Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Ik zou zeggen zie aktie. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
robinez schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:24:
[...]

is dat zo?

het aantal challenges zijn eindig en leveren maximaal 30.000 credits op. In de arcade mode zit een credit cap, je moet het simpelweg uiteindelijk met die 25 credits per speelminuut doen en dan is het een simpel rekensommetje. Met die 30.000 credits zit je op de helft van het nodige aantal voor darth vader (60.000 credits nodig).

maar zelfs dan, dan heb je 1 hero unlocked, maar goed dan heb je darth vader, maar dan moet je luke, palpatine, en ga zo maar door nog vrij spelen. Dan heb je het nog niet eens over het feit dat je star cards ook nog met ingame geld geupgrade moeten worden, de bijbehorende lootboxen ook nog eens credits kosten (3 uur gametijd per lootbox) en ga zo maar door.

Het is compleet over de top nu gegaan met dat pay to win systeem, er zit nu veel te veel achter een betaalmuur in de game waar je al veel geld voor hebt neergelegd. Zoveel uur gamen is voor werkende mensen echt wel lastig, dus je bent dan bijna verplicht om die lootboxen te gaan aanschaffen met een kans (niet eens de zekerheid) op die star cards en heroes.

De reactie van EA op reddit staat inmiddels op -232.000 votes, dat geeft ook wel een beetje aan dat de community hier echt van walgt. De nummer 2 downvote allertijden had slechts -24.000 votes.

Het staat inmiddels sinds een aantal uur als nieuwsbericht op vele sites dus de game imago schade is nu in volle gang. Way to go EA!
Ik ben het eens met het negatieve gevoel, maar wil wel dus de kanttekening plaatsen dat die berekening dus niet klopt. Met 30.000 zit je al op de helft en dat is in 1 dag of 1 week prima te doen.

Verder krijg je dagelijks een krat en zit er in de lootcrates die je krijgt ook gewoon credits. Niet de volle 60.000 maar genoeg om niet een volle werkweek aan gametijd kwijt te zijn.

Volgens mij zag ik ook niet iets van daily assignments (of anders komt dat nog wel).

Het zal me niet verbazen als de eerste aanpassing is dat het 10.000 per hero wordt die deze week nog uitrolt, dus ik wacht nog even af. Het is voor mij niet de moeite om eerst 60.000 uit te geven als je die 50.000 dan niet meer terug krijgt.

Verder vond ik de Singleplayer ook erg tof, dus ik denk dat het allemaal nog wel goed gaat komen. Maar EA moet eerst even door het stof en naast SWBF2 ook NFS aanpassen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hebben jullie ook het idee dat MS de enhanced patches veel meer pushed en via marketing banners veel meer onder de aandacht brengt?

Volgens mij heeft het gros van de genoemde games ook een Pro patch, daar niet van, maar ik kan me niet herinneren dat Sony er zo bovenop zat of er überhaupt marketing shizzle aan besteedde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
bram1984 schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:15:
Hebben jullie ook het idee dat MS de enhanced patches veel meer pushed en via marketing banners veel meer onder de aandacht brengt?

Volgens mij heeft het gros van de genoemde games ook een Pro patch, daar niet van, maar ik kan me niet herinneren dat Sony er zo bovenop zat of er überhaupt marketing shizzle aan besteedde.
Omdat Sony het vooral aan de devs overliet, maar dit kan natuurlijk veranderen. Nu er 2 consoles zijn die 4K output hebben wordt het voor meer developers interessant.

Niet te vergeten natuurlijk dat Microsoft's selling-point vooral gericht is op de hardware kant van en niet zozeer de games.

Persoonlijk hoop ik dat Sony auto supersampeling gaat toevoegen, wat de Pro nog een stuk aantrekkelijker kan maken voor toekomstige kopers. Van mij mag Sony er best wat meer bovenop zitten nu Microsoft dat ook gewoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Recon24 schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:23:
[...]

Omdat Sony het vooral aan de devs overliet, maar dit kan natuurlijk veranderen. Nu er 2 consoles zijn die 4K output hebben wordt het voor meer developers interessant.

Niet te vergeten natuurlijk dat Microsoft's selling-point vooral gericht is op de hardware kant van en niet zozeer de games.

Persoonlijk hoop ik dat Sony auto supersampeling gaat toevoegen, wat de Pro nog een stuk aantrekkelijker kan maken voor toekomstige kopers. Van mij mag Sony er best wat meer bovenop zitten nu Microsoft dat ook gewoon doet.
MS laat het in principe ook aan de devs over, maar zij kondigen de patches echt aan in hun eigen huisstijl kleuren etc.

Daar heb je verder ook wel een punt. Het zal er ook mee te maken hebben dat MS moet en Sony niet. Die moeten het vol op de multiplatform games gooien.

Dat supersampling verhaal blijft vreemd. Blijkbaar moet het op de PS4 door de dev geactiveerd worden en doet de X1X het geforceerd. Waarom doet de Pro dat niet automatisch, vraag je je dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
bram1984 schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:28:
[...]

MS laat het in principe ook aan de devs over, maar zij kondigen de patches echt aan in hun eigen huisstijl kleuren etc.

Daar heb je verder ook wel een punt. Het zal er ook mee te maken hebben dat MS moet en Sony niet. Die moeten het vol op de multiplatform games gooien.

Dat supersampling verhaal blijft vreemd. Blijkbaar moet het op de PS4 door de dev geactiveerd worden en doet de X1X het geforceerd. Waarom doet de Pro dat niet automatisch, vraag je je dan af.
Hebben ze tot dusver niet ingebouwd bij Sony. De reden is niet bekend dus we moeten wachten tot dit in een firmware update voorbij komt. Ze weten het ieder geval dat er genoeg mensen zijn die dit vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vindt het wel geinig dat vorig jaar dice en ea de geslaagde mannen waren met battlefield 1 en activision was de mikpunt van de spot. Nu lijken de rollen compleet omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16
bram1984 schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:44:
Ik zit zo eens op de EA wiki te kijken en de laatste game die ik van hen heb gekocht, is zo te zien Battlefront.

Gelukkig dus niet echt mijn straatje verder, maar goed is het zeker niet.
Dat kan, maar als de andere uitgevers zien dat een strategie van EA werkt, is het zo gekopieerd.
Nieuwevolger schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:37:
Vindt het wel geinig dat vorig jaar dice en ea de geslaagde mannen waren met battlefield 1 en activision was de mikpunt van de spot. Nu lijken de rollen compleet omgedraaid.
Als je een game (COD:WW2) zo slecht in de basis uitbrengt, dan hoef je je tenminste niet druk te maken om microtransacties. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Jumpman op 13-11-2017 18:58 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Hann1BaL schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:30:
Ik heb mijn PS4 Pro via mijn receiver (Marantz SR6008) aangesloten op mijn Sony X8509C tv die 4k en (slecht) HDR aan kan, maar toch kan ik de optie niet selecteren om de weergave in 4k te doen.

Ik zou dit moeten testen door dit direct op de TV aan te sluiten, maar dan geef ik wel weer toe op geluidskwaliteit. Dan is de vraag of ik die 1080p gewoon maar moet accepteren... Hoeveel ga ik daar van zien is de grote vraag? Heb je niet meer aan de hogere framerate die je met de pro haalt op 1080p?

De PS4 is mijn eerste console. Ik heb altijd op de PC gegamed en heb zeer veel generaties CoD gespeeld. Nu ben ik begonnen met CoD WW2 en dat valt wel even tegen zeg. Aimen is geen groot succes. Ik ben natuurlijk ook veel te oud om dit te leren :)
Zo herkenbaar...Vroeger LAN party's in Utrecht gehad met PC en veel PCW's met Delta Force Landwarrior maar nu raak ik geen reet met WW2 op de PS4...Kanonnenvoer, maar toch blijft het leuk...
:*)

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19
[...]

Ik mag het hopen dat Sony dat doet.

Sony lijkt vooral nog steeds de vanilla PS4 te willen verkopen, met de PS4 als extraatje voor mensen met meer geld en/of die betere graphics willen.

Microsoft wil vooral uitstralen dat ze "de grootste" hebben... met games (gemaakt door 3rd party) die het verschil laten zien.

Verbaas me vooral over de forse 4K patches (tientallen GBs voor betere textures ?).

Ik weet dat we in dit forum geen Xbox vs. PS4 moeten doen, maar ik wilde een UHD BD player dus eens een Xbox One S in V&A op de kop getikt. Was ook nieuwsgierig naar "team green". Mijn conclusie is dat bv de UI echt 3x niets is, waar ik niets van begrijp met Microsofts ervaring als "software powerhouse". Dingen zitten veel te veel wegstopt en mij te veel gescroll. Komt bij dat Microsoft het op GoW en Halo na echt moet hebben van 3rd party games.... die je ook op de PS4 kunt spelen. Qua unieke games is het mij veel te karig.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devs proberen er wel heel makkelijk van af te komeb met pro patches. Games als ff12 remaster en dragons dogma remaster zijn maar 1440p. Sommige hebben bij launch helemaal geen pro ondersteuning of het komt pas een maand later. En heb nou niet het idee dat Sony er wat druk achter zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:12
Nu dat de ps4 pro wat aanbiedingen heeft gehad, ben ik wel benieuwd naar de verkoopcijfers van dat ding. Hoeveel % van de verkochte ps4 consoles zou een pro zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:45
Jumpman schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:09:
Zo, deze games gaan bij mij definitief op de banlijst:

Need for Speed: Payback
Star Wars: Battlefront 2
Dat valt nog best mee. Bij mij komen games van: Activision, EA en Ubisoft überhaupt de deur niet meer in.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46

Winkiller

De Mopperpot

PS4 Slim 1TB Gran Turismo Sport - Limited Edition - zilverkleurig.

369,=
Top aanbieding, toch ? geen extra controller dit keer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik zou voor dat geld altijd een PlayStation 4 Pro kopen. :) Dan maar zonder game en extra controller.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 13-11-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Jumpman schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:06:
[...]

Ik zou voor dat geld altijd een PlayStation 4 Pro kopen. :) Dan maar zonder game en extra controller.
Met Game toch ?

Inhoud:
PlayStation 4 Slim 1TB Console
1x Draadloze PlayStation 4 DualShock Controller V2 in Gran Turismo-uitvoering
Gran Turismo Sport game (de standaard editie)
Sony PlayStation Chat Headset
Stroom-kabel
HDMI-kabel
USB-kabel
Handleiding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Winkiller schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:16:
[...]

Met Game toch ?

Inhoud:
PlayStation 4 Slim 1TB Console
1x Draadloze PlayStation 4 DualShock Controller V2 in Gran Turismo-uitvoering
Gran Turismo Sport game (de standaard editie)
Sony PlayStation Chat Headset
Stroom-kabel
HDMI-kabel
USB-kabel
Handleiding
Veel te duur, als het geen PlayStation 4 Pro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blackfriday staat ook alweer om de hoek. Ik hoop dat ik gran turismo sport, nier automata en/of eventueel kh 2.8 voor een mooi prijs kan scoren. Zag btw een printscreen van een amerikaanse retailer die de psvr aanbiedt voor 199 dollar op black friday. Voor z'n prijs zou ik nog wel eens tot een impuls aankoop kunnen gaan (al ga ik er niet vanuit dat ze hier onder de 300 euro gaan).

De game award nominees worden trouwens morgen ook bekend gemaakt. Ik denk dat het zelda, mario, horizon: zero dawn, cuphead en divinity origin sin 2 gaat worden. persona 5, nier automata en hollow knight hebben pech omdat ze niet zo bekend (zelfs onder gamers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Jumpman schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:19:
[...]

Veel te duur, als het geen PlayStation 4 Pro is.
OMG - het is de slim, jij hebt gelijk, toch maar snel even naar Hans Anders. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Nieuwevolger schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:21:
Blackfriday staat ook alweer om de hoek. Ik hoop dat ik gran turismo sport, nier automata en/of eventueel kh 2.8 voor een mooi prijs kan scoren. Zag btw een printscreen van een amerikaanse retailer die de psvr aanbiedt voor 199 dollar op black friday. Voor z'n prijs zou ik nog wel eens tot een impuls aankoop kunnen gaan (al ga ik er niet vanuit dat ze hier onder de 300 euro gaan).

De game award nominees worden trouwens morgen ook bekend gemaakt. Ik denk dat het zelda, mario, horizon: zero dawn, cuphead en divinity origin sin 2 gaat worden. persona 5, nier automata en hollow knight hebben pech omdat ze niet zo bekend (zelfs onder gamers).
Bij Game Mania in Amstelveen een complete set PSVR +/- 270,=
Wel gebruikt, die prijs die ik noem is inclusief een 2e hands camera die er ook lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:29:
[...]

Bij Game Mania in Amstelveen een complete set PSVR +/- 270,=
Wel gebruikt, die prijs die ik noem is inclusief een 2e hands camera die er ook lag.
Ik hoef geen tweede handse en ik was ook niet van plan het halve land af te reizen. Dus dat is geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
[...]

Dat is juist zo grappig, MS doet veel meer aan PR bij hun midgen upgrade console dan Sony waardoor veel mensen niet weten dat de Pro al lang automatische supersampling heeft!

Stond al in de gelekte documentatie die giantbomb vorig jaar april onder ogen kreeg.
Wel stond in dat document een kanttekening dat de toenmalige SDK (en dus development kit) het nog niet ondersteunde en dat dat bij de volgende wel zou zijn en dat devs het dan even handmatig moesten doen.

Dat laatste zorgde ervoor dat in de game code expliciete code stond wat iets anders deed voor 1080p tv's.

Daarnaast moet je niet vergeten dat als een dev ook op de Xbox One X besluit op 1080p te renderen zonder supersampling als er een HDTV aangesloten Is dat de One X daar echt helemaal niks aan kan veranderen...

Kortom, goede marketing van MS... (waardoor ook devs sneller er wel voor zorgen dat het ook zo werkt denk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:48
Ik heb mijn ps4 pro horizontaal in de kast staan.
Bestaat er ook iets van blokjes of een "stand" voor de ps4 pro.. dat deze een paar cm hoger staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Aggressor schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:26:
Bestaat er ook iets van blokjes of een "stand" voor de ps4 pro.. dat deze een paar cm hoger staat?
Wil je hem dan liggend (horizontaal) of staand (verticaal) hebben? Gezien je bijv. wel https://www.gamemania.nl/...-vertical-stand-slim--pro hebt als je hem rechtop wilt hebben.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:48
Yorinn schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:10:
[...]

Wil je hem dan liggend (horizontaal) of staand (verticaal) hebben? Gezien je bijv. wel https://www.gamemania.nl/...-vertical-stand-slim--pro hebt als je hem rechtop wilt hebben.
Ik wil hem liggend... maar dan iets erondee. Zodat de ps4 iets hoger ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Aggressor schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:13:
[...]

Kan je dan niet een stuk PVC buis halen en daar 4 pootjes van zagen? Lijkt mij de makkelijkste/snelste/goedkoopste optie. Vind verder ook niet veel via Google.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Aenea schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:18:
[...]

Dat is juist zo grappig, MS doet veel meer aan PR bij hun midgen upgrade console dan Sony waardoor veel mensen niet weten dat de Pro al lang automatische supersampling heeft!

Stond al in de gelekte documentatie die giantbomb vorig jaar april onder ogen kreeg.
Wel stond in dat document een kanttekening dat de toenmalige SDK (en dus development kit) het nog niet ondersteunde en dat dat bij de volgende wel zou zijn en dat devs het dan even handmatig moesten doen.

Dat laatste zorgde ervoor dat in de game code expliciete code stond wat iets anders deed voor 1080p tv's.

Daarnaast moet je niet vergeten dat als een dev ook op de Xbox One X besluit op 1080p te renderen zonder supersampling als er een HDTV aangesloten Is dat de One X daar echt helemaal niks aan kan veranderen...

Kortom, goede marketing van MS... (waardoor ook devs sneller er wel voor zorgen dat het ook zo werkt denk)
Al met al, de Pro heeft het gewoon nog niet, en zelfs niet in de huidige SDK. Heb je een link ervan want ik weet ieder geval van niks. Niet iedereen leest/kijkt Giantbomb en ik heb er zover ik weet ook niks van gelezen op Neogaf toen der tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Aggressor schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:13:
[...]

Leg er een boek onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondertussen scoort star wars bf2 een 80 op metacritic haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57
Shinobi-vs-Gast schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:25:
[...]

Dat valt nog best mee. Bij mij komen games van: Activision, EA en Ubisoft überhaupt de deur niet meer in.
Wat vinden jullie van Capcom dan? Extra Chars in sf5 komen beschikbaar, je kan ze los kopen voor echt geld of in game credits, of idd season passen, en binnenkort ook een update met alle season 1+2 chars.....Op zich gaat het nog redelijk hard met credits verdienen en heb ik zelfs met weinig spelen toch al aardig wat chars unlocked, maar ik merk wel aan mezelf dat ik het irritant begin te vinden (je kan met survival mode veel credits verdienen, maar de hogere moeilijkheids graden zijn uiteraard moeilijker, maar dan moet je tientallen potjes spelen ook) en mijn vrouw zei laatst ook al 'dan koop je toch die uitbreiding en dan je gelijk klaar'........tsja.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Nieuwevolger schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:21:

Bij Dreamland (Colruyt, België) staat de PS VR momenteel voor een prijs die al aardig in de buurt komt.
Het zou natuurlijk ook om een prijsfout kunnen gaan, idk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

On_E

Housemusic

bram1984 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:00:
BF2 staat inmiddels op een 79 en de user score op een 0.6.
Jammer van dat nog te hoge gemiddelde.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:25

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Vooral jammer dat zogenaamd professionele reviewers niet gewoon wat kritischer zijn.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
Voxalizer schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:10:
Vooral jammer dat zogenaamd professionele reviewers niet gewoon wat kritischer zijn.
Waarschijnlijk omdat ze zich niet blindstaren om het lootbox systeem maar ook kijken wat de game biedt qua singleplayer, coop en wat de multiplayer momenteel is.

Het scheelt dat je toch al wat hero's krijgt en slechts een handvol (waarschijnlijk de populairste) zijn niet meteen te gebruiken. Maar je kunt bv wel meteen met Rey aan de slag.

En gister had ik al meteen een dikke killstreak te pakken, terwijl ik nog bijna niks unlocked heb. Men doet alsof het pay 2 win is, maar dat is het gewoon niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 14-11-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SW:BF2 ga ik zeker wel eens halen, maar dan als hij al een paar maand uit is. Schrok er met de 1 ervan dat die al zo snel in prijs zakte. Gelijk ik maar een occasionele gamer ben, had ik er wellicht nog geen 20u op zitten toen de prijs al behoorlijk zakte.
Heel die pay-2-win gaat ook wat aan me voorbij. Zelfs zonder pay-2-win heb je de situatie dat wanneer je een game traag speelt, of pas later koopt, je in gevecht gaat met gamers die al tig levels hoger zijn en jou compleet ownen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Twixie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:11:
SW:BF2 ga ik zeker wel eens halen, maar dan als hij al een paar maand uit is. Schrok er met de 1 ervan dat die al zo snel in prijs zakte. Gelijk ik maar een occasionele gamer ben, had ik er wellicht nog geen 20u op zitten toen de prijs al behoorlijk zakte.
Heel die pay-2-win gaat ook wat aan me voorbij. Zelfs zonder pay-2-win heb je de situatie dat wanneer je een game traag speelt, of pas later koopt, je in gevecht gaat met gamers die al tig levels hoger zijn en jou compleet ownen.
Het is misschien iets lastiger, maar zeker niet onmogelijk. De starcards helpen je vaak ook maar een paar procent en maken niet ineens jou 10 keer sterker en 10 keer scherper. Het draait toch vooral om schieten en dat maakt meer uit dan hoeveel geld je ertegenaan gooit

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:06:
[...]

Waarschijnlijk omdat ze zich niet blindstaren om het lootbox systeem maar ook kijken wat de game biedt qua singleplayer, coop en wat de multiplayer momenteel is.

Het scheelt dat je toch al wat hero's krijgt en slechts een handvol (waarschijnlijk de populairste) zijn niet meteen te gebruiken. Maar je kunt bv wel meteen met Rey aan de slag.

En gister had ik al meteen een dikke killstreak te pakken, terwijl ik nog bijna niks unlocked heb. Men doet alsof het pay 2 win is, maar dat is het gewoon niet.
Microtransactions in een full priced game zijn sowieso een no-go, wat mij betreft. Helemaal niet als het shit is waar je echt voordeel mee kunt behalen. Dit moeten we echt massaal boycotten. Het feit dat jij de game blijkbaar al hebt, laat zien dat je dit soort praktijken steunt of in ieder geval goedkeurt. Je snapt dat dit nog maar het begin is natuurlijk. Als BF2 goed verkoopt vanaf de release, zal het in BF3 alleen maar erger worden. Dit verdient gewoon op voorhand al 4 punten aftrek in een review, als het aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Aggressor schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:26:
Ik heb over de bestaande 'pootjes' een dubbele laag ronde zwarte anti krasvilt plakkers geplakt. Valt niet op en staat keurig een stukje hoger voor de airflow.

https://www.google.nl/sea..._AUICigB&biw=1600&bih=804

[ Voor 3% gewijzigd door xinix03 op 14-11-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xinix03 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:22:
[...]

Ik heb over de bestaande 'pootjes' een dubbele laag ronde zwarte anti krasvilt plakkers geplakt. Valt niet op en staat keurig een stukje hoger voor de airflow.

https://www.google.nl/sea..._AUICigB&biw=1600&bih=804
Voor zover ik me kan herinneren is de onderkant gewoon dicht. Dit zou dan dus weinig uit moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
bram1984 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:27:
[...]

Voor zover ik me kan herinneren is de onderkant gewoon dicht. Dit zou dan dus weinig uit moeten maken.
Klopt, maar mijn ps4 staat zowat geheel ingesloten in een kastje..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 20:07
Martinspire schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:15:
[...]

De starcards helpen je vaak ook maar een paar procent en maken niet ineens jou 10 keer sterker en 10 keer scherper. Het draait toch vooral om schieten en dat maakt meer uit dan hoeveel geld je ertegenaan gooit
Animal farm praktijken in de game wereld. Olé!

Iedereen is gelijk, maar jij krijgt net paar procent wat meer power.

Nee moeten we zeker gewoon blijven goedkeuren en die games blijven kopen, is niet zo dat het erger kan worden in de toekomst, zijn toch geen geldwolven daar. 8)7

Ik zelf ben er helemaal klaar mee, met dit soort praktijken, ik haal alleen nog maar parels als Horizon Zero Dawn full-price.
Games met pre-order DLC, seasonpasses van 50 euro etc, laat ik lekker links liggen, ik haal ze wel na 1 jaar ofzo, als je voor 20 euro hele mikmak kan krijgen. En het is me echt niet te doen voor het geld, maar gewoon principeel kan ik deze zooi games niet meer full-price kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Albinoraptor op 14-11-2017 12:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 23:43
Ben echt heel blij dat tot nu toe de sony 1st party dit niet(meer) doet. Gt 6 had het wel, maar was de game niet crippled om dus mensen door de eeuwige grind aan te zetten tot kopen met echt geld.
Nu is er geloof ik geen enkele ps4 1st party game van sony zelf die dit doet. En ik bewonder ze hier ook voor !!
Hoop ook dat mede doordat dit gewaardeerd word sony minder snel dit zal toepassen.
Als ik zie hoe mijn plezier met bv forza 7 achteruit gegaan is doordat er een hoop brute wagens weggestopt waren in het lootcrate RNG systeem.
En dan moest je zon kist kopen met de "kans" op zon auto. En dan had ik het geluk kreeg een dubbele wtf...
Dit soort shit haat ik gewoon. Daarom speel ik fm7 nog amper tot niet.
Dus ja hoop echt dat dit een tijdelijke situatie is met games als bf2. Want wilde die game graag halen, maar nu wacht ik lekker af. Of haal hem 2e hands om EA het geld gewoon niet te gunnen.
Misschien(waarschijnlijk niet) zet dit ze aan het denken. Maar als je al ziet dat mensen hellemaal blij waren met die heroes pricedrop, terwijl dit onderdeel was van de problemen, niet het probleem zelf zeg maar.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Martinspire schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:06:
[...]

Nou, yay. :+

Ik snap niet waarom je als consument corporate greed zou willen goedpraten. Naar mijn mening is elke vorm van microtransactions in full-price games ongewenst. Ook als het puur kosmetisch is. Weg met die onzin, laat het lekker in mobile games zitten. Devs kijken gewoon hoever ze kunnen gaan, geef ze een vinger...

Ik heb ook nog nooit een goed argument voor het bestaan van microtransactions gehoord. Tijd bijvoorbeeld: Te weinig tijd om het zonder allerlei "time-saver packs" en lootboxes te doen? Dan doe je er toch een paar weken langer over? Of zijn games dan toch eigenlijk niet zo leuk dat je ze maar zo snel mogelijk wilt uitspelen? Speel ze dan gewoon niet.

Maak dan bijvoorbeeld goede DLC en vraag er desnoods wat meer voor als je zo om centen zit te springen.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:19:
[...]
Te weinig tijd om het zonder allerlei "time-saver packs" en lootboxes te doen? Dan doe je er toch een paar weken langer over? Of zijn games dan toch eigenlijk niet zo leuk dat je ze maar zo snel mogelijk wilt uitspelen? Speel ze dan gewoon niet.
+1. In before in-game purchases om direct all cutscenes te zien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik snap de developers wel, mensen kopen het toch wel en ze maken vele malen meer winst.

Het zou me niet veel verbazen als uiteindelijk een game als Fifa of een volgende grote shooter gratis gaat worden met alleen microtransactions en dat ze daar hun geld mee verdienen. Dan kunnen ze ook meteen met DRM in de PC versie stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Homeland schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:41:
Het zou me niet veel verbazen als uiteindelijk een game als Fifa of een volgende grote shooter gratis gaat worden met alleen microtransactions en dat ze daar hun geld mee verdienen. Dan kunnen ze ook meteen met DRM in de PC versie stoppen.
Dat lijkt me sterk. Waarom zouden ze? Als ik EA was zou ik FIFA 20 euro duurder maken, 2x per jaar uitbrengen, er meer microtransactions instoppen en roster updates verkopen als DLC. Mensen kopen het toch wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Voxalizer schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:46:
[...]

Dat lijkt me sterk. Waarom zouden ze? Als ik EA was zou ik FIFA 20 euro duurder maken, 2x per jaar uitbrengen, er meer microtransactions instoppen en roster updates verkopen als DLC. Mensen kopen het toch wel. :+
Daarom, als je er toch wel mee wegkomt, waarom niet. FUT reset elke 6 maanden klinkt wel redelijk.
Als er niet genoeg verkocht wordt kunnen ze altijd nog piracy de schuld geven en dreigen om studio's te moeten sluiten.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
Recon24 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:05:
[...]

Al met al, de Pro heeft het gewoon nog niet, en zelfs niet in de huidige SDK. Heb je een link ervan want ik weet ieder geval van niks. Niet iedereen leest/kijkt Giantbomb en ik heb er zover ik weet ook niks van gelezen op Neogaf toen der tijd.
De Pro heeft het wel al, SDK versienummers gaan gelijk op met firmware versie nummers, de SDK versie die het nog niet had was 3.5, de volgende had het wel al. We zitten nu al op 5.0....

Afbeeldingslocatie: https://www.nag.co.za/wp-content/uploads/2016/07/Sony-PS4-NEO-developer-slide-leak-8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
[...]

Ik zou het een X aantal coins per speelminuut laten kosten, zodat je ook alle Single Player en head to head thuisspelers naait. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
[...]

Veel mensen slaan nu Fifa over, of spelen PES. Als je hem gratis maakt zullen veel meer mensen hem spelen. Als je het merendeel van de winst met microtransacties binnen haalt dan betekent meer spelers meer winst, gratis game zal meer spelers hebben en de mensen die hem anders niet zouden hebben gekocht zullen mogelijk toch geld uitgeven in de game.

Ik haal nu Fifa niet, als hij gratis is probeer ik hem wel even en zie het dan wel gebeuren dat ik bijvoorbeeld in totaal 10 of 20euro uitgeef aan in-game dingen.

Het is niet voor niets dat in de Play Store de gratis games het meest verdienen, ik denk echt dat bijv. een Fifa meer kan verdienen door de game gratis te maken en daardoor veel meer mensen te bereiken. Ze kunnen altijd met in-game aankopen een singleplayer/storyline vrijgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
Voxalizer schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:19:
[...]

Nou, yay. :+

Ik snap niet waarom je als consument corporate greed zou willen goedpraten. Naar mijn mening is elke vorm van microtransactions in full-price games ongewenst. Ook als het puur kosmetisch is. Weg met die onzin, laat het lekker in mobile games zitten. Devs kijken gewoon hoever ze kunnen gaan, geef ze een vinger...
Corporate greed, mja, elk bedrijf wil meer geld verdienen en vind zo'n kreet dan altijd nogal komisch want men wil niet dat game publishers dat ook willen. Triple A games ontwikkelen kost gewoon veel geld tegenwoordig en ze moeten wel rendabel blijven om te maken, microtransactions is zo'n manier. Nu kan je denken dat er genoeg verdient wordt blabla, maar blijkbaar vinden ze het bij EA dat dat niet zo is en als die inkomsten wegvallen moet je nog maar afwachten of ze nog wel zo veel games willen ontwikkelen...

Ze zouden bv. een Season Pass in het leven kunnen roepen als alternatief, oh nee, dit Is juist het alternatief op een SP, hmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Aenea schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:01:
[...]

Corporate greed, mja, elk bedrijf wil meer geld verdienen en vind zo'n kreet dan altijd nogal komisch want men wil niet dat game publishers dat ook willen. Triple A games ontwikkelen kost gewoon veel geld tegenwoordig en ze moeten wel rendabel blijven om te maken, microtransactions is zo'n manier. Nu kan je denken dat er genoeg verdient wordt blabla, maar blijkbaar vinden ze het bij EA dat dat niet zo is en als die inkomsten wegvallen moet je nog maar afwachten of ze nog wel zo veel games willen ontwikkelen...

Ze zouden bv. een Season Pass in het leven kunnen roepen als alternatief, oh nee, dit Is juist het alternatief op een SP, hmmm...
Het verschil is hoe er geld verdiend wordt, bij een dlc kan je doorgaans zelf bepalen of je het wel of niet koopt. Maar als het bij de genoemde games dus grote nadelen betekent en zelfs verlies in speelplezier dan word de keuze weggehaald, of erger nog, er wordt voor je beslist.
Dit is wat 'we' vervelend vinden.............denk ik.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
zijn er nog meer mensen die geen psn plus hebben en alleen SP games spelen ? morgen mag ik voor het eerst online gamen op mijn ps4 :P (gratis tot maandag)

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 14-11-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

lennox-06 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:07:
zijn er nog meer mensen die geen psn plus hebben en alleen SP games spelen ? morgen mag ik voor het eerst online gamen op mijn ps4 :P (gratis tot maandag)
Na een jaar geen PSN te hebben gehad heb ik 1 november maar weer eens een code gekrast.
Maar nog niet gebruikt, ik ga weer een jaar voor de gratis maandelijkse games, net als bij Xbox.
Online gamen is niet zo mijn ding, veel valsspelers en zo, zeker bij race games.
Misschien straks wel een keer met Gran Turismo en NFS Payback kijken hoe het gaat online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik heb wel plus maar speel niet online, mag dat ook? :P
Nou ja, af en toe sf5 dus, maar geen fps of fifa ofzo. Doe het voornamelijk om de ps plus games, en ook de kortingen vind ik vaak interresant.

mbt tot cheaters etc, je zou kunnen proberen om vooral met vrienden te spelen, maar dat is erg afhankelijk van je game genre naturlijk,

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Aenea schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:52:
[...]

De Pro heeft het wel al, SDK versienummers gaan gelijk op met firmware versie nummers, de SDK versie die het nog niet had was 3.5, de volgende had het wel al. We zitten nu al op 5.0....

[afbeelding]
Er is een verschil met iets hebben en het nog niet geactiveerd hebben. Supersampeling zoals Xbox one X doet op het moment is nog helemaal niet aanwezig. Ieder geval niet automatisch zonder handelingen van de dev zelf. Een dev moet bij de Pro zelf SS inbouwen in hun oude games. Bij de One X doet de Console dit zelf al zonder input van een developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Zo was ik vroeger ook altijd.
Net voor de prijsverhoging heb ik Ps+ voor €30 kunnen kopen. Dat kon ik niet laten liggen, zeker gezien de verbetering in gratis games de voorbije maanden.
Ondertussen heb ik al heel wat uurtjes in TLOU online gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Anton.net schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:36:
[...]

Zo was ik vroeger ook altijd.
Net voor de prijsverhoging heb ik Ps+ voor €30 kunnen kopen. Dat kon ik niet laten liggen, zeker gezien de verbetering in gratis games de voorbije maanden.
Ondertussen heb ik al heel wat uurtjes in TLOU online gestoken.
bij mij gaat het niet om het bedrag maar ik heb gewoon niets meer met online gaming de afgelopen jaren. alleen the division vond ik nog wel leuk op de pc destijds maar thats it. morgen ff TLOU en uncharted online proberen, na 10 minuten ben ik er wel klaar mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lennox-06 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:40:
[...]

bij mij gaat het niet om het bedrag maar ik heb gewoon niets meer met online gaming de afgelopen jaren. alleen the division vond ik nog wel leuk op de pc destijds maar thats it. morgen ff TLOU en uncharted online proberen, na 10 minuten ben ik er wel klaar mee denk ik.
Ik ook niet. Ik heb het puur voor de kortingen en de gratis games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:47:
[...]

ik heb liever een spel direct in bezit ipv alleen 'abonnement-achtig' te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
Recon24 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:28:
[...]

Er is een verschil met iets hebben en het nog niet geactiveerd hebben. Supersampeling zoals Xbox one X doet op het moment is nog helemaal niet aanwezig. Ieder geval niet automatisch zonder handelingen van de dev zelf. Een dev moet bij de Pro zelf SS inbouwen in hun oude games. Bij de One X doet de Console dit zelf al zonder input van een developer.
Bron dat het niet geactiveerd is en/of dat het niet aanwezig is?
Bron dat het niet automatisch is zoals vermeld in dat document dat ik linkte?
Bron met dat devs zelf het er in moeten bouwen?

Je doet erg veel aannames en heb geen idee waar je dat op aan het baseren bent.

Wat ik zeg staat in dat document, okay, er staat niet in dat het nu al zo is en dat is dan een aanname van mij maar lijkt me sterk dat de SDK dit nu anderhalf jaar later nog steeds niet geïmplementeerd heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
lennox-06 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:49:
[...]

ik heb liever een spel direct in bezit ipv alleen 'abonnement-achtig' te kunnen spelen.
Second that, al is het soms een mooie methode om tegen iets aan te lopen wat je wellicht nooit gekocht zou hebben maar wel op ideeën gebracht wordt. Maar ik ben zo'n gek die That's You bijv. ook gewoon op disc gekocht heeft.

Online gamen boeit me niet heel erg, paar uurtjes per week FIFA/Driveclub/Rainbow Six bijv. maar altijd en alleen met vrienden voor het sociale aspect; game ook online voor m'n lol en niet voor het competitieve karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lennox-06 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:49:
[...]

Er zijn zat spellen die ik nu "heb" die ik niet zo snel los zou kopen (RIGS VR, Until Dawn, MGS5, Outlast, Bound, Amnesia, JC3, Life is Strange en zo kan ik nog wel even rustig doorgaan; met ca. 2 van deze titels haal je de jaarlijkse kosten er al dik uit en dan heb ik het niet eens over alle content waar je korting op krijgt). :Y)

Tel deze titels maar even bij elkaar op, voor de grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eigenlijk nog nooit zo veel verschillende games gespeeld sinds ik PS+ heb. Gelukkig heb ik + ontdekt nog voor de PS4 uit was, en daardoor heb ik wel de volledige PS4 IGC collectie. Voordeel van veel Indie games is dat ze niet al te lang zijn, en daar ik zelf ook niet zo super veel tijd heb, komt ik er wel vaker toe om zo'n game uit te spelen. Met een AAA titel gebeurt het me nogal vaak dat ik ineens paar maand stil lig met een game en er dan totaal uit ben, dat ik eigenlijk opnieuw zou willen beginnen.

Veel van die IGC games zou ik overigens nooit op gekomen zijn, laat staan gekocht, terwijl ik daar toch ook wel al veel plezier aan beleefd heb: Brothers, The Swapper, Sky Force, Everybody's Gone to the Rapture, ... allemaal van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:59:
[...]

Er zijn zat spellen die ik nu "heb" die ik niet zo snel los zou kopen (RIGS VR, Until Dawn, MGS5, Outlast, Bound, Amnesia, JC3, Life is Strange en zo kan ik nog wel even rustig doorgaan; met ca. 2 van deze titels haal je de jaarlijkse kosten er al dik uit en dan heb ik het niet eens over alle content waar je korting op krijgt). :Y)

Tel deze titels maar even bij elkaar op, voor de grap.
uiteraard zal dat een voordeel zijn, maar ik zou het vervelend vinden als ik net op het einde van MGS5 ben en ineenkeer mijn plus abbo moet verlengen omdat het is verlopen. dan kost het me opeens teveel geld. bij mij duurt het namelijk best wel lang om een spel uit te spelen, daarom wil ik het in mijn bezit hebben en op mijn gemak uitspelen. Als je een persoon bent die spellen snel uitspeelt dan snap ik het het nut wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lennox-06 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:02:
[...]
uiteraard zal dat een voordeel zijn, maar ik zou het vervelend vinden als ik net op het einde van MGS5 ben en ineenkeer mijn plus abbo moet verlengen omdat het is verlopen. dan kost het me opeens teveel geld. bij mij duurt het namelijk best wel lang om een spel uit te spelen, daarom wil ik het in mijn bezit hebben en op mijn gemak uitspelen. Als je een persoon bent die spellen snel uitspeelt dan snap ik het het nut wel.
De vraag is natuurlijk ook waarom je dan ineens tóch je abonnement niet meer zou verlengen ? Als je natuurlijk specifiek voor 1 bepaald game een abonnement afgesloten hebt, dan ben ik het met je eens dat je dan beter het spel gewoon koopt. Zal welllicht nog goedkoper zijn ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lennox-06 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:02:
[...]

In 2014 hebben we voor € 1200,- aan content bij PS Plus gekregen. Ik kan geen reden verzinnen waarom ik mijn abonnement niet voort zou zetten. Een abonnement kost met net zoveel als een half avondje kroeg.

https://www.nu.nl/games/3...4-bedraagt-1200-euro.html

Hier zit denk ik ook PS3/Vita in, maar dan nog. Al is het maar de helft, is het eigenlijk al gek om het niet te doen. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten. Je zal dan iedere game die je wilt proberen gewoon moeten kopen, tenzij er een demo van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:05:
[...]

De vraag is natuurlijk ook waarom je dan ineens tóch je abonnement niet meer zou verlengen ? Als je natuurlijk specifiek voor 1 bepaald game een abonnement afgesloten hebt, dan ben ik het met je eens dat je dan beter het spel gewoon koopt. Zal welllicht nog goedkoper zijn ook.
Was maar een voorbeeld, als je 10 spellen speelt dankzij ps plus elk jaar en je moet nog 3 uitspelen net voordat ie afloopt, blijft vervelend. Sowieso ik haat tijdsdruk met gamen.
bram1984 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:13:
[...]

In 2014 hebben we voor € 1200,- aan content bij PS Plus gekregen. Ik kan geen reden verzinnen waarom ik mijn abonnement niet voort zou zetten. Een abonnement kost met net zoveel als een half avondje kroeg.

https://www.nu.nl/games/3...4-bedraagt-1200-euro.html

Hier zit denk ik ook PS3/Vita in, maar dan nog. Al is het maar de helft, is het eigenlijk al gek om het niet te doen. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten. Je zal dan iedere game die je wilt proberen gewoon moeten kopen, tenzij er een demo van is.
Aanbod Waarvan 90% me niets interesseert..

[ Voor 38% gewijzigd door Farabi op 14-11-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lennox-06 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:14:
[...]

Was maar een voorbeeld, als je 10 spellen speelt dankzij ps plus elk jaar en je moet nog 3 uitspelen net voordat ie afloopt, blijft vervelend. Sowieso ik haat tijdsdruk met gamen.
Het is dat of voor alle 10 spellen betalen. Zelfs al kosten ze per stuk maar € 20,- (wat hoogst onwaarschijnlijk is) dan ben je 4x zo duur uit ten opzichte van Plus.

Maar goed, niemand verplicht je hè.
Aanbod Waarvan 90% me niets interesseert..
Pak 'm beet 30 games per jaar. Daar zit dus 10% tussen waarin je wel interesse hebt. Dat zijn 3 games. Grote kans dat je het er dan toch uit haalt. :+

Maar goed, ik probeer je niet te overtuigen. Ik geef slechts aan waarom ik het heb, omdat je erom vroeg.

[ Voor 24% gewijzigd door bram1984 op 14-11-2017 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lennox-06 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:14:
[...]
Nogmaals, dat is er van uitgaand dat je ineens niet meer wil betalen voor PS+. Of misschien ben je niet op de hoogte van het feit dat al de games die je hebt in IGC opnieuw kunnen gespeeld worden van zodra je abonnement weer actief is. Je mag dus gerust eens een paar maand skippen als je dat zou willen. Maar ik denk dat de meesten gewoon hun abonnement actief houden om ook elke maand weer de nieuwe games te kunnen 'kopen'.
Dat 'kopen' is overigens wel belangrijk, want na een maand zijn ze niet meer gratis, en kun je ze dus ook niet meer gratis krijgen, zelfs al had je in die maand wel een actief PS+ abonnement. Ik ben blij dat ik dat wist (hier gelezen zelfs) want ik ben ook onmiddellijk begonnen met elke maand de PS4 games te kopen, zelfs al heeft het dan nog dan 2 jaar geduurd eer ik eindelijk een PS4 in huis gehaald heb. Was wel fijn om ineens een library van 50+ games te hebben op mijn nieuwe console :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Twixie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:20:
[...]

Dat 'kopen' is overigens wel belangrijk, want na een maand zijn ze niet meer gratis, en kun je ze dus ook niet meer gratis krijgen, zelfs al had je in die maand wel een actief PS+ abonnement. Ik ben blij dat ik dat wist (hier gelezen zelfs) want ik ben ook onmiddellijk begonnen met elke maand de PS4 games te kopen, zelfs al heeft het dan nog dan 2 jaar geduurd eer ik eindelijk een PS4 in huis gehaald heb. Was wel fijn om ineens een library van 50+ games te hebben op mijn nieuwe console :P
Exact hetzelfde ik had PS+ al een jaar of 2-3 voor ik een PS4 had.
En nu heb ik net een PS4 gekocht en ik heb al keiveel games om er op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Aenea schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:53:
[...]

Bron dat het niet geactiveerd is en/of dat het niet aanwezig is?
Bron dat het niet automatisch is zoals vermeld in dat document dat ik linkte?
Bron met dat devs zelf het er in moeten bouwen?

Je doet erg veel aannames en heb geen idee waar je dat op aan het baseren bent.

Wat ik zeg staat in dat document, okay, er staat niet in dat het nu al zo is en dat is dan een aanname van mij maar lijkt me sterk dat de SDK dit nu anderhalf jaar later nog steeds niet geïmplementeerd heeft...
Sorry maar ik denk toch echt dat je dingen door elkaar haalt. Het is bekend dat devs zelf supersampeling moeten bouwen voor oudere games. De PS4 Pro heeft geen “system wide supersampeling”, zoals de One X. Dit kan veranderen maar tot die tijd moet bij iedere patch voor zowel nieuwe als oude games supersampeling worden toegevoegd. Boost-modus is wel een system-wide solution die zorgt voor betere fps in oudere games, hier en daar kleine grafische aanpassingen zoals betere AF, of textures die sneller inladen. Nu is het dus supersampeling waar vraag naar is om dit standaard in het OS in te bouwen.

https://www.google.nl/amp...owing-disappointment/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:47:
[...]

Same here. Ik doe ook al een tijd geen versus multiplayer meer. Soms coop (laatste game GR Wild lands), maar vooral singleplayer games en dan nog het liefst die lekker uitgebreid zijn. RPGs zijn mijn core games, 3th person action adventure/sandbox games de uitloop :)

Er was een tijd dat ik online erg goed was, maar ja, dan hebben we het over Quake (1996) O-) oOo

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:20:
[...]

Nogmaals, dat is er van uitgaand dat je ineens niet meer wil betalen voor PS+. Of misschien ben je niet op de hoogte van het feit dat al de games die je hebt in IGC opnieuw kunnen gespeeld worden van zodra je abonnement weer actief is. Je mag dus gerust eens een paar maand skippen als je dat zou willen. Maar ik denk dat de meesten gewoon hun abonnement actief houden om ook elke maand weer de nieuwe games te kunnen 'kopen'.
zoveel geef ik er niet om, klinkt ook niet gezond in mijn ogen. ik speel maar 3-4 spellen per jaar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik stop ook niet lukraak elke ps+ game in mijn library alleen maar omdat het gratis is. Alleen de games die ik leuk vind, of wel eens wil proberen add ik. De rest is meuk die ik helemaal niet hoef, ook niet gratis. Is ook alleen maar clutter in je library als je al zeker weet dat je ze nooit gaat spelen ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deze komt ook naar de PS4

Ziet er leuk uit. Houd ik inde gaten. Zoek nog een leuke crafting & building RPG na Dragon Quest Builders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
Is dat Plus abo ook aan te raden voor iemand zoals ik, die het liefst in z'n eentje speelt? Ik hoef niet zo nodig online tegen anderen te spelen, maar wil wel graag 'gratis' spellen natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
grun93 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:03:
Is dat Plus abo ook aan te raden voor iemand zoals ik, die het liefst in z'n eentje speelt? Ik hoef niet zo nodig online tegen anderen te spelen, maar wil wel graag 'gratis' spellen natuurlijk.
Wellicht heb je de afgelopen 30 posts gemist, maar daar staat vrij duidelijk in wat de voordelen zijn. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk hier boven naar de reacties. Ja, als je gratis games wilt en Indies je ding zijn (gratis AAA games nog erg weinig als PS+ games). Nee in andere gevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
als je de laatste 10 posten leest, dan kan je een overweging voor jezelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Die afweging kun enkel zelf maken. Kijk naar de games welke zoal gratis worden weggegeven bij een PS+ abonnement en of de daar aan gekoppelde kosten je het waard zijn.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lol, 3 keer hetzelfde antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Laatst online: 18-09 09:26
Ik ben PSPlus speler vanaf het PS3 tijdperk en toen kwamen er regelmatig toffe AAA titels, in het PS4 tijdperk heb ik dit (bijna) niet gezien en nu dus ook mijn PSPlus stopgezet... Tot op heden geen spijt van gehad, ik vond de gratis games altijd maar matig (voor mij persoonlijk dan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
(hopelijk loop je hier niet te trollen :P)
Anyway, aansluitend bij wat hierboven gezegd is, hier het lijstje met wat al allemaal de gratis games geweest zijn : Wikipedia: List of Instant Game Collection games (PAL region) .

Ik heb blijkbaar PS+ sinds november 2013 en dat zal me ongeveer €160 gekost hebben (er zijn wat promo's geweest op jaarabonnementen), en dat voor 143 PS4 en 130 PS3 games. Zelfs als je 90% van de games links laat liggen is het nog altijd een goede deal (zeker als je ook nog een PS3 hebt). Moet eigenlijk zelfs zeggen dat sinds ik PS+ heb, ik veel minder andere games gaan kopen ben, en er nochtans veel meer gespeeld heb, dan in de 4 jaar daarvoor. Je wilt niet weten hoeveel PS2/PS3 doosjes ik hier thuis nog onaangeroerd liggen heb :P.

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 14-11-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:13:

Een abonnement kost met net zoveel als een half avondje kroeg.
Ok, ik lust ook wel een bakkie, maar dan kachel je toch aardig flink door.... :+
Twixie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:35:
(zeker als je ook nog een PS3 hebt)
Vergeet de Vita niet! (maar ik heb dan weer geen PS3 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:10
En daarom vind ik het zo vervelend dat er geen alternatief wordt geboden voor de gamers die alleen online willen gamen en niets met gratis/korting op games hebben.
Een PS+ Light abonnement à €20,- per jaar om alleen online te kunnen gamen zou al super zijn bijvoorbeeld.

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PS: als je helemaal niet online speelt, maar wel alle gratis games wil, zou je zelfs nog wat geld kunnen uitsparen door om de 2 maand een abonnement van 1 maand af te sluiten wat dan neer komt op €48 ipv €60 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:35
Twixie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:28:
PS: als je helemaal niet online speelt, maar wel alle gratis games wil, zou je zelfs nog wat geld kunnen uitsparen door om de 2 maand een abonnement van 1 maand af te sluiten wat dan neer komt op €48 ipv €60 :P.
En ze dan héél vaak niet kunnen spelen.. :z

PSN: Redrafted

Acties:
  • +1 Henk 'm!
breminem schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:22:
En daarom vind ik het zo vervelend dat er geen alternatief wordt geboden voor de gamers die alleen online willen gamen en niets met gratis/korting op games hebben.
Een PS+ Light abonnement à €20,- per jaar om alleen online te kunnen gamen zou al super zijn bijvoorbeeld.
Je begrijpt zeker ook het concept van een verzekering niet :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xerox schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:30:
[...]
En ze dan héél vaak niet kunnen spelen.. :z
Ah ja, of course... What was I thinking... 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
Twixie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:35:
(hopelijk loop je hier niet te trollen :P)
Even voor jullie beeldvorming: ik ben 65+ en voor mij is dit alles compleet nieuw.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

grun93 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:45:
Even voor jullie beeldvorming: ik ben 65+ en voor mij is dit alles compleet nieuw.
En dan nog spelletjes spelen? Kom kom, het wordt wel 's tijd om volwassen te worden he. Dat ik als veertiger nog zit te gamen is logisch, maar het houdt ergens op.

:+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:45:
[...]
De reactie had niets met PlayStation en dergelijke te maken, maar simpelweg met het feit dat je hier een specifieke vraag komt stellen die letterlijk uren tevoor uitvoerig aan bod gekomen was.

Met je 3000+ forum posts neem ik immers aan dat je niet nieuw bent op het Tweakers forum ;).

[ Voor 82% gewijzigd door Twixie op 14-11-2017 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exirion schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:00:
[...]
En dan nog spelletjes spelen? Kom kom, het wordt wel 's tijd om volwassen te worden he. Dat ik als veertiger nog zit te gamen is logisch, maar het houdt ergens op.
65+'ers hebben net terug meer tijd om te gaan gamen ;). Ik zie al uit naar mijn pensioen... over een jaar of 20 :P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
breminem schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:22:
Dan zie je het verkeerd: De prijs die je betaalt voor ps+ is om online te kunnen gamen. De gratis games zijn gewoon een extraatje waar je dus niets extra voor betaalt.

Ik geloof het ook niet helemaal maar het schijnt zo te zijn ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:15:
[...]
Dan zie je het verkeerd: De prijs die je betaalt voor ps+ is om online te kunnen gamen. De gratis games zijn gewoon een extraatje waar je dus niets extra voor betaalt.
Volgens mij zie jij het verkeerd. PS Plus bestaat al van vóór de PS4. Het was pas met de PS4 dat een abonnement verplicht was om online te kunnen gamen.
Zie: https://www.playstation.com/nl-nl/explore/playstation-plus/

Of zoals Wikipedia het verwoordt : "PlayStation Plus, abbreviated to PS Plus, is a paid-for PlayStation Network subscription service that provides users with access to premium features. These extras include early access to upcoming games, beta trials, regular store discounts, and the ability to have system software updates and game patches download automatically to the console. As part of the subscription, members are given six games every month—typically two for each platform—and 10 GB of internet storage space for up to 1,000 saved game files. PlayStation 4 online multiplayer requires a subscription to PlayStation Plus.[31] Users may choose a monthly, three-month or annual subscription.[32]"
Pagina: 1 ... 23 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt ;)
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken :)