Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
De XOX is fors krachtiger dan de PS4 Pro, dat is duidelijk. Echter is het verschil in CPU snelheid minder groot en dat kan soms een beperkende factor zijn om tot (fixed) 60fps te komen. Hitman laat zien dat het verschil soms groot kan zijn, maar niet atlijd Er zullen echter ook games zijn waar het verschil sowieso minder groot zal zijn en games waarbij de developer er bewust voor kiest om het verschil niet te groot te maken. Het is wat dat betreft echt afwachten.Anton.net schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:03:
[...]
Tja, je moet er wel rekening mee houden dan Microsoft nog steeds een concurrent is.
Als zij overstappen op native 60fps gaat Sony wel moeten volgen.
(Als Microsoft tenminste nog een volgende consolegeneratie uitbrengt, waar ik sterk aan begin te twijfelen)
Wat betreft de mogelijk nieuwe generatie vanuit MS. Ik denk wel dat die er gaat komen. Xbox is winstgevend en is ook een goede manier om de jeugd te bereiken. Iedereen moet ook echt hopen dat MS er mee door blijft gaan. Als ze dat niet doen dan heeft Sony het alleenrecht en dat gaan de Playstation gamers dan absoluut merken. In negatieve zin.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Is het verschil groot door de 4K, of door de HDR ? Ik blijf het moeilijk kunnen geloven dat de resolutie zo'n groot verschil zou maken, zeker voor typische TV-kijkafstanden. Zeker met goede AA bvb door multisampling op 4K, denk ik dat het verschil tussen 4K en 1080p best wel heel klein is.Jumpman schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:44:
Dit weekend Gran Turismo Sport veel gespeeld met mijn PlayStation 4 Pro op mijn 1080p TV (woonkamer) en 4K TV (werkkamer), maar dit is toch wel één van de games waar het verschil behoorlijk groot is! Zeker als je naar de auto kijkt. Helaas wil ik toch nog even wachten met de huiskamer TV vervangen. Voor films en series voldoet hij nog erg goed, gezien de meeste content nog steeds in 1080p is.
Overigens ook benieuwd welke van de twee Pro-mode je gebruikt hebt voor GTS op je 1080p TV. Zelf heb ik sinds gisterenavond mijn Pro up & running, en bij GTS koos ik voor de framerate optie. Echter, bij replays vond ik het beeld bij momenten alles behalve vloeiend. Tijdens het spelen echter geen probleem, dus kan een replay probleem zijn.
Ik was ook van mening dat het altijd relatief klein was (ik speel veel op beide TV's en het zijn beide kwaliteits TV's), maar met glas en de lijnen van de auto's is het heel goed zichtbaar, ook zonder HDR.Twixie schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:00:
[...]
Is het verschil groot door de 4K, of door de HDR ? Ik blijf het moeilijk kunnen geloven dat de resolutie zo'n groot verschil zou maken, zeker voor typische TV-kijkafstanden. Zeker met goede AA bvb door multisampling op 4K, denk ik dat het verschil tussen 4K en 1080p best wel heel klein is.
Overigens ook benieuwd welke van de twee Pro-mode je gebruikt hebt voor GTS op je 1080p TV. Zelf heb ik sinds gisterenavond mijn Pro up & running, en bij GTS koos ik voor de framerate optie. Echter, bij replays vond ik het beeld bij momenten alles behalve vloeiend. Tijdens het spelen echter geen probleem, dus kan een replay probleem zijn.
Ondertussen heb ik dus mijn PS4 naar mijn nieuwe Pro gemigreerd. De transfer functie werkt dus wel perfect in combinatie met een externe HDD. De transfer zet enkel over wat er op de interne disk staat. Na de migratie kun je vervolgens gewoon je externe disk aan je nieuwe PS4 hangen en is de migratie compleet. Voordeel hiervan is dat de migratie natuurlijk ook heel rap gebeurd is. Op een paar minuten tijd was mijn PS4 Pro volledig operationeel met 100+ games.Twixie schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:03:
* Al mijn games staan op externe disk. Weet iemand hoe een transfer dan gaat ? Kan je die disk dan gewoon inpluggen in de nieuwe nadat je een transfer gedaan hebt via LAN ? Of moet de disk aan de oude blijven en zou je bijgevolg ook een externe disk op de nieuwe moeten hebben ?
Het bizarre is dat een her-initializatie het andere extreem is. Deed dus een initializatie van mijn oude PS4, waarop nog geen 100GB aan data op de HDD stond, maar dat proces duurde dus bijna 3 uur.
Maar is dat ook met een Pro op de 1080p TV ? Want dat is wat ik me afvraag: hoe groot is het verschil, puur op resolutie, van een PS4 Pro op een 1080p TV (maar dan ook wel met downsampling of hoe het ook heet als je in 4K rendert en dan omzet naar 1080p) versus een PS4 Pro op een 4K TV ?Jumpman schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:03:
[...]
Ik was ook van mening dat het altijd relatief klein was (ik speel veel op beide TV's en het zijn beide kwaliteits TV's), maar met glas en de lijnen van de auto's is het heel goed zichtbaar, ook zonder HDR.
Op de PS4 zijn de replays van GTS fixed 30fps. Op de PS4 Pro is het niet fixed. Daardoor zijn ze soms 60fps, maar niet altijd. Waarschijnlijk ervaar je dat.Twixie schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:00:
[...]
Is het verschil groot door de 4K, of door de HDR ? Ik blijf het moeilijk kunnen geloven dat de resolutie zo'n groot verschil zou maken, zeker voor typische TV-kijkafstanden. Zeker met goede AA bvb door multisampling op 4K, denk ik dat het verschil tussen 4K en 1080p best wel heel klein is.
Ik heb alleen een PlayStation 4 Pro. Wat jij zegt, met checkerboard op de 1080p TV en gewoon 2160p op de 4K TV vind ik het verschil groot t.o.v. veel andere games.Twixie schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:12:
[...]
Maar is dat ook met een Pro op de 1080p TV ? Want dat is wat ik me afvraag: hoe groot is het verschil, puur op resolutie, van een PS4 Pro op een 1080p TV (maar dan ook wel met downsampling of hoe het ook heet als je in 4K rendert en dan omzet naar 1080p) versus een PS4 Pro op een 4K TV ?
Ja en ja.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:47:
Zonet Mafia 3 voor €7,99 gehaald. Intertoys had een VR bril voor €159 zonder camera. Uit impuls meegenomen. Werkt dit met de losse camera en werkt het op mijn slim?
PSN id: NL_SToRM
Haha, herkenbaar. Hier ook afgelopen week ook weer drie games gekocht die voor later op de planning stonden.SToRM666 schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:54:
Met al die aanbiedingen dit weekend heb ik voorlopig weer meer dan genoeg om te spelen
Ik twijfelde wel even bij Horizon, want ik was eigenlijk van plan om te wachten voor de complete edition, maar voor 23 euro kan ik dan al het originele verhaal spelen en als dat goed bevalt dan koop ik de uitbreiding er wel los bij. Dat zal bij die complete edition ook wel een download code zijn vermoed ik..
PSN id: NL_SToRM
Wow, tweedehandse PS4s verkopen ook wel zeer vlot. Had €180 gevraagd voor mijn PS4 (welliswaar 1TB) met enkel FIFA 16 erbij (nooit gespeeld). Binnen de 5 minuten had ik al 3 kandidaten, en toestel is ondertussen voor die prijs de deur uit.Twixie schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:03:
Denk dat ik hier toch ook een Pro ga halen om mijn non-slim PS4 te vervangen. Effen de rekening gemaakt, en uiteindelijk zou mijn upgrade me netto €100 kosten of zo (denk toch nog van €125 te krijgen voor mijn PS4).
Gevolg is dat mijn upgrade naar Pro me maar een goede €40 gekost heeft... Daarmee niet alleen een Pro ipv gewone, maar ook gelijk weer een nieuw toestel met 2 jaar garantie zoals mijn vrouw terecht opmerkte.
Het is mij een raadsel wat die mensen zich zelf aan doen met een tweedehandse ps4.Twixie schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:29:
[...]
Wow, tweedehandse PS4s verkopen ook wel zeer vlot. Had €180 gevraagd voor mijn PS4 (welliswaar 1TB) met enkel FIFA 16 erbij (nooit gespeeld). Binnen de 5 minuten had ik al 3 kandidaten, en toestel is ondertussen voor die prijs de deur uit.
Gevolg is dat mijn upgrade naar Pro me maar een goede €40 gekost heeft... Daarmee niet alleen een Pro ipv gewone, maar ook gelijk weer een nieuw toestel met 2 jaar garantie zoals mijn vrouw terecht opmerkte.
Ik had hem met de launch van de switch gekocht voor €188.
Black Friday heeft er voor gezorgd dat het me €35 heeft gekost om mijn 500gb slim in te ruilen voor een nieuwe Pro, ik ben tevreden.

Weet alleen niet wat ik er voor moet vragen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Veel mensen denken dat 2e hands altijd direct veel goedkoper is en kijken dan niet naar de actuele prijzen voor de nieuwe producten die vaak helemaal niet zo veel meer kosten.Nieuwevolger schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:40:
[...]
Het is mij een raadsel wat die mensen zich zelf aan doen met een tweedehandse ps4.
Ik heb me daar zelf ook wel eens in betrapt.
Smiling as the shit comes down...
Laatst ook mijn slim te koop gezet, gewoon een 500gb zonder spel, verkocht voor €240Nieuwevolger schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:40:
[...]
Het is mij een raadsel wat die mensen zich zelf aan doen met een tweedehandse ps4.

Daarna ook mijn Xbox One S 500gb verkocht voor €150, amper 3 dagen voor de BF aanbiedingen

En uiteindelijk voor €390 een Xbox One X gehaald (ja, verkeerde topic, weet ik
[ Voor 3% gewijzigd door Segafreak83 op 26-11-2017 15:50 ]
Nu ik Horizon speel begin ik serieus last te krijgen dat ik teksten en icoontjes en dergelijke niet (goed) meer kan lezen. Okay, bij sommige andere spellen ook wel wat last van, maar nu met HZD wordt het echt érg.
De resolutie van de tv is dan ook maar slechts 1024x768.
Ik baal een beetje boel dat ik nu voor goede spelletjesbeleving eigenlijk de tv moet vervangen.
Terwijl films en tv kijken echt nog super is op dit toestel.
- bram1984
- Registratie: Oktober 2008
- Laatst online: 16-12-2020
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation 4 Slim
- Sony PlayStation Plus Card
- Sony PlayStation VR
- Sony Move motion controller
- Sony Move Motion Controller Twin Pack
- PlayStation VR Richtcontroller + Farpoint (PSVR)
- Sony PlayStation Store tegoed
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
/u/278921/clicker.png?f=community)
Ook met films haal je niet eens 1080p. Een full HD TV kost tegenwoordig geen reet meer en dan ga je nog flink qua formaat vooruit ookzetje01 schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:32:
Ik speel (nog) op een PS4 op een 42" plasma-tv.
Nu ik Horizon speel begin ik serieus last te krijgen dat ik teksten en icoontjes en dergelijke niet (goed) meer kan lezen. Okay, bij sommige andere spellen ook wel wat last van, maar nu met HZD wordt het echt érg.
De resolutie van de tv is dan ook maar slechts 1024x768.
Ik baal een beetje boel dat ik nu voor goede spelletjesbeleving eigenlijk de tv moet vervangen.
Terwijl films en tv kijken echt nog super is op dit toestel.
Had twee of drie maand terug mijn ps4 500gb + cod infinite warfare verkocht voor € 225. Had toen een ibood aanbieding te pakken. Ps4pro voor € 350. Prima dealtjes dacht ik zo. Mrgn komt de LG oled 55C7 binnen. Eens kijken hoeveel verschil 4K en HDR maakt tov mn huidige samsung LCD.Twixie schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:29:
[...]
Wow, tweedehandse PS4s verkopen ook wel zeer vlot. Had €180 gevraagd voor mijn PS4 (welliswaar 1TB) met enkel FIFA 16 erbij (nooit gespeeld). Binnen de 5 minuten had ik al 3 kandidaten, en toestel is ondertussen voor die prijs de deur uit.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Het Black Friday virus is ook aan mij voorbij gegaan. Ben sowieso niet zo gevoelig voor koopjes. Ik koop pas iets als ik het nodig heb/wil hebben en niet omdat het nu in de aanbieding is. Heb ook nooit een backlog aan games, ik koop meestal pas weer een nieuwe game als ik de huidige (zo goed als) uit hebOn_E schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:37:
Ik heb helemaal niets gekocht de afgelopen dagen en game nog op mijn launchday PS4. Zo.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Noooouuuuu...bram1984 schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:53:
[...]
Ook met films haal je niet eens 1080p. Een full HD TV kost tegenwoordig geen reet meer en dan ga je nog flink qua formaat vooruit ook
Je zit toch gauw op 900 euro voor 100Hz en 55 inch.
Verwijderd
Ben erg benieuwd naar je bevindingenHulleman schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:34:
[...]
Had twee of drie maand terug mijn ps4 500gb + cod infinite warfare verkocht voor € 225. Had toen een ibood aanbieding te pakken. Ps4pro voor € 350. Prima dealtjes dacht ik zo. Mrgn komt de LG oled 55C7 binnen. Eens kijken hoeveel verschil 4K en HDR maakt tov mn huidige samsung LCD.
Recap,
Geen verschil tussen de PS pro en Xbox One X en de 500 dollar pc doet t t slechtst
De geteste games
Assasins creed Origins.
Lord of the rings shadow of war.
[ Voor 13% gewijzigd door DeeSung op 26-11-2017 22:39 ]
Met de PSVR ertussen zakt de resolutie terug naar 1080p. Merkt toch meteen een enorm verschil in kwaliteit met HZD. Zelfs mijn vrouw, die normaal dat soort dingen niet opvalt, vroeg meteen wat er met de TV aan de hand was omdat het spel er normaal beter uitziet. Misschien komt het ook omdat het scherm aan de grote kant is dat het snel opvalt? (65” Oled).
Snel maar weer de kabel rechtstreeks in de Pro gestopt, veel mooier.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Dat is vreemd want de PSVR heeft gewoon 4k passtrough. Je resolutie zou dus gewoon 4k moeten zijn. Enige wat de eerste versie van de PSVR niet doorlaat is HDR. Met de nieuwe PSVR is dat probleem opgelost.Mud.Starrr schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:54:
Voor de mensen die zeggen dat je 4k niet ziet.
Met de PSVR ertussen zakt de resolutie terug naar 1080p. Merkt toch meteen een enorm verschil in kwaliteit met HZD. Zelfs mijn vrouw, die normaal dat soort dingen niet opvalt, vroeg meteen wat er met de TV aan de hand was omdat het spel er normaal beter uitziet. Misschien komt het ook omdat het scherm aan de grote kant is dat het snel opvalt? (65” Oled).
Snel maar weer de kabel rechtstreeks in de Pro gestopt, veel mooier.
Al meteen gestopt met kijken toen hij zei dat Shadow of war op beide consoles dezelfde fps houden en dezelfde textures hebben.DeeSung schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:27:
[video]
Recap,
Geen verschil tussen de PS pro en Xbox One X en de 500 dollar pc doet t t slechtst
Als je de DigitalFoundry video bekijkt over shadow of war zie je duidelijk dat de X een stabielere fps houd met veel npc's en duidelijk een veel hogere setting gebruikt voor textures die aan pc high quality settings kan tippen, zie je zelfs heel goed wanneer digitalfoundry de textures op de grond laat zien.
Nuja een LTT video over een console is hetzelfde als vragen aan je tandarts waar je goede salami kunt kopen.
LTT hun '' geen verschil tussen ps4 pro en xbox one x '' argument wordt zowat teniet gedaan door elke DigitalFoundry comparison video van de laatste 2 weken...
Bij springt hij ook terug op 1080p. Misschien te lange kabels? Zat al aan de 6 meter totaal, en moest nu nog een kabel extra tussen natuurlijk.PBP schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:59:
[...]
Dat is vreemd want de PSVR heeft gewoon 4k passtrough. Je resolutie zou dus gewoon 4k moeten zijn. Enige wat de eerste versie van de PSVR niet doorlaat is HDR. Met de nieuwe PSVR is dat probleem opgelost.
Tv beeld valt ook af en toe even weg als hij er tussen zit.
Edit: van die PSVR 2.0 wist ik dat. Zat ik eigenlijk op te wachten voor ik er een wou kopen. Maar met die blackfriday aanbieding kon ik die bril niet laten liggen. Ik ga het proberen met een switch ertussen. Kijken of dat lukt met mijn kabel lengte probleempje
[ Voor 20% gewijzigd door Mud.Starrr op 26-11-2017 23:29 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
2.0 geeft hem te veel credit, het is meer een soort 1.5.Mud.Starrr schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:27:
Edit: van die PSVR 2.0 wist ik dat. Zat ik eigenlijk op te wachten voor ik er een wou kopen. Maar met die blackfriday aanbieding kon ik die bril niet laten liggen. Ik ga het proberen met een switch ertussen. Kijken of dat lukt met mijn kabel lengte probleempje
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 26-11-2017 23:55 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
1.1 ook goed.Donstil schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:53:
[...]
2.0 geeft hem te veel credit, het is meer een soort 1.5.
In ieder geval HDR doorvoer die er al in had moeten zitten. En afstelling voor oog afstand ipv alleen softwarematig, ingebouwde koptelefoon en betere kabel. Toch wel handige upgrade’s, maar ook weer niet spannend genoeg om perse die versie te willen.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
No shit
Het is wel een feit dat je met games, vanwege de kleine letters meer nood hebt aan FullHD dan bij films. We hebben hier ook een 42” 720p HD-Ready in onze home cinema en voor film is dat superieur aan de FullHD LCD TV waar onze PS4 aan hangt. Ik kan me echter wel inbeelden dat heel kleine teksten op de PS4 zeer moeilijk leesbaar en lelijk zijn op een HD-Ready tv.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Een full HD begint bij Coolblue op 550 in 55 inch en voor 750 heb je een Samsung.zetje01 schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:53:
[...]
Noooouuuuu...
Je zit toch gauw op 900 euro voor 100Hz en 55 inch.
Als je films in Blu-ray kwaliteit kijkt kan ik me niet voorstellen dat een 720p HD-ready tv superieur is aan een 1080p Full-hd tvTwixie schreef op maandag 27 november 2017 @ 01:09:
[...]
We hebben hier ook een 42” 720p HD-Ready in onze home cinema en voor film is dat superieur aan de FullHD LCD TV waar onze PS4 aan hangt.
Of heeft je Full-hd tv zo'n slechte kleurweergave en een lage frequentie?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Resolutie is maar 1 aspect van beeldkwaliteit en is daarbij zeker niet de belangrijkste. Hebjaren geleden overigens eens een studie gezien die keek naar waar de mens het meest gevoelig voor is en dat was dus bijlage niet de resolutie. En ja, mijn LCD TV kan qua kleur niet tippen aan mijn plasma tv die 8 jaar ouder is.dvdkiwi schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:17:
[...]
Als je films in Blu-ray kwaliteit kijkt kan ik me niet voorstellen dat een 720p HD-ready tv superieur is aan een 1080p Full-hd tv
Of heeft je Full-hd tv zo'n slechte kleurweergave en een lage frequentie?
Bij jou op te halen? Of gooi ik 8 euro in de lucht en komt hij dan naar beneden gevallen?Asprine schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:09:
Cyber monday, Abzu 8 euro
Net een tientje in de lucht gegooid (ik had niet gepast) maar geen Abzu en wisselgeld.SmooK schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:14:
[...]
Bij jou op te halen? Of gooi ik 8 euro in de lucht en komt hij dan naar beneden gevallen?
Wel in de PS store
https://store.playstation...03364_00-ABZUGAME00000000
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Ik heb het juist precies andersom. Ongeveer 2 maanden geleden mijn Panasonic plasma (3-4 jaar oud) beneden omgewisseld met mijn Sony LED en die laatste vind ik echt veel mooier. Vooral bij veel licht is het allemaal veel beter te zien.Twixie schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:40:
[...]
Resolutie is maar 1 aspect van beeldkwaliteit en is daarbij zeker niet de belangrijkste. Hebjaren geleden overigens eens een studie gezien die keek naar waar de mens het meest gevoelig voor is en dat was dus bijlage niet de resolutie. En ja, mijn LCD TV kan qua kleur niet tippen aan mijn plasma tv die 8 jaar ouder is.
Dat is dan ook meteen zo'n beetje het enige scenario waarin LCD inherent beter is. Moet eens raden welke de LCD is hier:bram1984 schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:52:
[...]
Ik heb het juist precies andersom. Ongeveer 2 maanden geleden mijn Panasonic plasma (3-4 jaar oud) beneden omgewisseld met mijn Sony LED en die laatste vind ik echt veel mooier. Vooral bij veel licht is het allemaal veel beter te zien.
Doe mij maar een 1080p OLED ipv een 2160p LCD-LED, als dat de keuze is. Zeker in een normale woonkameropstelling en met een TV die niet groter is dan 80". Kleur > resolutie.
Wat ik dan ook wel jammer vind aan bijvoorbeeld HZD is dat ook de Pro alleen 1080p30 doet, terwijl hij toch duidelijk power over heeft. Anders zou hij immers ook geen 2160p30 kunnen doen.
Leuk, zo'n pro, maar het daadwerkelijke success, zeker op 1080p, hangt wel af van de support, al dan niet via updates. Dat is bij de resolutie waarschijnlijk anders; daar hoeven developers waarschijnlijk niks voor te doen.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Niet echt representatief voor alle LED TV's dit. Mijn Sony geeft een prima zwart weergave. Dat ding op je foto is echt dramatisch.HarmoniousVibe schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:10:
[...]
Dat is dan ook meteen zo'n beetje het enige scenario waarin LCD inherent beter is. Moet eens raden welke de LCD is hier:
[afbeelding]
Doe mij maar een 1080p OLED ipv een 2160p LCD-LED, als dat de keuze is. Zeker in een normale woonkameropstelling en met een TV die niet groter is dan 80". Kleur > resolutie.
Wat ik dan ook wel jammer vind aan bijvoorbeeld HZD is dat ook de Pro alleen 1080p30 doet, terwijl hij toch duidelijk power over heeft. Anders zou hij immers ook geen 2160p30 kunnen doen.
Leuk, zo'n pro, maar het daadwerkelijke success, zeker op 1080p, hangt wel af van de support, al dan niet via updates. Dat is bij de resolutie waarschijnlijk anders; daar hoeven developers waarschijnlijk niks voor te doen.
Correct me if I'm wrong, maar het aantal FPS (als je daar op doelt althans) is meer CPU gebonden. Die extra power zorgt voor supersampling, wat niet op de base PS4 zit.
Of is er een externe website die dit bijhoudt?
Volgens mij is psprices.com daar wel goed in.retroguy schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:35:
Is er in de Playstore (website) een mogelijkheid om games te selecteren die bijvoorbeeld vanaf vandaag in de aanbieding zijn. Ik zag vorige week namelijk dat veel games een afgeprijsde geldigheidsprijs hebben van 24-11 tot 2-12. Vandaag is er in ieder geval één game bijgekomen (dus van 28-11 tot ...) Ik wil niet steeds de hele lijst moeten doorlopen om nieuwe aanbiedingen te vinden.
Of is er een externe website die dit bijhoudt?
Hopelijk komt er binnenkort een self-contained VR product van Sony die draadloos communiceert met de PS4 zonder dat daar 10 kabels voor nodig zijn.
Deze tv is de beste die ik onder de €1000 kan vinden denk ik. pricewatch: LG 49UH850V Zilver
Persoonlijk vind ik dit wel een mooie:NvO_91 schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:32:
Mensen nog tips voor een tv voor de ps4 pro?
Deze tv is de beste die ik onder de €1000 kan vinden denk ik. pricewatch: LG 49UH850V Zilver
pricewatch: Sony Bravia KD-55XD7005 Zwart
750,- , 55", HDR10, en vooral: Direct Led (dus geen edge-lit!)
Mooie tv idd. Direct led is een dikke plus.poor Leno schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:39:
[...]
Persoonlijk vind ik dit wel een mooie:
pricewatch: Sony Bravia KD-55XD7005 Zwart
750,- , 55", HDR10, en vooral: Direct Led (dus geen edge-lit!)
Alleen 50 Hz vind ik dan wel weer jammer.
Niet om lullig te doen, maar je kan de vr bril niet zomaar terug sturen omdat het een hygiene product is.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:49:
De PS VR gaat weer terug. Als je kijkt naar wat er allemaal voor nodig is, met het extra doosje, de HDMI loop, de grote berg kabels, twee stroomstekkers, de losse camera en de losse units voor hand-tracking dan voelt dat toch een beetje als een beta product.
Hopelijk komt er binnenkort een self-contained VR product van Sony die draadloos communiceert met de PS4 zonder dat daar 10 kabels voor nodig zijn.
Niet om nog lulliger te zijn, maar dit wist je voor je bestelde toch?Nieuwevolger schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:47:
[...]
Niet om lullig te doen, maar je kan de vr bril niet zomaar terug sturen omdat het een hygiene product is.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
LOL, draadloze VR op de PS4. Als dat gebeurt, eet ik mijn huidige PS VR op.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:49:
De PS VR gaat weer terug. Als je kijkt naar wat er allemaal voor nodig is, met het extra doosje, de HDMI loop, de grote berg kabels, twee stroomstekkers, de losse camera en de losse units voor hand-tracking dan voelt dat toch een beetje als een beta product.
Nouja, alles wat je kijkt/speelt op tv heeft een 50Hz signaal.. (ivm stroomnetwerk hier)NvO_91 schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:44:
[...]
Mooie tv idd. Direct led is een dikke plus.
Alleen 50 Hz vind ik dan wel weer jammer.
Dus de tv gaat 'extra' beelden erbij verzinnen, door twee keer het beeld te tonen. Het is wel rustiger (schijnt)?
Maar ik geloof dat een tv ook de 100Hz uitschakelt en terug naar 50 gaat in gamemode?
Dit weet ik niet zeker, misschien dat iemand met een 100 scherm een idee heeft?
Ik heb verder geen ervaring met gamen op een 'echte' 100 scherm.
Kan toch? Eventueel een kleine GPU unit in de bril zelf zodat er enkel lichtgewicht data naar de PS4 gestuurd hoeft te worden.bram1984 schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:54:
[...]
LOL, draadloze VR op de PS4. Als dat gebeurt, eet ik mijn huidige PS VR op.
Als het niet terug kan is er altijd nog Marktplaats.Nieuwevolger schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:47:
[...]
Niet om lullig te doen, maar je kan de vr bril niet zomaar terug sturen omdat het een hygiene product is.
Wat heeft het stroomnetwerk te maken met de hz/fps?poor Leno schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:55:
[...]
...
Nouja, alles wat je kijkt/speelt op tv heeft een 50Hz signaal.. (ivm stroomnetwerk hier)
...
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Gaat echt niet gebeuren.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:05:
[...]
Kan toch? Eventueel een kleine GPU unit in de bril zelf zodat er enkel lichtgewicht data naar de PS4 gestuurd hoeft te worden.
[...]
Als het niet terug kan is er altijd nog Marktplaats.
Deze generatie niet. Ooit wel natuurlijk en pas dan zal ik instappen.
We zullen het zien. Inside-out tracking en slechts een enkele dunne kabel van de bril direct naar de PS4 zou al een grote stap zijn.
Het grote voordeel van de PS VR headset tegenover zijn concurrenten is het comfort / draag gemak. Omdat je hem bijna niet voelt, draagt dit enorm bij aan de immersie.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:05:
[...]
Kan toch? Eventueel een kleine GPU unit in de bril zelf zodat er enkel lichtgewicht data naar de PS4 gestuurd hoeft te worden.
Ga je zo’n GPU in de headset verwerken, dan krijgt de set weer extra gewicht mee wat weer nadelig is voor het comfort.
Daarnaast, voordat we technisch in staat zijn een GPU in zo’n set te krijgen, zijn we weer jaren verder.
En dan praat ik nog niet eens over accu’s waarvan je wil dat ze langer dan een uur mee gaan. Nee, dit gaat voorlopig echt niet gebeuren.
Ander vraagje: nog ergens PS4 Pro (geen bundel) aanbiedingen op Cyber Monday?
Ik denk niet dat een dikke of dunne kabel veel uitmaakt, de dunne kabeltjes van je oordopjes kunnen soms ook irritant zijn.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:17:
[...]
We zullen het zien. Inside-out tracking en slechts een enkele dunne kabel van de bril direct naar de PS4 zou al een grote stap zijn.
Waar had je hem besteld dan en weet je al of je geld terug krijgt?giantgiantus schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:52:
Ik heb gisteren de vr bril gewoon teruggestuurd hoor.
Werkt zeker. Ik koop al tijden in verschillende landen/uit verschillende landen-stores en speel de games dan op mijn eigen NL account online, terwijl ook alleen dat NL account Plus heeft.Ouwehandje schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:50:
[...]
Heb het inmiddels uitgeprobeerd. Ik kan met mijn USA account online black ops 3 spelen als het andere account NL ps plus heeft en i gesteld staat als primair. Echter is de game wel hier gewoon gekocht.
Wat er nog te testen valt is een game aanschaffen in de USA store en kijken of die ook gewoon online gaat, ik zou zeggen van wel.
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Zonder te technisch te worden, worden de beelden 'meegestuurd' met de frequentie van het stroomnetwerk om beelden 'in sync' op je tv te toverendm-dutchman schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:06:
[...]
Wat heeft het stroomnetwerk te maken met de hz/fps?
(En alles wat boven de 50 zit wordt erbij gemaakt/gedupliceerd)
[ Voor 9% gewijzigd door poor Leno op 27-11-2017 11:42 ]
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Coolblue doet daar nooit zo moeilijk over, bijvoorbeeld.Nieuwevolger schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:32:
[...]
Waar had je hem besteld dan en weet je al of je geld terug krijgt?
Ik heb naar Bol de Gold headset teruggestuurd nadat ik deze getest had. Ook geen probleem.
Intertoys. Wel nooit gedragen moet ik erbij zeggen.Nieuwevolger schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:32:
[...]
Waar had je hem besteld dan en weet je al of je geld terug krijgt?
Ik kreeg die doos thuisgestuurd en keek ernaar en dacht: vrij zeker dat ik die nooit op ga zetten.
Kan je ook mooi je platinum terugsturenbram1984 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:44:
[...]
Coolblue doet daar nooit zo moeilijk over, bijvoorbeeld.
Ik heb naar Bol de Gold headset teruggestuurd nadat ik deze getest had. Ook geen probleem.
Dus op basis van een blik op de inhoud van de doos besloot je dat je hem nooit zou gaan dragen en heb je hem terug gestuurd? Dat is best… bijzonder.giantgiantus schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:46:
[...]
Intertoys. Wel nooit gedragen moet ik erbij zeggen.
Ik kreeg die doos thuisgestuurd en keek ernaar en dacht: vrij zeker dat ik die nooit op ga zetten.
Heb je VR wel eens elders ervaren? En dan bedoel ik niet Google Cardboard of Samsung VR, maar “echte” VR. Als je het nog nooit ervaren hebt zeg ik: voorbarig, zonde en een gemiste kans
Je klinkt als iemand die zich heel slecht heeft voorbereid c.q. ingelezen voordat je tot aanschaf over ging. Trouwens, de concurrenten, de brillen van OR en HTC Vife zijn dan in jouw ogen ook beta producten, want bedraad. LOL, ik weet de eerste game controllers nog wel, allemaal bedraad, allemaal Beta.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:49:
Draadloos VR in geen-beta kwaliteit zal nog wel even duren.
Topsite, dank je wel voor de link. Kan nu ook lekker makkelijk de aanbiedingen uit andere regio's bekijken.VTe schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:40:
[...]
Volgens mij is psprices.com daar wel goed in.
LOL, had van het weekend bijna Toki Tori 2 gekocht, voor € 14. Nu is de 2-game bundel met Rive slechts € 8!!
[ Voor 14% gewijzigd door retroguy op 27-11-2017 12:12 ]
Ik moet eerlijk toegeven dat toen ik de vr headset voor het eerst zag ik ook het idee kreeg dat dat ding opgebouwd is uit consessies. Helaas zal het nu nog niet anders kunnen, het is vast een mooi apparaat maar voor nu nog niet ver genoeg uitgekristalliseerd. Ik ben daarom ook niet overgegaan tot aanschaf.retroguy schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:50:
[...]
Je klinkt als iemand die zich heel slecht heeft voorbereid c.q. ingelezen voordat je tot aanschaf over ging. Trouwens, de concurrenten, de brillen van OR en HTC Vife zijn dan in jouw ogen ook beta producten, want bedraad. LOL, ik weet de eerste game controllers nog wel, allemaal bedraad, allemaal Beta.![]()
![]()
Mja, je gaf zelf al aan dat je je LCD prefereert bij veel licht, en dus zal het voor iedereen wel een beetje anders zijn. Onze home cinema is inderdaad altijd verduisterd als we naar de plasma kijken. En in het duister vind ik LCDs toch meestal zeer zwak scoren. Met onze Panasonic LCD erger ik me bvb dood aan de backlight bleed (vooral onderaan links en rechts) en het Dirty Screen Effect. Dat gezegd zijnde, moet ik wel toegeven dat die LCD van 48" maar de helft gekost heeft van onze 42" plasma boven. Al is prijzen vergelijken wel moeilijk met TVs waar 8 jaar tussen zit.bram1984 schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:20:
[...]
Niet echt representatief voor alle LED TV's dit. Mijn Sony geeft een prima zwart weergave. Dat ding op je foto is echt dramatisch.
Maar om effen terug on-topic te gaan. Ik ben de laatste week toevallig redelijk wat Playroom VR aan het spelen met de kinderen. Gisteren voor het eerst Playroom VR op de nieuwe Pro gespeeld, en ik vind de beeldkwaliteit echt wel significant beter. Ik kan helaas niet meer vergelijken met de oude (al verkocht) om te zien waar het verschil juist zit. Ik denk dat het beeld vooral veel scherper is met veel minder jaggies.
[ Voor 20% gewijzigd door Twixie op 27-11-2017 12:00 ]

Ik denk dat OLED dit wel kan gaan overnemen?
Hij heeft gewoon gelijk. VR is nog een gimmick. Het potentieel is super, maar we zijn nog lang niet bij een - voor mij - acceptabele implementatie.retroguy schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:50:
[...]
Je klinkt als iemand die zich heel slecht heeft voorbereid c.q. ingelezen voordat je tot aanschaf over ging. Trouwens, de concurrenten, de brillen van OR en HTC Vife zijn dan in jouw ogen ook beta producten, want bedraad. LOL, ik weet de eerste game controllers nog wel, allemaal bedraad, allemaal Beta.![]()
![]()
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Nee die ga ik houden. Prima headset.giantgiantus schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:47:
[...]
Kan je ook mooi je platinum terugsturen
Inderdaad, ik ging naar de Intertoys om Mafia 3 te halen en kwam terug met een PS VR. Impulsaankoop omdat de prijs van €399 verlaagd was naar €159 en er nog één beschikbaar was.retroguy schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:50:
[...]
![]()
OR en de Vive zijn ook beta producten in mijn opinie. Of beter gezegd: eerste generatie producten. Zitten nog in de hobby-fase. Niks mis mee echter ben ik meer van de proven technology.
Ja, als je een cardboard of Gear gebruikt.Rossi46 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:59:
[...]
Hij heeft gewoon gelijk. VR is nog een gimmick.
De echte VR-brillen zijn het stadium van gimmick wel voorbij naar mijn mening. Genoeg VR ervaringen die dat laten zien. Het is wellicht nog een niche, maar dat is wat anders dan een gimmick (imo).
Zit al zo lang te twijfelen
Euhm... Heb je misschien een linkje van dat 'technische' gedeelte?poor Leno schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:40:
[...]
Zonder te technisch te worden, worden de beelden 'meegestuurd' met de frequentie van het stroomnetwerk om beelden 'in sync' op je tv te toveren
Als je normale tv kijkt via bijvoorbeeld Ziggo dan klopt dat wat je zegt.
Maar als je gamed (en dan een game met 60fps) dan zal je Ps4 ook 60 frames per seconde eruit gooien. Moet je natuurlijk wel een tv hebben met een paneel >50hz. (en alle Interpolatie hulpjes van de tv uitzetten natuurlijk, anders gaat de tv frames 'erbij verzinnen'.)
[ Voor 7% gewijzigd door Mast3rWill op 27-11-2017 12:17 ]
poor Leno schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:40:
[...]
Zonder te technisch te worden, worden de beelden 'meegestuurd' met de frequentie van het stroomnetwerk om beelden 'in sync' op je tv te toveren
Dat laatste lijkt mij ook het meest logisch. Als de source (in dit geval de PS4) 60hz/fps doorstuurt zal de tv dit toch ook oppakken. en niet blijven hangen op 50hz?Mast3rWill schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:14:
[...]
Euhm... Heb je misschien een linkje van dat 'technische' gedeelte?
Maar als je gamed (en dan een game met 60fps) dan zal je Ps4 ook 60 frames per seconde eruit gooien. Moet je natuurlijk wel een tv hebben met een paneel >50hz. (en alle Interpolatie hulpjes van de tv uitzetten natuurlijk, anders gaat de tv frames 'erbij verzinnen'.)
Thx 4 de tip, heb em gekocht, is geen geld, ziet er goed uitpoor Leno schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:12:
Hmmmmmmm 'The vanishing of Ethan Carter" tot 1 december nu voor 5,99...
Zit al zo lang te twijfelen
https://www.playstation.c...hing-of-ethan-carter-ps4/
[ Voor 14% gewijzigd door Yamaka op 27-11-2017 12:45 ]
Denman schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:20:
[...]
Ander vraagje: nog ergens PS4 Pro (geen bundel) aanbiedingen op Cyber Monday?
Mijn Tv geeft dat netjes aan. (Samsung lcd 2013) Als ik 'gewone' tv kijk geeft ie 1080p/50 aan.dm-dutchman schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:21:
Dat laatste lijkt mij ook het meest logisch. Als de source (in dit geval de PS4) 60hz/fps doorstuurt zal de tv dit toch ook oppakken. en niet blijven hangen op 50hz?
Schakel ik naar mijn Ps4 geeft ie 1080p/60 aan.
Weet niet hoe dat met andere merken en modellen zit.
Er zijn wel slechtere dingen die je kan kopen voor dat geld.
Maar ieder zo zijn mening ofc.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Dat wordt een aardig lijstje zo, voor 2018. Helemaal als TLoU2 er nog bij komt.
- Shadow of the Colossus
- God of War
- Detroit: Become Human
- Spider-Man
- Days Gone (?)
- Concrete Genie
- Left Alive (console exclusive)
- DMC5
Nu breng je me aan t twijfelen over het signaal.. Ik denk dat ik idd met kabel in mn hoofd zat.Mast3rWill schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:14:
[...]
Euhm... Heb je misschien een linkje van dat 'technische' gedeelte?
Dacht even dat de tv sowieso de basis naar 50 klokt, ook al krijgt ie 60 (en de overige 10 via hulpjes)
Maar thnx
DMCSbram1984 schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:45:
Volgens geruchten op ResetEra wordt DMC5 een (timed) PS4 exclusive.
[ Voor 12% gewijzigd door poor Leno op 27-11-2017 12:48 ]
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Tijd voor een bril Leno? Die S is een 5.poor Leno schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:46:
[...]
Nu breng je me aan t twijfelen over het signaal.. Ik denk dat ik idd met kabel in mn hoofd zat.
Dacht even dat de tv sowieso de basis naar 50 klokt, ook al krijgt ie 60 (en de overige 10 via hulpjes)
Maar thnx
[...]
DMCS
Heb m ook maar gehaald, heel benieuwd!Yamaka schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:22:
[...]
Thx 4 de tip, heb em gekocht, is geen geld, ziet er goed uitKlik op filmpje op deze site:
https://www.playstation.c...hing-of-ethan-carter-ps4/
De overige 10 via hulpjes ? Als je 60fps omzet naar 50fps zou je er 10 moeten weggooienpoor Leno schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:46:
[...]
En daar waar ze wel converteren, bvb om te converteren naar 60Hz (bvb NTSC), doen ze afwisselend elk frame 2x en 3x lang. Dat is bvb zeer goed merkbaar als je BluRays afspeelt op een TV die geen 24Hz native kan afspelen en dat omzet naar 60Hz. Trage pans/scrolls zien er duideijk schokkerig uit.
Klopt ik zat achterstevoren te denkenTwixie schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:12:
[...]
De overige 10 via hulpjes ? Als je 60fps omzet naar 50fps zou je er 10 moeten weggooien. Sowieso zouden maar 10 van de 60 frames ook exact op het bedoelde tijdstip getoond worden en de andere eigenlijk te laat. Dit zou je m.i. goed zien. Het is niet voor niets dat ze films voor 50Hz PAL al decennia lang 4% versnellen. Films zijn 24fps, wat niet gemakkelijk om te zetten valt naar 50Hz. Je kan elk frame wel dubbel zo lang tonen, maar dan zou je nog altijd 48Hz moeten hebben. Dus wat doen ze, helemaal niets, en de film wordt afgespeeld aan 50Hz ipv 48Hz. Films op DVD zijn dus daadwerkelijk 4% korter dan in de bioscoop.
En daar waar ze wel converteren, bvb om te converteren naar 60Hz (bvb NTSC), doen ze afwisselend elk frame 2x en 3x lang. Dat is bvb zeer goed merkbaar als je BluRays afspeelt op een TV die geen 24Hz native kan afspelen en dat omzet naar 60Hz. Trage pans/scrolls zien er duideijk schokkerig uit.

En 2:3 pulldowns heb ik vroeger veel mee te maken gehad, dat was echt een gekloot

Dus jij wil VR, maar zonder dat er een camera nodig is die je hoofd trackt ? En waarbij er draadloos 2 schermen aangestuurd worden (wellicht wil jij dat dan op 4K aan 60Hz), en waarbij dat alle processing al in de PS4 gebeurt, maar waarbij je toch weer niet wil dat er processing power verloren gaat voor de gameplay zelf, en waarbij jouw handen automagisch (want zonder camera) gedetecteerd worden, enz ?Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:49:
Het is zeker waar dat het nogal een gedoe is, en ik heb mezelf er ook al eens op betrapt geen VR te spelen op een avond omdat ik er tegenop zag om effen alles weer aan te sluiten. Maar om nou te denken dat je VR 'binnenkort' draadloos kan, zonder extra processing, etc... is toch wel zeer erg wishful thinking.
Overigens, als je je game hoekje wat deftig organizeert, valt het opzetten van VR nog behoorlijk goed mee eigenlijk. Zorg er gewoon voor dat het VR bakje ergens op een schap klaarligt met headset en USB kabel opgerold, en leg de VR bril er ergens naast. Dan is het opzetten echt wel in minder dan een minuut rond : USB en headset kabel uitrollen, USB kabel in PS4 pluggen, headset kabel tot bij je zitplaats leggen, bril nemen, inpluggen in de headset kabel, PS4 opstarten, VR spel opstarten, bril opzetten en koptelefoon inpluggen en opzetten.
Én als je de bril op hebt, zie je de kabels en zooi toch nietTwixie schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:21:
[...]
Dus jij wil VR, maar zonder dat er een camera nodig is die je hoofd trackt ? En waarbij er draadloos 2 schermen aangestuurd worden (wellicht wil jij dat dan op 4K aan 60Hz), en waarbij dat alle processing al in de PS4 gebeurt, maar waarbij je toch weer niet wil dat er processing power verloren gaat voor de gameplay zelf, en waarbij jouw handen automagisch (want zonder camera) gedetecteerd worden, enz ?
Het is zeker waar dat het nogal een gedoe is, en ik heb mezelf er ook al eens op betrapt geen VR te spelen op een avond omdat ik er tegenop zag om effen alles weer aan te sluiten. Maar om nou te denken dat je VR 'binnenkort' draadloos kan, zonder extra processing, etc... is toch wel zeer erg wishful thinking.
Overigens, als je je game hoekje wat deftig organizeert, valt het opzetten van VR nog behoorlijk goed mee eigenlijk. Zorg er gewoon voor dat het VR bakje ergens op een schap klaarligt met headset en USB kabel opgerold, en leg de VR bril er ergens naast. Dan is het opzetten echt wel in minder dan een minuut rond : USB en headset kabel uitrollen, USB kabel in PS4 pluggen, headset kabel tot bij je zitplaats leggen, bril nemen, inpluggen in de headset kabel, PS4 opstarten, VR spel opstarten, bril opzetten en koptelefoon inpluggen en opzetten.
Electronics, the Zalando way. Laat ons maar direct 5 TVs bestellen, en er eentje uitkiezen en de 4 andere terugsturengiantgiantus schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:46:
[...]
Intertoys. Wel nooit gedragen moet ik erbij zeggen.
Wel met AfterPay natuurlijkTwixie schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:27:
[...]
Electronics, the Zalando way. Laat ons maar direct 5 TVs bestellen, en er eentje uitkiezen en de 4 andere terugsturen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dit topic is gesloten.
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken