Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:34:
Dat MW2 Remastered zonder MP komt snap ik op zich nog wel en ben ik niet rouwig om. De MP van MW2 was echt too much met alle killstreaks. Ik probeerde het leuk te vinden, omdat ik de MP van MW1 echt subliem vond, maar vond het echt een drama.

Echter... Een Black Ops 4 zonder SP? Kansloos. Een battle royale met CoD speelstijl? Kansloos.
mw2 multiplayer is toch wel legandarisch met quick scoping, dubbele shotgun en commando pro. Wat was deze multiplayer populair is z'n hoogtij dagen.

Trouwens, een battle royal met de gameplay van cod lijkt mij trouwens prima werken. Je kan zeggen van cod wat je wil, maar het schieten voelt altijd goed aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dm-dutchman schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:21:
ik zie het al gebeuren: "Nu als extra pre order bonus: Call of Duty Black Ops 4 single player. Ook los verkrijgbaar voor 20 euro"
Los van die pre-order, ben ik best voorstander van het los trekken van deze componenten. Ik speel tegenwoordig nooit meer MP en daar betaal je toch ook voor. Twee tientjes voor alleen de SP zie ik wel zitten.

@Nieuwevolger De MP was zeker populair, maar het was echt een enorme gebalanceerde teringzooi. Alleen maar tubes, OMA perk, commando, akimbo shotguns, nukes, camp maps etc.

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 18-04-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
Nieuwevolger schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:58:
Jasn Schreier van kotaku bevestigd dat cod bo4 geen sp krijgt, maar een battle royal mode.

Activision.
Vreemd hoor. Bij de afgelopen CoD's was de single player modus wel het belangrijkste onderwerp van de marketing, door het gebruiken van bekende acteurs etc. Ben benieuwd hoe ze dit nu gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een nuke halen in mw2 was toch wel mijn hoogte punt in mijn game cariere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54
Nieuwevolger schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:58:
Geloof prima dat het een mooi moment was :). En het spel was ook populair, maar dat kwam voornamelijk door het succes van Modern Warfare 1.

Zoals @bram1984 aangaf, het was echt een ongebalanceerde bende.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55
Nieuwevolger schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:35:
[...]

Ze bedenken vast wel iets. Sowieso waren de campaign van cod een behoorlijk goeie militaire campaign, alhoewel het sinds mw2 toch iets te holywood was geworden.

Maar je mag “Gilly in the mist” van de eerste modern warfare toch wel een legendarisch level noemen. Wat een sfeer zat er in die game.

Verder geef ik toch niet meer zoveel om cod, dus ik lig er niet wakker van. Wil je een SP game, dan moet je maar bij een andere publisher kijken.
Toch heb ik me met de laatste 2 singleplayers prima vermaakt. Het was niet hoogstaand, maar toch vermakelijk. Niet 60 euro waard, maar ook niet niks.
bram1984 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:51:
[...]

Los van die pre-order, ben ik best voorstander van het los trekken van deze componenten. Ik speel tegenwoordig nooit meer MP en daar betaal je toch ook voor. Twee tientjes voor alleen de SP zie ik wel zitten.

@Nieuwevolger De MP was zeker populair, maar het was echt een enorme gebalanceerde teringzooi. Alleen maar tubes, OMA perk, commando, akimbo shotguns, nukes, camp maps etc.
Haha ik moest even lachen toen je "Twee tientjes voor alleen de SP" zei. Zelfs 16 jaar oude CODs zijn nog zo duur, denk je echt dat die nieuwe game goedkoop gaat worden _O-

Activision :')

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht ook gewoon dat ze met een battle royal mode, zombie mode en normale mp gewoon de volle pond gaan vragen.

Ik denk trouwens dat publishers graag hun games in oktober ipv november willen uitbrengen onder andere omdat ze hierdoor een betere prijsactie kunnen houden op black friday, wat wereld wijdt nu steeds groter wordt. Vorig jaar had je van die games die 3 weken van te voren uit kwamen en daarna al korting opgegeven was. Nog al lullig voor de klanten die de game dan 1 of 2 weken van te voren hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:39
Nieuwevolger schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:58:
Jasn Schreier van kotaku bevestigd dat cod bo4 geen sp krijgt, maar een battle royal mode shitload aan dlc, cosmetische meuk en lootcrates.

Activision.
Fixed :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:34:
De MP van MW2 was echt too much met alle killstreaks.
Gebruik dan ook gewoon je Kekkei Genkai tegen de killstreaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 12:50
Wat vinden jullie de beste RPG op de PS4? Liefst echt RPG. Skyrim is geweldig. Pillars of eternity Al op de pc gespeeld en Divinity ook op de PS4. Ook dragon age Al gespeeld

Mis ik nog een pareltje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 11:13
jaydenjarno schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:28:
Wat vinden jullie de beste RPG op de PS4? Liefst echt RPG. Skyrim is geweldig. Pillars of eternity Al op de pc gespeeld en Divinity ook op de PS4. Ook dragon age Al gespeeld

Mis ik nog een pareltje?
Inkoppertje: The Witcher 3?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Laatst online: 17:47
jaydenjarno schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:28:

Mis ik nog een pareltje?
The Witcher 3. Discussie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:00

Oekol

waka waka hey hey

Heb net m'n ps4 pro op de nieuw TV aangesloten. Het menu is wel 4k,maar als ik dan fifa start wordt het ineens 1080p. Wat doe ik verkeerd?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:18:
[...]

Gebruik dan ook gewoon je Kekkei Genkai tegen de killstreaks.
Hehe, dat maakt de balans er niet beter op ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 23-09 12:50
The Witcher heb ik geprobeerd. Maar de controls vond ik een ramp. Maar.ga die gewoon weer proberen. Misschien effe doorzetten. Nog andere tips

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 08:20
jaydenjarno schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:28:
The Witcher heb ik geprobeerd. Maar de controls vond ik een ramp. Maar.ga die gewoon weer proberen. Misschien effe doorzetten. Nog andere tips
Persona 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:53
Fallout 4?
Misschien Kingdom Come Deliverance?
Shadow of Mordor/Shadow of War?

[ Voor 5% gewijzigd door Anton.net op 18-04-2018 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leoon. schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:20:
Heb net m'n ps4 pro op de nieuw TV aangesloten. Het menu is wel 4k,maar als ik dan fifa start wordt het ineens 1080p. Wat doe ik verkeerd?
Aangezien je ook een XE93 hebt zal het wel dit zijn: je moet ergens in de menu’s zoeken op HDMI Enhanced of zoiets. Zorgt ervoor dat inputs 2 en 3 ook 4K/HDR ondersteunen in 60p. Als dit niet het geval is, gaat de PS4 terugvallen op 2K/60p. Normaal moet de PS4 dat ook komen zeggen hebben als FIFA startte. Ik kreeg alleszins de melding bij Ratchet & Clank. Kun je ook zien als je in de PS4 naar de beeld-instellingen gaat. Daar krijg je ook de melding dat de TV het wellicht ondersteunt maar het geactiveerd moet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 18-04-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:20
South Park the stick of truth, ik moet zelf nog aan de nieuwe beginnen.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:37:
[...]

Aangezien je ook een XE93 hebt zal het wel dit zijn: je moet ergens in de menu’s zoeken op HDMI Enhanced of zoiets. Zorgt ervoor dat inputs 2 en 3 ook 4K/HDR ondersteunen in 60p. Als dit niet het geval is, gaat de PS4 terugvallen op 2K/60p. Normaal moet de PS4 dat ook komen zeggen hebben als FIFA startte. Ik kreeg alleszins de melding bij Ratchet & Clank. Kun je ook zien als je in de PS4 naar de beeld-instellingen gaat. Daar krijg je ook de melding dat de TV het wellicht ondersteunt maar het geactiveerd moet worden.
Spijker - > kop. Dat was hem idd. Wat raar dat dit niet automatisch gaat. Die melding gaf die idd ook, wist alleen echt niet waar te zoeken. Straks maar eens potje fifa doen weer. De imput lag is op 1080p echt hoger dan op 4k wat best wel vaag is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De beste RPG? Bloodborne. Met afstand. Helemaal als je van strakke controls en de beste combat ooit houdt. Tot nu toe mijn favoriet deze generatie. Skyrim is ook tof, maar dan wel in VR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik kan je de kingdom hearts collectie aanraden. Kh2 is de beste actie game ooit gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:16:
[...]

De beste RPG? Bloodborne. Met afstand. Helemaal als je van strakke controls en de beste combat ooit houdt. Tot nu toe mijn favoriet deze generatie. Skyrim is ook tof, maar dan wel in VR.
Ligt eraan wat je eigen definitie van RPG is. Bij mij is dat meer verhalend, stats, progressie, levende wereld waarin ik mezelf kan verliezen zoals The Witcher of Skyrim bijvoorbeeld. Bloodborne vond ik een goede game met een unieke sfeer en gameplay. Maar valt niet onder mijn persoonlijke RPG definitie. Daarvoor ontbreekt een meeslepend verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Spud82 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:25:
[...]

Met je eens, voor mij persoonlijk is GTA5 nog niet eens top 20 materiaal. Nooit helemaal begrepen waarom bijvoorbeeld dat verhaal zo geprezen wordt. Maar goed dat begrijp ik wel vaker niet in games, *Uncharted, kuch..*, gelukkig is verhaal over het algemeen bijzaak voor me.
Het verhaal op zichzelf staand was niet zo heel geweldig, maar de verschillende heists zelf voorbereiden en dan uitvoeren vond ik toch wel ontzettend leuk! jammer dat er nooit SP DLC is gekomen...

Cardwizard schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:37:
Fortnite 8)7

Mijn zoon speelt dat hele dagen.... snap werkelijk niet waarom, maar hey laat hem d:)b
Tja, ik speel het ook wel vrij veel, maar neem aan dat je zoon alleen Battle Royale speelt?
Zelf speel ik liever Save the World (PvE, coop tegen het spel ipv. iedereen tegen elkaar)...

Achja, smaken verschillen

Voxalizer schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:48:
[...]

...
Ik vind het er verder ook te kinderachtig voor woorden uitzien.
...
Tja, en dat je een game zo afrekent op de art style vind ik dan weer erg vreemd moet ik zeggen. Vind het er persoonlijk best goed uit zien.

Maar nogmaals, ik speel de PvE helemaal grijs, niet BR...

[ Voor 43% gewijzigd door Aenea op 18-04-2018 23:30 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
The Witcher klaar! goed verhaal, prachtige wereld, humor, vrijheid, volwassen, crafting etc. etc. die game heeft alles wat een rpg moet zijn en wat een rpg een rpg maakt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
Nieuwevolger schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:58:
Dat hele killstreak gebeuren heb ik nooit zo goed begrepen, jawel, ik weet hoe het werkt, maar hoe is men er uberhaupt ooit op het idee gekomen om de spelers die al beter zijn dan te belonen met gadgets die ze nog wat meer kills geven??

Iemand zoals ik die FPS games heel leuk vind maar niet dag in dag uit dezelfde zit te spelen en dus eigenlijk casual is in zo'n game is er daardoor echt heel weinig aan soms...

Grappige is dat ik mij het meeste vermaak met COD als ie in een beta test zit, niet iedereen kent de map(s) al heel goed, hebben nog niet alles geunlocked, etc., etc., dan kan ik aardig mee komen, maar zodra ie een paar dagen uit is wordt ik vreselijk afgemaakt steeds en is de lol er al snel van af.

Vind het prima dat je wapens en dergelijke kan unlocken door meer te spelen, maar zoiets als die killstreaks daar nog boven op maken het voor mij vaak een frusterend iets...

Als game designer zou je eigenlijk het liefst hebben dat iedereen juist evenveel kans maakt als je maar skills hebt en dat mensen die al 100en uren er in hebben zitten zijn dan beter maar bedenk dan iets om de mensen die minder goed zijn iets te geven om dit te balanceren. Nee, COD gooit daar nog iets bovenop waarmee de mensen die al beter zijn nog meer kills kunnen maken, echt nooit begrepen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloodborne is een fantastische game, maar ik zie het ook meer als een action game dan een RPG. Je mist ook npc's, towns, quests, etc. Tuurlijk heeft het ook wat RPG elementen, maar daar blijft het wel bij ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-09 23:08
Toen de xbox one uitkwam was er dikke korting op de ps4, dacht dat het 180 euro toen kostte. Weet iemand btw of er weer zo'n actie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
UltraInstinct schreef op donderdag 19 april 2018 @ 02:21:
Toen de xbox one uitkwam was er dikke korting op de ps4, dacht dat het 180 euro toen kostte. Weet iemand btw of er weer zo'n actie komt?
Komt er weer een nieuwe Xbox uit dan? :+

Maar ik denk niet dat iemand hier een glazen bol heeft met een lijntje naar Sony. Dat soort dingen zijn niet te voorspellen, misschien met de E3 maar verder zou ik niet te veel verwachten. En als je graag een PS4 wilt hebben, ga hem dan gewoon lekker halen want die zijn sowieso al niet echt duur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:09:
[...]

