Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Wow, wat een zooi berichten over de PSN storing(en) van afgelopen week!!!

Ben IK blij dat ik een heerlijke skivakantie achter de rug heb... 8)
Een hele week geen PS4 aangeraakt. Al die ergernis is mij bespaard gebleven.

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Segafreak83 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:52:
[...]

Dan verschillen wij van mening. Want ik vind juist dat het veel te vaak plat ligt..
Laten we feiten er bij gaan halen, want aan meningen heb je in dit niet zo heel veel, iedereen kan wel eens wat vergeten ten slotte!

Volgens Down Detector zijn XBL en PSN per jaar even vaak offline... Daar, ze zijn allebei even slecht of goed wat dat betreft!

En qua gevoel enzo, nou, afgelopen week is het gewoon bal op 1 of andere manier, ik vermoed dan ook dat het te maken heeft met de aanstaande firmware update en/of de veel gevraagde change userid functionaliteit wat diep in de databases ingrijpt. Maar voor deze week heeft het bijzonder lang gedraaid, kan me de laatste keer echt niet meer herinneren voor deze week!
Buiten dat, geen enkele digitale game doet het als het netwerk plat gaat, en daardoor heb je er nog meer "last" van.

Iedereen liep te zeuren op MS met "always online", maar dit is exact hetzelfde helaas.
Als je jouw PS4 als primary instelt op jouw PSN account dan kan je AL je games gewoon offline spelen (mits ze niet online nodig hebben uiteraard). Veel mensen of weten dit niet, of delen hun PS4 aankopen met anderen waardoor de PS4 van iemand anders als primary staat voor hun eigen account...

Verder heeft de Xbox helaas hetzelfde probleem, daar heet het echter 'home console'...

Utoka schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:43:
Ik heb het idee dat iedereen hier die het geen enkel probleem vind dat PSN eruit ligt alleen maar offline games speelt.
Denk niet dat het zo erg zwart/wit is. Probleem is vaak dat mensen hier dan komen roepen dat het ene beter is dan het andere terwijl objectief gezien ze beide er even vaak uit liggen en dat is gewoon wat soms kan gaan irriteren, dus als iemand roepts dat PSN zo slecht is blabla, kan men nogal gauw denken dat er een andere reden voor die opmerking achter zit ;)

Zelf vind ik het knap irritant de afgelopen week. Ik speel Fortnite tegenwoordig nogal veel met vrienden, en afgelopen dagen hebben zowel PSN als Fortnite storingen weten te voorkomen dat we dinsdagavond (PSN) en donderdagavond (Fortnite van 10:00 tot na middernacht) totaal niet konden spelen. Vrijdagavond lag PSN er een uur tot anderhalf uur uit, tijdens die PSN outage ging er bij Fortnite op alle platformen ook iets mis waar wij pas wat van merkten toen PSN weer werkte, hele avond wel online kunnen gamen maar Fortnite stond niet toe dat mensen op je friendslist elkaar joinde. Dit ging de hele zaterdag af en aan ook door.

Zondagmiddag, net op het moment dat ik wilde gaan gamen lag PSN er een klein uurtje uit. Daarna hebben we de hele middag en avond gewoon lekker met zijn 3'en/4'en zitten spelen...

Het is gewoon gedoe de laatste tijd met meerdere services...

Segafreak83 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:37:
[...]

Leuk dat dat hoort, maar zoals meerdere hier mensen aangeven deden ze dat dus niet..
En staat je PS4 wel ingesteld als primary PS4 voor het PSN account waarop je die digitale games hebt gekocht?

Zo nee dan inderdaad ff je licences restoren als je weer online bent. Ze zouden het daarna gewoon moeten doen. Kan je ff testen door je network kabel er uit te trekken (of Network in system settings ff uitzetten).

[ Voor 41% gewijzigd door Aenea op 29-01-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:17
GAAAAAAP

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48
Geen eerlijke vergelijking. Een bank of overheidsinstantie is anders dan een wereldwijd netwerk met miljoenen gelijktijdige gebruikers. Als de belastingdienst er een dagje uitligt, is er ook geen hond die er naar kraait. Er is niemand die baalt dat ie zijn belastingen een dagje later moet doen. En bovendien is het een makkelijker doelwit want het wordt niet berekend op miljoenen request (iets wat met een gemiddelde DDOS-aanval makkelijk gehaald wordt tegenwoordig). Een netwerk als dat van Sony, maar bv ook Netflix, Amazon e.d. moet dat veel makkelijker aankunnen.
Aenea schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:13:
[...]

Laten we feiten er bij gaan halen
Ok prima, maar dan:
Volgens Down Detector
Oh god. Een service waar ze kijken naar hoeveel mensen er klagen. Dat is dus GEEN feit, noch graadmeter. Die kan zelfs op Twitter bijhouden hoeveel mensen klagen dat ze niet op Twitter kunnen.
zijn XBL en PSN per jaar even vaak offline... Daar, ze zijn allebei even slecht of goed wat dat betreft!
1. Het gaat niet alleen om downtime, het gaat er ook om wanneer die is. Als die bij de ene vooral in de nacht is en bij de ander prime-time, dan weet ik wel welke beter presteert.
2. De graadmeter is niet bepaald betrouwbaar. Je moet kijken naar de echte feiten. Sites die de status-pagina's bijhouden en aan de hand daarvan bekijken of er iets down is gemeld. Probleem: Sony is daar veel te vaak te laat mee en te laks om bij te werken (alsook mogelijk om te doen alsof het allemaal wel meevalt)
3. Het geeft niets aan over de duur. Er zijn nu al een paar dagen veel uren dat je niet kunt gamen. Ik kan me bij XBL niet meer herinneren wanneer deze offline was voor meer dan een dag (of in ieder geval op de tijden dat ik wilde gamen). Volgens mij is de bekende kerst-DDOS van een tijd geleden de laatste keer geweest en toen hadden ze meerdere records gebroken als het gaat op aanvalshoeveelheden.
En qua gevoel enzo, nou, afgelopen week is het gewoon bal op 1 of andere manier, ik vermoed dan ook dat het te maken heeft met de aanstaande firmware update en/of de veel gevraagde change userid functionaliteit wat diep in de databases ingrijpt. Maar voor deze week heeft het bijzonder lang gedraaid, kan me de laatste keer echt niet meer herinneren voor deze week!
Volgens mij zijn er wel wat incidenten geweest, maar nooit echt lang. De laatste keer dat je echt een hele avond niet online kon, moet ergens in oktober zijn geweest oid.

Begrijp me niet verkeerd, er is prima te gamen, maar als ik het vergelijk met de concurrentie, dan gebeurt het vaker op tijden dat je het niet wilt en vaker voor langere tijd. En dan heb je daar bovenop nog games die nog wel eens eruit willen liggen. Dan betaal je toch aardig wat geld, maar heb je er toch nog wel wat problemen mee en dat is gewoon zonde. Niet dat het alsnog niet de moeite waard is, maar Sony mag best wat kritiek krijgen en dat moet ook gewoon bespreekbaar zijn zonder in de verdediging te schieten omdat er een keer het woordje Microsoft of Xbox Live in voor komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 29-01-2018 15:48 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xanthian schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:44:
Toch denk ik wel binnen twee jaar een nieuwe TV aan te schaffen. En daarnaast denk ik niet dat ik later nog eens €400 wil neerleggen voor een upgrade.
Die upgrade gaat je nooit €400 kosten. Om te beginnen zal over 2 jaar de prijs van de Pro zeker weer nog gezakt zijn. Bovendien ga je op dat moment de PS4 Slim die je dan nu zou kopen ook nog wel zeer snel tweedehands kwijt kunnen. Vergeet ook niet dat een latere upgrade er dan weer voor zorgt dat je vanaf dan weer met een nieuw toestel en 2 jaar garantie zit.
Hoeveel je gaat 'verliezen' door eerst een Slim en dan over 2 jaar een Pro te kopen, is natuurlijk moeilijk te voorspellen, maar het zal m.i. niet meer dan €200 zijn. Dat is natuurlijk nog altijd dubbel zoveel dan de meerprijs vandaag voor een Pro vs een Slim. Vergeet ook niet dat een Pro ook bij gewone HD TVs zo zijn voordelen heeft (boost modes, game patches voor hogere framerates/meer detail...). Bovendien zal 500GB vrij snel volstaan, voorspel ik je al...
Als je het kan zou ik dus toch wel direct voor een Pro gaan. Ik heb trouwens zelf nu een tweetal maand een Pro zonder dat ik al een 4K/HDR TV heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PS4 Pro:
1440p 30fps locked with amazing IQ thanks to the Temporal Anti Aliasing used, seems to be top notch.

1080p 60fps locked 99% of the time, drops to 59 at some instances on the beginning stairs.

PS4:
Same as Pro 60fps mode but at 30fps locked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:28
Die splitscreen met de PS2 :')
Het zag er wel veel mooier uit dan dat ik in mijn hoofd heb trouwens.

Top spel!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
shadow of colossus is misschien wel het saaiste spel die ik ooit heb gespeeld, had 2 uurtjes in de ps3 remaster gestoken.

maar de ps4 remaster zit er heel dik uit. ik krijg opeens zin om te spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 29-01-2018 16:17 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:58
Shadow Of The Colossus zal ik ook moeten halen, anders heb ik ze niet meer allemaal. :)

ICO_And_SOTC

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Jumpman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:25:
Shadow Of The Colossus zal ik ook moeten halen, anders heb ik ze niet meer allemaal. :)

[afbeelding]
Wat is het verschil tussen de PS2 versies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:26:
[...]

Wat is het verschil tussen de PS2 versies?
Hij heeft een EU en USA versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lennox-06 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:16:
shadow of colossus is misschien wel het saaiste spel die ik ooit heb gespeeld, had 2 uurtjes in de ps3 remaster gestoken.

Een 91 op Metacritic op basis van 77 reviews en een 91 op basis van 1059 user ratings. Ik heb zo het idee dat deze game dan gewoon niet voor jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Inmiddels heb ik er nog meer (dit is een oude foto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:25:

[afbeelding]
Zeer netjes (en waardevol), moet SotC nog hebben voor de PS2 maar de (vraag)prijzen liggen al jaren hoog door de relatieve zeldzaamheid van het spel + de kwaliteit ervan. ICO heb ik dan wel en ook de collectie van ICO en SotC voor PS3. Waarom twee exemplaren daarvan, overigens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:28:
[...]

Een 91 op Metacritic op basis van 77 reviews en een 91 op basis van 1059 user ratings. Ik heb zo het idee dat deze game dan gewoon niet voor jou is.
goh, die reviews kan je achterwege laten, wil niks zeggen. of was jij niet degene die the witcher niks aan vond ? beetje raar om met reviews te komen. ik speel genoeg spellen die niet mijn genres zijn en die ik alsnog leuk vind.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 29-01-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Exorcist schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:31:
[...]

Zeer netjes (en waardevol), moet SotC nog hebben voor de PS2 maar de (vraag)prijzen liggen al jaren hoog door de relatieve zeldzaamheid van het spel + de kwaliteit ervan. ICO heb ik dan wel en ook de collectie van ICO en SotC voor PS3. Waarom twee exemplaren daarvan, overigens?
Dat weet ik niet meer (Er was volgens wel een verschil ook al zijn ze beide PAL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lennox-06 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:35:
[...]

goh, die reviews kan je achterwege laten, wil niks zeggen. of was jij niet degene die the witcher niks aan vond ? beetje raar om met reviews te komen.
Het zegt alles. SoTC is een regelrechte classic, net als The Witcher 3. En die laatste is weer niks voor mij. :)

Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor. Het kan toch dat een game niet voor jou is maar wel goed scoort.

Ik bedoel te zeggen dat Team ICO games heel apart zijn en het een beetje aan je mindset ligt of je dit vet vindt. The Last Guardian vind ik ook een waar kunststukje, maar ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen daar weinig aan vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 29-01-2018 16:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aenea
Martinspire schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:47:
[...]

1. Het gaat niet alleen om downtime, het gaat er ook om wanneer die is. Als die bij de ene vooral in de nacht is en bij de ander prime-time, dan weet ik wel welke beter presteert.
Dat is natuurlijk puur en alleen nogal subjectief heh, want als Xbox Live vooral offline gaat op tijden waar Nederlanders weinig last van hebben kan dat dus betekenen dat mensen in andere timezones er juist wel veel last van hebben. Dus ja, het kijken naar tijdstippen wanneer dingen offline gaan zegt nul komma nul over beter presteren, dat doe je door te kijken naar de hoeveelheid en de duur...

En tja, Down Detector geeft je wel de data van mensen die zeggen wanneer er iets mis gaat op grote schaal dus dat zal echt wel kloppen. Je kan inderdaad niet echt betrouwbaar zien wanneer het dan weer is opgelost.

En klagen over PSN mag best hoor, het is denk voornml. dat mensen hier het gewoon zat zijn als er es weer 'n keer iemand ff binnen komt wippen om te roepen dat het allemaal veeeeeel beter is bij XBL terwijl dat toch normaal gesproken niet zo is...

Laten we er verder gewoon lekker over op houden. Het werkt nu weer, dus laten we gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Aenea schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:44:
[...]

Laten we er verder gewoon lekker over op houden. Het werkt nu weer, dus laten we gamen!
Amen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10
60fps modus voor mij dus !! Awesome.
Nooit gespeeld dus ben benieuwd. Ziet er werkelijk waar prachtig uit.
En dan een 99% locked 60fps is voor mij meer waard dan 1440p met mooiere graphics.
Blij dat ze op de pro deze optie bieden !!!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
v8power67 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:11:
[...]

En dan een 99% locked 60fps is voor mij meer waard dan 1440p met mooiere graphics.
jij hebt geen tijd, je moet GT Sport spelen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
DigitalError schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:21:
[...]

jij hebt geen tijd, je moet GT Sport spelen :+
Hahahah ja dat is wel waar haha.
Nee maak voor deze game wel wat tijd vrij.
Maar zal tussen het gt sporten door zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:11:
[...]

Ik ga ze allebei even proberen. Als er shimmering/texture flickering aanwezig is in de 60fps modus, dan gaat 'ie lekker op de andere stand

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:05:
[...]

Ik ga ze allebei even proberen. Als er shimmering/texture flickering aanwezig is in de 60fps modus, dan gaat 'ie lekker op de andere stand
30fps is filmischer :> >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goeie genade. Ik dacht dat HDR aan stond toen ik dit weekend Uncharted 4 voor het eerst in 4K testte. Niet dus. Ik kon het toen al niet in het menu vinden en nu kreeg ik de vraag of ik dit wilde schakelen. Ja dus en nu ook in het menu zichtbaar. Ik heb echt nog nooit zoiets gezien, zonder te overdrijven. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:31
bram1984 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:05:
Goeie genade. Ik dacht dat HDR aan stond toen ik dit weekend Uncharted 4 voor het eerst in 4K testte. Niet dus. Ik kon het toen al niet in het menu vinden en nu kreeg ik de vraag of ik dit wilde schakelen. Ja dus en nu ook in het menu zichtbaar. Ik heb echt nog nooit zoiets gezien, zonder te overdrijven. :o
haha, ook ik heb geen 4k/hdr.
Ik ga gewoon verder spelen op mijn 1080p monitor, onder het motto: "wat je niet hebt, kan je ook niet missen" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:17

Wat mii vooral opviel is dat ik nergens vijanden tegenkwam. Kan aan het stukje liggen dat ik zag, maar voelde wat doods aan. Ziet er verder wel erg netjes uit. Ga hem wel halen.
Van het weekend Last Gardian gekocht, moet ik nog mee beginnen. Ben eerst nog even bezig met de Batman remake

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:12
steefje schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:26:
[...]

Wat mii vooral opviel is dat ik nergens vijanden tegenkwam. Kan aan het stukje liggen dat ik zag, maar voelde wat doods aan. Ziet er verder wel erg netjes uit. Ga hem wel halen.
Er is ook (haast) niks te vinden in de wereld (op wat ongedierte en fruit na :+ ), vond het heerlijk dat verlaten eenzame gevoel ;)

Ik vond het een van de, zo niet de mooiste ervaring op de PS2.
Maar als je de remaster niks vond ga je de remake ook niks vinden. Het is gewoon dezelfde game met mooiere plaatjes.
Ik ga hem elk geval niet voor de 3e keer kopen, na een tijdje ben je de gfx wel gewend is het precies als de vorige edities. Edit: tenzij ze er destijds geschrapte colossusen, colossi? in stoppen maar dit is niet het geval volgens mij)

[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 29-01-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een liefde voor psn :) Op sommige punten kan Sony nog wel wat van MS leren, netwerk en app zijn er daar twee van 8)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:56
Ik heb Crash Bandicoot maar uiteindelijk ingeruild. Het spel is niet uit om mij plezier te geven, enkel te frustreren. Na het uitspelen van het eerste deel 0,0 bevrediging gekregen. En als ik op YouTube kijk naar Crash Bandicoot Rage Quit filmpjes dan ben ik niet de enige :+

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MmdtYqww730]

Ingeruild voor Hitman trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:23
D. Ninjai schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:19:
Ik heb Crash Bandicoot maar uiteindelijk ingeruild. Het spel is niet uit om mij plezier te geven, enkel te frustreren. Na het uitspelen van het eerste deel 0,0 bevrediging gekregen. En als ik op YouTube kijk naar Crash Bandicoot Rage Quit filmpjes dan ben ik niet de enige :+

[video]

Ingeruild voor Hitman trouwens.
Is het spel dan qua controls ofzo anders dan de originele games? Ik weet nog dat ik alle drie de delen op de ps1 gecomplete had en het best pittig was maar niet echt frustrerend ofzo.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:56
uchiha tijntje schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:36:
[...]

Is het spel dan qua controls ofzo anders dan de originele games? Ik weet nog dat ik alle drie de delen op de ps1 gecomplete had en het best pittig was maar niet echt frustrerend ofzo.
Ik heb ze niet op de PS1 gespeeld maar wel een aantal blogs over de verschillen gelezen. In elk deel was het springen iets anders. Maar voor de remake hebben ze het voor alle drie gelijk getrokken en de jumpphysics uit deel 3 gebruikt. Op zich geen gek idee maar het voelt vertragend/zwaar en het is lastiger timen in het eerste deel. En lekker kunnen springen is toch een voorwaarde voor een platformer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:36:
[...]

Door de hogere framerate schijnt het springen een stuk nauwkeuriger te zijn. Anders gezegd: in de oudere delen had je door de lagere framerate een grotere kans tijdens de juiste frame te springen en nu is die kans door het hogere aantal frames kleiner geworden. Men adviseert wel met de D-pad te spelen. Dat schijnt beter te werken.

Ik dacht overigens dat DOOM al een Pro patch heeft gehad. Niet dus. Wel jammer. Die game met HDR op een hogere resolutie zal ik zeker nog eens doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Ik twijfel wat dirt rally en digimon cyber sleuth of zo te halen voor de ps4. Die zijn nu goed in de aanbieding op psn. Misschien eerst de nieuwe ps plus games nog afwachten. Vooral Dirt rally zie ik nog wel gebeuren een keer..

Nadat ik life is strange before the storm had uitgespeeld (erg vet spel weer) eindelijk persona 5 weer opgepakt. :) Genodg te doen iig, wipeout ligt ook nog in de folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
warcow schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:56:
Wipeout ligt ook nog in de folie.
Klassiekertje! Speelt érg lekker weg op de PS4 8)
Jammer dat @bram1984 niet van dat soort games houdt, ik denk dat Wipeout in 4K/HDR overweldigend is.

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 30-01-2018 09:16 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:15:
[...]

Klassiekertje! Speelt érg lekker weg op de PS4 8)
Jammer dat @bram1984 niet van dat soort games houdt, ik denk dat Wipeout in 4K/HDR overweldigend is.
Haha. Ik heb WipeOut onlangs gekocht, maar dan wel voor de VR update. Ik zal 'm vanavond of morgen eens aan slingeren om te kijken hoe het eruit ziet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

steefje schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:26:
[...]

Van het weekend Last Gardian gekocht, moet ik nog mee beginnen. Ben eerst nog even bezig met de Batman remake
Ik krijg het idee dat ik naar 1 of andere sandbox aan het kijken ben met een kleurenpalet welke bestaat uit 2 kleuren namelijk groen en bruin. Het oogt zo doods aan. Nier:Automata blinkt ook niet echt uit in spetterende kleuren maar daar oogt de wereld dan wat sprankelijker. Vergeleken met HZD is het al helemaal 8)7 .Maar ik krijg niet echt hoogte wat nou de bedoeling is in deze game :+
Anton.net schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:38:
[...]

haha, ook ik heb geen 4k/hdr.
Ik ga gewoon verder spelen op mijn 1080p monitor, onder het motto: "wat je niet hebt, kan je ook niet missen" :P
Dat heb ik ook :+ Van die zogenaamde vergelijkingsvideo's op YT word je ook niet veel wijzer van. Alles lijkt overgesatureerd te zijn waarbij rood nu opeens knetterrood is geworden. Ws. een gevalletje 'je moet het met eigen ogen zien', hetzelfde met VR

[ Voor 24% gewijzigd door vhal op 30-01-2018 09:45 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Hier mensen die als ea opgekocht word door microsoft dan naar xbox gaan ?
Ikzelf hellemaal geen intresse meer in ea games sinds de battlefront 2 blamage.
Maar snap dat voor de diehard fifa en Battlefield mensen dat als dit exclusief(of deels exclusief bv fut in fifa) op xbox word dat ze dan overstappen.
Ergens een slimme zet van ms. Maar hou er persoonlijk niet zo van om producten die voorheen multiplatform waren op te kopen en exclusief te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:21

Booth

¯¯¯¯¯¯

v8power67 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:48:
Maar snap dat voor de diehard fifa en Battlefield mensen dat als dit exclusief(of deels exclusief bv fut in fifa) op xbox word dat ze dan overstappen.
Ergens een slimme zet van ms. Maar hou er persoonlijk niet zo van om producten die voorheen multiplatform waren op te kopen en exclusief te maken.
Nee die zet doet me helemaal niks. Zeker slim van MS, de ene gigant die de andere opslokt.

Voor elk spel zijn er genoeg alternatieven dus ik maak me nooit zo druk om "exclusives".

Wanneer komen de PSN aanbiedingen uit? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Kan me bijna niet voorstellen dat ze alle EA games exclusive gaan maken, dan verliezen ze zo enorm veel omzet. Mogelijk timed-exclusive en extra's voor de Xbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:59

TDB

Ik blijf gewoon bij de PS4, moet ook nog maar zien dat het alleen maar exclusieve titels gaan worden.

En ik vind de SWBFII absoluut geen blamage ;)

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:25
Naar mijn weten kunnen FIFA en Madden (NFL) nooit exclusief voor 1 platform uitkomen. De bedrijven daarachter willen toch echt dat het op alle platformen uitkomt. Overige titels zoals idd Battlefield en bv. Anthem kan natuurlijk wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:28
Gaat sowieso niet gebeuren. Daarnaast raak ik liever allebei mijn handen kwijt dat ik op een Xbox zou moeten gamen.

Gelukkig blijft er nog genoeg over. Maar ik zie dit uiteraard niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Tenzij Playstation en Nintendo op g houden met bestaan, zal ik nooit meer terug gaan naar de Xbox.
Hoewel ik zo nu en dan Fifa speel, zou ik er niet wakker van liggen, de overigens games als Battlefront 2 (waardeloos) en Battlefield (ook poep) doen mij niets.

Echter denk ik niet dat deze deal gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
Naja of het wel of niet gebeurt gaat blijken. Maar ms heeft gewoon hele diepe zakken.
En ea heeft aandeelhouders, en ja die zeggen geen nee tegen een mooie payday.

Wel een bizarre ontwikkeling indien waar.
En eentje die veel impact gaat hebben.
Sony heeft niet de middelen om zulke acties te gaan doen.
Dus zou dit mogelijk het begin zijn van meer overnamens namens ms. (Beetje de disney van de gamewereld dan zeg maar).
Dan kan sony wel eens in de problemen komen....
Zou wel een trieste bedoeling zijn vind ik maja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
v8power67 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:00:
Naja of het wel of niet gebeurt gaat blijken. Maar ms heeft gewoon hele diepe zakken.
En ea heeft aandeelhouders, en ja die zeggen geen nee tegen een mooie payday.
130 miljard om precies te zijn. EA wordt op dit moment gewaardeerd op ongeveer 35 miljard. Dus ja, mogelijk is het zeker. Op de lange termijn levert het alleen maar geld op voor MS, alleen al aan eventuele sublicenties voor FIFA loopt men keihard binnen.

[ Voor 14% gewijzigd door DutchOwnage op 30-01-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
DutchOwnage schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:11:
[...]

130 miljard om precies te zijn. EA wordt op dit moment gewaardeerd op ongeveer 35 miljard. Dus ja, mogelijk is het zeker.
Okee bizar....
Naja ze worden dan de disney van gaming wereld.
Leuk voor de xbox fanbase. Maar minder leuk voor de mensen die ea games voorheen gewoon als multiplatform zagen.

Ps zou precies zo reageren als sony dit zou doen.
Nog erger zelfs dan want ik wil geen sony/ea deal...
Ea is zo dood voor mij dat ik niet graag zou zien dat sony dit zou overnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ik heb volgens mij geen eens een EA game liggen thuis. Denk ik.

Uit mijn hoofd: Burnout Paradise voor de PS3 laatst gekochte EA game.

[ Voor 38% gewijzigd door Jasphur op 30-01-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Als Xbox fan zou ik het natuurlijk fantastisch vinden. Echter, ik heb het totaal niet op al die exclusiviteitsdeals. Het zou een schok zijn, en Amerikanen blijven Amerikanen als ze iets willen gaan ze er ook echt vol in plus Sony heeft niet de financiële middelen om dit te counteren idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05
Ik zou het alleen ruk vinden als er straks een BFBC3 uit zou komen. Verder maakt het me niets uit. Wat ik trouwens wel leuk vond van EA was bij een paar spellen de film tie-in met Dante's Inferno en Dead Space. Dat waren niet eens zulke slechte animatie's :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Interessant, heb wel EA games gespeeld in het verleden maar dat bedrijf ligt mij absoluut niet en het zal voor mij geen reden zijn een xbox one te kopen. Niet dat ik iets tegen de one heb, is best mogelijk dat ik die ooit in huis haal als er een mooie aanbieding is. Soms zijn xbox one games cheaper dan die voor de ps4, dan is het handig als je beide hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:53
Het lijkt mij erg sterk dat EA overgenomen wordt en xbox exclusive gaat worden, Geen enkel bedrijf met verstand sluit zomaar een markt uit met 70 miljoen verkochte ps4 consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Veel mensen lezen hier over "(of deels exclusief bv fut in fifa)" heen. Tuurlijk zullen ze niet ineens consoles gaan UITSLUITEN. Maar ik weet nog dat van bv BlackOps3 (of was het MW3?) de mappacks veel eerder uitkwamen op de PS3 dan de 360. En inderdaad, andere onderdelen die wel/niet uitkomen op een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Damnnn heb hier echt zin in.
Eurogamer noemt het de beste remake ooit gemaakt.
En dan nog technische zo sterk met deze graphics en 1080p/60 op de pro!!
Zin in!!
Booth schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:03:
Veel mensen lezen hier over "(of deels exclusief bv fut in fifa)" heen. Tuurlijk zullen ze niet ineens consoles gaan UITSLUITEN. Maar ik weet nog dat van bv BlackOps3 (of was het MW3?) de mappacks veel eerder uitkwamen op de PS3 dan de 360. En inderdaad, andere onderdelen die wel/niet uitkomen op een console.
Volgens mij heeft microsoft altijd de deals gehad vorige gen met cod.
En is het pas sinds de ps4 release van cod( welke weet ik niet meer) dat het omgedraaid is.

Maar dit zijn gewoon map pack deals. Maar zodra ms eigenaar is van de games wat houd ze dan tegen om ze exclusief te maken.
Wil je ze spelen koop maar een xbox/pc.
Denk niet dat ze dit doen, maja dacht ook dat er nooit iemand zo gek zou zijn om zoveel geld neer te leggen voor EA....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:53
Booth schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:03:
Nergens in het artikel (of het bron artikel) lees ik dat ze fut willen uitsluiten, dat lijkt me ook extreem onwaarschijnlijk om een Microtransactie based goed verkopend mechanisme exclusive te maken.

Dat van de mappacks of (een latere release datum van de hele game) is een goed punt, dat zou inderdaad kunnen, maar who cares, dan komt het een aantal maanden later, dat maakt in principe toch helemaal niks uit, in het geval van EA kan ik me simpelweg niet voorstellen dat het zover gaat komen dat ze de meeste EA games exclusive xbox gaan maken, daarmee draaien ze EA de nek om als ze dit xbox exclusive gaan maken en daar is de investering dan veel te groot voor.

Bovendien heeft het verleden wel bewezen hoe ellendig de deals kunnen uitpakken, bijvoorbeeld het jaar exclusive recht van tombraider op de xbox was nou niet bepaald een groot succes te noemen, die game verkocht voor geen meter op de xbox en pas toen die op de ps4 uitkwam een jaar later kwam de game uit de kosten.

Sowieso vraag ik me serieus af of dit hele exclusive games gedoe nog wel van deze tijd is en dat dat echt de reden is voor gamers om voor een platform te kiezen omdat net die ene game alleen op dat platform is, overal zijn tegenwoordig wel alternatieven voor en ik denk dat mensen eerder kiezen voor een bepaald platform waar al hun vrienden opzitten, of voor alternatieve redenen zoals betrouwbaarder online netwerk of betere support, lagere gameprijzen in de digitale store, makkelijker licentie model, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door robinez op 30-01-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom komt deze waarschijnlijk niet naar de PS? :(

Lijkt me echt leuk..

Begin is epic haha :D

[ Voor 30% gewijzigd door poor Leno op 30-01-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:39

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Op dit moment ga je inderdaad niet de PS4 markt uitsluiten.
Maar bij een nieuwe generatie consoles is het natuurlijk voor MS ideaal om een aantal (tijdelijke) exclusives uit te brengen uit het EA portfolio. Dat is het moment dat mensen meer geneigd zijn om 'over te stappen'

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
robinez schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:15:
[...]

Nergens in het artikel (of het bron artikel) lees ik dat ze fut willen uitsluiten, dat lijkt me ook extreem onwaarschijnlijk om een Microtransactie based goed verkopend mechanisme exclusive te maken.

Dat van de mappacks of (een latere release datum van de hele game) is een goed punt, dat zou inderdaad kunnen, maar who cares, dan komt het een aantal maanden later, dat maakt in principe toch helemaal niks uit, in het geval van EA kan ik me simpelweg niet voorstellen dat het zover gaat komen dat ze de meeste EA games exclusive xbox gaan maken, daarmee draaien ze EA de nek om als ze dit xbox exclusive gaan maken en daar is de investering dan veel te groot voor.

Sowieso vraag ik me serieus af of dit hele exclusive games gedoe nog wel van deze tijd is en dat dat echt de reden is voor gamers om voor een platform te kiezen omdat net die ene game alleen op dat platform is, overal zijn tegenwoordig wel alternatieven voor en ik denk dat mensen eerder kiezen voor een bepaald platform waar al hun vrienden opzitten, of voor alternatieve redenen zoals betrouwbaarder online netwerk of betere support, lagere gameprijzen in de digitale store, makkelijker licentie model, etc.
Voor alle Exclusives die ik interessant vind, heeft Microsoft heeft alternatieven. Daarom heb ik ook een Sony PlayStation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Argh, en ik heb al zo weinig tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb niks met EA en MS, dus ze doen maar. Het zegt wat over de positie van MS dat ze dit soort rare fratsen overwegen, als het waar is tenminste.

Laat ze eens wat meer investeren in onbekende talentvolle studio's zoals Sony dat heeft gedaan. Sea of Thieves is niet echt mijn ding verder, maar tenminste weer eens iets origineels uit de MS stal.

Ik ga er vanuit dat er dan wat timed exclusieve dingetjes komen, maar kan me niet voorstellen dat ze multiplatform franchises exclusief gaan maken.

Edit: Shadow of the Colossus nu op 93. We hebben er dus weer een instant classic bij. Gewoon 0 mixed en 0 negatieve reviews. :o

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 30-01-2018 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 17:52
v8power67 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:16:
[...]

Okee bizar....
Naja ze worden dan de disney van gaming wereld.
Leuk voor de xbox fanbase. Maar minder leuk voor de mensen die ea games voorheen gewoon als multiplatform zagen.

Ps zou precies zo reageren als sony dit zou doen.
Nog erger zelfs dan want ik wil geen sony/ea deal...
Ea is zo dood voor mij dat ik niet graag zou zien dat sony dit zou overnemen.
DutchOwnage schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:21:
Als Xbox fan zou ik het natuurlijk fantastisch vinden. Echter, ik heb het totaal niet op al die exclusiviteitsdeals. Het zou een schok zijn, en Amerikanen blijven Amerikanen als ze iets willen gaan ze er ook echt vol in plus Sony heeft niet de financiële middelen om dit te counteren idd.
Ik wil graag even reageren op de stelling dat de Xbox fanbase hier heel blij mee zou zijn? Waarom zou de fanbase hier blij mee moeten zijn? Dit betekent niet dat er ineens games op de Xbox uitkomen die er normaal niet op zouden worden uitgebracht. Dit betekent alleen dat Microsoft ineens heel veel minder geld gaat hebben vanwege de overname. Verder zal er niet veel aan veranderen. Ik word zelf niet blij als Sony ineens geen Fifa of andere EA games zou hebben (ook omdat ik zelf een PS4 heb...).

De 'fanbase' die hier blij mee zou worden is een groep die een andere groep zulke dingen zou misgunnen. Daarom ben ik het niet eens met deze stelling. Vanuit oogpunt van Microsoft begrijp ik zo een overname volldig, maar als Xbox gebruiker verandert er denk ik niet veel.
bram1984 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:23:
Heb niks met EA en MS, dus ze doen maar. Het zegt wat over de positie van MS dat ze dit soort rare fratsen overwegen, als het waar is tenminste.

Laat ze eens wat meer investeren in onbekende talentvolle studio's zoals Sony dat heeft gedaan. Sea of Thieves is niet echt mijn ding verder, maar tenminste weer eens iets origineels uit de MS stal.

Ik ga er vanuit dat er dan wat timed exclusieve dingetjes komen, maar kan me niet voorstellen dat ze multiplatform franchises exclusief gaan maken.

Edit: Shadow of the Colossus nu op 93. We hebben er dus weer een instant classic bij. Gewoon 0 mixed en 0 negatieve reviews. :o
Kijk dit zou ik als Xbox gebruiker WEL fantastisch vinden. Want dat zou betekenen dat er games worden gemaakt die normaal misschien niet de financiële middelen zouden hebben om gemaakt te worden of minder groot zouden worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Kartale op 30-01-2018 11:40 ]

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:47
bram1984 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:23:

Snap niet wat hier raar aan is. Of bedoel je Rare, want dat zijn degene die het maken en het is vanaf het begin als exclusive aangekondigd. Laat ze ook lekker wat exclusives hebben daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Kartale schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:36:
[...]

[...]

Ik wil graag even reageren op de stelling dat de Xbox fanbase hier heel blij mee zou zijn? Waarom zou de fanbase hier blij mee moeten zijn? Dit betekent niet dat er ineens games op de Xbox uitkomen die er normaal niet op zouden worden uitgebracht. Dit betekent alleen dat Microsoft ineens heel veel minder geld gaat hebben vanwege de overname. Verder zal er niet veel aan veranderen. Ik word zelf niet blij als Sony ineens geen Fifa of andere EA games zou hebben (ook omdat ik zelf een PS4 heb...).

De 'fanbase' die hier blij mee zou worden is een groep die een andere groep zulke dingen zou misgunnen. Daarom ben ik het niet eens met deze stelling. Vanuit oogpunt van Microsoft begrijp ik zo een overname volldig, maar als Xbox gebruiker verandert er denk ik niet veel.
En als PS4 gebruiker ook niet, hooguit dat je even wat langer moet wachten op de release van je favoriete game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
poor Leno schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:16:

Lijkt me echt leuk..

Begin is epic haha :D

[video]
Ziet er inderdaad leuk uit, maar Skull and Bones komt ook nog uit he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:38:
[...]

Snap niet wat hier raar aan is. Of bedoel je Rare, want dat zijn degene die het maken en het is vanaf het begin als exclusive aangekondigd. Laat ze ook lekker wat exclusives hebben daar.
Een complete en enorm grote multiplatform uitgever/ontwikkelaar overnemen vind jij normaal? Dat doe je alleen als je echt niet meer weet hoe je je shit anders op orde moet krijgen. In plaats van dat ze dat geld investeren in exclusieve en/of nieuw IP's (zie bijvoorbeeld Sony met Death Stranding en Spider-Man), gaan ze maar de concurrerende playerbase dwars zitten met eventuele exclusieve content. Nogmaals: als dit waar is. Anders heb ik uiteraard niks gezegd. Maar gelukkig heb ik weinig met sportgames en de singleplayers van EA shooters kan ik ook zonder moeite missen.

Hoe kom je bij Rare? Snap de link met EA even niet.

@Kartale Alsof EA de financiële middelen niet heeft. Het geld stroomt daar door alleen FIFA al met bakken binnen. En ook met andere franchises zullen ze niet te klagen hebben (Battlefield).

[ Voor 15% gewijzigd door bram1984 op 30-01-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalError schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:40:
[...]

Ziet er inderdaad leuk uit, maar Skull and Bones komt ook nog uit he ;)
Ja maar wss Q4 2018 pas ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 17:52
bram1984 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:41:
[...]

@Kartale Alsof EA de financiële middelen niet heeft. Het geld stroomt daar door alleen FIFA al met bakken binnen. En ook met andere franchises zullen ze niet te klagen hebben (Battlefield).
Je leest mijn quote verkeerd. Ik doelde op Microsoft + investeren in nieuwe IP's

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
Jasphur schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:39:
[...]

En als PS4 gebruiker ook niet, hooguit dat je even wat langer moet wachten op de release van je favoriete game
Tegenwoordig koop ik praktisch niets meer op de release dag, de games zakken zo ontzettend snel naar 50% van de releaseprijs, dat wachten (zeker met backlog) loont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jasphur schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:39:
[...]

Denk niet dat de meeste EA games nog naar PlayStation komen als ms ze overneemt. Waarom zou ms EA dan nog willen kopen? Vraag me alleen af of het is toegestaan dat Microsoft licensed franschises zoals star wars, fifa en madden exclusief mag houden. Verder zou Microsoft met EA in keer de console en pc markt in één keer kunnen openbreken voor hun zelf. Maar goed het gerucht komt van polygon, dus het zegt niet veel.

Hoop alleen niet dat dit gerucht invloed heeft op mijn Sony aandelen, heb er namelijk een fortuin inzitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Nieuwevolger Welke games versta je daar dan onder en welk argument zou je daarvoor hebben? Ik kan me echt niet voorstellen dat games als FIFA (en alle andere sporttitels) en Battlefield Xbox exclusive worden. Enig idee hoeveel geld ze daarmee mislopen? Dat gaan wat extra console sales echt niet rechttrekken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zie minecraft, in ieder geval zou het heel dom zijn om met de huidige generatie consoles Fifa bijv exclusief te maken.
Zoals Bram zegt loop je daar gigantisch veel geld mee mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Dat ze zoveel geld voor Minecraft betaald hebben kan ik nog altijd niet begrijpen, dat verdienen ze toch nooit terug?
bram1984 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:11:
@Nieuwevolger Welke games versta je daar dan onder en welk argument zou je daarvoor hebben? Ik kan me echt niet voorstellen dat games als FIFA (en alle andere sporttitels) en Battlefield Xbox exclusive worden. Enig idee hoeveel geld ze daarmee mislopen? Dat gaan wat extra console sales echt niet rechttrekken hoor.
Is FIFA niet al eens eerder tijdelijk exclusief geweest voor de xbox? Dat was toen in de periode dat de launch van de PS3 uitgesteld werd volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 30-01-2018 12:26 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt me ook niet. Indirect zou je dan wel veel meer X1/PC apperatuur verkopen maar niet dusdanig dat het EA opkopen je daar terug mee verdient.

Exclusieve features doe je met een marketing deal af.

Kopen voor de kennis/expertise voor nieuwe MS exclusive titels?

[ Voor 29% gewijzigd door dutchgio op 30-01-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48
Haha. Microsoft die EA overneemt en dan alle games exclusief maakt, wie ziet ze hier vliegen? Natuurlijk is EA interessant, maar ze zouden hun eigen glazen ingooien als ze dan niks meer op de Playstation uitbrengen. FIFA, NFL en Battlefield levert teveel centjes op om exclusief uit te brengen. Nee, de hoofdmoot zal gewoon crossplatform uitkomen. Met hier en daar een exclusieve DLC ding. Maar er zitten nog hele leuke franchises bij EA. En studio's die ze prima kunnen overnemen. Ik denk eerder dat het ze daar om te doen is. Mogelijk een dikke licentie voor de Frostbyte engine. Wie weet. Maar stoppen met Fifa. Kom op mensen, dat is echt niet reëel. En ik gok eerder dat ze dan voor timed exclusives gaan (want ze zijn simpelweg niet vies van geld). Een nieuwe Burnout die dan ala Tomb Raider een jaartje exclusive is. Ik vind het prima, zolang er maar meer games uitkomen. EA kan best toffe games maken, en misschien kan Microsoft de hebberigheid een beetje stoppen zodat nieuwe maps gewoon uit kunnen komen, zonder een lootboxfiasco.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:11:
Ik zou niet weten wat microsoft met EA moet als hun grote titels multiplatform blijven. Kunnen ze die 50 miljard beter ergens anders in stoppen of in de zak houden. Daarnaast met de start van de nieuwe generatie (wanneer zal het zijn ? 2020?) worden de kaarten gewoon weer opnieuw uitgedeeld en kan microsoft goed uit de voeten komen met hun sport games van EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Tot die tijd vermaak ik me wel, komt zat leuks uit dit jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:37:
[...]

Ik zou niet weten wat microsoft met EA moet als hun grote titels multiplatform blijven. Kunnen ze die 50 miljard beter ergens anders in stoppen of in de zak houden. Daarnaast met de start van de nieuwe generatie (wanneer zal het zijn ? 2020?) worden de kaarten gewoon weer opnieuw uitgedeeld en kan microsoft goed uit de voeten komen met hun sport games van EA.
Uhm, een shitload aan geld verdienen aan software verkopen op alle platforms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:45:
[...]

Uhm, een shitload aan geld verdienen aan software verkopen op alle platforms?
Dan kan Microsoft zelf net zo goed z'n games multiplatform maken als het zo bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Nieuwevolger schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:37:
[...]

Fifa17 is meer dan 10 miljoen keer verkocht op de PS4, en ongeveer 4.5 miljoen keer voor de Xbox360 + Xbox One samen.. Lijkt me sterk dat ze de PS4 markt gaan afstoten als het zulke cijfers oplevert ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoalng ze dan maar van Battlefield, DICE en de Frostbite engine afblijven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:51:
[...]

Dan kan Microsoft zelf net zo goed z'n games multiplatform maken als het zo bekijkt.
Kan, maar die gaan natuurlijk lang niet zoveel opleveren als FIFA, Battlefield, NBA, Battlefront, NHL. MS had een aardige start met exclusives, deze generatie. Maar ook zij weten dat het nu en in de nabije toekomst nauwelijks nog wat voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:00:
[...]

Kan, maar die gaan natuurlijk lang niet zoveel opleveren als FIFA, Battlefield, NBA, Battlefront, NHL. MS had een aardige start met exclusives, deze generatie. Maar ook zij weten dat het nu en in de nabije toekomst nauwelijks nog wat voorstelt.
Halo en Gears zijn anders nog steeds waardevolle ip's. Waarvan de verkopen worden tegengehouden door het lage marktaandeel van de xbox one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
bram1984 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:41:
[...]

Een complete en enorm grote multiplatform uitgever/ontwikkelaar overnemen vind jij normaal? Dat doe je alleen als je echt niet meer weet hoe je je shit anders op orde moet krijgen. In plaats van dat ze dat geld investeren in exclusieve en/of nieuw IP's (zie bijvoorbeeld Sony met Death Stranding en Spider-Man), gaan ze maar de concurrerende playerbase dwars zitten met eventuele exclusieve content. Nogmaals: als dit waar is. Anders heb ik uiteraard niks gezegd. Maar gelukkig heb ik weinig met sportgames en de singleplayers van EA shooters kan ik ook zonder moeite missen.

Hoe kom je bij Rare? Snap de link met EA even niet.

Nou ja ik weet niet waar EA vandaan komt omdat Rare de ontwikkelaar is van Sea of Thieves. Daar ging het toch over? Of mis ik nou wat? Rare is al jaren geleden overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:16:
[...]

Halo en Gears zijn anders nog steeds waardevolle ip's. Waarvan de verkopen worden tegengehouden door het lage marktaandeel van de xbox one.
Klopt. En als je die multiplatform gaat maken, dan blijft er helemaal niets meer van Xbox over en koopt iedereen sowieso een PlayStation. Bovendien gaan Halo en Gears multiplatform gezamenlijk waarschijnlijk niet eens zoveel geld in het laatje brengen als FIFA in zijn eentje doet, dus dan kan je beter EA opkopen.
Beakzz schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:19:
[...]

Nou ja ik weet niet waar EA vandaan komt omdat Rare de ontwikkelaar is van Sea of Thieves. Daar ging het toch over? Of mis ik nou wat? Rare is al jaren geleden overgenomen.
Ik denk het. Het gaat over het gerucht dat MS EA wilt overnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
bram1984 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:20:
[...]

Klopt. En als je die multiplatform gaat maken, dan blijft er helemaal niets meer van Xbox over en koopt iedereen sowieso een PlayStation. Bovendien gaan Halo en Gears multiplatform gezamenlijk waarschijnlijk niet eens zoveel geld in het laatje brengen als FIFA in zijn eentje doet, dus dan kan je beter EA opkopen.

[...]

Aah omdat jij geen quote gebruikte dacht ik dat je op Sea of Thieves reageerde aangezien dat er vlak boven stond. EA overnemen is gewoon raar idd :+ Iets te snel gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Lijstje met EA games voor de PS4.

/me Jasphur vindt / en lijkt, geen enkele game leuk :P

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 30-01-2018 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 19:50
Jasphur schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:29:

Veel teveel sport. Ik zou nog steeds graag SW: BF 2 doen, maar ik hou me nog steeds aan mijn zelf-opgelegde boycot :P

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Jasphur schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:29:

De Dragon Age spellen vind ik wel leuk. Zelfs de Inquisition versie; die ben ik zelfs de afgelopen tijd aan het spelen. Ondanks wat slechtere reviews vind ik 'm wel leuk.
En de Need for Speed spellen spreken mij ook wel aan, heb er een paar van gespeeld.
Verder ben ik niet zo'n sporter, dus al die sports games...

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:20:
[...]

[...]

Microsoft schiet er ook niks mee op dat straks als ze EA zouden hebben de helft van het hele aanbod exclusive houdt en de andere helft niet. Dan zitten ze dus echt tussen wal en schip. Je moet je ook beseffen dat het nog wel 1 of 2 jaar zou kunnen duren (mocht het gaan gebeuren, wat ik twijvel stel) voor dat z'n overname compleet is. Dan staat de nieuwe generatie vlak voor de deur en als ze ook nog eens betere hardware hebben dan de ps5 wordt z'n xbox voor heel veel Europeanen toch wel heel interessant. En met ea origin erbij hebben ze ook opeens een echte vinger in de pap met pc gaming.

En juist nu in een periode waarbij console games ook steeds meer en meer digitaal worden verkocht kunnen consoles steeds meer opbrengen. Het verkopen van abbonementen voor online gamen levert al belachelijk veel op, zo had Sony laats meer dan 30 miljoen ps plus abbonees. Als een game digitaal verkocht wordt krijgen MS/Sony/valve 30 procent van de inkomsten, die anders na een retailer gingen. En je hebt netflix (nu 120 miljard dollar waard op de beurs) die laat zien wat een succesvolle abbonementen dienst in content kan opleveren en Microsoft probeert dit nu te volgen. Ik denk dat dit een heel goed moment voor Microsoft is om hard toe te slaan zodat ze straks klaar staan voor de volgende generatie consoles en als ze echt nog een grote rol willen spelen in de gaming markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17

Bizar hoe goed deze game eruit ziet. Eindelijk een remake die de moeite/geld waard is.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Avioto schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:46:
[video]

Bizar hoe goed deze game eruit ziet. Eindelijk een remake die de moeite/geld waard is.
Er zijn toch wel aardig wat goede remasters/remakes verschenen?

Uncharted 1 t/m 3
The Last of Us
Crash Bandicoot
Modern Warfare
WipeOut
Metro Redux
Skyrim
Tomb Raider
Bioshock
Ratchet & Clank

En zo zijn er wel meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Final Fantasy XII The Zodiac Age! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kingdom hearth collections zijn de enige die tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
poor Leno schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:53:
Zoalng ze dan maar van Battlefield, DICE en de Frostbite engine afblijven :(
Och Battlefield heeft volgens mij zijn tijd ook wel gehad.
Na BF4 is Battlefield zijn identiteit kwijt (sommige zullen zeggen na BF3).

BF:Hardline was natuurlijk helemaal zooi, maar ook BF1 is gewoon veel minder interesant qua gameplay in mijn ogen, gunplay erg saai. Begrijp goed dat het wat meer mainstream is geworden, maar echt gevoel hebben dat je lekker potje geknald had ik eigenlijk nooit. Nee geef mij maar Karkand of Golmud railway, altijd plezier. :P

En ook al komen ze met nieuwe BF, mss in WW2, ik denk dat die identiteit niet meer terug komt.
Kijk nu wat meer naar games als Hell let Loose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Albinoraptor schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:51:
[...]

Och Battlefield heeft volgens mij zijn tijd ook wel gehad.
Na BF4 is Battlefield zijn identiteit kwijt (sommige zullen zeggen na BF3).

BF:Hardline was natuurlijk helemaal zooi, maar ook BF1 is gewoon veel minder interesant qua gameplay in mijn ogen, gunplay erg saai. Begrijp goed dat het wat meer mainstream is geworden, maar echt gevoel hebben dat je lekker potje geknald had ik eigenlijk nooit. Nee geef mij maar Karkand of Golmud railway, altijd plezier. :P

En ook al komen ze met nieuwe BF, mss in WW2, ik denk dat die identiteit niet meer terug komt.
Kijk nu wat meer naar games als Hell let Loose.
Eens...BF1 zou me meer moeten aanspreken door de setting, maar sinds 3 vind ik het allemaal minder ( 4 nog wel veel gespeeld). Beste uit de serie vind ik eigenlijk 1943.Lekker simpel maar goed en natuurlijk BC2. Hou mijn hart vast voor BC3. Ze gaan het vast weer verzieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
Wilde altijd nog een Xbox One kopen wanneer ik er meer tijd voor zou hebben en er meer games zouden zijn die me interesseren. Maar als MS EA koopt en vervolgens al EA hun games exclusief maakt voor de Xbox dan koop ik absoluut never nooit niet een Xbox...

Zou het een behoorlijk irritante actie vinden, alleen maar omdat ze zelf geen goede dev. studios op schijnen te kunnen richten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aenea schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:15:
[...]

Wilde altijd nog een Xbox One kopen wanneer ik er meer tijd voor zou hebben en er meer games zouden zijn die me interesseren. Maar als MS EA koopt en vervolgens al EA hun games exclusief maakt voor de Xbox dan koop ik absoluut never nooit niet een Xbox...

Zou het een behoorlijk irritante actie vinden, alleen maar omdat ze zelf geen goede dev. studios op schijnen te kunnen richten...
Niet om bijdehand te doen maar.......je bent toch gewoon game liefhebber? Even met de aannames dat het echt gebeurd en ms dan alles qua EA zelf houdt.......als daar games tussen zitten die je wil spelen, dan ga je zo'n boycot toch niet volhouden?

Aan de andere kant......in zo'n situatie worden de alternatieven misschen weer interesanter, PES voor FIFA etc etc......

Het maakt mij op zich niks uit op welk merkje ik speel. Ik denk dat het niet goed is voor de concurentie positie, wat je gewoon niet wil is een one horse race. Ben ook nieuwsgierig of zo'n take over wordt toegestaan in het kader van monopolie creëren.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
poor Leno schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:16:
Niks 'waarschijnlijks' aan, die komt niet naar de PS4. Het is ten slotte gemaakt door een MS first party studio. Heeft net zo veel kans op de PS4 te komen als Uncharted op de Xbox...
Pagina: 1 ... 60 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt ;)
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken :)