Als je delay voelt is er wat meer aan de hand. Zelf heb ik nooit delay gehad maar ik vind de compressie artifacts echt drie keer niks.
1e station: Remote Play met de standaard PS4 is...'bagger'. De compressie artifacts zijn all over the place. Behalve als je dit op een 7 inch scherm/tablet wil spelen is het onbruikbaar slecht.
2e station: Remote Play met een PS4 Pro is al heel wat beter en is 'te haggelen' op een laptop scherm van tussen de 12 en 15 inch. Op een groter scherm komen de compressie artifacts te veel naar voren. Vooral op een 24 inch monitor als je er vlakbij zit is het eigenlijk niet te doen in vergelijking met native. Behalve als je er echt ver vanaf zit.
Echter, Remote Play is op dit moment capped op 30 FPS en dat merk je vooral in de menu's en games die normaal op 60 FPS draaien. Ik moet er niet aan denken om Doom te spelen via Remote Play...urgh. Er komt naar verluid wel een 60 FPS mode aan voor Remote Play maar ik ben bang dat dit weer de kwaliteit van de stream naar beneden gaat halen.
Ik ben bang dat we op een PS5 moeten wachten voor een echt goede Remote Play feature met weinig tot geen compressie artifacts. Steam In-House Streaming is een behoorlijke klap beter maar zelfs daar is is het nog niet echt perfect, zelfs bekabeld.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 27-09-2017 09:35
]