Ligt eraan wat je eigen definitie van RPG is. Bij mij is dat meer verhalend, stats, progressie, levende wereld waarin ik mezelf kan verliezen zoals The Witcher of Skyrim bijvoorbeeld. Bloodborne vond ik een goede game met een unieke sfeer en gameplay. Maar valt niet onder mijn persoonlijke RPG definitie. Daarvoor ontbreekt een meeslepend verhaal.
Zucht..

https://docs.google.com/d...Oj611mSjK-vZ8/mobilebasic

Aan stats en progressie ontbreekt het ook niet overigens. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 18:46
-SaveMe- schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:58:
Bloodborne is een fantastische game, maar ik zie het ook meer als een action game dan een RPG. Je mist ook npc's, towns, quests, etc. Tuurlijk heeft het ook wat RPG elementen, maar daar blijft het wel bij ...
Geen npc’s ? https://bloodborne.wiki.fextralife.com/NPCs

Ik had me trouwens voorgenomen om eerst mijn backlog wat uit te dunnen voordat ik God of War zou gaan halen maar ik weet niet of me dat gaat lukken :X Net weer wat filmpjes gezien en wat ziet die game er ongelooflijk bruut uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
UltraInstinct schreef op donderdag 19 april 2018 @ 02:21:
Nee, dat weten we niet. Al kun je tweedehands dus wel een leuke deal tegenkomen.
Joetje079 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 07:40:
[...]
Ik had me trouwens voorgenomen om eerst mijn backlog wat uit te dunnen voordat ik God of War zou gaan halen maar ik weet niet of me dat gaat lukken :X Net weer wat filmpjes gezien en wat ziet die game er ongelooflijk bruut uit.
Gheghe, herkenbaar. Zo had ik mij eigenlijk voorgenomen dit jaar alleen RDR2 meteen te kopen. Maar als je het lijstje met cijfers dan telkens ziet is God of War na Uncharted en Horizon toch wel waarom ik een PS4 in huis heb staan. Voor zulke games heb je eigenlijk de console. Want multiplatform kun je overal voor terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 06:56:
[...]

Zucht..

https://docs.google.com/d...Oj611mSjK-vZ8/mobilebasic

Aan stats en progressie ontbreekt het ook niet overigens. :)
Zucht terug.. ;)

Ik weet dat er een verhaal is, maar daar moet je zelf naar op zoek / gissen. Ik heb niet gezegd dat stats en progressie ontbreken bij Bloodborne. Die opmerking hierboven dat Bloodborne meer als voelt kan ik me wel in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05
Hier ook voorgenomen alleen RDR2 te kopen op de eerste dag dit jaar, maar dat gaat dus niet lukken. :) Het budget gaat nu op aan Limited Releases en retro games.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 13:40
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:13:
[...]

Zucht terug.. ;)

Ik weet dat er een verhaal is, maar daar moet je zelf naar op zoek / gissen. Ik heb niet gezegd dat stats en progressie ontbreken bij Bloodborne. Die opmerking hierboven dat Bloodborne meer als voelt kan ik me wel in vinden.
En er zitten ook quests in, alleen zijn die niet van het standaard type: praat met X -> loop naar plek y -> doe iets op plek y -> ga terug naar X met een grote waypoint marker bovenop 't scherm geplakt :P

Maar goed. Goede RPGs; HZD, Witcher 3, Bloodborne, Dark Souls, Nier Automata, Nioh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Aenea schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:41:
[...]

Dat hele killstreak gebeuren heb ik nooit zo goed begrepen, jawel, ik weet hoe het werkt, maar hoe is men er uberhaupt ooit op het idee gekomen om de spelers die al beter zijn dan te belonen met gadgets die ze nog wat meer kills geven??

Iemand zoals ik die FPS games heel leuk vind maar niet dag in dag uit dezelfde zit te spelen en dus eigenlijk casual is in zo'n game is er daardoor echt heel weinig aan soms...

Grappige is dat ik mij het meeste vermaak met COD als ie in een beta test zit, niet iedereen kent de map(s) al heel goed, hebben nog niet alles geunlocked, etc., etc., dan kan ik aardig mee komen, maar zodra ie een paar dagen uit is wordt ik vreselijk afgemaakt steeds en is de lol er al snel van af.

Vind het prima dat je wapens en dergelijke kan unlocken door meer te spelen, maar zoiets als die killstreaks daar nog boven op maken het voor mij vaak een frusterend iets...

Als game designer zou je eigenlijk het liefst hebben dat iedereen juist evenveel kans maakt als je maar skills hebt en dat mensen die al 100en uren er in hebben zitten zijn dan beter maar bedenk dan iets om de mensen die minder goed zijn iets te geven om dit te balanceren. Nee, COD gooit daar nog iets bovenop waarmee de mensen die al beter zijn nog meer kills kunnen maken, echt nooit begrepen...
Dan heeft het überhaupt geen zin om een spel vaker te spelen en beter te worden als je als of even goed bent als een willekeurige nieuwe noob die even goed is gebalanceerd als de rest.

Nieuwe unlocks van cammo, wapens etc hebben allemaal het doel om de retentie van het spel te verhogen, zij het door iemand iets beter te maken of door het meer interessant te houden, zoals gouden cammo's. Mensen, letterlijk, moorden daardoor :D.

Zelf zou ik ook echt niet zo'n spel dagelijks wekelijks spelen als ik toch weet dat wanneer ik even niet speel ik 'niks' verloren ben. Mensen het gevoel geven dat ze iets mislopen zorgt er voor dat mensen je spel blijven spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:13:
[...]

Zucht terug.. ;)

Yep, je moet iets meer moeite doen, maar er zit een gigantisch diepe lore achter de game. Zelfs beelden op gevels en gebouwen hebben een diepere betekenis. Niks is toevallig.

En nee, het is geen Ubisoft RPG met icoontjes op een kaart die je afwerkt met gigantische waypoint markers, maar er zitten wel degelijk sidequests in, NPC's zijn er ook zeker en het level- en upgrade systeem gaat ook behoorlijk diep (alhoewel er minder build diversity is als in bijvoorbeeld Dark Souls). Dat de nadruk wat meer op combat ligt, maakt het niet meteen een actiegame in mijn optiek. Bij actiegames denk ik persoonlijk meer aan God of War 1-3, Uncharted desnoods, Bayonetta, DMC etc.

@jaydenjarno Weet niet of 'ie al genoemd is, maar Diablo 3 is ook tof. Vooral voor couch co-op sessies. Voor de echte lootjunks onder ons. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 13:31

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Laten we wel wezen: Als Bloodborne geen RPG is dan is FIFA geen sports game en COD geen shooter.

Er zijn gelukkig meer games die zich RPG mogen noemen dan de grote open wereld RPGs waar de vraagsteller waarschijnlijk naar opzoek is. In dat genre is Dragon's Dogma nog niet genoemd geloof ik, zelf nooit gespeeld maar ik ken mensen die er lyrisch over zijn. Tijdje geleden remastered op PS4.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
bram1984 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:06:
[...]

Bedankt spuitje 11. :P

@P.E.No.1 Ik weet natuurlijk niet op welke difficulty je speelt, maar op Hard vond ik 'm prima te doen.

Heb je de ropecaster al? Daarmee zijn eigenlijk bijna alle grote machines een eitje in combinatie met die bommen catapult. Je hoeft dan niet eens onderdelen van het ding af te schieten. Gewoon vastpinnen en bombarderen.

Dit is een Thunderjaw op hard die ik op die manier doe.

Edit: ik zie nu overigens dat ik er wel componenten afschiet, maar dat hoef niet per se dus. :P

[video]
Die Ropecaster heb ik dus nog niet.. Ik denk dat de tactiek dan wordt zoveel mogelijk wapens eraf knallen en tegen m gebruiken :)

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:00
Denk niet dat ik vanavond Horizon kan uitspelen. Main game is dan wel bijna klaar, alleen nog de laatste paar story quests, maar ben pas net aangekomen in the Cut. Dat zal dus wel zaterdag of misschien zelfs zondag worden voordat ik aan God of War kan beginnen.
Kan ik ook verdergaan met de story totdat ik toegang heb tot die special armor van de power cells voor ik verderga met Frozen Wilds, of moet ik dan alweer een NG+ in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Yukidaruma schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:02:
Denk niet dat ik vanavond Horizon kan uitspelen. Main game is dan wel bijna klaar, alleen nog de laatste paar story quests, maar ben pas net aangekomen in the Cut. Dat zal dus wel zaterdag of misschien zelfs zondag worden voordat ik aan God of War kan beginnen.
Kan ik ook verdergaan met de story totdat ik toegang heb tot die special armor van de power cells voor ik verderga met Frozen Wilds, of moet ik dan alweer een NG+ in?
Je kan altijd in dezelfde game Frozen Wilds beginnen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yukidaruma schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:02:
Moet je de hele DLC nog? Want daar kun je ook gerust 20+ uren in steken. Je kan vanuit het DLC gebied gewoon vrijuit over de map heen. Het is niet meer dan een extra gebied wat unlocked met zijn eigen quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Cool, dan ga ik nog even verder met het verhaal. Werd al bijna in mootjes gehakt door die eerste Scorcher :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:24
Bloodborne is gewoon een actie georiënteerde RPG. En voor die genen die het daar niet mee eens zijn of die er niet uit komen is het gewoon een retegoede game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
Yukidaruma schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:10:
Cool, dan ga ik nog even verder met het verhaal. Werd al bijna in mootjes gehakt door die eerste Scorcher :p
Komt me herkenbaar voor, main game was soms was makkelijk, zeker met die armor. Lekker aan DLC beginnen, zetten het dan maar op Ultra hard. Nou snel van terug gekomen bij die eerst scorcher. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:33

Acid_Burn

uhuh

Yukidaruma schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:10:
Tip; zet een Scorcher vast met een ropecaster. Die dingen springen als een malle en heel ver en zijn lastig te dodgen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acid_Burn schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:06:
[...]

Tip; zet een Scorcher vast met een ropecaster. Die dingen springen als een malle en heel ver en zijn lastig te dodgen.
Hmm heb ik op Ultra Hard en Hard geprobeerd, maar dat had nauwelijks effect. Ding rukt zich zo weer los.

Ik zat in NG+ Ultra Hard en de DLC was op die stand echt niet te doen zo moeilijk. Al mijn resources raakten ook op. Opnieuw begonnen op Hard en toen ging het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:33

Acid_Burn

uhuh

Heb je wel de shadow ropecaster gebruikt? Die heeft taaiere touwen. En 1 touw is natuurlijk niet genoeg :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acid_Burn schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:20:
Heb je wel de shadow ropecaster gebruikt? Die heeft taaiere touwen. En 1 touw is natuurlijk niet genoeg :P
Pfff, te lang geleden om me dat nog te herinneren. Het lijkt me wel dat ik die had. Ik had van alle wapens de beste, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Ik doe het allemaal op easy, geeft me al vaak genoeg problemen met de grotere monsters. Eigenlijk best raar, Bloodborne is wat mij betreft makkelijker dan HZD op normal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Naja, is natuurlijk ook persoonlijk. Maar ik heb de game niet als een RPG ervaren. Daarmee zeg ik niks over het verhaal en de lore. De setting is fantastisch. Lekker dark! En wel of geen RPG, who cares. Tis gewoon een fantastische game.

Daarnaast vervagen de grenzen tussen genres steeds meer. Meer en meer games hebben RPG elementen, gewoon omdat dat de game leuk maakt. Prima ontwikkeling wat mij betreft! :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Morgen God of War. Tsja ik zou niets meer aanschaffen voorlopig. Backlog zat en een hoop andere prioriteiten momenteel. Aarrrggghh...

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Yukidaruma schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:41:
Ik doe het allemaal op easy, geeft me al vaak genoeg problemen met de grotere monsters. Eigenlijk best raar, Bloodborne is wat mij betreft makkelijker dan HZD op normal.
Ik snap wel wat je bedoelt eigenlijk. Ik had hetzelfde, totdat ik eens rustig ben gaan kijken waar al die verschillende wapens in HZD eigenlijk voor zijn, en wanneer je welk wapen moet gebruiken. Zodra je dat een beetje doorhebt stelt het eigenlijk niet zoveel meer voor en komt het een stuk beter uit de verf. Schroom verder ook niet om gewoon midden in combat via het inventory menu te wisselen van wapens. Voelt raar om de game te pauzeren en wapens te wisselen maar werkt als een trein.

Edit: Oh, en check de weakness van de verschillende onderdelen van een vijand ook!

[ Voor 5% gewijzigd door Voxalizer op 19-04-2018 13:02 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Voxalizer schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:43:
Laten we wel wezen: Als Bloodborne geen RPG is dan is FIFA geen sports game en COD geen shooter.

Er zijn gelukkig meer games die zich RPG mogen noemen dan de grote open wereld RPGs waar de vraagsteller waarschijnlijk naar opzoek is. In dat genre is Dragon's Dogma nog niet genoemd geloof ik, zelf nooit gespeeld maar ik ken mensen die er lyrisch over zijn. Tijdje geleden remastered op PS4.
Dragon's Dogma... die ken ik nog niet!!! Even in de PSN Store opgezocht en wat blijkt? De PS3 versie is wel erg aantrekkelijk geprijsd, leuk om 'm te proberen!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/azqUME7LNpeeaeLaNT36OqSw/full.png
musiman schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:49:
* musiman = :'(

De PS4 is er wederom mee opgehouden. Vorige week woensdag kreeg ik 'm niet aan: één piep, eventjes de blauwe lamp en <poef>, uit. Afgelopen zaterdag deed 'ie het ineens weer.
Maar gisteravond kreeg ik hem weer met geen mogelijkheid aan. Volgens google komt dit door een beveiliging in de voeding; er is hardwarematig iets mis en dan schiet de beveiliging aan (en de PS4 uit). Om die beveiliging weer te resetten, moet je de stroomkabel eruit halen en er weer in stoppen. Nou, dan kan ik weer één keer de PS4 aanzetten, één piep, het blauwe balkje en <poef>, uit. De beveiliging springt weer aan.

Ik zal 'm moeten laten repareren. :/
Hij is gerepareerd!!! Ik heb 'm nu in de auto liggen. Na mijn werk snel naar huis, aansluiten en.... 8)

* musiman = back in business

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij was Dragon's Dogma: Dark Arisen zelfs ooit een PS+ game, want ben vrij zeker dat ik het spel heb, en vrij zeker dat ik het niet gekocht heb.
EDIT: voor de PS3, that is.

[ Voor 8% gewijzigd door Twixie op 19-04-2018 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het Playstation US Blog is er een nieuwe campagne van start gegaan onder de naam Totally Digital, waarbij er een vijftal psn games voor PS+ abonnees met 20% gepreorderd kunnen worden. Zonder PS+ is de korting slechts 10%. Het gaat achtereenvolgens om de releases van The Sword of Ditto, Guns of Icarus Alliance, Trailblazers, Laser League en NBA Playgrounds 2. Op het Europese Blog lees ik hier vooralsnog nog niets over. Gelukkig zie ik in de Playstation Store wel een aantal van de genoemde games al staan (onder Verwacht) met 20% PS+ korting. Zelf spreekt actie-RPG The Sword of Ditto me wel aan. Ook omdat de meeste games van uitgever Devolver Digital mij wel aanspreken. In de meeste gevallen gaat het bovendien om kwalitatief goede indiegames.

In het verleden waren er wel vaker van deze acties, in de aanloop naar de zomer of juist in de zomer, onder namen als PSN Play en Spring Fever. De meeste van dit soort promoties komen alleen vrijwel nooit aan onze kant van de oceaan. Het is niet bekend waarom, maar vermoedelijk was het geen daverend succes. Los daarvan spreek ik uit ervaring dat deze games in het verleden ook binnen zes maanden na de release voor minder dan de helft van de prijs te verkrijgen waren, wat niet goed voelde. Daarom stap ik waarschijnlijk alleen in wanneer er goede recensies zijn die me overhalen.

Overigens viel mij ook op dat de prijskaartjes aan deze indiegames behoorlijk uiteenlopen. Waar de eerste games in PSN Play destijds maximaal 14.99 dollar / euro kosten, is dit inmiddels de laagste prijs die er tussen zit met een uitschieter naar 30 dollar./ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:21
Datzelfde zie ik trouwens ook met de Telltale games; eerst werden ze bij release voor rond de €15,- verkocht en nu zowat het dubbele. Niet dat de kwaliteit er beter op is geworden met hun krakkemikkige engine. ;(

Shikata ga nai.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
musiman schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:41:
[...]

Hij is gerepareerd!!! Ik heb 'm nu in de auto liggen. Na mijn werk snel naar huis, aansluiten en.... 8)

* musiman = back in business
Heb je wel het raampje een beetje open? Straks komt de brandweer je PS4 bevrijden uit een snikhete auto.

Of je komt thuis en dan blijkt de console gesmolten te zijn :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• musiman

musiman

Vrijdag schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:46:
[...]

Heb je wel het raampje een beetje open? Straks komt de brandweer je PS4 bevrijden uit een snikhete auto.

Of je komt thuis en dan blijkt de console gesmolten te zijn :P
Sh*t, daar had ik nog niet aan gedacht!!! Ook geen bakje met water in de auto achtergelaten...

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musiman schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:47:
[...]

Sh*t, daar had ik nog niet aan gedacht!!! Ook geen bakje met water in de auto achtergelaten...
Is dat überhaupt wel goed? We doen er grappig over, maar ik denk serieus dat dit slecht is voor het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
bram1984 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:34:
[...]

Is dat überhaupt wel goed? We doen er grappig over, maar ik denk serieus dat dit slecht is voor het ding.
Dat ding smelt echt niet hoor.
Bangmakerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

bram1984 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:34:
[...]

Nog heel even en ik kan alweer naar huis, komt goed, Bram! Ennuh... dat ding staat niet aan, dus kan het verder geen kwaad.
Kan ik eindelijk Assassin's Creed: Origin spelen, die ik laatst gekocht heb! *O*
En WipeOut Omega met de PSVR update uitproberen! _/-\o_
En Middle-earth: Shadow of Mordor GOTY die ik een paar dagen geleden voor € 11,99 in de PSN Store heb gekocht, spelen! _/-\o_
En Trackmania Turbo met de PSVR bril! 8)
En HZD..
En Bloodborne...
En ....

Hmm, volgens mij is mijn backlog best wel erg lang... GoW moet maar even wachten tot die in de aanbieding komt. :P

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Geteisem schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:52:
Morgen God of War. Tsja ik zou niets meer aanschaffen voorlopig. Backlog zat en een hoop andere prioriteiten momenteel. Aarrrggghh...
Dacht ik ook, wou God of War echt 2de hands kopen, ..hopelijk morgen in de brievenbus :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
musiman schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:50:
[...]
Hmm, volgens mij is mijn backlog best wel erg lang... GoW moet maar even wachten tot die in de aanbieding komt. :P
Wees lief voor je backlog en breid hem uit! :P Help de backlog de zomer door :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Sipio schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:57:
[...]

Dacht ik ook, wou God of War echt 2de hands kopen, ..hopelijk morgen in de brievenbus :+
Joosie200 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:57:
[...]

Ja lekker jongens wat een steun hier. :'( (Maar goed ook het is natuurlijk geen Viva forum)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Geteisem schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:59:
Ja lekker jongens wat een steun hier. :'( (Maar goed ook het is natuurlijk geen Viva forum)
Steun genoeg? ;)
Geteisem schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:52:
Join the club. :P Wil genieten van dit heerlijke weer, maar ik moet nog mijn scriptie afronden, terwijl God of War morgen afgehaald kan worden. En ik Horizon nog geeneens uitgespeeld heb. En dan wil ik ook nog eerst Unity en Syndicate afronden alvorens ik Origins opstart. Het leven van een backlog gamer gaat niet over rozen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geteisem schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:59:
[...]

[...]

Ga gow sowieso weerstaan, maar mogelijk de ps3 remake van god of war starten om het wachten makkelijker te maken :P

Ben wel erg tempted door rise of the tombraider die ook in de aanbieding is, maar heb de voorganger op ps3 nog en de uncharted collection nog liggen dus nope, just say no.

non gaming gamer signing off :P

(helpt dat?)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Joosie200 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:57:
[...]

Pff, ik denk toch dat ik even pas. Heb ook nog de Lego Star Wars: The Force Awakens liggen en Fallout 4 en al die maandspellen als Knack en Rime en Madmax en ook nog Exile's End en The Last of Us en RDR1 die ik nog even wil uitspelen voordat RDR2 uitkomt en Just Cause 3 en en en en nog zoveel... <zucht>

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk serieus dat als er een of andere gestoorde sheik langskomt en tegen me zegt 'jij, jij mag nu (uiteraard vorstelijk 8) ) betaald gamen, ga maar aan de slag en laat me weten als je niets leuk meer voor de ps4 hebt'......dat ik zelfs in die situatie nog weken/maanden vooruit kan. Helemaal als ik qua trophies dan alles er nog uit wil halen.

Nog vrijwilligers om mij te sponsoren? Ik ga op twitch, youtube, facebook, maakt me allemaal niet uit

'middle aged fat guy plays games badly' wie wil dat nou niet zin? :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

musiman schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:04:
[...]

Pff, ik denk toch dat ik even pas. Heb ook nog de Lego Star Wars: The Force Awakens liggen en Fallout 4 en al die maandspellen als Knack en Rime en Madmax en ook nog Exile's End en The Last of Us en RDR1 die ik nog even wil uitspelen voordat RDR2 uitkomt en Just Cause 3 en en en en nog zoveel... <zucht>
PSN games reken ik echt niet mee hoor. Als ik dat ga doen dan komt er nooit een eind aan. :X

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
musiman schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:04:
[...]

Ik verspreid mijn backlog een beetje :+

Op de PS4 heb ik nog uit te spelen: AC Chronicles, Syndicate, GTA V, Horizon + DLC, Lost Legacy, Mirrors Edge 2, Uncharted 3, Watch Dogs 2. Komt nog bij: God of War vanaf morgen en RDR2 sowieso later dit jaar.
Op de XBO heb ik nog uit te spelen: replay AC reeks tot en met Unity, LA Noire, Kingdom Come, RDR voor RDR2 uitkomt, Stick of Truth.
Op de PC heb ik nog uit te spelen: Tomb Raider 2013, AC Origins, Shadow of Mordor.

Doe nu dus per platform gewoon een game tegelijkertijd uitspelen en dan door met een andere titel. Maar waar blijft de tijd als je die nodig hebt idd :( Helaas vraagt werk, scriptie en huishouden ook tijd -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ik heb gisteren RDR uitgespeeld toevallig haha.
Toen ik mn 360 toch had aanstaan eens Skyrim opgestart, bleek gewoon dat ik al met de allerlaatste main quest bezig was dus die kan ook uit mn backlog.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SemperFidelis schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:40:
[...]

Dat ding smelt echt niet hoor.
Bangmakerij.
Dat denk ik ook niet, maar het blijft elektronica natuurlijk. Na een half uur is het in een auto ongeveer 2x zo warm als buiten. Het lijkt me in ieder geval niet goed voor het ding. :)

@Sagat De voorganger op de PS3 zou ik lekker laten zitten en TR Definitive Edition halen. Grafisch echt veel mooier en ook nog eens 60fps. Wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
bram1984 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:18:
[...]

Dat denk ik ook niet, maar het blijft elektronica natuurlijk. Na een half uur is het in een auto ongeveer 2x zo warm als buiten. Het lijkt me in ieder geval niet goed voor het ding. :)

@Sagat De voorganger op de PS3 zou ik lekker laten zitten en TR Definitive Edition halen. Grafisch echt veel mooier en ook nog eens 60fps. Wereld van verschil.
Enig idee hoe warm je PC wordt als die flink staat te draaien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:18:
[...]

Ik ben retro fan en speel zonder enig probleem * nog nes games, dus iets mindere gfx kan ik wel mee leven, 60fps is idd wel lekker moet ik toegeven. Maar grootste voordeel van de ps4 versie zou voor mij de controller zijn. Je kan prima met de ps3 controller gamen maar het is veruit mijn minst favorite controller uit deze en last gen. (en dan tel ik een wii u pad of soort gelijke exoten even niet mee :+ )
(* = de vierkante nes controller is ergonomisch helemaal een nachtmerrie, dus dat is wel lastig, gelukkig is er emulatie)

Grote kans dat de oude 2013 TR echter een dezer dagen/maanden wel in de plus zit voor PS4 net als zijn ps3 voorganger (wel imho anyway). Dus ik doe even aardig (of juist niet) voor mijn backlog en voer em niet bij.

Maar als ik (nieuwe) games overweeg probeer ik altijd terug te denken of ik niet voorgangers of gelijksoortige games heb liggen, op die manier toch hoop geld uit gespaard.
Heb geen enkel probleem met geld aan de hobby uitgeven, maar een game voor 60-70 euro kopen en dan op de pile of shame laten rotten vind ik wel zonde.
bram1984 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:24:
[...]

Zeker, maar dat is (corrigeer me als ik mis zit) toch voornamelijk rondom de GPU en daarvoor heb je dan ook koeling draaien?
Als je het eng vind laat je de ps4 even een uurtje of 2 weer afkoelen naar kamer temperatuur als je thuis bent. Maar idd het ergste wat er volgens mij kan gebeuren is dat je fans nogal wat herrie gaan produceren als je een 'auto hete' ps4 direct aansluit.

[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 19-04-2018 16:30 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
bram1984 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:24:
[...]

Zeker, maar dat is (corrigeer me als ik mis zit) toch voornamelijk rondom de GPU en daarvoor heb je dan ook koeling draaien?
Mijn punt is dat een Playstation in een doos heus wel temperaturen van 70 graden aankan, en dat haalt een auto vandaag echt niet. Ik vraag me af wat er kapot kan.
Ze worden ook niet vanuit Azië geshipt in een gekoelde zeecontainer :p

[ Voor 34% gewijzigd door SemperFidelis op 19-04-2018 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
musiman schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:50:
[...]

GoW moet maar even wachten tot die in de aanbieding komt. :P
...said no-one ever :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Okee, eerste paar uur zitten erop. Eerste indruk: Holy shit. Soms heb je gewoon direct door dat je met een bijzondere game bezig bent, dit is er zo eentje.

Moet wel erg aan de controls wennen. Je kan de functie van X en O omdraaien, zodat je dezelfde controls hebt als in Dark Souls en Bloodborne. Wat ik direct heb gedaan. Toch voelt het anders, wat meer stroef/clunky ofzo. Ik denk dat dit bewust gedaan is om de brute lompheid van Kratos beter over te laten komen.
Het is ook wat meer hack n slash, hoewel ik dat zeker geen minpunt vind. Het voelt daardoor fris en niet als een Souls ripoff.

Verder tja, vooral wat ik in het begin van mijn post schreef. Dit is iets bijzonders. :)

Edit: Deze post was eigenlijk voor het God of War topic bedoeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Voxalizer op 19-04-2018 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musiman schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:41:
[...]

Dragon's Dogma... die ken ik nog niet!!! Even in de PSN Store opgezocht en wat blijkt? De PS3 versie is wel erg aantrekkelijk geprijsd, leuk om 'm te proberen!!!
Erg vette RPG, met duistere nachten en lekkere grote brute monsters. Destijds op de 360 gespeeld. Maar ik zou nu zeker gaan voor de versie op de PS$ als je hem nog wil gaan spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:20
SemperFidelis schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:27:
[...]

Mijn punt is dat een Playstation in een doos heus wel temperaturen van 70 graden aankan, en dat haalt een auto vandaag echt niet. Ik vraag me af wat er kapot kan.
Ze worden ook niet vanuit Azië geshipt in een gekoelde zeecontainer :p
Ik zou denken dat de electronica zelf geen last heeft, maar wellicht koelpasta die uitdroogt of lagers in de koelers oid. Maar aan de andere kant is het hier nu ook echt niet zó extreem qua weer.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Was dat? een backlog? :P

Ik heb mzzl als ik 3 nieuwe spellen per jaar kan vinden die ik zou willen spelen.

Ben laatst met dying light begonnen, omdat ik vergeten was dat ik die nog had eigenlijk. :+

God of War kan ik ook nog niet echt warm voor lopen, misschien dat ik hem een keer probeer, maar na dying light ws well weer genoeg hack and slash gehad voor 2 jaar. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:03
Flagg schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:42:
Was dat? een backlog? :P

Ik heb mzzl als ik 3 nieuwe spellen per jaar kan vinden die ik zou willen spelen.

Ben laatst met dying light begonnen, omdat ik vergeten was dat ik die nog had eigenlijk. :+

God of War kan ik ook nog niet echt warm voor lopen, misschien dat ik hem een keer probeer, maar na dying light ws well weer genoeg hack and slash gehad voor 2 jaar. :P
De nieuwe GoW is geen hack n slash..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

*snip* niet nodig zo overdreven verongelijkt te reageren...

Melee hakken en meppen beter?

Heb ik ws verkeerde trailer gezien van GoW want daar was iemand met een bijltje vrijwel
continu aan het hacken en slashen. My bad. :)

[ Voor 64% gewijzigd door Geronimous op 19-04-2018 22:47 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Flagg Het punt is dat je GoW niet hoeft te laten liggen omdat je toevallig Dying Light hebt gedaan. Zijn twee totaal verschillende games en beide zijn inderdaad allesbehalve hack & slash. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aenea
Leoon. schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:40:
[...]

Dan heeft het überhaupt geen zin om een spel vaker te spelen en beter te worden als je als of even goed bent als een willekeurige nieuwe noob die even goed is gebalanceerd als de rest.

Nieuwe unlocks van cammo, wapens etc hebben allemaal het doel om de retentie van het spel te verhogen, zij het door iemand iets beter te maken of door het meer interessant te houden, zoals gouden cammo's. Mensen, letterlijk, moorden daardoor :D.

Zelf zou ik ook echt niet zo'n spel dagelijks wekelijks spelen als ik toch weet dat wanneer ik even niet speel ik 'niks' verloren ben. Mensen het gevoel geven dat ze iets mislopen zorgt er voor dat mensen je spel blijven spelen.
Dan heb ik me niet goed uitgedrukt. Ik bedoel meer een manier bedenken waardoor minder goede spelers toch juist WEL makkelijker mee kunnen komen, nee niet makkelijk de topspeler gelijk zijn, maar ze meer het gevoel geven dat ze toch wel iets kunnen doen. Niet spawnen en binnen 20 secondes dood zijn.
Dus veel spelen wordt alsnog beloond maar zorg er voor dat het verschil niet enorm groot wordt, zorg ervoor dat minder goede spelers (die net begonnen zijn of minder vaak spelen) iets hebben waarmee ze (af en toe) een goed, lekker potje hebben.

Bv. een Fortnite, mensen bouwen daar heeel snel als ze ervaren zijn, als nieuwe speler lukt je dat niet altijd even goed, dus er is nu een item die je (geluk moet hebben alsnog) kan vinden dat heet Port-a-Fort (oid.) en als je die gebruikt bouwt dat in 1 keer een heel fortje. Op die manier voel je je als nieuwe speler ineens heel wat en kan je een paar games hebben die je je beter laat voelen en presteren. Ervaren mensen laten dat ding liggen omdat het makkelijker juist is om alles zelf snel te bouwen en het is zonde van de plek dat het inneemt in je inventory.

COD doet het andersom, die beloont mensen die al goed presteren krijgen dan tools ter beschikking om nog beter te presteren. Vergelijk met Fortnite, stel dat ze daar mensen die een killstreak van 5 kills maken en normaal al heel goed zijn in bouwen ineens een item krijgen waardoor ze nog sneller kunnen bouwen!

Het hele idee van dit is gewoonweg krom in mijn ogen en kan er juist voor zorgen dat mensen snel weer afhaken....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• musiman

musiman

-SaveMe- schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:51:
[...]

Erg vette RPG, met duistere nachten en lekkere grote brute monsters. Destijds op de 360 gespeeld. Maar ik zou nu zeker gaan voor de versie op de PS$ als je hem nog wil gaan spelen!
Ja, maar dat prijsverschil... ik zit er nog steeds over te twijfelen. Ik heb al zoveel spellen gekocht de laatste tijd, dat ik eigenlijk even iets rustiger aan wil doen (lees: de backlog wegwerken). Die aanbieding van de PS3 versie is dan wel interessant, die doet geen pijn in mijn portemonnee. Twijfel, twijfel...

Update gerepareerde PS4 Pro

Gisteravond mijn Firecuda SSHD in de PS4 gestopt en aangezet. Hij kwam in veilige modus, wat inhoudt dat hij de hdd niet accepteert; mijn vermoeden is dan ook dat het moederbord is vervangen.
Ik moest de PS software helemaal opnieuw installeren en daarna nog weer alle spellen downloaden. <zucht>
Ik ben helaas gebonden aan Ziggo (geen glasvezel in de buurt) en met het 40/4 abo gaat 't allemaal erg langzaam en vaak stopt 'ie zomaar met downloaden en geeft een error dat het niet lukt. Daarom heb ik gisteravond toch maar op de site van Ziggo mijn abo veranderd naar 200/20. En wat denk je? Dat werd direct actief! Het downloaden ging als een speer. De hele nacht (en ook nu nog) is dat ding bezig met downloaden. :) Dat wordt vanavond feest... uhhh... gamen. :P

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puffie
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Anton.net schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:02:
Een tip voor de tweakers in Belgie: Bij aankoop van een PS4-console naar keuze krijg je het spel 'God of War' gratis.

Ik zou zeggen: ren deze vrijdag naar de winkel :Y

Edit: in de folder staat trouwens een afbeelding van de day one edition van GoW
Bij deze kan ik wel laten weten dat de Day One afbeelding per abuis in de folder is geplaatst, het gaat om de gewone versie die wordt meegegeven bij aankoop. Maar mij hoor je niet klagen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-09 21:16
musiman schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:52:
[...]
Dat wordt vanavond feest... uhhh... gamen. :P
Eindelijk, Geniet ervan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aenea schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:51:
[...]

Dan heb ik me niet goed uitgedrukt. Ik bedoel meer een manier bedenken waardoor minder goede spelers toch juist WEL makkelijker mee kunnen komen, nee niet makkelijk de topspeler gelijk zijn, maar ze meer het gevoel geven dat ze toch wel iets kunnen doen. Niet spawnen en binnen 20 secondes dood zijn.
Dus veel spelen wordt alsnog beloond maar zorg er voor dat het verschil niet enorm groot wordt, zorg ervoor dat minder goede spelers (die net begonnen zijn of minder vaak spelen) iets hebben waarmee ze (af en toe) een goed, lekker potje hebben.

Bv. een Fortnite, mensen bouwen daar heeel snel als ze ervaren zijn, als nieuwe speler lukt je dat niet altijd even goed, dus er is nu een item die je (geluk moet hebben alsnog) kan vinden dat heet Port-a-Fort (oid.) en als je die gebruikt bouwt dat in 1 keer een heel fortje. Op die manier voel je je als nieuwe speler ineens heel wat en kan je een paar games hebben die je je beter laat voelen en presteren. Ervaren mensen laten dat ding liggen omdat het makkelijker juist is om alles zelf snel te bouwen en het is zonde van de plek dat het inneemt in je inventory.

COD doet het andersom, die beloont mensen die al goed presteren krijgen dan tools ter beschikking om nog beter te presteren. Vergelijk met Fortnite, stel dat ze daar mensen die een killstreak van 5 kills maken en normaal al heel goed zijn in bouwen ineens een item krijgen waardoor ze nog sneller kunnen bouwen!

Het hele idee van dit is gewoonweg krom in mijn ogen en kan er juist voor zorgen dat mensen snel weer afhaken....
Ja en nee, ik begrijp absoluut wat je zegt, maar.
Lompe korte versie die je meestal zal horen online is 'git gud scrub' oid. En wsl werkt het ook zo, als je het echt belangrijk vind, dan ga je (meer/slimmer) trainen en kan je na een tijdje wsl ook wel meekomen met online games.

Iets genuanceerder, kijk naar sport (dingen waar ik het zelf concreet zie is snooker en tennis) maar de beste spelere hebben daar een 'ranking seed' en spelen dus tegen lager geklasseerden in een groot tournooi. Of kijk naar de f1, daar heb je de kwalificaties, maar logischerwijs zal een snelle auto meestal vooraan staan en een langzame auto dus juist van achter starten.....deze manier van werken is dus niet helemaal raar.

Waarbij bij een game wat mij betreft dit ook geen probleem hoeft te zijn zolang de matchmaking goed werkt. Tuurlijk kan je dat ook weer manipuleren, maar er vanuitgaande dat de grote meerderheid lekker voor zijn lol speelt zou er met goede matchmaking voor iedereen lol mogelijk moeten zijn.

Ik hoor echter steeds vaker dingen als 'ik speel geen mp, want ik heb geen zin om door 12 jarigen die de hele dag online zitten ingemaakt te worden' tsja.............dus wat dat betreft is het dus zeker nog niet perfect.
Misschien zou het inderdaad een optie zijn om in sommige mp games een beginner of zelfs casual mode te maken?

Ik realiseer me overigens dat je vroeger bij dtm autoracen na een overwinning een x aantal kilo's extra gewicht kreeg in je auto om het spannend te houden. Dus jouw fortnite voorbeeld kan je ook naar de sport doortrekken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-09 21:16
Gisteravond even een uurtje Dishonored 2 gespeeld. Wat een heerlijk spel, nog geen kill gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Gaat er nog iemand de zon in, of…? :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
God of War is op dit moment veruit de meest bekeken game (waarom ga je dit kijken, vraag ik me af, maar goed) op Twitch met bijna 120.000 kijkers. Ter vergelijking: Fortnite staat op 2 met ruim 72.000 kijkers. Best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Jasphur schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:54:
Mijn vrouw wil zaterdag op haar spiksplinternieuwe fiets een eindje gaan fietsen. Ik vrees dat ik ook mee moet. :+
Ze haalt morgenochtend de fiets op.

Make music, not war

Acties:
  • +5 Henk 'm!
musiman schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:04:
[...]

Mijn vrouw wil zaterdag op haar spiksplinternieuwe fiets een eindje gaan fietsen. Ik vrees dat ik ook mee moet. :+
Ze haalt morgenochtend de fiets op.
Hebben jullie dan ook matching fietsen? En matching trainingspakken? :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• musiman

musiman

poor Leno schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:07:
[...]

Hebben jullie dan ook matching fietsen? En matching trainingspakken? :>
Trainingspakken... daar zijn wij het type niet voor. Verder ook geen matching fietsen. Mijn fiets is ook een keer aan vervanging toe, maar ik heb andere wensen dan mijn vrouw. Mijn fiets is nog van toen ik begon met studeren, dus alweer 23 jaar oud.

edit:

@bram1984 LOL ROFLMAO _/-\o_ _O-
(dit zijn geen afkortingen van games ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door musiman op 20-04-2018 10:22 ]

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Jasphur schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:54:
Ga weg man, veel te heet... is het al herfst? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Helemaal geen tijd voor de zon. Horizon is nog niet uitgespeeld en God of War ligt al op de deurmat. Gok nog een uurtje of 10 voor Horizon, dus morgenvroeg kan ik beginnen aan GoW :+
Pagina: 1 ... 99 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt ;)
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken :)