Hulleman schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:21:
[...]
De komende jaren gaat de afzet dalen. Of daarmee de winst daalt is maar de vraag (uiteraard aannemelijk). Ik denk dat de Ps4 nooit met verlies is verkocht. Ik vind 2021 ook te laat. 8 jaar na de PS4 en 5 jaar na de Ps4pro... kan echt niet.
Maar het artikel wat ik toen las ging toch echt over een praatje wat Sony had gehouden voor de aandeelhouders en over toekomstige winstvoorspellingen. Niet over de afzet van de PS4.
En alle consoles worden in 1e instantie met verlies verkocht, zo ver ik weet ook de PS4.
MrAelon schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:28:
Iemand enig idee waarom de Pro nagenoeg overal is uitverkocht? Mijn PS4 is aan het aftakelen en vind het voor mijzelf tijd voor een Pro, echter lijkt deze nergens meer te halen. Iemand tips?
Zelf heb ik het vermoeden dat ze iets gepland hebben voor de E3, een prijsdaling, enkele hele fraaie limited editions, etc., iets in die richting...
Chaoss schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:31:
[...]
Het is een uitspraak van de Sony CEO zelf dus waarom zou het niet kloppen?
En er komen nog steeds games uit die er beter uitzien dus dan is er nog rek. Het is vooral de vraag hoe deze games presteren ten opzichte van de One X versies, en of dat de playstation verkopen schaad. Ik denk wel dat de PS5 release versneld kan worden maar voor eind 2020 lijkt me dan weer sterk.
Ehhh, nee, hij heeft niet keihard gezegd dat de PS5 pas na 2021 komt, wel dat ze zich aan het voorbereiden zijn blabla en dat hun nieuwe grote move voor dan op de planning staat. Wat die 'move' dan is en of dat dan ook betekent dat het een release is van een console dat is toch echt niet helemaal zo zeker. Gezien het eerdere artikel dat verschenen was over de financiele kant lijkt het er op dat men pas na 2021 weer (meer) winst gaat maken en tot die tijd ze hard aan het werk gaan.
Kortom, de 'move' kan ook echt gewoon een financieel iets zijn en niet de release van een console.
Daarnaast weet ik haast wel 100% zeker dat Sony niet nu in 2018 al gaat vertellen wanneer de PS5 uit komt, dat zijn dingen die men maar al te graag zo lang mogelijk voor zich houdt...
[
Voor 62% gewijzigd door
Aenea op 24-05-2018 18:17
]