Jasphur schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:46:
Ik laat de discussie over NL of ENG verder ongemoeid, maar ik merk dat ik mijn prima staat van Engels in spraak en schrift echt wel grotendeels heb te danken aan de Engelse cartoons op Cartoon Network en het Engels in de games. En dan helemaal uit het tijdperk dat er nog geen stemmen in games gebruikt werden en je alles moest lezen. Ik durf echt met zekerheid te zeggen dat die 9 op mijn Engels examen MAVO voor 80 procent te danken is aan games en cartoons.
Yup, alle TV series en films net NL subs zorgt er nu voor dat ik (Engelstalige) series en films zonder subs liever kijk. Ook lees ik boeken tegenwoordig liever gewoon in het Engels, zijn ook goedkoper ook.
Kan me ook nog goed herinneren dat ik op mijn Atari XL een graphic adventure had van, jaja, hou je vast, Dallas, en dat was nog zo'n lekker ouderwetse waar je veel tekst moest lezen en je de commando's in moest tikken. Ik wist op een gegeven moment dat ik een gordijn open moest doen, van alles geprobeerd, zat ook vreselijk na te denken hoe je dat in het Engels zegt (ik was 12, begin jaren '80, geen internet, etc.) en uiteindelijk dacht ik "draw curtain" en voila! Zo blij! Dat vergeet ik nooit meer!
Dat zijn echt wel dingen waar je wat van leert en je niet vergeet dus!
Nee, je bent geen gamer, je speelde op een C64 en niet een Atari XL!
Zonder gekheid, ik had tot een paar jaar terug, tot de GOW3 remaster uit kwam er ook nog nooit zo in verdiept. Had de titels wel es gezien maar boeide me nooit zo. Heb de GOW3 remaster gekocht, boeide me totaal niet eigenlijk en ben nie zo ver gekomen, besloot dat het niks voor mij was, maar nu dit deel, 3rd person, dat lijkt me wel wat, behoorlijk andere game ineens voor mij!
Moet ik er ook bij zeggen dat door levensomstandigheden e.d. ik ook grote periodes heb gehad dat ik niet of nauwelijks gegamed heb, zo kocht ik de PS3 pas in 2011 en ben ik na jaren weer gaan gamen. En tja, als je dan te druk bent met andere dingen dan hou je ook dingen niet zo heel goed bij qua nieuws...
[
Voor 28% gewijzigd door
Aenea op 13-02-2018 09:56
]