Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:07:
[...]

Las net op neogaf dit.. kansloos van sony.
Is sowieso nu een beetje een beerput open aan het gaan, in hollywood maar blijkbaar in meer entertainment kanten blijkbaar.
Heel triest en zeer kwalijk van sony. Altijd jammer dat bedrijven liever voor imago kiezen ipv moeilijke keuzes maken. Its all about the moneyzz...
Was toevallig gister al bij de wereld draaid door, had z'n vrouw al voorspelt dat die Hollywood zaak er voor gaat zorgen dat de beerput in andere industrieën ook open gaat. Ze had dus gelijk. Want op twitter heeft een vrouw, die ook door een oud naughty dog medewerker zou zijn misbruikt. (Dit geval speelde zich al een hele lange tijd geleden uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:44
Nieuwevolger schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:46:
Een oud naughty dog ontwikkelaar verteld op twitter dat hij in 2015 seksueel misbruikt is door iemand van naughty dog. Sony wou de zaak onder de lakens houden door 20.000 dollar zwijg geld te bieden. De dader is dus in bescherming genomen door Sony. De tweets van de dev: https://mobile.twitter.com/dbal/status/919284577566412801

Hele kwalijke zaak dit en dit kan nog wel eens tot iets heel groots leiden.
Er zit geloof ik een wereld van verschil tussen sexueel misbruikt en sexual harassment.
Wel erg fout van Sony, maar ben nu wel benieuwd hoe ernstig het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:16
Ja sexual harassment is zelfde als sexuele intimidatie in Nederlands als ik goed heb.
Is wel anders dan sexueel misbruikt ja.
Geloof dat het hollywood schandaal wel over sexual misbruik gaat. Maar ben niet zo up to date erover.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
v8power67 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:40:
Ja sexual harassment is zelfde als sexuele intimidatie in Nederlands als ik goed heb.
Is wel anders dan sexueel misbruikt ja.
Geloof dat het hollywood schandaal wel over sexual misbruik gaat. Maar ben niet zo up to date erover.
Het kan ook zijn dat hij het zwaarder oppakte dan de rest van Naughty Dog / Sony en ze hem daarom weg wilden hebben. Dat ie een keer op zijn kont is geslagen (of dat nog niet eens) door een vrouwelijke lead en ie daarna flipte. We kennen niet alle details en zo zonder wederhoor is het nogal een lastig verhaal. Dat iemand vervolgens geld krijgt geboden is ook vrij standaard. Ook als het niet om seksuele intimidatie gaat.

Het klopt dat we dit in meer industrieën gaan horen, maar ik denk niet dat het zo ernstig is dat Naughty Dog meteen fout zit. Bovendien is er aldaar de laatste maanden ook aardig wat veranderd in het personeelsbestand. Misschien dat dat er verder nog mee te maken heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 15-10-2017 00:20 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:11:
[...]

Was toevallig gister al bij de wereld draaid door, had z'n vrouw al voorspelt dat die Hollywood zaak er voor gaat zorgen dat de beerput in andere industrieën ook open gaat. Ze had dus gelijk. Want op twitter heeft een vrouw, die ook door een oud naughty dog medewerker zou zijn misbruikt. (Dit geval speelde zich al een hele lange tijd geleden uit)
Misbruikt nog wel. Ik zou even de betekenis erbij pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
Ik heb een vraagje mensen. Ik was gisteren naar Gamemania gegaan voor de inruilactie voor Cod WW2. Dus een oude spel inleveren en voor €39,- een game pre-orderen/kopen.

Maar het spel dat ik had meegenomen voor de inruilactie heb ik meteen terug gekregen?

Is dat normaal of een foutje van de verkoper?

Ik dacht misschien, omdat ik het spel alleen maar heb ge-preordered en bij release de ‘inruilgame’ alsnog moet inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
@Aimad1981 welke gamemania? Wil me spel daar ook inruilen haha, als het goed is heb je een bon dat je betaald hebt.

Je ouwe spel gewoon houden en voor een andere actie inleveren, hun fout.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
We have recently read on social media that an ex-employee of Naughty Dog, Dave Ballard, claims he was sexually harassed when he worked at Naughty Dog. We have not found any evidence of having received allegations from Mr. Ballard that he was harassed in any way at Naughty Dog or Sony Interactive Entertainment. Harassment and inappropriate conduct have no place at Naughty Dog and Sony Interactive Entertainment. We have taken and always will take reports of sexual harassment and other workplace grievances very seriously. We value every single person who works at Naughty Dog and Sony interactive Entertainment. It is of utmost importance to us that we maintain a safe, productive workplace environment that allows us all to channel our shared passion for making games.
https://www.naughtydog.co...tatement_from_naughty_dog

Statement van naughty dogs (en sony gelijk denk ik).

Maar als het klopt dat ze dit hebben willen doen verduisteren om zo te zeggen dan is logisch dat er geen bewijs is..
We gaan zien of er meer over bekend wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door v8power67 op 15-10-2017 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Opvallend dat bijna geen een game media er een bericht over wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Nieuwevolger schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:44:
Klopt, misschien durven ze niet direct ivm nog geen statement (nu wel) en of bewijs.
Maar hoop wel dat er aandacht aan gegeven wordt. Al is het maar om diegene die nog niet durven naar buiten te komen aan te moedigen dit wel te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
v8power67 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:51:
[...]

Klopt, misschien durven ze niet direct ivm nog geen statement (nu wel) en of bewijs.
Maar hoop wel dat er aandacht aan gegeven wordt. Al is het maar om diegene die nog niet durven naar buiten te komen aan te moedigen dit wel te doen.
Normaal zijn ze er al de kippen bij als het om een mooie roddel gaat, die veel views gaat opleveren. Maar misschien dat dit serieuze gevolgen kon hebben voor de relatie tussen Sony en het media bedrijf als ze zoiets zouden plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Nieuwevolger schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:08:
[...]

Normaal zijn ze er al de kippen bij als het om een mooie roddel gaat, die veel views gaat opleveren. Maar misschien dat dit serieuze gevolgen kon hebben voor de relatie tussen Sony en het media bedrijf als ze zoiets zouden plaatsen.
Ja zou heel goed kunnen inderdaad.. triest maar waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Nieuwevolger schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:08:
[...]

Ik denk eerder dat het komt omdat ze het van Naughty Dog/Sony niet verwachten en ze eerst de andere kant wilden horen.

Nu lijkt het toch anders te liggen, dus ik ben benieuwd hoe die gozer er nu op gaat reageren. Kan me voorstellen dat het incident misschien wel aanleiding was voor andere acties, maar we gaan het zien. Ik denk niet dat Naught Dog kinderachtig is door geen review-exemplaren meer te leveren aan sites die het nieuws publiceren. Ik denk eerder dat een nieuwssite nog denkt aan zijn waardigheid als het aankomt op te vroeg reageren op roddels.

Ik ben wel blij dat het balletje nu gaat rollen, maar verwacht er eigenlijk in de game-industrie weinig van. Eerder dat er wat gebeurd is op pers-events met wat vrouwelijke streamers, maar niet binnen developers zelf. Dat lijkt me namelijk heel ander volk dan wat er normaal op een bedrijfswerkvloer aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:40:
[...]
Ik denk eerder dat het komt omdat ze het van Naughty Dog/Sony niet verwachten en ze eerst de andere kant wilden horen.

Nu lijkt het toch anders te liggen, dus ik ben benieuwd hoe die gozer er nu op gaat reageren. Kan me voorstellen dat het incident misschien wel aanleiding was voor andere acties, maar we gaan het zien. Ik denk niet dat Naught Dog kinderachtig is door geen review-exemplaren meer te leveren aan sites die het nieuws publiceren. Ik denk eerder dat een nieuwssite nog denkt aan zijn waardigheid als het aankomt op te vroeg reageren op roddels.

Ik ben wel blij dat het balletje nu gaat rollen, maar verwacht er eigenlijk in de game-industrie weinig van. Eerder dat er wat gebeurd is op pers-events met wat vrouwelijke streamers, maar niet binnen developers zelf. Dat lijkt me namelijk heel ander volk dan wat er normaal op een bedrijfswerkvloer aanwezig is.
Tja ik zou niet weten waarom het bij Sony/naughty dog niet mogelijk zou zijn. Omdat ze goeie games maken? Leuk weetje, paar jaar geleden gingen er geruchten dat de werkomstandigheden bij rockstar slecht waren, in 2012 had cd project red een 5,8 kwa cijfer hoe het personeel de werkomstandigheden vond (bij ea en ubisoft was het cijfer boven de 8 ).

Maar goed, er zijn nu maar een paar mensen die echt weten wat er gebeurd is en dat zijn de hoofdrol spelers, de rest is allemaal speculatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:44:
Is ook niet echt belangrijk toch voor gamers?
Bij studios werken mensen en mensen maken fouten, dat is niets nieuws.

Ik zou niet weten waarom ik als gamer hier aanstoot van moet nemen, of ga je ook niet meer naar de locale AlberHein omdat er aan de andere kant van Nederland ooit eens een cassiere is lastiggevallen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens staat er op Eurogamer ook een artikel over het ND verhaal. Maar laten we het hier weer over de games hebben...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillieWuks
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Hiervoor is V&A

[ Voor 93% gewijzigd door Gropah op 16-10-2017 10:41 ]

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 13:43
Misschien niet een juiste vraag voor hier, maar toch proberen:
Zijn er rond sinterklaas/kerst ieder jaar ook acties voor PS Plus prepaids? Of gebeurt dat vrijwel nooit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik weet dat deze reactie gemodbreaked is, maar wil wel weten: zijn die Stick of Truth codes (bij Fractured But Whole aankoop) al verzonden dan? Ik dacht dat die pas released werd, samen met Stick of Truth? Heb hem niet op PS4 maar op X1 aangeschaft en nog niets daarvan ontvangen namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 16-10-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morion schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:36:
Misschien niet een juiste vraag voor hier, maar toch proberen:
Zijn er rond sinterklaas/kerst ieder jaar ook acties voor PS Plus prepaids? Of gebeurt dat vrijwel nooit? :)
De laatste paar jaren zijn er gemiddeld 2 keer per jaar kortingen op PS+ kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Martinspire schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:52:
[...]

Ik weet dat deze reactie gemodbreaked is, maar wil wel weten: zijn die Stick of Truth codes (bij Fractured But Whole aankoop) al verzonden dan? Ik dacht dat die pas released werd, samen met Stick of Truth? Heb hem niet op PS4 maar op X1 aangeschaft en nog niets daarvan ontvangen namelijk.
Codes worden, in ieder geval vanuit de UbiStore, op 24 oktober verzonden per mail, samen met de andere pre-order bonussen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Als ik Intertoys en Bart Smit moet geloven komt de Pro 1TB ook los in het wit uit zonder destiny bundel:

http://www.intertoys.nl/g...ion-4-pro-1tb-console-wit
http://www.bartsmit.com/n...ion-4-pro-1tb-console-wit

3 November volgens de websites

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooeh *O*

edit: wat, 399? }:|

[ Voor 60% gewijzigd door poor Leno op 16-10-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Normale prijs toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Hmmm verwacht dan ook geen pro prijsverlaging ivm XoX die dan launched.
Of zien ze dit als een speciale editie dus dokken ?
Vraag me sowieso af wat sony zijn strategie is tov XoX. Hebben ze een mooie update klaar staan voor supersampling zoals MS heeft.
Gaan ze de prijs spannend maken, want 150 euro goedkoper dan je directe concurent is gewoon killer.
Of verwachten ze er niks van en gaan er geen moeite in steken ivm de ruim dubbele verkoop cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nja ik dacht dat de zwarte meeastal voor rond de 375 gaat.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:59:
Hmmm verwacht dan ook geen pro prijsverlaging ivm XoX die dan launched.
Of zien ze dit als een speciale editie dus dokken ?
Vraag me sowieso af wat sony zijn strategie is tov XoX. Hebben ze een mooie update klaar staan voor supersampling zoals MS heeft.
Gaan ze de prijs spannend maken, want 150 euro goedkoper dan je directe concurent is gewoon killer.
Of verwachten ze er niks van en gaan er geen moeite in steken ivm de ruim dubbele verkoop cijfers.
Strategie? Gewoon verder gaan waarmee ze nu bezig zijn denk ik. We weten nog steeds niet voor wie de X1X nu eigenlijk is. Tot nu toe zie ik weinig tot geen schokkende verschillen (daarmee doel ik op 30fps vs. 60fps en native 4K vs. checkerboarding) in multiplatform games. AC Origins doet volgens de laatste berichten ook gewoon 30 fps en checkerboarding, net als de PS4 Pro. Voor 1080p eigenaren heeft de X1X al helemaal geen meerwaarde. Want zijn er dan games die op de X1 wel supersamplen en op de PS4 niet? Ik heb me er niet in verdiept, dus geen idee. Zou vreemd zijn.

De conclusie is dat Sony met VR, The Last of Us 2, God of War 4, Detroit, Horizon DLC, Days Gone, Death Stranding, GT Sport, Spider-Man en de Shadow of the Colossus remake, een aantal keiharde systemsellers in de pijplijn heeft zitten waar niemand tegenop kan.

@Nieuwevolger Doe dan meteen ook de echte bron in plaats van een NeoGAF linkje:

http://www.eurogamer.net/...-were-quarter-of-original

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 16-10-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, Skyrim verkoopt nog steeds voor alle platforms waarop het uit is. Die heeft echt genoeg geld in de kas gebracht. Fallout 4 heeft het ook heel goed gedaan, Doom ook. Ze kunnen wel wat lijden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:26:
[...]

Ach, Skyrim verkoopt nog steeds voor alle platforms waarop het uit is. Die heeft echt genoeg geld in de kas gebracht. Fallout 4 heeft het ook heel goed gedaan, Doom ook. Ze kunnen wel wat lijden hoor :)
Ja en als ze nou ook even een RTCW stijl MP van de nieuwe Wolfenstein zouden uitbrengen, hadden ze van mij mogen shutuppen en mn money taken.. en ik denk van een heleboel mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
bram1984 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:25:
[...]

Strategie? Gewoon verder gaan waarmee ze nu bezig zijn denk ik. We weten nog steeds niet voor wie de X1X nu eigenlijk is. Tot nu toe zie ik weinig tot geen schokkende verschillen (daarmee doel ik op 30fps vs. 60fps en native 4K vs. checkerboarding) in multiplatform games. AC Origins doet volgens de laatste berichten ook gewoon 30 fps en checkerboarding, net als de PS4 Pro. Voor 1080p eigenaren heeft de X1X al helemaal geen meerwaarde. Want zijn er dan games die op de X1 wel supersamplen en op de PS4 niet? Ik heb me er niet in verdiept, dus geen idee. Zou vreemd zijn.
Ja er zit natieve supersampling voor 1080p gebruikers ingebouwd. Hier moet nog meer over bekend worden(er zijn al wat berichten dat dit misschien toch niet zo werkt als ze beloven) maar bedoeling is dat alles wat hoger dan 1080p is meteen downsampled naar 1080p schermen.
En ja er zijn nog geen grote verschillen nee, al doet tomb raider nu native 4k en ps4 checkerboarded.
Maar grootste verschil gaat texture kwaliteit worden, dat viel meteen op in de ps4pro vs xox versie van tombraider.
4gb extra ram is gewoon veel, en betekend in bv de game shadow of war dat er een 4k texture pack klaar staat voor xox en niet voor ps4 pro.
Dit icm scherper beeld kan wel eens een aardig verschil opleveren hoor. Daarom dat ik zeg zou de ps4 pro da 150 euro goedkoper worden dan is dat verschil wel weer in voordeel sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:28:
[...]

Ja en als ze nou ook even een RTCW stijl MP van de nieuwe Wolfenstein zouden uitbrengen, hadden ze van mij mogen shutuppen en mn money taken.. en ik denk van een heleboel mensen :)
Vast :)

Wel jammer dat de pareltjes die ze uit brengen, zoals Prey en Dishonored 2, het wat minder doen. Zou toch zonde zijn als alleen de games die de massa speelt (de FIFAs en CODs van deze wereld) nog maar worden gepubliceerd. Daarom is het fijn dat studios zoals Bethesda wat grote successen hebben, zodat ze ook de 'kleinere' games kunnen uitbrengen. Voor de fijnproever onder ons wel zo fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:32:
[...]

Ja er zit natieve supersampling voor 1080p gebruikers ingebouwd. Hier moet nog meer over bekend worden(er zijn al wat berichten dat dit misschien toch niet zo werkt als ze beloven) maar bedoeling is dat alles wat hoger dan 1080p is meteen downsampled naar 1080p schermen.
En ja er zijn nog geen grote verschillen nee, al doet tomb raider nu native 4k en ps4 checkerboarded.
Maar grootste verschil gaat texture kwaliteit worden, dat viel meteen op in de ps4pro vs xox versie van tombraider.
4gb extra ram is gewoon veel, en betekend in bv de game shadow of war dat er een 4k texture pack klaar staat voor xox en niet voor ps4 pro.
Dit icm scherper beeld kan wel eens een aardig verschil opleveren hoor. Daarom dat ik zeg zou de ps4 pro da 150 euro goedkoper worden dan is dat verschil wel weer in voordeel sony.
Is dat zo? Weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar volgens mij stond er ergens dat de developer echt supersampling op de game moet toepassen, anders werkt het gewoon niet. Want waarom zou dat dan niet standaard in de Pro zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
bram1984 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:36:
[...]

Is dat zo? Weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar volgens mij stond er ergens dat de developer echt supersampling op de game moet toepassen, anders werkt het gewoon niet. Want waarom zou dat dan niet standaard in de Pro zitten?
Dat is dus het deel wat ik bedoel, berichten die dit tegen spreken, maar MS claimt dat het werkt. En dat ze het binnenkort gaan tonen. Dus dat is een gevalletje wait and see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:38:
[...]

Dat is dus het deel wat ik bedoel, berichten die dit tegen spreken, maar MS claimt dat het werkt. En dat ze het binnenkort gaan tonen. Dus dat is een gevalletje wait and see...
Ik ben benieuwd, maar dan nog ga ik er niet vanuit dat dit ineens een enorme sales boost gaat geven. Daarvoor missen ze gewoon exclusieve spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
bram1984 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:59:
[...]

Ik ben benieuwd, maar dan nog ga ik er niet vanuit dat dit ineens een enorme sales boost gaat geven. Daarvoor missen ze gewoon exclusieve spellen.
Casual gamers kopen weinig exclusives he. Mijn broer speelt alleen maar moto gp, en fifa, en need for speed en cod etc. Terwijl ik en mijn broertje bijna elke sony exclusive spelen.
Maar wat ik probeer te zeggen onderschat de power of a casual niet. Exclusives zijn leuk en gaaf, maar dat vinden wij. De casuals kopen voornamelijk multiplatform. EN als je dan hoort dat elke multilatform nu beter is op x1x. Tja dan is het voor een casual al gauw een makkelijke keuze.
Deze mensen zijn erg gevoelig voor PR, en advertenties etc.
Maar dan nog steeds het is giswerk. We gaan het zien. Maar als de games echt groot verschil opleveren ivm mooiere textures etc ook op 1080p, Dan ga ik toch kijken ervoor. Ps4 pro blijft hoe dan ook, voor de exclusives dan. EN mogelijk VR met gt sport 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mud.Starrr schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:12:
[...]
Datzelfde had ik ook, maar met The last of Us had ik dat ook al. Ik heb niets met Zombie's, maar na de lovende verhalen toch maar geprobeerd en vond het een machtig mooie game.
Na die ervaring nu hetzelfde geprobeerd met Horizon, gewoon maar proberen vanwege de lovende verhalen.Dat ondanks dat ik over het algemeen niet de meest mainstream games speel, en die vaak niet erg boeiend vindt, en de mening van vele mensen niet deel en daarom daar niet perse veel waarde aan hecht. Maar deze games zijn gewoon pareltjes en een must play wat mij betreft.

Voor mij trok Horizon mij niet zo omdat ik RPG niet perse leuk vind, daarnaast heb ik dus niets met Robots/monsters, maar toegegeven stiekem wel weer wat met apocalyptische werelden.
Maar man man man wat een spel.
Het maakt qua verhaal een hoop goed dat het, zei het ver gezocht, zou kunnen gebeuren in een verre toekomst. Er is wel echt over nagedacht zeg maar.
Ik ben erg van realisme, maar oorlogsgames ben ik na al die jaren ook al lang zat, lastig in een tijd waar de meeste games over oorlog, monster, magie en dat soort dingen gaan |:( .
Ik heb niets tegen de setting. Maar meer grote open wereld games trekken me niet zo. Ik hou meer van arcade style games.
Heeft ook te maken met weinig tijd beschikbaar hebben. Als ie goedkoper word neem ik em desondanks nog wel keertje mee. Het lijkt me wel een toffe ervaring.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Casual gamers kopen weinig exclusives he. Mijn broer speelt alleen maar moto gp, en fifa, en need for speed en cod etc. Terwijl ik en mijn broertje bijna elke sony exclusive spelen.
Maar wat ik probeer te zeggen onderschat de power of a casual niet. Exclusives zijn leuk en gaaf, maar dat vinden wij. De casuals kopen voornamelijk multiplatform. EN als je dan hoort dat elke multilatform nu beter is op x1x. Tja dan is het voor een casual al gauw een makkelijke keuze.
Maar dan nog steeds het is giswerk. We gaan het zien. Maar als de games echt groot verschil opleveren ivm mooiere textures etc ook op 1080p, Dan ga ik toch kijken ervoor. Ps4 pro blijft hoe dan ook, voor de exclusives dan. EN mogelijk VR met gt sport 8)
Waar baseer je dat op, als ik vragen mag? De geschiedenis vertelt namelijk iets anders. De vorige generatie waren veel multiplatform games namelijk juist mooier op de X360 (ook al kon de hardware van de PS3 doorgaans beter). Naarmate deze generatie ouder werd en Sony met steeds betere exclusives kwam, werd de 360 ingehaald in sales. Toen had MS zelfs timed deals met CoD en FIFA, maar dat maakte geen fluit uit. Mensen wilden blijkbaar juist games als Uncharted, The Last of Us, Demon's Souls, Heavy Rain, God of War en eigenzinnige titels als Journey en de Team ICO games spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het verhaal van mensen kopen de beste graphics/voor de multi-platform games klopt natuurlijk niet. Anders had Nintendo al lang niet meer bestaan.

Je koopt hem voor de games die je wilt spelen, voor veel mensen gaat het dan wel om exclusives, die zien een reclame van een game (wat een exclusive blijkt te zijn) die ze perse willen hebben en kopen dan dus een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Wat mij vooral opvalt: "physical launch sales". Laat nou net erg populair zijn om games digitaal aan te schaffen. Losse sales zeggen tegenwoordig helemaal niks meer en gezien vrijwel geen enkele uitgever meer sales bekend maakt (alleen als records worden gebroken), is er weinig op te trekken.

Hij komt verder al op plek 3 binnen, wat aangeeft dat het qua fysieke sales gewoon niet zo top gaat. Ik zal niet de enige zijn die 99% digitaal aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:40:
[...]

Wat mij vooral opvalt: "physical launch sales". Laat nou net erg populair zijn om games digitaal aan te schaffen. Losse sales zeggen tegenwoordig helemaal niks meer en gezien vrijwel geen enkele uitgever meer sales bekend maakt (alleen als records worden gebroken), is er weinig op te trekken.

Hij komt verder al op plek 3 binnen, wat aangeeft dat het qua fysieke sales gewoon niet zo top gaat. Ik zal niet de enige zijn die 99% digitaal aanschaft.
Ik denk dat je fysiek onderschat, op de pc is het inderdaad zo goed als dood. Maar op de console koopt de grote meerderheid gewoon nog fysiek, ook al wordt het verschil steeds kleiner. Maar mensen doen net of er 3 jaar geleden nooit iemand een game online koopte en nu opeens de helft van de mensen. Het gedeelte wat digitaal compenseert tegen over de lage verkopen van de evil within 2 fysiek is veelste klein om de game geen flop meer te noemen.

En zenimax zelf hoeft zich geen zorgen te maken, want die compenseren het wel met een nieuwe skyrim port. Maar als dit zo doorgaat is het einde van de 2 arkane studio's inzicht.

Edit; foutje aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:40:
[...]

Mwah deel 1 komt uit 2014. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het gros in 3 jaar tijd ineens 75% minder fysiek koopt. Dus het zegt wel iets, namelijk dat de game gewoon niet zo goed verkoopt. Shadow of War doet het namelijk maar "slightly" minder dan het eerste deel.

@Nieuwevolger Dan onderschat hij het juist. Overschatten is het tegenovergestelde.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 16-10-2017 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind over het algemeen de games nu op de PS4 Pro er goed (genoeg) uitzien om me in de game te trekken, of me in elk geval niet te laten storen aan de graphics. Extra grote draw distance zoals bij SoW vind ik een groot plus punt.

Kortom ik ben tevreden met de games nu en het gaat nu meer op de gameplay voor mij, dan graphics (want die zijn imho dus goed genoeg). En ook qua gameplay zijn er meer goede games dan ik kan spelen, alleen al op het Sony platform.
Daarnaast zijn er weinig tot geen exclusives van betekenis op het MS platform, dus ik blijf bij Sony. Ga ik in de toekomst wel voor de PS5, of de Pro + ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
bram1984 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

Waar baseer je dat op, als ik vragen mag? De geschiedenis vertelt namelijk iets anders. De vorige generatie waren veel multiplatform games namelijk juist mooier op de X360 (ook al kon de hardware van de PS3 doorgaans beter). Naarmate deze generatie ouder werd en Sony met steeds betere exclusives kwam, werd de 360 ingehaald in sales. Toen had MS zelfs timed deals met CoD en FIFA, maar dat maakte geen fluit uit. Mensen wilden blijkbaar juist games als Uncharted, The Last of Us, Demon's Souls, Heavy Rain, God of War en eigenzinnige titels als Journey en de Team ICO games spelen.
Zou het niet komen dat de ps3 later goedkoper is geworden ? Met de slims de ultra slims etc.
Bij release 600 euro hielp ze in begin niet.
Plus in europa is sony heer en meester en daar hebben ze ook terrein gewonnen.
Tuurlijk exclusives helpen ook, maar de tijd dat een gran turismo 3 ruim 15 miljoen keer verkocht werd is lang voorbij. Als ze nu paar miljoen halen voor een exclusive is het al goed.
Terwijl games als cod en gta5 en fifa jaar in jaar uit heel goed verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@-SaveMe- Zo sta ik er ook in. Ik heb mijn OG PS4 vervangen voor een Pro zodat ik in ieder geval van supersampling en (blijkt achteraf) boost mode kan profiteren, i.c.m. een vlottere bediening. Van de X1X had ik meer verbeteringen verwacht dan tot nu toe is laten zien. Betere textures vind ik geen € 600,- waard, ben ik bang. Dan moet er echt in elke game supersampling en een verdubbeling van de framerate komen en dat zie ik niet gebeuren.
v8power67 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:29:
[...]

Zou het niet komen dat de ps3 later goedkoper is geworden ? Met de slims de ultra slims etc.
Bij release 600 euro hielp ze in begin niet.
Plus in europa is sony heer en meester en daar hebben ze ook terrein gewonnen.
Tuurlijk exclusives helpen ook, maar de tijd dat een gran turismo 3 ruim 15 miljoen keer verkocht werd is lang voorbij. Als ze nu paar miljoen halen voor een exclusive is het al goed.
Terwijl games als cod en gta5 en fifa jaar in jaar uit heel goed verkopen.
Mogelijk, of wellicht een combinatie ervan? Ik heb in ieder geval nog nooit iemand in mijn omgeving horen zeggen voor een bepaalde console te kiezen omdat de multiplats er marginaal beter uitzien. Sterker nog: ik heb een aantal maten (serieus, mainstreamer dan zij komen ze niet) die 2/3 jaar na mij een PS4 hebben gekocht en die zijn blind voor de Slim gegaan. Ik moest ze zelfs uitleggen wat de Pro voor voordelen biedt: waarop steevast "oh dat zie ik toch niet" hun reactie was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
bram1984 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:32:
@-SaveMe- Zo sta ik er ook in. Ik heb mijn OG PS4 vervangen voor een Pro zodat ik in ieder geval van supersampling en (blijkt achteraf) boost mode kan profiteren, i.c.m. een vlottere bediening. Van de X1X had ik meer verbeteringen verwacht dan tot nu toe is laten zien. Betere textures vind ik geen € 600,- waard, ben ik bang. Dan moet er echt in elke game supersampling en een verdubbeling van de framerate komen en dat zie ik niet gebeuren.

[...]
Een one x is 500 euro geen 600 ;)
Verder is het een kwestie van keuzes/geld.
500 euro voor een console die native 4k kan(kan ipv doet wat is zeker niet altijd geval). Die 12gb gddr5 heeft dus 4k texture packs, en die 4k blurays kan.
Is mooi, maar alleen leuk als je niet al een pro had of een beetje pc. Tov ps4 pro kan het verschil best oplopen mits een dev er vol voor gaat. Maar tov beetje game pcs leg je het snel af ivm de cpu.

[ Voor 24% gewijzigd door v8power67 op 16-10-2017 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:36:
[...]

500 euro voor een console die native 4k kan(kan ipv doet wat is zeker niet altijd geval). Die 12gb gddr5 heeft dus 4k texture packs, en die 4k blurays kan.
Is mooi, maar alleen leuk als je niet al een pro had of een beetje pc. Tov ps4 pro kan het verschil best oplopen mits een dev er vol voor gaat. Maar tov beetje game pcs leg je het snel af ivm de cpu.
Oh ja € 499,-. Ik ben in de war met de PS3 release prijs, denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33

RBH

Pannekoek_NL schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:51:
[...]

In deze versie ook weer met politie terwijl je rond rijdt of niet? Daar had ik echt een hekel aan in andere versies
Ik denk het wel ja, dat is wel een beetje dé feature van NFS, toch? Lekker (asociaal) rondrijden en dan de politie achter je aan krijgen om die af te schudden. Of doel je daar niet op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34
v8power67 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:36:
[...]

Al heeft Microsoft nog zulke goede hardware, aan het niveau (gampelay en daarna graphics) van Naughty Dog kunnen ze niet tippen. Zie de PS3 wat eigenlijk een onhandige CPU architectuur en te weinig RAM had, wat ze daar nog uitgeperst hebben t.o.v. de concurrentie. Het is natuurlijk maar net van wat voor games je houdt, maar voor adventures ben je haast wel op Sony aangewezen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:32:
Belangrijker nog is het grote verschil in Exclusives. Dat is deze generatie echt de kracht van Sony, MS laat het hier liggen. Ook met de release van de One X is er geen killer must have exclusive om de console te trekken. En met twee keer zoveel PS4s verkocht als ONEs zullen ook de multiplats niet veel slechter zijn op de Ps4 (Pro), dat zou gewoon een domme zet zijn van publishers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
-SaveMe- schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:00:
[...]

Belangrijker nog is het grote verschil in Exclusives. Dat is deze generatie echt de kracht van Sony, MS laat het hier liggen. Ook met de release van de One X is er geen killer must have exclusive om de console te trekken. En met twee keer zoveel PS4s verkocht als ONEs zullen ook de multiplats niet veel slechter zijn op de Ps4 (Pro), dat zou gewoon een domme zet zijn van publishers..
Dit zag je ook de vorige generatie. De XBOX 360 was eigenlijk door de X86 architectuur beter te optimaliseren, maar de PS3 hield de grote verschillen tegen. Wat Microsoft nog kan doen is een zak geld geven aan een grote game developer, zodat deze game er op de XBOX One X beter uitziet dan op de PS4 Pro en dit dan breed in de pers uitmeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
v8power67 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:32:
[...]

Maar dat is nou juist totaal niet bijzonder want de PS4 Pro doet EXACT hetzelfde! Als een game een resolutie probeert te sturen naar de TV die te hoog is voor de TV dan downscaled (supersampled) de Pro dat naar 1080p.

Het probleem zit 'm echter dat veel games zelf controleren wat de TV aan kan, en de output ZELF daar op aanpassen en gewoon 1080p renderen. Als dezelfde game dat ook doet op de One X dan valt daar weinig aan te doen. Of de One X moet gewoon doodleuk altijd aan games doorgeven dat elke TV 4k aankan en dan downscalen als het een 1080p TV is, maar iets zegt mij dat dat ook niet zo is want dan kunnen games ook niet detecteren of ze iets extras moeten/kunnen doen voor 1080p (wat sommige games op de Pro wel doen)...

Op zich is er wel wat voor te zeggen om games te laten denken dat het altijd kan outputten naar 4k EN dat games voortaan ook altijd 1080p opties laten zien ook al kan er 4k gebruikt worden...
Dat is inderdaad aardig wat ja, maar op de Pro kan men sowieso wel hogere resolutie textures gebruiken dan voor de reguliere PS4 als men dat zou willen, er is wel extra geheugen aanwezig daarvoor (512MB) en met texture streamen kan men dat best efficient gebruiken, alhoewel 4GB extra natuurlijk gewoon eenvoudiger is qua game code...

[ Voor 15% gewijzigd door Aenea op 16-10-2017 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aenea schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:04:
[...]

Maar dat is nou juist totaal niet bijzonder want de PS4 Pro doet EXACT hetzelfde! Als een game een resolutie probeert te sturen naar de TV die te hoog is voor de TV dan downscaled (supersampled) de Pro dat naar 1080p.
Shadow of War doet het naar mijn mening erg slim: Als je op een full HD TV voor de quality optie kiest dan krijg je allerlei extras, zoals een enorm verbeterde draw distance, maar daarnaast kijkt de game wat er dan nog overblijft qua power om hoger dan 1080p te renderen en supersampled dit dan weer naar 1080p. Voordeel, veel grafische extras die er echt toe doen (dan alleen meer pixels) en een scherper beeld/minder aliasing.

Wat mij betreft mag elke game het voorlopig zo doen. Ik vind alleen 4K niet echt zo interssant eerlijk gezegd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aenea
v8power67 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Vraag me toch sterk af of casuals echt gaan voor de duurdere en betere hardware. Denk die eerder gaan dan voor de meest goedkope oplossing en vooral ook mee nemen op welk platform hun casual vrienden aan het spelen zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aenea schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:09:
[...]

Vraag me toch sterk af of casuals echt gaan voor de duurdere en betere hardware. Denk die eerder gaan dan voor de meest goedkope oplossing en vooral ook mee nemen op welk platform hun casual vrienden aan het spelen zijn...
Dat denk ik ook. Casuals zijn veel minder met graphics bezig. Die willen gewoon spelen voor weinig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
-SaveMe- schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:08:
[...]

Shadow of War doet het naar mijn mening erg slim: Als je op een full HD TV voor de quality optie kiest dan krijg je allerlei extras, zoals een enorm verbeterde draw distance, maar daarnaast kijkt de game wat er dan nog overblijft qua power om hoger dan 1080p te renderen en supersampled dit dan weer naar 1080p. Voordeel, veel grafische extras die er echt toe doen (dan alleen meer pixels) en een scherper beeld/minder aliasing.

Wat mij betreft mag elke game het voorlopig zo doen. Ik vind alleen 4K niet echt zo interssant eerlijk gezegd...
Beter is inderdaad dat de game zelf kan bepalen wat het beste is, en of dus juist opties geeft aan de gebruiker, dus een console die games voor de gek houdt wat voor TV er aan hangt lijkt me dan niet zo heel handig...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-07 21:55
Ziet er weer waanzinnig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:08:
[...]

Dit las ik ook ja. Vreemde is dat Rise of the Tomb Raider ook een soortgelijke optie heeft (Enhanced Graphics), maar die vind ik dan weer aanzienlijk lelijker dan de 4K modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
Homeland schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:38:
Het verhaal van mensen kopen de beste graphics/voor de multi-platform games klopt natuurlijk niet. Anders had Nintendo al lang niet meer bestaan.

Je koopt hem voor de games die je wilt spelen, voor veel mensen gaat het dan wel om exclusives, die zien een reclame van een game (wat een exclusive blijkt te zijn) die ze perse willen hebben en kopen dan dus een console.
Mja, als dit zo zou zijn zou de Xbox One helemaal nooit verkocht zijn lijkt me zo en er zijn toch genoeg Xbox only gamers, die gaan blijkbaar niet allemaal voor de beste graphics maar hebben duidelijk gekozen voor hun voorkeursplatform....

Vind het altijd grappig als op andere fora Xbox fans lopen te verkondigen dat mensen gaan overstappen vanwege betere graphics, terwijl zij zelf nooit een PS4 of Pro hebben gekocht ondanks dat die al 4 jaar betere graphics heeft bij games dan de Xbox One....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:13:
[...]

Dit las ik ook ja. Vreemde is dat Rise of the Tomb Raider ook een soortgelijke optie heeft (Enhanced Graphics), maar die vind ik dan weer aanzienlijk lelijker dan de 4K modus.
Wat RotT niet doet is die dynamische resolutie toepassen en dan supersamplen, maar rendert gewoon 1080p Daarnaast heeft RotT gewoon erg slechte anti-aliasing, dat kan echt veel beter. Genoeg games bewijzen dat.

ik ben er van overtuigd dat als een game goede anti-aliasing heeft de meeste gamers het verschil met 4K niet of nauwelijks zien bij stilstaand beeld. Laat staan in motion. Daarom zeg ik gebruik de extra rekenkracht voor dingen als een verdere draw distance, beter shadows, meer dynamische lichtbronnen, etc, dat levert een mooiere game op dan alleen maar een sloot meer pixels ... En dat ziet wel elke gamer direct :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
bram1984 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:13:
[...]

Geloof dat de resolutie verschillen tussen shadow of war in quality of resolution mode niet heel groot is. Sowieso is het een dynamische resolutie, maar geloof dat hij zo ong altijd ruim boven de 1080p zat.
Waar bij tomb raider hij locked 1080p was in graphics modus, en in 4k hij checkerboard 4k draait. Dat is een groot verschil. Ze hadden dan wel een wat mooiere anti aliasing methode mogen gebruiken voor de 1080p versie.
Aenea schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:04:
[...]

Het probleem zit 'm echter dat veel games zelf controleren wat de TV aan kan, en de output ZELF daar op aanpassen en gewoon 1080p renderen. Als dezelfde game dat ook doet op de One X dan valt daar weinig aan te doen. Of de One X moet gewoon doodleuk altijd aan games doorgeven dat elke TV 4k aankan en dan downscalen als het een 1080p TV is, maar iets zegt mij dat dat ook niet zo is want dan kunnen games ook niet detecteren of ze iets extras moeten/kunnen doen voor 1080p (wat sommige games op de Pro wel doen)...

Op zich is er wel wat voor te zeggen om games te laten denken dat het altijd kan outputten naar 4k EN dat games voortaan ook altijd 1080p opties laten zien ook al kan er 4k gebruikt worden...

[...]

Dat is inderdaad aardig wat ja, maar op de Pro kan men sowieso wel hogere resolutie textures gebruiken dan voor de reguliere PS4 als men dat zou willen, er is wel extra geheugen aanwezig daarvoor (512MB) en met texture streamen kan men dat best efficient gebruiken, alhoewel 4GB extra natuurlijk gewoon eenvoudiger is qua game code...
Ja ik herriner me dat we dit vaker besproken hebben hier, maar daarom zei ik ook erbij we gaan het zien zodra MS het gaat tonen ergens komende weken. Gok dat wat jij zegt gewoon zo is, maar wie weet kan MS als software gigant iets erop verzinnen.
Aenea schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:09:
[...]

Ja dat is ook wel weer zo. Zeker als sony de pro kan verkopen voor 300-350 dan heb je een "4k" console voor 150 euro minder. Maar sowieso zal de ps4 slim best verkocht blijven worden.

Maar als extratje :
Wat ik gewoon bizar vind is dat ondanks tomb raider op xox in native 4k etc, alles wat ik ervan gezien heb komt het niet echt in de buurt van uncharted 4 op base ps4. Of zelfs in 1440p op de pro.
Zo zie je maar dat pixels niet automagische alles mooier maakt. Art design, assets etc die bepalen meer.
Plus naughty dog weet zon ps4 echt compleet uit te wringen.
-SaveMe- schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:21:
[...]

Wat RotT niet doet is die dynamische resolutie toepassen en dan supersamplen, maar rendert gewoon 1080p Daarnaast heeft RotT gewoon erg slechte anti-aliasing, dat kan echt veel beter. Genoeg games bewijzen dat.

ik ben er van overtuigd dat als een game goede anti-aliasing heeft de meeste gamers het verschil met 4K niet of nauwelijks zien bij stilstaand beeld. Laat staan in motion. Daarom zeg ik gebruik de extra rekenkracht voor dingen als een verdere draw distance, beter shadows, meer dynamische lichtbronnen, etc, dat levert een mooiere game op dan alleen maar een sloot meer pixels ... En dat ziet wel elke gamer direct :9
DIT DUS!!!!!
Geef mij maar 1080p/1440p met een sloot aan ziekelijke graphics effecten.
Kijk naar gt sport op de pro. Checkerboarded 1800p. Maar echt zo ziekelijk mooi.
Mooier dan wat ik gezien heb op mijn eigen pc forza 7 4k ultra downsampled naar 1200p monitor.
En dat op "maar" een ps4 pro. Dus altijd liever geen native 4k en meer effecten en een veel realistischere belichting etc, dan native 4k en dan wat scherper dan een 1080p versie thats it.

[ Voor 21% gewijzigd door v8power67 op 16-10-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat de game op metacritic 'maar' 80 scoort. Had vooraf toch wel hoger verwacht. Heb sowieso bij deze game gehad dat ik op het begin behoorlijk gehyped was, maar dat is nu een beetje weg.

Over exclusives gesproken, ze zullen de verkopen vast stimuleren, anders waren ze er niet. Maar dat alleen is echt niet de reden dat de ps4 30/40miljoen stukt meer heeft verkocht. Zoveel stuks hebben de beste 6 ps4 exclusives waarschijnlijk ook niet bij elkaar opgeteld verkocht. Alleen bij Nintendo kan je zeggen dat de meerendeel het doet voor de exclusives. De mainstream markt die het vooral voor fifa, cod, gta en bf doen is is veel groter dan mensen die niche games als prey en dishonered spelen. De 'hardcore' groep mag dan veel meer games kopen, maar ze kopen waarschijnlijk wel niet zoveel consoles, namelijk 1.

En over pro support gesproken. Het zijn vooral games waar de ps4 het zwaar mee heeft, maakt de kracht van de pro een groot verschil. Kijk naar battlefield 1 of paragon. En om het nut van een hoge resolutie te showen, zou ok the division aanraden. Ziet er super clean uit op de pro vergeleken met de normale ps4.

Maar als je dan naar games kijkt als batman arkham knight of uncharted 4. Dan vraag je je af of een hogere resolutie echt een groot verschil zou gaan maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Nieuwevolger op 16-10-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Grootste reden waarom mensen voor de ps4 kozen is sterkste hardware tov goedkopere prijs.
400 euro vs 500 euro, plus nog eens betere hardware is gewoon de betere deal.
En exclusieve games werken ook mee, maar prijs/kwaliteit telt meeste.
Daarom heb ik ook zo mijn twijfels over de x1x.
Ja hij is sterker maar ook duurder, zou het andersom zijn geweest was het baanbrekend zoals destijds met de ps4.
Al dat gedroeftoeter van x1x gaat de vloer aanvegen met de pro etc. Well he better be, anders heb je een duurdere console die niet eens beter zou zijn wtf.. dat zou x1 all over again zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
v8power67 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:22:
Grootste reden waarom mensen voor de ps4 kozen is sterkste hardware tov goedkopere prijs.
400 euro vs 500 euro, plus nog eens betere hardware is gewoon de betere deal.
Mja, betere hardware speelt bij mij nooit mee hoor! Altijd eerst een PlayStation, daarna volgen de andere wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Aenea schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:30:
[...]

Mja, betere hardware speelt bij mij nooit mee hoor! Altijd eerst een PlayStation, daarna volgen de andere wel!
Okee naja ik ben niet merk gebonden, ik wil gewoon beste PACKAGE.
Dit was gewoon op de ps4 destijds. En later de ps4 pro.
Nu met de x1x zou qua hardware dit de logische keuze zijn, maar er komt meer bij kijken in zon package.
En de console is goed, maar de rest is gewoon minder.
Ben misschien raar maar de controller vind ik ds4 fijner spelen, krijg na uren gamen op de x1 altijd last van mn klauwen, met ds4 ook wel maar pas na dubbel zoveel uren.
Alleen zou ik de feedback in de triggers graag zien op de ds4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rocksteady is de laatste tijd weer actief op social media. Zal een aankondiging in de buurt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjula
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-03-2024
Nieuwevolger schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:37:
Rocksteady is de laatste tijd weer actief op social media. Zal een aankondiging in de buurt zijn?
https://www.tweaktown.com...ple-lose-minds/index.html

"Be patient, fans. I know we're not talking right now... but when we do, people are going to lose their minds. Can't wait,"Rocksteady's community manager Gaz Deaves said on Twitter."

[ Voor 23% gewijzigd door masterjula op 16-10-2017 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
masterjula schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:28:
[...]

https://www.tweaktown.com...ple-lose-minds/index.html

"Be patient, fans. I know we're not talking right now... but when we do, people are going to lose their minds. Can't wait,"Rocksteady's community manager Gaz Deaves said on Twitter."
Heel benieuwd waarmee ze komen aankakken. Hun 3 batman games waren allen ijzersterke games. Veel mensen denken dat ze met een andere DC comics game bezig zijn, maar dat betwijfel ik. Al is het alleen al dat elke superhero een stap terug is tegen over batman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elex komt morgen al uit. Wil hem graag spelen. Tis een RPG in de echte Gothic traditie. Ruw, maar pareltjes :)

[YouTube: https://youtu.be/O5tJZ3FdzG0]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:46
-SaveMe- schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:12:
Elex komt morgen al uit. Wil hem graag spelen. Tis een RPG in de echte Gothic traditie. Ruw, maar pareltjes :)

[video]
Geeft me wel een fallout gevoel als ik dat filmpje zie. Ziet er wel goed uit trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike0001 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:42:
[...]

Geeft me wel een fallout gevoel als ik dat filmpje zie. Ziet er wel goed uit trouwens
Ik ben wel een fan van de Dev. De games zijn vaak wat ongepolijst maar echte leuke RPG's als je om wat houterige animaties etc heen kunt kijken ...

Eerst SoW afmaken, dan Origins en dan deze, zeker te weten!

EDIT
Filmpje nog een keer bekeken... Mss dat ik hem toch wel ga spelen voor Origins. Ziet er echt veel belovend uit :)

[ Voor 12% gewijzigd door -SaveMe- op 17-10-2017 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
-SaveMe- schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 00:40:
[...]

Ik ben wel een fan van de Dev. De games zijn vaak wat ongepolijst maar echte leuke RPG's als je om wat houterige animaties etc heen kunt kijken ...

EDIT
Filmpje nog een keer bekeken... Mss dat ik hem toch wel ga spelen voor Origins. Ziet er echt veel belovend uit :)
De reviews tot nu toe zijn niet echt heel geweldig....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
v8power67 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:22:
Dat was aanvankelijk inderdaad mijn reden. Dacht qua games loopt het voor zowel ps4 als Xb1 wel los. Maar man man man, onbewust vrijwel alleen maar exclusives uitgezocht om te spelen. Als ik naar de Microsoft exclusives kijk ben ik zo blij dat ik voor ps4 ben gegaan. Baal alleen nog wel van de modbaarheid van skyrim op de ps4 to Xb1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:21
Pepper92 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 06:58:
[...]

Als ik naar de Microsoft exclusives kijk ben ik zo blij dat ik voor ps4 ben gegaan. Baal alleen nog wel van de modbaarheid van skyrim op de ps4 to Xb1.
De mensen die eventueel overstappen van de PS4 (PRO) naar xbox one x krijgen spiijt als TLOU2 uit komt ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 00:40:
[...]

EDIT
Ik dacht het is een of andere F2P of PSN download game, maar hij is gewoon full priced. Echt nog nooit van gehoord. Dat betekent doorgaans niet veel goeds

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
dm-dutchman schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:17:
[...]

De mensen die eventueel overstappen van de PS4 (PRO) naar xbox one x krijgen spiijt als TLOU2 uit komt ;p
Overstappen? Why not both? >:) *O*

Verder moet TLOU ook maar je ding zijn imo.

Iedereen moet kopen en spelen wat ie wil, maar ik zou het liever hebben over PS4 zelf in dit topic, dan er weer een consolewar discussie van te maken.

Vandaag dus South Park uit. Op zich prima reviews. Al ga ik zelf nog eerst de vorige game spelen. Waar ik eigenlijk nooit aan toe ben gekomen omdat de gameplay me wat tegen stond (turn based rpg is niet bepaald mijn ding) maar vanwege de humor kan het me nog wel bekoren.

En vanwege de laatste TV aflevering, heb ik ook wel zin in de nieuwe, die me qua setting wat meer aanspreekt.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 17-10-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 23:36
Hi Tweakers,

is er iemand die voor een paar euro PS4's schoonmaakt? Zelf heb ik geen gereedschappen om dit te doen, nog de kennis om dit veilig te doen dus zoek ik iemand die na 3 jaar even flink de stofnesten eruit wilt halen. PS blaast soms als een malle dus het word tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit, als echte gamer wil je imho toegang to beide platformen (en ook nintendo en retro consoles O-) )
gezien de lifecycle is dat imho ook prima betaalbaar nu.

Maar kan me ook voorstellen dat je genoeg hebt aan een console, er zijn tegenwoordig zoveel games dat je erg je best moet doen om serieus te kunnen zeggen dat je te weinig te spelen hebt op xbox of ps4 (voor de switch nog wel imho, maar zelfs daar is ook al een behoorlijk aanbod inmiddels, helaas nog weinig unieke tripple a exclusive, maar wel veel indie toppers en retro goodness).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

HaydenNL schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:45:
Hi Tweakers,

is er iemand die voor een paar euro PS4's schoonmaakt? Zelf heb ik geen gereedschappen om dit te doen, nog de kennis om dit veilig te doen dus zoek ik iemand die na 3 jaar even flink de stofnesten eruit wilt halen. PS blaast soms als een malle dus het word tijd.
Even meenemen naar de locale garage, even met de compressor in de luchtgaten blazen en schoon.
Ik gok dat ze daar niets voor hoeven te hebben.
Sagat schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:03:
[...]

Dit, als echte gamer wil je imho toegang to beide platformen (en ook nintendo en retro consoles O-) )
gezien de lifecycle is dat imho ook prima betaalbaar nu.

Maar kan me ook voorstellen dat je genoeg hebt aan een console, er zijn tegenwoordig zoveel games dat je erg je best moet doen om serieus te kunnen zeggen dat je te weinig te spelen hebt op xbox of ps4 (voor de switch nog wel imho, maar zelfs daar is ook al een behoorlijk aanbod inmiddels, helaas nog weinig unieke tripple a exclusive, maar wel veel indie toppers en retro goodness).
Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen haha, ik heb op mijn PS4 al een backlog van hier tot tokyo :+

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

Weet niet waarom maar ben behoorlijk onder de indruk van deze game. Ik ga denk ook maar eens sparen voor een psvr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:03
Die photomode in HZD is echt kneiter leuk en goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IVTdI9Uwl05tjjRrgY5yISS3/full.png

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
v8power67 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:23:
[video]
Weet niet waarom maar ben behoorlijk onder de indruk van deze game. Ik ga denk ook maar eens sparen voor een psvr.
Het spel is ook zonder VR te spelen, maar met VR natuurlijk wel veel meer immersive.

Gisteravond even kort geprobeerd, zonder VR. Best indrukwekkend, zeker als je hoort dat 1 persoon dit spel in 4 jaar heeft gebouwd _/-\o_ (volgens de review die in het VR topic te vinden is (credits: @ThaBEN ))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
TLOU lijkt wel een volwaardige ps4 game die speciaal voor de pro is uitgebracht, wat een graphics. nergens is te bekennen dat het van een ps3 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
lennox-06 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:33:
TLOU lijkt wel een volwaardige ps4 game die speciaal voor de pro is uitgebracht, wat een graphics. nergens is te bekennen dat het van een ps3 komt.
Zeker in de 60fps modus. Gewoonweg te goed die game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
v8power67 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:36:
[...]

ik speel nu op 'resolutie', daarna ga ik opnieuw beginnen met 'prestatie (60fps)'. die pro instellingen zijn een goede reden voor mij geworden om games met mooie graphics minimaal 2x uit te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lennox-06 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:33:
v8power67 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:36:
[...]

Zijn jullie nu werkelijk serieus of halen jullie de boel door de zeik? Net als de Nathan Drake collection kun je bij TLoU echt aan alles zien dat het een opgedirkte PS3 game is.

TLoU lijkt een game die speciaal voor de Pro is uitgebracht? Ik kan bijna niet geloven dat iemand dit zegt, haha. Misschien ben ik gek hoor, maar volgens mij hebben jullie dan Horizon en Uncharted 4 dan nog nooit gespeeld? Die laten pas zien wat er gebeurt als je voor de PS4 (Pro) alleen ontwikkeld. The Last of Us had er totaal anders uit gezien als deze voor alleen de PS4 was ontwikkeld. Dat ga je straks zien aan deel 2 en dat zie je nu al aan Uncharted 4 en Lost Legacy. Er zijn zelfs zat multiplatform spellen die er aanzienlijk beter uitzien dan TLoU.

En dat zeg ik als groot TLoU fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Die 2 spellen heb ik ook. Ik vind je vergelijking ook krom. Je vergelijkt appels met peren. Duhh dat die 2 spellen overtreffen die zijn ook exclusief alleen voor de ps4 uitgekomen. We hebben hier over een spel die 7 jaar oud is en wat die op de tv tovert. De spellen waar jij over hebt zijn 1 of 2 jaar oud. @bram1984

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 17-10-2017 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
Amaze86 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:47:
@Aimad1981 welke gamemania? Wil me spel daar ook inruilen haha, als het goed is heb je een bon dat je betaald hebt.

Je ouwe spel gewoon houden en voor een andere actie inleveren, hun fout.
Echt grappig hoe deze insteek best prevalent is in onze maatschappij.
In feite ben je gewoon onethisch bezig als je deze houdt.
Jij sluit een overeenkomst met een partij waarbij er goederen geruild worden.
Dus als de tegenpartij een foutje maakt hoef jij de overeenkomst niet meer te honoreren?

Jij zou zeker ook heel blij weglopen als ze je 50 euro teveel teruggeven aan de kassa.
Jammer dat we niet gewoon eerlijk kunnen zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Aimad1981 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:28:
Ik heb een vraagje mensen. Ik was gisteren naar Gamemania gegaan voor de inruilactie voor Cod WW2. Dus een oude spel inleveren en voor €39,- een game pre-orderen/kopen.

Maar het spel dat ik had meegenomen voor de inruilactie heb ik meteen terug gekregen?

Is dat normaal of een foutje van de verkoper?

Ik dacht misschien, omdat ik het spel alleen maar heb ge-preordered en bij release de ‘inruilgame’ alsnog moet inleveren?
Dan heb je nog steeds teveel betaald, COD:WW2 is namelijk geen € 39,00 waard, als ze de trend van de Beta volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
lennox-06 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:00:
Die 2 spellen heb ik ook. Ik vind je vergelijking ook krom. Je vergelijkt appels met peren. Duhh dat die 2 spellen overtreffen die zijn ook exclusief alleen voor de ps4 uitgekomen. We hebben hier over een spel die 7 jaar oud is en wat die op de tv tovert. De spellen waar jij over hebt zijn 1 of 2 jaar oud. @bram1984
Volgens mij snap jij het niet helemaal. Ik vergelijk een game, waarvan jij zegt dat het lijkt alsof deze echt voor de Pro alleen ontwikkeld is, met een game die daadwerkelijk voor de Pro ontwikkeld is. Dat is juist appels met appels vergelijken. We hebben het hier inderdaad over een game van 7 jaar oud welke grafisch op geen enkel vlak kan concurreren met HZD en Uncharted 4, maar waarvan jij toch zegt dat het lijkt alsof deze voor de Pro ontwikkeld is. Dat vind ik vrij bijzonder. Met andere woorden zeg jij eigenlijk dat TLoU grafisch vergelijkbaar is met HZD en Uncharted 4.

Edit:
@sanre4l Het ligt er ook maar net aan met welke partij je zaken doet. Als de belasting, verzekering of het CJIB een foutje maakt in mijn voordeel, dan knijp ik zeer zeker een oogje toe.

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 17-10-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
@bram1984 Graag begrijpend lezen je geeft zelf het antwoordt. Daarom zei ik ook ‘lijkt’. Maar dat blijft altijd een subjectieve mening. Als jij dat niet vind prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Jasphur schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:27:
Die photomode in HZD is echt kneiter leuk en goed.

[afbeelding]
Ja vet he. Hoe krijg je die foto's eigenlijk makkelijk van je Playstation af om ergens te delen?
Ik zie alleen van die (as)social media opties, kan het niet via de PS app op de telefoon ofzoiets?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:03
Mud.Starrr schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

Ja vet he. Hoe krijg je die foto's eigenlijk makkelijk van je Playstation af om ergens te delen?
Ik zie alleen van die (as)social media opties, kan het niet via de PS app op de telefoon ofzoiets?
Ik stuur de screenshot naar een vriend in een bericht op de ps en dan in de ps messenger app maak ik een screenshot haha. Het kan vast makkelijker.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mud.Starrr schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

Ik zet ze altijd op Facebook alleen voor mezelf zichtbaar. Dan pluk is ze daar vanaf en verwijder ik ze weer van FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
Die foto's worden gewoon op je playstation opgeslagen. Je kan ze vinden in de Capture Gallery. Kan je nog kiezen tussen PNG en JPG. USB-stick in je playstation en je kan ze kopiëren naar de USB-stick.

Plaatsen op FB of via app versturen zorgt alleen maar voor extra onnodige compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aenea schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 02:49:
[...]

De reviews tot nu toe zijn niet echt heel geweldig....
Is vaak zo bij PB games. Je moet er van houden en door de ruwheid heen kijken/spelen. PB games worden steeds leuker naarmate je verder komt. Begin is altijd ff doorzetten.

Dit is wel een goede uitgebreide review die alle kanten belicht:

Ik houd ook erg van world exploration en dat biedt deze game ook erg veel. En in de review let even op wat hij zegt over de quests en hoe die allemaal op te lossen zijn. Zeer veel mogelijkheden. En andere reviews doen ze af als fetch quetst. En dat is dus zeker niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:15:
[...]

Is vaak zo bij PB games. Je moet er van houden en door de ruwheid heen kijken/spelen. PB games worden steeds leuker naarmate je verder komt. Begin is altijd ff doorzetten.

[video]

Ik houd ook erg van world exploration en dat biedt deze game ook erg veel. En in de review let even op wat hij zegt over de quests en hoe die allemaal op te lossen zijn. Zeer veel mogelijkheden. En andere reviews doen ze af als fetch quetst. En dat is dus zeker niet zo...
Ziet er leuk uit, vooral ook het coop gedeelte :)

Alleen vind ik de graphics/textures best wel sub-par :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:15:
[...]

[video]

Wat bedoel je nu precies met die ruwheid? Of is dat een soort verkapte term voor een game met bugs die nog eigenlijk helemaal niet af is? Dat idee krijg ik namelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

bram1984 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:49:
[...]

Wat bedoel je nu precies met die ruwheid? Of is dat een soort verkapte term voor een game met bugs die nog eigenlijk helemaal niet af is? Dat idee krijg ik namelijk. ;)
Ik denk dat hij doelt op animaties en graphics en dergelijke?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Pagina: 1 ... 11 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt ;)
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken :)