Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Nee, dat is voor de standaard PS4.
Jumpman schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:33:
Gewoon zo'n PC voeding net snoer is goed.
Juist, dat heb je nodig voor de Pro.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Exirion schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:39:
[...]

Nee, dat is voor de standaard PS4.

[...]

Juist, dat heb je nodig voor de Pro.
Ach ja voor de Pro. My bad!

Deze dus : https://www.allekabels.nl...59/apparaatsnoer-c13.html

[ Voor 15% gewijzigd door henkyyyyyyy op 21-11-2017 10:43 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:23
Om 9 uur besteld. Krijg net e-mail dat ik hem op kan halen bij de intertoys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Doen ze leuk ja, meteen besteld :) Vorig jaar hadden ze ook zo'n aanbieding met Robinson (PSVR).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-05 22:47
Faxe schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:57:
[...]

Om 9 uur besteld. Krijg net e-mail dat ik hem op kan halen bij de intertoys :)
Echt zuur. Gister 29 voor betaald bij de MM. 3e keer in 1 maand dat ik iets bij de MM koop en het de dag erna goedkoper is. En het leuke is, je mag het door de nieuwe voorwaarden niet retour brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 10:10
Geteisem schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:37:
[...]

Die gaat er echt niet binnen nu en < 2 jaar komen. Zou een hele vreemde en stomme zet zijn van Sony.
Gevaarlijk uitspraak. Ik denk dat als er op korte termijn een ps5 komt dat veel pro kopers niet blij worden. Voor PS vr is het bekend dat het early adaptor spul is. Techniek waar nog een hoop te verbeteren valt, het zou mij dus absoluut niet verbazen als er wel een verbeterde versie zou komen, of desnoods een pro only versie ofzo.

Desalniettemin is het voor 160piek iets wat je moet doen als je ook maar een beetje interesse hebt in vr (en tijd/budget uiteraardd :) ) als ps4 user.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:53
Oke, weet ik voldoende. Dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:28
Eindelijk BF1 Premium Pass voor een prikkie. 15 eu in de store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:09:
[...]

Gevaarlijk uitspraak. Ik denk dat als er op korte termijn een ps5 komt dat veel pro kopers niet blij worden. Voor PS vr is het bekend dat het early adaptor spul is. Techniek waar nog een hoop te verbeteren valt, het zou mij dus absoluut niet verbazen als er wel een verbeterde versie zou komen, of desnoods een pro only versie ofzo.

Desalniettemin is het voor 160piek iets wat je moet doen als je ook maar een beetje interesse hebt in vr (en tijd/budget uiteraardd :) ) als ps4 user.
Vind ik niet. Het is niet zo dat de graphics door de headset tegengehouden worden. De console is juist de beperkende factor. Als je aan de huidige headset een console met een dikke CPU, nog dikkere GPU en 32 GB RAM hangt, zullen je graphics veel mooier worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Reeker schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:58:
[...]

Echt zuur. Gister 29 voor betaald bij de MM. 3e keer in 1 maand dat ik iets bij de MM koop en het de dag erna goedkoper is. En het leuke is, je mag het door de nieuwe voorwaarden niet retour brengen.
Koop hem bij Intertoys voor 20euro, breng die gesealde versie terug naar de MM en dan krijg je daar je 29euro terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
bram1984 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:16:
[...]

Vind ik niet. Het is niet zo dat de graphics door de headset tegengehouden worden. De console is juist de beperkende factor. Als je aan de huidige headset een console met een dikke CPU, nog dikkere GPU en 32 GB RAM hangt, zullen je graphics veel mooier worden.
Maar graphics is niet het enige dat verbeterd kan worden, camera, calibratie, gewicht headset. Dat soort zaken. Als je de base ps4 dropt uit support kunnen de graphics mogelijk wel iets beter.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:02
Sagat schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:09:
Voor die prijs zal er misschien geen camera bij zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 12:56
Goedemorgens mede tweakers,

Ik heb bij mijn ouderlijk huis een ps4 waar mijn broertje nog regelmatig op speelt. Ikzelf ben bij mijn vriendin ingetrokken en we staan op het punt ook een ps4 aan te schaffen.
Is het mogelijk om hierbij het ps plus te delen en games te delen. ( online 1 keer aanschaffen , downloaden en dan beide kunnen spelen)? Dit zou ons natuurlijk veel geld schelen.

PSN: DoubleDutchh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:56
Ouwehandje schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:44:
Goedemorgens mede tweakers,

Ik heb bij mijn ouderlijk huis een ps4 waar mijn broertje nog regelmatig op speelt. Ikzelf ben bij mijn vriendin ingetrokken en we staan op het punt ook een ps4 aan te schaffen.
Is het mogelijk om hierbij het ps plus te delen en games te delen. ( online 1 keer aanschaffen , downloaden en dan beide kunnen spelen)? Dit zou ons natuurlijk veel geld schelen.
Ik zou zeggen, zoek eens in dit topic. Is al vele malen voorbij gekomen. Verschil kan zijn dat je niet bij vriendin zit, maar bij broer, neefje, weet ik veel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroguy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 22:09
Man, man, wat is de Playstation Store website een vreselijke website zeg. Traag als dikke stront, regelmatig de melding dat een pagina niet kan worden gevonden en steeds een ander getal van de games die in mijn wensenlijst staan. Ik mag hopen dat ik geen games kwijtraak uit mijn wensenlijst.

Ik ben net een paar dagen lid maar ik hoop niet dat dit het gebruikelijke gedrag is van deze website.

Edit: en nu krijg ik alleen nog maar een witte, lege pagina voorgeschoteld. Overbelasting? Kunnen ze dat niet handelen?

Edit2: kan er weer in en ja hoor, ben gewoon een stuk of 15 games kwijt uit de wensenlijst. De teller stond vanochtend nog op 52, nu op 37. F...k

Zijn er meer met dit probleem?

[ Voor 42% gewijzigd door retroguy op 21-11-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
retroguy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:02:
Man, man, wat is de Playstation Store website een vreselijke website zeg. Traag als dikke stront, regelmatig de melding dat een pagina niet kan worden gevonden en steeds een ander getal van de games die in mijn wensenlijst staan. Ik mag hopen dat ik geen games kwijtraak uit mijn wensenlijst.

Ik ben net een paar dagen lid maar ik hoop niet dat dit het gebruikelijke gedrag is van deze website.

Edit: en nu krijg ik alleen nog maar een witte, lege pagina voorgeschoteld. Overbelasting? Kunnen ze dat niet handelen?
Geen last van op de ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroguy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 22:09
OK, dat kan ik helaas nog niet checken, mijn PS4 Pro schaf ik met de BF deals aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 14:08
Nee. Dat is de “softbundel” prijs. Als je in een winkel hebt gewerkt, dan weet je wat dat betekent. Kort uitgelegd: de medewerker moet de artikelen samen pakken en er een eigen bundel van maken door de kortingen handmatig te verwerken en bepaalde codes aan te slaan. Door de PSVR voor €159 aan te slaan en de overige artikelen voor andere prijzen wordt de bundel €249 in totaal. Vandaar staan er ook verschillende softbundel prijzen (PSVR bundel en losse PSVR’s met VR Worlds apart).

Je kan niet vrijdag de PSVR voor €159 op de kop tikken bij de Intertoys, want de kassa laat zonder die extra artikelen gewoon €399 (of wat de losse prijs ook is) zien ;)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Edit2: kan er weer in en ja hoor, ben gewoon een stuk of 15 games kwijt uit de wensenlijst. De teller stond vanochtend nog op 52, nu op 37. F...k

Normaliter valt het wel mee. Het is nu gewoon vast een stuk drukker door al die aanbiedingen o.a.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-05 17:34
retroguy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:12:
[...]

OK, dat kan ik helaas nog niet checken, mijn PS4 Pro schaf ik met de BF deals aan.
Merk het ook op de app. Denk dat de servers overbelast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Gran turismo sport is nu 72 euro bij intertoys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Formula one schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:45:
Lekker prijzig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
Homeland schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:20:
[...]

Koop hem bij Intertoys voor 20euro, breng die gesealde versie terug naar de MM en dan krijg je daar je 29euro terug.
Niet meer geseald dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:14
Ja waar is de actie van 20 euro ik zie hem alleen voor 72?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Ging iets te hard denk ik die actie :o

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Maar je brengt de gesealde intertoys versie naar de MM toe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
Murrays schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:49:
[...]

Bart Smit heeft em ook, daar is ie ook nog eens met gratis verzending ;)

http://m.bartsmit.com/m20...urismo-sport-plus-edition

[ Voor 18% gewijzigd door ASNNetworks op 21-11-2017 12:56 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
Homeland schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:53:
[...]

Maar je brengt de gesealde intertoys versie naar de MM toe...
Hahaha werkt dit echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
ASNNetworks schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:55:
[...]

Bart Smit heeft em ook, daar is ie ook nog eens met gratis verzending ;)

http://m.bartsmit.com/m20...urismo-sport-plus-edition
Bedankt! Gelijk maar besteld als bezorgdatum 22 november ingevuld. In de bevestegingsmail staat releasedatum 24 november... Dus wacht het af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Zeker, zolang ze een gesealde (dezelfde versie) game terug krijgen hebben ze niets door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:58:
Doen ze leuk ja, meteen besteld :) Vorig jaar hadden ze ook zo'n aanbieding met Robinson (PSVR).
Ik kan 'm inmiddels afhalen, maar ik denk dat de prijs een foutje was:

https://www.intertoys.nl/...port-plus-edition/1390801

Inmiddels is ie weer 72 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-05 17:12
Ik heb net GT day one bij de BS gehaald voor 20,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
GT sport is wel een moeilijke game jongens😂. Maar tot nu toe wel vet om te spelen.

Zeker voor 20 eutjes

Driveclub is daar dus niets bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman_FCT
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06-2021
Zojuist de PS4 slim 1 TB + Extra controller + FIFA 18 opgehaald voor €279,- bij Intertoys voor mijn kameraad. Daarnaast zelf ook GT meegepikt voor €20 euro. Aanbiedingen gelden dus gewoon gelijk in de winkel. Als je via hun site besteld, moet je wachten tot 24-11. Althans zo staat het op de site...

Dacht kan er beter snel bijzijn, want GT is wel erg scherp geprijsd.

[ Voor 10% gewijzigd door Superman_FCT op 21-11-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Superman_FCT schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:37:
Als je via hun site besteld, moet je wachten tot 24-11. Althans zo staat het op de site...
Ik had als leverdatum morgen, maar heb inmiddels mail dat ik 'm kan komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman_FCT
Exirion schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:38:
[...]

Ik had als leverdatum morgen, maar heb inmiddels mail dat ik 'm kan komen ophalen.
Oh dan zal het wel niet uitmaken. :) In de winkel waren wel de prijzen nog niet aangepast naar de Black Friday deals. Daar stond GT nog te koop voor €60,- en de PS4 slim bundel met FIFA 18 voor 339,- excl. extra controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
Superman_FCT schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:37:
Zojuist de PS4 slim 1 TB + Extra controller + FIFA 18 opgehaald voor €279,- bij Intertoys voor mijn kameraad. Daarnaast zelf ook GT meegepikt voor €20 euro. Aanbiedingen gelden dus gewoon gelijk in de winkel. Als je via hun site besteld, moet je wachten tot 24-11. Althans zo staat het op de site...

Dacht kan er beter snel bijzijn, want GT is wel erg scherp geprijsd.
Is de extra controller in de doos van de console meegeleverd of zit hij in een aparte verpakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman_FCT
Ouwehandje schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:51:
[...]

Is de extra controller in de doos van de console meegeleverd of zit hij in een aparte verpakking?
Gewoon in de doos meegeleverd zoals ook op Intertoys webshop staat. De bundels stonden ook nog niet in de schappen (daar stonden de oude bundels nog) en mijne werd vanuit het magazijn opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
Superman_FCT schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:58:
[...]

Gewoon in de doos meegeleverd zoals ook op Intertoys webshop staat. De bundels stonden ook nog niet in de schappen (daar stonden de oude bundels nog) en mijne werd vanuit het magazijn opgehaald.
Dank voor je antwoord. Niet het antwoord wat ik eigenlijk wilde. Had de extra controller namelijk graag op marktplaats gegooid als 'nieuw nog in doos'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Laatst online: 06:23
Heb Grand Turismo inmiddels opgehaald bij intercoms. Prima deal voor 19,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Kan iemand mij een beetje opweg helpen? Ik ben opzoek naar een vervangende schijf voor m'n ps4 van 500 gb. Als ik me het goed herinner was de wd passport de beste optie, en die dan uit elkaar slopen, maar zit zelf te denken aan een SSD. Wat zou daarvoor een goede keuze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
brambest schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:12:
Kan iemand mij een beetje opweg helpen? Ik ben opzoek naar een vervangende schijf voor m'n ps4 van 500 gb. Als ik me het goed herinner was de wd passport de beste optie, en die dan uit elkaar slopen, maar zit zelf te denken aan een SSD. Wat zou daarvoor een goede keuze zijn?
Ik meen me te herinneren dat een ssd zijn prijs niet waard is om hem in een ps4 te stoppen. Als alternatief zou je kunnen kijken naar sshd. De beste opties die er op dit moment op de markt zijn weet ik niet, dat laat ik liever aan andere over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:31

vhal

ಠ_ಠ

Exirion schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:16:
[...]

Lol, ik had twee uur geleden ook al de afhaalbevestiging voor in de winkel. Blijft wel aardig gek voor een game die een maand oud is.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
Exirion schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:16:
[...]

Nee, geen foutje. Dat wordt ook de Black Friday prijs. Hij is uitverkocht bij Intertoys, de €72 prijs is van een externe verkoper via Intertoys ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Net een mustang gekocht in GT sport en het is toch wel vet om daarin te rijden in VR.

Ik dacht dat je alleen een paar demo modellen had maar je kan volgensmij in elke auto die je koopt in VR rijden en ook elke baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Laatst online: 13-05 12:12
DeeSung schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:52:
Net een mustang gekocht in GT sport en het is toch wel vet om daarin te rijden in VR.

Ik dacht dat je alleen een paar demo modellen had maar je kan volgensmij in elke auto die je koopt in VR rijden en ook elke baan.
Dat zou wel mooi zijn. Was al bang dat de VR versie een beknopte modus was van het normale spel. Bij vorige edities werd al de cockpit van elke auto nagebouwd voor first person view. Geen idee hoeveel extra werk een VR view dan kost om te bouwen.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er veel verschil in graphics tussen DriveClub VR en GT Sport VR? YouTube video's doen niet echt recht, volgens mij. Daar lijkt DC een stuk mooier dan het daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Laatst online: 13-05 12:12
bram1984 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:58:
Is er veel verschil in graphics tussen DriveClub VR en GT Sport VR? YouTube video's doen niet echt recht, volgens mij. Daar lijkt DC een stuk mooier dan het daadwerkelijk is.
Ik vind GT Sport VR er vele malen beter uitzien dan DriveClub in VR. De auto's ogen scherper bijvoorbeeld.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:27
Hier trouwens een niet gesealde Gran Turismo Sport ontvangen van de Bart Smit/Intertoys actie, deze kwam vanuit het hoofdkantoor. Zag er voor de rest netjes/nieuw uit (verschil inmiddels ook terug gehad).

Volgens Europese unboxing video's op Youtube zit er een voucher in voor That's You, die zat er bij mij niet in. Misschien heeft Bart Smit/Intertoys die er (op last van Sony) uitgehaald? Of had ik er één uit een batch niet gesealde games.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ari Gold
Huh, wat doe ik in het GT topic? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-04 11:26
Murrays schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:49:
[...]

In Hellevoetsluis Intertoys lag een stapeltje GTS (day one) voor 20 euro per stuk, heb er 1 van genomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:20:
Volgens Europese unboxing video's op Youtube zit er een voucher in voor That's You, die zat er bij mij niet in. Misschien heeft Bart Smit/Intertoys die er (op last van Sony) uitgehaald? Of had ik er één uit een batch niet gesealde games.
Volgens deze link zit er toch helemaal geen voucher in : http://www.gran-turismo.com/gb/products/gtsport/order/

Trouwens, gezien je GT Sport gekocht heb, neem ik aan dat je ook PS+ hebt, anders kan je niet online gamen en heb je maar weinig aan GT Sport. En als je PS+ hebt, dan is That's You sowieso gratis.

Bij Bart Smit in BE is het blijkbaar ook 19.99 voor de Day One Edition. Ben wel tempted.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 21-11-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe kan de prijs van een nieuwe game zo extreem omlaag gaan ? (GT)

waarom gebeurt dit niet bij andere nieuwe games? zelfs de oudere exclusives zijn nog steeds iets duurder of iets goedkoper.

[ Voor 53% gewijzigd door Farabi op 21-11-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Hm zat een te kijken voor een nieuw dope spel om te spelen, normaal gesproken komt er in november/december nog wel eens een grote release uit, maar vind het tegenvallen dit jaar.

Ik moet trouwens zeggen dat ik het de laatste 2 jaar sowieso een beetje magertjes vind allemaal. 2018 wordt welliswaar een mooi jaar voor de ps4. (kan niet wachten op spiderman/gow/a way out en tlou2)

Ik wil eind dit jaar een nieuw pc in elkaar zetten, alleen als ik naar het PC aanbod kijk in 2018 denk ik, ja is leuk zo een pc maar welke spellen ga ik dan spelen(?)

2015 was echt top, met games als the witcher 3, gta 5 op pc, fallout 4 nieuwe batman. :)

hup hup laat het snel 2018 zijn!

[ Voor 7% gewijzigd door Ambition88 op 21-11-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 21:52

Winkiller

De Mopperpot

lennox-06 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:24:

waarom gebeurt dit niet bij andere nieuwe games? zelfs de oudere exclusives zijn nog steeds iets duurder of iets goedkoper.
Mmm misschien wel omdat de vraag naar GTS laag is, ik zag ook Flatout 4 in aanbieding voor 20 euri.
Bij de Xbox kost dat spel ook nog 60,= misschien zijn ze gek geworden bij Sony vanwege de XBOX. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Ambition88 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:29:
Hm zat een te kijken voor een nieuw dope spel om te spelen, normaal gesproken komt er in november/december nog wel eens een grote release uit, maar vind het tegenvallen dit jaar.

Ik moet trouwens zeggen dat ik het de laatste 2 jaar sowieso een beetje magertjes vind allemaal. 2018 wordt welliswaar een mooi jaar voor de ps4. (kan niet wachten op spiderman/gow/a way out en tlou2)

Ik wil eind dit jaar een nieuw pc in elkaar zetten, alleen als ik naar het PC aanbod kijk in 2018 denk ik, ja is leuk zo een pc maar welke spellen ga ik dan spelen(?)

2015 was echt top, met games als the witcher 3, gta 5 op pc, fallout 4 nieuwe batman. :)

hup hup laat het snel 2018 zijn!
offtopic:
uhm volgens mij is games vinden op de pc niet echt een probleem, dan bedoel ik nog nie eens piracy, maar er komt toch genoeg uit. Verder 'unlock\ je ook een hoop ms exclusives, en veel games zou ik bij keuze liever op een dikke pc spelen dan op de ps4 denk ik.
Als je ps4 exlclusives leuk(er) vind, dan lekker op de ps4 spelen en het pc geld in een dikke oled 4k tv stoppen zou mijn advies zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Dit probleem heb ik ook een tijd gehad. Ik heb daarna m'n cookies, cache en browsergegevens gewist en hij werkt nu weer perfect.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05 20:10
lennox-06 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:24:

Dat zal wel een aanbieding zijn vanuit Sony zelf, net zoals de goedkopere ps+ en de PS Pro bundels.

PSVR verkoopt nog steeds niet super (denk ik). Een goede VR game, tegen een lage prijs, kan de verkoop van PSVR misschien wat stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:15:
[...]

Dat zal wel een aanbieding zijn vanuit Sony zelf, net zoals de goedkopere ps+ en de PS Pro bundels.

PSVR verkoopt nog steeds niet super (denk ik). Een goede VR game, tegen een lage prijs, kan de verkoop van PSVR misschien wat stimuleren.
Dat is totaal niet logisch wat je zegt, want dezelfde winkel bundelt de game al met psvr voor een hele scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Sagat schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:39:
[...]

offtopic:
uhm volgens mij is games vinden op de pc niet echt een probleem, dan bedoel ik nog nie eens piracy, maar er komt toch genoeg uit. Verder 'unlock\ je ook een hoop ms exclusives, en veel games zou ik bij keuze liever op een dikke pc spelen dan op de ps4 denk ik.
Als je ps4 exlclusives leuk(er) vind, dan lekker op de ps4 spelen en het pc geld in een dikke oled 4k tv stoppen zou mijn advies zijn.
Ik heb al een oled LG C7 65'' in combinatie met een ps4 pro dus daar ga ik in 2018 ook zeker wel van genieten, er komen ook wel een hoop goeie ps4 games uit, absoluut. :)

Maar over de hele linie genomen vind ik het aanbod maar vrij magertjes, dit jaar vond ik alleen echt AC Origins eruit springen en wat betreft het pc aanbod in 2018 is het helemaal bedroevend.

Ik hoopte gewoon dat bijv een spiderman, dit jaar november/december nog zou uitkomen. Heb al maanden moeten wachten op ACO en Shadow of war, die heb ik beide uitgespeeld nu weer maanden wachten op de 1e release ergens in feb/maart? hopefully. :+

2017 is voor mij niet het jaar die mij qua games nog lang zal bekoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-05 17:57
Ambition88 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:23:
[...]

Ik heb al een oled LG C7 65'' in combinatie met een ps4 pro dus daar ga ik in 2018 ook zeker wel van genieten, er komen ook wel een hoop goeie ps4 games uit, absoluut. :)

Maar over de hele linie genomen vind ik het aanbod maar vrij magertjes, dit jaar vond ik alleen echt AC Origins eruit springen en wat betreft het pc aanbod in 2018 is het helemaal bedroevend.

Ik hoopte gewoon dat bijv een spiderman, dit jaar november/december nog zou uitkomen. Heb al maanden moeten wachten op ACO en Shadow of war, die heb ik beide uitgespeeld nu weer maanden wachten op de 1e release ergens in feb/maart? hopefully. :+

Horizon Zero Dawn?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-04 11:26
Horizon Zero Dawn met een oled LG C6 65'' en een ps4 pro ziet er ongelooflijk mooi uit, zeker met HDR!
Ik ben tevreden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:00
Wolfenstein 2 is gratis in Oostenrijk en Zwitserland! :)

https://www.cheapassgamer...lfenstein-2-on-psn-store/

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Trial versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 11:00

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zo. Kan me al een dag of 4 inhouden om een PSVR te kopen. Lijkt me wel luk, maar te veel een gommick. En dan weer een camera bij mijn TV en dan ook nog een eind snoer om te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:31

vhal

ಠ_ಠ

Twixie schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:22:
[...]

Trouwens, gezien je GT Sport gekocht heb, neem ik aan dat je ook PS+ hebt, anders kan je niet online gamen en heb je maar weinig aan GT Sport. En als je PS+ hebt, dan is That's You sowieso gratis.
Volgens mij zit er nog wel een redelijke offline modi in.... heb nu even gekeken maar alleen de arcade is offline te spelen...als in het spelen zonder een actieve internetverbinding. PS+ is eerder voor de online races met andere spelers zviw

[ Voor 20% gewijzigd door vhal op 21-11-2017 19:23 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:11
vhal schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:13:
[...]

Volgens mij zit er nog wel een redelijke offline modi in.... heb nu even gekeken maar alleen de arcade is offline te spelen... :/
Het spel is niet goed te spelen zonder internet verbinding. Maar met inet en zonder plus abo kan je alles doen behalve het daadwerkelijk online racen tegen anderen.
Je kan wel mee doen met de qualificatie.
Maar zonder daadwerkelijke internetverbinding is er weinig te doen idd.
Komt omdat het alles online saved dus je hebt een verbinding nodig.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:31:
Zo. Kan me al een dag of 4 inhouden om een PSVR te kopen. Lijkt me wel luk, maar te veel een gommick. En dan weer een camera bij mijn TV en dan ook nog een eind snoer om te verbinden.
Gimmick? Zou het met je eens zijn als er alleen maar techdemo's te spelen zijn, maar ik speel momenteel meer VR dan "platte" games. RE7 is bijvoorbeeld al 10x zo vet in VR en dan is Skyrim net uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
bram1984 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:34:
[...]

Gimmick? Zou het met je eens zijn als er alleen maar techdemo's te spelen zijn, maar ik speel momenteel meer VR dan "platte" games. RE7 is bijvoorbeeld al 10x zo vet in VR en dan is Skyrim net uit.
Oke. Maar heb je geen last van de kabel? Kun je dit goed zittend/liggend op de bank spelen? Skyrim is juist wat me trekt, dwalen door dat landschap. Maar ook kijken of ik met dat ding van mijn hoogtevrees kan afkomen. Maar wat ik zeg. Die kabel en die camera staan me wat tegen. Is die camera makkelijk op te bergen? Kabel een beetje soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Yamaka schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:06:
Horizon Zero Dawn met een oled LG C6 65'' en een ps4 pro ziet er ongelooflijk mooi uit, zeker met HDR!
Ik ben tevreden 8)
Stil jij! Wil ook een nieuwe TV :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:40:
[...]

Oke. Maar heb je geen last van de kabel? Kun je dit goed zittend/liggend op de bank spelen? Skyrim is juist wat me trekt, dwalen door dat landschap. Maar ook kijken of ik met dat ding van mijn hoogtevrees kan afkomen. Maar wat ik zeg. Die kabel en die camera staan me wat tegen. Is die camera makkelijk op te bergen? Kabel een beetje soepel?
Waarom zou ik last van de kabel hebben? Die hangt aan de zijkant. Slecht ontwerp als je last van de kabel zou hebben. Liggend VR lijkt me niet heel handig nee. VR doe ik meestal staand of zittend in een stoel voor de TV. Normaal spelen doe ik vanaf de bank of vanuit mijn Lamzac. De camera staat gewoon op de TV. Waarom zou ik die moeten opbergen? Headset past met kabel en al in mijn TV meubel, dus ook prima. :)

Edit: Zo ziet het er dus "opgeruimd" uit inclusief Aim en headset. Moves staan achter de TV in dock. ;)

Afbeeldingslocatie: http://a68.tinypic.com/2aj6p83.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 21-11-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:29
DeeSung schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:17:
[...]

Gewoon een 2 pin eu cable (vrouwelijke C7 aansluiting ) kopen. Die kan tenminste in de PS4.

Edit:

De ps4 pro heeft geen C7 aansluiting, de PS4 Pro heeft 3 pin met aarde. Die in je pc gaat idd
Mijn Pro werd toch echt geleverd met een 2 pin stekker :? 3 pin stekker past natuurlijk wel maar werd geleverd met een 2 pin stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 14:08
__REMCO__ schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:27:
[...]

Mijn Pro werd toch echt geleverd met een 2 pin stekker :? 3 pin stekker past natuurlijk wel maar werd geleverd met een 2 pin stekker
Mijn pro kwam ook met een 2 pin stekker. Geen aparte aarde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 14-03 18:03
Yamaka schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:06:
Ik ben tevreden 8)
Ik heb dezelfde combi en ik kan ook weer een aantal jaren vooruit. Wacht nu tot 77 inch Oled betaalbaarder wordt. Maar ik ben nu ook dik tevreden.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 19:04

Mud.Starrr

I shoot people for money

Hier de iets oudere LG 65EF950V Oled (nog met 3d ;), echt genieten met de PS4 Pro en Horizon/Uncharted en de vele HDR/4K titels die ik nog ga spelen.
Maar nu even hooked aan de PSVR, briljant ding!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een goede ontwikkeling: Minister van Justitie in België noemt Loot Boxes gokken en wil het verbannen zien in Europa
“Gokken en gamen vermengen, zeker op jonge leeftijd, is gevaarlijk voor de geestelijke gezondheid van het kind.”, aldus de minister. Eerder luidde het oordeel van de Belgische Kansspelcomissie al als volgt: “het vermengen van geld en verslaving, is gokken”.
Hopelijk geeft dit de gaming industrie een inpuls om anders om te gaan met Lootboxes in full priced games!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Laatst online: 28-05 19:38
Goh Belgie.... Hetzelfde land waar de minister van Volksgezondheid e-roken ongezond vind omdat er volgens haar een hoop damp vrijkomt tijdens het gebruik, moet je nagaan hoe clueless :P

En ja ik ben zelf Belg, en in deze lootbox kwestie zie ik wel een grein van logica maar op de meeste dingen die ze hier op politiek vlak voorstellen mag je toch al eens een facepalm boven halen.

Trouwens als lootboxen weg gaan ga je gewoon op een andere manier dokken hoor, hetzij door een hogere prijs op games of hetzij dat meer en meer in DLC vorm gaat zitten, een leeftijdscheck in games is te omslachtig, alsof elke electronica of gameshop gaat controleren dat jij 18/21+ bent als je een game met lootboxen koopt.

[ Voor 30% gewijzigd door Katmi op 22-11-2017 04:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Katmi schreef op woensdag 22 november 2017 @ 04:06:
Goh Belgie.... Hetzelfde land waar de minister van Volksgezondheid e-roken ongezond vind omdat er volgens haar een hoop damp vrijkomt tijdens het gebruik, moet je nagaan hoe clueless :P

En ja ik ben zelf Belg, en in deze lootbox kwestie zie ik wel een grein van logica maar op de meeste dingen die ze hier op politiek vlak voorstellen mag je toch al eens een facepalm boven halen.

Trouwens als lootboxen weg gaan ga je gewoon op een andere manier dokken hoor, hetzij door een hogere prijs op games of hetzij dat meer en meer in DLC vorm gaat zitten, een leeftijdscheck in games is te omslachtig, alsof elke electronica of gameshop gaat controleren dat jij 18/21+ bent als je een game met lootboxen koopt.
Liever op een andere manier betalen dan "gokken" op een lootbox.

Als ik ergens voor betaal, dan wil ik weten wat ik krijg, en niet dat ik iets zou kunnen krijgen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Katmi schreef op woensdag 22 november 2017 @ 04:06:

Die laatste zin van jou is nou exact de reden waarom ze het willen verbieden. Ook al zou ik er zelf nooit gebruik van maken heb ik er niks tegen dat men content kan kopen voor echt geld waarmee men eerder dingen kan unlocken in de game. Maar dan enkel indien je van tevoren exact weet welke content je krijgt voor je geld. Zoals je DLC wel eens zag staan onder de naam 'Time Saver Packs' waarmee je bijvoorbeeld direct toegang kreeg tot alle auto's in een game.

Betalen met echt geld tegen random loot = gokken.
Dat hoort niet in een game, en al helemaal niet zolang het merendeel van de doelgroep kinderen onder de 18 betreft.

Betalen met echt geld tegen vooraf gedefinieerde content is dat niet en heb ik geen moeite mee. Al zou ik hier zelf ook nooit gebruik van maken want je neemt zo je eigen spelplezier weg.

Zonder al te diep in details te treden is het niet zozeer een probleem dat men geld uitgeeft in games met lootboxes, maar de manier waarop het gepresenteerd wordt en er geen alternatieve manier is om deze content te krijgen (behalve eindeloos grinden zoals in Star Wars: Battlefront 2).

Het risk/reward systeem waarbij lootboxes geopend worden voorzien van een leuke presentatie met bijbehorende beeld en geluidseffecten, is bewezen dat dit je brein triggered op een manier die verslavend werkt. Dat is niet iets waar je kinderen (en mensen in het algemeen) aan wil blootstellen.

En net zoals in de gokhal zijn de kansen altijd zo ingesteld dat je altijd aan het kortste eind trekt. Ze geven je net genoeg content om je te triggeren om nog een keer een extra lootbox te kopen, maar als je alles bij elkaar optelt is de content het geld niet waard.

Stel je voor dat je baas tegen je zegt dat je voortaan i.p.v. 40 uur ineens 60 uur in de week moet gaan werken voor hetzelfde geld. Als alternatief kun je voor €50 een 'lootbox' bij hem kopen met kans dat je alsnog maar 40 uur hoeft te werken die week. Maar er kan net zo goed crap in zitten zoals schoenveters in verschillende kleuren of een leuke button met het logo van het bedrijf die je kan opspelden. Zou je dat wel accepteren :9?

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

ThaBEN schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:47:
[...]Betalen met echt geld tegen random loot = gokken.
Dat hoort niet in een game, en al helemaal niet zolang het merendeel van de doelgroep kinderen onder de 18 betreft.
Geen probleem, dan draaien ze het gewoon om. Dan zie je precies wat je kan kopen maar het volgende wat je kan kopen is puur random. Maar je ziet precies wat het is als je het koopt dus opgelost.

Ik snap de anti-reactie tegen dit soort systemen wel maar als iemand denkt dat de situatie beter gaat worden door reguleringen dan hou je jezelf voor de gek, dan verzinnen ze wel weer iets anders.
Het risk/reward systeem waarbij lootboxes geopend worden voorzien van een leuke presentatie met bijbehorende beeld en geluidseffecten, is bewezen dat dit je brein triggered op een manier die verslavend werkt. Dat is niet iets waar je kinderen (en mensen in het algemeen) aan wil blootstellen.
Maar is dit anders dan vroeger in de arcadehal, of komen we er nu pas achter dat we dat liever niet hebben?

[ Voor 23% gewijzigd door Pheace op 22-11-2017 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pheace schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:37:
[...]
Dan zie je precies wat je kan kopen maar het volgende wat je kan kopen is puur random. Maar je ziet precies wat het is als je het koopt dus opgelost.
huh :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Zie het als boosters kopen voor Magic the Gathering bijvoorbeeld. Je krijgt 1 boosterpack aangeboden, en je kan precies zien welke kaarten daar in zitten. Dus het is geen gokken, want je weet precies wat je krijgt.

Maar, tenzij je dat pack koopt krijg je geen nieuw booster pack aangeboden, en wat in het volgende pack gaat zitten is uiteraard nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou wat zijn als je een fortuin in heartstone hebt gestopt en de game wordt daarna illegaal haha.

Of het nou wel of niet gokken is, microtransactions zijn sowieso slecht omdat ze de voortgang in de industrie tegen houden. Ach de ontwikkelaars verzinnen wel war nieuws (Als het zover gaat komen), dan zul je gewoon shark cards moeten kopen zoals in gta 5. En mappacks zullen weer betaald worden, daar zit ook echt weer op te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
ThaBEN schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:47:
[...]

Zonder al te diep in details te treden is het niet zozeer een probleem dat men geld uitgeeft in games met lootboxes, maar de manier waarop het gepresenteerd wordt en er geen alternatieve manier is om deze content te krijgen (behalve eindeloos grinden zoals in Star Wars: Battlefront 2).
Daar zit voor mij het grote bezwaar: het maakt de games gewoon slechter. Je wordt in een grindloop gehouden omdat ze zo nodig microtransactions aan je kwijt willen. En wil je niet grinden dan zijn er Time Saver Packs die je kunt kopen. Dus betalen voor een game en dan betalen om niet te hoeven spelen? Bij een goede game zou ik nooit een time saver pack willen, ik koop een game juist als tijdverdrijf. Als er grinden en time savers aan te pas komen dan is er iets mis met de game en ontbreekt het gewoon aan zinvolle content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Destiny schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:51:
[...]

Daar zit voor mij het grote bezwaar: het maakt de games gewoon slechter. Je wordt in een grindloop gehouden omdat ze zo nodig microtransactions aan je kwijt willen. En wil je niet grinden dan zijn er Time Saver Packs die je kunt kopen. Dus betalen voor een game en dan betalen om niet te hoeven spelen? Bij een goede game zou ik nooit een time saver pack willen, ik koop een game juist als tijdverdrijf. Als er grinden en time savers aan te pas komen dan is er iets mis met de game en ontbreekt het gewoon aan zinvolle content.
Enige games waarin dit geoorloofd is zijn Free-to-play games. Maar het is absurd dat dit soort praktijken in full priced games worden gestopt.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Ambition88 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:23:
[...]

Hmm dus je houdt van grote games, maar niet van alles. En zelfs met wat er op de ps4 en op pc uitkomt is er niet genoeg om je te bekoren

En wat er wel is speelt je vrij snel doorheen....en geen backlog om je mee te vermaken? Dan.......heb je een extra hobby nodig vrees ik :+

Mijn probleem is dat ik een brede smaak heb, en dus veel games interresant vind. En daarnaast kan ik ook nog prima lol hebben met ouwe meuk (in het retro forum kwam het gesprek op een oude arcade game, ergens early 80ies denk ik, die ik dan gewoon serieus weer even zo willen proberen, en dat speel je geen dagen, maar daar zou ik echt wel even een paar uur aan kunnen spenderen, en mogelijk dan weer zin krijgen in andere gelijksoortige games...)

Daarnaast heb ik dan ook nog wel een soort van drang om sommige games qua trophies of achievements te completen (lukt niet vaak, maar dat houdt me ook nog bezig).

Dus sorry can't relate. ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In heel die discussie lopen er wel verschillende problemen door mekaar.
1. Microtransacties. Je ziet dat de business modellen in de gaming industry veranderen om een meer constante en langdurige revenue stream per game te krijgen. Uiteindelijk is dit gewoon iets dat je ook al even in de software-industrie ziet met bvb subscription modellen.
2. Pay2Win. Een speciale vorm van (1) waarbij iedereen het er over eens is dat het een probleem is naar spelervaring toe, maar wel getolereerd wordt bij F2P games.
3. Gokelementen. Games met gok-elementen kunnen problematisch zijn bij kinderen. Als er echter voor kan betaald worden, kom je al duidelijk snel in situaties die in verschilllende landen gereguleerd zijn in kansspelwetten, en dus ook niet zomaar toegestaan.

Het 3de punt is het meest problematisch, omdat het tot verslaving kan leiden, en in combinatie met 1 ook tot financiële problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
Twixie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:22:
1. Microtransacties. Je ziet dat de business modellen in de gaming industry veranderen om een meer constante en langdurige revenue stream per game te krijgen. Uiteindelijk is dit gewoon iets dat je ook al even in de software-industrie ziet met bvb subscription modellen.
2. Pay2Win. Een speciale vorm van (1) waarbij iedereen het er over eens is dat het een probleem is naar spelervaring toe, maar wel getolereerd wordt bij F2P games.
3. Gokelementen. Games met gok-elementen kunnen problematisch zijn bij kinderen. Als er echter voor kan betaald worden, kom je al duidelijk snel in situaties die in verschilllende landen gereguleerd zijn in kansspelwetten, en dus ook niet zomaar toegestaan.

Het 3de punt is het meest problematisch, omdat het tot verslaving kan leiden, en in combinatie met 1 ook tot financiële problemen.
Mee eens, maar zowel 1 als 2 hebben een negatieve impact op de spelervaring. Bij 1 hangt dat een beetje af van de implementatie, maar doorgaans wordt er wel aan het spel gesleuteld om de microtransactions zo "aantrekkelijk" mogelijk te maken (grindfest). Ik noem dat meestal pay-or-grind.

Daarnaast staan ze ook niet los van elkaar. BF2 had ze alledrie en dat blijkt geen goede combinatie. Punt 3 alleen is niet direct problematisch. Er zijn genoeg games met een ingame casino waar je blackjack of roulette kunt spelen (Yakuza 0 schiet me zo te binnen) ook vaak genoeg slotmachines gezien in een game. Toch leidt dat niet tot problemen voor zover ik weet. Je kunt er alleen maar ingame geld verliezen of winnen. Is je geld op dan houdt ook het gokken op en moet je de game weer verder spelen of opnieuw beginnen . Het probleem ontstaat als je op de een of andere manier (indirect) met echt geld gegokt kan worden en je eigenlijk dus onbeperkt kan blijven doorgokken zo lang je echt geld hebt.

Ook hangt je progressie niet af van het gokken in games met zo'n blackjack tafel oid. Je kunt geluk hebben en dan heb je meer geld, maar die games zitten niet zo in elkaar dat de game opeens een stuk trager gaat als je niet gokt.
ThaBEN schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:55:
[...]
Enige games waarin dit geoorloofd is zijn Free-to-play games. Maar het is absurd dat dit soort praktijken in full priced games worden gestopt.
Mee eens, maar ik speel eigenlijk nooit meer free2play, het business model zit de game in de weg vind ik. Ik wil gewoon doorspelen, niet iedere keer te horen krijgen dat ik pas verder kan na x uur of zoveel crystals moet betalen om door te mogen. Ik wil een game kopen en spelen. Komen ze met zinvolle DLC dan wil ik die ook best kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:53:
Wellicht een idee om hier een apart topic voor te maken? Het heeft meer met games zelf te maken dan met de PS4.
inderdaad, saaie boel geworden hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 10:57
Horizon Zero Dawn nu iets meer dan 10 uur gespeeld en wat een top game. Het is heel lang geleden dat ik nog zo hooked was aan een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Twixie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:22:

Inderdaad, merk ook dat mensen alhier denken dat 1) ook verdwijnt, maar waar men zoals in België naar kijkt is voornml. 3), dan kunnen 1) en 2) alsnog blijven.

En dat van 3) lossen ze wel op. Zeg een lootbox kost €1 en je hebt een kans van 1 op 5 om iets te krijgen wat je wilt, dan kan je in toekomst dat item direct kopen voor €5

Men is hier nou heel blij mee enzo, maar er gaat echt 0,0 veranderen voor onze portomonnee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
bram1984 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:17:
[...]

Waarom zou ik last van de kabel hebben? Die hangt aan de zijkant. Slecht ontwerp als je last van de kabel zou hebben. Liggend VR lijkt me niet heel handig nee. VR doe ik meestal staand of zittend in een stoel voor de TV. Normaal spelen doe ik vanaf de bank of vanuit mijn Lamzac. De camera staat gewoon op de TV. Waarom zou ik die moeten opbergen? Headset past met kabel en al in mijn TV meubel, dus ook prima. :)

Edit: Zo ziet het er dus "opgeruimd" uit inclusief Aim en headset. Moves staan achter de TV in dock. ;)

[afbeelding]
Goede TV, Sony KDL-55W809C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 14-03 18:03
bram1984 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:30:
[...]

Bijna, 50W828. :)

Destijds de laagste inputlag. Soms in HZD vraag ik me af hoe het in godsnaam nog mooier kan zijn op een 4K HDR set.
Geloof mij maar dat het verschil enorm is!
Als je een TV hebt met echt goede HDR weergave dan is het gewoon next level. Alles komt ineens tot leven, de kleuren, de belichting, gewoon awesome!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Destiny schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:07:
[...]
Punt 3 alleen is niet direct problematisch. Er zijn genoeg games met een ingame casino waar je blackjack of roulette kunt spelen (Yakuza 0 schiet me zo te binnen) ook vaak genoeg slotmachines gezien in een game. Toch leidt dat niet tot problemen voor zover ik weet. Je kunt er alleen maar ingame geld verliezen of winnen. Is je geld op dan houdt ook het gokken op en moet je de game weer verder spelen of opnieuw beginnen .
Er zijn wel al studies aan de gang die de invloed van dat soort 'gratis' gokspellen op kinderen onderzoeken : http://www.standaard.be/cnt/dmf20171121_03199728 .

Maar nu geraken we echt wel heel erg off-topic ;).

On-topic, BF deal gespot bij Bart Smit : Slim 1TB + FIFA + extra controller voor €279 : http://www.bartsmit.com/n...-18-plus-extra-controller . Wel speciaal als je ook de bundel met 1 controller op de site ziet voor €60 méér :P. EDIT: Ook in Dreamland dezelfde BF deal : https://www.dreamland.be/e/nl/dl/actie-cyber-monday .
Ik hoop echter zelf op een onweerstaanbare PS4 Pro deal ergens.

EDIT: crap zeg, GT Sport Day One stond op Bart Smit gisteren nog voor €20... Die zie ik niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 22-11-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bij mij kriebelt het ook voor een nieuwe 4K hdr tv, maar hdmi 2.1 staat echt om de hoek. Ik wil hierdoor nog een tijdje wachten. Aan de andere kant als er straks echt een goede deal is kan ik het waarschijnlijk niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
bram1984 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:30:
[...]

Bijna, 50W828. :)

Destijds de laagste inputlag. Soms in HZD vraag ik me af hoe het in godsnaam nog mooier kan zijn op een 4K HDR set.
Haha, okay.

Zelf heb ik een KDL-55W809C in de huiskamer en boven op mijn kantoor/werkkamer een 43 inch 4K Samsung, 4K is wel scherper. De Sony ga ik vervangen zodra ik een OLED met HDMI 2.1 en mooi design voor een goede prijs tegenkom (zal nog wel even duren).

Pagina: 1 ... 28 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt ;)
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken :)