Recon24 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:40:
[...]
Sorry maar ik denk toch echt dat je dingen door elkaar haalt. Het is bekend dat devs zelf supersampeling moeten bouwen voor oudere games. De PS4 Pro heeft geen “system wide supersampeling”, zoals de One X. Dit kan veranderen maar tot die tijd moet bij iedere patch voor zowel nieuwe als oude games supersampeling worden toegevoegd. Boost-modus is wel een system-wide solution die zorgt voor betere fps in oudere games, hier en daar kleine grafische aanpassingen zoals betere AF, of textures die sneller inladen. Nu is het dus supersampeling waar vraag naar is om dit standaard in het OS in te bouwen.
https://www.google.nl/amp...owing-disappointment/amp/
Eh nee, sorry, ik haal echt helemaal niks door elkaar, de SDK bij de PS4 zorgt er automatisch voor dat een framebuffer die te groot is voor de aangesloten tv gedownscaled wordt naar de native resolution van de tv. Dat is niets meer en niets minder dan wat supersampling is, downscalen.
En zoals ik al bewezen heb met mijn bron zit dat al in de SDK van de PS4....
Wat jij zegt is niet gebaseerd op feiten en zijn pure aannames. De link die je geeft bewijst niets namelijk omdat de schrijver ook aangeeft 'umknown reason's terwijl ik een reden opgeeft waarom dat kan/kon gebeuren...
Het probleem zit 'm wel in dat oude SDK (en devkits) het nog niet hadden, dus moesten devs wel iets handmatig in de code toevoegen, als die games uitgebracht zijn zonder hercompilatie met nieuwe SDK EN men heeft niet het stukje code er uit gehaald wat handmatig iets doet dan zal er weinig veranderen voor die game....
En als een dev er voor had gekomen om dan maar op 1080p te renderen en de code blijft ongewijzigd dan zal er geen SS gedaan worden. Als een dev op de Xbox ook zoiets als dat doet Is er ook geen auto SS aldaar.
Kortom, erg goede marketing en PR van MS om veel mensen te laten denken dat ze iets anders doen....
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 14-11-2017 20:58
]