Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrevg
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-12-2017
ik krijg wel menu met toegangsbeheer e.d met allerlei instellingen maar ggen scherm om te kiezen zoals jij weergeeft;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
andrevg schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:38:
ik krijg wel menu met toegangsbeheer e.d met allerlei instellingen maar ggen scherm om te kiezen zoals jij weergeeft;
Je ziet die notificatie "tik voor meer opties" alleen wanneer de telefoon met kabel verbonden is met je pc. Welkom op Tweakers trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 03-12-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Chris.nl schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:44:
[...]

Je ziet die notificatie alleen wanneer de telefoon met kabel verbonden is met je pc. Welkom op Tweakers trouwens.
Voorheen kon je dat wel invoeren voordat je de kabel erin propte. Dat was ongeveer 2 hele versies geleden :+ Schat 5.0 oid :P of maybe daarvoor.

Maybe was het ook wel in de firmware van de leverancier :P Ik weet het ook nooit goed en alle telefoons van die tijd zijn mysterieus verdwenen :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Touchdomex schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:46:
[...]

Voorheen kon je dat wel invoeren voordat je de kabel erin propte. Dat was ongeveer 2 hele versies geleden :+ Schat 5.0 oid :P of maybe daarvoor.

Maybe was het ook wel in de firmware van de leverancier :P Ik weet het ook nooit goed en alle telefoons van die tijd zijn mysterieus verdwenen :P
Ik denk inderdaad dat het aangepaste firmware van de leverancier(s) was.

Zo ben ik er ook achter gekomen dat je bij WiFi netwerken niet kan selecteren of ie wel of niet automatisch verbinding mag maken met een afzonderlijk netwerk (die optie gebruikte ik soms voor testdoeleinden)... Nu kan ik wel leven zonder die mogelijkheid, maar sommige aanvullende opties van de fabrikanten waren zo praktisch/vanzelfsprekend voor me geworden dat ik me verbaasde dat dit helemaal niet in stock Android zit.

Ondanks dat blijf ik dik tevreden met de Xiaomi Mi A1, 'k had hem eigenlijk gekocht als tijdelijk/reserve toestel terwijl ik een Samsung liet repareren. Maar 't is nog altijd mijn daily driver, terwijl die Samsung op papier een beter toestel is (met VoLTE / VoWiFi / NFC en waterdicht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Chris.nl schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:42:
[...]
Ondanks dat blijf ik dik tevreden met de Xiaomi Mi A1, 'k had hem eigenlijk gekocht als tijdelijk/reserve toestel terwijl ik een Samsung liet repareren. Maar 't is nog altijd mijn daily driver, terwijl die Samsung op papier een beter toestel is (met VoLTE / VoWiFi / NFC en waterdicht).
Ja kijk al sinds dat hij is uitgekomen naar dit toestel uit maar tot op heden geen reden gehad om hem aan te schaffen. Het is de perfecte combinatie. Ik heb hiervoor een Xiaomi Redmi 3S gehad. Niet heel verkeerd maar ik had telkens ruzie met de software terwijl de hardware voor mijn dingen prima voldoende is.

Dan maar voor een relatief hogere prijs een toestel waarmee je niet vast zit aan MIUI. Dat is wel echt een perfecte combinatie. Moet nog root hebben en dan is het weer een perfecte metgezel voor een echt wel meer dan prima prijs. Het is qua prijs/kwaliteit denk ik de beste op dit moment vooral vanwege de software.

Alleen nog een juist hoesje wat voldoet aan mijn smaak :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaaptje
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09-2023
Nog steeds heb ik een zeer hoge android systeem verbruik op mijn batterij al heel veel instellingen veranderd met gps actief/zonder 4G aan of 3G instellen niets helpt op dit moment.
Maar blijkbaar ben ik niet alleen, als ik hieronder lees :( :(

https://www.androidauthor...ch-battery-issues-819496/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

schaaptje schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:33:
Nog steeds heb ik een zeer hoge android systeem verbruik op mijn batterij al heel veel instellingen veranderd met gps actief/zonder 4G aan of 3G instellen niets helpt op dit moment.
Maar blijkbaar ben ik niet alleen, als ik hieronder lees :( :(

https://www.androidauthor...ch-battery-issues-819496/
Oh dat is mooi. Dat betekent dat mijn telefoon alleen maar beter kan worden als het aankomt op de batterij. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Ik schrok me net helemaal de tyfus door de NLalert melding op m'n Mi A1. Geluidsignalen / trillen / flitsen. Dat deed mn S5 niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:07
Mijn Mi A1 las zelfs de tekst van het NLalert bericht voor :)

[ Voor 12% gewijzigd door patjuh1 op 04-12-2017 16:01 ]

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
patjuh1 schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:01:
Mijn Mi A1 las zelfs de tekst van het NLalert bericht voor :)
Alleen de tekst in hoofdletters. Die sprak ze letter voor letter uit. (is een Mi A1 een ze of een hij?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb een probleem met de dailer dat mijn contacten er 3 tot 4 keer instaan. Heeft iemand dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59
@davy_online waarschijnlijk heb je bij de zichtbaarheid alle contacten aanstaan. Waardoor dit dus best logisch is. Zet de zichtbaarheid eens op alleen op het account waar je contacten in staan (bijvoorbeeld alleen gmail)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 10:52
mensen die graag mee willen doen met testen van Android O (Oreo) kunnen zich aanmelden
zie > http://en.miui.com/thread-1253826-1-1.html

[ Voor 84% gewijzigd door MrOsman op 05-12-2017 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
MrOsman schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:28:
mensen die graag mee willen doen met testen van Android O (Oreo) kunnen zich aanmelden
zie > http://en.miui.com/thread-1253826-1-1.html
Aan de screenshot te zien mogen we dus Android 8.0 verwachten als OTA (rond eind december) niet 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Chris.nl schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:16:
[...]

Aan de screenshot te zien mogen we dus Android 8.0 verwachten als OTA (rond eind december) niet 8.1
maar denk dat daarna de update naar 8.1 niet een hele grote is vanaf 8.0 dus die lijkt mij snel te volgen.

Iemand al zich ingeschreven? :P Zou je feedback MOETEN geven? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 22:58

KrazyJay

Ja, heb me ingeschreven. Ik denk dat het ook een voordeel moet hebben voor Xiaomi, om beta testers te hebben. Zonder feedback te krijgen hebben ze feitelijk niets aan jou. Wat ga je anders doen met je bugs? Hier melden en het imago schaden? (Dat was een retorische vraag ;) ). Sterker nog, ik zou juist een platform willen hebben om bugs te melden. Dat is het moment om er mee voor te zorgen dat men een goede stabiele rom krijgt. Eenmaal dat je uit de beta bent ben je terug one of the many en zal er minder snel iets mee gedaan worden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KrazyJay schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:00:
Ja, heb me ingeschreven. Ik denk dat het ook een voordeel moet hebben voor Xiaomi, om beta testers te hebben. Zonder feedback te krijgen hebben ze feitelijk niets aan jou. Wat ga je anders doen met je bugs? Hier melden en het imago schaden? (Dat was een retorische vraag ;) ). Sterker nog, ik zou juist een platform willen hebben om bugs te melden. Dat is het moment om er mee voor te zorgen dat men een goede stabiele rom krijgt. Eenmaal dat je uit de beta bent ben je terug one of the many en zal er minder snel iets mee gedaan worden, denk ik.
Wil alleen geen account op QQ hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Touchdomex schreef op woensdag 6 december 2017 @ 07:31:
[...]

maar denk dat daarna de update naar 8.1 niet een hele grote is vanaf 8.0 dus die lijkt mij snel te volgen.

Iemand al zich ingeschreven? :P Zou je feedback MOETEN geven? :P
Je moet in ieder geval problemen via QQ messenger doorgeven. Je moet wekelijks of dagelijks (bij daily rom's) doorgeven of de update in orde is.
Je moet ook rekening houden met het feit dat het een testversie is en dat er een hoop bugs in kunnen zitten. Dit is niet handig als je je telefoon als normale telefoon gebruikt. Het moet een telefoon zijn die je "erbij" hebt.

Inmiddels is het een frontpage artikel geworden: nieuws: Xiaomi begint test met Android Oreo op Mi A1-smartphone

[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 06-12-2017 10:48 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Kiswum schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:22:
[...]

Je moet in ieder geval problemen via QQ messenger doorgeven. Je moet wekelijks of dagelijks (bij daily rom's) doorgeven of de update in orde is.
Je moet ook rekening houden met het feit dat het een testversie is en dat er een hoop bugs in kunnen zitten. Dit is niet handig als je je telefoon als normale telefoon gebruikt. Het moet een telefoon zijn die je "erbij" hebt.
Ik heb jaren unstables gebruikt als daily drivers :+ Bugs ben ik wel gewend :P

Dat accepteer ik wel :+

Wil alleen de rest van de dingen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
@Touchdomex. ik heb me ook ingeschreven. Ik review de A1 momenteel, maar ik verwacht aan het einde van de week genoeg informatie te hebben over de huidige telefoon + standaard rom.
Ik heb nog andere telefoons die ik als standaard telefoon kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 10:10
Hoeveel schijfruimte heb jullie nog over na een clean instal?

Hij staat op lightinthebox nu voor 161€, maar dat is de 32GB versie. Twijfel of ik geen 64 GB nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
kooimens schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:06:
Hij staat op lightinthebox nu voor 161€, maar dat is de 32GB versie.
Er bestaat, voor zover ik weet, geen 32GB versie van de Mi A1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:58
rens-br schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:33:
[...]

Er bestaat, voor zover ik weet, geen 32GB versie van de Mi A1.
Toch wel schijnbaar:
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-a1-32gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
kooimens schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:06:
Hoeveel schijfruimte heb jullie nog over na een clean instal?

Hij staat op lightinthebox nu voor 161€, maar dat is de 32GB versie. Twijfel of ik geen 64 GB nodig heb.
Van de 64GB kan het systeem daadwerkelijk 58,24GB gebruiken. Het OS + standaard apps nemen daarnaast nog eens 8,34GB in beslag. Effectief kun je 49,9 / 50,3GB gebruiken voor je apps + eigen bestanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
32gb Versie is nooit gepresenteerd en nergens gelezen ook niet op MIUI Forum
het kan weer zo een namaak zijn van Chinezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K3N8
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 12:24
Ik heb me opgegeven voor de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Wat denken jullie met die beta te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Krasloos schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:01:
Wat denken jullie met die beta te behalen?
Android 8.0 (en Miui karma)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-07-2024
krijg nu december security patch binnen, 153 MB,lijkt er dus echt op dat Google en Xiaomi hun beloftes voor snelle maandelijkse updates waar maken , toppertje !!!

[ Voor 55% gewijzigd door mokumsgabbertje op 09-12-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 15:45
Is het mogelijk op dit toestel het batterijpercentage rechtsboven weer te geven ipv het symbooltje?
Ik heb het gezocht, maar kan de optie nergens vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Drossie schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:12:
Is het mogelijk op dit toestel het batterijpercentage rechtsboven weer te geven ipv het symbooltje?
Ik heb het gezocht, maar kan de optie nergens vinden.
Beter zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wow een hidden feature.... Wist ik ook niet ik heb daarvoor namelijk een app geïnstalleerd om de status aan te geven. Ik wilde het al aanreken als minpunt, maar doordat het zo ver weg is gestopt, moet het alsnog worden gedaan.
Stock is prima, maar soms is het toch allemaal te basaal en heb je alsnog externe apps nodig voor standaard (miui) functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 13:51
Heb sinds kort een Mi 1A, nu viel het me van het weekend op dat niemand mij kan bellen? Ik maak gebruik van de laatste (dec) update, Vodafone 4G en ik kan mensen zelf wel bellen. Ook is het een international version. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Nivali wat gebeurd er als mensen je proberen te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
rens-br schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:17:
@Nivali wat gebeurd er als mensen je proberen te bellen?
Die nemen gewoon op, ik kan dus wel mensen bellen maar niet gebeld worden. Als mensen mij bellen krijgen ze gelijk geen beltoon en ze krijgen de melding dat het niet mogelijk is om een voicemail bericht achter te laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Nivali toevallig een oude simkaart o.i.d. in gebruikt? Is de simkaart geknipt of is het een nieuwe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivali
rens-br schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:47:
@Nivali toevallig een oude simkaart o.i.d. in gebruikt? Is de simkaart geknipt of is het een nieuwe?
Simkaartje is vrij nieuw, nog geen jaar oud. Ook is het kaartje niet geknipt en werkt deze probleemloos in een ander toestel. Ook switchen tussen 3G en 4G heeft het zelfde effect, de persoon die mij belt krijgt meteen een bericht dat er geen voicemail kan achtergelaten worden.

Hmm, lijkt er op dat simkaart in sim slot 2 wel goed werkt, erg vreemd dit. Lastig ook want nu kan ik geen sd kaart meer gebruiken.. Iemand tips?

[ Voor 31% gewijzigd door Nivali op 11-12-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Nivali schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:52:
[...]

Simkaartje is vrij nieuw, nog geen jaar oud. Ook is het kaartje niet geknipt en werkt deze probleemloos in een ander toestel. Ook switchen tussen 3G en 4G heeft het zelfde effect, de persoon die mij belt krijgt meteen een bericht dat er geen voicemail kan achtergelaten worden.

Hmm, lijkt er op dat simkaart in sim slot 2 wel goed werkt, erg vreemd dit. Lastig ook want nu kan ik geen sd kaart meer gebruiken.. Iemand tips?
Je kan ook via instellingen Sim Netwerk resetten probeer dat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2022
Ik vindt sowieso dat de sim instellingen beperkter zijn dan mijn moto G4 plus en ook wordt mijn voorkeur met welke sim ik wil bellen steeds vergeten, iemand een idee hoe ik dat kan aanpassen verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Zorbathagreek schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:49:
Ik vindt sowieso dat de sim instellingen beperkter zijn dan mijn moto G4 plus en ook wordt mijn voorkeur met welke sim ik wil bellen steeds vergeten, iemand een idee hoe ik dat kan aanpassen verbeteren?
Als het goed is heeft Google / Xiaomi geen mogelijkheid om een voorkeur van de sim op te geven.

@Nivali is het wellicht mogelijk dat het probleem eigenlijk door de reboot was opgelost? Probeer hem maar weer opnieuw in sim 1 te plaatsen. (ik zie namelijk niet dat je een herstart had geprobeerd om het op te lossen.)

p.s. ik vind het vreemd dat de telefoon niet herkend dat er een update klaar staat. Ik druk zojuist op: controleer systeemupdate en toen kwam de OTA pas binnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 11-12-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
Kiswum schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:06:
[...]

@Nivali is het wellicht mogelijk dat het probleem eigenlijk door de reboot was opgelost? Probeer hem maar weer opnieuw in sim 1 te plaatsen. (ik zie namelijk niet dat je een herstart had geprobeerd om het op te lossen.)
Uiteraard heb ik ook verschillende malen een reboot geprobeerd, zelfs de update van 6dec gedownload en geinstalleerd met de hoop dat het dan opgelost was, maar helaas. Ik zal nog een keer de sim in slot 1 plaatsen en kijken of hij het dan wel weer doet.

Edit: Sim slot 1 doet het nu ook weer 8)7 8)7 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Nivali op 12-12-2017 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sinds de december update kan ik interacteren met de notificaties op Ambient Display, dat kon bij mij voorheen niet (moest eerst op de power knop drukken). Meer mensen deze ervaring? Of had het altijd al moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Ik had ambient display uit staan vanwege de bug met het scherm dat zwart bleef als je hem aan probeerde te zetten. Nu is dat opgelost. Maar volgens mij was ambient display inderdaad statisch.

Wat een zeikers in die Miui-forums zeg. "Ik ben diamond member maar heb geen oreo beta ontvangen. Ik koop nooit meer Xiaomi!" Man man, wat een FWPs. (Nee, ik heb de beta ook niet, maar de officiële release komt wel binnen een maand denk ik. Kan ik gelijk zien of night light mijn scherm wat minder koud krijgt.)

[ Voor 45% gewijzigd door KrazyJay op 13-12-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Thanks, blij dat het gefixt is.

Oei, dat MIUI forum. Daar blijf ik het liefst ver bij uit de buurt. Mensen zijn ook enorm aan het zeuren om MIUI voor de A1 daar.

[ Voor 12% gewijzigd door Frietsaus op 13-12-2017 21:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Frietsaus schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:27:
Thanks, blij dat het gefixt is.

Oei, dat MIUI forum. Daar blijf ik het liefst ver bij uit de buurt. Mensen zijn ook enorm aan het zeuren om MIUI voor de A1 daar.
Die mensen hebben een beste klap van de molenwiek gekregen.

Het beste aan de Mi A1 is juist dat er geen MIUI op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Laat ze dan een Mi 5x kopen. Dat is de Mi A1 met Miui. Maar dan weer geen B20 die we goed kunnen gebruiken in Europa. En de Mi 5x heeft een rode variant, erg mooi.

Ik zou wel een Miui kunnen waarderen, maar als dat inhoudt dat je snelle Android releases kunt vergeten... laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
2de batch voor Oreo beta wordt uitgerold :) iemand al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:58
Ik ben er geen lid van geworden, maar er is progressie:
https://www.xda-developer...a1-android-oreo-beta/amp/

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Sinds vandaag ook in het bezit van een A1 en tot nu toe erg tevreden. Echter, wanneer ik de Mi Remote app gebruik, geeft hij maar 3 set-top box manufacturers aan: 1 uit Afrika en 2 uit China. Is dit bij jullie ook het geval? Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzBedmanzzz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43
DrBos schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:06:
Echter, wanneer ik de Mi Remote app gebruik, geeft hij maar 3 set-top box manufacturers aan: 1 uit Afrika en 2 uit China. Is dit bij jullie ook het geval? Weet iemand een oplossing?
Ik vond de Mi Remote app onintuitief en kreeg niet echt een apparaat aan de praat via hun wizard.

Ik gebruik nu de gratis irplus app. Tot nu toe 3 uit 3 apparaten aan de praat (Philips TV, Humax PVR en JVC DVD speler), ook al is er meestal niet een exacte match in hun database.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Aangezien de Mi (net zoals andere moderne telefoons zover ik weet) geen IR ontvanger heeft, kan hij ook niet leren van andere remotes. Dus zullen de codes gebruikt door set-topboxen, TV's en andere spullen met ir-ontvangers op een andere manier bekend gemaakt moeten worden aan het toestel. En voor de Mi Remote App, zit Mi er zelf dus tussen om dat in een data-pool te zetten beschikbaar voor die App. En dan zal je snel zien dat specifiekere dingen er vaak niet in staan. In dat geval kan je inderdaad andere apps gebruiken, en hopen dat iemand (gebruiker of developer) je voor is geweest en die codes beschikbaar heeft gemaakt. Alternatief is een andere app van de makers van irplus, waar je zelf handmatig de codes kunt invoeren. Maar dan zal je dus op het internet die codes moeten vinden, of een ir-ontvanger moeten hebben die zulke codes kan omzetten in iets wat jij, de gebruiker, begrijpt.

Ikzelf gebruik een Harmony thuis. Die heeft wel een ontvanger zodat de Harmony zelf wel alle apparaten met een AB kan aansturen, en de Mi Remote App gebruik ik enkel voor de leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
KrazyJay schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:14:

Wat een zeikers in die Miui-forums zeg. "Ik ben diamond member maar heb geen oreo beta ontvangen. Ik koop nooit meer Xiaomi!" Man man, wat een FWPs. (Nee, ik heb de beta ook niet, maar de officiële release komt wel binnen een maand denk ik. Kan ik gelijk zien of night light mijn scherm wat minder koud krijgt.)
Ik ben ook Diamond member en ik heb ook geen toegang gekregen. Ik koop nooit meer een Xiaomi!
Ok, behalve dan een stofzuiger, Mi77, etc. :P

Jammer dat mensen zo denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Tja, dan vraag je je af wat de gemiddelde leeftijd is van die forumbezoekers, en of die niets beters te doen hebben. Ik hoop wel op een installeerbare Beta op korte termijn, maar dat is meer dat ik dan van de Twilight app af kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Kiswum schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:21:
[...]

Ik ben ook Diamond member en ik heb ook geen toegang gekregen. Ik koop nooit meer een Xiaomi!
Ok, behalve dan een stofzuiger, Mi77, etc. :P

Jammer dat mensen zo denken.
Gevalletje voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en eventueel een taalbarrière waardoor het wat lomper/directer over kan komen als ze wel daadwerkelijk commentaar hebben. Vergis je niet in hoe raar dit soort dingen over kunnen komen.

Heb de telefoon ook alleen maar gekocht zodat ik updates vanuit Google krijg gegarandeerd :+ Hopelijk wordt het toestel zoveel verkocht dat ik over 2 jaar Lineage OS oid kan installeren omdat alles is vrijgegeven.

Of ik koop over 2 jaar weer eenzelfde soort toestel terug.

Zolang de updates er maar komen en maandelijks software updates voor de security/bugs komen vind ik het prima. Hoef ik niet eens naar 8.0.
KrazyJay schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:32:
Tja, dan vraag je je af wat de gemiddelde leeftijd is van die forumbezoekers, en of die niets beters te doen hebben. Ik hoop wel op een installeerbare Beta op korte termijn, maar dat is meer dat ik dan van de Twilight app af kan.
Ohw zit het straks ingebouwd O+ Dat zou wel liefde zijn. Ik wil ook van cf.lumen af en heb nog niet mijn telefoon geroot zodat ik f.lux kan installeren.

cf.lumen werkt prima maar alles is zo onscherp :/

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 15-12-2017 15:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Touchdomex schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:46:
[...]
Het is de perfecte combinatie. Ik heb hiervoor een Xiaomi Redmi 3S gehad. Niet heel verkeerd maar ik had telkens ruzie met de software terwijl de hardware voor mijn dingen prima voldoende is.

Dan maar voor een relatief hogere prijs een toestel waarmee je niet vast zit aan MIUI. Dat is wel echt een perfecte combinatie. Moet nog root hebben en dan is het weer een perfecte metgezel voor een echt wel meer dan prima prijs. Het is qua prijs/kwaliteit denk ik de beste op dit moment vooral vanwege de software.
Ik ben het helemaal met je eens.
Ik kom ook van de Xiaomi Redmi 3S, waar een scheur in het scherm roet in het eten gooide.

Ik had geen ruzie met MIUI maar ik merk op dat MIUI steeds logger word.
Na het toevoegen van een valuta wisselkoers functie c.q. APP had ik zoiets van dit gaat wel erg ver.

Toen de Mi A1 werd gepresenteerd had ik gelijk: Dit is hem.
Dit is het ideale totaal pakket (telefoon + Android One + prijs).
Niet voor niets dat de Mi A1 bij https://www.gsmarena.com/,
al tijden op 1 staat (Top 10 by daily interest).

Dat er een groep Mi A1 gebruikers MIUI wil begrijp ik niet.
Het enige wat is mis van MIUI is de dual app.
De rest van het logge MIUI mogen ze lekker houden.

Dat er mensen zijn die geen Xiaomi telefoon meer kopen omdat ze niet mogen deelnemen aan de Oreo beta. Begrijp ik al helemaal niet.

Blijkbaar de waan van de dag waar mensen nooit meer tevreden zijn.

Ik vind mijn Mi A1 perfect.
Ideale telefoon om geen hoesje te gebruiken en niet bang te hoeven zijn dat je +1000 E telefoon wel eens kan gaan vallen.

Sterker nog. Doordat ik niet geforceerd voorzichtig hoef te zijn is er nog niets gebeurt met mijn toestel.

Ok het 4G bereik kan beter en ja... ik had liever een 5 inch telefoon gehad.
Maar als ik kijk naar wat de markt biedt als totaal pakket (telefoon + Android One + prijs). Dan is er geen betere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markborgen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 13:09
hallo

sinds paar dagen gebruik ik de Xiaomi Mi A1, zeer tevreden, is stuk sneller dan mijn vorige gsm ,de Sony M4aqua .
afgelopen weekend gekocht via belsimpel.nl daar kostte de zwarte 64gb versie toen 312 euro!
inmiddels is de prijs weer 269 voor 64 en 239 voor 32 gb versie.

de telefoon is in 10-2017 gemaakt (staat op de doos) en er zit Android-beveiligingspatch op van 1 augustus 2017.Kreeg al gauw de december update aangeboden van 1089 mb groot.
Bij nakijken van apps kwam ik ook die Indonesische tegen, heb deze gewoon kunnen verwijderen.

Binnenkort komt toch uitrol naar Android 8 ?
Alles draait goed dus denk dat ik gewoon op android 8 wacht.

Trouwens als je zo'n flinke update doet gaat het hard met je opslag denk ik?

Al mijn apps via google-backup account erop gekomen en contacten vanaf mijn telefoon-sim.

Voorlopig zeer tereden, batterijduur ruim 2 dagen.

groeten.

keten is net zo sterk als zwakste schakel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
markborgen schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:17:
Valt wel mee. Er is alleen tijdelijk ruimte nodig om de update te downloaden, maar dat zal niet heel veel meer zijn dan 2GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
markborgen schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:17:
hallo

sinds paar dagen gebruik ik de Xiaomi Mi A1, zeer tevreden, is stuk sneller dan mijn vorige gsm ,de Sony M4aqua .
afgelopen weekend gekocht via belsimpel.nl daar kostte de zwarte 64gb versie toen 312 euro!
inmiddels is de prijs weer 269 voor 64 en 239 voor 32 gb versie.

de telefoon is in 10-2017 gemaakt (staat op de doos) en er zit Android-beveiligingspatch op van 1 augustus 2017.Kreeg al gauw de december update aangeboden van 1089 mb groot.
Bij nakijken van apps kwam ik ook die Indonesische tegen, heb deze gewoon kunnen verwijderen.
d:)b
Binnenkort komt toch uitrol naar Android 8 ?
Ja, Android 8 is toegezegd voor het eind van 2017. Op dit moment test Xiaomi een beta versie hiervan, dus Android 8 is al in omloop. Hopen dat die toezegging betekent dat er voor het eind van 2017 een stabiele OTA komt.
Alles draait goed dus denk dat ik gewoon op android 8 wacht.

Nadat een update geïnstalleerd is wordt de OTA volgens mij ook weer gewist. Android draait vanaf systeempartities die momenteel ook al niet beschikbaar zijn voor opslag. Dus nee, je zal door een update niet minder opslag ter beschikking hebben, die blijft uiteindelijk hetzelfde.
Al mijn apps via google-backup account erop gekomen en contacten vanaf mijn telefoon-sim.

Voorlopig zeer tereden, batterijduur ruim 2 dagen.
Ja hé :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Chris.nl schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:37:
Ja, Android 8 is toegezegd voor het eind van 2018. Op dit moment test Xiaomi een beta versie hiervan, dus Android 8 is al in omloop. Hopen dat die toezegging betekent dat er voor het eind van 2018 een stabiele OTA komt.
Eind 2018? Dan hebben ze nog een tijdje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:37:
[...]

Eind 2018? Dan hebben ze nog een tijdje :P
:') Sorry, wellicht zat ik met de 8 van Android in m'n bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 13:09
rens-br schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:34:
[...]

Valt wel mee. Er is alleen tijdelijk ruimte nodig om de update te downloaden, maar dat zal niet heel veel meer zijn dan 2GB.
aha , duidelijk, bedankt voor info.

keten is net zo sterk als zwakste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Net een klein update op me scherm
ik wil de downloaden installeren update was opeens weer weg echt raar,
ik lees op Mi Forum dat er 2de kleine update is voor maand December :) geen Changelog beschikbaar

[ Voor 6% gewijzigd door MrOsman op 23-12-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:30

The_Duke

ho gek!

Update geïnstalleerd. Geen idee wat het heeft gedaan. De a1 lijkt trager te unlocken met de fingerprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
The_Duke schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:32:
Update geïnstalleerd. Geen idee wat het heeft gedaan. De a1 lijkt trager te unlocken met de fingerprint.
ik kreeg de melding toen ik het wou downloaden/installeren was het weer weg daarna geen update meer gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RugerioStereo
  • Laatst online: 11-09 20:40
Ik heb de tweede December update zojuist geinstalleerd, toestel herstart en kreeg n paar vreemde dingen:

- Cirkel op n zwarte achtergrond tijdens t booten (heel kort in beeld) voordat de AndroidOne schermen laadden;
- Alert met de melding: "congratulations, your phone is now more fresh and secure" na het inloggen

Iemand dit ook gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
RugerioStereo schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:00:
Ik heb de tweede December update zojuist geinstalleerd, toestel herstart en kreeg n paar vreemde dingen:

- Cirkel op n zwarte achtergrond tijdens t booten (heel kort in beeld) voordat de AndroidOne schermen laadden;
- Alert met de melding: "congratulations, your phone is now more fresh and secure" na het inloggen

Iemand dit ook gezien?
Klopt dit heb ik ook gehad. :) ik weet ook niet wat voor update dit was veel mensen zeggen voor Oreo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RugerioStereo
Goed om te weten dat t in elk geval geen uitzondering is.

Kan me ook voorstellen dat er wellicht al iets voorbereid wordt voor een OTA update naar Oreo komende week idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
RugerioStereo schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:00:

Iemand dit ook gezien?
Niet vreemd, zo gaat elke update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelly.hipolito
In een recensie (24-12) over de Mi A1 Oreo beta staat,
beschreven dat na 3 OTA beta updates, de stabiele update aanstaande is.

Het lijkt mij aannemelijk dat Xiaomi dit naar het test panel heeft gecommuniceerd.

Het panel lid schrijft:
"Xiaomi has rolled three OTA beta updates, and the stable update roll out is around the corner."
http://en.miui.com/forum....&highlight=mi%2Ba1%2Boreo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

kelly.hipolito schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:45:

Het lijkt mij aannemelijk dat Xiaomi dit naar het test panel heeft gecommuniceerd.

Het panel lid schrijft:

[...]

/me popelt als een motherfucker oOo

Ben benieuwd of ze echt de 31december gaan halen. Anders weet ik niet of ik nog steeds moet popelen of ergens op een forum boze berichtjes neerzetten :+

Voor de rest na nu bijna een maand nog steeds erg tevreden met deze telefoon. Spelletjes draaien beter dan ik dacht. ook al is het maar monument valley 2 en super hexagon :+

Kan hem alleen maar aanraden maar stiekem had ik hem wel beneden de 5 inch willen hebben maar dat offer maak ik graag als de rest zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
kelly.hipolito schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:45:

Het panel lid schrijft:

[...]

Laatste paardagen gaan er zoveel verhalen rond :) geen 1 ontwikkelaar van Xiaomi heeft nog gereageerd, alleen mods die berichten aanpassen of verwijderen maar die weten ook niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Touchdomex schreef op maandag 25 december 2017 @ 22:16:
[...]

/me popelt als een motherfucker oOo

Ben benieuwd of ze echt de 31december gaan halen. Anders weet ik niet of ik nog steeds moet popelen of ergens op een forum boze berichtjes neerzetten :+

Voor de rest na nu bijna een maand nog steeds erg tevreden met deze telefoon. Spelletjes draaien beter dan ik dacht. ook al is het maar monument valley 2 en super hexagon :+

Kan hem alleen maar aanraden maar stiekem had ik hem wel beneden de 5 inch willen hebben maar dat offer maak ik graag als de rest zo goed is.
Xiaomi haalt makkelijk en zal aan zich beloftes houden! het zal ook niet meer zo lang duren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-07-2024
MrOsman schreef op maandag 25 december 2017 @ 23:23:
[...]

Xiaomi haalt makkelijk en zal aan zich beloftes houden! het zal ook niet meer zo lang duren :)
sucurity patches doen ze echt netjes,had 9 december al de december patch binnen,31 december of eerste week januari maakt dat echt zoveel uit voor oreo update? liever een stabiele versie dan afgeraffelde rotzooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MrOsman schreef op maandag 25 december 2017 @ 23:23:
[...]

Werk jij voor Xiaomi dat jij dit zo kan zeggen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Touchdomex schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:39:
[...]

Werk jij voor Xiaomi dat jij dit zo kan zeggen? :+
Ahahaha :) nee maar ik weet wel zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MrOsman schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:46:
[...]

Ahahaha :) nee maar ik weet wel zeker :)
Zo niet, als die security patches maar blijven komen ben ik al tevreden en tevreden genoeg om te zeggen tegen anderen haal dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Touchdomex schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:51:
[...]

Zo niet, als die security patches maar blijven komen ben ik al tevreden en tevreden genoeg om te zeggen tegen anderen haal dit toestel.
Binnen enkeldagen heb jij de 8.0 :) met functie snel opladen :) maak jij je maar geen zorgen elke maand krijg je zo ie zo updates en nog de P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RugerioStereo
Er wordt op het Xiaomi forum ook gesproken over EIS. Dat zou een welkome feature zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 12:01
24 December nog even dit toestel gehaald bij BelSimpel. Mijn S7 Edge heeft sinds vorige week spontaneous reboots. Kreeg wel een update (eindelijk December security patch) en toen leek het even better, maar de 23e bleef hij zelfs helemaal hangen. Die moet dus terug naar de winkel...

Als (eventueel) tijdelijke vervanger gezocht naar een Android One toestel. Zat nog even te twijfelen over de HTC U11 Life, maar die Snapdragon 630 vond ik de extra €80 niet waard.

Tot nu toe erg onder de indruk van de A1. Zeer goede bouwkwaliteit, alles loopt vlot (ik speel geen games) en heerlijk gevoel dat ie altijd up to date gaat zijn.

Minpuntjes/compromissen zijn er weinig. Ja, de camera is wat minder dan bij de Samsung of Lumia 950 XL die ik daarvoor had. Vooral in minder licht. De camera interface is ook nog even wennen. Hopelijk wordt de beeldbewerking nog wat verbeterd in de volgende update.

Was verbaasd over de Launcher3 die erop draait. Dat lijkt van een zeer onofficiële ontwikkelaar te komen. Geen data upload beloven ze en open source, maar toch vreemd.

Er zat ook een Indonesische nieuws app voorgeïnstalleerd. Die kon ik verwijderen, maar geeft toch te denken.

Ook raar: mijn oude HTC oortjes maken niet goed contact in de 3,5mm poort. Sony noise cancelling on ears down het wel.

Nu op zoek naar een cover die er snel kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Op tweakers.net is een artikel verschenen waar men aangeeft dat de Mi A1 een snel laad functie krijgt. Echter de Mi A1 wordt niet geleverd met snel lader.
"Furthermore, Mi A1 does support Qualcomm's Quick Charge 3.0, but the company does not provide a fast charger with the retail box."
Elders op het Miui forum heeft iemand dit getest.
Met externe snel lader is het laden ongeveer 30 minuten sneller.

Mosterd na de maaltijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dat hele snelladen boeit me eigenlijk niet. Ik heb um gekocht om z'n uithoudingsvermogen / lange accuduur. Of ie 's avonds nou 1 of 2 uurtjes aan de lader hangt om het vervolgens weer 2 dagen uit te kunnen houden, boeit me dus niet echt. Maar bla, leuk dat qc erbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 12:01
kelly.hipolito schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 16:14:
Op tweakers.net is een artikel verschenen waar men aangeeft dat de Mi A1 een snel laad functie krijgt. Echter de Mi A1 wordt niet geleverd met snel lader.

[...]

Elders op het Miui forum heeft iemand dit getest.
Met externe snel lader is het laden ongeveer 30 minuten sneller.

Mosterd na de maaltijd ?
Ik heb nog een 15W USB-C lader liggen van mijn oude Nokia. Ik zal het na de update eens proberen. Wel lekker als ik die bijvoorbeeld op werk kan gebruiken en de langzame lader thuis.

Na opstarten op zondag had ik direct een update binnen van ongeveer een GB. Die bracht de security patch van December. Nu juist weer een update van 64MB die ook de December patch brengt???

We'll see...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
bilgy_no1 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:01:
[...]

Ik heb nog een 15W USB-C lader liggen van mijn oude Nokia. Ik zal het na de update eens proberen. Wel lekker als ik die bijvoorbeeld op werk kan gebruiken en de langzame lader thuis.

Na opstarten op zondag had ik direct een update binnen van ongeveer een GB. Die bracht de security patch van December. Nu juist weer een update van 64MB die ook de December patch brengt???

We'll see...
Laatste kleine update is voorbereiding op oreo voegt dingen samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MrOsman schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:50:
[...]

Laatste kleine update is voorbereiding op oreo voegt dingen samen
Waarom weet je zoveel van dit soort dingen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unlocken met fingerprint gaat na de kleine update van december inderdaad net wat trager. Eerst een zwart scherm voor 1 seconde en dan pas het gewone scherm. Vroeger was dit vloeiender. Nog iemand opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Touchdomex schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:06:
[...]

Waarom weet je zoveel van dit soort dingen? :o
Volg te veel
dsp-partitie is aangekoppeld na deze kleine update staat ook overal vermeld,
zie ook printscreen https://imgur.com/JF3EbTz

[ Voor 5% gewijzigd door MrOsman op 26-12-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:12:
Unlocken met fingerprint gaat na de kleine update van december inderdaad net wat trager. Eerst een zwart scherm voor 1 seconde en dan pas het gewone scherm. Vroeger was dit vloeiender. Nog iemand opgevallen?
Dit klopt er zijn heel veel mensen die zeflde ervaren ik ook :) 0.5 sec verschil,
sommige zeggen met opnieuw instellen van je fingerprint dat dat oplost sommige zeggen na hard reset :)
maar ik wacht nog even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Als er mensen zijn met install problemen van laatste kleine update :) verwijder je fingerprint probeer vervolgens opnieuw :) dat zal 100% helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door MrOsman op 26-12-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:55
Het is voor mij een lange zoektocht geweest naar een opvolger van mijn Galaxy S5 dual sim dankzij mijn wishlist en nav. dit topic deze besteld via Geekmaxi. Ik verwacht hem vrijdag oid. binnen.

Enkel kan ik mij niet verzoenen met de schermgrootte (had liever 5.1") maar verwacht toch dat dit een goeie upgrade zal zijn van mijn S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je apps naar de SD kaart verplaatsen? Bij de MotoG 3e generatie kan dat nog maar met een zeer beperkt aantal apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:07:
Kan je apps naar de SD kaart verplaatsen? Bij de MotoG 3e generatie kan dat nog maar met een zeer beperkt aantal apps.
Volgens mij van wat ik zo zie niet. Daarnaast vind ik het zelf met 64GB niet nodig ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F!sher
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 22:39
Vanochtend is mijn One plus one na ruim twee en een half jaar gesneuveld. Weer op zoek naar een 'betaalbare' telefoon (ik vind de huidige prijzen van +500 echt belachelijk). UItgekomen op de Xiaomi. Net de bestelling gedaan bij Geekmaxi dmv een tip op het forum. Ben benieuwd naar de ervaring van Xiaomi. Hoop dat ik er net zo tevreden mee kan zijn als de OPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
January 2018 Security Patch Reportedly Rolling out to Mi A1 Oreo Beta Testers link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Chris.nl schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:51:
January 2018 Security Patch Reportedly Rolling out to Mi A1 Oreo Beta Testers link
Dit is wel vreemd ja :) 1 iemand heeft dit gedeeld is vervolgens nieuws geworden alle andere testers zitten op 1 dec beta 4 en ook nog is laatste beta versie dit kan een teken zijn dat oreo update met oud en nieuw wordt uitgerold maar vreemde is dat Google pixel dit nog niet heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Eigenlijk had Xiaomi Redmi 5 Plus een Android One toestel moeten zijn met beetje goede specs :)

[ Voor 4% gewijzigd door MrOsman op 27-12-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:52
Chris.nl schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:51:
Goed om te lezen dat ze klaarblijkelijk wel 'op tijd' de maandelijkse patches van Google ontvangen.

Hoewel 'halverwege' de maand een rollout zo gek nog niet is, blijft het jammer dat ze achterlopen op Nexus updates. Maargoed, luxeprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
Kwam er per toeval achter dat er een knikje in de rand van de behuizing ter hoogte van de volumeknoppen zit. Mijn A1 is door z'n formaat in m'n broekzak iets verbogen.

Meer mensen die dit ervaren?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
@.NCK: ik heb dit bij mijn Redmi 4x, waarschijnljk ook deels door een val. Hij is bij de power button zo gebogen dat je net onder de telefoon door kunt kijken wanneer hij op zijn achterkant op een tafel ligt. Volgens mij is dit een bekend zwak punt bij dit ontwerp telefoons.

Ik heb gisteren een Mi A1 besteld, hopelijk komt deze voor het weekend binnen. Ik heb er meteen een Nilkin hard case bij besteld, hopelijk helpt dit om het toestel langer recht te houden.

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:41
Heb vandaag mijn A1 opgehaald en kreeg gelijk de grote 1gb systeemupdate binnen. Downloaden ging snel, maar zit nu al 45 minuten naar stap 2 (installeren) te kijken. Lijkt me idioot lang, iemand een idee wat nu te doen?

• MrOsman
flupke01 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:02:
Heb vandaag mijn A1 opgehaald en kreeg gelijk de grote 1gb systeemupdate binnen. Downloaden ging snel, maar zit nu al 45 minuten naar stap 2 (installeren) te kijken. Lijkt me idioot lang, iemand een idee wat nu te doen?
Heb je nog steeds hetzelfde scherm? opnieuw opstarten nogmaals proberen
Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's