Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:54
Ik wil graag een ps4 pro kopen. Mijn zoon krijgt dan de gewone ps4. (speelkamer) Maar ik lees op veel sites dan eind volgend jaar de ps5 misschien konmt.
Dan kan ik beter nog ff wachten (jaartje), en momenteel verder gaan met de ps4. Mocht de ps5 pas eind 2019/2020 komen. Dan is een Ps4 pro voor nu een goede optie. Heeft er hier iemand al misschien inside info dat er daadwerkelijk volgend jaar een ps5 komt, of zijn het allemaal fabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harley2009 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:05:
Ik wil graag een ps4 pro kopen. Mijn zoon krijgt dan de gewone ps4. (speelkamer) Maar ik lees op veel sites dan eind volgend jaar de ps5 misschien konmt.
Dan kan ik beter nog ff wachten (jaartje), en momenteel verder gaan met de ps4. Mocht de ps5 pas eind 2019/2020 komen. Dan is een Ps4 pro voor nu een goede optie. Heeft er hier iemand al misschien inside info dat er daadwerkelijk volgend jaar een ps5 komt, of zijn het allemaal fabels.
Er wijst op helemaal niks dat de ps5 volgend jaar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

What if / maybe / misschien / wellicht / etc....

Maw, je kan wel wachten op de volgende versie maar zolang er geen datum bekend is zou ik er niet aan beginnen. Gewoon die ps4 pro halen als je die graag wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 06:48:
[...]

Zit even de wiki te lezen. Ziet er interessant uit. Vooral ook omdat er geen magic en monsters in zitten, maar het gewoon om realisme draait. Het klinkt allemaal wel heel ambitieus allemaal. Ik ben benieuwd of ze dit waar kunnen gaan maken.
Ja. Ben ik ook benieuwd naar. En of het niet teveel een melee sim gaat worden. Het is een game en het moet wel fun blijven. Maar de realistische setting is wel eens leuk als tegenhanger van al dat fantasy geweld!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:12:
[...]

Ja. Ben ik ook benieuwd naar. En of het niet teveel een melee sim gaat worden. Het is een game en het moet wel fun blijven. Maar de realistische setting is wel eens leuk als tegenhanger van al dat fantasy geweld!
Ik vind het er goed uit zien, maar ben toch bang dat z'n nieuwe studio niet in staat om z'n wereld aardig bug vrij te houden en goeie performance op console te leveren. Ben een beetje bang dat dat niet helemaal gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:48

s0kkie

Cowabunga

Straks om 18.00 uur thuis komen en gelijk Wolfenstein 2 er in gooien, ben echt benieuwd na alle reviews tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op welke sites lees je dat, als ik vragen mag? Ik ken wat analytici die voorspellen dat er ergens in 2019, maar veel concreter dan dat is het niet. Als er eind 2018 echt een PS5 zou komen, dan hadden we nu wel daadwerkelijk hardnekkige geruchten gehad.
Nieuwevolger schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:16:
[...]

Ik vind het er goed uit zien, maar ben toch bang dat z'n nieuwe studio niet in staat om z'n wereld aardig bug vrij te houden en goeie performance op console te leveren. Ben een beetje bang dat dat niet helemaal gaat lukken.
Dat dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Gewoon nu kopen die pro. De PS5 gaat echt nog wel een paar jaar duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedenk me net dat de paris game week show om 17:00 uur begint, maar ik moet tot 17:15 naar school en wanneer ik dan thuis ben is de show waarschijnlijk net afgelopen... Daar moet ik nog wat voor verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
-SaveMe- schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:18:
[...]

Ik ben zo'n old skool RPGer. En TW3 is echt wel een echte RPG in de legacy van RPG's als Elder scrolls en Gothic bijvoorbeeld. Je hebt idd de oude klassieke AD&D games, maar daarnaast een stroming ala Elder Scrolls, die een grote vrije wereld combineren met uitgebreide quests, verhaallijnen, etc. Tot die lijn behoort TW3. Maar het is echt 100% een RPG, niet eens casual!
TW3, eergister mee begonnen na een uur het einde van TLOU te overdenken.
Wat een geweldige game!!

I.v.m. het krijgen van kinderen en een gigantische backlog de laatste jaren zeer weinig titels gespeeld.
Na de aanschaf van de PS4 de lijst met gespeelde games; UC4 > GTA5 > MGS5 > DOOM > HZD > TLOU > TW3. (tussendoor nog wat Just Cause 3 en Batman).. Nog altijd een gigantische backlog, maar wat een kwaliteit tot op heden! Met zo'n 5-6 uur per week zal het trouwens nog wel even gaan duren allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:14
Werken zo ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
poor Leno schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:50:
[...]

Ik had m aangezet.. en toen ff snel geskipped naar t midden.. en toen was er allemaal geschreeuw.. en toen ramde ik snel op de spatiebalk om m te stoppen.. en toen.. en toen.. ging de hele pagina naar boven... Maar de video bleef door schreeuwen :X

En toen moest ik snel weer scrollen om de video te vinden.. maar t geschreeuw bleef door gaan :'(

En toen kon ik m eindelijk stoppen..

Ik ben er nog steeds niet helemaal overheen ;(
There there :(:)

Kopje thee? :*

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou ook niet op rekenen dat PS5 snel komt. Als je geduld hebt is het misschien wel handig om nog een maandje te wachten gezien er rond sinterklaas en kerst vaak acties zijn. Of in ieder geval tot 30 oktober. Dan is de Paris Game Show waar Sony vast nieuwe dingen zal aankondigen indien die er zijn.

Tevens is er kans dat Sony zelf ook nog een actie/bundel op de markt gooit gezien de XBOX One X over 2 weken uitkomt en ze toch moeten concurreren.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42
Oef was het maar zon feest.
Ps5 met ryzen cpu - 8 threads op minimaal 3ghz.
16gb hbm2 ram.
8-10tflops gpu.
Kleine Ssd erin.
En een vraagprijs van 600+ euro.
Man ik zou het meteen doen....
Dat zou de droom zijn...
Helaas krijgen we een nieuwe xbox met nog steeds dezelfde trage cpu. Rest is mooi spul maar die cpu kan gewoon niet meer.
Reden dat ik maar voor een pc upgrade ga.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

ThaBEN schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:53:
Ik zou ook niet op rekenen dat PS5 snel komt.
Ik ook niet. De PS4 is over een maand pas 4 jaar op de markt, en de Pro net een jaar. De PS3 was bij introductie van de PS4 al 7 jaar op de markt. Zo lang de PS4's en de games nog goed verkopen, zal er weinig haast met een PS5 zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:59:
Oef was het maar zon feest.
Ps5 met ryzen cpu - 8 threads op minimaal 3ghz.
16gb hbm2 ram.
8-10tflops gpu.
Kleine Ssd erin.
En een vraagprijs van 5a600 euro.
Man ik zou het meteen doen....
Dat zou de droom zijn...
Helaas krijgen we een nieuwe xbox met nog steeds dezelfde trage cpu. Rest is mooi spul maar die cpu kan gewoon niet meer.
Reden dat ik maar voor een pc upgrade ga.
Voor zulke specs zal je eerder rond de 700 euro of meer kwijt zijn. Dan blijft er nog maar een klein groepje over die dan z'n playstation wilt hebben voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Nieuwevolger schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:01:
[...]

Voor zulke specs zal je eerder rond de 700 euro of meer kwijt zijn. Dan blijft er nog maar een klein groepje over die dan z'n playstation wilt hebben voor dat bedrag.
Ach ik zou dat ervoor over hebben. Dit is zelfs voor een pc gewoon killer specs.
En dan de ps exclusive games erop. Pffff if only..
Maar een ps5 rond eind 2019 zou opzich mogelijk zijn. Iets met 25 jaar bestaan van de playstation in dat jaar in japan. Dus ja ik zeg doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:03:
[...]

Ach ik zou dat ervoor over hebben. Dit is zelfs voor een pc gewoon killer specs.
En dan de ps exclusive games erop. Pffff if only..
Maar een ps5 rond eind 2019 zou opzich mogelijk zijn. Iets met 25 jaar bestaan van de playstation in dat jaar in japan. Dus ja ik zeg doen.
Tja ik zou er ook wel voor gaan. Maar de laatste keer dat Sony zoiets deed raakte ze van alle kanten hun grote exclusive third party franschises kwijt zoals final fantasy en resident evil. Als Sony een grote userbase verliest kan dat betekenen dat ze veel Japanse franschises verliezenn aan Nintendo en dat het voor indie devs ook minder aantrekkelijk wordt. Ik denk dat 500 euro/dollar een goeie balans heeft voor betaalbaal en specs voor de ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Nieuwevolger schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:19:
[...]

Tja ik zou er ook wel voor gaan. Maar de laatste keer dat Sony zoiets deed raakte ze van alle kanten hun grote exclusive third party franschises kwijt zoals final fantasy en resident evil. Als Sony een grote userbase verliest kan dat betekenen dat ze veel Japanse franschises verliezenn aan Nintendo en dat het voor indie devs ook minder aantrekkelijk wordt. Ik denk dat 500 euro/dollar een goeie balans heeft voor betaalbaal en specs voor de ps5.
Naja 500 dollar in 2019, kan er wel een quadcore ryzen in, 6-8 tflops en 16gb gddr5. Ssd hoeft dan niet.
4k bluray hoeft ook niet van mij. Dus liever een all out game machine. Een monster qua specs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:05
Ik hoop oprecht dat Wolfenstein naast een goede score ook goede verkoopcijfers krijgt.
Bethesda is, naast de ''private'' studio's, 1 van de weinigen die nog eerlijke single player games uitbrengt.
Jammer genoeg doen hun games als dishonored, Prey (en DOOM?) het wat slechter op vlak van verkoopcijfers. Als gevolg zie je nu ook dat Bethesda bijna gedwongen wordt om extra geld op te halen, nu bijvoorbeeld door die betaalde mods in Fallout 4.

Het zou wel vet zijn als Wolfenstein straks wat awards kan afsnoepen van bijvoorbeeld CoD WW2 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hou er rekening mee dat de laadtijden langer worden naarmate de texture resoluties oplopen. Plus dat harddisks echt niet meer van deze tijd zijn, behalve voor echte mass storage. Over een jaar of 2 is een SSD een must wat mij betreft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:25:
[...]

Naja 500 dollar in 2019, kan er wel een quadcore ryzen in, 6-8 tflops en 16gb gddr5. Ssd hoeft dan niet.
4k bluray hoeft ook niet van mij. Dus liever een all out game machine. Een monster qua specs.
De specs die jij noemt klinken vrij realistisch voor 2019 als je vergelijkt dat je voor de specs van de xbox one x in 2017 dus 500 dollar kwijt bent. Maar tegen die tijd zit de kans er dik in dat 8 tflops alweer aan de lage kant is van het midden segment voor videokaarten. En sowieso zitten Sony en Microsoft met het probleem dat cpu's gewoon erg duur zijn en kan het best zijn dat Sony dat geld liever gebruikt voor een betere gpu en andere onderdelen. Je moet je ook bedenken dat het wenselijk is dat er meer opslag in moet komen (2tb hdd) omdat next gen games grotere textures gaan gebruiken. Dan ben je dus al geld kwijt aan meer opslag(misschien ook sneller) en meer + sneller werkgeheugen. Op die zit Sony al snel bij z'n budget.

@Exirion Z'n ssd klinkt leuk, maar je moet nagaan dat bij de volgende generatie 2tb opslag geen overbodige luxe is. Nou reken maar uit wat een 2tb SSD kost.

---

En wat anders, Sony gaat 7 ps4/psvr games aankondigen maandag. https://blog.us.playstati...aystation-media-showcase/

[ Voor 14% gewijzigd door Nieuwevolger op 27-10-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 22:14
bram1984 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:48:
Is er al iemand nazi's kapot aan het schieten dan?
Nee, wel net AC origins in mijn ps4 pro geduwd :D

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nieuwevolger schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:40:
@Exirion Z'n ssd klinkt leuk, maar je moet nagaan dat bij de volgende generatie 2tb opslag geen overbodige luxe is. Nou reken maar uit wat een 2tb SSD kost.
Heeft allemaal met marktwerking te maken. SSDs zijn een tijdje veel goedkoper geworden en blijven nu op een bepaald niveau hangen. Als de trend doorzet dat harddisks uit steeds meer apparaten verdwijnen, gaat het snel. Jaren geleden betaalde je een paar honderd euro voor een 120GB SSD, een paar jaar later had je voor dat geld een 1TB SSD, en ik heb vorig jaar een 1TB SSD voor 220 euro bijgekocht. SSDs zijn nog beduidend duurder, maar over 2 jaar kan de markt er heel anders uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exirion schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:54:
[...]

Heeft allemaal met marktwerking te maken. SSDs zijn een tijdje veel goedkoper geworden en blijven nu op een bepaald niveau hangen. Als de trend doorzet dat harddisks uit steeds meer apparaten verdwijnen, gaat het snel. Jaren geleden betaalde je een paar honderd euro voor een 120GB SSD, een paar jaar later had je voor dat geld een 1TB SSD, en ik heb vorig jaar een 1TB SSD voor 220 euro bijgekocht. SSDs zijn nog beduidend duurder, maar over 2 jaar kan de markt er heel anders uitzien.
Daarmee zijn ze ook puur afhankelijk of ze bij samsung en co zin hebben om te gaan investeren om ssd's in grote hoeveelheden te produceren. Maar zij kiezen er toch echt veel liever voor voor winst maximalisatie en als dat betekend dat ze de prijs kunstmatig hoog willen houden, dan doen ze dat. Daarnaast kost de goedkoopste 2tb SSD in de pricewatch 500 euro. Nou dan kan je het wel schudden dat die krengen over 2 jaar voor 100 euro te krijgen zijn (voor Sony).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

We zullen zien. In 2005 heeft Apple voor een kleine revolutie gezorgd door een deal met Samsung te sluiten waarmee ze ineens heel betaalbaar een super compacte iPod Nano op de markt konden zetten, en vrijwel alle concurrentie buiten spel zetten die daardoor hun voorraad niet meer verkocht kregen. Het was een hele stap vanaf de oudere iPods die gebaseerd waren op de 1.8" Hitachi schijfjes.

Zeker over 2 jaar heeft een harddisk niks meer te zoeken in een high performance system zoals een game console. Als een fabrikant als Sony een deal sluit met een SSD-fabrikant, kan zo'n trend snel weer worden afgedwongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:31:
Ik hoop oprecht dat Wolfenstein naast een goede score ook goede verkoopcijfers krijgt.
Bethesda is, naast de ''private'' studio's, 1 van de weinigen die nog eerlijke single player games uitbrengt.
Jammer genoeg doen hun games als dishonored, Prey (en DOOM?) het wat slechter op vlak van verkoopcijfers. Als gevolg zie je nu ook dat Bethesda bijna gedwongen wordt om extra geld op te halen, nu bijvoorbeeld door die betaalde mods in Fallout 4.

Het zou wel vet zijn als Wolfenstein straks wat awards kan afsnoepen van bijvoorbeeld CoD WW2 :P
Ik ben een beetje bang dat de game totaal ondersneeuwt door Origins. Er is hier op Tweakers totaal geen buzz voor Wolfenstein 2, helaas. Iedereen lijkt Origins en Shadow of War (3rd person sandbox RPG lite nummer 500 en 501; niet denigrerend bedoeld overigens, want beide games lijken me zeer tof en gaan hier ook zeker komen) te gaan halen, terwijl juist de traditionele lineaire verhalende game (zoals je hierboven ook noemt) wat meer steun nodig heeft. Ik heb dit jaar al 100+ uur in Horizon zitten en ik verwacht dat de DLC daar straks nog 50 naast gaat opleveren. Juist nu laat ik Origins dus even voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het verkeerd gelezen. Ook de pgw showcase zal een pre show hebben die een uur eerder begint, daar worden dus die 7 nieuwe ps4/psvr games aangekondigd. Daarna begint de main show pas waar ze komende grote playstation titels zullen showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaBEN schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:08:
Zijn er hier meer mensen hyped voor deze Japan/Hong Kong exclusive rhythm game?

[video]
De game heeft nu voor het eerst Engelse ondertiteling en Engelstalige menu's en is regio vrij op de PS4. Hierdoor kun je hem zonder moeite importeren en spelen, ook al spreek je geen Japans.

...

[ Voor 126% gewijzigd door ThaBEN op 27-10-2017 16:28 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Eerste indruk AC Origins na een uurtje spelen:
Hele toffe setting! De hele nieuwe interface, de manier van quests en missies starten en het craften van je gear bevallen goed. De nieuwe combat is nog even wennen.
Game ziet er prima uit imo (de map is groot!) en lijkt gewoon soepeltjes te lopen, dit worden weer veel uurtjes plezier :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 19:30:
Hele toffe setting! De hele nieuwe interface, de manier van quests en missies starten en het craften van je gear bevallen goed. De nieuwe combat is nog even wennen.
Game ziet er prima uit imo (de map is groot!) en lijkt gewoon soepeltjes te lopen, dit worden weer veel uurtjes plezier :)
Nice. :)

Ik heb ook een kleine start met Wolfenstein gemaakt. Voelt weer als vanouds met een lekker controversieel begin. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35
Groot? Zeg maar gewoon yhuuuge. Was een tijd in het begin gedeelte bezig en kwam er toen achter dat dit maar iets van 1/30ste uit de volledige game is. Dus na een uur of 5 kwam ik daar pas achter _O-

Ik vind het begin wel erg raar. Pakte me niet echt, maar paar uur later begin ik er een beetje in te komen.
spoiler:
Vond vooral de intro-film met eerste missie een beetje raar gekozen. Meteen flashbacks ben ik al geen fan van, maar ook de manier waarop voelde niet echt af. Als je na een tijdje weer opnieuw de Animus in komt, vond ik al een betere intro dan de daadwerkelijke intro :X

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:27
bram1984 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:48:
Is er al iemand nazi's kapot aan het schieten dan?
Ik, alleen dan op de pc. Het blijft nog steeds genieten, vooral als je lekker guns blazing met twee wapens tegelijkertijd nazi's om zeep helpt. :*)

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hadden gewoon een RTCW multiplayer eraan moeten hangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
poor Leno schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 19:46:
Met lootcrates :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee gewoon zoals het vroeger was.. simpel, geen DLC of andere shit.. gewoon een awesome MP spel ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Toch blijven die Uncharted games ook wel lekker tussen andere grotere games door. Even 2 a 3 avonden spelen en je hebt 1 van die games uitgespeeld. Dat was dus Uncharted 1 en op naar Uncharted 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
poor Leno schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 19:46:
Ik ben het wel met je eens dat ie dan meer aandacht had gekregen. Third party SP-only spellen halen nou eenmaal minder aandacht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
poor Leno schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:02:
[...]

nee gewoon zoals het vroeger was.. simpel, geen DLC of andere shit.. gewoon een awesome MP spel ;w
De quote van de NRA even misbruiken:

Gameplay doesn't sell games. Vanity items sell games!

:P ;( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:09:
[...]

Ik ben het wel met je eens dat ie dan meer aandacht had gekregen. Third party SP-only spellen halen nou eenmaal minder aandacht op.
Origins is ook 3rd party zonder MP en die krijgt zat aandacht. De markt voor open wereld games is blijkbaar gewoon groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
Digital foundry origins op ps4/pro.
Visuals:
-Dynamic Resolution according to rendering load
- PS4 Pro: 1350p to 1540p
- OG PS4: 1080p for most part but can drop
- Minor artifact aside does not seem like Pro uses Checker Boarding
- Pro offers noticeable improvement in image quality thanks to it's temporal components
- Otherwise in terms of core visual features are identical in PS4 Pro and OG.
- Occasional scenes show better texture quality on Pro (Could be streaming bug).
- Texture filtering, mipmaps and Ambient Occlusion are improved on Pro.
- PS4 Pro supports super sampling for 1080p TV's.

Performance:
- PS4 Pro holds 30 FPS for most of the time. But alpha based effects and lots of NPCs can cause minor drops (~28 FPS).
- But drops can also cause frame time spikes which make it seem worse.
- In cut-scenes frame date drops to low 20's with frequent stuttering.
- OG PS4 has performance quiet similar to PS4 Pro.
- More demanding scenes cause more and longer stretches of drops on OG.
- Cut-scenes are equally bad.

Dus geen checkerboard 4k... Jammer want deze resolutie is wel beetje jammer. Geen verdubbeling van pixels ten opzichte van de ps4.
YouTube: Assassin's Creed Origins: PS4/ PS4 Pro Graphics Comparison + Fra...
http://www.eurogamer.net/...gins-performance-analysis

Ergens vind ik het raar, werd vtv gezegd is checkerboarding 4k op ps4 pro en x1x.
Nu ineens een gewone(best lage) resolutie.
2400x1350 - 2736x1539 is 3.2mp - 4.2 mp.
1920x1080 is 2.0 mp. Ps4 pro is 4.2tflops vs ps4 1.8.
Dus 2.33 x sterker, maar dit haalt hij niet. Sterker hij draait niet altijd de max resolutie.
Dan hadden ze beter checkerboarding 4k kunnen doen. 1920x2160 = 4.1mp ( komt wel.meer bij kijken icm reconstructie van oudere frames voor een 3840x2160 framebuffer) maar dit had wel beter geweest lijkt mij.
Maar is weer een x1x marketing game die weer op de pro beetje middelmatig is...
Misschien omdat als de x1x geen native 4k haalt(checkerboarding 4k ) en de pro ook dat verschil te klein zou zijn ? Weet het conspiracy etc, maar vind wel beetje apart. En vooral jammer.

[ Voor 20% gewijzigd door v8power67 op 27-10-2017 23:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dat wordt dus de Checkerboard™ Ultra Premium Elite Pro 4K DLC

Voor maar €19.99

ex btw

..en als iedereen t spel al uit heeft

:>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 22:14
Ik vermaak me er idd ook uitstekend mee, nog geen problemen tegengekomen, en ziet er echt heel mooi uit.

Ben nog maar in het startgebied, en heb met stijgende verbazing uitgezoomd op de map, wat een enorm lap om nog te ontdekken :D

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om even een vergelijking met AC Syndicate te maken:
De "estimated time to platinum" in Syndicate is 20-30 uur, in Origins is die 50-70 uur :D
En van wat ik zie zijn irritante zaken als mission synchronistation (het behalen van missies op een specifieke manier voor 100% sync) uit de game gelaten.
Het vechten met schild, zwaard en pijl en boog werkt goed en voelt fris, de combat vergt nu wat meer tactiek ipv de hele tijd counteren. Ook het klimmen en paardrijden gaat vooralsnog erg soepel. De fotomode is ook een leuke toevoeging, heb al wat mooie plaatjes kunnen schieten.
Hadden ze bij Syndicate de boel al erg goed op orde, die stijgende lijn hebben ze in Origins zeker doorgetrokken! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bram1984 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:20:
@dvdkiwi Enige conclusie die ik daaruit trek is dat er dus nog meer filler in zit.
Fillers? Zo voelt het absoluut niet.
Ik heb het eerste gebied in een uurtje of 6 uur klaar en ben verrassend weinig loot kistjes (in de vorige delen toch wel een tijdrovende bezigheid) tegengekomen. Wel een lekker aantal sidemissies, te veroveren kampen en een te ontdekken tempel. Puzzeltje hier en daar, beetje jagen voor crafting goods...
De zij-activiteiten voelen vooralsnog echt niet als het onnodig oprekken van de speeltijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
dvdkiwi schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:01:
Om even een vergelijking met AC Syndicate te maken:
De "estimated time to platinum" in Syndicate is 20-30 uur, in Origins is die 50-70 uur :D
En van wat ik zie zijn irritante zaken als mission synchronistation (het behalen van missies op een specifieke manier voor 100% sync) uit de game gelaten.
Het vechten met schild, zwaard en pijl en boog werkt goed en voelt fris, de combat vergt nu wat meer tactiek ipv de hele tijd counteren. Ook het klimmen en paardrijden gaat vooralsnog erg soepel. De fotomode is ook een leuke toevoeging, heb al wat mooie plaatjes kunnen schieten.
Hadden ze bij Syndicate de boel al erg goed op orde, die stijgende lijn hebben ze in Origins zeker doorgetrokken! :)
En vergeet niet: controls zijn ook op de schop gegaan (samen met de combat). Je hoeft geen knop in te houden om te sprinten en hebt alleen a en b nodig om te springen en te dalen (dus niet meer met right trigger erbij). Dat loopt ook anders. En je paard/kameel heeft cruise control. Zet hem op een locatie en hij loopt er zelf heen. Ook de manier waarop de UI werkt en hoe je progressie boekt is totaal anders. Tenslotte ook geen ellenlange health-balk meer, al kan ie wel healen tijdens het gevecht

Al met al is de game verfrissend genoeg om anders aan te voelen en daardoor ook leuker.

Ben nu aangekomen op een ander belangrijk moment in de game en het voelt allemaal steeds beter aan. Ook qua personages en missies wordt het leuker. Alexandria is trouwens echt een schitterende stad. Heel anders dan andere steden. Meer open en zelfs een beetje Grieks-achtig (al is dat meer een bouwstijl van die tijd) en dat is erg wennen. Met een Pro zal deze game nog een stuk mooier zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb meestal na 75% wel genoeg van de AC spelletjes.. de een wat meer dan de ander.
Op een gegeven moment wordt het toch gewoon meer hetzelfde..

Dus met deze ben ik na 50% er al wel klaar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

Nou weer een volgende ps4 pro game die beetje tegen valt.
1440p op de ps4 pro, 1080p op ps4.
Weer een game die niet minimaal een verdubbeling aan pixels ziet. ( 1.8tflops vs 4.2rflops = 2.33x meer)
1920x1080 = 2mp 2560x1440= 3.6 mp.
Verder amper verbeteringen op texture filtering na.
Waarom geen 2160p checkerboarding.
Maar zelfs op 1440p en 1080p ( en zelfs 810p op de xbox one) houd hij zn 60fps niet.
Ik zeg weer en slechte geoptimaliseerde game helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:33:
[video]
Weer een game die niet minimaal een verdubbeling aan pixels ziet. ( 1.8tflops vs 4.2rflops = 2.33x meer)
Maar zelfs op 1440p en 1080p ( en zelfs 810p op de xbox one) houd hij zn 60fps niet.
Jouw post mag je ook wel wat optimaliseren. Lastig lezen zo!

Leuk al die cijfertjes, maar ik denk niet dat iemand er last van heeft tijdens het gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[video]
Inderdaad, met alleen een resolutie sprong van 1080p naar 1440p zou de ps4 pro makkelijk nog overhead moeten hebben voor een betere frame rate. Het begint zo wel zeldzaam te worden dat een dev de kracht van de pro echt goed benut.

[ Voor 3% gewijzigd door Nieuwevolger op 28-10-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[video]
Pff ja boeiend. Ik heb er al een uur of 5 in zitten en de game ziet er prachtig uit en loopt prima. Het is dat jij dit nu post, maar als er stond dat de game strak op 60fps draait, had ik het ook geloofd.

Het enige minpunt is dat mijn Pro hard blaast, maar ja, headset op een geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:13:
[...]

Leuk al die cijfertjes, maar ik denk niet dat iemand er last van heeft tijdens het gamen.
Last van , nee. Maar zonde jazeker. Heb een pro met.een reden. Als dan die reden niet of nauwelijks benut wordt.. tja dat vind ik niet echt fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Winkiller

De Mopperpot

v8power67 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:23:
[...]

Last van , nee. Maar zonde jazeker. Heb een pro met.een reden. Als dan die reden niet of nauwelijks benut wordt.. tja dat vind ik niet echt fijn.
Maak je niet druk, er komen nog zoveel spellen de komende jaren die wel alles uit de Pro zullen persen. :Y
Het gaat toch om de LOL die je hebt van een spel, trouwens Wolfenstein II loopt bij mij op de PC steeds vast.
Is ook niet fijn. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Martinspire schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:09:
[...]

Misschien. Maar Wolfenstein krijgt wel gretig aftrek denk ik. Bovendien kost Multiplayer een boel ontwikkeltijd.Ik vnd het prima dat er ook games zijn die zich gewoon lekker op een goede singleplayer stortten.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:17
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:13:
[...]

Idd. Leuk al die cijfers maar de game ziet er prima uit en speelt als een malle. Merk tot nu toe nergens frame drops op de pro.
Al die benchmarks zijn leuk, maar daar slaan we ook wat in door.
Sowieso is de hele 4K discussie wat overdreven. Merk je weinig van tijdens het spelen

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
steefje schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:08:
[...]

Idd. Leuk al die cijfers maar de game ziet er prima uit en speelt als een malle. Merk tot nu toe nergens frame drops op de pro.
Al die benchmarks zijn leuk, maar daar slaan we ook wat in door.
Sowieso is de hele 4K discussie wat overdreven. Merk je weinig van tijdens het spelen
Eens over 4k, maar voor mensen met de pro verwacht je betere graphics. Nu doen ze alleen iets hogere resolutie en een betere texture filtering. Thats it.
Had dan gewoon 1080p met allerlei settings beter /mooier. Maar nu amper hogere resolutie, en nog steeds framedrops.
Is dit geloof ik ook een Xbox one x marketing game dus ja dan verbaast me dit weer weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt het dat Origins op de Pro geen opties/settings in de menus heeft (bijvoorbeeld keuze tussen resolution en quality) ?

EDIT
Dit wordt mijn volgende game. Origineel ook gespeeld en was voor die tijd echt een leuke game.

[ Voor 38% gewijzigd door -SaveMe- op 28-10-2017 23:51 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
[video]
2x meer TFlops is niet 2x meer resolutie. Er gaat meer achter elke pixel dan alleen het renderen ervan. Daarbij is resolutie an sich ook niet heel interessant als ie geen steady 60fps kan halen. Er zal vast een tweede update komen, daar ben ik van overtuigd. Maar je kunt TFlops niet gebruiken als enige argument. De techniek is te complex om dat zo simpel door te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:14:
Klopt het dat Origins op de Pro geen opties/settings in de menus heeft (bijvoorbeeld keuze tussen resolution en quality) ?

EDIT
Dit wordt mijn volgende game. Origineel ook gespeeld en was voor die tijd echt een leuke game.

[video]
Hmm ik wil 'm ook halen, maar gaan ze nog iets aan de animaties doen? Dit is echt geen gezicht en voor mij persoonlijk gamebreaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 01:18:
[...]

Hmm ik wil 'm ook halen, maar gaan ze nog iets aan de animaties doen? Dit is echt geen gezicht en voor mij persoonlijk gamebreaking.
Haha. Een budgetgame zo kort voor launch nog grote makeover geven? Hoe zie je het voor je?

Nee, Big Ben is een leuk opleidingsprogramma voor game developers, maar heeft eigenlijk nooit een boeiende titel uitgebracht. Ze beginnen beetje bij beetje wel progressie te boeken (WRC6 is geen flutgame meer en Handball 17 is een grote verbetering ten opzichte van 16 (maar die konden niet verder zakken). Maar ze gebruiken gewoon te weinig mensen en te weinig budget om er echt wat fatsoenlijks van te maken. Ik ga er niet vanuit dat ze uberhaupt motion capture hebben gedaan voor deze titel.

Ik zie trouwens dat ze ook nog bezig zijn met een Test Drive Unlimited opvolger. Hoe ze die binnen hebben gehaald is me niet bekend, maar dat geeft me wel meteen de indruk dat ik ook die titel wel kan laten schieten.

Uiteindelijk zie je wel wat developers overstappen naar de grote publishers, maar niet omdat ze bij big ben aan zulke geweldige titels werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 02:23:
[...]

Haha. Een budgetgame zo kort voor launch nog grote makeover geven? Hoe zie je het voor je?

Nee, Big Ben is een leuk opleidingsprogramma voor game developers, maar heeft eigenlijk nooit een boeiende titel uitgebracht. Ze beginnen beetje bij beetje wel progressie te boeken (WRC6 is geen flutgame meer en Handball 17 is een grote verbetering ten opzichte van 16 (maar die konden niet verder zakken). Maar ze gebruiken gewoon te weinig mensen en te weinig budget om er echt wat fatsoenlijks van te maken. Ik ga er niet vanuit dat ze uberhaupt motion capture hebben gedaan voor deze titel.

Ik zie trouwens dat ze ook nog bezig zijn met een Test Drive Unlimited opvolger. Hoe ze die binnen hebben gehaald is me niet bekend, maar dat geeft me wel meteen de indruk dat ik ook die titel wel kan laten schieten.

Uiteindelijk zie je wel wat developers overstappen naar de grote publishers, maar niet omdat ze bij big ben aan zulke geweldige titels werken.
Het was meer een retorische vraag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Martinspire schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 02:23:
[...]

Big Ben Interactive published WRC6 en Handball 17 alleen, ze zijn niet de developer.

Ze developen maar een aantal games zelf: Wikipedia: Bigben Interactive.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanuit het console budget topic:
Cod ww2+ps4 pro+extra controller voor 377 bij de mm.

[ Voor 6% gewijzigd door Nieuwevolger op 29-10-2017 09:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
Nieuwevolger schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:22:
Ik vraag me soms weleens af, waarom zouden sommige mensen nog steeds een GPU kopen om te gamen van (ver) over deze prijs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Omdat sommige mensen pcmasterrace of zoiets ;)
Als ik zie wat oa Horizon, GT en Uncharted op mijn tv'tje laten zien heb ik soms wel eens medelijden met de pc peasants :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:10
Nieuwevolger schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:22:
Kost gewoon €439 hoor.
http://www.mediamarkt.nl/...of-duty-wwii-1539519.html

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zal de volgende keer beter je resource doen. Kijk in de folder van volgende week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:10
Nieuwevolger schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Ik zal de volgende keer beter je resource doen. Kijk in de folder van volgende week.
Misschien moet jij dat dan duidelijker in je post vermelden..
En het is research i.p.v. resource.. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door DaveD1109 op 29-10-2017 10:51 ]

DaveD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jumpman
DaveD1109 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:50:
[...]

Misschien moet jij dat dan duidelijker in je post vermelden..
En het is research i.p.v. resource.. 8)7
Wat een bitchfight voor niets, wees blij dat de aanbieding hier gepost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Martinspire schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 00:42:
[...]
2x meer TFlops is niet 2x meer resolutie. Er gaat meer achter elke pixel dan alleen het renderen ervan. Daarbij is resolutie an sich ook niet heel interessant als ie geen steady 60fps kan halen. Er zal vast een tweede update komen, daar ben ik van overtuigd. Maar je kunt TFlops niet gebruiken als enige argument. De techniek is te complex om dat zo simpel door te rekenen.
Nou ik hoor anders van het andere kamp genoeg PR die riepen 4x de power van een originele x1. Dus als 900p/1080p draaide kunnen ze nu naar 4k.
Dus dan is een 2x boost qua pixels met bv checkerboarding 4k gewoon minimaal mogelijk op de pro lijkt mij.
Ik denk dat het meer ligt aan het feit dat devs er niet alle tijd in steken. Even snel een hogere resolutie die qua performance zelfde werkt als originele ps4(is toch de main developer platform ivm marktaandeel) zonder verder echt tijd eraan te spenderen, want hoeveel pros zijn er nou echt in de omloop vergeleken met gewone ps4's, precies te weinig voor veel devs er echt aandacht aan te geven.
Bv een horizon zero dawn die dus wel die tijd krijgt draait wel op een checkerboarded 4k dus minimaal die 2x pixel push.
Jumpman schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:05:
[...]

Ik vraag me soms weleens af, waarom zouden sommige mensen nog steeds een GPU kopen om te gamen van (ver) over deze prijs.
Zat redenen te bedenken hoor, 60fps all the time, of maximaal gebruik maken van je 4k tv/monitor.
Pc loopt zover voor op consoles qua mogelijkheden, dat als je echt voor graphics gaat je geen console neemt.
Plus ik heb een 240 euro rx480 4gb en met lichte overclock haal ik ruim 6ttflops. Dus ja dat vind ik en niet duur en qua perfomance gelijk aan een xbox one x(en dus beter dan ps4 pro) en dat sinds 2016.
En ik game op een hele oude xeon cpu socket 1366(2010 era) en nog steeds veegt deze de vloer aan met de ps4 pro zijn cpu(en daarbij automagisch ook die van de xbox one x).
Pc gaming hoeft echt niet duur te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
v8power67 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:03:
[...]

Nou ik hoor anders van het andere kamp genoeg PR die riepen 4x de power van een originele x1. Dus als 900p/1080p draaide kunnen ze nu naar 4k.
Nogmaals: Dr is nergens gezegd dat de upgrade in TFlops gelijk stond aan een even grote upgrade in pixels. Alleen dat ie zoveel sneller is en dat dat zorgt voor beter/mooier beeld. Geen enkele dev of marketing persoon heeft het erover. Dat lees je er toch echt zelf in.

En voor iemand die vaak geilt op specs, vind ik het apart dat je dit niet doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Martinspire schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:09:
[...]

Nogmaals: Dr is nergens gezegd dat de upgrade in TFlops gelijk stond aan een even grote upgrade in pixels. Alleen dat ie zoveel sneller is en dat dat zorgt voor beter/mooier beeld. Geen enkele dev of marketing persoon heeft het erover. Dat lees je er toch echt zelf in.

En voor iemand die vaak geilt op specs, vind ik het apart dat je dit niet doorhebt.
Nee dit is niet bevestigd met die termen, maar wel met de marketing van 4x reso boost ivm 4x meer power.
En power wordt uitgedrukt door de tflops. Dus 4x meer tflops gaat ong gelijk aan 4x meer pixels.
Zoals een horizon zero dawn mooi laat zien. (ps4 vs ps4 pro is 2.33x meer power even ter verduidelijking)
Nogmaals ik denkd dat het meer aan devs ligt(en eventuele markteting deals sony/ms)

[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 29-10-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
v8power67 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:23:
[...]

Nee dit is niet bevestigd met die termen, maar wel met de marketing van 4x reso boost ivm 4x meer power.
En power wordt uitgedrukt door de tflops. Dus 4x meer tflops gaat ong gelijk aan 4x meer pixels.
Zoals een horizon zero dawn mooi laat zien. (ps4 vs ps4 pro is 2.33x meer power even ter verduidelijking)
Nogmaals ik denkd dat het meer aan devs ligt(en eventuele markteting deals sony/ms)
4 keer meer power ja. Maar 4 keer meer pixels maak je er toch echt zelf van. Dat wordt nergens gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:27:
[...]

4 keer meer power ja. Maar 4 keer meer pixels maak je er toch echt zelf van. Dat wordt nergens gemeld.
In het algemeen betekend 2x zoveel tflops ook 2x zoveel pixels. Maar je moet nagaan dat tflops op verschillende architectuurs niet het zelfde zijn en een game ook gebottlenecked kan worden door te weinig/ te langzaam ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Nieuwevolger schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:36:
[...]

In het algemeen betekend 2x zoveel tflops ook 2x zoveel pixels. Maar je moet nagaan dat tflops op verschillende architectuurs niet het zelfde zijn en een game ook gebottlenecked kan worden door te weinig/ te langzaam ram.
Kom dan maar eens met een bron. En dan vooral 1 die over consoles gaat ipv PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Martinspire schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:27:
[...]

The presentation states that the design goal of Xbox One X was to run native 1080p titles with a 4x resolution boost, while during our visit, Microsoft had expanded the objective, saying that it wanted both 900p and 1080p game engines to run at 2160p. The data for most of the nine titles clearly demonstrates that the 4x resolution design goal is clearly met - even without access to new GPU features of the Xbox One X hardware. While the 900p scaling doesn't quite show the same kind of cut and dried improvement, two out of the three basic ports get there - or thereabouts - with hardware-specific optimisation likely to make up the difference.

http://www.eurogamer.net/...one-x-benchmarks-revealed

Hier heb ik het over. 4x meer power, kregen ze de 900p/1080p games op 4x de resolutie.
Dan kan je toch wel redelijk ervan uitgaan dat het gelijk gaat of nagenoeg.
Wat wel gezegd mag worden is dat dit over amd tflops gaat.
Nvidia kan met een 3.7 tflops kaart meer dan amd met 6tflops (gtx 1060 vs rx580).

Edit
Tuurlijk het is niet zo extreem zwart/wit van 4x meer tflops is 4x meer pixels.
Maar als we het hebben over ps4 spel vs ps4 pro spel. Dan hebben we het over zelfde generatie spel.
Dus zelfde assets etc. Dan is het niet verkeerd om van een 2.33x power voordeel te verwachten dat ze dit ook omzetten naar ong 2x pixels.
Of en dat zie ik veel liever, zelfde pixels en alle effecten pushen als een malle.
Of zelfs 60fps(maar dat is weer veel cpu afhankelijk).
Maar veel al gebeurt dit niet, zoals met wolvenstein 2. Deze heeft een behoorlijk zwakke pro support. Iets hogere resolutie en klaar.

Horizon zero dawn is een perfect voorbeeld van uitstekende pro support.
ps4 is 1920x1080 = 2.07 Megapixels.
ps4 pro is 1920x2160 = 4.14 Megapixels.
Dan is er dus een precieze 2x aan Mp, en is de overige 0.33% aan power voor checkerboarding en overige enhancements.
Dus het kan wel ;)
Als 1080p op ps4 kan, kan 4k checkerboarded op de pro gewoon, om het even simpel te stellen.
Dat een dev er niet de tijd ervoor neemt, zeker gezien dat wolvenstein 2 de Xox als lead dev heeft genomen. Tja dat zegt genoeg denk ik dan ;)

[ Voor 44% gewijzigd door v8power67 op 29-10-2017 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:37:
[...]

Kom dan maar eens met een bron. En dan vooral 1 die over consoles gaat ipv PC's
YouTube: Microsoft's Xbox One X Benchmarks Revealed: 4K vs 900p/1080p + B...
Op 4:51 heb je een mooie benchmark van verschillende xbox one games die naar de xbox one x worden gepushed naar native 4k. Het resultaat komt goed overeen met de gpu boost van de x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:25
Help? Ineens krijg ik dubbel beeld (kopie van beeld naast elkaar, split screen met dikke zwarte balk ertussen) bij het opstarten van de PS4. In Safe mode krijg ik het menu wel gewoon in normaal beeld te zien, dus het lijkt niet aan de receiver te liggen die tussen PS4 en TV hangt.
Geprobeerd en helpt allemaal niet:

- Hdmi kabel eruit en erin, controleren aan beide kanten
- helemaal uitzetten en opnieuw opstarten
- safe mode, laatste update van PS4 installeren
- safe mode, opnieuw opstarten
- safe mode, resolutie naar andere 4K modus wijzigen
- safe mode, PS4 instellingen resetten

Ik had LEGO dimensions aan de PS4 hangen toen ik 'm voor het eerst opstartte. Daarna de USB Kabel ontkoppeld om het probleem op te lossen. Helpt ook niet.

Iemand enig idee hoe dit kan en te fixen is?

[ Voor 4% gewijzigd door Veneficus op 29-10-2017 13:36 ]

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:59
Veneficus schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:35:
Help? Ineens krijg ik dubbel beeld (kopie van beeld naast elkaar, split screen met dikke zwarte balk ertussen) bij het opstarten van de PS4. In Safe mode krijg ik het menu wel gewoon in normaal beeld te zien, dus het lijkt niet aan de receiver te liggen die tussen PS4 en TV hangt.
Geprobeerd en helpt allemaal niet:

- Hdmi kabel eruit en erin, controleren aan beide kanten
- helemaal uitzetten en opnieuw opstarten
- safe mode, laatste update van PS4 installeren
- safe mode, opnieuw opstarten
- safe mode, resolutie naar andere 4K modus wijzigen
- safe mode, PS4 instellingen resetten

Ik had LEGO dimensions aan de PS4 hangen toen ik 'm voor het eerst opstartte. Daarna de USB Kabel ontkoppeld om het probleem op te lossen. Helpt ook niet.

Iemand enig idee hoe dit kan en te fixen is?
Het klinkt in ieder geval als 3D side by side. Heb je iets van 3d functies in je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Dat toont alleen aan wat een externe partij erover oordeelt. Verder "design goal" is niet bepaald "final product". Dat klinkt me meer als "in een benchmark krijgen we 4x meer". Wat al compleet voorbij gaat aan de 4K textures, optimalisatie, mooiere antialiasing, etc. Ook bij de Pro is er nooit gemeld dat de performance een exacte verbetering zou brengen. Ik denk dat je er dan toch zelf in leest en niet rekening houdt met het feit dat elke visuele verbetering zorgt dat je al niet meer een lineaire schaling kunt bewerkstelligen.

Ik denk verder dat de discussie hier niet thuis hoort, maar je mag me altijd een PM sturen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 29-10-2017 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Martinspire schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:51:
[...]

Dat toont alleen aan wat een externe partij erover oordeelt. Verder "design goal" is niet bepaald "final product". Dat klinkt me meer als "in een benchmark krijgen we 4x meer". Wat al compleet voorbij gaat aan de 4K textures, optimalisatie, mooiere antialiasing, etc. Ook bij de Pro is er nooit gemeld dat de performance een exacte verbetering zou brengen. Ik denk dat je er dan toch zelf in leest en niet rekening houdt met het feit dat elke visuele verbetering zorgt dat je al niet meer een lineaire schaling kunt bewerkstelligen.

Ik denk verder dat de discussie hier niet thuis hoort, maar je mag me altijd een PM sturen ;)
Die benchmarks gaan puur om het verhogen van de resolutie, de overige effecten zijn het zelfde op de xbox one, in dat vlak geven de benchmarks goed aan dat de 4,5x sterke gpu ook voor 4,5 zoveel pixels kan zorgen. Logisch als er dan als nog wordt gebruik gemaakt van betere shadows of dergelijk, dat dit dan wel weer extra kracht kost en alle power alleen in resolutie te investeren niet per se de beste hoeft te zijn.

Daarnaast ben je ook afhankelijk van devs die voor elk platform even goed optimaliseren, want een game die alles uit de ps4, xbox one en pc haalde waren al behoorlijk zeldzaam. Met de xbox one x, ps4 pro en eventueel switch kan je wel nagaan dat niet elk platform even goed wordt behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Laatst online: 14:31
Mijn zoon heeft een jaar ps plus met 1050 fifa punten gekocht. Mijn jaar verlenging heb ik, maar ik krijg die fifa punten niet. Iemand een idee hoe je die krijgt? Ik heb al voldaan aan de voorwaarden. Krijg die punten niet op het account die de bestelling herft gedaan en niet op het account van mijn zoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike0001 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:04:
Mijn zoon heeft een jaar ps plus met 1050 fifa punten gekocht. Mijn jaar verlenging heb ik, maar ik krijg die fifa punten niet. Iemand een idee hoe je die krijgt? Ik heb al voldaan aan de voorwaarden. Krijg die punten niet op het account die de bestelling herft gedaan en niet op het account van mijn zoon
Dat weten wij zo ook niet. Dan kan je het best contact opnemen met Sony. Heb je verder ook geen mail met een code ontvangen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Nieuwevolger schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:12:
[...]

Dat weten wij zo ook niet. Dan kan je het best contact opnemen met Sony. Heb je verder ook geen mail met een code ontvangen toevallig?
Alleen de mail met bedankt voor de aankoop van ps plus 12 maanden en fut punten. Verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:25
DaTimMan schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:12:
[...]

Het klinkt in ieder geval als 3D side by side. Heb je iets van 3d functies in je tv?
Nee, die suggestie vond ik vaker. Mijn TV heeft (helaas) geen 3D.

Wel opgelost intussen: safe mode - change resolution , 1080p, vervolgens in het menu weer terug naar 4K HDR.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

mike0001 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:19:
[...]

Alleen de mail met bedankt voor de aankoop van ps plus 12 maanden en fut punten. Verder niets.
Misschien de voorwaarden even lezen?

https://www.playstation.c...t-promotion-oct-nov-2017/
Deze link stond ook gewoon bij de aanbieding.

En in jouw geval waarschijnlijk vooral dit gedeelte:
Distributieperiode FUT-punten'

Tot 14 dagen na uitvoering van de stappen.

[ Voor 16% gewijzigd door SR8 op 29-10-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
SR8 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:53:
[...]

Misschien de voorwaarden even lezen?

https://www.playstation.c...t-promotion-oct-nov-2017/
Deze link stond ook gewoon bij de aanbieding.

En in jouw geval waarschijnlijk vooral dit gedeelte:

[...]
Had de voorwaarden gelezen. De 14 dagen ergens gemist. Bedankt voor het verhelderen

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Sinds ik mijn game setup een paar weken geleden naar beneden heb verhuisd en ik sinds die tijd voornamelijk via mijn 5.1 speaker setup heb gespeeld, heb ik toch wel een beetje het gebruik van een goede headset onderschat. Ik heb een paar keer wat stereo headsets gebruik in de controller en gisteren voor het eerst met Wolfenstein 2 weer eens mijn Tritton Katana opgezet. Wat een enorm verschil maakt dit met zowel speakers als headsets via de controller. Het geluid is veel meer in your face en ik schrok me een aantal keer de pleuris toen een van die honden me besprong, wat tot dan toe nog niet gebeurd was. Een goede headset blijft wat mij betreft toch wel het vetst als het op geluid aan komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 13:44
bram1984 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:08:
Een goede headset blijft wat mij betreft toch wel het vetst als het op geluid aan komt.
Same. Ik had het vooral met bijvoorbeeld Until Dawn. Geluid over de speakers: meh. Koptelefoon op: veel spannender :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:32
MitchellHearth schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:37:
[...]

Same. Ik had het vooral met bijvoorbeeld Until Dawn. Geluid over de speakers: meh. Koptelefoon op: veel spannender :o
Ja voor gamen heb je veel en veel meer aan een headset dan een dure set van €2000+

koop een headset van €150 dit verslaat een set van €2000 met gemak!

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Voor diegene die geïnteresseerd zijn
PS4 Pro + WW2 + Extra controller voor €377, vanaf vandaag te bestellen bij MM
http://www.mediamarkt.nl/...k-controller-1544256.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kol Nedra schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:40:
[...]

Ja voor gamen heb je veel en veel meer aan een headset dan een dure set van €2000+

koop een headset van €150 dit verslaat een set van €2000 met gemak!
Sarcasme neem ik aan?

Hoe dan ook, ik heb inderdaad geen setup van € 2000,- en dan hebben we nog een volume kwestie en de factor omgevingsgeluiden tussen je oor en de speakers. Vergelijk het met VR vs. TV. Ja VR is minder scherp (op dit moment), maar de ervaring is veel intenser.

@Nieuwevolger Oh ja, Paris Games Week natuurlijk. Nice. Volgens geruchten gaan we toch TLoU2 gameplay zien?

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 30-10-2017 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:35
MitchellHearth schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:37:
[...]

Ik kan me hierbij aansluiten. Mijn surround setje van €1500 (self composed) gaf véél minder detail weer dan een logitech headset a €150 (kan uiteraard ook te maken hebben met een brakke afstelling door mijzelf... :9 )

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
Is er bekend waar deze stream te zien is ? twitch stream van sony zelf ? of youtube ?
Ga wel efkes kijken uiteraard. 7 nieuwe games maakt me nieuwsgierig. En eventueel tlou2 beelden wil ik niet missen :P
VdBorght schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:04:
Voor diegene die geïnteresseerd zijn
PS4 Pro + WW2 + Extra controller voor €377, vanaf vandaag te bestellen bij MM
http://www.mediamarkt.nl/...k-controller-1544256.html
Damn das geen slechte deal. Cod meteen op marktplaats want is cod( :r ) maar dan voor 324 euro ong een pro met 2 controllers. Dat is echt geen slechte deal!!!

Edit:
Verwacht eigenlijk als deze deals er al zijn, dat rond de release van xox dalijk ps4 pro onder de 350 euro gaat zakken.
Game is 60 euro en controller is 50 ong los. Dan kan een pro voor 300 euro ook wel toch :*)
Dat zou 200 euro verschil opleveren met de xox. 8)

[ Voor 54% gewijzigd door v8power67 op 30-10-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
200 euro zou idd een heel mooi verschil zijn maar......waarom naar beneden gaan als het al lekker verkoopt? en naar welke prijs moet de vanilla ps4 dan? Wat ik hooguit zie gebeuren is dat de pro 50 euro dropt ofzo en de slim naar.....175 misschien wel 150? Maar net als met de switch launch gewoon tijdelijk.

Mocht de XBOX nou echt als een malle gaan verkopen ja, dan kunnen ze altijd nog een permanente daling doen, maar waarschijnlijker is dit prijs punt vasthouden en wat uitgebriedere bundels aanbieden. of grotere hd's 1tb slim 2tb pro....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:08:
Wat een enorm verschil maakt dit met zowel speakers als headsets via de controller.
Ik snap deze opmerking niet zo goed eigenlijk... Je headset is toch totaal onafhankelijk van je speakers ? Hoe kan het geluid uit je speakers nu beter zijn als je een betere headset gebruikt ?! Enige dat ik kan bedenken is dat je eigenlijk bedoelde 'met zowel versterker'.. maw dat je getest hebt met headset in versterker of rechtstreeks in de controller.

Anyway, ik zou dit eigenlijk ook eens moeten uitproberen. Ik heb welliswaar een goede set powered stereo speakers (Audio Engine A5) aan mijn TV, maar dat is dus wel slechts stereo en kan ik vaak ook niet eens echt luid zetten. Heb je via een headset eigenlijk virtual surround, of is dat enkel met VR games ?
Pagina: 1 ... 15 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt ;)
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken :)