jren schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:53:
Okee de 8 net opgehaald, raar is dat de iOS 11 bug met favorieten lettertype mee is genomen naar de 8?!?!
Verder vind ik het scherm erg tegenvallen, het lijkt exact gelijk aan de iPhone 6 van mijn vrouw van 3 jaar oud. Dat true tone is gewoon erg geel.
Maar ook foto’s lijken niet echt beter, zoniet zelfs iets minder scherp...
Dit was een leuke upgrade vanuit een SE, maar achteraf absoluut geen 1000 euro waard.
Okee hij is snel en waterdicht, maar verder...
Ik had er meer van verwacht naast een oude 6.
Vooral van de foto’s...
Het probleem is dat iPhones té snel té goed zijn geworden. Ik denk dat de iPhone (zoals wij hem kennen) ongeveer zo doorontwikkeld is als hij maar kan zijn. De laatste 2-3 jaren zijn er niet meer zoveel baanbrekende toevoegingen gedaan. Als je, jaar na jaar, een nieuwe productiecyclus moet aanbieden aan je publiek, en je hebt al een concept dat werkt, dan voeg je kleine dingen toe.
Ik bedoel, wat moeten ze doen om innovatief te zijn? Hem rond maken? Het scherm aan de achterkant zetten? We zijn allemaal te verwend geweest de laatste 10 jaren met enorme vooruitgang op technologisch vlak. Je merkt dat we de laatste jaren een beetje aan het plateau-en zijn.
3G;
3G en GPS Navigatie
3GS;
Video, stembediening, digitaal compas
4;
Retina, front face camera, FaceTime
4S;
Siri, Airplay, iMessage, iCloud
5;
4G, Lightning, Passbook
5S
Touch ID, 64bit CP
6;
Eerste keer met de optie om groter te gaan qua scherm, Apple Pay
6S;
3D Touch, Apple Music
7;
Quad Core, Telephoto lens bij de +
8;
Draadloos opladen, Bionic CPU, 4K opnemen.
X;
OLED, FaceID
Dusja, sommige jaren krijg je een toevoeging zoals je kan nu
video's opnemen; of het gebruik van
4G! (kan je je vandaag de dag voorstellen dat je dat niet kon?

). Dan lijken de jaartjes met "we hebben nu een nieuw kleurtje. Oh ja, en nieuwe emoticons. Voor de rest, eeeeeuhmmmm..." wel wat mager natuurlijk.
Wat iedereen vergeet is dat je gewoon rondloopt met het volgende in je zak;
Camera, Camcorder, Radio, MP3 speler, eBook Lezer, Rekenmachine, Stemrecorder, GPS, Zaklamp, Waterpas, Scanner, Kompas, Gameconsole, Barcode Scanner, Videospeler, Walkie Talkie, Alarm, Horloge, Boeken, Kalender, Notablok, Krant, Foto Album, Gezelschapspelletjes, brievenbus, Thermostaat, Meetlat, Lichtmeter, Bankkaart, Vliegticket, Afstandsbediening, Geld, TV, en met de 8 ook nog een computer die sneller is dan Apple's eigen macbook Pro.
Ohja, en je kan er ook nog mee bellen.
(dit is trouwens niet enkel van toepassing op de iPhone. Kan je evengoed doortrekken naar eender welke andere high-end smartphone. Mijn mening is dat de smartphone, in het concept waarin wij hem kennen, gepiekt heeft. Vervangen doe je enkel bij een defect, of een slechte batterij, of je noden veranderen, of uit verveling. Maar de waw-factor is er wel zo'n beetje uit.)