musiman schreef op zondag 15 april 2018 @ 10:52:
[...]
Ik ben ook niet zo van de race spellen, maar sinds de PSVR is dat toch net even anders. Man, man, wat een ervaring!!! Ik heb GT, Driveclub VR en Dirt Rally VR al gekocht en vooral die laatste is bruut. Ik heb ook WipeOut en daar is de PSVR update voor uit, maar mijn PS4 is nog steeds weg ter reparatie, dus die heb ik met VR nog niet kunnen spelen.
Heb jij ook de PSVR? Zo niet, zou ik als ik jou was toch een keer zo'n race spel in VR proberen. Da's echt gaaf.
Ik heb VR maar ik doe daar nog maar weinig mee, ik heb een aantal jaar geleden een evenwicht stoornis gehad waarbij ik weken lang nodig heb gehad om weer normaal te kunnen functioneren.
Met RE heb ik het lange tijd geprobeerd maar kwam het misselijk gevoel naar boven en dus ook het enge/vreemde gevoel van die stoornis.
Zeker met die snelle games als DC en Wipeout ben ik daar helemaal bang voor. (maar goed persoonlijk dingetje)
Als ik er ooit klaar voor ben dan waag ik me er weer aan

Martinspire schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:31:
[...]
Misschien moet ik het anders formuleren: Ik vind de games al mooi genoeg op de non-Pro dat ik de meerwaarde van de Pro het niet waard vind, zeker de exclusieve titels. Horizon, maar bv ook TLoU en Infamous.
Daar kan ik mee inkomen, en zoals ik al zei je geeft jezelf al een redenen om het niet te doen, ik zelf sta daar anders in.
Voor mij is de Xbox mijn primaire platform, maar alsnog vind ik ook het verschil in multiplats (die ik speel) significant. Ik vond het bij launch ook niet echt de moeite waard, maar nu hebben meer titels updates gehad. Sommigen doen wat extra's voor een X, anderen weten in ieder geval een stabielere FPS te behalen of zakken wat minder in qua resolutie (bij die dynamische resoluties). Battlefield 1 is wat dat betreft wel een goed voorbeeld. Heeft geen X of Pro patch gehad, maar speelt wel lekkerder. Overigens hebben nog niet al mijn titels een grote upgrade gehad, maar vooralsnog valt het me reuze mee. Er zijn tenslotte alweer wat maanden voorbij. Had mn X ook niet gekocht bij launch, juist omdat er dus weinig verschil was en ik liever wat meer games wilde hebben dan een nieuwe console.
Je zult ongetwijfeld gelijk heb betreft meer titels, maar ook ik kijk de verschil filmpjes van DF en ik vind het in Multiplats het gewoon net niet.
Maar dat is persoonlijk.
Qua exclusives is het inderdaad een drama, al vond ik het in bv 2016 nog wel prima. 2017 was wel een drama-jaar en 2018 ziet er ook niet goed uit. Al moet ik wel zeggen dat MS toch nog wel wat games aangekondigd voor eind 2018 op de E3 en ik zie dat bij Sony eigenlijk niet gebeuren. Die presenteren toch vaak voor iets verder vooruit. Prima, ieder zijn ding, maar het geeft dan wel weer een vertekend beeld. Want hoeveel games gaan we nu weer voor de derde keer zien dit jaar?
Ik ben eerlijk gezegd blij dat Sony weinig tot niets aankondigd voor eind 2018, dit is toch meer het kwartaal van de multiplats:
- Red Dead
- Call of Duty
- Battlefield ?
- Fifa/PES
- Kingdom Hearts 3
- Metro
Ik zal er ongetwijfeld nog wat vergeten, daarom is de timing van Spiderman ook geweldig goed, ik denk ook dat Sony hier ook op mikt.
Begin en midden van het jaar de exclusives en de rest multiplatform.
Je pleegt ook wel klein beetje zelfmoord met zulke titels die er ieder jaar uitkomen rond die tijd om een exclusieve game uit te laten komen.
Xbox moet volgens mij nog komen met een Crackdown 3, als deze rond oktober/november uitkomt.. goodluck daarmee...
Persoonlijk vind ik het ook jammer dat veel games van Sony toch wel een beetje in hetzelfde vaatje zitten. Zelf fan van wat realistischere titels, met eventueel wat science fiction en wat mij betreft zit er momenteel echt teveel fantasy bij. Socom, Killzone, Driveclub, MAG (al heb ik die niet gespeeld maar leek me altijd wel tof) en Uncharted is toch meer mijn ding en ik merk dat ik steeds minder bediend wordt op dat vlak. Steeds meer vechten tegen rare wezens met onmenselijke personages in vage omgevingen, veelal in een stijltje met standje hell en/of horror op 11 en redelijk cliché verhaal met te verwachten wendingen. Prima als het je ding is, maar volgens mij kan ik toch niet de enige zijn die daar niet op zit te wachten. Ik vind de opmerkingen dat God of War nu verfrissend is wat raar want wat mij betreft doet het precies wat andere Sony games ook al doen, maar dan net wat anders bij elkaar geraapt deze keer. Zeker als je wat verder weg gaat staan en simpelweg kijkt naar setting, personages, manier van vechten en hoe het verhaal zich ontvouwt.
Socom is een titel wat van mij absoluut aangekondigd mag worden, en meer van dat soort games.
Maar je hebt wel jammerlijk een beperkte smaak qua games, wel lekker voor je backlog en je portomonee!
Zelf was ik ook meer van bepaalde genre, maar sinds vorig jaar ik met Final Fantasy aan de slag ben gegaan, is de aziatische markt voor mij open gegaan en heeft het voor mij echt waanzinnige games/momenten opgeleverd.
Hell, voor mij was vorig jaar en van de beste games jaren ooit en de beste games voor mij waren van Aziatische afkomst: Nier, Nioh en Persona 5.
Maar ik snap nu ook je blik naar bepaalde exclusives! thank voor je toelichting hierop.