Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
Sowieso elke jaar rond Black Friday voor € 37,50 of € 39,99 te kopen tot nu toe.grun93 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:44:
[...]
In de algemene voorwaarden staat alleen dat deze korting niet van toepassing is voor leden van wie het abonnement in deze periode automatisch verlengd wordt. Hoe zit het met de overige leden? Ik zit hier wat op te googelen en vind wat tegenstrijdige berichten. De een zegt dat de actie alleen voor nieuwe leden geldt, anderen zeggen dat kortingen gewoon gestapeld kunnen worden.
Mijn abo loopt pas af in november volgend jaar, maar zou met deze korting wel een extra jaar willen bijkopen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Via de website heb je links verschillende categorieën, waaronder demo's.lennox-06 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:02:
Heb je geen categorie in de ps store waar je alle demo’s van spellen kan zien om te testen?
Ja, je moet eerst scrollen naar alle games en dan is er ook een sectie demo's (en free to play)lennox-06 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:02:
Heb je geen categorie in de ps store waar je alle demo’s van spellen kan zien om te testen?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Nadeel is wel dat je vaak het complete spel moet downloaden voor een paar minuten gameplay
Demo van The Evil Within 2 vond ik wel vet.
Je kunt de demo binnen een uur uitspelen. Maar als je alle side missies doet ben je er toch wel 4-5 uur mee zoet. Dat is best veel gameplay voor een demo.
Ook de demo van Wolfenstein 2 gedaan. Je moet het complete spel downloaden (+-50GB) En je kunt maar 20-30 min spelen
Blij dat ik me heb ingehouden; ik ben van mening dat als ik games zie die ik echt wil kopen, ik ze toch wel koop. En games die vooral goed geprijsd zijn, tja, dan maar niet. Het scheelt een enorme backlog, geld, en schuldgevoel ("ik heb het voor niets gekocht want ik speel het niet en ga dat waarschijnlijk nooit doen").
Het verschilt natuurlijk per aanbieding; GT-sport voor 19,99 (Intertoys) was een no-brainer voor mij, maar Wipeout en een andere game kopen omdat het 30,- kost terwijl ik niet eens een andere game kon kiezen was onhandig; vooral omdat Wipeout los "maar" 20 euro kost.
Lang verhaal kort: De store heeft goede aanbiedingen maar ik ben blij dat ik me soms inhoud
Ander koop je hem bij de Media Markt voor € 16,99TheProf82 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:03:
Ik zit net 10 minuten rond te struinen door de Playstation store en had bijna weer iets gekocht. Maar ik besefte me toen dat ik het vooral koop omdat het goedkoop/goedkoper is, niet omdat ik het echt wil spelen.
Blij dat ik me heb ingehouden; ik ben van mening dat als ik games zie die ik echt wil kopen, ik ze toch wel koop. En games die vooral goed geprijsd zijn, tja, dan maar niet. Het scheelt een enorme backlog, geld, en schuldgevoel ("ik heb het voor niets gekocht want ik speel het niet en ga dat waarschijnlijk nooit doen").
Het verschilt natuurlijk per aanbieding; GT-sport voor 19,99 (Intertoys) was een no-brainer voor mij, maar Wipeout en een andere game kopen omdat het 30,- kost terwijl ik niet eens een andere game kon kiezen was onhandig; vooral omdat Wipeout los "maar" 20 euro kost.
Lang verhaal kort: De store heeft goede aanbiedingen maar ik ben blij dat ik me soms inhoud
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 15-12-2017 21:10 ]
Haha, helemaal waar, maar ik bespaar liever 5 euro en heb de game digitaal. Ik wil, als ik al aan mijn PS4 toekom, ook echt op de bank kunnen zitten en niet op moeten staan voor een schijfje. Als ik game, ben ik extreem luiJumpman schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:08:
[...]
Ander koop je hem bij de Media Markt voor € 16,99.
Weet iemand of in bovenstaande bundel Minecraft los is meegeleverd of dat ie is vooringestalleerd/je een voucher krijgt? Als het een losse game is levert ie nog €18 aan tegoed op bij de CeX en maakt het nog voordeliger
Je krijgt er €13 cash voor!Jochemm schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:48:
https://www.bol.com/nl/p/...12/?suggestionType=browse
Weet iemand of in bovenstaande bundel Minecraft los is meegeleverd of dat ie is vooringestalleerd/je een voucher krijgt? Als het een losse game is levert ie nog €18 aan tegoed op bij de CeX en maakt het nog voordeliger
Waarom zou je €18 tegoed willen ? spellen die CEX verkoopt zijn **** duur.
AC Origins verkopen ze bijv 2e hands voor €55. Terwijl je hem ook nieuw voor €40 kan kopen.
Dat is waar, maar oude games zijn vaak wel voor een prikkie op te halen. Ik heb nog €50 aan waardebonnen dus dan zou ik hem voor 136 op kunnen pikkenSefaex schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:51:
[...]
Je krijgt er €13 cash voor!
Waarom zou je €18 tegoed willen ? spellen die CEX verkoopt zijn **** duur.
AC Origins verkopen ze bijv 2e hands voor €55. Terwijl je hem ook nieuw voor €40 kan kopen.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Verwijderd
https://store.playstation...90006_01-PSPLUSSUBS12MDIS
1 jaar voor €44,99.
Die is in deal of al in deal geweest was 34 of 39 eurogiantgiantus schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:09:
Zal Assassins creed nog langs komen in de deals? Of ww2?
Verwijderd
https://store.playstation...TORE-MSF75508-12DEALS17/1
LET OP: de prijzen zijn nog niet aangepast.
Hoe was dat andere jaren? Komen ze aan het eind nogmaals terug?daflux schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:19:
[...]
Die is in deal of al in deal geweest was 34 of 39 euro
49,99 dat is toch gewoon geen 'deal'Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:29:
Call of Duty®: WWII en Call of Duty®: WWII - Digital Deluxe de nieuwe kerstdeals:
https://store.playstation...TORE-MSF75508-12DEALS17/1

LET OP: de prijzen zijn nog niet aangepast.DigitalError schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:39:
[...]
49,99 dat is toch gewoon geen 'deal'vind het echt schraal dit jaar
Denk dat hij €35 of €40 gaat kosten.
euh, er staat toch bij dat je 28% korting krijgt en dat ie is afgeprijsd van 69,99 naar 49,99Sefaex schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:46:
[...]
Denk dat hij €35 of €40 gaat kosten.

Wat een kut deal is het dan.DigitalError schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:49:
[...]
euh, er staat toch bij dat je 28% korting krijgt en dat ie is afgeprijsd van 69,99 naar 49,99

Shikata ga nai.
FTFY. Het probleem zit vaak bij bepaalde publishers. Activision en Take Two doen echt geen drol om die prijzen eens omlaag te halen voor oude games. Een Blops1 kan nog rustig 20 euro of meer kosten. Terwijl een oude Assassins Creed al veel omlaag gaat en de nieuwe ook acceptabel in de sales kan staan.Shinobi-vs-Gast schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:41:
Bij 'deals' op de PlayStation Store van Activision moet je sowieso al de verwachtingen laag houden.
Die publishers zien ook wel dat gta en cod als een malle verkoopt, ook zonder de prijs verlaging. Dan zijn ze gek als ze het wel doen.Martinspire schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:39:
[...]
FTFY. Het probleem zit vaak bij bepaalde publishers. Activision en Take Two doen echt geen drol om die prijzen eens omlaag te halen voor oude games. Een Blops1 kan nog rustig 20 euro of meer kosten. Terwijl een oude Assassins Creed al veel omlaag gaat en de nieuwe ook acceptabel in de sales kan staan.
Ik had het met Black Friday gemist en had vorige week een plus abbo genomen... Volgens mij kan ik 'm nog cancellen en deze halen, of heb ik het mis?Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:42:
Tijdelijke aanbieding in de PlayStation Store geeft je 25% korting op een PlayStation Plus jaarabonnement:
https://store.playstation...90006_01-PSPLUSSUBS12MDIS
1 jaar voor €44,99.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Als je die ook via PSN hebt gekocht, is die nu van jou en zit dat jaar al bij je huidige abonnement.Grumpmeister schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:53:
[...]
Ik had het met Black Friday gemist en had vorige week een plus abbo genomen... Volgens mij kan ik 'm nog cancellen en deze halen, of heb ik het mis?
Ik zal zo eens even kijken; in meer detail:cornfed99111 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:01:
[...]
Als je die ook via PSN hebt gekocht, is die nu van jou en zit dat jaar al bij je huidige abonnement.
7 december heb ik PS Plus via PSN zelf aangeschaft (60 euro). Nu, dus iets meer dan een week verder, is deze aankoop 45 euro. Ik ben dus bang dat ik aan de 60 euro vast zit, tenzij ik het binnen enkele dagen opzeg en deze van 45 aanschaf (want dat heb ik nu nog niet gedaan, en ik ben nog niet van plan om 2 jaar PSN te hebben
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Kom op en draag je 15 euro verlies als een kerel.Grumpmeister schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:05:
[...]
Ik zal zo eens even kijken; in meer detail:
7 december heb ik PS Plus via PSN zelf aangeschaft (60 euro). Nu, dus iets meer dan een week verder, is deze aankoop 45 euro. Ik ben dus bang dat ik aan de 60 euro vast zit, tenzij ik het binnen enkele dagen opzeg en deze van 45 aanschaf (want dat heb ik nu nog niet gedaan, en ik ben nog niet van plan om 2 jaar PSN te hebben)
Kan natuurlijk, maar het is gewoon zonde. Is toch weer een kratje bierWinkiller schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:06:
[...]
Kom op en draag je 15 euro verlies als een kerel.
Ha ha, wat men al niet over heeft voor bier...Grumpmeister schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:11:
[...]
Kan natuurlijk, maar het is gewoon zonde. Is toch weer een kratje bier
In principe kan het. Wist ik tot nu ook niet.
"Abonnementsservices
Je kunt een aankoop van een abonnementsservice annuleren en een restitutie voor je PSN-portemonnee aanvragen binnen 14 dagen vanaf de oorspronkelijke transactiedatum, zelfs als je bent begonnen het abonnement te gebruiken. De restitutie zal worden verminderd op basis van de periode dat je het abonnement hebt gebruikt. Dit kan als twee afzonderlijke transacties in de transactiegeschiedenis van je account zichtbaar zijn: een restitutie van het volledige oorspronkelijk betaalde bedrag voor je portemonnee en een afschrijving voor de periode dat je de service hebt gebruikt.
Als je profiteert van een gratis proefperiode wanneer je je voor een service aanmeldt, begint de 14-daagse annuleringsperiode op de dag dat wij je bestelling van de gratis proefperiode aanvaarden en wordt de duur van de gratis proefperiode opgenomen in de periode van 14 dagen. Als je je bijvoorbeeld aanmeldt voor een gratis proefperiode van 7 dagen en aan het einde van de proefperiode wordt er geld van je portemonnee afgeschreven voor het abonnement, heb je 7 dagen om het te annuleren nadat het geld bij je portemonnee in rekening is gebracht.
Opmerking: Bij aankoop van een abonnementsservice zoals PlayStation®Plus ga je akkoord met een doorlopend abonnement met periodieke facturering (bv. jaarlijkse facturering). Je kunt de betalingen op elk gewenst moment stoppen door [Automatische verlenging] uit te schakelen (klik hier voor meer informatie), maar na de eerste 14-daagse annuleringsperiode ontvang je geen restitutie voor gedane betalingen. Als je [Automatische verlenging] uitschakelt, blijft je abonnement actief totdat de volgende betaling verschuldigd is, en daarna wordt het abonnement beëindigd."
Dus je moet wel betalen voor de verbruikte dagen van je abonnement. De rest krijg je weer terug.
Het herroepingsrecht geldt niet voor digitale producten (bron: consumentengids).Grumpmeister schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:05:
7 december heb ik PS Plus via PSN zelf aangeschaft (60 euro). Nu, dus iets meer dan een week verder, is deze aankoop 45 euro. Ik ben dus bang dat ik aan de 60 euro vast zit, tenzij ik het binnen enkele dagen opzeg en deze van 45 aanschaf
inmiddels zie ik dat het kennelijk wel kan, netjes.
[ Voor 5% gewijzigd door grun93 op 16-12-2017 19:17 ]
Ik kots van dergelijke praktijken, ander voorbeeld: men koopt een console voor 500 euro. Een week later is hij in de aanbieding voor 450 euro, console van 500 euro word terug gestuurd en die van 450 euro word gekocht. Een week later koop ik bij diezelfde shop of winkel een console en krijg de terug gebrachte in mijn maag gesplitst terwijl ik dit niet weet, we praten dan over een gebruikt artikel. Ik weet het het is toegestaan maar ik hoop van harte dat er iets aan gedaan word, tot die tijd koop ik geen console binnen een week of 6 na uitkomen er van.Grumpmeister schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:11:
[...]
Kan natuurlijk, maar het is gewoon zonde. Is toch weer een kratje bier
Overigens bij meerdere webshops een pre-order plaatsen en de gene die het eerst levert word afgenomen door de besteller en de rest canceled, als maar genoeg kopers dergelijk praktijken hanteren zorgen ze ervoor dat andere kopers misgrijpen en dat hoort in mijn ogen ook niet.

Inderdaad, na de feestdagen gaan ze ook weer stunten, ook met PSN of XBOX Live.zetje01 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:49:
Als je een koopje wilt, moet je het kopen als het goedkoop is.
Vorig jaar 19-12 bij Wehkamp 12 maanden PSN voor 37,49, het kan dus nog goedkoper dan 45,=.
Via Wehkamp | PlayStation 4 Pro 1TB wit 349,= | PlayStation 4 Pro 1TB zwart 349,=|
[ Voor 28% gewijzigd door Winkiller op 16-12-2017 20:22 ]
Helemaal eens hoor, ik zou het normaliter zelf ook niet doen, maar bij deze had ik het in overweging omdat het een online dienst is en geen (fysiek) product. Hiermee zou ik niemand duperen in ieder geval.Winkiller schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:49:
[...]
Ik kots van dergelijke praktijken, ander voorbeeld: men koopt een console voor 500 euro. Een week later is hij in de aanbieding voor 450 euro, console van 500 euro word terug gestuurd en die van 450 euro word gekocht. Een week later koop ik bij diezelfde shop of winkel een console en krijg de terug gebrachte in mijn maag gesplitst terwijl ik dit niet weet, we praten dan over een gebruikt artikel. Ik weet het het is toegestaan maar ik hoop van harte dat er iets aan gedaan word, tot die tijd koop ik geen console binnen een week of 6 na uitkomen er van.![]()
Overigens bij meerdere webshops een pre-order plaatsen en de gene die het eerst levert word afgenomen door de besteller en de rest canceled, als maar genoeg kopers dergelijk praktijken hanteren zorgen ze ervoor dat andere kopers misgrijpen en dat hoort in mijn ogen ook niet.
[...]
Inderdaad, na de feestdagen gaan ze ook weer stunten, ook met PSN of XBOX Live.
Vorig jaar 19-12 bij Wehkamp 12 maanden PSN voor 37,49, het kan dus nog goedkoper dan 45,=.
Via Wehkamp | PlayStation 4 Pro 1TB wit 349,= | PlayStation 4 Pro 1TB zwart 349,=|
Echter als ik het zo allemaal lees (op PlayStation oa.) gaat het wel wat gedoe zijn qua restitutie, en tegen de tijd dat het geregeld is, is deze deal toch wel weer voorbij. Ik laat 't voor wat het is, volgend jaar ga ik er gewoon op tijd bij zijn qua deals.
dat ligt niet aan psn, dat ligt aan de game zelf. ik denk dat de uitgever namelijk nog steeds bepaald wat er wel of niet te spelen is in de demolennox-06 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:03:
Wat is het toch klote om demo’s te spelen via psn. Je krijgt continue cutscenes naar je hoofd gesmeten die je bijna nooit kan skippen. Pas na 20 minuten later kan ik ff rustig gameplay spelen. Beter gooien ze je voortaan midden in de gameplay.
Dat bedoelde ik ook niet. Weet ik ook wel.DigitalError schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:06:
[...]
dat ligt niet aan psn, dat ligt aan de game zelf. ik denk dat de uitgever namelijk nog steeds bepaald wat er wel of niet te spelen is in de demo
Ik laat nu misschien toppers liggen omdat ik niet weet of ik het wel iets vind, een demo zou mij dan over de streep kunnen trekken.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Voor de developer misschien niet maar voor ons wel.dvdkiwi schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:48:
Klopt, maar een beta is geen demo.
Smiling as the shit comes down...
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet al te serieus met een demo omga, ik zit zo snel mogelijk alles te rushen en te proberen, vind ik het snel saai ? verwijder ik hem direct. ik neem de tijd niet echt. misschien zijn de devs bang voor mensen als ikdvdkiwi schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:28:
Sowieso zijn er veel te weinig demo's beschikbaar.
Ik laat nu misschien toppers liggen omdat ik niet weet of ik het wel iets vind, een demo zou mij dan over de streep kunnen trekken.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 21:21
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dat was voor de prijsverhoging. Ik denk dat de 40 euro bijgamemania op blackfriday wel ver het goedkoopste is dat we het nog voorbij zullen zien komen. En bij wehkamp en dergelijke 45 wel als laagste prijs.Winkiller schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:49:
[...]
Inderdaad, na de feestdagen gaan ze ook weer stunten, ook met PSN of XBOX Live.
zat al een tijdje te wachten tot die eens goedkoop voorbij kwam.Chaoss schreef op zondag 17 december 2017 @ 09:22:
Wolfenstein New Order is in de aanbieding voor 4,99. Dus toch maar eens gekocht, erg vermakelijke game, stukje nostalgieook nog redelijk uitdagend.
tip: evil within 1 (en 2 ook) zijn nu mooi in de aanbieding.
Sinds ik een pro heb, zijn de menu's en de store echt een stuk vloeiender geworden.warcow schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:05:
wat een rotsysteem is die ps stote op de ps4. Ik kan niet eens even een paar spellen kopen zonder dat het vastloopt op het laadscherm bij aanklikken van een game. Letterlijk 90 % van de keren dat ik die store open loopt het vast. Moeilijk frustrerend.
Je kan maar bij 1 PS4 primair ingesteld staan, dus dat betekend dat jouw account ook maar op 1 andere PS4 kan staan. Helaas...MadMoody schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:20:
Vraagje: Ik heb nu 2 PS4's in huis. Eén als primaire en één als secundaire. Alles wat ik koop via de store kan ook op het account van mijn zoon (de secundaire PS4) gespeeld worden. Wat nu als er een 3e PS4 bij zou komen, kan dit dan ook op de 3e PS4 als deze ook als secundair staat ingesteld? Het gaat hier om 3 accounts, mijn eigen account is het hoofdaccount en voor mijn 2 zoons heb ik 2 subaccounts. Mijn vraag is of dat kan, ik heb al gezocht op Google, maar kon niet echt een helder antwoord vinden. De één zegt dat 2 PS4's het maximum is, maar ik lees ook verhalen dat het wel kan. Wie helpt mij uit de brand?
Ben je hier zeker van ? Volgens mij kan alleen op de primary PS4 content die jij aangekocht hebt ook door andere accounts gespeeld worden. Op je secondary PS4 kan alleen jij de door jou gekochte content spelen.MadMoody schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:20:
Eén als primaire en één als secundaire. Alles wat ik koop via de store kan ook op het account van mijn zoon (de secundaire PS4) gespeeld worden.
Als je zonen op een PS4 met hun accounts spellen kunnen spelen die jij online aangekocht hebt, dan wil dat zeggen dat die PS4 jouw primary is.
Dat is toch hoe ik het altijd begrepen heb (zelf nog over nagedacht om 2 PS4s te hebben, maar uiteindelijk niet gedaan wegens de vele beperkingen). Overigens nooit eerder beseft, maar dit is wel duidelijk een dikke min voor digitale aankopen vs aankopen op schijf. Al is het wel zo dat eenzelfde game tegelijk op beide PS4s kan gespeeld worden, namelijk de kinderen op jouw primary, en jij op je secondary PS4..
Of je meer dan 1 secondary PS4 kunt hebben, durf ik niet te zeggen, maar dan nog zou het IMHO niet toelaten van je kinderen op een van die secondaries jouw games te laten spelen.
PS: idem overigens met online play. Op jouw primary PS4 en als jij PS+ hebt, kan iedereen online gamen zelfs al hebben zij geen PS+. Op je secondary kan alleen jij online als zij geen PS+ hebben.
PS2: https://www.playstation.c.../about-device-activation/ . Dus vrij zeker dat 3 PS4s niet gaat werken. Het voorbeeld daar met de PS3 maakt duidelijk dat je met de PS3 bvb niet op 3 verschillende systemen je games kan spelen. Die "1 (2)" bij PS4 gaat wellicht over het feit dat je op de tweede PS4 al de beperking hebt zoals ik hierboven uitlegde.
[ Voor 20% gewijzigd door Twixie op 17-12-2017 10:50 ]
ik heb een pro. misschien eens een bedraad netwerk proberen ipv wifi.Anton.net schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:15:
[...]
Sinds ik een pro heb, zijn de menu's en de store echt een stuk vloeiender geworden.
BScolorsone schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:30:
[...]
Je kan maar bij 1 PS4 primair ingesteld staan, dus dat betekend dat jouw account ook maar op 1 andere PS4 kan staan. Helaas...
Op mijn PS4 staan 4 accounts.
1) Mijn main account
2) Mijn amerikaanse account
3) Account van vriendin
4) Japanse account.
En ze staan allemaal op primaire.
Op de PS3 kon je geloof ik maar 1 of 2 accounts op primaire zetten. Maar op de PS4 kan je dit in ieder geval doen met meerdere accounts (hoeveel exact weet ik niet)
Wat @colorsone bedoelt is dat er slechts 1 PS4 systeem de primary kan zijn van jouw account. En dat klopt. Wat jij zegt is dat van meerdere accounts hetzelfde systeem primary kan zijn, en dat klopt natuurlijk ook, maar dat helpt de originele vraagsteller natuurlijk niets aangezien die al 2 systemen heeft en er zelfs een 3de bij wil.Sefaex schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:53:
[...]
BS
1) Mijn main account
3) Account van vriendin
4) Japanse account.
Op de PS3 kon je geloof ik maar 1 of 2 accounts op primaire zetten. Maar op de PS4 kan je dit in ieder geval doen met meerdere accounts (hoeveel exact weet ik niet)
Wat @colorsone echter bedoelt dat als er 1 je primary is, je daarom slechts op 1 andere nog je account kan hebben, is me echter niet duidelijk.
Klopt. als ik mijn primair account die nu op mijn broer's zijn playstation nu op mijn playstation weer primair zet. Gaat staat die bij hem niet meer als primair dus kan hij de games niet meer spelen die ik gedownload heb. En dat was de vraag die gesteld werd.Twixie schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:59:
[...]
Wat @colorsone bedoelt is dat er slechts 1 PS4 systeem de primary kan zijn van jouw account. En dat klopt. Wat jij zegt is dat van meerdere accounts hetzelfde systeem primary kan zijn, en dat klopt natuurlijk ook, maar dat helpt de originele vraagsteller natuurlijk niets aangezien die al 2 systemen heeft en er zelfs een 3de bij wil.
Wat @colorsone echter bedoelt dat als er 1 je primary is, je daarom slechts op 1 andere nog je account kan hebben, is me echter niet duidelijk.
@Sefaex Voordat je 'bullshit' gaat roepen check eerst de feiten
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Volgens mij maakt dat niets uit. Subaccounts heeft m.i. meer te maken met hoe budgetten voor PSN beheerd worden en dergelijke.psych schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:01:
Maakt het nog uit dat de vraagsteller het over sub accounts van zijn zonen heeft?
Betekend dit dat je niet van het ene account kan downloaden naar het het andere account? Want soms heb je betere aanbod Aan games in het buitenland. Want 1 account gamen en de trophies behalen.Sefaex schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:53:
[...]
BS
1) Mijn main account
3) Account van vriendin
4) Japanse account.
Dus dat is dan niet mogelijk of wel.
En het is tevens enorm onoverzichtelijk. Ik heb onlangs de season pass van The Witcher 3 gekocht en wou via mijn PS4 de DLC downloaden en installeren. Tevens wou ik nog enkele free DLC downloaden. Ik heb er serieus een uur over gedaan en heb uit pure frustratie mijn iPad gepakt om het via de app te downloaden.warcow schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:05:
wat een rotsysteem is die ps stote op de ps4. Ik kan niet eens even een paar spellen kopen zonder dat het vastloopt op het laadscherm bij aanklikken van een game. Letterlijk 90 % van de keren dat ik die store open loopt het vast. Moeilijk frustrerend.
Eigenlijk zou men in de Store een categorie moeten maken met alle DLC van de games dat je bezit en dat je dan simpel kan kiezen en downloaden.
als je op de game gaat staan die al in je menu van de ps4 staat, en je dan naar beneden scrollt kun je alle content zien voor die specifieke gameLe Enfant! schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:06:
[...]
En het is tevens enorm onoverzichtelijk. Ik heb onlangs de season pass van The Witcher 3 gekocht en wou via mijn PS4 de DLC downloaden en installeren. Tevens wou ik nog enkele free DLC downloaden. Ik heb er serieus een uur over gedaan en heb uit pure frustratie mijn iPad gepakt om het via de app te downloaden.
Eigenlijk zou men in de Store een categorie moeten maken met alle DLC van de games dat je bezit en dat je dan simpel kan kiezen en downloaden.
[ Voor 95% gewijzigd door Grotman op 18-12-2017 09:28 ]
Voor die prijs kon ik die game niet laten liggen, lijkt me erg tof en uitdagend!
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Hele mooie game en een ding, als je hem uitgespeeld heb, dan begint het pasScrisissszzz schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:19:
Nier Automata besteld bij Nedgame, is daar nu in de aanbieding voor €38.
Voor die prijs kon ik die game niet laten liggen, lijkt me erg tof en uitdagend!

Nice, is een geweldige game!Scrisissszzz schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:19:
Nier Automata besteld bij Nedgame, is daar nu in de aanbieding voor €38.
Ik dacht een paar weken terug met Nier: Automata nog even de game van het jaar binnen te hengelen, maar het gaat er nog om spannen nu ik ook Persona 5 heb gehaald (ook voor 38 euro bij Nedgame).
Manman, dit is ook al zo'n topper van Japanse komaf. Wel onwijs wennen aan Turnbased combat, daar ben ik niet al te best in...

Tevens ben ik bezig met Horizon Zero Dawn en Assasins Creed: Origins. En moet ik nog beginnen aan de Uncharted serie (heb de collection edition gekocht enkele maanden terug) en Last of Us. Dus nog heel wat te spelen.
Heb zelf een aantal Limited Run games (voor zowel PS4 als Vita). Erge is... Ze zijn zo zeldzaam (soms) dat ze netjes in seal in de kast staan...Jumpman schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:17:
Vandaag GryphonKnight Epic gekocht voor € 24,99. Ik ben benieuwd, er zouden er 999 van gemaakt worden. Dus waarschijnlijk één van de schaarste fysieke PlayStation 4 games.
[afbeelding]
En dan de vraag; GryphonKnight is nu dus uitgegeven door "Strictly Limited Games', maar wie zegt niet dat een volgende uitgever dit ook gewoon weer uit kan geven?
Verder GTA V geprobeerd en weer verkocht, net als Minecraft en the crew.
Ook de gratis versie van world of tanks, game of thrones en Tetris gedownload.
En flipperen
WoT is erg goed, flipperen ook, de rest is mwah.
Nu nog een extra controller, de GT sport edition is erg mooi imo.
En de remote play proberen op de laptop beneden staat ook hoog op mijn lijstje.
de reden dat ik nooit meer iets koop uit de store...Le Enfant! schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:06:
[...]
En het is tevens enorm onoverzichtelijk. Ik heb onlangs de season pass van The Witcher 3 gekocht en wou via mijn PS4 de DLC downloaden en installeren. Tevens wou ik nog enkele free DLC downloaden. Ik heb er serieus een uur over gedaan en heb uit pure frustratie mijn iPad gepakt om het via de app te downloaden.
als er dlc's uitkomen dan ruil ik mijn fysieke schijf in voor de goty edition. als er geen goty edition uitkomt, jammer dan maar geen dlc.
Op de ps4 heb ik niks gekocht durf ik niet veel over te zeggen maar heb zelf slechte ervaringen uit de store van ps3. DLC die ik kocht gaf hij niet duidelijk aan of het nu geinstalleerd was of niet.DigitalError schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:23:
[...]
als je op de game gaat staan die al in je menu van de ps4 staat, en je dan naar beneden scrollt kun je alle content zien voor die specifieke game
[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 18-12-2017 08:57 ]
- bram1984
- Registratie: Oktober 2008
- Laatst online: 16-12-2020
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation 4 Slim
- Sony PlayStation Plus Card
- Sony PlayStation VR
- Sony Move motion controller
- Sony Move Motion Controller Twin Pack
- PlayStation VR Richtcontroller + Farpoint (PSVR)
- Sony PlayStation Store tegoed
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
/u/278921/clicker.png?f=community)
Ja die heb je wel. Gewoon aan de voorkant..lennox-06 schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:07:
na de nieuwe systeemsoftware update is mijn ps4 pro 2x niet uit de rustmode gekomen. volgens mij heb je geen aan en uit knopje op de ps4 pro ? ik moest de voedingskabel erin en eruit halen wat zeer slecht is.
die doet niets op dat moment, ik bedoel een aan en uit schakelaar, wat je op de ps3 wel had.bram1984 schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:10:
[...]
Ja die heb je wel. Gewoon aan de voorkant..
[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 18-12-2017 09:11 ]
Ik heb chrome en de plugin, maar snap niet hoe het werkt. Bij 'getting started' moet je iets bookmarken (dat lukt al niet), dan naar de store gaan en op de bookmark klikken waarna er iets linksonder verschijnt?Twixie schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:58:
Chrome + PSDLE plugin for the win.
Als de plugin geinstalleerd is, zou hij vanzelf moeten activeren als je naar store.playstation.com gaat. Dit zie je door een blauw vlagje (of misschien is het de letter P) rechts van de address bar (dat is de plaats waar je Chrome plugins staan).grun93 schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:11:
[...]
Ik heb chrome en de plugin, maar snap niet hoe het werkt. Bij 'getting started' moet je iets bookmarken (dat lukt al niet), dan naar de store gaan en op de bookmark klikken waarna er iets linksonder verschijnt?
Klik op het vlagje, en dan komt er een grote layover bovenaan de store pagina. Daar kan je dan kiezen welke APIs gebruikt worden (ik laat ze allemaal aan) en klik op Start. Dan gaat hij een hoop info over al jouw aankopen binnenhalen. Kan effen duren afhankelijk van je aantal aankopen, en daarna kan je dan heel gemakkelijk filteren op platform, dlc, demo's, ps+ games, etc...
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Lang ingedrukt houden.lennox-06 schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:11:
[...]
die doet niets op dat moment, ik bedoel een aan en uit schakelaar, wat je op de ps3 wel had.
5,5 seconde op 20.5 graden celsiuslennox-06 schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:00:
[...]
Hoelang ? Ookal geprobeerd. (Misschien niet lang genoeg)
Toen kwam er weer een kleine nieuwe firmware en sindsdien lijkt het weer goed te zijn.
Hier ook de Limited Run Games in seal in de kast (gelukkig heb ik de beste games ook digitaal). Vaak maken dit soort partijen een contact met de developer/uitgever dat ze eenmalig een X aantal exemplaren in fysieke vorm uitbrengen. Soms zie je games wel bij een andere uitgever terug komen, bijvoorbeeld Rainbow Moon, maar dan zijn de cover of de extra's anders, waardoor hij zijn waarde wel behoud.fredkroket schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:17:
[...]
Heb zelf een aantal Limited Run games (voor zowel PS4 als Vita). Erge is... Ze zijn zo zeldzaam (soms) dat ze netjes in seal in de kast staan...
En dan de vraag; GryphonKnight is nu dus uitgegeven door "Strictly Limited Games', maar wie zegt niet dat een volgende uitgever dit ook gewoon weer uit kan geven?
Vooral die temperatuur is belangrijk?
Maar zonder gein: succes meneer met het probleem, klinkt mooi kloten.
ook met de restmode ?jongf7 schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:14:
Ik had het zelfde. Meerdere volledige vastlopers in een week, ook de aan uit knop voorop reageerde niet meer (zeker een minuut vast gehouden), dus stekker er uit.
Toen kwam er weer een kleine nieuwe firmware en sindsdien lijkt het weer goed te zijn.
ik gebruik het eigenlijk nooit het is verder ook niet echt boeiend, ik was toevallig laatst een heleboel demo's aan het downloaden vandaar dat ik het hebt gebruikt. maar het zou mooi klote zijn als er straks een kortsluiting ontstaat en je ps4 naar de klote gaat doordat je de stekker eruit trekt. ik ga het in ieder geval nooit meer gebruiken.
[ Voor 30% gewijzigd door Farabi op 18-12-2017 11:09 ]
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Ik vind rest mode juist de meest boeiende feature van de hele PS4. Via mijn telefoon aanzetten, aankopen pushen, cloud uploads, automatische updates en direct weer verdergaan met de game die je als laatste speelde.lennox-06 schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:02:
[...]
ook met de restmode ?
ik gebruik het eigenlijk nooit het is verder ook niet echt boeiend, ik was toevallig laatst een heleboel demo's aan het downloaden vandaar dat ik het hebt gebruikt. maar het zou mooi klote zijn als er straks een kortsluiting ontstaat en je ps4 naar de klote gaat doordat je de stekker eruit trekt. ik ga het in ieder geval nooit meer gebruiken.
het perfecte rijtje met features die mij geen reet schelenbram1984 schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:17:
[...]
Ik vind rest mode juist de meest boeiende feature van de hele PS4. Via mijn telefoon aanzetten, aankopen pushen, cloud uploads, automatische updates en direct weer verdergaan met de game die je als laatste speelde.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Ik kan me niet voorstellen dat je het prettig vindt om te wachten op het opstarten van je console, vervolgens te moeten wachten op het opstarten van een game en vervolgens nog een keer op het laden van die game te moeten wachten. Vooral fijn als je een game speelt met lange laadtijden. En met een beetje pech moet je ook nog een kwartier op een update wachten als het niet langer is met die enorme updates van tegenwoordig. Alleen daarom is volledig uitzetten voor mij echt absoluut geen optie.lennox-06 schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:18:
[...]
het perfecte rijtje met features die mij geen reet schelen
ik vind dit wel echt een doomscenario hoor. zo omslachtig is het ook weer niet, maar jij gebruikt dat ding wel intensiever merk ik.bram1984 schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:24:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat je het prettig vindt om te wachten op het opstarten van je console, vervolgens te moeten wachten op het opstarten van een game en vervolgens nog een keer op laden van die game te moeten wachten. Vooral fijn als je een game speelt met lange laadtijden. En met een beetje pech moet je ook nog een kwartier op een update wachten als het niet langer is met die enorme updates van tegenwoordig. Alleen daarom is volledig uitzetten voor mij echt absoluut geen optie.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Valt wel mee hoor. Als ik moet gokken zou ik zeggen 4-6 uur per week? Juist daarom heb ik geen zin om dan ook nog op allerlei zaken te moeten wachten.lennox-06 schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:25:
[...]
ik vind dit wel echt een doomscenario hoor. zo omslachtig is het ook weer niet, maar jij gebruikt dat ding wel intensiever merk ik.
heb jij nooit problemen gehad om uit de restmode te komen ?bram1984 schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:37:
[...]
Valt wel mee hoor. Als ik moet gokken zou ik zeggen 4-6 uur per week? Juist daarom heb ik geen zin om dan ook nog op allerlei zaken te moeten wachten.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Yep, nooit last van gehad gelukkig.lennox-06 schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:46:
[...]
heb jij nooit problemen gehad om uit de restmode te komen ?
kolere nu dat je over de app begon. volgens mij kreeg ik hem wel via app aan als het niet met de joytstick ging. dus die kabel hoefde ik denk ik niet eruit te trekken.

Bedankt voor alle reacties (ook van de anderen). Ik had het misschien inderdaad niet helemaal duidelijk omschreven. De PS4 waar mijn zoons nu gezamenlijk op spelen is inderdaad de primaire PS4. Mijn account (met PS +) is daar het hoofdaccount en van mijn zoons zijn het inderdaad subaccounts. Zij kunnen daar alle gedownloade content ook spelen. Ook online. Zelf heb ik nu op mijn TV beneden de PS4 pro staan, daar speel ik alleen zelf mee met mijn eigen account (hetzelfde account dus als op de primaire PS4). De vraag was dus inderdaad of je met een 3e PS4 ook gedownloade content kan spelen als mijn zoon inlogt met zijn eigen account op een 3e PS4.Twixie schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:41:
[...]
Ben je hier zeker van ? Volgens mij kan alleen op de primary PS4 content die jij aangekocht hebt ook door andere accounts gespeeld worden. Op je secondary PS4 kan alleen jij de door jou gekochte content spelen.
Als je zonen op een PS4 met hun accounts spellen kunnen spelen die jij online aangekocht hebt, dan wil dat zeggen dat die PS4 jouw primary is.
Dat is toch hoe ik het altijd begrepen heb (zelf nog over nagedacht om 2 PS4s te hebben, maar uiteindelijk niet gedaan wegens de vele beperkingen). Overigens nooit eerder beseft, maar dit is wel duidelijk een dikke min voor digitale aankopen vs aankopen op schijf. Al is het wel zo dat eenzelfde game tegelijk op beide PS4s kan gespeeld worden, namelijk de kinderen op jouw primary, en jij op je secondary PS4..
Of je meer dan 1 secondary PS4 kunt hebben, durf ik niet te zeggen, maar dan nog zou het IMHO niet toelaten van je kinderen op een van die secondaries jouw games te laten spelen.
PS: idem overigens met online play. Op jouw primary PS4 en als jij PS+ hebt, kan iedereen online gamen zelfs al hebben zij geen PS+. Op je secondary kan alleen jij online als zij geen PS+ hebben.
PS2: https://www.playstation.c.../about-device-activation/ . Dus vrij zeker dat 3 PS4s niet gaat werken. Het voorbeeld daar met de PS3 maakt duidelijk dat je met de PS3 bvb niet op 3 verschillende systemen je games kan spelen. Die "1 (2)" bij PS4 gaat wellicht over het feit dat je op de tweede PS4 al de beperking hebt zoals ik hierboven uitlegde.
Voor mij is de rest modus alleen het handigste wanneer ik grote files moet downloaden. En mijn internet hier in Duitsland 3mb/s is dus over de nacht laat downloaden. Zodat het de volgende dag gedownload is.bram1984 schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:17:
[...]
Ik vind rest mode juist de meest boeiende feature van de hele PS4. Via mijn telefoon aanzetten, aankopen pushen, cloud uploads, automatische updates en direct weer verdergaan met de game die je als laatste speelde.
Jammer dat GTA 5 nog zo duur is. Me vrouw wilt deze graag spelen. Maar ze vindt 40,- te duur is het ook voor een oudere game. Dus als mensen verkopen hoor ik het graag.
[ Voor 13% gewijzigd door theduke1989 op 18-12-2017 13:19 ]
Antwoord hierop is natuurlijk neen, want dat gaat zelfs al niet nu op je PS4 Pro. Laat hem maar eens inloggen daar en hij zal geen enkel van jouw games kunnen spelen.MadMoody schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:44:
[...]
De vraag was dus inderdaad of je met een 3e PS4 ook gedownloade content kan spelen als mijn zoon inlogt met zijn eigen account op een 3e PS4.
Verwijderd
PlayStation Store’s 12 Deals Of Christmas continues today with discounts on FIFA 18 - save on the standard, Ronaldo or Icon Edition:
https://store.playstation...tform=ps4&query=fifa%2018
kost alweer 30 in de winkel. bij intertoys (was er zaterdag)theduke1989 schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:18:
[...]
Voor mij is de rest modus alleen het handigste wanneer ik grote files moet downloaden. En mijn internet hier in Duitsland 3mb/s is dus over de nacht laat downloaden. Zodat het de volgende dag gedownload is.
Jammer dat GTA 5 nog zo duur is. Me vrouw wilt deze graag spelen. Maar ze vindt 40,- te duur is het ook voor een oudere game. Dus als mensen verkopen hoor ik het graag.
nee, volgens mij niet gebeurd met de restmode, vooral als ik het PS menu wilde openen vanuit een spel. Maar ook wel eens gewoon tijdens spelen gebeurd.lennox-06 schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:02:
[...]
ook met de restmode ?
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Ik heb ook relatief snel internet, maar het punt in mijn geval is dat ik nooit weet wanneer ik grote files moet downloaden. Het kan zomaar zijn dat er op dit huidige moment een dikke update beschikbaar komt of dat ik een mooie aanbieding op PSN langs zie komen die ik wil kopen. Die update wordt sowieso automatisch gedaan en die aanbieding push ik naar mijn console, zodat die klaar staat als ik thuis komen. Net toevallig nog een demo aangezet.theduke1989 schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:18:
[...]
Voor mij is de rest modus alleen het handigste wanneer ik grote files moet downloaden. En mijn internet hier in Duitsland 3mb/s is dus over de nacht laat downloaden. Zodat het de volgende dag gedownload is.
Dit topic is gesloten.
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken