor 47% gewijzigd door PaYnE81 op 02-10-2017 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
inderdaad! Meestal is er vrij weinig aan de hand uiteindelijk, behalve "antennagate" (iPhone 4) toen kregen we zelfs gratis bumpers van Apple

Afbeeldingslocatie: https://kronikls.files.wordpress.com/2010/06/wrongway.jpg?w=300&h=226

[ Voor 110% gewijzigd door Cardwizard op 01-10-2017 23:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39

Die eerste bug heb ik ook regelmatig op m'n 6s. Zeer irritant! Maar ga je nou klagen over dat een telefoon van je stoffen bank glijdt? Serieus?
Ik vind dat meer een bug van je bank 8)7

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• virofi
dfrenner schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:57:
[...]

Dat live foto’s was 5 jaar geleden al het eerste wat ik uit zette op mijn Lumia 925, maar ook op de SE. Je hebt er echt niets aan vind ik...

[...]
FTFY :)
Daar ben ik het (dus) niet mee eens. Live Photos bieden context van de foto en voegen absoluut iets toe aan het beeld. Als je door je filmrol scrolled zijn al die statische beelden ineens dynamisch en levend. Ik vind het een geweldige feature :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Jouw bug van het 'lege' lockscreen heb ik op mijn SE al ervaren, en gisteravond ook een keer op mijn nieuwe S8 Plus. Beide toestellen zijn vanaf nieuw geïnstalleerd. Dus geen backup of iets teruggezet.
iOS11 voelt voor mij ook wat minder solide aan in vergelijk met de laatste iOS10 versie. Maar goed, de updates zullen vanzelf komen.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Treevium schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:49:
inderdaad! Meestal is er vrij weinig aan de hand uiteindelijk, behalve "antennagate" (iPhone 4) toen kregen we zelfs gratis bumpers van Apple

[afbeelding]
Vergeet ook bend gate niet >:) En welke ik zelf super irritant vond; crescent gate op de iPhone 6. Bijna iedere iPhone 6 die ik zag (ook die van mijzelf) kreeg vroeg of laat een soort halve maan in de frontcamera door het verschuiven van de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:01:
[...]

Vergeet ook bend gate niet >:) En welke ik zelf super irritant vond; crescent gate op de iPhone 6. Bijna iedere iPhone 6 die ik zag (ook die van mijzelf) kreeg vroeg of laat een soort halve maan in de frontcamera door het verschuiven van de lens.
Tss dat buigen was lulkoek, gewoon fatsoenlijk met je spullen omgaan heet dat, en het verschuiven van de lens heb ik nog nooit bij iemand gezien(behalve op internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Hier dus sinds gisterenavond de 8plus in bezit maar weet het toch niet.
Mooi toestel, snel, maar voor mezelf toch te groot vrees ik.

Misschien moet het gewoon wennen maar als ik het vergelijk met de screenprotector voor de iPhone X die ik hier liggen heb gaat diene toch veel makkelijker in de hand liggen....

Vandaag nog effe “testen” en dan is goed nakijken of ik toch nog maandje wacht op X en deze retourneer of hem gewoon bijhou :).

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggell
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03 16:21
Ik heb inmiddels ook de knoop doorgehakt en afgelopen zaterdag de iPhone 8+ gekocht.
En ik moet zeggen dat in mijn geval de grootte van het toestel inderdaad snel went.
Kan er tot nu prima mee uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:10
Toch een kleine update: heb dus de plus en kom van een iPhone 6. Het formaat went idd wel meer en meer. Nog altijd liever een iets compacter formaat maar de meerwaarde van het grotere formaat overstijgt wel de nadelen ervan.

Zo type een pak beter op het grotere scherm met veel minder fouten. En het grotere scherm leest een heel stuk aangenamer dan het kleinere en heb echt het gevoel dat de smartfuncties meer tot zijn recht komen op het grotere scherm.

Waarom dan de iPhone x niet? Simpelweg omdat het ten eerste te duur is en anderzijds ook omdat ik touch id veeeeeel beter vind dan face id. Ik kan hem nu op tafel of in de autohouder unlocken met mijn wijsvinger terwijl ik met faceid die iPhone moet oppakken en op mijn gezicht richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Treevium schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:10:
[...]

Tss dat buigen was lulkoek, gewoon fatsoenlijk met je spullen omgaan heet dat, en het verschuiven van de lens heb ik nog nooit bij iemand gezien(behalve op internet)
Dat buigen was geen lulkoek. Ik heb er zelf geen last van gehad en vele anderen ook niet, maar het was wel degelijk een issue. Ze hebben het niet voor niets met de 6s gecorrigeerd door een sterker soort aluminium te gebruiken. En het verschuiven van de lens was ook iets dat zelfs in de Apple store werd bevestigd als zijnde een 'manufacturing problem' en werd daarom zonder gedoe gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:03

Trouble

Everything is awesome

[...]

Bij mijn iPhone 6 is de lens wat verschoven, maar dat had geen effect op de foto's, dus heb er nooit wat aan laten doen.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Trouble schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:44:
[...]

Bij mijn iPhone 6 is de lens wat verschoven, maar dat had geen effect op de foto's, dus heb er nooit wat aan laten doen.
Hier hetzelfde bij de 6 toen ik die destijds had. Was al vanaf aankoop zo eigenlijk. Bij de 6 van mijn vrouw verschoof de lens pas later iets. Ook dat halve maantje. Was dus echt wel een issue. Maar zoals Trouble schrijft; geen last van op de foto's zelf.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik was echt binnen 2 uur gewend aan het Plus formaat. Had dit weekend weer kort een naakte iPhone 7 van een maat in mijn hand. Echt bizar hoe mini dat aanvoelt.

Ik vind het ook heel relaxt dat Safari er gewoon uitziet zoals op een Mac, met echte tabbladen.

Ik ga absoluut niet meer kleiner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Enige nadeel is wel met die Plus dat ik veel meer met mijn telefoon bezig ben. Al slijt dat waarschijnlijk ook wel weer. :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
virofi schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:31:
[...]

FTFY :)
Daar ben ik het (dus) niet mee eens. Live Photos bieden context van de foto en voegen absoluut iets toe aan het beeld. Als je door je filmrol scrolled zijn al die statische beelden ineens dynamisch en levend. Ik vind het een geweldige feature :9
Maar wat kun je er verder mee?
Geen fotoalbum van maken en geen video bewerking om echt te bewaren.

Dit zijn van die dingen die eventjes leuk blijven en je daarna heel snel uitzet.

Misschien ben jij een uitzondering op die regel.

Verder is het inderdaad mijn mening, die ik om mij heen eigenlijk alleen maar bevestigd hoor worden.
Nou ho ho, mijn vrouw heeft er ook last van gehad, gewoon door het toestel in haar zak te dragen. Zat een lichte kromming in. Dat hoort gewoon niet...

Wat ik net had met de 8 is echt bizar... Collega wilde even kijken en die unlockte mijn iphone gewoon met zijn vinger :|
Het is niet reproduceerbaar, maar wel heel bizar...

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 02-10-2017 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tom.cx
Geteisem schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:09:
Enige nadeel is wel met die Plus dat ik veel meer met mijn telefoon bezig ben. Al slijt dat waarschijnlijk ook wel weer. :9
Dat had ik ook de eerste dagen. Dat komt toch omdat het weer een 'nieuw speeltje' is. Inmiddels is mijn gebruik ook al weer wat naar beneden gegaan. Al moet ik wel zeggen dat ik nog wel erg graag foto's maak met de telefoon. Die vind ik zelf erg mooi. Wat mij wel erg opvalt en dat ga ik deze week testen: Bij de nieuwe compressie die Apple gebruikt willen sommige delen in foto's nog wel eens olie vlekken krijgen. Ik heb hem vanochtend veranderd om te kijken of het probleem dan blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders hier al een hart verzwakking bij het laten vallen van de 8?
Man, ik durfde amper te kijken hoe die eruit zag, wonderbaarlijk genoeg geen enkel krasje :9
Was wel even schrikken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:39:
Man, ik durfde amper te kijken hoe die eruit zag, wonderbaarlijk genoeg geen enkel krasje :9
Was wel even schrikken..
geen enkele beschadiging of krasje? nice!
Ik zou me ook de Jan Tandjes schrikken.
Hoesje erom heen nu? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

geen enkele beschadiging of krasje? nice!
Ik zou me ook de Jan Tandjes schrikken.
Hoesje erom heen nu? ;)
Ja voor het eerst in jaren weer een hoesje besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

Welk hoesje heb je besteld als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

Ik heb altijd een hoesje gehad en had zaterdag voor het eerst een screen protector erop zitten. Alleen deze was er met twaalf uur weer af. Hij was er schreef opgezet en dacht 'ik haal hem eraf en zet hem er even opnieuw op'. Alleen brak hij toen. Helaas. Dus van de week maar weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Was wel even schrikken..
Ja hier. Liet hem vorige week op de eerste dag al vallen op kantoor. Geen schade of krassen maar schrok wel even. Was gelukkig op vloerbedekking en raakte geen stoel of tafel. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:43:
[...]

Welk hoesje heb je besteld als ik vragen mag? :)
Niks bijzonders, gewoon een silicone doorzichtig hoesje. Ik heb het niet zo op van die grote hoesjes met klepjes en dergelijk, maar enige bescherming geeft wel een goed gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Was wel even schrikken..
Die van mij is al 3x gevallen. 8)7

Beetje Murphy's wet altijd. Hoe zuiniger ik op iets probeer te zijn, hoe eerder het stuk gaat of valt.

Ik had gelukkig alle 3 de keren gewoon de Apple case erop zitten, dus dan raakt het toestel de vloer niet, niks aan de hand dus verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egbert-jan
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-09 12:37
Sinds afgelopen zaterdag ook de overstap gemaakt van de iPhone 6 naar de iPhone 8 plus. wel even wennen maar zeker de overstap waard. Ik haalde alleen het hoesje van mijn 6 en schrok wat voor schade stof kan aanrichten. De randen van aluminium zitten helemaal vol met kleine putjes.

Hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet gebeurd met de 8 plus, ik twijfel sterk of ik hier een hoes om heen ga doen. Tempered Glass zit er wel al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
egbert-jan schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:17:
Sinds afgelopen zaterdag ook de overstap gemaakt van de iPhone 6 naar de iPhone 8 plus. wel even wennen maar zeker de overstap waard. Ik haalde alleen het hoesje van mijn 6 en schrok wat voor schade stof kan aanrichten. De randen van aluminium zitten helemaal vol met kleine putjes.

Hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet gebeurd met de 8 plus, ik twijfel sterk of ik hier een hoes om heen ga doen. Tempered Glass zit er wel al op.
Regelmatig het hoesje er af halen en schoonmaken voorkomt dat, mijn vrouw boeit dat ook allemaal niet, als ik het hoesje van haar iPhone 7 af haal dan zit dat ding ook altijd vol met stof, dat kan een iPhone flink beschadigen, of geen hoesje gebruiken, ziet er ook nog eens beter uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cunodb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
Vandaag wederom een afspraak bij de Apple store wegens de ruis tijdens het bellen bij de iPhone 8 Plus. Het is nu met de dag erger geworden en inmiddels luider dan de persoon aan de lijn..
Word een klein beetje irritant nu aangezien T-mobile me doodleuk naar Apple stuurt terwijl ze een 8 dagen omruil garantie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:40
dfrenner schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:25:
[...]

Maar wat kun je er verder mee?
Geen fotoalbum van maken en geen video bewerking om echt te bewaren.

Dit zijn van die dingen die eventjes leuk blijven en je daarna heel snel uitzet.

Misschien ben jij een uitzondering op die regel.

Verder is het inderdaad mijn mening, die ik om mij heen eigenlijk alleen maar bevestigd hoor worden.

[...]

Nou ho ho, mijn vrouw heeft er ook last van gehad, gewoon door het toestel in haar zak te dragen. Zat een lichte kromming in. Dat hoort gewoon niet...

Wat ik net had met de 8 is echt bizar... Collega wilde even kijken en die unlockte mijn iphone gewoon met zijn vinger :|
Het is niet reproduceerbaar, maar wel heel bizar...
Wat je er verder mee kunt? Stel dat je een onscherpe foto hebt gemaakt maar de frame ervoor is wel leuk en scherp? Juist. Live photo. Je kunt nu onder ios11 elke frame de Hoofdfoto maken. Handig? Ik vind van wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

egbert-jan schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:17:

Weet je zeker dat het stof is en geen zand e.d?

Sluit je hoesje netjes aan of is er ruimte waar vuil tussen kan komen?

Ik heb met de originele hoes van Apple en de hoesjes van decoded nog geen elke krasje kunnen vinden. Meestal komen ze er pas na een half jaar of jaar uit om even schoon te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

PaYnE81 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:26:
[...]

Ik heb met de originele hoes van Apple en de hoesjes van decoded nog geen elke krasje kunnen vinden. Meestal komen ze er pas na een half jaar of jaar uit om even schoon te maken :)
Ik heb de 2-in-1 hoes van Decoder er omheen zitten. Toestel gaat er best strak in en heb het idee dat mijn 8 Plus er echt strak in zit. Geeft wel een goed gevoel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egbert-jan
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-09 12:37
PaYnE81 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:26:
[...]

Wat om de 6 zat was een goedkope simpele hoes. En bij het verwijderen zat er inderdaad veel stof in, ik heb hem namelijk altijd in mijn broekzak zitten. Hier zal dan ook waarschijnlijk het stof vandaan zijn gekomen. Het is wel vreemd dat dit dan zo'n schade oplevert. Ik denk dat ik geen hoes om de 8 plus ga doen. Misschien nog een tempered glass op de achterkant is ook een bescherming :9 . De telefoon is toch het mooiste zonder hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Was wel even schrikken..
Laten vallen op vakantie, krassen op scherm en scuffs op de hoeken :(

Weet nog niet wat ik ermee moet... kan apple care nog aanschaffen en dan laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Wouter Lucassen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:22:
[...]
Wat je er verder mee kunt? Stel dat je een onscherpe foto hebt gemaakt maar de frame ervoor is wel leuk en scherp? Juist. Live photo. Je kunt nu onder ios11 elke frame de Hoofdfoto maken. Handig? Ik vind van wel!
Dit _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robjeex
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-01 20:52
Toch na het grote twijfelen al een tijdje rond aan het lopen met de 8+. Ik dacht dat ik mij zou gaan storen aan het grote scherm in mijn broekzak maar dat is nog niet heel erg hinderlijk geweest. Makkelijk is het natuurlijk niet. Ook als ik de + bedien met 1 hand laat ik (zoals ik altijd doe) de telefoon rusten op mijn pink zodat die in mijn hand blijft staan. Na een tijdje begint mijn pink te tintelen, zal dit door het gewicht komen? Allemaal kleine dingen die ik voor lief neem want het kijkt fijn, het klinkt fijn en het loopt allemaal lekker snel (kom van een 6).

De camera was voor mij de doorslaggevende factor in de keuze naar een +, vooral de portret modus natuurlijk. Toch ben ik hier niet altijd tevreden over. Soms lijkt het object op de achtergrond geplakt en soms kloppen de randjes naast het object niet, alsof het slordig is uitgeknipt. Hieronder twee voorbeelden, let vooral op de randen naast het hoofd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IhJ6aSU.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5lVYUh2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

robjeex schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:55:
Toch na het grote twijfelen al een tijdje rond aan het lopen met de 8+. Ik dacht dat ik mij zou gaan storen aan het grote scherm in mijn broekzak maar dat is nog niet heel erg hinderlijk geweest. Makkelijk is het natuurlijk niet. Ook als ik de + bedien met 1 hand laat ik (zoals ik altijd doe) de telefoon rusten op mijn pink zodat die in mijn hand blijft staan. Na een tijdje begint mijn pink te tintelen, zal dit door het gewicht komen? Allemaal kleine dingen die ik voor lief neem want het kijkt fijn, het klinkt fijn en het loopt allemaal lekker snel (kom van een 6).

De camera was voor mij de doorslaggevende factor in de keuze naar een +, vooral de portret modus natuurlijk. Toch ben ik hier niet altijd tevreden over. Soms lijkt het object op de achtergrond geplakt en soms kloppen de randjes naast het object niet, alsof het slordig is uitgeknipt. Hieronder twee voorbeelden, let vooral op de randen naast het hoofd.

[afbeelding]
[afbeelding]
Kunnen dit mogelijk artifacts zijn van HEIF/HEVC (High Efficiency opslag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
robjeex schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:55:

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is ook een bekend probleem hoewel het bij jouw wel wat vreemder uitziet. Vaak werkt het goed maar soms ook niet. Zal hopelijk met software updates beter worden. Het blijft toch een softwarematige bokeh ipv echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Garret1410 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:02:
Dat is ook een bekend probleem hoewel het bij jouw wel wat vreemder uitziet. Vaak werkt het goed maar soms ook niet. Zal hopelijk met software updates beter worden. Het blijft toch een softwarematige bokeh ipv echt.
Je bedoelt DOF, de Bokeh is ook wel softwarematig, maar niet te zien in deze foto..

Ik kan geen 4k videos op HEIF/HEVC (High Efficiency opslag) versturen via whatsapp en mijn zwager 4K 30fps wel...

Klinkt dat bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robjeex
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-01 20:52
Garret1410 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:02:
[...]

Heb ook genoeg shots waarbij het wel lukt het prachtig uitkomt.. laten we hopen dat dit in de toekomst minder of niet meer voorkomt.
PaYnE81 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:02:
[...]

Kunnen dit mogelijk artifacts zijn van HEIF/HEVC (High Efficiency opslag)?
Heb echt geen idee..

[ Voor 19% gewijzigd door robjeex op 02-10-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Laatst online: 19-07-2024
dfrenner schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:15:
[...]

Je bedoelt DOF, de Bokeh is ook wel softwarematig, maar niet te zien in deze foto..

Ik kan geen 4k videos op HEIF/HEVC (High Efficiency opslag) versturen via whatsapp en mijn zwager 4K 30fps wel...

Klinkt dat bekend?
Dat is wat ik gisteren ook al plaatste. Of daar al een oplossing voor was en of dat iemand een work around heeft.

Ik kwam er gisteren achter dat als je in foto’s de video selecteert en dan deelt via WhatsApp, dat ie het dan wel doet.
I.p.v. in WhatsApp op + drukken en dan video selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 07:41
Ik ondervind toch wel wat problemen met mijn 8+ en hoop echt dat deze softwarematig zijn.

Verschillende keren de telefoon uit mijn zak gehaald en de boodschap “Passcode is required to enable Touch ID. “

Maar erger nog, de eerste screen freeze is er al. Plots scherm volledig geblokkeerd. Ik kon enkel nog het control center oproepen en vreemd genoeg daar wel nog knoppen indrukken...

Ironisch genoeg kom ik van een 6+ die me grijze haren gaf door schermproblemen!!

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
iPhone 8 Plus toch weer ingeleverd, het formaat is me te groot, het gewicht te zwaar en de camera is zeker fantastisch, maar het weegt meer dat het compact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

CK3v1N schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:46:
Ik ondervind toch wel wat problemen met mijn 8+ en hoop echt dat deze softwarematig zijn.

Verschillende keren de telefoon uit mijn zak gehaald en de boodschap “Passcode is required to enable Touch ID. “

Maar erger nog, de eerste screen freeze is er al. Plots scherm volledig geblokkeerd. Ik kon enkel nog het control center oproepen en vreemd genoeg daar wel nog knoppen indrukken...

Ironisch genoeg kom ik van een 6+ die me grijze haren gaf door schermproblemen!!
Die 'freeze' heb ik ook 2 keer gehad op mijn 6s na iOS 11 (na GM).
Pagina: 1 ... 18 ... 34 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 8, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.