Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:35
joey82 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:54:
vraagje:

vrouwlief wilt een ps4 slim maar ze vind 299 tegenover een ps4 pro van 400 eigenlijk nog best veel geld.

ze had verwacht dat de slim wel ergens rond de 230-250 zou zitten.

is dit een gekke gedachte of heeft ze wel een punt?
Vorig jaar heeft de slim vaak aan 180-250 gestaan. Met black friday heb ik hem zelfs voor 160 gezien. Momenteel lijken de acties schaarser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Nederlandse voice acting is echt zo slecht. En dan al helemaal met die slechte grappeb in rachtet and clank. Heb ook altijd het gevoel dat ik dezelfe voice actors steeds hoor bij Sony z'n games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:19
Mag ik degene hartelijk bedanken die een paar dagen geleden portal knights aanraadde als coop game met m'n vriendin.
Spel wordt hier inmiddels die hard gespeeld, zelden dat ik thuiskom en dat mn vriendin achter de ps4 al zit te spelen _O-

Erg leuk spelletje voor zo tussendoor even een paar uur in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43

Winkiller

De Mopperpot

Nieuwevolger schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:17:
Die Nederlandse voice acting is echt zo slecht. En dan al helemaal met die slechte grappeb in rachtet and clank. Heb ook altijd het gevoel dat ik dezelfe voice actors steeds hoor bij Sony z'n games.
Als het spel dan maar leuk is, dus Ratchet en Clank is ook Nederlandstalig ? die moet ik nog doen.
Knack in NL was hartstikke leuk, is Knack 2 ook in het Nederlands ? lijkt me absoluut de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 00:13
Winkiller schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:14:
[...]

Als het spel dan maar leuk is, dus Ratchet en Clank is ook Nederlandstalig ? die moet ik nog doen.
Knack in NL was hartstikke leuk, is Knack 2 ook in het Nederlands ? lijkt me absoluut de moeite waard.
Jup, Knack 2 is ook nederlands inderdaad.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind NL dubbing ook wel fijn voor de kinderen. Kunnen ze toch ook een beetje het verhaal volgen. Ok, ons zoontje van 7 begint wel al serieus wat zinnen in het Engels te kennen, vooral door veel YouTube. Maar er is toch nog wel een grote stap naar een heel verhaal of film kunnen volgen in het Engels.
Maar het is inderdaad wel vervelend dat een taal-instelling globaal op de PS4 is, en direct ook de taal van alle spellen bepaalt. Gevolg is dat ik eigenlijk ook vaak in het NL speel.

Vrijdag overigens Rime uitgespeeld. Had blijkbaar maar een dik uur meer te gaan. Het einde maakte ook wel veel goed, en verklaarde ineens veel van het verhaal. Ben nu een 2de run-through aan het doen voor alle trophies en collectibles. Wel direct met een guide want 3x doorspelen zie ik toch ook niet zitten. Sommige trophies kom je ook gewoon zelf nooit op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weet nooit of ik dit soort prestaties indrukwekkend of juist zielig moet vinden :). Het is natuurlijk wel de typische Speedrun die dus ook gebruik maakt van glitches. Las toevallig eerder vandaag nog dat je bvb in Rime bijna het volledige 2de chapter kunt skippen door een glitch. Zo doe je al snel 30' of meer af van een normale optimale run.
EDIT: iemands Rime Speedrun : YouTube: RiME - Any% - 1:22:27 [WR] . Blijkbaar ga je dus zelfs sneller vooruit door te springen dan door te rennen. Doet gewoon pijn om naar te kijken :).

Maar verder blijf ik me erover verbazen dat dit zo'n goed spel zou zijn. Als ik de beelden zie, blijf ik seriously underwhelmed. De vijanden lijken allemaal een groot rommeltje materie, en blijkbaar kun je ze dus bijna allemaal gewoon vanop 30cm voorbijlopen zonder dat ze je aanvallen 8)7 . Grafisch is het voor mij ook veel te veel een donkere brij.

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 11-03-2018 15:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Twixie schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:14:
Maar verder blijf ik me erover verbazen dat dit zo'n goed spel zou zijn. Als ik de beelden zie, blijf ik seriously underwhelmed. De vijanden lijken allemaal een groot rommeltje materie, en blijkbaar kun je ze dus bijna allemaal gewoon vanop 30cm voorbijlopen zonder dat ze je aanvallen 8)7 . Grafisch is het voor mij ook veel te veel een donkere brij.
Seriously? Ik denk dat je het zelf nog niet eens opgestart hebt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloodborne heeft juist z'n beetje het beste enemie design in een game ooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Exirion schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:29:
[...]

Seriously? Ik denk dat je het zelf nog niet eens opgestart hebt.
@Twixie heeft wat mij betreft wel een punt, het is erg donker allemaal. :Y
Loopt de camera mee met de speler ? ik bedoel net als bij Knack, nauwelijks gebruik van rechter pookje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Twixie Over welke specifieke vijanden heb je het precies? Wat Nieuwevolger al zegt: als er één game bizar goed en vooral origineel enemy design heet, is het BB wel.

Dat erlangs rennen is typisch een Souls mechanic. Als je een van de FROM games zelf hebt gespeeld, dan snap je beter waarom dat is.

Verder gewoon onmogelijk om een dergelijke titel (net als Nioh en Nier bijvoorbeeld) te beoordelen op basis van alleen beelden, tenzij je 5 uur lang gaat kijken, maar dat lijkt me sterk.

Grafisch donker, tja. Het is een victoriaanse/lovecraft horror setting. Daar krijg je geen bloemetjes en cartoonfiguren bij. :+

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 11-03-2018 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

bram1984 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:02:
@Twixie Over welke specifieke vijanden heb je het precies? Wat Nieuwevolger al zegt: als er één game bizar goed en vooral origineel enemy design heet, is het BB wel.
Bloodborne is bizar goed voor liefhebbers Bram, niet iedereen zit te wachten op zo'n bloedbad.
Jij houd toch ook niet van auto race spellen, tenminste dat heb je een keer geroepen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uiteraard heb ik het nog niet gespeeld :). En ja, ik weet ook wel al dat het antwoord was dat filmpjes eigenlijk totaal niet volstaan om een indruk van het spel te krijgen. Maar zo een speedrun filmpje lijkt het spel nog meer on-eer aan te doen :).
Trouwens niets mis met bloedbad games, zo vind ik God Of War ook wel geweldig. Maar daar zie je tenminste duidelijk hoe je vijand eruit ziet. Bij Bloodborne lijken het allemaal losse flarden stof en vlees :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:12:
Uiteraard heb ik het nog niet gespeeld :). En ja, ik weet ook wel al dat het antwoord was dat filmpjes eigenlijk totaal niet volstaan om een indruk van het spel te krijgen. Maar zo een speedrun filmpje lijkt het spel nog meer on-eer aan te doen :).
Trouwens niets mis met bloedbad games, zo vind ik God Of War ook wel geweldig. Maar daar zie je tenminste duidelijk hoe je vijand eruit ziet. Bij Bloodborne lijken het allemaal losse flarden stof en vlees :).
Eens. Speedruns vind ik ook niks en al helemaal niet met allerlei glitches en exploits erin.

Je hebt het zeker over deze jongen hieronder?
:P

Ik ken verder geen vijanden die aan je omschrijving voldoen.

Afbeeldingslocatie: https://bloodborne.wiki.fextralife.com/file/Bloodborne/Bloodstarved_Face.jpg?v=1500498484936

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Verbazend heh dat er zoiets is als smaak :+ ik vind BB in alle opzichten een erg lelijke game en dan bedoel ik de grafische stijl maar ook de gameplay. En ja dat is 100% een mening gebaseerd op niet zelf gespeelde gameplay beelden. Maar dat betekend nog niet dat ik de game moet proberen omdat ik anders geen objectieve mening kan vormen.

Mijn tijd is schaars dus ik speel games die me vantevoren al aanspreken, voor de rest heb ik simpel weg geen tijd. Ik speel nu Origins en dat is (weer imho) in alle opzichten een mooie game, daar 'verdoe' ik liever mijn tijd mee.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 18:59
Chaoss schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:18:
Verbazend heh dat er zoiets is als smaak :+ ik vind BB in alle opzichten een erg lelijke game en dan bedoel ik de grafische stijl maar ook de gameplay. En ja dat is 100% een mening gebaseerd op niet zelf gespeelde gameplay beelden. Maar dat betekend nog niet dat ik de game moet proberen omdat ik anders geen objectieve mening kan vormen.

Mijn tijd is schaars dus ik speel games die me vantevoren al aanspreken, voor de rest heb ik simpel weg geen tijd. Ik speel nu Origins en dat is (weer imho) in alle opzichten een mooie game, daar 'verdoe' ik liever mijn tijd mee.
En dan is mijn mening weer dat ik AC:O veel vind lijken op alle voorgaande AC en dat Bloodborne op zich zelf aan de hand van een welbewezen concept (dark souls) gameplay/game mechanic wise zo'n beetje alle games uit het veld slaat.

Ja, dat AC goed is weet ik wel maar om nou iedere 2 jaar weer een AC creed maar dan in egypte moet spelen, of een game die met iets nieuws komt bovenop alles wat goed werkt? Doe mij die maar dan.

Ik ben ook begonnen met Bloodborne, had nooit dark souls aangeraakt en heb mijn eigen ook stukgebeten in het eerste stukje, iedere 5 minuten kwam ik wel weer langs de town gasten bij die bonfire, iedere keer ging ik daar weer dood. En nu? Uurtje of 30 later had ik de game uitgespeeld door de game te leren, te kijken waar zit in mijn geval de problemen, ben ik te passief ben ik te pussy of moet ik gewoon vallen en opstaan. Dat is wat BB en dark souls gewoon goed doen en voor mij veel leuker maken dan weer een hoog punt op te zoeken, weer er van af te springen en dan doodleuk de map aanhouden voor de collectibles en dergelijke op te halen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ga zelf ook nog AC:O spelen maar zal er een stuk minder plezier in hebben dan BB. Zelfs als iemand die het ook van 0 af aan heeft moeten leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Smaak is persoonlijk en daarover valt niet te twisten, maar waarom er dan met non-argumenten wordt gesmeten om te verklaren waaróm men iets niet leuk vindt, dat is mij een raadsel.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iaxe393 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:22:
Mag ik degene hartelijk bedanken die een paar dagen geleden portal knights aanraadde als coop game met m'n vriendin.
Spel wordt hier inmiddels die hard gespeeld, zelden dat ik thuiskom en dat mn vriendin achter de ps4 al zit te spelen _O-

Net even de demo geprobeerd voor co-op met de kleine, maar ze is nog iets te klein denk ik. Ik zelf begrijp ook niet helemaal wat de bedoeling is. Het lijkt best op Minecraft zeker?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Een Bloodborne review bekijken en erna ineens een grote spin op je borst zien lopen is ook al niet bevorderlijk om het spel eens te proberen. True story :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
bram1984 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:57:
[...]

Net even de demo geprobeerd voor co-op met de kleine, maar ze is nog iets te klein denk ik. Ik zelf begrijp ook niet helemaal wat de bedoeling is. Het lijkt best op Minecraft zeker?
minecraft met een RPG element erbij.(levels / skills etc)
Geen idee hoe t voor een kind is om dit te spelen, maar hier thuis is het echt een hit :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iaxe393 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:22:

Dat mag :Y Graag gedaan. Voor mijn zus is het moeilijk genoeg en ik moet regelmatig even wachten omdat ze me kwijt is ;)

Welke classes spelen jullie? Wij spelen een mage en een ranger. Ranged damage is wel lekker in deze game :9

[ Voor 9% gewijzigd door -SaveMe- op 11-03-2018 18:21 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iaxe393
-SaveMe- schreef op zondag 11 maart 2018 @ 18:16:
[...]

Dat mag :Y Graag gedaan. Voor mijn zus is het moeilijk genoeg en ik moet regelmatig even wachten omdat ze me kwijt is ;)

Welke classes spelen jullie? Wij spelen een mage en een ranger. Ranged damage is wel lekker in deze game :9
nice :D

Hier een warrior en een ranger, maar man man man wat ga je als warrior vaak dood :'( Damage en health zijn relatief laag, en dodge/roll zit op t kruisje, maarja als je net ds 1-3 gevolgd door bloodborne hebt gespeeld in de laatste weken, dan is dat heel lastig aanpassen haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:43

Aight!

'A toy robot...'

Wat is Ratchet en Clank leuk zeg, heb het vroeger op de PS3 gespeeld.

Maar vermaak me er prima mee, ook leuke humor voor iemand van 30+ :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iaxe393 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 18:37:
[...]

nice :D

Hier een warrior en een ranger, maar man man man wat ga je als warrior vaak dood :'( Damage en health zijn relatief laag, en dodge/roll zit op t kruisje, maarja als je net ds 1-3 gevolgd door bloodborne hebt gespeeld in de laatste weken, dan is dat heel lastig aanpassen haha
Met ranged ga ik eigenlijk nooit dood :) Mijn zus, de mage, wel, maar dat is omdat zij de dodge met X niet echt gebruikt. Ik circle strafe en dodge de hele tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
-SaveMe- schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:41:
[...]

Met ranged ga ik eigenlijk nooit dood :) Mijn zus, de mage, wel, maar dat is omdat zij de dodge met X niet echt gebruikt. Ik circle strafe en dodge de hele tijd :)
Ja dat is inderdaad de beste techniek.
Misschien dat ik nog wel een extra ranger roll vd week, als je samen loopt level je toch snel op.

Vanmorgen een 2e laag op 't huisje gemaakt en zojuist een kelder erin gemaakt. Stiekem blijft het gewoon leuk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iaxe393 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:48:
[...]

Ja dat is inderdaad de beste techniek.
Misschien dat ik nog wel een extra ranger roll vd week, als je samen loopt level je toch snel op.

Vanmorgen een 2e laag op 't huisje gemaakt en zojuist een kelder erin gemaakt. Stiekem blijft het gewoon leuk haha
Wij zijn alle kistjes (vol met zooi, tientallen) aan het omzetten naar grotere (iron) kistjes en wat meer order in de chaos aan brengen. Soort voorjaars schoonmaak :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Laatst online: 30-09 12:39
-SaveMe- schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:06:
[...]

Hoe de combat werkt, dat je niet sterker wordt gedurende de game (betere stats) maar slechts beter leert vechten, alleen een beperkt aantal realistische wapens en armor (weinig loot) oa ...

Kijk wat vids van de game om een feel te krijgen ...
Ik ben het hier niet mee eens; tuurlijk krijg je het vechten beter onder de knie maar je levelt gewoon stats in skills en wapens. Het is gewoon echt een rpg. Ook skills zoals lockpicking en reading, speech etc is allemaal gebaseerd op levelen. De loot is ook plenty alleen niet a la diablo maar gewoon spul wat men in die middeleeuwse tijd ook had.
Dat het spel buggy is vindt ik ook echt overdreven, ik heb nog geen enkele crash gehad en de enige bug die ik heb gehad is dat een klein gedeelte van een dorpje niet goed laadde. Gewoon een keer reloaden en probleem was opgelost. Ik vind het een zeer fijne rpg, leuke quests, goede sfeer en grafisch geweldig.
Je doet jezelf tekort als je als rpg liefhbber dit spel links laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Vinnocchio Wie weet ga ik hem ooit nog wel eens proberen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:10
Ik heb laatst alle Jak and Daxter games gekocht in de store. Deel 1 was weer superleuk en deel 2 wat minder. De framerate kakt vaak in, je beweegt langzamer dan op de PS2 en het ziet er soms wel heel pixelig uit tijdens cutscenes. Had ik dit eerder geweten dan had ik hem niet gekocht en alleen bij deel 1 gehouden.

Las dat dit te maken kan hebben met het PAL/NTSC gebeuren. Amerika heeft geen last van crappy ports, Europa wel helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door D. Ninjai op 12-03-2018 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D. Ninjai schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:11:
Ik heb laatst alle Jak and Daxter games gekocht in de store. Deel 1 was weer superleuk en deel 2 wat minder. De framerate kakt vaak in, je beweegt langzamer dan op de PS2 en het ziet er soms wel heel pixelig uit tijdens cutscenes. Had ik dit eerder geweten dan had ik hem niet gekocht en alleen bij deel 1 gehouden.

Las dat dit te maken kan hebben met het PAL/NTSC gebeuren. Amerika heeft geen last van crappy ports, Europa wel helaas.
Nou......zoek voor de lol is recensies van de metal slug anthology.
De ps2 versie was al niet perfect, en de ps4 versie is gewoon slecht omgezet en brengt dus extra ellende mee. En dat voor games die je tegenwoordig op een broodrooster zou kunnen spelen.

Dit geld dus ook voor de usa versie, maar onze versie schijnt net zo erg zo niet erger te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 12-03-2018 09:20 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Zit nu op het einde van chapter 4 van Knack en moet zeggen dat het spel op Hard goed te doen is. Sommige stukken dat ik me wel wat aan het vastbijten ben en sommige stukken een keer of 5-10x over moet doen maar ik ben blij dat er geen loading screen te pas komt iedere keer dat je doodgaat :)

Vraag naar mensen die al verder zijn met Knack en/of het op Hard gespeeld hebben, ik neem aan dat er nog een moeilijkheidscurve in de game zelf zit per chapter of valt dat wel mee?

Verder ben ik op de telefoon de Knack's Quest aan t doen voor de spare parts en crystals :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gisteren met vrouwlief Crash Bandicoot zitten spelen. Pffff. Bloodborne en Dark Souls pittig? Die games zijn echt een walk in the park in vergelijking. Echt 50x doodgegaan en lekker het hele godganse level opnieuw moeten doen als je levens op zijn. De euforie was dan ook groot na het behalen van bepaalde stukken. Daar doe je het tenslotte voor. :+

@Roybs Ja in principe wordt Knack steeds moeilijk. Ik vind de savepoints echt tenenkrommend in deel 1. Dat je een bepaald pittig stuk een paar keer niet voorbij komt en vervolgens eerst de 10 vijanden ervoor weer helemaal opnieuw moet doen. Ja dat zit in sommige andere games ook, maar in een fun-platformer als Knack had ik dat graag anders gezien om de snelheid er een beetje in te houden.

Deel 2 vind ik een stuk leuker mede ook door de co-op functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roybs
bram1984 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:56:
Gisteren met vrouwlief Crash Bandicoot zitten spelen. Pffff. Bloodborne en Dark Souls pittig? Die games zijn echt een walk in the park in vergelijking. Echt 50x doodgegaan en lekker het hele godganse level opnieuw moeten doen als je levens op zijn. De euforie was dan ook groot na het behalen van bepaalde stukken. Daar doe je het tenslotte voor. :+

@Roybs Ja in principe wordt Knack steeds moeilijk. Ik vind de savepoints echt tenenkrommend in deel 1. Dat je een bepaald pittig stuk een paar keer niet voorbij komt en vervolgens eerst de 10 vijanden ervoor weer helemaal opnieuw moet doen. Ja dat zit in sommige andere games ook, maar in een fun-platformer als Knack had ik dat graag anders gezien om de snelheid er een beetje in te houden.

Heb de frustratie ook soms er wel in zitten op sommige plekken, dat je dan twee ruimtes hebt gehad waar dan 2 tanks + 2 andere ninja's spawnen en dan bij de laatste ruimte voor de savepoint aankomt en weer stom dood gaat :P Maar moet eerlijk zeggen dat ik dat wel gewend ben door o.a. DS en BB dus om eerlijk te zijn vermindert het voor mij de gameplay niet echt. De vraag was meer of er dadelijk echt onmogelijke stukken voorbij gaan komen, maar dat is ook meer een kwestie van geluk/ervaring gok ik. Ach we zullen het zien, vermaak me zeker nog met de game dus dat zit wel snor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 19:51
Wou eindelijk is een gaming headset kopen voor de ps4, wat is een prima headset voor rond de 90 euro vooral voor fortnight cod etc dus dat je voetstappen achter je hoort en prima kan communiceren. Mag wireless of dat het draad in ieder geval aan de controller kan dat ik wel door kan praten als ik wat drinken wil pakken etc:P

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roybs
Stylze schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:56:
Wou eindelijk is een gaming headset kopen voor de ps4, wat is een prima headset voor rond de 90 euro vooral voor fortnight cod etc dus dat je voetstappen achter je hoort en prima kan communiceren. Mag wireless of dat het draad in ieder geval aan de controller kan dat ik wel door kan praten als ik wat drinken wil pakken etc:P
Ik heb zelf de HyperX Cloud II en die bevalt meer dan prima. Heeft een 3,5mm plug die in de controller kan of USB die in de PS4 zelf kan. Mic die er op zit is ook meer dan prima.

Kost ongeveer 80 euro maar is zeker het geld waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:46
Roybs schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:02:
[...]

Ik heb zelf de HyperX Cloud II en die bevalt meer dan prima. Heeft een 3,5mm plug die in de controller kan of USB die in de PS4 zelf kan. Mic die er op zit is ook meer dan prima.

Kost ongeveer 80 euro maar is zeker het geld waard.
Even het Gifje achter een link gezet, 5mb is wel erg groot voor een gif en mobiele gebruikers
https://media.giphy.com/media/5wWf7GR2nhgamhRnEuA/giphy.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Ircghost op 12-03-2018 14:08 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 19:51
Thanks lees daar idd goede dingen over! ga ik meteen bestellen.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Stylze schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:56:
Misschien is de nieuwe Gold headset van Sony zelf wel interessant. Draadloos en ook op pc te gebruiken. Geluidskwaliteit weet ik niet ondat er net een nieuwe versie is of iig snel komt anders..

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:37:
[...]

Misschien is de nieuwe Gold headset van Sony zelf wel interessant. Draadloos en ook op pc te gebruiken. Geluidskwaliteit weet ik niet ondat er net een nieuwe versie is of iig snel komt anders..
Die nieuwe is qua geluid hetzelfde. Microfoon en ergonomie zijn alleen verbeterd/veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Laatst online: 23-02 21:53
bram1984 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:43:
[...]

Die nieuwe is qua geluid hetzelfde. Microfoon en ergonomie zijn alleen verbeterd/veranderd.
Ah ok. Nou ja ik vond het geluid nooit slecht. Kan zeker beter maar voor die prijs een wireless headset die ik ook altijd prettig vond zitten, was er niks mis mee.

Heb nu de platinum, daar zit toch echt verschil in. Zeker de lage tonen zijn veel beter. Hij is dan ook 2 keer zo duur ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deel 1 heeft ook co-op zoals ik hier al schreef, maar mogelijk is die veel beter geimplementeerd in deel 2.

In deel 1 kun je co-op wel abusen, lijkt me, om gemakkelijker vooruit te geraken. Ik speel samen met zoontje op Medium en is eigenlijk behoorlijk gemakkelijk tot nu toe (Chapter 5). Je kan solo gemakkelijk co-op spelen (al heb je 2 controllers nodig) want eens de sidekick off-screen gaat, komt er een timer en als die op is respawnt hij vanzelf waar Knack op dat moment is. Je kan maw Knack gewoon besturen tot waar moeilijke ennemies zijn, en dan Knack veilig opstellen (al kan dat niet altijd) en de sidekick de boel laten opkuisen. Telkens de sidekick dood gaat kan je hem daar enkele seconden later terug laten respawnen, terwijl de ennemies dus wel geleidelijk aan health verliezen telkens je een hit plaatst. Op die manier heb je ahw infinite lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Twixie Oh dat wist ik niet eens joh. Nou deel 1 ga ik toch niet meer spelen (volgens mij ook al verwijderd), dus helaas.

Edit: BluePoint is wederom met een remake bezig met een grotere scope dan SotC. Ik ben benieuwd wat het wordt

http://www.eurogamer.net/...xt-game-is-another-remake

[ Voor 45% gewijzigd door bram1984 op 12-03-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:10
Wat vindt je van het springen? Ik had nooit het gevoel dat ik goed kan inschatten waar Crash terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:49
Wat vinden we van de nieuwe firmware dan? Werkt dat supersampling een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asprine schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:41:
Wat vinden we van de nieuwe firmware dan? Werkt dat supersampling een beetje?
Ik vraag me af hoe die SSAA juist werkt. Ik dacht dat dat alleen met games is die 4K ondersteunen en die dan in 4K gerenderd worden om in 1080p over de HDMI te gaan. Echter krijg ik bij het opstarten van eender welk game een notification popup die zegt dat SSAA geactiveerd is, dus ook bij games die helemaal geen 4K hebben.
Ik heb wel de indruk dat mijn PS4 wat harder blaast bij bvb Rime, dan dat het vroeger het geval was. Opnieuw vreemd aangezien Rime een 1920x1080 game is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D. Ninjai schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:06:
[...]

Wat vindt je van het springen? Ik had nooit het gevoel dat ik goed kan inschatten waar Crash terecht komt.
Nee dat is wel lastig en dat maakt de game ook moeilijk. De D-pad gebruiken helpt overigens wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Twee voorproefjes van nieuwe PS4-games:

In Hello Neighbor moet je stiekem inbreken bij de buurman om uit te zoeken wat hij in zijn kelder verbergt:

Planet Alpha draait om het verkennen van een exotische planeet, waarbij je onder andere gebruik zal moeten maken van je gave om het dag of nacht te maken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:57:
[...]

Ik vraag me af hoe die SSAA juist werkt. Ik dacht dat dat alleen met games is die 4K ondersteunen en die dan in 4K gerenderd worden om in 1080p over de HDMI te gaan. Echter krijg ik bij het opstarten van eender welk game een notification popup die zegt dat SSAA geactiveerd is, dus ook bij games die helemaal geen 4K hebben.
Ik heb wel de indruk dat mijn PS4 wat harder blaast bij bvb Rime, dan dat het vroeger het geval was. Opnieuw vreemd aangezien Rime een 1920x1080 game is.
Ik had het ook aan staan bij Battle Chasers Night War. Game heeft geen 4k/pro ondersteuning, maar geeft ook de melding van SS bij het starten van de game. Echter schokt het dan als een gekke. Heb het maar weer uitgezet. Toch beter als games zelf pro features integreren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Tof. Ik hoop zo dat de ps5 het concept van de switch gaat krijgen. Dit soort games zijn super tof maar ik zit geen 100 uur voor ee tv. In andere woorden, op de switch zou ik deze game waarschijnlijk wel uitspelen en op de Ps4 niet.

In algemene zin denk ik dat de toegevoegde waarde van nog meer grafische pracht afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
giantgiantus schreef op maandag 12 maart 2018 @ 23:33:
[...]

Tof. Ik hoop zo dat de ps5 het concept van de switch gaat krijgen. Dit soort games zijn super tof maar ik zit geen 100 uur voor ee tv. In andere woorden, op de switch zou ik deze game waarschijnlijk wel uitspelen en op de Ps4 niet.

In algemene zin denk ik dat de toegevoegde waarde van nog meer grafische pracht afneemt.
Heb je overwogen om bijv. een Vita te gebruiken om met Remote Play dergelijke spellen te spelen? Je zit dan immers niet voor een TV, kan spelen waar je maar wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Ni No kuni II is z'n game waar ik teveel over gehoord heb, alleen maar lovende berichten over zijn maar waarvan ik nog voor aanschaf al bang ben dat ik het he-le-maal niets ga vinden ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iaxe393
-SaveMe- schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:50:
[...]

Wij zijn alle kistjes (vol met zooi, tientallen) aan het omzetten naar grotere (iron) kistjes en wat meer order in de chaos aan brengen. Soort voorjaars schoonmaak :)
man man man wat een werk is dat he :') hier zitten we nu op alles gold/net wat plat spul. Huis had gister een 2e verdieping er op, en nu een enorme kelder uitgegraven om alles in te stoppen.
merk wel echt dat rangers dik OP zijn vergeleken met andere classes. mn warrior is zo enorm zwak vergeleken met de ranger van mn vriendin.

Al met al is het wel ene tof spel, zeker die 20 eur waard geweest (beetje dagen lang samen op de bank games..best relaxed zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tweakmans Dat Planet Alpha ziet er wel mooi uit! Of het qua gameplay ook iets is, weet ik nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
[...]

Nou, ik hoop dus echt van niet want dat betekent dat ze de hardware ook een stuk minder krachtig kunnen maken. Wel hoop ik dat Sony een nieuwe portable gaat maken, dat die dan eventueel lekker samen werkt met de PS5 zou wel een plus zijn denk voor sommige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Twixie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:57:
[...]

Kan je me vertellen waar dat zit? Ik kan namelijk alleen de boost modus vinden. En deze is al geactiveerd. Weet ook niet precies wat deze doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:30
D. Ninjai schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:06:
[...]

Ik gebruik digitale pad maar sommige stukken zijn inderdaad moeilijk extreem goed timen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:54

On_E

Housemusic

[...]

De game duurt ‘maar’ zo’n 30 uur. ;)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Tof. Ik hoop zo dat de ps5 het concept van de switch gaat krijgen.
Dat kun je vergeten. Nintendo heeft altijd concessies gedaan m.b.t. grafisch geweld omdat hun prioriteiten anders liggen. Sony en Microsoft duidelijk niet.
Dit soort games zijn super tof maar ik zit geen 100 uur voor ee tv.
Je weet dat games kunnen saven en je ze niet in 1 keer hoeft uit te spelen?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Het zal er ook mee te maken hebben wanneer die ps5 uit gaat komen. Ik denk dat het nu al redelijk mogelijk moet zijn om Ps4 kwaliteit in een handheld te persen. Nog 2 jaar verder en een bescheiden stap in grafische power moet ook nog mogelijk zijn.

Daarnaast heb ik wel het gevoel dat grafisch geweld minder belangrijk gaat worden. De mooiste game die ik heb gespeeld is Mario op de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op maandag 12 maart 2018 @ 23:32:
[...]
Ik had het ook aan staan bij Battle Chasers Night War. Game heeft geen 4k/pro ondersteuning, maar geeft ook de melding van SS bij het starten van de game. Echter schokt het dan als een gekke. Heb het maar weer uitgezet. Toch beter als games zelf pro features integreren ...
Ik heb al gemerkt dat de melding er komt wanneer je voor het eerst een spel opstart, maakt niet uit welk spel. Als je erna nog andere spellen speelt, komt de melding er niet meer. De melding heeft dus niets te maken met het feit of je in dat spel SSAA zult hebben. Lijkt me dan ook raar dat je BCNW slechter zou lopen met SSAA aan want zonder 4K is er niets te supersamplen.
theduke1989 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 05:56:
[...]
Kan je me vertellen waar dat zit? Ik kan namelijk alleen de boost modus vinden. En deze is al geactiveerd. Weet ook niet precies wat deze doet.
Instellingen -> Geluid en Scherm -> Instelling video-uitvoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Amdwarrior schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 06:48:
[...]

Ik gebruik digitale pad maar sommige stukken zijn inderdaad moeilijk extreem goed timen >:)
Met de D-pad is CB een stuk makkelijker. Denk ik. Zal wel placebo zijn haha. Of mn instinct die ik heb opgebouwd op de PSone kickt in

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bloodborne bij PS+, ben ik even blij dat ie gratis was. Paar uurtjes gespeeld, van alles geprobeerd, maar hier ga ik echt geen plezier uit halen.
Wat een baggergame.
Er zijn ook mensen die SM leuk vinden, maar daar ben ik er ook niet een van.
Wat een teleurstelling na weken lang genoten te hebben van Horizon Zero Dawn.
Ratchet en Clank dan maar proberen en me vermaken met Knack en Rime voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed beargumenteerd ook weer :+
Zeg dan gewoon dat het niets voor jou is, want een baggergame is het zeker niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iaxe393
hoijong kan gewoon niet winnen en is geragequit :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:02:
[...]

Goed beargumenteerd ook weer :+
Zeg dan gewoon dat het niets voor jou is, want een baggergame is het zeker niet.
Haha en dan ook nog de vergelijking met SM maken. 8)7

Altijd mooi, als mensen niet meer bij het handje worden gehouden en het is iets moeilijker dan ze gewend zijn. Dan is het meteen kut. :+

Misschien moeten ze de game maar updaten naar zoiets :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pYpAfgh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
bram1984 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Haha en dan ook nog de vergelijking met SM maken. 8)7

Altijd mooi, als mensen niet meer bij het handje worden gehouden en het is iets moeilijker dan ze gewend zijn. Dan is het meteen kut. :+

[afbeelding]
to be fair, ik zou iets meer guiding in deze game niet erg vinden (als het maar niet met die gate a-b-c dingen is :') )

Maar gewoon een gobaal idee op je eerste run waar de fuck je heen moet, zou wat fijner speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iaxe393 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:14:
[...]

to be fair, ik zou iets meer guiding in deze game niet erg vinden (als het maar niet met die gate a-b-c dingen is :') )

Maar gewoon een gobaal idee op je eerste run waar de fuck je heen moet, zou wat fijner speler.
Nee ik niet. Dat zou echt afbreuk doen. Je kan altijd nog op de wiki kijken als je dat wilt. Ik vind het opzoeken van dingen op de wiki persoonlijk zelfs een essentieel onderdeel van het spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:11:
[...]
Easy mode toevoegen, net als in Dark Souls 3:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Haha komen de fans meteen hun kindje verdedigen. Dat het niets voor mij is lijkt me wel duidelijk, maar oh wee als je dat niet op precies de juiste manier verwoordt, want dan ben je niet goed bezig..... heerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:19:
Haha komen de fans meteen hun kindje verdedigen. Dat het niets voor mij is lijkt me wel duidelijk, maar oh wee als je dat niet op precies de juiste manier verwoordt, want dan ben je niet goed bezig..... heerlijk.
Aparte manier van interpretatie...
Dat het niets voor jou is dat is wel duidelijk, maar waarom zou je het dan gelijk een "baggergame" noemen?
Een serie als Game of Thrones is ook niks voor mij; als ik die serie om die reden een slechte baggerserie zou noemen slaat dat ook compleet de plank mis, vind je niet?
Zoals ik gisteren al zei: iedereen heeft zijn eigen smaak en dat is helemaal prima, maar waarom zou je iets wat je niet leuk vind gelijk k*t, bagger of slecht noemen? Dat soort termen gebruik je imo enkel om juist een reactie uit te lokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iaxe393
dvdkiwi schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:18:
[...]

Easy mode toevoegen, net als in Dark Souls 3:

[video]
10/10 would play _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:40
Tweakmans schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:34:
Twee voorproefjes van nieuwe PS4-games:

In Hello Neighbor moet je stiekem inbreken bij de buurman om uit te zoeken wat hij in zijn kelder verbergt:
Het concept leek mijn vriendin ook leuk, maar na deze review is ze afgehaakt:
https://kotaku.com/horror...hbor-is-no-fun-1821199311
(Spel is al een paar maanden uit voor pc/xbox)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bloodborne is voor mij ook nog iets te moeilijk, maar het is een vette game.
Nioh heb ik ook geprobeerd en daar kwam ik al wat verder in.

Beide vette games, maar ook redelijk moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:32:

Jeetje. En ik heb al moeite met Ratchet en Clank en die grote eindbaas met al dat lava. Ik weiger het spel op easy te zetten haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:25:
[...]

Aparte manier van interpretatie...
Dat het niets voor jou is dat is wel duidelijk, maar waarom zou je het dan gelijk een "baggergame" noemen?
Een serie als Game of Thrones is ook niks voor mij; als ik die serie om die reden een slechte baggerserie zou noemen slaat dat ook compleet de plank mis, vind je niet?
Zoals ik gisteren al zei: iedereen heeft zijn eigen smaak en dat is helemaal prima, maar waarom zou je iets wat je niet leuk vind gelijk k*t, bagger of slecht noemen? Dat soort termen gebruik je imo enkel om juist een reactie uit te lokken.
Snap niet wat daar apart aan is, het is juist apart dat een woordje als baggergame nog steeds zulke heftige reacties oproept bij mensen (pubers, volwassenen? geen idee eigenlijk).
Dat soort termen gebruik ik als ik iets complete bagger vindt. Waarom wil iedereen altijd een discussie over een mening aangaan, terwijl het overduidelijk is dat ik mijn mening ventileer? Je vindt het juist niet prima dat ik mijn eigen smaak heb, want het bevalt je niet dat ik de game bagger noem. Kun je lekker daarover discussiëren, maar dat vind ik dus flauwekul.

https://www.meltedjoystick.com/gaming_blog_story.php?id=417
http://www.ign.com/articl...nd-why-bloodborne-lost-me

Hier heb je wat achtergrond als je dat prettiger vindt, maar waarom zou dat noodzakelijk zijn?
De lovende geluiden zijn er genoeg, maar het is echt geen game voor iedereen.
Een post op een forum maken lokt per definitie een reactie uit, anders krijg je topics met een TS en dan is het klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Jasphur

Bij Ratchet en Clank ben ik ook bij de eindbaas in dat lava gebied.
Drie keer geprobeerd de eindbaas te verslaan zonder succes.

Toen ben ik maar verder gegaan met andere spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Verwijderd haha. Nice ik ook. Maar we zullen er ooit toch aan moeten geloven dat beest te verslaan om het spel uit te spelen.

Merk dat die discobal en de pulserende bal best wel goed samenwerken. Maar die homing raketten blijven het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:32:

nioh is ook tof ja, vind het alleen wel jammer dat als je hem een tijd niet gespeeld hebt, en dan weer terug er naar wilt gaan, dat het spel dan een gigantische moeilijkheid curve heeft. Waar ik eerst geen probleem met de game had, kom ik nu écht niet meer doorheen, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:36:
[...]
Dat soort termen gebruik ik als ik iets complete bagger vindt. Waarom wil iedereen altijd een discussie over een mening aangaan, terwijl het overduidelijk is dat ik mijn mening ventileer?
Omdat ik het interessant vind waarom jij dat dan vindt.
Ik kan ook wel lukraak "wat een schijtgame" roepen zonder enige onderbouwing, maar daar bereik je toch geen donder mee? Vertel dan in elk geval hoe het komt dat je er niks aan vindt: is het te moeilijk voor je? Staat de setting je niet aan? Ligt de uitdagende combat je niet?
Dan hadden mensen (waaronder ik) je wellicht wel begrepen ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:36:
[...]
Je vindt het juist niet prima dat ik mijn eigen smaak heb, want het bevalt je niet dat ik de game bagger noem.
|:(

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 13-03-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:31
Jasphur schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:36:
[...]

Jeetje. En ik heb al moeite met Ratchet en Clank en die grote eindbaas met al dat lava. Ik weiger het spel op easy te zetten haha.
Probeer eens de wapens naar een hoger level te krijgen, scheelt best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Yukidaruma schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:44:
[...]

Probeer eens de wapens naar een hoger level te krijgen, scheelt best veel.
Klopt. En een paar wapens heb ik ook op een hoger level. Maar blijft een schijtbeest en zoveel ammo ligt er niet voor het oprapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:42:
[...]

Omdat ik het interessant vind waarom jij dat dan vindt.
Ik kan ook wel lukraak "wat een schijtgame" roepen zonder enige onderbouwing, maar daar bereik je toch geen donder mee? Vertel dan in elk geval hoe het komt dat je er niks aan vindt: is het te moeilijk voor je? Staat de setting je niet aan? Ligt de uitdagende combat je niet?
Dan hadden mensen (waaronder ik) je wellicht wel begrepen ;)

[...]

|:(
Ah dus je bent verplicht een heel relaas te typen vooraleer je een mening mag ventileren? Want dan ga je het opeens begrijpen? De waardeloze graphics, enorm houterige physics, matige besturing, repetitieve combat en 'aparte' game design keuzes maken het spel nodeloos moeilijk. En dat vinden sommigen blijkbaar heel leuk, maar waarom wil je dat zo graag horen? Jij vindt het toch leuk om je eigen redenen? Die onderbouwing is helemaal niet relevant voor m'n mening. Je kunt er op reageren, je kun het laten.
Enkel met stompzinnige emoticons reageren helpt je verhaal verder niet.
Ik post m'n mening over bloodborne hier niet om de liefhebbers even te overtuigen dat het toch echt een matige game is. Nee ik post dat, omdat ik aangeef er gelukkig geen geld voor neergelegd te hebben en er zoveel andere leuke games zijn. Het topic is er toch om ervaringen te delen en niet om ervaringen op te leggen en tot in den treuren te verdedigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:51:
[...]
Het topic is er toch om ervaringen te delen (...)
Je hebt gelijk: dit soort ervaringen dragen echt iets bij, hier kunnen mensen wel wat mee.
[...]
Die onderbouwing is helemaal niet relevant voor m'n mening.
Op een forum helpt het wel om je mening te onderbouwen ;)
[...]
(...) en tot in den treuren te verdedigen?
Ook dat wordt nergens beweerd.

[ Voor 35% gewijzigd door Superkiwi op 13-03-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Jasphur schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:45:
[...]

Klopt. En een paar wapens heb ik ook op een hoger level. Maar blijft een schijtbeest en zoveel ammo ligt er niet voor het oprapen.
Bij de eindbaas van Ratchet & Clank ben ik continu van het ene naar het andere "eilandje" gegaan, gooide een discobal, moordde de robots uit, pakte alles wat er te pakken was en tankte de raket weer vol, op naar het volgende eiland en iedere keer wanneer ik vloog, dan even de eindbaas belagen.

Op die manier is het goed te doen.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
musiman schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:56:
[...]

Bij de eindbaas van Ratchet & Clank ben ik continu van het ene naar het andere "eilandje" gegaan, gooide een discobal, moordde de robots uit, pakte alles wat er te pakken was en tankte de raket weer vol, op naar het volgende eiland en iedere keer wanneer ik vloog, dan even de eindbaas belagen.

Eilandjes/robots? Denk dat we het over een andere eindbaas hebben haha. Maar bedankt als ik deze eindbaas tegenkom neem ik deze tip mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:54:
[...]

[...]

Je hebt gelijk: dit soort ervaringen dragen echt iets bij, hier kunnen mensen wel wat mee.

[...]

Op een forum helpt het wel om je mening te onderbouwen ;)

[...]

Ook dat wordt nergens beweerd.
Fijn om te horen, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Deze hieronder is dan ook wel leuk om te bekijken. :)

Ik vind het altijd wel een leuk onderwerp van gesprek. Ik denk ook dat dit soort spellen meer reacties uitlokken dan anderen, juist omdat ook de mensen die de game wel tof vinden (en dan vooral degenen waarvan het hun eerste "souls like" titel was, zoals bijvoorbeeld in mijn geval), ook ooit op het punt hebben gestaan ermee te stoppen. Ik zie mezelf ook terug in veel reacties. Ik heb, toen de game nog niet uit was, ook letterlijk gezegd dat de game nogal donker en deprimerend overkomt en dat ik op basis van gameplay video's niet veel bijzonders zag. Eigenwijs en door alle goede reviews toch een impuls aankoop gedaan en ik had op een gegeven moment echt geen flauw idee wat ik aan het doen was (lees voor de gein de eerste pagina's van het topic eens). Ik heb me meerdere malen afgevraagd waar ik aan was begonnen en ook zeker overwogen om te stoppen. Desondanks toch stukje bij beetje steeds iets beter geworden, tips gelezen en beginners video's op YT gekeken en inmiddels snap ik waarom dit de hoogst scorende exclusive (en wat mij betreft met afstand de beste game) van deze generatie (en wellicht ook de vorige) is.

Verder moet je lekker spelen wat je leuk vindt. Ik vind de graphics persoonlijk uitstekend, de physics vind ik top, de besturing vind ik zo strak als een snaar en de combat is dieper dan welke andere game dan ook. Prima toch. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik krijg steeds minder zin om er aan te beginnen }:|

[ Voor 13% gewijzigd door poor Leno op 13-03-2018 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
poor Leno schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:01:
Je zou gaan casten toch?

* Vrijdag gaat alvast popcorn en oordopjes tegen het geschreeuw halen :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:01:
Haha ben je nou nog steeds niet begonnen? Waar wacht je nog op?

Gewoon je belletje rinkelen aan het begin. Met een beetje mazzel heb je 2 mensen die je helpen. Het is nu drukker dan ooit. Van de week deed ik PvP en werd ik gesloopt door dezelfde gast die me een kwartier later kwam helpen. :+

PS Blog heeft zelfs een mooie uitleg geschreven over hoe het summonen werkt.

https://blog.eu.playstati...orne-and-how-to-offer-it/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@bram1984
Als ik filmpjes moet kijken, wiki's moet lezen en andere tips moet gaan zoeken is een game gewoon niet intuïtief of ik snap er de ballen van. Beide opties maken het een waardeloos spel voor mij.
Als je hooguit een paar uurtjes per week speelt en verder gewoon werk, een gezin, sport en andere sociale verplichtingen hebt ga ik mezelf toch niet 'aanleren' om iets te gaan waarderen. Daarvoor zijn er teveel opties beschikbaar voor de casual gamer.
Horizon Zero Dawn kan ook enorm lastig zijn, maar daar kies je dan zelf voor. Bloodborne heeft 1 stand en als die niet bevalt heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

musiman schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:56:
[...]

Ik heb zo'n hekel aan dergelijke gameplay. Merk dat veel ontwikkelaars nog steeds zo een eindbaas neerzetten. Het hele spel is dan leuk, soms een iets pittiger stukje (wat meer vijanden) maar daar kom je wel doorheen. En dan de eindbaas, die ineens veel moeilijker is waarbij je telkens moet springen/schieten/bijkomen/springen/schieten/bijkomen gedurende tien minuten met een grote kans om dood te gaan. Helemaal niet leuk om te doen, gewoon frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:07:
@bram1984
Als ik filmpjes moet kijken, wiki's moet lezen en andere tips moet gaan zoeken is een game gewoon niet intuïtief of ik snap er de ballen van. Beide opties maken het een waardeloos spel voor mij.
Als je hooguit een paar uurtjes per week speelt en verder gewoon werk, een gezin, sport en andere sociale verplichtingen hebt ga ik mezelf toch niet 'aanleren' om iets te gaan waarderen. Daarvoor zijn er teveel opties beschikbaar voor de casual gamer.
Horizon Zero Dawn kan ook enorm lastig zijn, maar daar kies je dan zelf voor. Bloodborne heeft 1 stand en als die niet bevalt heb je pech.
Het is ook niet verplicht. De basics worden in de game meteen op het begin uitgelegd, maar omdat er zoveel diepte in alle mechanics zitten, moet je een aantal dingen zelf uitvinden. Het is verder wel een beetje onderdeel van dit soort spellen. Het hoort een beetje bij de community en hoe iedereen elkaar onderling helpt. Als alles zou worden voorgekauwd, zou de community niet zijn zoals deze nu is. Maar ik snap dat mensen daar geen zin in hebben.

Maar goed, het is niet voor iedereen. Ik vind het alleen maar mooi dat de game in PS Plus zit. Er zijn ook weer een hoop nieuwe spelers bij en het leeft weer behoorlijk online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Vind het wel weer grappig om er weer doorheen te gaan, had de game al zo lang geleden gekocht en een paar uurtjes ingestoken.
Maar Bloodborne afwisselen met Knack is prima te doen :)

Van de week weer beginnetje gemaakt, Cleric Beast en father gascoigne ging vrij simpel neer.
Nu in Cathedral ward, een voor mij nog onbekend gebied, dus vanavond maar weer verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Jasphur schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:57:
[...]

Eilandjes/robots? Denk dat we het over een andere eindbaas hebben haha. Maar bedankt als ik deze eindbaas tegenkom neem ik deze tip mee
Deze eindbaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OcF5GXSr6BGDM3qr64ilFvkh/full.jpg

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 20:39
Oh man, daar ben ik me toch een tijdje mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@musiman nope. Deze

Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2016/04/RC-3-980x551.jpg

Pagina: 1 ... 79 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt ;)
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken :)