sanre4l schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:05:
Ik ben er toch in getuind jongens. Ik ben in gegaan op die Star Wars Battlefront aanbieding voor 5 euro.
Ik speel normaal geen shooters op de PS, en ben voornamelijk een PC gamer maar ik dacht er toch nog wat plezier uit te halen.
Helaas, het mocht niet zo zijn, daar gaat mijn 5 euro
Ik zou er echt wat tijd in moeten stoppen om gewend te raken aan het aimen met de controller, tot dan voelt het allemaal te onoverzichtelijk en houterig aan.
Ik heb mijn lesje wel geleerd, niet voor herhaling vatbaar

Herkenbaar, ik weet nog goed dat ik mijn eerste shooter met de controller speelde, ik vond het compleet onspeelbaar en miste de muis en keyboard enorm. Met heel veel moeite heb ik toen een single player uitgespeeld (resistance heette die game) en daarna was ik er enigzins aan gewend. Nu jaren later zou ik niet anders meer willen, ik vind het zoveel relaxter om via een controller te shooteren en heb er geen enkel probleem meer mee. Dus het is echt een kwestie van wennen en doorzetten.
De tip die iemand hier gaf is een hele goede, ga tegen bots spelen of gebruik een single player spel om het richten en lopen met een controller in de vingers te krijgen, dat is een stuk relaxter spelen en je leert het simpelweg veel sneller doordat je daadwerkelijk meer tijd hebt om je kills te kunnen maken ipv tegen menselijke spelers.
Battlefront heeft daar een aparte sectie voor, begin met de tutorial missies en doe daarna de missies tegen bots, dat is prima te doen op de easy mode en zo krijg je dat controller gebruik een beetje in de vingers.
Ik zou wel doorzetten (duurt gemiddeld een uurtje of acht of zo om er echt gevoel voor te krijgen), het is echt wel de moeite waard om relaxed met een controller te kunnen shooteren (het is simpelweg makkelijker dan via een muis doordat er altijd wel een soort van minieme autoaim aanwezig is)