Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Thralas schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:06:
[...]

Ik had zelf al iets vergelijkbaars geprobeerd: je kunt vanuit Magisk Manager boot.img laten patchen, die kun je vervolgens direct flashen naar de juiste partitie, boot_a of boot_b (zie fastboot getvar current-slot). Maar dat was de verkeerde Magisk-build, dus het werkte (nog) niet.
Dit werkt binnenkort inderdaad, maar enkel als je al geroot bent. Dus dan hoef je alleen eenmalig Magisk te flashen via TWRP en daarna kun je alles met Magisk Manager regelen.

Zojuist nieuwste OTA geinstalleerd en Magisk opnieuw geflashed via TWRP. Werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35
Modbreak:Berichten met betrekking tot rooten & Custom ROM's mogen voortaan in: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBDscience
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2022
mokumsgabbertje schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 09:34:
sinds drie weken de xiaomi mi a1 in bezit, en sinds het begin wifi problemen,het toestel kan officieel overweg met 2.4 en 5.0 Ghz, na telefoontje met Ziggo tech desk mijn wifi signaal laten splitsen en logt nu probleemloos in op 2.4Ghz kanaal, maar weigert het veel snellere 5.0 Ghz, hij verbindt,zegt connected,no internet, een vriend van mij heeft de zelfde problemen met dit toestel,iemand anders ook? en weet iemand misschien waarom het geen 5.0 Ghz wil accepteren, toestel problemen of ziggo wifi modem problemen ?? bij voorbaat dank
Ik heb mijn A1 vandaag pas in gebruik genomen, en inderdaad, de 5Ghz wifi kapte er steeds mee tijdens de Google sync backup terugzetten (whatsapp etc). Nadat ik het 5Ghz eruit had geknikkerd verliep alles voorspoedig. :/

Ik heb vanavond een hele tijd met instellingen gespeeld, om Google search (Oke Google of het microfoontje) terugkoppeling te laten geven door middel van Text-To-Speach (TTS Engine), wanneer je vraagt: Wat is de hoogste berg van Nederland?

Mijn Oneplus X leest dan met vrouwenstem voor dat het de Vaalserberg is, met mijn nieuwe A1 krijg ik deze functie maar niet aan de praat (TTS na Googlezoekopdracht): is dit een nadeel van Android One of heb ik ergens een instelling over het hoofd gezien?

[ Voor 22% gewijzigd door CBDscience op 07-11-2017 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:40
Ik heb de A1 nu een week in gebruik en ben aardig tevreden! Hiervoor had ik een Mi3S, die toch wel erg begon na te laten.

Hoewel ik niet zo'n hele fan van MIUI was, moet ik zeggen dat ik sommige features toch wel "mis" nu ik AndroidOne heb. De mogelijkheid om een app dubbel te kunnen gebruiken (dual app?) was toch wel erg fijn. Nu moet ik daar een aparte app voor downloaden, die natuurlijk weer vol met reclame zit :').

Vooralsnog heb ik geen problemen met 5GHz netwerk thuis. Wat ik wel merk is dat met regelmaat de verbinding met m'n chromecast verbroken wordt met bijv. Netflix, dan moet ik de app weer killen, opnieuw starten, e.d. Ik ben er nog niet achter of dit nu komt door de A1 of door het netwerk bij mijn thuis.

Oh en van een kant is die fingerprint reader op de achterkant erg fijn, want je hebt bijna altijd je wijsvinger op die plek ... maar aan andere kant heb je ook wel eens je handen in je zak naast je GSM en dan unlock je hem per ongeluk :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
De_Bastaard schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:28:
Hoewel ik niet zo'n hele fan van MIUI was, moet ik zeggen dat ik sommige features toch wel "mis" nu ik AndroidOne heb. De mogelijkheid om een app dubbel te kunnen gebruiken (dual app?) was toch wel erg fijn. Nu moet ik daar een aparte app voor downloaden, die natuurlijk weer vol met reclame zit :').
Probeer eens: Google Play: Island

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ik zit te denken om een nieuwe telefoon aan te schaffen omdat mijn Oneplus One helaas steeds meer kuren krijgt.

Ik twijfel heel erg tussen de Mi A1 en de Redmi Note 4
Ik heb totaal geen ervaring met MIUI en kom van een custom ROM af (Android 7.1.2). Zijn beide modellen geschikt om eventueel een custom ROM te installeren?

De Note 4 heeft een accu met meer capaciteit, voor mij is dit niet heel erg belangrijk aangezien ik altijd wel bij een stopcontact in de buurt zit. Het gaat me meer om dat ik mocht in geval van de Note 4, MIUI niks voor mij zijn dat ik naar een Android ROM kan.

Welke verschillen moet ik nog meer rekening mee houden? Sowieso wil ik voor de global versie gaan, zit nu bij Simpel maar sluit niet uit dat ik in de toekomst band 20 nog ga zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Voor de Redmi Note 4 heb je in ieder geval een official LineageOS rom. Verder volg ik het niet echt meer, maar je zou hier even kunnen kijken: https://forum.xda-developers.com/redmi-note-4

Voor de Mi A1 zijn geen custom roms.

Het grootste verschil is de behuizing denk ik. De Mi A1 voelt meer luxe. Als ik me niet vergis is de behuizing van de Redmi deels van kunststof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Sinds gisteren ook eigenaar van deze telefoon; ben er erg tevreden mee!

Hij voelt absoluut niet aan als 'budgettelefoon'. Uitstraling is erg luxe, de snelheid van het systeem is ook dik in orde. Ik kom van een S6 af en dit is een grote stap vooruit :)

Bereik is ook erg goed! Op plekken waar ik met mijn S6 net aan 4G had, heb ik nu vol bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemur Enge
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-08 19:43
Ik merk als mijn Mi A1 op stil staat en iemand mij gebeld heeft dat na het opgehangen het geluid automatisch wordt aangezet.

Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 9% gewijzigd door Hemur Enge op 10-11-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaaptje
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09-2023
Oeps foute topic, iemand die weet waar de delete knop staat.

[ Voor 94% gewijzigd door schaaptje op 10-11-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:45
Blowhoofd schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 02:40:
[...]

Ik heb mijn A1 vandaag pas in gebruik genomen, en inderdaad, de 5Ghz wifi kapte er steeds mee tijdens de Google sync backup terugzetten (whatsapp etc). Nadat ik het 5Ghz eruit had geknikkerd verliep alles voorspoedig. :/

Ik heb vanavond een hele tijd met instellingen gespeeld, om Google search (Oke Google of het microfoontje) terugkoppeling te laten geven door middel van Text-To-Speach (TTS Engine), wanneer je vraagt: Wat is de hoogste berg van Nederland?

Mijn Oneplus X leest dan met vrouwenstem voor dat het de Vaalserberg is, met mijn nieuwe A1 krijg ik deze functie maar niet aan de praat (TTS na Googlezoekopdracht): is dit een nadeel van Android One of heb ik ergens een instelling over het hoofd gezien?
Hoe vind je de telefoon in vergelijking tot de Oneplus X?
Mijn vriendin zoekt een opvolger voor haar OPX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeksemad
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11-2023
Drossie schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:07:
[...]
Ik heb zelf de zwarte versie nu ong 2 weken in gebruik. Hij zal in vergelijking met de OPX groter aanvoelen mede door de grote van het scherm. 5.5'' (MiA1) > 5 '' (OPX)
Ik heb zelf niet de OPX in gebruik gehad maar qua feeling zal die er niet naar mijn mening onderdoen dan de OPX.
Voordeel is het AndroidOne waarbij je bijna zeker weet dat de telefoon lang updates krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Hoeksemad schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:42:
[...]

Ik heb zelf de zwarte versie nu ong 2 weken in gebruik. Hij zal in vergelijking met de OPX groter aanvoelen mede door de grote van het scherm. 5.5'' (MiA1) > 5 '' (OPX)
Ik heb zelf niet de OPX in gebruik gehad maar qua feeling zal die er niet naar mijn mening onderdoen dan de OPX.
Voordeel is het AndroidOne waarbij je bijna zeker weet dat de telefoon lang updates krijgt.
Kan je de camera vergelijken? En batterijduur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Drossie schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:07:
[...]

Ik denk juist dat de telefoon heel anders in de hand ligt. De OPX heeft veel weg van het klassieke iPhone 4 design, wat een erg goed design is qua gevoel in de hand. De rechte hoeken maken dat de OPX erg goed vast te houden is. De Mi A1 heeft dit niet en is verder erg glad, wat resulteert in een telefoon die je niet makkelijk vasthoudt, omdat je vingers er minder makkelijk grip op vinden. Mijn moeder heeft de OPX, dus ik heb hem regelmatig in mijn handen en vind het altijd een erg geslaagd ontwerp! Nu ik de Mi A1 heb, vind ik al het ronde wel wat jammer, maar ook wel erg prettig zacht in je handen. Iets meer grip is wel wenselijk, dus een hoesje of skin kan een oplossing zijn. Niet voor mij helaas, want ik hou van zo clean mogelijk.

Verder: het is zeker een upgrade van OPX naar Mi A1, zowel qua hard- als software. De OPX is qua internals grotendeels gelijk aan de OPO, waar ik vandaan kom. In vergelijking met de OPO, vind ik de Mi A1 een erg goede opvolger op nieuwere software en een nog schonere Androidervaring. Ik raad de overstap op dit vlak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 13:49
Ik heb sinds een kleine week de black global via geekbuying gekocht. De systeemupdate doorgevoerd maar nog steeds crapy 4G ontvangst.
Via app (LTE Discovery) eens bereik gescand: enkel connectie via band B3!! Volgens specs was B20 ook aanwezig.
Iemand raad?! :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 14:13

KrazyJay

@Bridelance Terugsturen?

Op de FB-pagina van 小米香港 (Xiao Mi Hong Kong) wordt gezegd dat vanaf morgen Android 8 op Mi devices wordt uitgerold, wel gefaseerd.

[ Voor 9% gewijzigd door KrazyJay op 13-11-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-07-2024
Bridelance schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:17:
Ik heb sinds een kleine week de black global via geekbuying gekocht. De systeemupdate doorgevoerd maar nog steeds crapy 4G ontvangst.
Via app (LTE Discovery) eens bereik gescand: enkel connectie via band B3!! Volgens specs was B20 ook aanwezig.
Ligt het misschien aan je provider? Ik zelf heb Tele2 en Ben en nergens last va, op straat gewoon goede 4G ontvangst,dus band B20 zit er wel degelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
kan nergens verder vinden dat ze 8 gefaseerd uit gaan rollen.
Zie alleen maar dat MIUI 9 word uitgerold .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
KrazyJay schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:31:
Op de FB-pagina van 小米香港 (Xiao Mi Hong Kong) wordt gezegd dat vanaf morgen Android 8 op Mi devices wordt uitgerold, wel gefaseerd.
Gaat dat dan over Mi devices met MIUI of specifiek over de Mi A1?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Niet specifiek voor de A1, MIUI wordt benoemd. Maar het feit dat Xiaomi begint met het uitrollen van Android 8, wilt wel zeggen dat ze dus met Android 8 bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Afhankelijk van je locatie kan er soms een andere band gebruikt worden. Ik zag ergens in een topic een overzicht van LTE-masten van providers met op welke band ze uitzenden. Als je dan zeker weet dat een mast uitzend op band 20 en jij hebt het niet dan is het geen global versie. Alhoewel me dat vrij stug lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:44
Bij mijn exemplaar stond er op de zijkant van de doos "Global Version" aangegeven. Staat dat er bij jou ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij welke provider zit je?
Ik zit bij Ben (T-mobile netwerk) en die maakt volgens mij geen gebruik van band 20, daar heb ik de hele tijd band 3.
Ik heb net een Vodafone sim in mijn toestel gedaan en die maakte verbinding met band 20.
Dus het hangt zeker af van je provider en welke banden die gebruikt, als die geen band 20 gebruikt dan zul je dit ook niet zien op je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
Ik ben na 1,5 jaar wel klaar met de ROM opslag van mijn Huawei P9 Lite vanwege de 16GB ROM.
Continue apps verwijderen om nieuwere apps te kunnen installeren moet tot het verleden horen.
Daarom ben ik aan het kijken naar een nieuwe telefoon en Xiaomi springt er wel uit qua bang for buck.

Wat me een beetje tegenhoudt zijn o.a. de verhalen in dit topic. Dat bijvoorbeeld een model geen 4G heeft via GeekBuying. Of dat er issues zijn met 5GHz.
Want als me 1 ding erg goed bevalt aan mijn huidige Huawei is dat alles werkt en ik nog nooit een hapering heb ervaren. Oftewel erg tevreden behalve ROM opslag.

Wie kan mij objectief overtuigen?
Wat mij aanstaat:
- Van 3GB RAM naar 4GB RAM;
- Van 16GB ROM naar 64GB RAM;
- Dubbele camera;
- Van 5,2" naar 5,5";
- Android One.

[ Voor 1% gewijzigd door Roodey op 14-11-2017 22:51 . Reden: Schermgrootte ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Roodey
Ik heb precies hetzelfde. Gebruik nu een One M8 van HTC. Telefoon is nog rap genoeg voor wat ik wil doen, alleen ROM opslag is met 16 GB gewoon huilen. Telkens maar bezuinigen op geinstalleerde apps, verwijderen wat je verwijderen kan, ik ben er wel een beetje klaar mee.

Het 4G probleem wat je beschrijft is denk ik puur een ding van GeekBuying. Alleen in de titel van het product staat wel dat het om de "Official Global Version" gaat.
Wellicht dat anderen hier wat meer over kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 00:24:
@Roodey
Ik heb precies hetzelfde. Gebruik nu een One M8 van HTC. Telefoon is nog rap genoeg voor wat ik wil doen, alleen ROM opslag is met 16 GB gewoon huilen. Telkens maar bezuinigen op geinstalleerde apps, verwijderen wat je verwijderen kan, ik ben er wel een beetje klaar mee.

Het 4G probleem wat je beschrijft is denk ik puur een ding van GeekBuying. Alleen in de titel van het product staat wel dat het om de "Official Global Version" gaat.
Wellicht dat anderen hier wat meer over kunnen vertellen.
Ik heb al meermaals gelezen dat er maar 1 versie is van de telefoon.
Ik heb op gsmarena jouw One M8 even vergeleken met de A1.
De A1 ondersteunt alle 4G banden die de M8 ook ondersteunt. Hij ondersteunt er zelfs meer.
Dus als je nu geen problemen ervaart, zou dat zeker niet mogen met de A1.

Dat geldt eveneens voor de P9 Lite.

https://www.gsmarena.com/...Phone3=7983#global,emea,*

Xiaomi A1: LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 38(2600), 40(2300)
One M8: LTE band 3(1800), 7(2600), 8(900), 20(800)
P9 Lite: LTE band 1(2100), 3(1800), 7(2600), 8(900), 20(800)

[ Voor 8% gewijzigd door Drossie op 15-11-2017 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drossie schreef op woensdag 15 november 2017 @ 01:34:
[...]

Ik heb al meermaals gelezen dat er maar 1 versie is van de telefoon.
Ik heb op gsmarena jouw One M8 even vergeleken met de A1.
De A1 ondersteunt alle 4G banden die de M8 ook ondersteunt. Hij ondersteunt er zelfs meer.
Dus als je nu geen problemen ervaart, zou dat zeker niet mogen met de A1.

Dat geldt eveneens voor de P9 Lite.

https://www.gsmarena.com/...Phone3=7983#global,emea,*

Xiaomi A1: LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 38(2600), 40(2300)
One M8: LTE band 3(1800), 7(2600), 8(900), 20(800)
P9 Lite: LTE band 1(2100), 3(1800), 7(2600), 8(900), 20(800)
Ik ervaar geen problemen met de M8 qua 4G netwerken. Ik gebruik 4G van Tele2 en die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 13:49
koesie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:22:
[...]

Bij welke provider zit je?
Ik zit bij Ben (T-mobile netwerk) en die maakt volgens mij geen gebruik van band 20, daar heb ik de hele tijd band 3.
Ik heb net een Vodafone sim in mijn toestel gedaan en die maakte verbinding met band 20.
Dus het hangt zeker af van je provider en welke banden die gebruikt, als die geen band 20 gebruikt dan zul je dit ook niet zien op je toestel.
Ik zit bij Proximus, België dus. Deze zouden vooral B3 en B20 gebruiken ... maar mijn toestel lijkt dus B20 niet leuk te vinden ... :(

Net eens op doosje en in boekje gekeken, lijkt de global te zijn :/ Kun je dit ook ergens aan het toestel zelf zien?

[ Voor 8% gewijzigd door Bridelance op 15-11-2017 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

@Bridelance Je zou eens een ticket kunnen openen bij Xiaomi?

Ik heb zelf mijn toestel van Xiaomi zelf laten komen, van de site van HongKong. Ik zit zelf ook op Proximus, en zelfs op dit moment maakt de telefoon gebruik van B20 (te zien in de app LTE Discovery). Ik hoor ook goede verhalen van de site van Banggood. Zorg even dat je alle updates op de telefoon hebt staan, en als het dan nog niet werkt, gewoon terugsturen en ergens anders bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Wellicht domme vraag, maar ik heb gisteren op YouTube de verbeteringen van MIUI 9 gezien.
Daarin is een soort van ALT + TAB geïmplementeerd, door 2x te tikken op taakbeheer button.
Zit dat ook op de Mi A1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Roodey schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:10:
Wellicht domme vraag, maar ik heb gisteren op YouTube de verbeteringen van MIUI 9 gezien.
Daarin is een soort van ALT + TAB geïmplementeerd, door 2x te tikken op taakbeheer button.
Zit dat ook op de Mi A1?
Dat weet ik niet zeker. Maar als ik mij niet vergis is dit een standaard Android feature. Ik heb het in ieder geval ook al een tijdje op mijn OnePlus One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:22

Locke_

Iron within, Iron Without!

Ik heb nu een Redmi note 3 special edition (2/16GB) en daarvan heb ik nu te vaak dat het geheugen vol zit. Ik heb er al een SD inzitten maar het wil gewoon niet naar mijn zin.

Ik wil daarom volgende maand een A1 gaan kopen, qua specs zou deze naast meer RAM alleen net even iets sneller moeten zijn al lees ik daar wat gemengde reviews over. Heeft hier iemand wat meer ervaring met beide telefoons?

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodey
rens-br schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:13:
[...]

Dat weet ik niet zeker. Maar als ik mij niet vergis is dit een standaard Android feature. Ik heb het in ieder geval ook al een tijdje op mijn OnePlus One.
Thx, je hebt gelijk. Vanaf Android 7.
https://www.thurrott.com/...p-quickly-switch-two-apps

Edit:
LOL, mijn Huawei heeft ook Android 7. Daar werkt het ook. Je moet maar weten dat het er in zit zeg :9~

[ Voor 12% gewijzigd door Roodey op 15-11-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-12-2021
Iemand al gelukt om te casten. Ik krijg de functie niet aan de praat.
Met mijn redmi4x en 4a werkt het wel.
Ik probeer te casten naar mijn shield tv met mi A1, maar dat wil maar niet lukken. Zonder gebruik van derde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Geen problemen met casten naar mijn Philips TV.

• Wessel0077
Hier met base.be abbo getest en lte Discovery heb band 3 in de tuin, en naar het centrum van de stad gaf ie band 20 aan.

PS casten lukt nu ook, lag denk ik aan de shield.

[ Voor 16% gewijzigd door Wessel0077 op 16-11-2017 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5070daan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 14:20
Net perongelijk tegen een kachel aan gelopen met de telefoon in de broekzak... Glas van de camera kapot!
Iemand ervaring met garantieregeling van geekbuying? Moet hij opgestuurd worden of vinden ze ergens in NL waar hij gemaakt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:34
5070daan schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:34:
Net perongelijk tegen een kachel aan gelopen met de telefoon in de broekzak... Glas van de camera kapot!
Iemand ervaring met garantieregeling van geekbuying? Moet hij opgestuurd worden of vinden ze ergens in NL waar hij gemaakt kan worden?
Ik denk dat je kan fluiten naar garantie. Het is de schuld van de gebruiker. Daar zit geen garantie op. En vooral bij geekbuying niet of gearbest.

Denk dat ze misschien kleine vergoeding geven bij reparatie. Maar die is voor de gebruiker de last.

En wordt opsturen naar dichtbijzeide plek is denk ik Italië of Spanje als ze überhaupt dat doen.

Even opgezocht:
"Warranty InformationGeekBuying offers 1 year warranty for Consumer Electronic products and so on (RC quadcopter is not in the scope of this warranty).

If items of the above categories are faulty for non-artificial reasons within one year warranty (counting from the date of arrival), customers can send the items back for free repair.

Dis-assemble, misuse, drop, waterlog or any other artificial factors to cause the damage of item are not in the scope of this warranty.

GeekBuying will be in charge of all the repair handling fees and non-artificial defective component replacement charges (this free repair rule does not apply to motherboard & screen)v

[ Voor 39% gewijzigd door theduke1989 op 19-11-2017 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik denk ook dat garantieregeling in dit geval een misplaatst woord is. Je kan het beter hebben over reparatieservice, ergens denk ik dat @5070daan dit ook bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5070daan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 14:20
Klopt @Chris.nl, @theduke1989 ik ben natuurlijk niet te beroerd om er iets voor te betalen.
Als ik dat bericht lees kan ik dus bijna fluiten naar enige service vanuit geekbuying.
Het moet gewoon gefixed worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:34
Denk dat ze volle prijzen vragen dan. Beter koop je zelf een scherm €20,- want de digitizer werkt gewoon wel goed. En dan voor 2 tientjes laten fixen. Bij hun ben je denk ik rond de 100,- kwijt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Duke: Het scherm is niet kapot, het glas van de camera als ik het goed lees.

Daan: kosten van terugsturen naar China, het laten repareren, als ze dat al willen doen bij Geekbuying is het denk ik niet waard. Ik kan het glas niet als los onderdeel vinden, maar er zijn wel nieuwe achterkantjes te koop voor de Mi 5X/Mi A1. Wellicht kun je een seller op Aliexpress vragen of daar het glas bij zit. Kwestie van achterkant vervangen en je bent ook klaar. :)

[ Voor 242% gewijzigd door Frietsaus op 19-11-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:52
Nu een dikke maand de A1 in bezit. Heb twee problemen die af en toe optreden

Proximity sensor lijkt niet altijd te werken bij telefoongesprekken . Af en toe is gewoon het scherm aan als ik de telefoon tegen mijn oor houd en druk dan per ongeluk met mijn oor op het scherm en zet zo iemand in de wacht... Gisteren een app erop gezet om het te fixen... Nu even opletten of het permanent weg is.

Ander probleem dat het scherm zwart is na actief maken met fingerprint. De toetsen buiten het scherm (back home etc) lichten wel op maar met geen mogelijkheid gaat het scherm aan. Een screenshot werkt gewoon met de combi wat me zoveel zegt dat android gewoon echt actief is en er ook niet gelocked is. Enkel opnieuw opstarten werkt dan

Wie heeft ook last van 1 van deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
jack_ schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:33:
Proximity sensor lijkt niet altijd te werken bij telefoongesprekken . Af en toe is gewoon het scherm aan als ik de telefoon tegen mijn oor houd en druk dan per ongeluk met mijn oor op het scherm en zet zo iemand in de wacht... Gisteren een app erop gezet om het te fixen... Nu even opletten of het permanent weg is.
Dat gaf mijn moeder ook al aan. Ik dacht dat ze weer moeilijk aan het doen was. :P (Ze is niet zo heel erg handig) Welke app heb je gebruikt om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
zzzBedmanzzz schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:13:
[...]

Het kompas werkt ook goed en snel (een van de grootste redenen waarom ik niet voor een Moto G5 variant ben gegaan, aangezien die geen magnetometer heeft).

[...]
Ik kan niet zoveel terugvinden over het kompas / de magnetometer. Op een aantal (niet officiële) sites staat electronic compass of magnetometer bij de specs, op de website van Xiaomi niet en ook bij de specs in deze topic staat dit niet vermeld. Kan iemand bevestigen dat een kompas / magnetometer sensor op dit toestel aanwezig is? Het is voor mij ook de reden om niet de Moto G5s Plus aan te schaffen, maar naar dit toestel te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
jack_ schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:33:
Ander probleem dat het scherm zwart is na actief maken met fingerprint. De toetsen buiten het scherm (back home etc) lichten wel op maar met geen mogelijkheid gaat het scherm aan. Een screenshot werkt gewoon met de combi wat me zoveel zegt dat android gewoon echt actief is en er ook niet gelocked is. Enkel opnieuw opstarten werkt dan

Wie heeft ook last van 1 van deze problemen?
Heb je 'actieve display' aan staan?
Er zit nog een bug in die optie; dat ie zwart beeld geeft na unlocken tijdens een melding. Enkel te verhelpen met opnieuw opstarten.
snarf schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:55:
Kan iemand bevestigen dat een kompas / magnetometer sensor op dit toestel aanwezig is?
Aanwezig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack_
Chris.nl schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:48:
[...]

Heb je 'actieve display' aan staan?
Er zit nog een bug in die optie; dat ie zwart beeld geeft na unlocken tijdens een melding. Enkel te verhelpen met opnieuw opstarten.

[...]
Ja die heb ik aan staan. Is ook wel handig. Bij de moto x play was het nog handiger want dan werd het scherm ook actief wanneer je het scherm tapte. Dat mis ik nu wel. Zeker als deze feature nog eens uit moet...
rens-br schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:18:
[...]

Dat gaf mijn moeder ook al aan. Ik dacht dat ze weer moeilijk aan het doen was. :P (Ze is niet zo heel erg handig) Welke app heb je gebruikt om het op te lossen?
Google Play: Proximity Sensor Reset/Repair

Geen idee of het echt werkt. Leek me beetje vage app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
jack_ schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:08:
[...]

Ja die heb ik aan staan. Is ook wel handig. Bij de moto x play was het nog handiger want dan werd het scherm ook actief wanneer je het scherm tapte. Dat mis ik nu wel. Zeker als deze feature nog eens uit moet...

[...]

Hoeft niet perse uit, tenminste als je telkens wacht totdat die melding verdwenen is alvorens te unlocken... Maar of dat nou een oplossing is... Hopen dat de volgende update snel komt en die bug daarmee geplet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
jack_ schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:08:
[...]

[...]

Dat tappen om te ontwaken vind ik bij mijn Oneplus One zo fijn. Dat zal toch in te bouwen moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
rens-br schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:18:
[...]

App lost het probleem helaas niet op. Heb er nog steeds last van...

Verder niemand met het probleem van een actief scherm bij het bellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Na weken wachten heb ik ook mijn eigen Mi A1 om uitgebreid te testen. Vanaf nu mag ik hier ook als gebruiker gaan posten.
jack_ schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:52:
[...]

App lost het probleem helaas niet op. Heb er nog steeds last van...

Verder niemand met het probleem van een actief scherm bij het bellen?
Ik zal dit in de gaten houden als ik de telefoon vanaf woensdag in gebruik zal nemen. Een ingebouwde nabijheidssensor zou dit moeten voorkomen. De Mi A1 gebruikt daarvoor de LTR579 ALSPS. De Mi6 maakt gebruik van een TMD2620 PROX. Wellicht is de ene beter dan de ander. Het kan ook zijn dat de drivers niet 100% in orde zijn van de Mi A1.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

En er is weer een update van (in mijn geval) 466.9MB. "November 2017 security update from Google". Toch lekker dat het allemaal op de achtergrond loopt met die A/B partities, alleen eventjes herstarten zoals elke andere herstart en het is klaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
KrazyJay schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:17:
En er is weer een update van (in mijn geval) 466.9MB. "November 2017 security update from Google". Toch lekker dat het allemaal op de achtergrond loopt met die A/B partities, alleen eventjes herstarten zoals elke andere herstart en het is klaar. :)
Hmm vreemd, ik heb gisterenavond de laatste patches geïnstalleerd met updates uit oktober.
Ik heb het zojuist gecontroleerd en ik kan hem nu ook updaten.

@Drossie Deze is afkomstig van Gearbest. Normaal gesproken bestel ik mijn Xiaomi smartphones bij iBuygou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

@Kiswum Zo vreemd is dat niet hoor. Die update wordt pas rond de 15e van de maand beschikbaar gesteld, dan wordt er nog intern geknutseld en getest, en dan komen ze beschikbaar voor mensen zoals jij en ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik ben nu de update van November aan het downloaden... Dus per heden is die gewoon beschikbaar.
- edit - blijkbaar ben ik spuit 11

[ Voor 16% gewijzigd door Chris.nl op 21-11-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marc-
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 21:39
Chris.nl schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:38:
Ik ben nu de update van November aan het downloaden... Dus per heden is die gewoon beschikbaar.
- edit - blijkbaar ben ik spuit 11
Wel apart dat hij bij mij (nog) niet beschikbaar is :?

Edit: op 24 november is deze alsnog beschikbaar gekomen

[ Voor 8% gewijzigd door -Marc- op 26-11-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
-Marc- schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:40:
[...]

Wel apart dat hij bij mij (nog) niet beschikbaar is :?
Bij mij ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Bij mij is hij aan het downloaden 1079.4 MB

M!_Update

[ Voor 66% gewijzigd door koesie op 21-11-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaaptje
Hier is hij aan het downloaden wel maar 466.9mb groot bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 19:23
Bij mij ook aan het downloaden > 1000 MB. Vreemd die verschillen in omvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
Hier ook 1079mb. Aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
schaaptje schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:59:
Hier is hij aan het downloaden wel maar 466.9mb groot bij mij.
Hier zelfde size. Komen in dit soort dingen ook fixes mee voor proximity issues of dat het scherm uit gaat? Na de update had ik er even geen last. Met bellen gingen het scherm netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
bij mij ook 466.9 MB net binen gehaald en loopt soepeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:49
zie ook nog geen update laatste is van 1 Oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Chris.nl schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:13:
[...]

Hoeft niet perse uit, tenminste als je telkens wacht totdat die melding verdwenen is alvorens te unlocken... Maar of dat nou een oplossing is... Hopen dat de volgende update snel komt en die bug daarmee geplet wordt.
Volgens mij werkt ambiant display nu bugloos. Heb een goed avondje zitten appen en tekens tijdens de melding het toestel unlocked met vingerafdruk. Geen enkel "black screen" mogen ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Het individueel melden dat de update al binnen is (of nog niet) voegt niet heel erg veel toe. Bespreken wat er verbeterd / veranderd is mag natuurlijk wel gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaaptje
Wat ik merk na de november update is dat mijn batterij extreem rap zakt in vergelijking met voor de update.
https://drive.google.com/...g1O3TRZ45yMLEZuNB7KuJHAZV
Vooral het android systeem en wifi staat hoog,de vlakke zone was s'nachts zonder wifi aan heb ik maar 1% verloren.
De neerwaartse lijn is in 4uur maar bijna geen gebruik juist enkele mails gelezen en paar whatsapp berichten.
screen on time staat op 1u19 min.
android-systeem geeft een verbuik van 1397mAh
wifi 769mAh wat ook een stuk hoger is dan vroeger
scherm maar 178mAh

Wat wel terug werkt na de update is de smart cover mode dit ging niet meer met de laatste update, nu nog oplossing vinden voor de batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hier met de november patch nog 72% accu over na 3u25min sot. Alles normaal / prima dus, geen root gewoon stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaaptje
Ik haal dit nooit, hoeveel verbruik geeft je android systeem en wifi? :?
Kheb precies het idee dat er iets aanligt die veel verbruikt maar geen idee wat.
Is hier ook stock/en zonder root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
schaaptje schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:11:
Ik haal dit nooit, hoeveel verbruik geeft je android systeem en wifi? :?
Kheb precies het idee dat er iets aanligt die veel verbruikt maar geen idee wat.
Is hier ook stock/en zonder root
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uGlvwmDokX6AOtrOvJZLTcFI/full.png

WiFi verbruik staat niet op de kaart, terwijl ik toch een vrije dag heb en zo'n beetje constant thuis=WiFi ben geweest.

Ik gebruik trouwens geen facebook, snapshizzle oid qua social apps, misschien dat je de oorzaak bij één van die apps mag zoeken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiswum
Als ik de gehele dag benchmarks draai, dan heb ik een SOT van zo'n 6 uur en dan houd ik ongeveer 40% accu over. De telefoon was verbonden met wifi, maar er zit geen simkaart in. Daarin kan het probleem dus ook liggen: slecht ontvangst is funest voor je accu.

[ Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 22-11-2017 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Ik heb nu een SOT van 4 uur en 34 minuten en nog 42% over, met de November update.
Dus geen batterij issue voor mij.
Sowieso is het uithoudingsvermogen van dit toestel iets waar ik erg blij mee ben.
De dag red ik tot nu toe elke keer.

• schaaptje
Vandaag heb ik met 20 min SOT, geen mobile internet juist wifi aan maar 65 % meer over.
Vooral terug android systeem die veel opslorpt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BXdGTFODyCzAJGwzxoQXAvI3/medium.png
Kunnen jullie eens controleren of ik iets extra heb bij bijgeleverde pakketten onder het android systeem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3CGvmWUAwuZV4NoqJgsdh04G/medium.png
en
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BhkbpJf5MnxPBY4x18UJE5mo/medium.png

Alvast bedankt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• David13
Ondanks dat het bij mij in een andere volgorde staat zie ik geen verschillen.

Heb je al een factory reset geprobeerd?

• koesie
  • Niet online
Na ruim 25 uur gebruik zonder tussendoor op te laden zit ik op 6h30m SOT.
Waarvan ruim twee uur met Waze en flitsmeister aan, voornamenlijk wifi connectie.
Gemiddeld gebruik voor mij (altijd lastig te bepalen wat dit precies is) en ik zit nu op 13% accu.

Dit is voor mij echt top, met mijn vorige toestel (OPX) kon ik echt niet het einde van de dag halen zonder tussendoor op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:58
Wie push er nu ota updates naar deze; Xiaomi of Google?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Doane schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:21:
Wie push er nu ota updates naar deze; Xiaomi of Google?
Xiaomi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Aha. Dus Google de security-updates en Xiaomi de upgrades van Android? Ik dacht/hoopte dat bij One alles door Google gedaan zou worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Doane schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:17:
[...]

Aha. Dus Google de security-updates en Xiaomi de upgrades van Android? Ik dacht/hoopte dat bij One alles door Google gedaan zou worden.
Zoals ik het heb begrepen levert Google de security-updates / upgrades aan Xiaomi, die verwerkt er nog de eigen apps in (zoals de ir-afstandsbediening) en pushed de OTA's. Er is dus zeker een goede samenwerking tussen Google en de fabrikanten binnen het AndroidOne programma. Je mag regelmatige security-updates en 2 grote Android upgrades verwachten, maar er staat bijvoorbeeld nergens zwart op wit dat regelmatig 'maandelijks' betekend (al is dit in de praktijk vooralsnog wel zo).

Kortom het is net geen Nexus verhaal, maar het komt dicht in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Chris.nl schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:26:
[...]

Zoals ik het heb begrepen levert Google de security-updates / upgrades aan Xiaomi, die verwerkt er nog de eigen apps in (zoals de ir-afstandsbediening) en pushed de OTA's. Er is dus zeker een goede samenwerking tussen Google en de fabrikanten binnen het AndroidOne programma. Je mag regelmatige security-updates en 2 grote Android upgrades verwachten, maar er staat bijvoorbeeld nergens zwart op wit dat regelmatig 'maandelijks' betekend (al is dit in de praktijk vooralsnog wel zo).

Kortom het is net geen Nexus verhaal, maar het komt dicht in de buurt.
Top, dank!

Had het zelf ook kunnen vinden:
Also, Xiaomi ultimately controls software updates on the Mi A1. Google promised “timely updates” for the device, but it’s Xiaomi that gets the final say on when OTAs go out. Case in point, the Mi A1 will get Oreo by the end of the year, which is not exactly fast (but still miles better than what budget phones typically get).
https://www.androidauthor...phone-android-one-798787/
Although the Mi A1 is a part of the Android One initiative, Xiaomi will be handling the updates.
https://www.androidcentral.com/xiaomi-mi-a1-preview

:)

[ Voor 32% gewijzigd door Doane op 25-11-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Zijn er mensen die last hebben van gebogen telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Google maar op "Xiaomi Mi A1 bend test".... Hij is dus stuk te krijgen.

Heb er zelf onder relatief bijzondere omstandigheden geen last van, telefoon zit in de broekzak tijdens fysieke incidenten (werkgerelateerd) nog geen verbuiging waargenomen.

Dus ik denk dat er weinig aan de hand is als je hem niet in de kontzak doet en erop gaat zitten, maar wellicht is het een relatief slap ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunthon
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik ben op zoek naar een dual sim telefoon waarbij beide sims tegelijkertijd tenminste 3g hebben (dual sim dual 3g capable). Dat schijnt nogal een dingetje te zijn (meeste dual sims hebben op 1 sim 4g of 3g, op 2e sim dan 2g).

Volgens 1 bericht zou de A1 inderdaad "dual 3g capable" zijn en mijn vraag is dus of iemand hier dat kan bevestigen?! Zo ja, dan zou dat de A1 voor mij reuze interessant maken, te meer daar andere "dual 3g capable" telefoons stukken duurder zijn (zo rond de 600 euro of meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
Sunthon schreef op zondag 26 november 2017 @ 07:13:
Ik ben op zoek naar een dual sim telefoon waarbij beide sims tegelijkertijd tenminste 3g hebben (dual sim dual 3g capable). Dat schijnt nogal een dingetje te zijn (meeste dual sims hebben op 1 sim 4g of 3g, op 2e sim dan 2g).

Volgens 1 bericht zou de A1 inderdaad "dual 3g capable" zijn en mijn vraag is dus of iemand hier dat kan bevestigen?! Zo ja, dan zou dat de A1 voor mij reuze interessant maken, te meer daar andere "dual 3g capable" telefoons stukken duurder zijn (zo rond de 600 euro of meer).
ik gebruik twee sims,geen sd kaartje,allebei de sims 3 en of 4 G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunthon
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
mokumsgabbertje schreef op zondag 26 november 2017 @ 08:18:
[...]

Dat is wat ik graag wilde weten _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Laatst online: 19:26
mokumsgabbertje schreef op zondag 26 november 2017 @ 08:18:
[...]

Hier ook met Vodafone en Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Chris.nl schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:17:
Google maar op "Xiaomi Mi A1 bend test".... Hij is dus stuk te krijgen.

Heb er zelf onder relatief bijzondere omstandigheden geen last van, telefoon zit in de broekzak tijdens fysieke incidenten (werkgerelateerd) nog geen verbuiging waargenomen.

Dus ik denk dat er weinig aan de hand is als je hem niet in de kontzak doet en erop gaat zitten, maar wellicht is het een relatief slap ding.
Ja hij is moeilijk stuk te krijgen als ik verschillende videos mag geloven, but de ene A1 is de andere A1 niet he. Fijn dat jouw telefoon onder fysieke incidenten nog prima in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe Xiaomi. Maar mijn contacten laden niet. Ze staan op m'n sim, en de instellingen van 'zichtbare contacten' aanpassen hielp niet. Ook opnieuw opstarten hielp niet. Suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cafe_delmar schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:46:
Weet iemand toevallig ook of er de Nederlandse taal aanwezig is in de aanwezige rom ?
Ja hij is gewoon standaard in het Nederlands

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 46% gewijzigd door rens-br op 28-11-2017 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:28:
Ik heb een nieuwe Xiaomi. Maar mijn contacten laden niet. Ze staan op m'n sim, en de instellingen van 'zichtbare contacten' aanpassen hielp niet. Ook opnieuw opstarten hielp niet. Suggesties?
Welkom op Tweakers.
Kan je misschien iets met deze app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:28:
Welkom op Tweakers.

Volgens mij is het in stock Android / contacten app niet mogelijk om simkaart contacten te zien. Je zal ze dus naar je telefoon (of Google Account) moeten kopiëren en dan zijn ze wel zichtbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiswum
rens-br schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:28:
[...]

Welkom op Tweakers.

Volgens mij is het in stock Android / contacten app niet mogelijk om simkaart contacten te zien. Je zal ze dus naar je telefoon (of Google Account) moeten kopiëren en dan zijn ze wel zichtbaar.
Het klopt wat je zegt:
Je kunt uit deze contacten kiezen (incl. externe apps):
Alle contacten
Whatsapp contacten
Google contacten
Vermoedelijk ook Outlook contacten als je de synchronisatie instelt.

Je kunt je contacten daarna opslaan / importeren in een online account:
Contacten ->Settings (3 puntjes rechts bovenin) -> Importeren/exporteren -> Importeren van simkaart.

Je kunt de contacten ook exporteren vanaf je oude smartphone naar een VCE bestand en daarna inladen op je huidige smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:58
Gisteren was alle tekst (+symbols) in de notificatiebalk zwart. Eerst dacht ik, leuk. Maar het leest toch een stuk moeilijker.
Ik kon niets vinden in de instellingen, dus ff opnieuw opgestart. En het is weer normaal...
Wel vreemd, nog niet eerder meegemaakt, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
Heel toevallig deed mijn notificatiebalk gisteren ook even vreemd, bij mij werd ie echter blauw. Vervolgens alle apps afgesloten en het scherm een paar keer aan en uit gezet en het was weer weg.

Er schijnen sowieso wat bugs te zitten in de November update las ik net.

http://en.miui.com/forum....=page%3D1&page=1&mobile=2

http://en.miui.com/forum....=page%3D1&page=2&mobile=2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wieeeh :D sinds vandaag ook eigenaar van deze telefoon.

Moet alleen nog een hoesje aanschaffen.

Noreve moet eens opschieten met hun hoesjes :+

Oh en root moet ook absoluut nog.

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 02-12-2017 14:58 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrevg
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-12-2017
Ik heb sinds kort een MI A1.
Probleem is dat op mijn pc alleen het toestel zichtbaar wordt. Verder kom ik er niet in.
Wat kan en moet ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
andrevg schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:57:
Ik heb sinds kort een MI A1.
Probleem is dat op mijn pc alleen het toestel zichtbaar wordt. Verder kom ik er niet in.
Wat kan en moet ik doen
Notificatiebalk naar beneden schuiven, tik voor meer opties en 'Bestanden overzetten' kiezen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A6h4mNDg4M3hMauFx0KqyLMW/full.png

Standaard staat ie op 'Dit apparaat opladen' namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrevg
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-12-2017
Ik snap het maar kan niet de pagina vinden die jij weergeeft. Welke stappen te nemen vanaf het beginscherm. Zelf alles al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

andrevg schreef op zondag 3 december 2017 @ 08:38:
Ik snap het maar kan niet de pagina vinden die jij weergeeft. Welke stappen te nemen vanaf het beginscherm. Zelf alles al geprobeerd.
Staat er niet ergens een notificatie die je over het hoofd ziet? Menu komt vaak dan pas naar boven.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's