Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 17:33

Acid_Burn

uhuh

lennox-06 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:41:
misschien een rare opmerking maar ik vind dat je op een ps4 met een ps4 controller moet spelen en op de xbox met een xbox controller en niet met een xbox-achtige controller op een ps4 en andersom.

hoewel ik de xbox controller perfect vind hoor, maar het doet een beetje afbreuk op de ps4/xbox ervaring.
Ik krijg kramp in mijn handen van de ps4 controller... vandaar dat ik een convertertje gekocht heb om mijn Elite controller te kunnen gebruiken. Doet voor de rest niets af aan de 'PS4' ervaring. Waarom zou dat trouwens afbreuk doen aan de ervaring?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Acid_Burn schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:00:
Ik krijg kramp in mijn handen van de ps4 controller... vandaar dat ik een convertertje gekocht heb om mijn Elite controller te kunnen gebruiken. Doet voor de rest niets af aan de 'PS4' ervaring. Waarom zou dat trouwens afbreuk doen aan de ervaring?
Ooh nais ik wist niet dat dit er was. Welke moet ik dan hebben?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50
[...]

Converter lijkt me interessant, maar is zeker ook alleen bedraad?

Mijn musle memory is ook ingebakken op de layout van de xbox, daarom zou ik op zich ook een andere layout wel fijner vinden. Wireless lijkt me ook een voordeel (in mijn situatie dan), maar ik heb alleen nog hele goedkope dingen gezien. Zoals eerder gemeld dat je gas/rem 0 of 100% is bv. En hele slechte rumble.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Er komt zelfs een Dark Souls Trilogy naar de PS4, vooralsnog alleen in Japan!
Afbeeldingslocatie: https://images.pushsquare.com/news/2018/01/dark_souls_trilogy_coming_exclusively_to_ps4_this_summer_in_japan/attachment/0/original.jpg

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
/*snip* niet op de man

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 11-01-2018 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:44
[...]

Grappig, ik kreeg in het begin ook heel snel kramp in m'n handen van de PS4 controller. Gewend dat ik ben aan de Xbox One controller. Nu heb ik daar amper meer last van. Wellicht dat mijn handen wat meer gewend zijn aan de (naar mijn mening) foute onnatuurlijk positie van de tumbstick van de PS4 controller? Ik heb er nu in ieder geval geen last meer van.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 17:33

Acid_Burn

uhuh

Donstil schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:04:
[...]

Ooh nais ik wist niet dat dit er was. Welke moet ik dan hebben?
Martinspire schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:14:
[...]

Converter lijkt me interessant, maar is zeker ook alleen bedraad?
Ja, nadeel is inderdaad alleen bedraad.. alhoewel de 360 controller met een dongle wel draadloos kan :P
Ik heb deze:
https://www.amazon.com/Ga...ayStation-4/dp/B01HRRMAII

Bedraad is voor mij echter geen bezwaar omdat mijn consoles bij mijn computer staan en ik op mijn monitor game. PS4 staat achter mijn toetsenbord :P

Een minpuntje is wel dat het geluid van je headset niet werkt. Maar daar zijn wel andere oplossingen voor.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
*snip* Niet trollen...

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 11-01-2018 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 18:40

spaceboy

Op grote hoogte

-SaveMe- schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:17:
Er komt zelfs een Dark Souls Trilogy naar de PS4, vooralsnog alleen in Japan!

[...]
Waaah... $ 440 is wel redelijk pittig. Ik beschouw mezelf als erg groot fan, maar 400+ euro gaat zelfs mij wat ver.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:27:
[...]

Waaah... $ 440 is wel redelijk pittig. Ik beschouw mezelf als erg groot fan, maar 400+ euro gaat zelfs mij wat ver.
Hehe, ja, je bent fan of niet ;) Ik ben sowieso niet geinteresseerd. Enieg dat mij nog zou kunnen trekken is een remaster van deel 2. Daar was ik mee bezig op de 360 en toen kwam de PS4 en "I never looked back" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 17:50
400 euro en dan zonder demon souls? Wat zit er dan wel bij? Beeldjes, boekjes en andere CE meuk ofzo? (Misschien een rare opmerking maar ik geef daar dus niet zoveel om ;) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:36:
400 euro en dan zonder demon souls? Wat zit er dan wel bij? Beeldjes, boekjes en andere CE meuk ofzo? (Misschien een rare opmerking maar ik geef daar dus niet zoveel om ;) )
Even de link volgen en je had kunnen lezen dat het pakket bevat:
The bundle contains all three Dark Souls titles, packing Dark Souls Remastered together with Dark Souls II: Scholar of the First Sin and Dark Souls III. The overall package also includes themed bookends, a special disc case, art cards, item encyclopedias, and soundtrack CDs for each game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Acid_Burn schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:20:
[...]

[...]

Ja, nadeel is inderdaad alleen bedraad.. alhoewel de 360 controller met een dongle wel draadloos kan :P
Ik heb deze:
https://www.amazon.com/Ga...ayStation-4/dp/B01HRRMAII

Bedraad is voor mij echter geen bezwaar omdat mijn consoles bij mijn computer staan en ik op mijn monitor game. PS4 staat achter mijn toetsenbord :P

Een minpuntje is wel dat het geluid van je headset niet werkt. Maar daar zijn wel andere oplossingen voor.
Cool, ik bestel er een, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Assassins Creed Rogue komt uit voor PS4, inclusief alle DLC. Het origineel was destijds alleen te spelen op de vorige generatie consoles!

De vraag is, of deze nog wel mee kan, na Syndicate en Origins ...

EN,

Eurogamer vergelijkt Code Vein met Bloodborne qua gameplay!
Code Vein is a game I'm confident I'll enjoy, and one I'd so far recommend to Souls fans and newcomers alike, but I'm not sure I'll ever be captivated by it. The combat has plenty of teeth, and the partner system could be rewarding if the other Revenant buddies are as robustly designed as Mia, but those diminishing returns do take their toll, and what I've experienced of the narrative and world leaves me scratching my head. The greatness of Souls and Bloodborne is that every component feels like the expression of a single, abiding enigma, some vast metaphysical truth that informs everything, and which you piece together at a largely subconscious level as you roam, fight and die. For all the elaborateness of the art and talk of recovering lost memories, I don't yet get that sense from this game. There's plenty of blood pumping through Code Vein, but I'm still searching for its heart.

[ Voor 83% gewijzigd door -SaveMe- op 11-01-2018 18:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Nou, ik heb de Collective Minds Strikepack besteld. Ben benieuwd hoe dat gaat spelen :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 10:19
YakuzA schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:56:
[...]

Waar had je hem voor 44 gezien eigenlijk? in de pricewatch staat alles op de 55 eu :)
pricewatch: Red Dead Redemption 2, PlayStation 4
Dat was bij YourGameZone. De prijs staat daar ondertussen ook weer op 54,95. Was dus een tijdelijke actie.

Edit: als ik even verder gelezen had, bijvoorbeeld 1 post verder, dan had ik gezien dat iemand anders al met exact dezelfde reactie was gekomen. Slapert dat ik ben :z

[ Voor 14% gewijzigd door MisterMichel op 11-01-2018 19:28 ]

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
-SaveMe- schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:37:
[...]

Even de link volgen en je had kunnen lezen dat het pakket bevat:

[...]
Ja sorry, en op de foto was ook al een en ander zichtbaar, het punt wat ik probeerde te maken is dat ik voor 400 euro byzondere dingen verwacht, en dus niet de min of meer, standaard ce vulling. Maar als je het omdraaid wat zou er voor dat geld nog meer bij moeten, ik moet toegeven dat ik dan ook stil blijf. Ik vind het wel zwak dat ze ook niet even een remaster van demon souls erbij gedaan hebben, maar weet ook niet hoe dat copy right technisch etc zit.

TLDR: 400 is een hoop geld, maar als je een echte dark souls fan bent, die van CE houdt, dan is het mogelijk wel het geld waard, ik ben zowel geen CE als geen echte souls fan dus voor mij niet.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sagat Ik vind het ook veel geld hoor voor weinig. En die boekensteunen etc kunnen mij ook gestolen worden. Maar ja, je hebt nu eenmaal van die verzamelaars die kicken op dit soort spul (en geld teveel hebben) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
-SaveMe- schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:48:
@Sagat Ik vind het ook veel geld hoor voor weinig. En die boekensteunen etc kunnen mij ook gestolen worden. Maar ja, je hebt nu eenmaal van die verzamelaars die kicken op dit soort spul (en geld teveel hebben) :)
Agreed, ik ben ook zeker geen tegenstander van CE's maar euh ja, jouw woorden vatten het erg mooi samen.
Veel geld voor weinig inderdaad.

Viel me wel op dat net als gewone games ook de CE's wel in prijs droppen. Iig toen we nog een eplaza in afoort hadden. Misschien ook de reden dat die toko over de kop gegaan was :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:46:
Assassins Creed Rogue komt uit voor PS4, inclusief alle DLC. Het origineel was destijds alleen te spelen op de vorige generatie consoles!

[video]

De vraag is, of deze nog wel mee kan, na Syndicate en Origins ...

EN,

Eurogamer vergelijkt Code Vein met Bloodborne qua gameplay!

[...]
Dit is feitelijk gewoon Black Flag in een ander jasje. Ik heb inmiddels 30 uur in Origins zitten, dus dit kan alleen maar tegen gaan vallen. Black Flag heb ik ook helemaal kapotgespeeld, dus ik sla deze rustig over.
Vrijdag schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:49:
Nou, ik heb de Collective Minds Strikepack besteld. Ben benieuwd hoe dat gaat spelen :)
Eerst even een week wennen, maar daarna wil je niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:12:
[...]

Dit is feitelijk gewoon Black Flag in een ander jasje. Ik heb inmiddels 30 uur in Origins zitten, dus dit kan alleen maar tegen gaan vallen. Black Flag heb ik ook helemaal kapotgespeeld, dus ik sla deze rustig over.
Het is anders best een leuke game. En omdat AC4 toch alweer een tijdje geleden is, is dat ook wel weer verfrissend. Ik blijf die controls een stuk fijner vinden en ook de combat is een stuk makkelijker (meer op show gericht dan moeilijkheid). Ik weet niet wat voor prijs ze ervoor gaan vragen, maar overall was dat geen slechte titel. Ik vraag me vooral af: waarom nu? Het doet mij denken dat er dit najaar geen AC komt en ze dus misschien over zijn naar een 2 jaars cyclus?

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 12-01-2018 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:04
Voor de liefhebbers, Amazon.de heeft weer een '3 halen 2 betalen' actie op games.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
Er komt in juni een heuze Dakar game aan:

Ik hoop alleen dat ie wat beter is dan de mobile game die laatst is uitgekomen, want die is echt flut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Martinspire schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:31:

[video]

Ik hoop alleen dat ie wat beter is dan de mobile game die laatst is uitgekomen, want die is echt flut.
Interessant. Al hoop ik wel dat er een VR mode inzit. Ijdele hoop ben ik bang ;(

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb mijn Sunset Orange Dualshock v2 binnen. Me happy! Mooi dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

[video]

Ik heb vrij weinig met racegames maar het lijkt me wel heel tof om in het spel met de motor te scheuren daar :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Geteisem schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:02:
[...]

Interessant. Al hoop ik wel dat er een VR mode inzit. Ijdele hoop ben ik bang ;(
Ik denk dat we al blij mogen zijn als het daadwerkelijk een leuke game is :+

Maar zonder gekheid, volgens mij wordt het gemaakt door dezelfde gasten als de WRC games? Niet heel verkeerd, maar ook niet super. Al is een zand-racegame sowieso wel weer wat anders, dus daardoor lekker fris. Maar de trailer ziet er wat nep uit en zoals ik zeg was de mobile game ook al niet veel soeps, maar het is wel een andere studio.

Waarom ze hem dan in juni uitbrengen en niet gewoon december oid zodat het dichter bij de Dakar zit, is me ook nog een raadsel. De laatste game waar Dakar voertuigen in zaten was volgens mij een Dirt game. Met de MAN van Stacey en dergelijke. Was erg leuk dus daarom ook wel interessant. Al verwachten mensen natuurlijk een veel te realistische game en die kans acht ik vrij klein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 19:02

Winkiller

De Mopperpot

[video]

Grappig, hou ik zeker in de gaten als Dakar liefhebber. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:51:
[...]

Het is anders best een leuke game. En omdat AC4 toch alweer een tijdje geleden is, is dat ook wel weer verfrissend. Ik blijf die controls een stuk fijner vinden en ook de combat is een stuk makkelijker (meer op show gericht dan moeilijkheid). Ik weet niet wat voor prijs ze ervoor gaan vragen, maar overall was dat geen slechte titel. Ik vraag me vooral af: waarom nu? Het doet mij denken dat er dit najaar geen AC komt en ze dus misschien over zijn naar een 2 jaars cyclus?
Tja het voelt gewoon last gen en als je AC4 gedaan hebt, weet je wat je kunt verwachten. Alles is een kopie, behalve de setting.

Ik vind de combat van Origins trouwens echt een verademing. Lekker onvoorspelbaar en niet meer dat hersenloze simpele button bashen.

Volgens mij hebben ze een tijdje geleden al gezegd dat AC een tweejarige cyclus gaat hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 14:52
bram1984 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:31:
[...]

Tja het voelt gewoon last gen en als je AC4 gedaan hebt, weet je wat je kunt verwachten. Alles is een kopie, behalve de setting.

Ik vind de combat van Origins trouwens echt een verademing. Lekker onvoorspelbaar en niet meer dat hersenloze simpele button bashen.

Volgens mij hebben ze een tijdje geleden al gezegd dat AC een tweejarige cyclus gaat hanteren.
Ik moet ACO nog spelen, maar ik vond dat hersenloze simpele butoon bashen eigenlijk wel prima voor AC. Ik speel die spellen vooral om de historische feitjes/verhaaltjes (daar zal ik wel de enige in zijn :P) en het verkennen van de gebieden.

Is het vechten echt zo veel tactischer geworden?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:37:
[...]

Ik speel die spellen vooral om de historische feitjes/verhaaltjes (daar zal ik wel de enige in zijn :P) en het verkennen van de gebieden.
Nee hoor, ik ken er meer die het (deels) daarom spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
bram1984 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:12:
[...]

Eerst even een week wennen, maar daarna wil je niet anders meer.
Ik zag dat het al geleverd is (supersnel trouwens, vanuit België!) dus van het weekend ga ik het proberen. Gebruik jij die macro's ook of alleen de paddles?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vrijdag schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:40:
[...]

Ik zag dat het al geleverd is (supersnel trouwens, vanuit België!) dus van het weekend ga ik het proberen. Gebruik jij die macro's ook of alleen de paddles?
Alleen de paddles. Zou niet eens weten hoe de rest werkt. :+
Jasphur schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:37:
[...]

Ik moet ACO nog spelen, maar ik vond dat hersenloze simpele butoon bashen eigenlijk wel prima voor AC. Ik speel die spellen vooral om de historische feitjes/verhaaltjes (daar zal ik wel de enige in zijn :P) en het verkennen van de gebieden.

Is het vechten echt zo veel tactischer geworden?
Het is nu ook niet dat je langer bezig bent met gevechten, maar er zit gewoon wat meer diepte in een het is veel leuker om te doen, vind ik. Vijanden kunnen je nu gelijktijdig aanvallen in plaats van een voor een. En je hebt een manual combat stance. Verder kun je locken en parry'en. Net Bloodborne dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:36
Klor schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:04:
Maar je kan toch gewoon met een 2e account online op de primary PS4 en online op het eigen account op de niet primary PS4? Dan heb je maar 1 keer plus nodig.
Ik heb een tijdje lopen zoeken hoe het nou allemaal zit en wat mogelijk is qua primary en niet primary en ps plus of niet, gebruiker toevoegen of niet. En ik moet zeggen dat het vast simpel is, maar zoals het her en der beschreven staat kan ik er af en toe geen touw aan vastknopen.
Ook dit forum heb ik ff lopen doorzoeken, maar wat jij hier zegt klopt volgens mij.

Ik had een PS4 met daarop PS plus.
Heb sinds kort ook een PS4 Pro erbij en vroeg me af wat er nou dus precies mogelijk was qua online gamen en games ook weer kunnen downloaden op de nieuwe ps4 Pro (of niet).

Maar ik heb op de nieuwe PS4 Pro kunnen inloggen met mijn eigen hoofdaccount en de aangeschafte games kunnen downloaden naar de Pro (die dus ook al op mijn oude PS4 staan)
Mijn zoontje heeft een gebruiker toegevoegd op de PS4 Pro maar nog geen PS + aangeschaft daarop.

Het vreemde is dat we nu op de gewone PS4 online kunnen, maar tegelijk ook op de Pro (met dus maar 1 aangeschafte PS plus)???

Ik weet niet wat hij precies gedaan heeft of hoe het nou allemaal werkt, maar ik dacht dus PS plus 2 keer te moeten aanschaffen om 2 keer tegelijk online te kunnen, maar dat hoeft dus helemaal niet.
En eerlijk gezegd snap ik het nog steeds niet helemaal, hahaha 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:49
Vandaag kwam ik de allergoedkoopste nieuwe PlayStation 4 ooit tegen: https://www.intertoys.nl/...gendary-edition/1351130?. :)

Sony PlayStation 4 500GB + Destiny The Taken King Legendary Edition +Uncharted 4: A Thief's End voor € 9,98.

[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 12-01-2018 20:51 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 09:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik vond de combat uit Black Flag en Syndicate eigenlijk een stuk beter dan wat nu in ACO zit. Ik kan me er hierdoor ook niet echt toe zetten om er nog mee verder te gaan.
Ik vind de setting van ACO weergaloos mooi maar door de gameplay gaat het waarschijnlijk de eerste AC worden die ik niet ga uitspelen. Volgehouden tot Memphis ergens rond level 20, maar eigelnijk viel de game me al vanaf het eerste moment zwaar tegen.

Vooral dus door het combat systeem, maar ook door de ongelofelijk domme vijanden die je al na 5 seconden na het breken van line of sight compleet vergeten zijn. Suf lootsysteem waar ik me nog steeds bij afvraag waarom zoiets zo nodig in een AC game moet? Eentonige quests, meh. En dan die dieren. Komt er een stel van die nijlpaarden met hun bek wagenwijd open achter je aan rennen... Lol. :D

Wat ik naast de setting wel erg tof vind is dat je je mount automatisch van A naar B kan laten lopen, terwijl je met Senu vanuit de lucht van de prachtige wereld kan genieten.

[ Voor 4% gewijzigd door Voxalizer op 12-01-2018 21:00 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Nier Automata is in Amazon US beschikbaar. Denk de simpele variant. Kost met verzendkosten $47,- komen hier nog extra kosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
theduke1989 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:01:
Nier Automata is in Amazon US beschikbaar. Denk de simpele variant. Kost met verzendkosten $47,- komen hier nog extra kosten bij.
Mogelijk 21% BTW en €13 inklaringskosten. Bij post uit de VS is die kans best groot.
Jumpman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:50:
Vandaag kwam ik de allergoedkoopste nieuwe PlayStation 4 ooit tegen: https://www.intertoys.nl/...gendary-edition/1351130?. :)

Sony PlayStation 4 500GB + Destiny The Taken King Legendary Edition +Uncharted 4: A Thief's End voor € 9,98.
Uitverkocht -O- (logisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt ps4 pro met de btw vrije dagen van de mm dus het goedkoopst? Of zijn er plekken die het nu al goedkoper aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 03:17:
Wordt ps4 pro met de btw vrije dagen van de mm dus het goedkoopst? Of zijn er plekken die het nu al goedkoper aanbieden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eM0T8uhz0NhVPklBuk6r5WxO/full.jpg

Weet je of ie überhaupt meedoet aan de BTW actie?
Mediamarkt wil nog wel eens het een en andere buitensluiten namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ja v&a!😉

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Volgens mij was Amazon een keer de goedkoopste tot nu toe met ongeveer € 283,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Jumpman schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:23:
[...]

Volgens mij was Amazon een keer de goedkoopste tot nu toe met ongeveer € 283,00.
Duitsland in mm was in november €284,- meteen gekocht. Geen spijt van. Zal eens kijken of een leuke aanbieding is. In Luxemburg hier kost de PRO €430,- |:( _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:26
De goedkoopste pro vind je denk ik nu op V&A. Of anders eind mei, als iedereen vakantiegeld krijgt, dan zijn er ook vaak aanbiedingen. Maar goedkoper dan op Black Friday heb ik ze nog niet gezien. Ik ben nu al een vast bedrag per maand aan het reserveren voor een 4K Oled tv voor Black Friday 2018, die trouwens op 23 november valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:47:
[...]

Ga er maar vanuit dat consoles uitgesloten zijn.
Dat weet je zeker? Voorafgaande jaren ook zo geweest? Wist wel dat bv apple nooit meedeed maar game consoles ook dus..

Wil het gewoon af en toe op 65 inch tv spelen, ben verder een leek op ps4 gebied..dan is voor af en toe die 400 wel veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kolere als je die lijst ziet dan vraag ik mijzelf af wat er wel meedoet met de btw dagen 8)7 (17,8% korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voornamelijk witgoed, tv's, pc's/laptops, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand leuke spellen benoemen die het aanschaffen van ps4 waard maken? Hou alleen niet van die final fantasy-achtige dingen en vecht of schietspelletjes..meer auto's, voetbal, tennis, quiz-achtige spellen enz.Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:18:
(...) meer auto's, voetbal, tennis, quiz-achtige spellen enz.Tips?
GT Sport, Fifa, Tennis World Tour, That's You.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:22:
[...]

GT Sport, Fifa, Tennis World Tour, That's You.
:)
Thanks..die tennis world tour moet alleen dit jaar nog uitkomen las ik, helaas nog niet te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:01
Kan iemand leuke spellen benoemen die het aanschaffen van ps4 waard maken? Hou alleen niet van die final fantasy-achtige dingen en vecht of schietspelletjes..meer auto's, voetbal, tennis, quiz-achtige spellen enz.Tips?
Een gewone ps4 slim of Xbox One S doet het ook prima voor dat soort games hoor, zeker als je maar af en toe speelt. d:)b

De Slim is al regelmatig voorbij gekomen onder 200 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anton.net schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:32:
[...]

Een gewone ps4 slim of Xbox One S doet het ook prima voor dat soort games hoor, zeker als je maar af en toe speelt. d:)b

De Slim is al regelmatig voorbij gekomen onder 200 euro...
Ja maar dan kan je niet 4k spelen als je een 4k spel hebt toch? Wat doet de pro trouwens met niet 4k spellen op een 4k tv? Gaat ie dan grandioos upscalen of blijft het 1080?

Lees de topicwaarschuwing... even zoeken naar het antwoord

[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 13-01-2018 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:01
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:43:
[...]

Ja maar dan kan je niet 4k spelen als je een 4k spel hebt toch? Wat doet de pro trouwens met niet 4k spellen op een 4k tv? Gaat ie dan grandioos upscalen of blijft het 1080?
De enige console die echt 4k kan afspelen, is de Xbox One X.
De ps4 pro gebruikt checkerboard 4k.
Lees dit topic eens door, of gebruik google. Dit soort vragen zijn al vaak gesteld. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Yes I can, ik heb een PS4 gekocht voor het spel "Drive Club" absoluut mijn type race spel.
Alleen jammer dat achteraf bleek dat ik toch niet zo goed was als ik dacht na mijn Forza avonturen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Verwijderd Jammer dat je een vrij beperkte voorkeur voor wat betreft genre hebt, waardoor je pareltjes als Bloodborne, The Witcher, Horizon, Battlefield en misschien zelfs Uncharted aan je voorbij laat gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:36:
[...]

Dat weet je zeker? Voorafgaande jaren ook zo geweest? Wist wel dat bv apple nooit meedeed maar game consoles ook dus..

Wil het gewoon af en toe op 65 inch tv spelen, ben verder een leek op ps4 gebied..dan is voor af en toe die 400 wel veel.
Consoles zijn altijd al uitgesloten geweest bij die actie. Net als alle andere game gerelateerde zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Vraag: Kan het zijn dat Drive Club beter loopt op een Pro ?
Ik heb het gevoel van wel nu ik het zelf geprobeerd heb, of ben ik nu helemaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:06
ik probeer in te loggen in de psn store....krijg ik deze melding: Uw computer of netwerk verzendt mogelijk geautomatiseerde query's. Ter bescherming van onze gebruikers kunnen we uw verzoek nu niet verwerken. Bezoek onze Help-pagina voor meer informatie.

ik snap er niks van,ik doe niks geks op de pc,

we hebben sindskort kpn....met ziggo heb ik deze melding nog nooit gezien....

iemand een idee/tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

joey82 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:14:
ik probeer in te loggen in de psn store....krijg ik deze melding: Uw computer of netwerk verzendt mogelijk geautomatiseerde query's. Ter bescherming van onze gebruikers kunnen we uw verzoek nu niet verwerken. Bezoek onze Help-pagina voor meer informatie.

ik snap er niks van,ik doe niks geks op de pc,

we hebben sindskort kpn....met ziggo heb ik deze melding nog nooit gezien....

iemand een idee/tip?
Tip: probeer een andere DNS in je netwerk instellingen van je PS4 en probeer opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Winkiller schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:55:
[...]

Yes I can, ik heb een PS4 gekocht voor het spel "Drive Club" absoluut mijn type race spel.
Alleen jammer dat achteraf bleek dat ik toch niet zo goed was als ik dacht na mijn Forza avonturen. ;)
Driveclub is echt een topgame. Altijd nog weer verbaasd, hoe goed die graphics zijn voor een game uit 2014 (Eigenlijk zelfs 2013).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jumpman schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:24:
[...]

Driveclub is echt een topgame. Altijd nog weer verbaasd, hoe goed die graphics zijn voor een game uit 2014 (Eigenlijk zelfs 2013).
Helemaal mee eens. Drive Club is een geweldige ervaring en prachtig gemaakt, vooral de regendruppels etc.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Anton.net schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:48:
[...]

alsof je enige verschil merkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:06
Winkiller schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:19:
[...]

Tip: probeer een andere DNS in je netwerk instellingen van je PS4 en probeer opnieuw.
het was niet op de ps4 maar op de pc.....

net ff kpn gebeld die heeft t 1 en ander gedaan,t ging zo snel,,maar nu doet ie t weer,,vraag me af of dit vaker voorkomt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Anton.net schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:48:
[...]

Lees dit topic eens door, of gebruik google. Dit soort vragen zijn al vaak gesteld. :)
Zo hee, ga jij even lekker kort door de bocht hier!

Is nogal een bewering die je daar maakt! En nog incorrect ook!

Beide consoles kunnen 4k aan, beide kunnen native 4k video streamen, de One S en One X hebben een 4k bluray speler, beide consoles doen aan manieren om een mooier beeld op 4k TV's te krijgen dan standaard upscalen van 1080p, beide doen aan checkerboard rendering, wel heeft de One X regelmatig net hogere resoluties, soms zelfs native, dan de Pro.

Of je het verschil tussen de twee consoles met multiplats gaat merken hangt ook mede af aan je TV, de grootte van de TV en de kijk afstand.

En eigenlijk vraag ik me ook af waarom je uberhaupt de One X aanhaalt in een PS4 topic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Aenea schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:53:
[...]

<Mening>

Beide consoles kunnen 4k aan, beide kunnen native 4k video streamen, de One S en One X hebben een 4k bluray speler, beide consoles doen aan manieren om een mooier beeld op 4k TV's te krijgen dan standaard upscalen van 1080p, beide doen aan checkerboard rendering, wel heeft de One X regelmatig net hogere resoluties, soms zelfs native, dan de Pro.

<mening>

En eigenlijk vraag ik me ook af waarom je uberhaupt de One X aanhaalt in een PS4 topic :?
Jullie hebben alle twee gelijk in deze. De Xbox One X heeft echter wel vaker Native 4K (BR-Disc, games) en dat is wat hij bedoeld waarschijnlijk.

Dat laatste is iets wat zonder roze bril prima kan. Mensen met een roze bril worden daar soms wat onrustig van dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 18:40

spaceboy

Op grote hoogte

Speelt iemand hier Shadow of Mordor wel eens? Ik snap het niet helemaal, ik ben rond level 10 en ik heb het gevoel dat ik ass kick maar als ik met zo'n stronghold bezig ben lijkt er geen eind te komen aan enemies. Ik slacht er echt tientallen (en soms een captain) maar ze BLIJVEN komen (en uiteindelijk ga ik wel weer een keer de pijp uit) 😀

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:05
Ik speel het inderdaad en dat betekent dat je één van de orcs alarm hebt laten slaan zodat ze blijven komen. Devies is dan heel hard wegrennen om muren of door struikjes heen om ze af te schudden.
De gealarmeerde orcs geven ook maar 1 xp per stuk dus het is niet lonend om ze te blijven slachten.

[ Voor 20% gewijzigd door psych op 14-01-2018 00:05 ]

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:24:
@Verwijderd Jammer dat je een vrij beperkte voorkeur voor wat betreft genre hebt, waardoor je pareltjes als Bloodborne, The Witcher, Horizon, Battlefield en misschien zelfs Uncharted aan je voorbij laat gaan ;)
Haha, geloof ik graag. Het is bij nader inzien het misschien toch niet waard om een PS4 aan te schaffen als ik nu al weet dat ik geen spellen in al die genres zal willen spelen, terwijl het grootste gedeelte van het aanbod juist daaruit bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 12:24
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:54:
[...]

Haha, geloof ik graag. Het is bij nader inzien het misschien toch niet waard om een PS4 aan te schaffen als ik nu al weet dat ik geen spellen in al die genres zal willen spelen, terwijl het grootste gedeelte van het aanbod juist daaruit bestaat.
Als je ondanks alle pareltjes die er voor de ps4 zijn, nog steeds twijfelt, is er echt maar een advies, niet kopen.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merdera schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:00:
[...]

Als je ondanks alle pareltjes die er voor de ps4 zijn, nog steeds twijfelt, is er echt maar een advies, niet kopen.
Racespel met zo'n stuur en pedalen die je apart moet kopen lijkt me wel weer vet maar die dingen zijn niet voor PS4 bedoeld maar alleen voor de Xbox, als ik het goed begrijp. Ook weer jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe bedoel je dat?
Thrustmaster en Logitech sturen zijn er ook gewoon voor de PS4 ;)
En qua racegames heb je op de PS4 ook genoeg variatie, met oa Driveclub, GT Sport, Project Cars en Need for Speed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:35:
Hoe bedoel je dat?
Thrustmaster en Logitech sturen zijn er ook gewoon voor de PS4 ;)
En qua racegames heb je op de PS4 ook genoeg variatie, met oa Driveclub, GT Sport, Project Cars en Need for Speed.
Hehe niet goed begrepen dus. Zoals ik al zei, een leek op het gamegebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Vergeet Dirt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor alle platform liefhebbers die na Crash nog niet genoeg gehad hebben

Komt in februari uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Dragonball Fighter Z geprobeerd, lukt voor geen ene hol om verbinding te maken met de server.
Ik dacht dat hier ook offline mee kon worden gespeeld..Blijkbaar niet,

Games moeten echt eens ophouden om eerst de verbinding te maken met een server alvorens je wat kunt kiezen in de menu opties..

Maar goed, reden genoeg om de game ongespeeld al weer te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Donstil schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:20:
[...]

Jullie hebben alle twee gelijk in deze. De Xbox One X heeft echter wel vaker Native 4K (BR-Disc, games) en dat is wat hij bedoeld waarschijnlijk.

Dat laatste is iets wat zonder roze bril prima kan. Mensen met een roze bril worden daar soms wat onrustig van dat klopt.
En dat is dan ook precies wat ik zei ook, wat ie echter beweerde klopte gewoon niet, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
bram1984 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:41:
[...]

Yep dat is 'm. Echt heel relaxed. In shooters heb ik altijd springen en reload eronder zitten zodat mijn duimen niet van de sticks hoeven.

Nu bezig met AC en rechter paddle is freerunnen terwijl de linker bukken/omlaag klimmen is. Gewoon fijn dat je dan de camera kan blijven besturen. Je kan ze on-the-fly toewijzen aan andere knoppen. Ook de D-pad bijvoorbeeld. Of R/L3.
Nou, ik heb 'm binnen maar vroeg me af hoe jij dat doet met pairen. Ik heb ook een Turtlebeach 500p en volgens de instructies moet ik elke keer als ik mijn PS4 opstart (of reboot) deze stappen uitvoeren:
1. aanzetten met controller
2. usbkabel in PS4
3. usbkabel in controller
4. druk X
5. dongle van headset aansluiten
6. druk X
7. headset aanzetten.

Kan ik dat niet gewoon overslaan want hoewel het maar een paar stappen zijn vind ik het eigenlijk wel irritant. Of werkt de Strikepack dan niet goed meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Is er een complete edition van the evil within deel 1, ik dacht dat ik zo iets had gezien. Kan voor de pc geweest zijn. Via google niet gevonden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Origins schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:29:
Dragonball Fighter Z geprobeerd, lukt voor geen ene hol om verbinding te maken met de server.
Ik dacht dat hier ook offline mee kon worden gespeeld..Blijkbaar niet,

Games moeten echt eens ophouden om eerst de verbinding te maken met een server alvorens je wat kunt kiezen in de menu opties..

Maar goed, reden genoeg om de game ongespeeld al weer te verwijderen.
Dit is een open beta, de game zelf is gewoon offline te spelen. De beta niet, want dan zullen genoeg mensen gewoon de beta blijven spelen na release en de game niet eens aanschaffen (die gewoon af en toe potje willen vechten). Nu kunnen ze gewoon de servers offline gooien na de beta en kan je er niet meer op.

Is niks nieuws met beta’s dit ;)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
ASNNetworks schreef op zondag 14 januari 2018 @ 23:17:
[...]

Dit is een open beta, de game zelf is gewoon offline te spelen. De beta niet, want dan zullen genoeg mensen gewoon de beta blijven spelen na release en de game niet eens aanschaffen (die gewoon af en toe potje willen vechten). Nu kunnen ze gewoon de servers offline gooien na de beta en kan je er niet meer op.

Is niks nieuws met beta’s dit ;)
Ik hoop voor ze dat de game zelf gewoon offline te spelen is voordat er uberhaubt een check komt met of je wel verbonden bent met het netwerk.
Het is een steeds vaker terugkomend iets in games tegenwoordig, je kunt tegenwoordig maar weinig games even snel opstarten en beginnen.

Overigens had je een tutorial prima ook offline kunnen zetten, echter was deze ook bereikbaar na een verbinding met de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 19:50
Ik heb een probleem met "No Signal" :

- mijn Onkyo receiver is zojuist ter reparatie geweest en heeft een nieuw HDMI-board gekregen
- voor de reparatie ging alles goed als ik de PS4 via de receiver liet lopen

Na de vervanging van het board lijken de PS4 Pro en de Onkyo niet meer met elkaar te willen praten:

- PS4 via Onkyo geeft "no signal"
- PS4 direct op TV met dezelfde kabel werkt
- Ziggo Mediabox via Onkyo op dezelfde HDMI poort werkt

Heeft iemand hier ervaring mee?

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 11:59

Griffin

Is mythical

Veneficus schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:38:

- mijn Onkyo receiver is zojuist ter reparatie geweest en heeft een nieuw HDMI-board gekregen

Na de vervanging van het board lijken de PS4 Pro en de Onkyo niet meer met elkaar te willen praten:

Is de output van de PS4 compatible met de Onkyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Griffin schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:47:
[...]

Is de output van de PS4 compatible met de Onkyo?
Voor de reparatie van de Onkyo (TX-NR646) had ik 'm ook via de Onkyo lopen, en dat ging allemaal goed. Dus in principe ja.

Ik heb 'm nu weer even via de TV aangesloten en audio met ARC via de TV, maar dan loopt het geluid een fractie achter, wat ongelooflijk irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 11:59

Griffin

Is mythical

Veneficus schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:53:
[...]

Voor de reparatie van de Onkyo (TX-NR646) had ik 'm ook via de Onkyo lopen, en dat ging allemaal goed. Dus in principe ja.
Erg vaag, zover gaat mij kennis niet. Zou bijna even contact opnemen met de reparateur)
Ik heb 'm nu weer even via de TV aangesloten en audio met ARC via de TV, maar dan loopt het geluid een fractie achter, wat ongelooflijk irritant is.
Volgens mij moet je wel ergens een delay kunnen instellen lijkt mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Veneficus schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:38:

Het beste is de PlayStation 4 Pro direct op de TV of monitor aansluiten, als je hem eerst op de versterker aansluit, dan loopt je latency op. In de versterker kan je vaak de delay voor het geluid bijstellen tot deze goed synchroon gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Jumpman schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:08:
[...]
Het beste is de PlayStation 4 Pro direct op de TV of monitor aansluiten, als je hem eerst op de versterker aansluit, dan loopt je latency op. In de versterker kan je vaak de delay voor het geluid bijstellen tot deze goed synchroon gaat.
Griffin schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:04:

[...]

Volgens mij moet je wel ergens een delay kunnen instellen lijkt mij?
Ja, maar dat kan alleen maar méér delay opleveren. Dan gaat het geluid alleen nog maar meer achterlopen op het beeld. Het beeld gaat dan namelijk eerst naar de TV, en van daaruit gaat het geluid naar de versterker. Als zowel beeld als geluid via de versterker gaan, dan kan de versterker de synchronisatie beide kanten op doen. Dan introduceer je wel input-lag, omdat het beeld dan ook iets vertraagd wordt, maar dan loopt het allemaal in ieder geval wel synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ben benieuwd wat de kwaliteit gaat opleveren op mijn budget 4K Samsung UE-55MU6120 4K tv met mijn PS4 PRO en dan ''Boost modus''

Moet wel games kopen die het ondersteunen. Maar vermoed dat games als Uncharted en dergelijke het wel gewoon ondersteunen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Boost modus is juist voor de games die zelf de pro niet ondersteunen.

Dus het is altijd ten minste een van de twee, of ze ondersteunen de pro volledig, of ze hebben baat bij boost mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
jongf7 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:37:
Boost modus is juist voor de games die zelf de pro niet ondersteunen.

Dus het is altijd ten minste een van de twee, of ze ondersteunen de pro volledig, of ze hebben baat bij boost mode.
Met daarbij de aanvulling dat de boost modus nooit 4K of iets dergelijks zal ondersteunen. Het zorgt enkel voor een hogere framerate, als dat mogelijk is. Dus is de framerate locked op 30fps en wordt die op de standaard PS4 ook altijd gehaald, dan merk je niets van de boost modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
theduke1989 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:30:
ben benieuwd wat de kwaliteit gaat opleveren op mijn budget 4K Samsung UE-55MU6120 4K tv met mijn PS4 PRO en dan ''Boost modus''

Moet wel games kopen die het ondersteunen. Maar vermoed dat games als Uncharted en dergelijke het wel gewoon ondersteunen .
Games zoals Just Cause 3 krijgen echt een goede kick van de Boost Modus, maar bij GTAV merk ik bijvoorbeeld helemaal geen verschil.

Games die het ondersteunen hebben dan waarschijnlijk een PRO patch gekregen en dan werkt de boost modus niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 15-01-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veneficus schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:16:
[...]

[...]

Ja, maar dat kan alleen maar méér delay opleveren. Dan gaat het geluid alleen nog maar meer achterlopen op het beeld. Het beeld gaat dan namelijk eerst naar de TV, en van daaruit gaat het geluid naar de versterker. Als zowel beeld als geluid via de versterker gaan, dan kan de versterker de synchronisatie beide kanten op doen. Dan introduceer je wel input-lag, omdat het beeld dan ook iets vertraagd wordt, maar dan loopt het allemaal in ieder geval wel synchroon.
Ik snap wat je bedoelt, maar in de werkelijkheid heb je geen delay die een gewone sterveling merkt.

Beelden werken met single frames, audio met 1/4 van frames.. dus als er zo eentje 1/4 of 2/4 off ligt, merk je het niet want het wordt sowieso gelijk getrokken met de beeld frames dacht ik.. en het gaat te snel om te merken.

Ik heb de PS gewoon aan de tv en de audio via een versterker. Dat gaat gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
poor Leno schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:58:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar in de werkelijkheid heb je geen delay die een gewone sterveling merkt.

Beelden werken met single frames, audio met 1/4 van frames.. dus als er zo eentje 1/4 of 2/4 off ligt, merk je het niet want het wordt sowieso gelijk getrokken met de beeld frames dacht ik.. en het gaat te snel om te merken.

Ik heb de PS gewoon aan de tv en de audio via een versterker. Dat gaat gewoon goed :)
Merk jij geen verschil? Ik heb het gecheckt of ik niet compleet gek was: in het PS4 menu met menu-geluidjes aan. Direct uit de TV klinkt het "plonk" direct als ik van menu-item wissel. Als ik het geluid via ARC over de receiver laat lopen, dan klinkt de "plonk" pas na het wisselen van item. Het verschil is klein, maar merkbaar. Ook bijvoorbeeld in Fallout: het is het verschil tussen geluid tijdens een schot, of een geluid vlak na het schot.

Het kan ook aan de Onkyo processing settings liggen dat het verschil oploopt, en dat het bij Direct (passthrough) mode beter is. Maar dan moet ik even kijken of ik bij Direct mode wel fatsoenlijk 5.1 surround heb. Welke settings gebruik jij op de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veneficus schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Merk jij geen verschil? Ik heb het gecheckt of ik niet compleet gek was: in het PS4 menu met menu-geluidjes aan. Direct uit de TV klinkt het "plonk" direct als ik van menu-item wissel. Als ik het geluid via ARC over de receiver laat lopen, dan klinkt de "plonk" pas na het wisselen van item. Het verschil is klein, maar merkbaar. Ook bijvoorbeeld in Fallout: het is het verschil tussen geluid tijdens een schot, of een geluid vlak na het schot.

Het kan ook aan de Onkyo processing settings liggen dat het verschil oploopt, en dat het bij Direct (passthrough) mode beter is. Maar dan moet ik even kijken of ik bij Direct mode wel fatsoenlijk 5.1 surround heb. Welke settings gebruik jij op de versterker?
Geen idee of t aan Onkyo ligt.. Ik heb m op dolby digital, THX, DTS etc.. (Marantz)

Met mijn spellen (vooral BF1) echt nergens last van.. Ook niet in het PS menu..

PS: Ik zou idd Direct gebruiken.. niet een of andere gekke preset..
PS2: Ik heb m via de Optical out.

[ Voor 5% gewijzigd door poor Leno op 15-01-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
poor Leno schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:14:
[...]

Geen idee of t aan Onkyo ligt.. Ik heb m op dolby digital, THX, DTS etc.. (Marantz)

Met mijn spellen (vooral BF1) echt nergens last van.. Ook niet in het PS menu..

PS: Ik zou idd Direct gebruiken.. niet een of andere gekke preset..
PS2: Ik heb m via de Optical out.
Optical out direct van PS4 naar Marantz? Dat had ik ook in mijn hoofd als optie. Dan kan ik me in ieder geval wel voorstellen dat er geen delay is, omdat de TV er niet tussen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 15:14

On_E

Housemusic

Top beta van Dragon Ball Fighter Z, geen enkel potje kunnen spelen omdat de server eruit lag. :P

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veneficus schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:21:
[...]

Optical out direct van PS4 naar Marantz? Dat had ik ook in mijn hoofd als optie. Dan kan ik me in ieder geval wel voorstellen dat er geen delay is, omdat de TV er niet tussen zit.
How wacht.. had je m van de tv weer out naar versterker?? :D

Ja dat geeft (mini) delay vaak hahaha _O-

Ik dacht misschien gebruik je een splitter zoals zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/aa/16/4a/aa164a512866c8e22f09d42377e7af86.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:25:
[...]

How wacht.. had je m van de tv weer out naar versterker?? :D

Ja dat geeft (mini) delay vaak hahaha _O-

Ik dacht misschien gebruik je een splitter zoals zoiets:

[afbeelding]
Dat doet HDMI ARC ja, als je een apparaat aansluit op de HDMI van je TV en je TV weer naar je versterker kun je het geluid op die manier doorlussen. Niet heel handig i.v.m. vertragingen, beter gewoon direct op je versterker aansluiten. Optical kent beperkingen op maximale doorvoer van bandbreedte en dus geluidsstreams (max. Dolby Digital of DTS)/1,5 Mbps.
Pagina: 1 ... 54 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt ;)
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken :)