Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik ben van een iPhone SE overgestapt naar de iPhone 8 Plus. Ja, van het kleine naar het hele grote scherm en ik heb geen spijt!

Ik fotografeer graag en met name op dit gebied scoort de iPhone 8 Plus echt super goed! Wat een prachtige foto's, vooral met de portret functie(!!).

Het formaat scherm is ook prima mee te werken voor hetgeen ik doe. Het zijn toch vaak de momenten op de bank dat ik er mee zit met twee handen want in één hand lukt niet goed meer met dit formaat.

De batterij kan ik nog niet over oordelen omdat er een sync naar Flickr toe loopt die nog dik 400 foto's en 200 video's moet syncen. Daar is hij nog wel even zoet mee dus hij staat vrij veel aan in de app voor de sync. Ik kom dus later terug op de batterij ervaringen.

Al met al zeer blij na 4 dagen in gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wienjo schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:10:
Ik ben van een iPhone SE overgestapt naar de iPhone 8 Plus. Ja, van het kleine naar het hele grote scherm en ik heb geen spijt!

Ik fotografeer graag en met name op dit gebied scoort de iPhone 8 Plus echt super goed! Wat een prachtige foto's, vooral met de portret functie(!!).

Het formaat scherm is ook prima mee te werken voor hetgeen ik doe. Het zijn toch vaak de momenten op de bank dat ik er mee zit met twee handen want in één hand lukt niet goed meer met dit formaat.

De batterij kan ik nog niet over oordelen omdat er een sync naar Flickr toe loopt die nog dik 400 foto's en 200 video's moet syncen. Daar is hij nog wel even zoet mee dus hij staat vrij veel aan in de app voor de sync. Ik kom dus later terug op de batterij ervaringen.

Al met al zeer blij na 4 dagen in gebruik!
zo dan... van een ienimini ;) SE ''gelijk'' naar het formaat van een Plus model!
Moe(s)t je niet ontzettend wennen aan het grote formaat (ergonomie)?

Leuk om al de real life ervaringen te lezen hier en dan met name mensen die van een non-Plus naar de iPhone 8 Plus zijn overgestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienjo
Geert1976 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:18:
[...]

zo dan... van een ienimini ;) SE ''gelijk'' naar het formaat van een Plus model!
Moe(s)t je niet ontzettend wennen aan het grote formaat (ergonomie)?

Leuk om al de real life ervaringen te lezen hier en dan met name mensen die van een non-Plus naar de iPhone 8 Plus zijn overgestapt.
Het is even wennen in de hand ja. Maar in de broekzak/jaszak valt het echt reuze mee. Daar had ik meer problemen mee verwacht. In de hand is het gewoon zo dat hij met twee handen vastgehouden moet worden voor 'intensief' gebruik. Voor de rest doe ik een hoop typen met voice (alleen als ik alleen ben :+ ).

Heb kort getwijfeld tussen de 8 & 8 plus maar de camera is doorslaggevend geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
wienjo schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:22:
[...]

Het is even wennen in de hand ja. Maar in de broekzak/jaszak valt het echt reuze mee. Daar had ik meer problemen mee verwacht. In de hand is het gewoon zo dat hij met twee handen vastgehouden moet worden voor 'intensief' gebruik. Voor de rest doe ik een hoop typen met voice (alleen als ik alleen ben :+ ).

Heb kort getwijfeld tussen de 8 & 8 plus maar de camera is doorslaggevend geweest.
Ik twijfel zelf ook nog over de overstap van een 'normale' grote naar een plus grote. Hoor van meerdere dezelfde ervaring die jij ook hebt. Blijf het toch nog wel lastig vinden om de overstap te maken, als je eenmaal gekozen hebt kun je niet zomaar terug :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:04
SirMemeAlot schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:56:
[...]

Ik twijfel zelf ook nog over de overstap van een 'normale' grote naar een plus grote. Hoor van meerdere dezelfde ervaring die jij ook hebt. Blijf het toch nog wel lastig vinden om de overstap te maken, als je eenmaal gekozen hebt kun je niet zomaar terug :/
Ik vind de plus echt te groot ik ga mooi voor de normale :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier ook nog steeds een twijfelaar. De iPhone 7 gaat vervangen worden, maar of dat een iPhone 8 of iPhone 8 Plus wordt...

Het grote formaat vond ik altijd onhandig, maar de camera lijkt nu zo'n stuk beter dan de normale iPhone 8 dat dat wel een doorslag geeft. Het zal ook wel weer wennen zijn.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
THE_BASE schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:03:
Hier ook nog steeds een twijfelaar. De iPhone 7 gaat vervangen worden, maar of dat een iPhone 8 of iPhone 8 Plus wordt...

Het grote formaat vond ik altijd onhandig, maar de camera lijkt nu zo'n stuk beter dan de normale iPhone 8 dat dat wel een doorslag geeft. Het zal ook wel weer wennen zijn.
het valt zeer mee hoor dacht ik??
camera verschil...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
wienjo schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:22:
[...]

Mwah het meeste lukt mij eigenlijk wel met één hand? Om te typen gebruik ik Gboard van Google en die heeft ook reachability (kan dus links en rechts in de hoek van je scherm staan en dan kun je razendsnel eenhandig typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
hier nog een twijfelaar...maar dan alleen in de zin van de keuze: of een iPhone X of een iPhone 8 Plus. Heb nu de 7 en zie nauwelijk redenen om van een 7 naar een 8 te gaan.

my 2 cts

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bram1984
Nick25 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:04:
[...]

het valt zeer mee hoor dacht ik??
camera verschil...
Portret modus alleen al is echt briljant op de Plus. Als je kids/huisdieren hebt of gewoon vaak mensen op de foto zet, dan is alleen dat het al waard, vind ik. Dan kan je dus dit soort foto's maken.

Afbeeldingslocatie: http://a67.tinypic.com/r0y361.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
bram1984 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:07:
[...]

Portret modus alleen al is echt briljant op de Plus. Als je kids/huisdieren hebt of gewoon vaak mensen op de foto zet, dan is alleen dat het al waard, vind ik. Dan kan je dus dit soort foto's maken.

[afbeelding]
Wel tof maar ik ga heel snel spijt krijgen van die grote ben ik bang... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:41
bram1984 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:07:
[...]

[afbeelding]
Zo! Wat een mooie foto! En wat een lieve hond! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick25 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:10:
[...]

Wel tof maar ik ga heel snel spijt krijgen van die grote ben ik bang... :/
Twijfel ik ook over, maar het is ook handig voor YouTube, Netflix, Voetbal, artikelen lezen. Op een groter scherm is dat toch prettiger ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienjo
Paar voorbeeld foto’s van afgelopen weekend. Niks aan ge-edit, met portret modus.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZUsg9j5m.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VO7204tm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1OH4qzTm.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door wienjo op 25-09-2017 13:29 . Reden: afbeeldingen goed zichtbaar nu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
wienjo schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:16:
Paar voorbeeld foto’s van afgelopen weekend. Niks aan ge-edit, met portret modus.

[afbeelding]
Wow wow wow :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Beste. afbeelding. ooit.

Bij mij is de link zelf een afbeelding 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door poor Leno op 25-09-2017 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wienjo schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:16:

[afbeelding]
die 2e foto, je hond van de zijkant.....bizar hoe je de fijne details ziet in die foto. (en of dat ingezoomd ook zou zijn, boeit me voor geen meter)

Juweeltje!! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 25-09-2017 13:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• opa_paul
  • Laatst online: 19-07-2024
Eerste test filmpje van de iPhone 8 plus 60 fps 4K (alleen maakt YouTube daar weer 720p HD van - iemand tips?)

Ik dacht ik deel het even als test:
YouTube: Test iPhone 8 plus 4K 60 fps

En kan ook direct een foto ervan uploaden: (hoe groot mag die zijn?)
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/fxw5ly.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door opa_paul op 25-09-2017 13:30 . Reden: Slechte kwaliteit foto’s 🤔 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:16:
[...]

Twijfel ik ook over, maar het is ook handig voor YouTube, Netflix, Voetbal, artikelen lezen. Op een groter scherm is dat toch prettiger ;)
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm 8)

Kan iemand nu foto's plaatsen die met de 8 zijn gemaakt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Nick25 op 25-09-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Nick25 schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:50:
[...]

Daar is de telefoon 804 euro en bij Vodafone zelf is die 744 (voor Vodafone gebruikers heh ;) )
Ok, maar met abo ben ik wel stuk goedkoper uit via Belsimpel en T-Mobile ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
HereIsTom schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:38:
[...]

Ok, maar met abo ben ik wel stuk goedkoper uit via Belsimpel en T-Mobile ;)
je zit een beetje in het verkeerde topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robjeex
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-01 20:52
Dik een week geleden de iphone 8 besteld. Continue getwijfelt tussen de 8 en 8 plus, de plus is (denk ik) te groot voor in de broekzak maar de camera met portrait modus.. Wauw.

Gister bij iemand kunnen zien hoe tof de portrait modus is en ik ga de gok toch nemen.. Vandaag Vodafone gebeld en de bestelling gewijzigd naar een 8 plus.

Benieuwd wat ik van het formaat ga vinden maar de portrait modus is te mooi om niet te hebben. Keuzes, keuzes.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:13:
[...]
De iPhone 8 plus met de Samsung Fast Charge werkt, net even getest.
Kun je ook eens kijken wat er gebeurd als je de iPhone via een kabel oplaad en dan dit geheel op een Qi lader legt?

Logischerwijs zou ik denken dat de Qi lader dan genegeerd wordt maar het is het proberen waard wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:45

Dat langzaam laden daar schrik ik toch wel van.
Heb nu een Oneplus5 en maak best vaak gebruik van snelladen maar dat komt door de ontzettend wisselende accuduur.
Dat en nog véél andere dingen ben ik zat aan het worden dus zit sterk te denken om over te gaan op een iPhone (8 plus).
Zal m'n 1e worden na 8 jaar android .
Wat heb je nu nodig om te snelladen met de iPhone 8(+)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@ComTech
Ik had niet anders verwacht. Je krijgt bij de iPhone alleen een standaard 5 Watt lader. Logisch dat het laden van een 7 Plus (2675 mAh) langer duurt dan een gewone 8 (1821 mAh). Als je je iPad lader gebruikt (10 of 12 Watt) dan gaat het al 2x zo snel.

Wil je het echte snelladen gebruiken dan heb je een USB-C lader nodig met USB-PD support (= Power Delivery) en uiteraard een USB-C naar lightning kabel. Voor de lader kun je een originele Apple USB-C lader gebruiken (die standaard bij de nieuwe MacBooks zit) of een ander merk zoals Anker.

Ik heb zelf van de week een tweedehands Apple USB-C 87W lader op marktplaats gekocht voor €25.
Kabel heb ik bij AliExpress besteld, de originele Apple kabels zijn bij mij altijd snel kapot.

[ Voor 52% gewijzigd door robertwebbe op 25-09-2017 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Oei.. juist met 'neppe cheapo' USB-C kabels en connectoren moet je voorzichtig zijn :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:41

Nitai

Live the life you love.

poor Leno schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:29:
Oei.. juist met 'neppe cheapo' USB-C kabels en connectoren moet je voorzichtig zijn :X
Die van Blitzwolf zijn echt goed! Vooral de gevlochten/stoffen kabels. Stevig en betrouwbaar. Deze

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

robertwebbe schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:24:
Wil je het echte snelladen gebruiken dan heb je een USB-C lader nodig met USB-PD support (= Power Delivery) en uiteraard een USB-C naar lightning kabel. Voor de lader kun je een originele Apple USB-C lader gebruiken (die standaard bij de nieuwe MacBooks zit) of een ander merk zoals Anker.
Ik heb dit van het weekend even kort getest, opladen met de USB-C lader van mijn MacBook Pro 15" (87Watt) + een 1m USB-C naar Lightning kabel van Apple. De oplader had ik in een Elgato Eve Energy gestopt om te kijken hoeveel energie er door heen ging, maar boven 12W kwam ie niet... :? (Zonder iPhone er aan trok de lader 3W in rust)

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 25-09-2017 14:36 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Ik zou graag foto's gemaakt met iphone 8 (geen plus) hier zien kan dat? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

fsfikke schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:34:
[...]

Ik heb dit van het weekend even kort getest, opladen met de USB-C lader van mijn MacBook Pro 15" (87Watt) + een 1m USB-C naar Lightning kabel van Apple. De oplader had ik in een Elgato Eve Energy gestopt om te kijken hoeveel energie er door heen ging, maar boven 12W kwam ie niet... :? (Zonder iPhone er aan trok de lader 3W in rust)
Dat is een echte tegenvaller zeg! 8)7
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:28:
Net even de iPhone 8 plus 256 GB half uur aan de oplader gehad.
Apple 87w usb-c power adapter en 2 mtr usb-c -> lightning kabel
10:53 - 14%
10:58 - 24%
11:03 - 33%
11:08 - 42%
11:13 - 51%
11:18 - 59%
11:23 - 67%
Dus +/- 53% opgeladen in een half uur, en nu 11:28 - 73%
Ziet er goed uit :)

Nog even wat extra data:
11:33: - 76%
11:38 - 79%
11:43 - 82%
11:48 - 86%
11:53 - 89%
75% in 1 uur
@Verwijderd Heb jij misschien de mogelijkheid om het vermogen te meten? Is dit inderdaad met 12 Watt geladen?

Nitai schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:33:
[...]

Die van Blitzwolf zijn echt goed! Vooral de gevlochten/stoffen kabels. Stevig en betrouwbaar. Deze
Alleen jammer dat er geen BlitzWolf kabel is van USB-C naar Lightning...
Ook Anker en Belkin hebben deze (nog) niet. Dus Apple of el-cheapo.

USB-PD: Devices can request higher currents and supply voltages from compliant hosts.
Up to 2.4 Amp at 5 Volt (for a power consumption of up to 12 Watt),
optionally up to 3 Amp or 5 Amp at either 12 Volt (36 Watt or 60 Watt) or
3 Amp or 5 Amp at 20 Volt (60 Watt or 100 Watt).

Volgens AppleInsder moet behalve de voeding ook de kabel USB-PD ondersteunen, anders blijft die op 5V/12W: http://appleinsider.com/a...ike-ipad-pro-using-usb-pd.
De originele Apple USB-C-naar-Lightning-kabel zou dit moeten ondersteunen.

Edit: Als ik in de Apple Store kijk naar de beschrijvingen van de verschillende USB-C voedingen dan zie ik alleen bij de 29 Watt versie staan "Met de Apple USB‑C-lichtnetadapter van 29 W laad je snel en efficiënt op. Thuis, op kantoor of onderweg. De lichtnetadapter is compatibel met elk USB‑C-device, maar hij wordt voornamelijk aanbevolen voor je iPhone 8, iPhone 8 Plus of iPhone X. Die laad je hiermee namelijk extra snel op. USB‑C-naar-Lightning-kabel afzonderlijk verkrijgbaar.". Bij de zwaardere modellen staat dit niet. Mogelijk ondersteunt de 29 Watt versie wel 12 Volt en de 61W en 87W niet?

[ Voor 186% gewijzigd door robertwebbe op 25-09-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nick25 schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:38:
Ik zou graag foto's gemaakt met iphone 8 (geen plus) hier zien kan dat? :)
Ik kan wel een portretfoto maken en het scherpte/diepte effect uitschakelen, maar ik weet niet in hoeverre dat representatief is voor de normale 8? Het enige wat je dan krijgt is dat de achtergrond scherp is en de subject dus minder "popped".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alpoholic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-01-2023
Afgelopen weekend ook overgestapt van een SE naar een 8 Plus.
Het formaat van het toestel went snel, het gewicht vind ik wel wat aan de hoge kant. Na een avondje bankhangen waarbij de vrouw naar Heel Holland Bakt zat te kijken en ik met m'n nieuwe foon zat te spelen had ik serieus last van m'n schouder. Misschien toch eens gaan sporten...

Eigenlijk wilde ik voor de iPhone X gaan maar na lang (3 dagen) wikken en wegen en veel dit topic te hebben gelezen heb ik toch besloten om dit niet te doen. Ten eerste vanwege de prijs, ten tweede vanwege de keynote, niet zozeer omdat de X niet direct ontgrendeld werd maar door het kinderachtige gedrag van Craig Federighi die een kip nadoet om de animoji's te demonstreren.

Maar zeker geen spijt van! Prachtig scherm, prachtige afwerking en geweldige camera!

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4395/36638991843_4ce9f2e9e2_k.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4387/37261586786_cebdd87c15_k.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Alpoholic op 25-09-2017 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:17:
[...]

Kun je ook eens kijken wat er gebeurd als je de iPhone via een kabel oplaad en dan dit geheel op een Qi lader legt?

Logischerwijs zou ik denken dat de Qi lader dan genegeerd wordt maar het is het proberen waard wat er dan gebeurd.
De Samsung fast charger gaat ook laden, tenminste de blauwe led gaat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

En wat betekent dit voor de oplaadtijd? Ultra fast charging?
Mocht je ook een MacBook hebben, met Coconut Battery kun je uit het toestel lezen met welk vermogen die opgeladen wordt(via een bluetooth verbinding).

[ Voor 76% gewijzigd door robertwebbe op 25-09-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
bram1984 schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:30:
[...]

Ik kan wel een portretfoto maken en het scherpte/diepte effect uitschakelen, maar ik weet niet in hoeverre dat representatief is voor de normale 8? Het enige wat je dan krijgt is dat de achtergrond scherp is en de subject dus minder "popped".
We kunnen het altijd proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nick25 schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:20:
[...]

We kunnen het altijd proberen :)
Ok. Zit nu op kantoor en heb niet echt goede subjects hier (denk niet dat mijn collega's in vol ornaat op Tweakers willen). Zal thuis eens iets in de tuin opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:42:
[...]

Dat is een echte tegenvaller zeg! 8)7

[...]

@Verwijderd Heb jij misschien de mogelijkheid om het vermogen te meten? Is dit inderdaad met 12 Watt geladen?

[...]

Alleen jammer dat er geen BlitzWolf kabel is van USB-C naar Lightning...
Ook Anker en Belkin hebben deze (nog) niet. Dus Apple of el-cheapo.

USB-PD: Devices can request higher currents and supply voltages from compliant hosts.
Up to 2.4 Amp at 5 Volt (for a power consumption of up to 12 Watt),
optionally up to 3 Amp or 5 Amp at either 12 Volt (36 Watt or 60 Watt) or
3 Amp or 5 Amp at 20 Volt (60 Watt or 100 Watt).

Volgens AppleInsder moet behalve de voeding ook de kabel USB-PD ondersteunen, anders blijft die op 5V/12W: http://appleinsider.com/a...ike-ipad-pro-using-usb-pd.
De originele Apple USB-C-naar-Lightning-kabel zou dit moeten ondersteunen.

Edit: Als ik in de Apple Store kijk naar de beschrijvingen van de verschillende USB-C voedingen dan zie ik alleen bij de 29 Watt versie staan "Met de Apple USB‑C-lichtnetadapter van 29 W laad je snel en efficiënt op. Thuis, op kantoor of onderweg. De lichtnetadapter is compatibel met elk USB‑C-device, maar hij wordt voornamelijk aanbevolen voor je iPhone 8, iPhone 8 Plus of iPhone X. Die laad je hiermee namelijk extra snel op. USB‑C-naar-Lightning-kabel afzonderlijk verkrijgbaar.". Bij de zwaardere modellen staat dit niet. Mogelijk ondersteunt de 29 Watt versie wel 12 Volt en de 61W en 87W niet?
Nee, ben niet elektrisch geschoold. Dus zou niet weten hoe ik dat moet fiksen, zonder mijzelf te elektrocuteren :)
Zie link voor wat info betreffende het laden met een 29W Apple usb-c power adapter
https://forums.macrumors....charging-results.2070677/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
bram1984 schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:23:
[...]

Ok. Zit nu op kantoor en heb niet echt goede subjects hier (denk niet dat mijn collega's in vol ornaat op Tweakers willen). Zal thuis eens iets in de tuin opzoeken.
Nice :)
*geen pennen bakje ofzo*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Nick25 schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:26:
[...]

Nice :)
*geen pennen bakje ofzo*
Bij nader inzien denk ik dat je toch wel verschil hebt. De portret modus gebruikt namelijk beide lenzen om het gezicht van je subject scherp te stellen. De haren zijn vaak ietsje waziger, net als de omgeving. Bij een 8 heeft alles gewoon dezelfde scherpte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienjo
bram1984 schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:32:
[...]

Bij nader inzien denk ik dat je toch wel verschil hebt. De portret modus gebruikt namelijk beide lenzen om het gezicht van je subject scherp te stellen. De haren zijn vaak ietsje waziger, net als de omgeving. Bij een 8 heeft alles gewoon dezelfde scherpte.
Klopt. Dat is ook de reden dat ik van SE naar 8 Plus ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
wienjo schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:34:
[...]

Klopt. Dat is ook de reden dat ik van SE naar 8 Plus ben gegaan.
maar hij is zo groot :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
bram1984 schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:32:
[...]

Ah oke thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lud70
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 07:23
Nav. vraag gister:

Ben overgestapt van iPhone 6S Plus naar 8 Plus.

Mijn overwegingen waren:
- Betere camera
- Snellere processor
- Meer geheugen (256GB voor oude 128GB prijs)
- Draadloos laden

Ben onverwacht (niet bij stilgestaan) blij met:
- water resistant
- stereo speakers
- scherm, lijkt beter dan 6S Plus (weet niet of dat aan true-tone ligt)

Verder is de camera van de 8 Plus echt geweldig. Ik gebruik de portret modus vaak.
Ook draadloos opladen makkelijk, scheelt gefrunnik (wel even goed opletten dat je hem goed neerlegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:24
ComTech schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:17:
[video]

Dat langzaam laden daar schrik ik toch wel van.
Heb nu een Oneplus5 en maak best vaak gebruik van snelladen maar dat komt door de ontzettend wisselende accuduur.
Dat en nog véél andere dingen ben ik zat aan het worden dus zit sterk te denken om over te gaan op een iPhone (8 plus).
Zal m'n 1e worden na 8 jaar android .
Wat heb je nu nodig om te snelladen met de iPhone 8(+)?
Goedkoopste oplossing is gewoon 2,4A lader van een tablet of zo. Werkte bij de iPhone 7 best goed. Het is niet echt snelladen maar komt in de buurt.

Dure oplossing is originele snellader kopen.

Zal wel een verandering zijn voor je. iPhone werkt gewoon goed en prettig maar je kunt geen gekke dingen meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter0901
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 16:58
Kan je met deze snelladen?

http://www.samsung.com/nl...der-pg950/EP-PG950BBEGWW/

Zoja welke kabel en of adapter moet ik bijkopen?
Zijn er nog andere mooie snel laders? draadloos of met kabel?

Graag enkel zwarte, bij apple is de snellader enkel in wit verkrijgbaar en erg lomp:

https://www.apple.com/sho...-c-power-adapter?fnode=85

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:31
Zojuist een bestelling geplaatst voor de iPhone 8!
Was van de week in NY en heb de modellen even goed kunnen bekijken en uitgetest.
Kwam al snel tot de conclusie dat ik de Plus gewoon te groot vond voor mijn gebruik (kijk niet veel video's en draag vaak wat strakkere broeken :P). Ik kom nu van een 6 16GB.

In NY maar directe een zwarte leren cover gekocht (scheelde toch mooi 15,- met hier). iPhone daar niet gekocht vanwege de garantie.

De X heb ik even kort overwogen, maar al snel laten vallen, voornaamste reden toch wel de prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door keanu_ op 25-09-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
keanu_ schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:22:
Was van de week in NY en heb de modellen even goed kunnen bekijken en uitgetest.
Kwam al snel tot de conclusie dat ik de Plus gewoon te groot vond voor mijn gebruik (kijk niet veel video's en draag vaak wat strakkere broeken :P). Ik kom nu van een 6 16GB.

In NY maar directe een zwarte leren cover gekocht (scheelde toch mooi 15,- met hier). iPhone daar niet gekocht vanwege de garantie.

De X heb ik even kort overwogen, maar al snel laten vallen, voornaamste reden toch wel de prijs.
Goeie keuze. Er zullen ongetwijfeld veel van die iPhone X verkocht worden, maar je kan ook geld besparen door 'gewoon' een iPhone 8 te kopen.

Echter denk ik dat de camera voor velen doorslaggevend is. In mijn winkel zien we opvallend veel mensen voor een Plus-model gaan. Zo'n beetje 50/50. Bij eerdere releases was dit een stuk minder.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:46
keanu_ schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:22:

Is de garantie niet wereldwijd geldig ? Ik zou het liefst een iPhone uit de VS hebben , alle overbodige prut is van de achterkant af daar <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:31
THE_BASE schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:25:
[...]

Goeie keuze. Er zullen ongetwijfeld veel van die iPhone X verkocht worden, maar je kan ook geld besparen door 'gewoon' een iPhone 8 te kopen.

Echter denk ik dat de camera voor velen doorslaggevend is. In mijn winkel zien we opvallend veel mensen voor een Plus-model gaan. Zo'n beetje 50/50. Bij eerdere releases was dit een stuk minder.
Heb ook zeker de camera als overweging meegenomen, die van de Plus met portretmode is wel erg mooi.
Maarja.. zoveel selfies maak ik niet, en als ik foto's maak, is het vooral van architectuur en landschappen ;).
De grootte en het gebruiksgemak daaraan verbonden was toch wel de allesbepalende factor.

@ Treevium: nee, Europa is apart helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cunodb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
Na vrijdag de iPhone 8 plus opgehaald te hebben en hem een weekend gebruikt te hebben vind ik de camera zeer indrukwekkend. Ik kwam van een iPhone 6. Maar qua portretten en andere zaken is het super. Ik heb fotografie gestudeerd en ben echt wel wat gewend maar voor een telefoon is dit echt wel een luxe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Treevium schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:25:
[...]
Is de garantie niet wereldwijd geldig ? Ik zou het liefst een iPhone uit de VS hebben , alle overbodige prut is van de achterkant af daar <3
Alleen toestellen die in de EU gekocht zijn hebben 2 jaar garantie. Alles daarbuiten is 1 jaar.
En sinds dit jaar is AppleCare+ ook beperkt. Als je je toestel in de US koopt, krijg je het alleen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

dieter0901 schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:19:
Kan je met deze snelladen?

http://www.samsung.com/nl...der-pg950/EP-PG950BBEGWW/

Zoja welke kabel en of adapter moet ik bijkopen?
Zijn er nog andere mooie snel laders? draadloos of met kabel?

Graag enkel zwarte, bij apple is de snellader enkel in wit verkrijgbaar en erg lomp:

https://www.apple.com/sho...-c-power-adapter?fnode=85
Zie
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:13:
[...]
De iPhone 8 plus met de Samsung Fast Charge werkt, net even getest.
Al zal die nu waarschijnlijk nog niet snelladen maar standaard. Stel je er ook niet al te veel van voor, standaard laden is 5 Watt en snelladen is 7,5 Watt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 15:42
Voor de mensen die een Vodafone abonnement overwegen of willen verlengen, heb ik een kortingscode van €60. Geldig tot en met aanstaande vrijdag. Pm me voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:58
stevenh schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:44:
Ik heb bij Tele2 besteld op vrijdag om 9:04 uur. Ze hebben mij verteld dat ik één van de eerste was, en dat geloof ik ook. Helaas niks gehoord van de transporteur. Zelf gebeld met OPD, en die geven aan de order niet te kennen. Tele2 zegt dat de order wel degelijk in het systeem staat van OPD, maar dat de toestellen niet op voorraad zijn.

Het lijkt er voor mij dus op dat Tele2 vandaag geen enkele telefoon gaat uitleveren, en ik heb ook geen zicht op wanneer ze dat wel gaan doen. Erg jammer.
Nog steeds geen informatie van Tele2, en ook nog steeds geen iPhone. Het enige wat ze kunnen zeggen is dat de order is "vastgelopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter0901
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 16:58
robertwebbe schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:52:
[...]

Zie

[...]

Al zal die nu waarschijnlijk nog niet snelladen maar standaard. Stel je er ook niet al te veel van voor, standaard laden is 5 Watt en snelladen is 7,5 Watt.
Moet ik dan nog iets extra kopen als ik die van samsung bestel?
Want er staat niet duidelijk bij of er ook een kabel en adapter wordt meegeleverd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik ben geen superfanboi, maar als ik jullie zo hoor praten over laders enzo.. dan is er geen haar op mn hoofd die er aan moet denken om een Samsung lader te kopen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piqueno11
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 09:10
Gaat de Iphone 8 plus bedraad sneller laden als je de fast charge adapter van de samsung gebruikt met de lighting kabel van iphone die in de doos meekomt ?

Heb deze namelijk nog liggen van mijn s7 edge... 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door piqueno11 op 25-09-2017 19:20 ]

Huidige setup : I5-4460 @ 3.2GHz -ASRock B85M Pro4 - MSI Radeon R9 280 Gaming 3G - Crucial MX100 256GB SSD - Crucial Ballistix 8GB 1600mhz - CoolerMaster N300 - Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:45
Garret1410 schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:16:
[...]

Goedkoopste oplossing is gewoon 2,4A lader van een tablet of zo. Werkte bij de iPhone 7 best goed. Het is niet echt snelladen maar komt in de buurt.

Dure oplossing is originele snellader kopen.

Zal wel een verandering zijn voor je. iPhone werkt gewoon goed en prettig maar je kunt geen gekke dingen meer doen.
Heb diversen laders liggen een 2A en de Ikea 3 poorts 3.1A dus dat komt wel goed.
Wennen gaat het zeker worden heb ook een iPad dus weet wel een beetje waar ik aan begin.
“Gekke dingen” hoeft niet meer m’n laatste telefoons bleven gewoon standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Killer61 schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:53:
Voor de mensen die een Vodafone abonnement overwegen of willen verlengen, heb ik een kortingscode van €60. Geldig tot en met aanstaande vrijdag. Pm me voor meer informatie.
Zie pm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 15:31

Bluebe

Roar

Ik twijfel nog erg hard of ik de 8 of 8 plus ga kopen, ik heb nu een 6s. Die portret functie ziet er wel heel erg tof uit, maar ik ben bang dat ik niet goed aan de grootte kan wennen. Mensen met ervaring, last van te kleine broekzakken e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Bluebe schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:26:
Ik twijfel nog erg hard of ik de 8 of 8 plus ga kopen, ik heb nu een 6s. Die portret functie ziet er wel heel erg tof uit, maar ik ben bang dat ik niet goed aan de grootte kan wennen. Mensen met ervaring, last van te kleine broekzakken e.d.?
Geen enkel probleem met de broekzakken!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Bram's broek..

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71HS90DeLcL._UY445_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dieter0901 schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:35:
[...]

Moet ik dan nog iets extra kopen als ik die van samsung bestel?
Want er staat niet duidelijk bij of er ook een kabel en adapter wordt meegeleverd
Dat staat duidelijk vermeld onder specificatie:
Packaging Contents
Wireless Charger Convertible, Quick Start Guide, Micro USB Connector

Dus je moet voor deze Samsung fast charger nog een aparte adapter en kabel erbij kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JorianD96
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:32
Ik ben zelf ook voor de 8+ gegaan, terwijl ik ook dacht dat die misschien wel te groot was. Eerlijk is eerlijk, ik moet erg wennen. Het is niet hinderlijk, maar je merkt dat je voorheen met je kleinere telefoon bv in bed of met één hand besturen aanzienlijk makkelijker was. Het hoesje maakt hem ook nog groter.

Maar oh oh oh wat een heerlijk apparaat om te gebruiken zeg. De fotos zijn top, het scherm is prachtig en als je spieren gewend zijn met een groter apparaat om te gaan, ben ik er zeker van dat je er erg van gaat genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:45
Ondanks dat ik wel redelijk fan ben van een goed hanteerbare telefoon, zou ik je de plus aanraden.. ALS je er mee om kan. De meerwaarde is gewoon te groot. De betere camera, batterij, en vooral het scherm. Als je een iPhone koopt ben je toch al veel geld aan het uitgeven.. dan is die 100 EUR meer wel de 100 EUR die het verschil maakt.

Ik ben van een Iphone 7 naar een Galaxy s8+ gegaan (gedurfde uitspraak hier, ben ik me van bewust) en ja soms is hij wat onhandig groot, maar je moet er gewoon anders mee omgaan. En als ik nu mijn iPhone 7 nog eens te handen neem (mijn vriendin heeft hem overgenomen), neen dat gaat niet meer, de menselijke gewenning aan een groter scherm is enorm. Al telt het ook andersom, heb je graag een kleine telefoon, en heb je nooit anders gehad, ga je ook niet beter weten en er perfect tevreden mee zijn :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 20:44
Na bijna 4 jaar trouwe dienst van de 5S is het hier ook tijd voor een upgrade. Na diverse filmpjes en reviews ga ik waarschijnlijk voor de 8 plus. De camera heeft voor mij de doorslag gegeven. Ben sinds enkele maanden een trotse vader en merk nu dat ik toch vaak de iphone gebruik om ff snel een foto of filmpje te maken. Kwaliteit en opslag is dan erg gewenst.

Vandaag even de 7 plus van een collega in de hand en broek gehad. Denk dat de grootte een kwestie van wennen is. Van de week maar eens de 8 plus in een winkel aan de tand voelen.

Hopelijk kan ik ook nog een dealtje sluiten op het werk door de iphone via de werkkostenregeling aan te schaffen. Scheelt toch weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
JorianD96 schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:51:
[...]

en als je spieren gewend zijn met een groter apparaat om te gaan, ben ik er zeker van dat je er erg van gaat genieten.
>:) O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JorianD96
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:32

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wienjo
Ik kom van de iPhone SE vandaan en sinds vrijdag een 8 Plus. Broekzak geen enkel probleem, valt zelfs reuze mee. In de hand is het wel even wennen. Foto's zijn :9~ en geen seconde spijt van de GROTE stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:17

PeaceNlove

Deugleuter

Ik kom van een 6’ Lumia 1520, dus mijn 8+ is relatief klein, ik kan nu weer mijn veters strikken met mijn telefoon in mijn broekzak :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Ik ga dus de andere kant op, van 6s plus naar de kleine 8 😉.
Heb er een jaar mee gelopen maar hij blijft mij echt te groot in de omgang en bij vervoer, hoe fijn een groter scherm ook is etc. Ook kan ik heel moeilijk met 1 hand met moeite naar de andere kant van het scherm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 18:45
Voor de batterij fetisjisten:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/i5ppl1so1h8a3.png

Dik tevreden over de accuduur, WiFi, Bluetooth en dergelijke gewoon aan. Spotify via Bluetooth, half uurtje navigeren en de standaard dingen zoals fb en dergelijke. Vooral in stand-by erg weinig verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Later deze maand van een 6 Plus 128GB naar een 8 64GB. Ik neem nu een stapje terug want hierna wil ik sowieso een toestel a la iPhone 10 of de opvolger ervan. Voor nu wil ik dat bedrag gewoon even niet uitgeven en van een 6 naar 8 is ook een heerlijke upgrade i.c.m. mijn AW Series 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:17
Wouter36 schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:13:
Voor de batterij fetisjisten:
[afbeelding]

Dik tevreden over de accuduur, WiFi, Bluetooth en dergelijke gewoon aan. Spotify via Bluetooth, half uurtje navigeren en de standaard dingen zoals fb en dergelijke. Vooral in stand-by erg weinig verbruik.
Doe je goed :P Mijn batterijverbruik:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KEloblz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Recon24 schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:36:
Later deze maand van een 6 Plus 128GB naar een 8 64GB. Ik neem nu een stapje terug want hierna wil ik sowieso een toestel a la iPhone 10 of de opvolger ervan. Voor nu wil ik dat bedrag gewoon even niet uitgeven Van een 6 naar 8 is ook een heerlijke upgrade i.c.m. mijn AW Series 3.
Waarom een stap terug qua formaat als je het toch al gewend bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
MelvinW schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:37:
[...]

Doe je goed :P Mijn batterijverbruik:

[afbeelding]
Of jij doet iets niet goed. :p

Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/35jbeig.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:56
Vanmiddag op Leidseplein de camera van de 8 plus getest. Tov de 6 is het een hele verbetering. Opent daarnaast apps toch aanzienlijk sneller (ik heb iOS 11 GM). Ik zou dan gelijk voor de X gaan icm het openbreken van mijn Vodafone abbo. Ook de AirPods ingeleverd met het idee om straks voor de reviseerde versie te gaan. Fijn van Apple dat ze hem innemen.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:17
Nah, ik gebruik gewoon intensieve apps :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Laatst online: 04-02-2023
robjeex schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:16:
Dik een week geleden de iphone 8 besteld. Continue getwijfelt tussen de 8 en 8 plus, de plus is (denk ik) te groot voor in de broekzak maar de camera met portrait modus.. Wauw.

Gister bij iemand kunnen zien hoe tof de portrait modus is en ik ga de gok toch nemen.. Vandaag Vodafone gebeld en de bestelling gewijzigd naar een 8 plus.

Benieuwd wat ik van het formaat ga vinden maar de portrait modus is te mooi om niet te hebben. Keuzes, keuzes.. 8)7
Ja het blijft lastig met al die keuzes!
Maar ik heb uiteindelijk voor de iPhone 8 Plus gekozen en hij past prima in mijn broekzak en binnenzak!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
PeaceNlove schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:52:
Ik kom van een 6’ Lumia 1520, dus mijn 8+ is relatief klein, ik kan nu weer mijn veters strikken met mijn telefoon in mijn broekzak :')
Ik ook, nu hebben mijn ouders alletwee mijn Lumia1520. De telefoon wordt altijd apart met doos meegenomen als ze uiteten gaan. :’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die plus is zo onhandig groot dat ik hem nooit zou kopen, laat staan dat ik het uberhaupt overweeg om hem aan te schaffen. Heb die hele plus versie eigenlijk nooit begrepen. Kennelijk levert deze constructie Apple het meeste op, maar ik zou verwachten dat wanneer ze de tweede camera ook in de normale iPhone hadden geplaatst, de verkoopcijfers zeker niet zouden zijn tegengevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32
Snoop schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:24:
[...]

Die plus is zo onhandig groot dat ik hem nooit zou kopen, laat staan dat ik het uberhaupt overweeg om hem aan te schaffen. Heb die hele plus versie eigenlijk nooit begrepen. Kennelijk levert deze constructie Apple het meeste op, maar ik zou verwachten dat wanneer ze de tweede camera ook in de normale iPhone hadden geplaatst, de verkoopcijfers zeker niet zouden zijn tegengevallen.
Differentiatie.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Snoop schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:24:
[...]

Je weet dat je eigenlijk twee keer hetzelfde zegt in je eerste zin?

Enfin, dit is mijn eerste Plus en ik wil nooit meer kleiner. Het toetsenbord is groter dus typt fijner, filmpjes kijken is een genot en de hele gebruikservaring is voor mij persoonlijk veel beter. Dat jij dat niet begrijpt, is op zijn zachtst gezegd vreemd te noemen, helemaal als je kijkt naar de concurrentie die ook allemaal dit soort formaat toestellen heeft.

En als ze de camera in de normale hadden gestopt, dan hadden ze natuurlijk minder Plus modellen verkocht en laat die nu net de hoogste omzet en waarschijnlijk marge opbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Zoveel mensen, zoveel wensen :). Waarom maken ze exact dezelfde auto's maar dan met verschillende motorizering? Waarom kan je een maaltijd upsizen bij McD? Zelfde principe.

Ik ga voor het eerst naar een Plus om het te proberen. Bevalt het niet dan schuif ik wel door naar collega (wij mogen om de 2 jaar nieuwe telefoon kiezen en oude houden)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:16
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over Apple Care+. Ik loop sinds de iPhone 6 met het Plus model. En heb hem wel eens laten vallen, maar met 1 keer schade tot gevolg (gebarst scherm). Dit was toen eenmalig 155 euro bij Apple.

Dit model voelt echter veel fragieler aan. Na het zien van wat valtest heb ik meteen een hoesje gehaald, dit terwijl ik om mijn 6S geen hoesje meer had.

170 euro voelt te veel voor AC+. Maar als ik na ga dat ik bij mijn verzekering ook 150 euro eigen risico heb, dan valt het in verhouding wel mee. Zeker als het toestel glasschade aan de achterkant heeft of meerdere keren valt.

Wat doen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
martijnmartijn schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:38:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over Apple Care+. Ik loop sinds de iPhone 6 met het Plus model. En heb hem wel eens laten vallen, maar met 1 keer schade tot gevolg (gebarst scherm). Dit was toen eenmalig 155 euro bij Apple.

Dit model voelt echter veel fragieler aan. Na het zien van wat valtest heb ik meteen een hoesje gehaald, dit terwijl ik om mijn 6S geen hoesje meer had.

170 euro voelt te veel voor AC+. Maar als ik na ga dat ik bij mijn verzekering ook 150 euro eigen risico heb, dan valt het in verhouding wel mee. Zeker als het toestel glasschade aan de achterkant heeft of meerdere keren valt.

Wat doen jullie?
Buiten de deur verzekering Centraal beheer heb ik, kostbaarheden buitenshuis heet die. 6 euro per maand, en maar 50 euro eigen risico. En wereldwijd ook. Plus diefstal dekking. Je hoeft niet al bij CB andere verzekering te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 26-09-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
martijnmartijn schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:38:

Wat doen jullie?
Ik heb een leren Apple case. Beschermt prima, staat mooi en houdt beter vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik gebruiik geen hoesje maar ik laat mn telefoon nooit vallen.. Misschien stom (want t kan natuurlijk altijd gebeuren..)

Maar ik vind t gewoon niet leuk om een hoesje te gebruiken bij iets dat juist zo mooi is en ik er zoveel geld heb aan uitgegeven.. :/

M'n auto heeft ook geen plastic covers en mn vriendin geen burka :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
poor Leno schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:50:
Ik gebruiik geen hoesje maar ik laat mn telefoon nooit vallen.. Misschien stom (want t kan natuurlijk altijd gebeuren..)

Maar ik vind t gewoon niet leuk om een hoesje te gebruiken bij iets dat juist zo mooi is en ik er zoveel geld heb aan uitgegeven.. :/

M'n auto heeft ook geen plastic covers en mn vriendin geen burka :+
Ik vind de 8 juist mooier met hoesje. De achterkant ziet er na 5 minuten gebruik echt verschrikkelijk uit met al die vegen en vingerafdrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:54:
[...]

De achterkant ziet er na 5 minuten gebruik echt verschrikkelijk uit met al die vegen en vingerafdrukken.
M'n vriendin ook _O- >:)

Sorry, moest even.

Ja nu je t zegt, dat zou kunnen inderdaad.. met de 6S geen last van iig.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Maart1992 schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:25:
Hi,
Ik heb sinds vrijdag de iPhone 8 plus. Nu heb ik de eerste dag niet kunnen bellen omdat de iPhone geen signaal kon vinden. Gelukkig loste dit vanzelf op in de avond. plotseling had die wel een signaal. Mogelijk dat dit aan Vodafone gelegen heeft.

Echter heb ik meer problemen. Ik kan nauwelijks tot geen apps downloaden uit de app store. Ik accepteer de aankoop en vervolgens gebeurt er niks. Dit geldt ook voor muziek vanaf iTunes. Af ten toe begint de download wel. Ik heb sinds vrijdag 4 app kunnen downloaden.

Daarnaast gaat de telefoon af en toe vanzelf aan. Dit terwijl ik de instelling voor het aan gaan bij het omdraaien uit gezet heb.

Nu heb ik de telefoon al 2 keer terug gezet naar zijn fabrieksinstellingen maar dit heeft niet mogen helpen.

Nu wil ik maandag terug naar de Apple store voor hulp. Of hebben jullie nog tips?
Om hier even op terug te komen, Apple kon me niet helpen. Ik kan vanmiddag een nieuwe ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
poor Leno schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:59:
[...]

M'n vriendin ook _O- >:)

Sorry, moest even.

Ja nu je t zegt, dat zou kunnen inderdaad.. met de 6S geen last van iig.. :/
Klopt inderdaad. De 8 zit meteen helemaal onder vanwege het glas. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
Iemand al een mooie qi charger (staande dock versie) in gebruik en ervaringen om te delen?

Er is heel veel aanbod (veel op de goedkopere sites) maar ik zie dat er zo nu en dan kans is dat hij telkens maar een paar seconden stroom geeft, dan weer uit. Ik heb liever een dock versie omdat ik hem dan nog (deels) kan gebruiken tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:17

PeaceNlove

Deugleuter

Kan ik de naam van mijn provider ook aanpassen? Ik heb een hollandsnieuwe Sim en daardoor is er geen ruimte om 4G, 3G etc weer te geven tussen de naam en het WiFi icoontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met draadloze laders. Ik zoek er eentje van rond de € 30,- zonder lampjes erop, want hij moet op het nachtkastje (en anders afplakken inderdaad).

Deze heeft wel een lampje, maar is volgens mij wel een goede:

pricewatch: Belkin QI Wireless Charging Pad 1A (F8M747bt)

Edit:
PeaceNlove schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:08:
Kan ik de naam van mijn provider ook aanpassen? Ik heb een hollandsnieuwe Sim en daardoor is er geen ruimte om 4G, 3G etc weer te geven tussen de naam en het WiFi icoontje
Ik krijg meerdere hits op Google als ik zoek op "iphone provider naam veranderen". Daar staat dus niks tussen?

[ Voor 33% gewijzigd door bram1984 op 26-09-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
Als het mee zit krijg ik morgen mijn iPhone 8 64GB Silver binnen. Ben benieuwd!
Ik maak nu gebruik van een iPhone 6S.

Nog even opzoek naar een nieuw hoesje, heb nu de Incipio die altijd goed bevalt.
Iemand idee of het draadloos opladen ook goed werkt met een hoesje er omheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ro3lie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:17:
Als het mee zit krijg ik morgen mijn iPhone 8 64GB Silver binnen. Ben benieuwd!
Ik maak nu gebruik van een iPhone 6S.

Nog even opzoek naar een nieuw hoesje, heb nu de Incipio die altijd goed bevalt.
https://www.google.nl/amp...-charging-work-case%3famp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
bram1984 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:09:
Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met draadloze laders. Ik zoek er eentje van rond de € 30,- zonder lampjes erop, want hij moet op het nachtkastje (en anders afplakken inderdaad).

Deze heeft wel een lampje, maar is volgens mij wel een goede:

pricewatch: Belkin QI Wireless Charging Pad 1A (F8M747bt)
Ik heb 'm hier al eerder gepost (met plaatjes), ik heb een IKEA unit gehaald (€ 15,-) en in mijn tafeltje geschroefd, werkt perfect!
Deze post
Er zit een klein wit ledje op, maar die kan je naar de andere kant draaien zodat je'm niet ziet als je telefoon erop ligt.
ro3lie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:17:

Ik heb het Apple leren hoesje eromheen, geen enkel probleem met laden hier.

[ Voor 21% gewijzigd door Krullebol.nl op 26-09-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik vind t trouwens altijd wel jammer dat je de iPhone niet echt kan customizen..

Zou best graag een zwarte voorkant, space grey bumper en de zilverwitte of goldcreme achterkant hebben, volgens mij ziet dat er awesome uit :>

Maar het is eigenlijk alleen haalbaar om de zwarte voorkant op de witte achterkant met zilveren bumpers te zetten.. De bumper kan niet echt los geloof ik.. :/

Daarom sta ik altijd zo in dubio welke ik moet kopen, bij elke iPhone opnieuw :D

[ Voor 8% gewijzigd door poor Leno op 26-09-2017 11:31 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TooTall
  • Laatst online: 25-07 20:20
Zodus.

Zaterdag bij Coolblue de 8+ gaan ophalen. Na 3 jaar tevreden gebruiker geweest te zijn van mijn 6, werd het wel duidelijk dat ik met mijn telefoon of filmjes kijk, of op internet surf. Keuze voor de + omwille van het grotere scherm gezien mijn gebruik, en ook voor de grotere batterij en de camera.

Ik moet zeggen, ben er erg tevreden mee! iOS 11 draaide reeds soepel op mijn 6, maar alles lijkt nét iets sneller en vlotter te zijn op de 8+. Ook de nieuwe homeknop en haptic feedback is erg leuk. Qua geluid valt ook de extra power erg op. Persoonlijk kan ik me de upgrade van 6 naar 8 echt wel verantwoorden.

Over het grotere formaat, tsja. Alles went. Toen ik gisteren mijn oude 6 ging afgeven aan de nieuwe eigenaar (mijn zusje) viel me al op hoe klein de 6 wel was, en dat was na slechts 2 dagen 8+ gebruik.

(Om het nog verder te relativeren, haar oude telefoon was mijn oude iPhone 4...neem zo nog maar eens eentje vast, dan schrik je pas :) )

Even wat plaatjes geschoten.

6
5
4
3
2
1

[ Voor 3% gewijzigd door TooTall op 26-09-2017 11:52 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 34 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 8, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.