Laten we feiten er bij gaan halen, want aan meningen heb je in dit niet zo heel veel, iedereen kan wel eens wat vergeten ten slotte!
Volgens Down Detector zijn XBL en PSN per jaar even vaak offline... Daar, ze zijn allebei even slecht of goed wat dat betreft!
En qua gevoel enzo, nou, afgelopen week is het gewoon bal op 1 of andere manier, ik vermoed dan ook dat het te maken heeft met de aanstaande firmware update en/of de veel gevraagde change userid functionaliteit wat diep in de databases ingrijpt. Maar voor deze week heeft het bijzonder lang gedraaid, kan me de laatste keer echt niet meer herinneren voor deze week!
Buiten dat, geen enkele digitale game doet het als het netwerk plat gaat, en daardoor heb je er nog meer "last" van.
Iedereen liep te zeuren op MS met "always online", maar dit is exact hetzelfde helaas.
Als je jouw PS4 als primary instelt op jouw PSN account dan kan je AL je games gewoon offline spelen (mits ze niet online nodig hebben uiteraard). Veel mensen of weten dit niet, of delen hun PS4 aankopen met anderen waardoor de PS4 van iemand anders als primary staat voor hun eigen account...
Verder heeft de Xbox helaas hetzelfde probleem, daar heet het echter 'home console'...
Denk niet dat het zo erg zwart/wit is. Probleem is vaak dat mensen hier dan komen roepen dat het ene beter is dan het andere terwijl objectief gezien ze beide er even vaak uit liggen en dat is gewoon wat soms kan gaan irriteren, dus als iemand roepts dat PSN zo slecht is blabla, kan men nogal gauw denken dat er een andere reden voor die opmerking achter zit
Zelf vind ik het knap irritant de afgelopen week. Ik speel Fortnite tegenwoordig nogal veel met vrienden, en afgelopen dagen hebben zowel PSN als Fortnite storingen weten te voorkomen dat we dinsdagavond (PSN) en donderdagavond (Fortnite van 10:00 tot na middernacht) totaal niet konden spelen. Vrijdagavond lag PSN er een uur tot anderhalf uur uit, tijdens die PSN outage ging er bij Fortnite op alle platformen ook iets mis waar wij pas wat van merkten toen PSN weer werkte, hele avond wel online kunnen gamen maar Fortnite stond niet toe dat mensen op je friendslist elkaar joinde. Dit ging de hele zaterdag af en aan ook door.
Zondagmiddag, net op het moment dat ik wilde gaan gamen lag PSN er een klein uurtje uit. Daarna hebben we de hele middag en avond gewoon lekker met zijn 3'en/4'en zitten spelen...
Het is gewoon gedoe de laatste tijd met meerdere services...
En staat je PS4 wel ingesteld als primary PS4 voor het PSN account waarop je die digitale games hebt gekocht?
Zo nee dan inderdaad ff je licences restoren als je weer online bent. Ze zouden het daarna gewoon moeten doen. Kan je ff testen door je network kabel er uit te trekken (of Network in system settings ff uitzetten).
[
Voor 41% gewijzigd door
Aenea op 29-01-2018 14:26
]