Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fucking hell, morgen wordt de release date van spiderman bekend gemaakt. https://mobile.twitter.co...html%23981208209678483456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-09 17:56
Eindelijk, in ieder geval wel dit jaar lees ik.

Shikata ga nai.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:51
Afbeeldingslocatie: https://giant.gfycat.com/AntiqueOccasionalJavalina.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fijn, een direct gelinkt GIFje van 20MB. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:59:
Fucking hell, morgen wordt de release date van spiderman bekend gemaakt. https://mobile.twitter.co...html%23981208209678483456
Yesss! Schat zo in dat het juni/juli wordt.

@Sefaex Waar komt die gif vandaan? Lijkt nieuwe gameplay te zijn. Is er ook een filmpje?

@dutchgio Ik begrijp het bezwaar tegen gifs hier nooit zo goed. Op sites als NeoGAF en ResetERA staan er echt pagina's vol met gifs en echt niemand die er moeilijk over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
bram1984 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:57:
[...]

@dutchgio Ik begrijp het bezwaar tegen gifs hier nooit zo goed. Op sites als NeoGAF en ResetERA staan er echt pagina's vol met gifs en echt niemand die er moeilijk over doet.
Ik ken beide sites niet, maar mogelijk dat die wat meer video/gif-minded zijn?

Maar ter context: stel dat je even op je mobiel op Tweakers zit, en je hebt een databundel van 500MB, dan heeft deze GIF doodleuk 5% van je databundel opgeslokt ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Verse beelden uit Catastronauts. Lijkt op een soort Overcooked maar dan in space. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefaex
bram1984 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:57:
[...]

Yesss! Schat zo in dat het juni/juli wordt.

@Sefaex Waar komt die gif vandaan? Lijkt nieuwe gameplay te zijn. Is er ook een filmpje?

@Hahn wie heeft er tegenwoordig nog een databundel van 500GB :/

[ Voor 6% gewijzigd door Sefaex op 03-04-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:01:
[...]

Ik ken beide sites niet, maar mogelijk dat die wat meer video/gif-minded zijn?

Maar even ter context: stel dat je even op je mobiel op Tweakers zit, en je hebt een databundel van 500MB, dan heeft deze GIF doodleuk 5% van je databundel opgeslokt ;)
Dat zijn/waren zo'n beetje de grootste games minded sites ter wereld. ;)

Zitten ook veel devs en industrie insiders. Eigenlijk komt het meeste nieuws wat je leest in eerste instantie daarvandaan.

Ben niet heel bekend met de trend vwb databundels, maar is 500 MB nog wel van deze tijd? Ik liep 5/6 jaar geleden volgens mij al met enkele GB's? Je kan natuurlijk overal wel rekening mee gaan houden. :)

Trailer gevonden trouwens. :D

Edit: @Sefaex Ah je was me voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Sefaex schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:08:
[...]

@Hahn wie heeft er tegenwoordig nog een databundel van 500GB :/
500GB? Dat zullen niet zoveel mensen hebben. 500MB, nog heel veel.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
Deze herfst verschijnt ook 9 Monkeys of Shaolin:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:11
Tweakmans schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:31:

[video]
Lekker veelzijdig :P

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shit man de hype is wel aan v.w.b. Spider-Man. Vandaag komt als het goed is de nieuwe Game Informer uit inclusief release datum en veel nieuwe info.

Die trailer ziet er echt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

[video]
Ouderwetse beat 'em up gevoel. Misschien niet eens zo verkeerd tussendoor. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Shit spiderman ziet er vet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Mwoah, bang voor een zeer eentonige game. Maar laat mij graag verrassen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Gerucht: PS5-devkits beschikbaar, console kan dit jaar uitkomen'

Goed nieuws of slecht nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 19:23

Dhrax

Prog Lord

Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:18:
'Gerucht: PS5-devkits beschikbaar, console kan dit jaar uitkomen'

Goed nieuws of slecht nieuws?
De kans dat we de PS5 dit jaar uitkomt is even groot als de release van Half-Life3 in datzelfde jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dhrax

Ik hoop meer op een PS4 Ultimate.

Dus PS4-->PS4 Pro-->PS4 Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:24:
@Dhrax

ze hebben al heel veel boze klanten gehad na de pro..dus dat gaat niet gebeuren. Dat de ps5 dit jaar zal uitkomen is een slechte gerucht.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 04-04-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 19:23

Dhrax

Prog Lord

@Dhrax

Er zit nog rek genoeg in de PS4 inderdaad. Tuurlijk is Sony achter de schermen bezig met de 5 maar ik verwacht niet voor lente/zomer 2019 hier concreets iets van te gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lennox-06

De Xbox divisie doet het ook al op die manier.

Persoonlijk heb ik liever de PS4 Ultimate inplaats van een PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[video]
Is het heel erg snobberig (is dat een woord? :P ) van me dat ik de graphics wat matigjes vind? Loop er niet heel erg warm voor....denk dat ik dan meer zin heb om bijvoorbeeld een castle crashers uit de kast te halen.

ps4 ultimate/ps5

Ik zou dan ook eerder een ps4U verwachten dan een ps5 als het nu of binnenkort zou moet komen, aan de andere kant, als de base ps4 ook de games moet kunnen blijven spelen dan is dat toch een berking aan de mogelijke vooruitgang , dan vind ik het weer logischer dat er een ps5 komt, volgend jaar of eind dit jaar aankondigen en dan eind 2019 of 2020 daadwerkelijk in de winkels.

[ Voor 30% gewijzigd door Sagat op 04-04-2018 09:36 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:27:
@lennox-06

De Xbox divisie doet het ook al op die manier.

Persoonlijk heb ik liever de PS4 Ultimate inplaats van een PS5.
ik verwacht geen tussenmodel meer, ook niet met de volgende generaties (weer bij 8K misschien). die pro was plotseling noodzakelijk door dat hele 4K gebeuren. Sony>4K TV's>PS4 Pro.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 04-04-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 13:59
Vorige week Table Top Racing platinum gehaald :) Wellicht een mooie instap voor Trackmania Turbo :P. Ook van 't weekend de Life is Strange Before the Storm gedaan. Vond het inhoudelijk stukken minder dan de eerste uit de serie, maar het verhaal was wel weer top. Jammer dat sommige chapters redelijk makkelijk waren of veelal bestonden uit lange cutscènes.

Gisteravond Knack weer opgepakt omdat ik nog in totaal een stuk of 20 crystals moet. 10 Sunstone, 4 voor de dark knack, en nog 7 voor de emerald... Zit ik deze nog te farmen, krijg ik op twee plekken waar het onhandig is de 'farm' methode toe te passen een diamond crystal waarvan ik er al 10 heb :/

Vandaag nog maar wat crystals farmen tot ik het weer goed beu ben en beginnen aan the walking dead s01. Oh en trouwens op Uncharted Abyss voor de Vita al op chapter 27. Toffe game ook al is die van 2013 (?). Denk dat ik die ook nog eens platinum ga halen maar moet als ik het goed heb begrepen nog een gameplay doen op hard voor crushing, speel nu op medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dhrax

Mag ik vragen waar dat gerucht vandaan komt? Ik lees er echt helemaal niks over. Klinkt ook echt als grote onzin. Ik geloof overigens wel dat de ontwikkeling ervan al redelijk gevorderd is en dat een game als bijvoorbeeld Cyberpunk 2077 cross gen zal zijn, maar eerder dan 2020 zie ik geen PS5 komen.

De PS4 gaat op dit moment als een trein en weer een PS4 upgrade is echt nergens voor nodig. Wat zou die moeten toevoegen? Meer native 4K games voor € 500,-? Echt nergens voor nodig. Op de afstand waarop de meeste mensen zitten, is het verschil tussen CB 4K en native niet eens goed zichtbaar en alle games ineens op 60fps zie ik ook niet gebeuren.

Sony gaat de aankomende 2 jaar lekker achterover leunen met releases als Spider-Man, God of War, Detroit, Shadow of the Colossus, Death Stranding, Days Gone en The Last of Us 2 in het vooruitzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Inderdaad onzin een PS4 ultimate komt er al helemaal niet. De PS5 ja en dan op zn vroegst 2020/2021. De Pro is verdomme net uit.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hier heb je de eerste boze klant al :9 dit gaan ze niet nog een keer flikken. durven ze niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 04-04-2018 09:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:16
Dhrax schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:21:
[...]

De kans dat we de PS5 dit jaar uitkomt is even groot als de release van Half-Life3 in datzelfde jaar :)
PS4 -> PS4 Pro -> PS5/PS4 Ultimate. Drie opvolgers. Half Life 3 wordt het derde deel.

OMG!!! HALF LIFE 3 PS5 2021 EXCLUSIVE CONFIRMED! :o :o :o

*triggering intensifies*

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Mijn PS4 Pro is nog steeds weg voor reparatie/vervanging. Dankzij de PS+ games en het feit dat ik vandaag alvast AC: Origins heb aangeschaft, loopt mijn backlog nu mega op... :(

Q'Bert... JAAAAA!!! Die heb ik zo lang geleden gespeeld... in 1986 kwam die op de MSX waar ik hem uitgebreid gespeeld heb. :)
TrackMania Turbo... JAAAA!!! Vooral benieuwd naar de VR onderdelen. :P

Ik hoop toch echt dat mijn PS4'tje snel weer terug komt. Tot die tijd me maar vermaken op de good old PS3.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-09 21:16
lennox-06 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:38:
[...]

hier heb je de eerste boze klant al :9 dit gaan ze niet nog een keer flikken. durven ze niet.
Wat is het probleem met de pro? Wat playerbase betreft is het alleen maar goed dat een vernieuwde variant komt in plaatst van een compleet nieuw systeem. Het upgraden van een PS4(slim) naar pro is voor de meeste gamers niet het geld waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
dm-dutchman schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:35:
[...]

Wat is het probleem met de pro? Wat playerbase betreft is het alleen maar goed dat een vernieuwde variant komt in plaatst van een compleet nieuw systeem. Het upgraden van een PS4(slim) naar pro is voor de meeste gamers niet het geld waard.
ik heb helemaal geen problemen met de pro hoor. ik ben precies op het juiste moment ingestapt (had geen ps4), maar ik kan me de reacties nog herinneren van de mensen die al een ps4 hadden, die waren 'not amused' met een tussenmodel.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 04-04-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Ik heb ook geen problemen met de Pro. En heb de 'normale' PS4 en PS4 Pro vanaf de release. Alleen een Ultimate zie ik niet gebeuren. Gewoon de PS5 over een jaar of 2 op zijn vroegst.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:39
Eind 2019 bestaat de Pro 3 jaar en die kwam weer 3 jaar na de originele PS4. Lijkt me een mooi moment om de opvolger te lanceren. Zou me ook niets verbazen als de opvolger eind dit jaar al komt eigenlijk. 3 jaar met het origneel en 2 jaar met de slim/pro, ook niet heel raar.
Aan de andere kant, een nog krachtigere versie zou alleen maar langere ondersteuning betekenen voor de hele PS4 line-up. Ik zie niet snel een nog duurdere versie op de markt komen die dan na een jaar al een opvolger krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waarom willen mensen nu al een opvolger ? er staan nog zo veel dikke titels in de rij voor de ps4, vanwaar die haast ? ik snap het niet. de ps5 zal weinig revolutionairs meebrengen als het te snel uitkomt.

[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 04-04-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Een aankondiging voor een opvolger zou ik niet zoveel problemen mee hebben. Een daadwerkelijke lancering/release van een opvolger zou ik echt te snel vinden. Er is voor heel de PS4 niet eens een GTA uitgekomen behalve de geupdate versie van de PS3

[ Voor 22% gewijzigd door Jasphur op 04-04-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lennox-06 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:21:
waarom willen mensen nu al een opvolger ? er staan nog zo veel dikke titels in de rij voor de ps4, vanwaar die haast ? ik snap het niet.
Van mij hoeft het niet, dat vooropgesteld. Maar mogelijke redenen:
- terug winnen console performance crown
- verkleinen gat met pc

Niet hele sterke redenen. Dus (again) ik vind het waarschijnlijker dat er 'iets later' een ps5 komt, dan op korte termijn een 2e upgrade. (maar leuk onderwerp waar je lekker over kan speculeren :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:26:
[...]

Van mij hoeft het niet, dat vooropgesteld. Maar mogelijke redenen:
- terug winnen console performance crown
- verkleinen gat met pc
daarmee ga je heel snel op achteruitlopen, dat is een race die je niet kan winnen. kijk naar de ps4 pro, je ziet nauwelijks verschil vergeleken met de krachtigste console op de markt(xbonex). met de gimmick valt het ook mee als je het vergelijkt met de pc. tja het voornaamste verschil is 30fps tegen 60>120>144 fps, maar daar betaal je ook voor.

[ Voor 32% gewijzigd door Farabi op 04-04-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Insidegamer tsja. Views generen noemt men dat. Devkit geloof ik best maar release zie ik toch pas echt in/na 2020 op zijn vroegst gebeuren.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geteisem schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:34:
Insidegamer tsja. Views generen noemt men dat. Devkit geloof ik best maar release zie ik toch pas echt in/na 2020 op zijn vroegst gebeuren.
Ik zie het eind 2019 wel gebeuren. 6 jaar na originele release. En de PS5 gaat gewoon backwards compatible zijn. Mijn 2c :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tja, iets met een korrel en zout. Nogal voorbarig op op basis van een devkit gerucht meteen uit te gaan van een release hetzelfde jaar. Inderdaad beetje clicks genereren dit.

Edit: keihard zijn ze bij Insomniac. :+

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2n6yi3b.png

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 04-04-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Geteisem schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:34:
Niet dat ik Insidegamer de laatste tijd heel hoog heb zitten maar een rectificatie is hier wel op zijn plaats. Het gerucht is de wereld in geslingerd door SemiAccurate die in het verleden ook met hardware nieuws kwam dat correct bleek te zijn. Ze plaatsen dit artikel achter een paywall waar je geloof ik 1000 dollar voor het artikel moet betalen om het te kunnen lezen. Maar zij zijn de bron van het gerucht. Dat andere gamenieuws gerelateerde sites dit overneemt is verklaarbaar. Nieuws over PS5 verkoopt immers...

Deze info stond overigens ook in het artikel :D.

[ Voor 3% gewijzigd door Remmetje op 04-04-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds gisteren is Tera live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Remmetje schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:53:
[...]

Niet dat ik Insidegamer de laatste tijd heel hoog heb zitten maar een rectificatie is hier wel op zijn plaats. Het gerucht is de wereld in geslingerd door SemiAccurate die in het verleden ook met hardware nieuws kwam dat correct bleek te zijn. Ze plaatsen dit artikel achter een paywall waar je geloof ik 1000 dollar voor het artikel moet betalen om het te kunnen lezen. Maar zij zijn de bron van het gerucht. Dat andere gamenieuws gerelateerde sites dit overneemt is verklaarbaar. Nieuws over PS5 verkoopt immers...

Deze info stond overigens ook in het artikel :D.
Zie ik het nog niet gebeuren. Maar goed dat terzijde.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Geteisem schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:57:
[...]

Zie ik het nog niet gebeuren. Maar goed dat terzijde.
Mee eens. Ik verwacht persoonlijk een release van de nieuwe generatie pas ergens eind 2019 of misschien zelfs 2020 mits de videokaart madness dan enigszins over is. Omdat de videokaarten nu dusdanig duur zijn geworden door de mining community betekent dit dat ook een eventuele nieuwe console duurder in de markt gezet moet worden. Dat is ook een situatie dat zowel een Sony als Microsoft niet zal zien zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De ps5 wordt gewoon 399. Verkoopprijs bepaalt hardware, niet andersom.
Met de ps3 zagen ze al dat 399 de enige juiste prijs is. Nu met de Xbox One X merk je ook dat die voor veel mensen toch net te duur is.

Dat fenomeen zag je ook bij de ps4 pro. Die moest ook aan 399 verkocht worden. Het gevolg daarvan was dat de geleverde CPU eigenlijk te zwak is.
Sony gaat gewoon zo goed mogelijk hardware leveren voor 399 euro. Daarom zie ik een release eind 2019 nog niet gebeuren. Ze gaan inderdaad nog even moeten wachten tot de prijzen van de componenten dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk niet dat de bitcoin gebeuren invloed heeft op de prijs van de console gpu’s. Het is niet zo dat het voor AMD opeens duurder is om gpu’s te maken daardoor. De verhoging in vram prijzen daar in tegen kan wel een groot probleem zijn en op het budget van de console drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Sagat schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:28:
[...]

Is het heel erg snobberig (is dat een woord? :P ) van me dat ik de graphics wat matigjes vind? Loop er niet heel erg warm voor....denk dat ik dan meer zin heb om bijvoorbeeld een castle crashers uit de kast te halen.

ps4 ultimate/ps5

Ik zou dan ook eerder een ps4U verwachten dan een ps5 als het nu of binnenkort zou moet komen, aan de andere kant, als de base ps4 ook de games moet kunnen blijven spelen dan is dat toch een berking aan de mogelijke vooruitgang , dan vind ik het weer logischer dat er een ps5 komt, volgend jaar of eind dit jaar aankondigen en dan eind 2019 of 2020 daadwerkelijk in de winkels.
Er zat 9 maanden tussen de aankondiging (februari 2013) van de PS4 en de release ervan (november 2013). Kan dus prima dat de aankondiging in 2020 pas plaats vind met in dat jaar nog de release of in 2021, afhankelijk van de aankondiging maand.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is maar weinig 'ps5' omdat het niet echt een nieuwe generatie wordt.
De architectuur veranderd niet zoveel meer. Oudere games kunnen dus ook gewoon compitabel blijven.
Inzetten op betere hardware voor betere graphics, VR en hogere resolutie.
Maar dat is dan toch meer een PS4 Pro Plus variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lennox-06 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:32:
[...]

daarmee ga je heel snel op achteruitlopen, dat is een race die je niet kan winnen. kijk naar de ps4 pro, je ziet nauwelijks verschil vergeleken met de krachtigste console op de markt(xbonex). met de gimmick valt het ook mee als je het vergelijkt met de pc. tja het voornaamste verschil is 30fps tegen 60>120>144 fps, maar daar betaal je ook voor.
Het is een race die je niet kan winnnen, volledig eens, echter de cpu in de ps4 (and xb for that matter) was altijd al crap. Of iig underpowered (oude amd architectuur die compleet niet meekon met intel). Dus je zou op cpu level relatief makkelijk flink kunnen improven.
En als je daarmee wederom kan zeggen dat je de krachtigste console bent is dat mooi meegenomen.
Maar nogmaals vind het zelf ook geen ijzersterke argumenten ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:37:
[...]

Het is een race die je niet kan winnnen, volledig eens, echter de cpu in de ps4 (and xb for that matter) was altijd al crap. Of iig underpowered (oude amd architectuur die compleet niet meekon met intel). Dus je zou op cpu level relatief makkelijk flink kunnen improven.
En als je daarmee wederom kan zeggen dat je de krachtigste console bent is dat mooi meegenomen.
Maar nogmaals vind het zelf ook geen ijzersterke argumenten ;)
Tja het zal nu een beetje om en om blijven gaan, denk ik. Ik vraag me af of MS ook al in 2020/21 een nieuwe generatie wil releasen of wellicht later. We komen nu denk ik een beetje in het tijdperk van de "diminishing returns" waarbij de echte grafische vooruitgang niet zo groot meer zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik zie ze nog wel een PS Now uitbrengen, alleen streamen van games dus het kan een heel klein/licht en goedkoop apparaat worden. Zou helemaal mooi zijn als je dan ook je digitale games (die niet onderdeel van PS Now zijn) kunt streamen, dan hebben ze echt een uniek product in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Vanavond even binnenhalen denk ik. Nog nooit gespeeld en ben benieuwd.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homeland schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:38:
Ik zie ze nog wel een PS Now uitbrengen, alleen streamen van games dus het kan een heel klein/licht en goedkoop apparaat worden. Zou helemaal mooi zijn als je dan ook je digitale games (die niet onderdeel van PS Now zijn) kunt streamen, dan hebben ze echt een uniek product in handen.
Waarom zou je dat willen als je ze ook kan downloaden zoals Xbox Game Pass? En als je internet eruit ligt, dan kan je niks spelen? En lag? Echt verre van ideaal, zou dit zijn. Dan moet je ook nog fatsoenlijk internet hebben en dat heeft lang niet iedereen. Zelfs hier in Nederland.

Leuk als optie misschien naast een hardware oplossing, zoals PS TV, maar streaming only zie ik echt niet gebeuren de volgende generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:51:
[...]

Waarom zou je dat willen als je ze ook kan downloaden zoals Xbox Game Pass? En als je internet eruit ligt, dan kan je niks spelen? En lag? Echt verre van ideaal, zou dit zijn. Dan moet je ook nog fatsoenlijk internet hebben en dat heeft lang niet iedereen. Zelfs hier in Nederland.

Leuk als optie misschien naast een hardware oplossing, zoals PS TV, maar streaming only zie ik echt niet gebeuren de volgende generatie.
Xbox Game Pass heeft een Xbox nodig, PS Now kan je draaien op heel goedkope hardware, zoiets zouden ze voor minder dan 100euro kunnen verkopen. Ondertussen zijn er zeel veel plekken met goed internet, kijk naar het succes van Netflix bijvoorbeeld. PS Now draait nu al goed, ja, een pro-gamer wil gewoon een console maar veel mensen maakt die minimale lag weinig uit en zullen ze niet eens merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34
Hele topic op hol.

In een artikel van de website SemiAccurate wordt geclaimd dat devkits voor de PlayStation 5 al bij ontwikkelaars staan en dat de console zelfs dit jaar al zou kunnen verschijnen.

Natuurlijk, als er een devkit is, zou de console kunnen verschijnen. De devkit is een (bijna) identiek afgeleide van de console. Probleem is: Ze hebben de productiecapaciteit en de games dan nog niet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zou voor Rockstar wel weer goed uitkomen :P Nog even GTA 6 release in de laatste maanden van de PS4 en daarna weer opnieuw uitgeven op de PS5 haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:37
Homeland schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:56:
[...]

Xbox Game Pass heeft een Xbox nodig, PS Now kan je draaien op heel goedkope hardware, zoiets zouden ze voor minder dan 100euro kunnen verkopen. Ondertussen zijn er zeel veel plekken met goed internet, kijk naar het succes van Netflix bijvoorbeeld. PS Now draait nu al goed, ja, een pro-gamer wil gewoon een console maar veel mensen maakt die minimale lag weinig uit en zullen ze niet eens merken.
De afzet markt is groter dan alleen Noord-Europa, dat wij hier (zeker in) Nederland zo verwend zijn met uitstekend internet is leuk maar zoals al werd gezegd genoeg landen/plekken waar internet niet zo denderend/stabiel is. Dus een PS5 die alleen zijn games streamt klinkt mij als een uitermate slecht business plan voor Sony. :)

Of zullen ze net als MS met XBOX ONE zich opeens maar op 1 werelddeel focussen, gezien hoe goed dat werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jasphur schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:06:
Zou voor Rockstar wel weer goed uitkomen :P Nog even GTA 6 release in de laatste maanden van de PS4 en daarna weer opnieuw uitgeven op de PS5 haha.
Tja, dat gaan ze dus niet met GTA 6 doen, maar met Red Dead Redemption 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Jumpman schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:10:
[...]

Lijkt mij stug aangezien die ergens 4e kwartaal 2018 uitkomt. Maar inderdaad topic op hol. ;(

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homeland schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:56:
[...]

Yep en dat is ook een prima idee als optie ernaast, maar streaming only is echt een bijzonder slecht plan. En corrigeer me vooral als ik er compleet naast zit, maar volgens mij kost een high fidelity dynamische game streamen een stuk meer bandbreedte dan een fixed TV show/film zoals Netflix dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Jumpman schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:10:
[...]

Ik wil gewoon heel graag GTA 6 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:15:
[...]

Yep en dat is ook een prima idee als optie ernaast, maar streaming only is echt een bijzonder slecht plan. En corrigeer me vooral als ik er compleet naast zit, maar volgens mij kost een high fidelity dynamische game streamen een stuk meer bandbreedte dan een fixed TV show/film zoals Netflix dat doet.
Het is nagenoeg hetzelfde: https://www.playstation.c...ality-on-playstation-now/

Het gaat immers slechts om video en geluid die je download en controller inputs die je upload.

Ik zie een PS5 ook niet streaming only worden, daar is het denk ik nog te vroeg voor maar een PS Now mini-console zou een aanloop kunnen zijn naar digitaal/streaming-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Albinoraptor schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:07:
[...]

De afzet markt is groter dan alleen Noord-Europa, dat wij hier (zeker in) Nederland zo verwend zijn met uitstekend internet is leuk maar zoals al werd gezegd genoeg landen/plekken waar internet niet zo denderend/stabiel is. Dus een PS5 die alleen zijn games streamt klinkt mij als een uitermate slecht business plan voor Sony. :)

Of zullen ze net als MS met XBOX ONE zich opeens maar op 1 werelddeel focussen, gezien hoe goed dat werkt. ;)
Dataverbruik en eisen zijn vrijwel gelijk aan Netflix en dat is toch bijzonder succesvol dus PS Now kan eenzelfde markt betreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Homeland schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:20:
[...]

Dataverbruik en eisen zijn vrijwel gelijk aan Netflix en dat is toch bijzonder succesvol dus PS Now kan eenzelfde markt betreden.
Alleen voor gaming is de afzetmarkt kleiner dan voor een streamingdienst als NetFlix, dus moeten er meer mensen de beschikbaarheid hebben over goed internet om eenzelfde afzetmarkt te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefaex
Over 1,5 uur wordt de releasedate van Spidey bekend gemaakt

Ik gok op sept.... 1 maand voor RDR2.

Maar van mij mag hij ook al in juni of juli uitkomen. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4x5g4kJ.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:37
Homeland schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:20:
[...]

PlayStation Now-games worden altijd in 720p gestreamd.

Dus kan ik dan conclusie trekken dat 4K gaming idd overbodig is en dat we voor de PS5 gewoon terug gaan naar 720p/1080p? ;) :P

Nee dan moet een verspreiding van echt breedband heel wat meer zijn doorgevoerd in landen ook buiten Europa. Tegenwoordig heb je nog last van laggende Frans/Spanjaarden in games, met hun gammele internet connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sefaex schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:26:
Over 1,5 uur wordt de releasedate van Spidey bekend gemaakt

Ik gok op sept.... 1 maand voor RDR2.

Maar van mij mag hij ook al in juni of juli uitkomen. :D

[afbeelding]
Is het 6 uur Nederlandse tijd? Zag op ResetEra iemand 7 uur roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:04
Jammer dat ze allemaal die push naar 4k willen next gen. Geef mij maar 1080p 60 alles ! Met ray tracing etc.
Dat zie ik 10x liever dan meer pixels.
Er is ook veel meer aan graphics dan pixels alleen.
Plus als er een 8core zen in zit mogelijk echt diepe ai technieken. Maar vooral 60fps alles zie ik graag.
Hoop hier echt op. Zeker als ze flink gaan inzetten op vr. Dan is de game al voor minimaal 60fps gemaakt. Mocht dit zo zijn ruil ik mijn ps4 pro zo in voor een ps5. Maar vrees een push voor 4k voornamelijk...

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:23:
[...]

Alleen voor gaming is de afzetmarkt kleiner dan voor een streamingdienst als NetFlix, dus moeten er meer mensen de beschikbaarheid hebben over goed internet om eenzelfde afzetmarkt te hebben.
Gaming is groter dan Netflix, Netflix heeft nu zo'n 117miljoen abbo's, sales van de PS4 zijn rond de 75miljoen en van de Wii zijn er meer dan 100 miljoen verkocht dus er is genoeg potentie.
Albinoraptor schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:43:
[...]

PlayStation Now-games worden altijd in 720p gestreamd.

Dus kan ik dan conclusie trekken dat 4K gaming idd overbodig is en dat we voor de PS5 gewoon terug gaan naar 720p/1080p? ;) :P

Nee dan moet een verspreiding van echt breedband heel wat meer zijn doorgevoerd in landen ook buiten Europa. Tegenwoordig heb je nog last van laggende Frans/Spanjaarden in games, met hun gammele internet connecties.
Een PS4/5 en de PS Now dienst zijn denk ik 2 aparte stromingen, 4K streamen is zeer veeleisend en de markt van mensen die een 4k tv hebben en snel genoeg internet (sneller dan 25mbps) is zeer klein. Netflix SD streamen kan met 3mbps, HD met 5mbps en de gemiddelde snelheid per land laat zien dat een groot deel van de wereld dat al haalt.

Paar bronnen:
https://www.statista.com/...ng-subscribers-worldwide/
Wikipedia: List of best-selling game consoles
https://www.fastmetrics.c...tion-speed-by-country.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet zeggen dat mijn (beperkte) ervaring met ps now vrij positief was......ik zat op een redelijk afgeknepen lijn op werkt, (iig afgaande op laden van de games) maar het daadwerkelijk spelen ging best goed. Zoals ik altijd en overal verkonding heb ik weinig tijd om te gamen, maar als je 'zoals vroeger' zomervakantie had, dan is het imho ideal om maandje abbo te nemen.

Maar idd, kan me niet voorstellen dat nu al streaming only de trend word. En na de psp go zullen ze dit ook qua verkoopkanalen niet direct aandurven verwacht ik.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Zal vast nog wel een generatie of 2 duren denk ik. Al kan ik denk ik maar moeilijk helemaal afscheid gaan nemen van fysieke games. Oude lul enzo. ;w

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geteisem schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:11:
Zal vast nog wel een generatie of 2 duren denk ik. Al kan ik denk ik maar moeilijk helemaal afscheid gaan nemen van fysieke games. Oude lul enzo. ;w
Ik juist wel OMDAT ik (ook) een ouwe lul ben ;)
Hoef ik niet helemaal naar de kast achter de bank te lopen om een spel te pakken, dan naar de console, dan terug naar de kast en dan weer de bank....dat is wel 10 meter bijelkaar ofzo! :o

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Homeland schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:38:
Is dat niet gewoon een PSTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Sagat schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:13:
[...]

Ik juist wel OMDAT ik (ook) een ouwe lul ben ;)
Hoef ik niet helemaal naar de kast achter de bank te lopen om een spel te pakken, dan naar de console, dan terug naar de kast en dan weer de bank....dat is wel 10 meter bijelkaar ofzo! :o
Houdt alles soepel dat bewegen op onze leeftijd. Al vind ik met VR discs wisselen heel irritant maar verder...

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:57:
[...]

Is het 6 uur Nederlandse tijd? Zag op ResetEra iemand 7 uur roepen.
Om 5 uur nederlandse tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks. Daar gaan we eens even voor zitten straks.

Ik gok release eind juni/juli. Begin juni is onwaarschijnlijk, want Detroit staat al voor eind mei. Dan kunnen ze de boel op de E3 nog een beetje ophypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
bram1984 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:22:
[...]

Ik gok release eind juni/juli. Begin juni is onwaarschijnlijk, want Detroit staat al voor eind mei. Dan kunnen ze de boel op de E3 nog een beetje ophypen.
13 juli zou leuk zijn. Dan kan ik voor de Switch Captain Toad en Octopath Traveler ophalen en tegelijk deze voor de PS4 op mijn verjaardag. Dan op 16 juli de sleutel van mijn eerste huis in ontvangst nemen, wordt een leuke maand zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:22:
[...]

Ik dacht eerst ook aan juni/juli, maar het zou met niet verbazen als het toch augustus/september wordt. GoW en Detroit vallen beiden iets later dan ik verwacht had. Met een release in juni zouden GoW, Detroit en Spiderman nogal kort achter elkaar volgen.
Bovendien is Days Gone ook uitgesteld, waardoor er geen haast is voor Spiderman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geteisem schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:46:
[...]

Vanavond even binnenhalen denk ik. Nog nooit gespeeld en ben benieuwd.
ik ga hem ook ff proberen. Alleen in zo'n MMO gaat weer zoveel tijd inzitten... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yukidaruma schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:25:
[...]

13 juli zou leuk zijn. Dan kan ik voor de Switch Captain Toad en Octopath Traveler ophalen en tegelijk deze voor de PS4 op mijn verjaardag. Dan op 16 juli de sleutel van mijn eerste huis in ontvangst nemen, wordt een leuke maand zo :)
wacht je gaat een nieuw huis in en je denkt tijd te hebben om te gamen? Single? ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klor schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:15:
[...]
Is dat niet gewoon een PSTV?
Neen, PSTV is een PS Vita die je op TV aansluit. De games staan dus ook gewoon lokaal op een game kaartje of gedownload op een memory kaartje. Ik betwijfel zelfs of PS Now ondersteund is op de PSTV.

EDIT: vroeger wel ondersteund maar nu niet meer : https://www.polygon.com/2...-discontinued-ps3-vita-tv

[ Voor 16% gewijzigd door Twixie op 04-04-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:52:
[...]

Neen, PSTV is een PS Vita die je op TV aansluit. De games staan dus ook gewoon lokaal op een game kaartje of gedownload op een memory kaartje. Ik betwijfel zelfs of PS Now ondersteund is op de PSTV.
Je kan ook ps4 (en ps3?) games streaming spelen op je vita en pstv.......ik vermoed dat daarop gedoeld word.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:53:
[...]
Je kan ook ps4 (en ps3?) games streaming spelen op je vita en pstv.......ik vermoed dat daarop gedoeld word.
Homeland bedoelde toch echt een soort 'light' console waarop je alleen gestreamde games kunt spelen. Maar heb mijn post ondertussen aangepast want de PSTV kon dus wel degelijk ook PS Now spelen, maar die support is blijkbaar beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:55:
[...]

Homeland bedoelde toch echt een soort 'light' console waarop je alleen gestreamde games kunt spelen. Maar heb mijn post ondertussen aangepast want de PSTV kon dus wel degelijk ook PS Now spelen, maar die support is blijkbaar beëindigd.
Volgens mij is het aantal apparaten waarop psnow werkt idd verminderd/aangepast. Nu je het zegt herinner me ik inderdaad ook zoiets dat het vroeger wel kon.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Laatst online: 25-09 22:37

Odieus

Onuitstaanbaar

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
7 sept Spidey

YES B***TCHES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Sagat schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:50:
[...]

wacht je gaat een nieuw huis in en je denkt tijd te hebben om te gamen? Single? ;)
Ik heb geen idee of ik dan tijd heb of niet, merk ik dan wel weer. Ben ook hard bezig mijn backlog wat weg te werken voor die tijd :p Maar straks lekker 5min fietsen/15min lopen naar werk, in plaats van 1uur+ in de file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yukidaruma schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:04:
[...]

Ik heb geen idee of ik dan tijd heb of niet, merk ik dan wel weer. Ben ook hard bezig mijn backlog wat weg te werken voor die tijd :p Maar straks lekker 5min fietsen/15min lopen naar werk, in plaats van 1uur+ in de file.
offtopic:
Grats gozert. Vooropgesteld zelf met een relatei zou er prima tijd moeten zijn om te gamen. Echter combinatie van (samenwonen in) een nieuw huis en tijd overhouden is er een die ik niet zo voor de hand liggen vind.

Mooi dat je iig een hoop reistijd uitspaart. Ik heb er zelf op die manier ook 20-30 mins afgehaald.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sefaex
Boxart
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DZ8oPFWU8AEu3Hv.png:large

CE
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/808/27357400128_c77abfb4e2_h.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Sefaex op 04-04-2018 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker :) Lijkt me echt een vette game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 12:59
Tof. 8)

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
De eerste beelden zeggen nog niet zo veel, maar The Spectrum Retreat is een nieuwe first-person puzzle game die deze zomer verschijnt. "The game puts you in an unsettlingly pristine art deco hotel called The Penrose, where you have to solve color-coded puzzles and take on physics challenges to unravel its secrets and solve the mystery surrounding your stay."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 11:34
Ik had eerst zoiets van die hoef ik niet, tot ik de rechterkant van het plaatje zag: gratis theme, skillpoints. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Vinnocchio schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:18:
[...]

Ik had eerst zoiets van die hoef ik niet, tot ik de rechterkant van het plaatje zag: gratis theme, skillpoints. :9~
maar ben je de game dan niet op easy aan het spelen met die extra skillpoints?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Vinnocchio schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:18:
[...]

denk dat die pre-order bonus een algemeen iets is, dus ook voor de digital deluxe enzo.
Pagina: 1 ... 90 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt ;)
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken :)