Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-05 11:42
10gbit switch is ook te bestellen sx3206hpp

Wel prijzig maar dat viel te verwachten :X

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Kwam deze net tegen op de US-site:
https://www.tp-link.com/u...da-eap780/#specifications

Nu alleen nog een 10-Gig Internet pijp en je kunt helemaal los in je eigen DC... :+

[ Voor 24% gewijzigd door Airw0lf op 16-11-2022 16:35 ]

makes it run like clockwork

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:30
Airw0lf schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:32:
Kwam deze net tegen op de US-site:
https://www.tp-link.com/u...da-eap780/#specifications

Nu alleen nog een 10-Gig Internet pijp en je kunt helemaal los in je eigen DC... :+
In het eerste kwartaal wordt ook de 770 verwacht. Hopelijk snel leverbaar in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05 09:34

duderuud

Sliden is koel

De 2.5Gbps switch (TL-SG3210XHP-M2) is nu flink in prijs gedaald: https://www.dectdirect.nl/nl/tl-sg3210xhp-m2.html

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De EAP610 in black friday deal voor 95

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-05 11:46
IJsbeer schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:15:
De EAP610 in black friday deal voor 95
Als ik het goed lees betreft het de "grote" 610 van 25cm en niet de v2 van 16cm.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-05 17:38

yay

Ik heb nu een week de ER7212PC in bezit. Dit in combinatie met drie EAP615-Walls. Tzt komt er nog een reguliere EAP bij of een EAP655-wall en een EAP6xx-Outdoor.

Reden voor mij om voor de ER7212PC te kiezen in plaats van een losse controller + gateway + switch was het geïntegreerde karakter. Ik ben nooit zo een early adopter dus ik had toch wel mijn bedenkingen er bij. Vaak kies ik dan toch voor beproefde concepten / producten die al een tijdje bestaan.

Ik kwam af van een situatie waar ik 3 netgear routers had: 1 als router en 2 als ap. Werkte op zich prima en wired back haul ben ik wel fan van.

Mijn ervaringen tot nu toe:
- Inrichten en opzetten ging soepel.
- Vooralsnog stabiel. Geen reboot scheule ingericht.
- al 1 firmware update gehad.

Beperkingen van een 3-in-1:
- In de controller software bestaat de optie om switches te managen en de POE consumptie te monitoren, maar de controller software ziet de ER7212PC niet als switch. Dus ook de statistics en reports die op switches gebaseerd zien geven geen getallen.
- Logs zijn beperkt tot 1.000 entries waarbij dit bij de OC200 en OC300 op 11.000 en 101.000 respectievelijk zit.
- Je kunt 2 gateways, 2 switches en 10 EAPs toevoegen / managen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gfBdEJLSLU_suo092PdNo21Slc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z2YfYFdrT0jmn9oR6IysDkDb.png?f=user_large

Overige bevindingen:
- Het adopten van 1 EAP faalde steeds
- Na de firmware upgrade was een extra reboot nodig om alles weer te laten werken (Niet alle clients kregen connectie op de wel geadopte EAPs) en de falende EAP adopte nu wel.

Dat was he tot nu toe. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Heb jij toevallig een power meter? Ben wel benieuwd naar het praktijk verbruik van het beestje..

[ Voor 4% gewijzigd door IJsbeer op 18-11-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Welke 8 poorts switchen werken nu met Omada?
Hier in dit topic zie ik de SG-108PE staan, maar kan ik deze ook aan Omada hangen? Op de website van TP link zie ik wel de SG-2008 staan maar niet de SG-108PE?

Hoe zit het met de SG-108E, is deze net als de SG-108PE ook wel/niet compatibel met Omada?

Ik ben op zoek naar de goedkoopste switch 8 poort switch die ik aan Omada kan hangen. PoE is niet vereist.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Dat is gewoon dit lijstje: https://www.tp-link.com/n...working/omada-sdn-switch/

Kortom dit is de goedkoopste non POE 8 poorts: uitvoering: TP-Link JetStream TL-SG2008P

[ Voor 49% gewijzigd door IJsbeer op 18-11-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik gok dat de TL-SG2008 de goedkoopste is... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bu1b4pcJtddCz8ySk_6twmbgRHU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O5A6e0vRf7dFs6iZyWYS09IM.png?f=fotoalbum_large
Dat dacht ik al, was alleen in de war gebracht door GoT. die twee switches horen hier niet tussen te staan.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-05 17:38

yay

IJsbeer schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:19:
Heb jij toevallig een power meter? Ben wel benieuwd naar het praktijk verbruik van het beestje..
Ja!
Een shelly plug s die 26,5 watt aangeeft met drie EAP-610-walls er aan.
Als ik er 1 EAP vanaf haal daalt het verbruik naar 19 watt. Meer EAPs er af ging niet ivm verliezen connectie van de Shelly. Maar om nou te zeggen dat de drie Shellies 3x7,5 watt verbruiken dat zou maar 4watt voor de ER7212 overhouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Top, thx! De 610 doet volgens de datasheet zo'n 11W idle, dus 7.5 zou best kunnen. Laten we op een 4-8 houden voor de 7212, nog erg netjes!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb ook even gecheckt wat mijn ER7212PC verbruikt en dat valt me alleszins mee. Met twee EAP225-walls via POE gekoppeld meet ik 14 watt.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

Een vraagje of onderstaande situatie een omada systeem een overkill is of niet.

Ik woon in een rijtjeshuis (160+m2) woonopp uit 89. Ik heb 2 AP's van Aruba (IAP 105) in huis. 1 op de begane grond en 1 op de 2e etage. Probleem dat we hebben is dat sinds het afgelopen jaar het WiFi op de 1e etage steeds slechter werd tot op het punt van nu dat in sommige kamers er 0 bereik is en waar wel bereik is, is de snelheid 20mbit met genoeg uitval. Dus een beetje browsen kan maar daar blijft het bij.
Naast het hoofd wifi netwerk hebben we ook een gasten netwerk geconfigureerd en uiteraard maakt het niet uit op welke je verbonden bent.
We hebben dakkapellen en zonnepanelen laten plaatsen en vermoeden dat het daardoor komt.
Om dit op te lossen denk ik dat op elke etage een AP nodig is. Ik had nog een Aruba liggen, maar die lijkt wat storing te hebben. Op de momenten dat hij werkte kreeg ik wel 70mbit op de 2e etage, niet echt helemaal top maar was wel iets beter. En hiernaast werkte het roaming niet echt lekker. Vaak genoeg bleef verbinding plakken bij een andere AP ondanks gepoogd de transmission te tunen.

Ik zit er nu maar aan te denken om de hele zooi te vervangen met EAP610 of 653(advies van routershop) echter heb ik dan ook nog een OC200 nodig (voor o.a. roaming) en een nieuwe switch met POE. De totaal prijs loopt wel lekker op zo en nu zie ik bij de Black Friday dat het Deco systeem met een mooie korting wordt aangeboden.
De vraag is: Is Omada een overkill of kan ik voldoen met een Deco systeem?
Zijn er andere vragen te beantwoorden om dit te kunnen bepalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22

Cyphax

Moderator LNX
anc schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:30:
Een vraagje of onderstaande situatie een omada systeem een overkill is of niet.

Ik woon in een rijtjeshuis (160+m2) woonopp uit 89. Ik heb 2 AP's van Aruba (IAP 105) in huis. 1 op de begane grond en 1 op de 2e etage. Probleem dat we hebben is dat sinds het afgelopen jaar het WiFi op de 1e etage steeds slechter werd tot op het punt van nu dat in sommige kamers er 0 bereik is en waar wel bereik is, is de snelheid 20mbit met genoeg uitval. Dus een beetje browsen kan maar daar blijft het bij.
Naast het hoofd wifi netwerk hebben we ook een gasten netwerk geconfigureerd en uiteraard maakt het niet uit op welke je verbonden bent.
We hebben dakkapellen en zonnepanelen laten plaatsen en vermoeden dat het daardoor komt.
Om dit op te lossen denk ik dat op elke etage een AP nodig is. Ik had nog een Aruba liggen, maar die lijkt wat storing te hebben. Op de momenten dat hij werkte kreeg ik wel 70mbit op de 2e etage, niet echt helemaal top maar was wel iets beter. En hiernaast werkte het roaming niet echt lekker. Vaak genoeg bleef verbinding plakken bij een andere AP ondanks gepoogd de transmission te tunen.

Ik zit er nu maar aan te denken om de hele zooi te vervangen met EAP610 of 653(advies van routershop) echter heb ik dan ook nog een OC200 nodig (voor o.a. roaming) en een nieuwe switch met POE. De totaal prijs loopt wel lekker op zo en nu zie ik bij de Black Friday dat het Deco systeem met een mooie korting wordt aangeboden.
De vraag is: Is Omada een overkill of kan ik voldoen met een Deco systeem?
Zijn er andere vragen te beantwoorden om dit te kunnen bepalen?
Met betrekking tot of het overkill is of niet: geen idee. Zo'n controller heb je niet per se nodig. Maar je kunt met een beetje mazzel zo'n controller gratis toevoegen aan je netwerk: dat hoeft helemaal op niet zo'n OC200 te zijn. Als je een nas of een thuisservertje hebt, of een raspberry pi, dan kan dat ook: je kunt die software los downloaden bij tp-link. Wat wel aardig is van ze. :)

Op elke verdieping een AP is waarschijnlijk wel een gezond uitgangspunt voor fatsoenlijke dekking. Ik weet niet waarom je per se alles via PoE wilt voeden? Je kunt voor een enkele AP die je wilt voeden met PoE een losse injector halen, dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Een van mijn AP's is via PoE (adapter van 25 euro ofzo) gevoed met een hele lange kabel, maar de rest niet: die heb ik op een andere manier weggewerkt omdat de plaatsing dat prima toeliet.

Ik heb niet zo heel veel ervaring met die Deco-lijn, maar toevallig lukte het mijn zus vanmorgen niet om een tweede M5 draadloos toe te voegen aan haar netwerk, dus toen heb ik even getroubleshoot, en nu ben ik achteraf niet zo geneigd mijn Omada-based setup te vervangen met zo'n Deco-based setup. :+ Het probleem was uiteindelijk haar telefoon, met mijn telefoon lukte het op zich wel vrij snel en pijnloos. Ik ben benieuwd hoe haar ervaringen ermee zijn. Ik heb het niet gespeedtest: ze heeft niet heel erg veel moeite gestoken in de plaatsing dus die zijn al blij als ze gewoon bereik hebben en het niet steeds wegvalt.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Cyphax schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:08:
[...]

Met betrekking tot of het overkill is of niet: geen idee. Zo'n controller heb je niet per se nodig. Maar je kunt met een beetje mazzel zo'n controller gratis toevoegen aan je netwerk: dat hoeft helemaal op niet zo'n OC200 te zijn. Als je een nas of een thuisservertje hebt, of een raspberry pi, dan kan dat ook: je kunt die software los downloaden bij tp-link. Wat wel aardig is van ze. :)

Op elke verdieping een AP is waarschijnlijk wel een gezond uitgangspunt voor fatsoenlijke dekking. Ik weet niet waarom je per se alles via PoE wilt voeden? Je kunt voor een enkele AP die je wilt voeden met PoE een losse injector halen, dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Een van mijn AP's is via PoE (adapter van 25 euro ofzo) gevoed met een hele lange kabel, maar de rest niet: die heb ik op een andere manier weggewerkt omdat de plaatsing dat prima toeliet.

Ik heb niet zo heel veel ervaring met die Deco-lijn, maar toevallig lukte het mijn zus vanmorgen niet om een tweede M5 draadloos toe te voegen aan haar netwerk, dus toen heb ik even getroubleshoot, en nu ben ik achteraf niet zo geneigd mijn Omada-based setup te vervangen met zo'n Deco-based setup. :+ Het probleem was uiteindelijk haar telefoon, met mijn telefoon lukte het op zich wel vrij snel en pijnloos. Ik ben benieuwd hoe haar ervaringen ermee zijn. Ik heb het niet gespeedtest: ze heeft niet heel erg veel moeite gestoken in de plaatsing dus die zijn al blij als ze gewoon bereik hebben en het niet steeds wegvalt.
Reden voor een nieuwe switch met POE is omdat de gene die ik heb een oude Edimax 100mbit variant is. Als ze direct gevoed kunnen worden met een power supply dan is dat wel een win. Bij de 653 wordt dat niet meegeleverd en dan heb ik een injector of een power supply nodig.

Ik heb nog wel een eerste of 2e generatie raspberry pi liggen, maar dat is dus wel een oud beestje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22

Cyphax

Moderator LNX
anc schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:18:
[...]

Reden voor een nieuwe switch met POE is omdat de gene die ik heb een oude Edimax 100mbit variant is. Als ze direct gevoed kunnen worden met een power supply dan is dat wel een win. Bij de 653 wordt dat niet meegeleverd en dan heb ik een injector of een power supply nodig.
Het is natuurlijk wel een mooie overweging als je inderdaad toch verouderde apparatuur gaat upgraden. Maar het is in elk geval niet zo dat je alles in 1 keer moet upgraden omdat je anders niet gebruik zou kunnen maken van Omada-functies gelukkig. :)
Ik heb nog wel een eerste of 2e generatie raspberry pi liggen, maar dat is dus wel een oud beestje :)
Het is wel te overwegen het te proberen denk ik (ik heb ook nog een model B die als PiHole draait, dat draait meer dan prima ondanks de beperkte hardware :)), dat drukt de kosten wel lekker natuurlijk. Als het niet bevalt kan je alsnog een alternatief bekijken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 20-11-2022 16:00 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Ik ga eerst wel proberen die Omada controller op de raspberry Pi te krijgen. Kan ik zelfs nu alvast doen om te zien of het te realiseren is en of het goed kan draaien. Tnx

Ik heb dan nog wel een andere vraag.
Zoals vele heb ik ook mijn AP beneden in de meterkast. Of eigenlijk heb ik hem voor de meterkast tegen de muur aan zoals een klok boven de deur.
Is het dan beter om voor een wall variant (615 met 2 antennes en beamforming) te gaan of toch voor de EAP610 (met 4 antennes). Wel bijzonder dat TP Link zelf 1 afbeelding heeft waarbij een 610 geplaatst is in een ruimte en dat is dan een muur en niet plafond. https://www.tp-link.com/u.../ceiling-mount-ap/eap610/

[ Voor 14% gewijzigd door anc op 21-11-2022 07:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 14:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Mijn ervaring met EAP615 is dat het bereik er tegen valt. Ik zou een EAP610 nemen, deze heeft 1 dBi sterke antennes en doet ook de DFS kanalen. Maar deze wel horizontaal monteren. Dan heb je het beste bereik.
nero355 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:22:
[...]

Wat verwacht je daarmee te bereiken :?

Het enige dat echt interessant kan zijn is hoe gevoelig de antennes zijn, want keihard alle kanten op uitzenden is niet echt bepaalde de slimste strategie zeg maar! :P

Verder kan het zijn dat je dankzij een bepaalde DFS Channel Range in bepaalde landen nog een kleine boost erbij krijgt, maar dat is ook niet echt belangrijk...
Ik heb een EAP615 achter een TV meubel. Maar deze geeft geen goede dekking in de (open) keuken in dezelfde ruimte. De antenne's van de EAP655 wall zijn beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Controller versie 5.7.4 is uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:56
Altijd vervelend wanneer de releases niet voor alle apparaten tegelijk uitkomen. Wil graag aan de slag met mDNS, maar dat kan dus nog niet op de OC200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nielsn schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:54:
[...]

Altijd vervelend wanneer de releases niet voor alle apparaten tegelijk uitkomen. Wil graag aan de slag met mDNS, maar dat kan dus nog niet op de OC200.
Mja - maar veel vervelender lijkt me deze:
"Please note that mDNS rules in AP type and Gateway type are mutually exclusive"

Maar we gaan het zien... duurt alleen nog even... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
Ik heb een vraag: wat is het verschil tussen een EAP 610 (slim) / EAP 650 / EAP 653?

Bij de vergelijking op de tplink site lijk ik geen/zeer weinig verschil te zien. (Misschien zie ik iets over het hoofd?)
Ook in de pricewatch lijken de prijsverschillen klein.

Waarom? Ik wil een eap245v1 vervangen/upgraden in mijn netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anc

anc

frankyfn126 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:34:
Ik heb een vraag: wat is het verschil tussen een EAP 610 (slim) / EAP 650 / EAP 653?

Bij de vergelijking op de tplink site lijk ik geen/zeer weinig verschil te zien. (Misschien zie ik iets over het hoofd?)
Ook in de pricewatch lijken de prijsverschillen klein.

Waarom? Ik wil een eap245v1 vervangen/upgraden in mijn netwerk.
In de compare zie je dat de Signal Rate op 5GHZ bij de 650 het dubbele is van de 610. Dit geldt ook voor de 653.
Verschil tussen de 650 en 653 is meegeleverde voeding bij de 650.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doomedahab
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-02 20:49
anc schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:04:
[...]

In de compare zie je dat de Signal Rate op 5GHZ bij de 650 het dubbele is van de 610. Dit geldt ook voor de 653.
Verschil tussen de 650 en 653 is meegeleverde voeding bij de 650.
En de eap650 heeft 3db meer radio transmit power t.o.v. de eap653. Ik ben voor de eap653 gegaan. Ik heb er één op zolder, één in de trapkast en één in de schuur achter in de tuin. Alleen de zolder heb ik op vol vermogen staan, de overige twee op medium, en zodoende overal perfect bereik. Ik heb de eap650 dus niet nodig voor het zendvermogen van de radio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankyfn126
@anc en @Doomedahab , bedankt. Het verschil in signal rate had ik moeten zien, maar de adapter en antenne verschil zou ik nooit vinden.
Ik denk dat de verschillen voor mijn situatie verwaarloosbaar zijn. Het verschil in signal rate zal teniet gedaan worden door 1) Mijn maximale internet snelheid van 1gbps 2) mn switch met 1gbps poorten die er tussen zit.
Ook het antenne sterkte verschil zal ik niet merken omdat m'n eap245v1 nu al de verdieping goed lijkt te dekken op de 5ghz band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:56
Ik dacht vanochtend eens even een VPN in te stellen. Testomgeving aangezwengeld, L2TP ingesteld en dit werkt perfect op mijn iOS apparaten.

Mijn oude Pixel 3 er bij genomen en wil het daar ook instellen. Blijkbaar wordt dit niet meer ondersteund vanaf Android 12. Het moet IKEv2 zijn...

Kan ik weer helemaal gaan uitzoeken hoe dat ingesteld moet worden :'(

Zo blijf je wel bezig!

(dat ze maar eens snel Wireguard implementeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 21:19
(Ik heb gegoogled maar vond geen bevredigend antwoord)

Ik weet dat de EAP650 een omni-directionele antenne heeft, Maar wat ik niet snap is of dat wel echt allemaal van de AP afstraalt (echt naar beneden, als hij aan het plafond hangt)? Dus bijna niet naar z’n achterkant?

Ik heb namelijk het idee om 2 AP’s aan beide kanten van de ensuite deuren, maar dan aan de muur erboven te monteren. Zodat de ene de achterkamer en achtertuin bestraalt, en de andere de voorkamer en voortuin. Dus, op een meter houten loze ruimte na, zitten ze met hun ruggetjes tegen elkaar. Gaat dat intefereren met elkaar?

(Ik weet nog niet of ik de EAP650 of de EAP650-wall mount gebruik, m.i. heeft de eerste iets meer power)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7h1YQWlnSc5SS-T-1CgIAT6mBY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cDRDBpj36dQ6DT3vBApMo2wD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDjA_VwZqq3PeBrtuy87UPgJ5B4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eztdzgg3X7rmKYnmIorzHoQg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 24-05 14:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dit is zo te zien een wat ouder huis met een hoop hout. En je wil maar een etage van wifi voorzien?
Ik zou lekker met een 650 aan het plafond beginnen. Grote kans dat dat al goed genoeg werkt.
Als je er twee doet zou ik die op aparte kanalen doen, dan interferen ze niet zo erg. Bijvoorbeeld op 2.4 GHz kanaal 1 voor de ene en de andere op 11. Voor 5 GHz op 36 en de andere op kanaal 100

[ Voor 23% gewijzigd door Mr_gadget op 02-12-2022 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 18:28
De vraag is of je ze dan nog steeds binnen 1m van elkaar wil hangen - dat zou ik in ieder geval niet doen, ook niet met de "ruggen tegen elkaar" en "op een ander kanaal" Je krijgt altijd overspraak op naastliggende frequenties, dus die 2 APs gaan elkaar lekker lopen vervelen.

Maar idd, wat ouder huis: probeer eerst eens met één?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
In totaal 3 van dit soort verdiepingen en daarboven op nog een zoldertje…
Ik ga anders dan eerst wel testen met een AP op de begane grond, vlak naast/boven de en-suite deuren, maar dan wel aan het plafond. En dan nog eentje op de 2e verdieping, sla ik de eerste over….

Inderdaad een hoop hout, wel met steenwol tussen de houten vloeren. We gaan het zien…
Dank voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 18:28
Testen kan ook zonder schroeven he. Kun je ff een paar plekken uitproberen. Ik heb bijvoorbeeld op de begane grond een AP aan de voorkant van het huis, en op de 1e verdieping aan de achterkant. Daarmee samen dek ik het hele huis en de tuin af - terwijl ik begonnen was met allebei centraal in de hal hangen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• testmanager
Hmmbob schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:10:
Testen kan ook zonder schroeven he. Kun je ff een paar plekken uitproberen. Ik heb bijvoorbeeld op de begane grond een AP aan de voorkant van het huis, en op de 1e verdieping aan de achterkant. Daarmee samen dek ik het hele huis en de tuin af - terwijl ik begonnen was met allebei centraal in de hal hangen.
Yes, precies die constructie (voorkant op de 1e, benden op de achterkant) zat ik ook aan te denken.

Ga wel even een standaard van hout knutselen, waar ik de AP’s dan tijdellijk aan hang, tegen het plafond gedrukt (3 meter hoog).

Nogmaals dank voor het meedenken, fijn weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankyfn126
testmanager schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:20:
[...]

Yes, precies die constructie (voorkant op de 1e, benden op de achterkant) zat ik ook aan te denken.

Ga wel even een standaard van hout knutselen, waar ik de AP’s dan tijdellijk aan hang, tegen het plafond gedrukt (3 meter hoog).

Nogmaals dank voor het meedenken, fijn weekend.
Schilderstape doet wonderen ;)
Als het even vast blijft zitten kan je met een wifi analyzer app op een Android telefoon signaal sterkte meten op de gehele verdieping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 13:01
vorige een set TP-LINK gekocht voor (PoE) wifi netwerk.

2x EAP610 (v1)
2x TL-SG1016PE (heeft 8x PoE max 150W)

De switch is prima, niet over te klagen. PoE is goed te configureren, je kan vermogen per poort bekijken, etc etc.

De EAP610, echt drama, ik krijg hem niet op snelheid. Zeker met een Macbook Air 2021 M1 is de snelheid niet om vooruit te branden. Ik heb Ziggo 350Mb/s pakket, nu Orbi smesh-set staan en die haalt makkelijk 350Mb/s op de 5G band. De 610... 30Mb/s als ik mazzel heb op de macbook , op een Dell Windows 11 laptop haalt hij 100Mb/s maar daar word ik ook niet blij van.

Alle setting geprobeerd. De Orbi's staan uit uiteraard. only 2.4Ghz aan, nog steeds drama. only 5GHz aan, drama. Verschillende kanalen geprobeerd, maakt niet uit. Zelfde kanalen als de Orbi's want die presteren super, geen verbetering. Switch er tussen uit, met PoE-adapter rechtstreeks op ziggo modem, geen verbetering.

Ik snap er niks van, heel google afgezocht maar niet gevonden waar het aan kan liggen. Terwijl de 610's op zich goed reviews krijgt. Ik hoop dat iemand hier nog tips heeft anders stuur ik alles maar terug en ga ik voor netgear of ubiquiti spul.

EAP610 via CAT6 op PoE poort SG1016PE die via CAT6 aan Ziggomodem hangt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLZdkSXQrO5bA7Ko8tRHGLmsy3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eopwAWNDqB3yXpGcB0R0E6Nc.jpg?f=fotoalbum_large

Orbi RBR50v2 Sateliet via wifi synced naar RBR50v2 main unit die via CAT6 aan ziggomodem hangt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/walh1IR0jgVUlHkHnGPTFXCuSZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U3nxatKb84HMO0CYPkUsIFFV.jpg?f=fotoalbum_large

Speedtest app op een iphone XR op werkkamer. AP staat op overloop, hemelsbreed zit ik er 4 meter vanaf, houten deur er tussen die dicht is.

[ Voor 31% gewijzigd door Petje72 op 03-12-2022 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
Petje72 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:16:
vorige een set TP-LINK gekocht voor (PoE) wifi netwerk.

2x EAP610 (v1)
2x TL-SG1016PE (heeft 8x PoE max 150W)

De switch is prima, niet over te klagen. PoE is goed te configureren, je kan vermogen per poort bekijken, etc etc..
Sorry, met die EAP610 kan ik je niet helpen? (Is eap650 wat?)

Maar die SG1016PE is denk ik niet via de Omada controller te beheren, klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
testmanager schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:30:
[...]

Sorry, met die EAP610 kan ik je niet helpen? (Is eap650 wat?)

Maar die SG1016PE is denk ik niet via de Omada controller te beheren, klopt dat?
Nee dat klopt maar een gewone managed switch met PoE, daar zit de EAP610 op aangesloten (CAT6) en de switch hangt aan ziggo modem ook CAT6 kabel. Maar dat moet gewoon werken. Instellen doe ik via broweser interface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
Petje72 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:16:
De EAP610, echt drama, ik krijg hem niet op snelheid. Zeker met een Macbook Air 2021 M1 is de snelheid niet om vooruit te branden. Ik heb Ziggo 350Mb/s pakket, nu Orbi smesh-set staan en die haalt makkelijk 350Mb/s op de 5G band. De 610... 30Mb/s als ik mazzel heb op de macbook , op een Dell Windows 11 laptop haalt hij 100Mb/s maar daar word ik ook niet blij van.

De Orbi's staan uit uiteraard. only 2.4Ghz aan, nog steeds drama. only 5GHz aan, drama. Verschillende kanalen geprobeerd, maakt niet uit. Zelfde kanalen als de Orbi's want die presteren super, geen verbetering. Switch er tussen uit, met PoE-adapter rechtstreeks op ziggo modem, geen verbetering.
Als je echt precies 100 Mbps haalt dan zou ik denken aan een brakke kabel of zelfs de poort van de Switch ?!
Alle setting geprobeerd.
Welke Settings precies :?

Doe anders eens wat metingen die je ten alle tijde 1:1 kan herproduceren :
- Bedraade Client die als iPerf3 of Samba/NFS/FTP Server functioneert.
- WiFi Clients die via één van die vier opties ermee verbinden.

Als je een heel groot bestand nodig hebt dan kan je gewoon wat random meuk bij elkaar gooien in een 100/1000/10000 MB groot bestand :Y)
Hemelsbreed zit ik er 4 meter vanaf, houten deur er tussen die dicht is.
Vermijd effe dergelijke obstakels als je aan het testen bent! ;)
testmanager schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:51:
Ik weet dat de EAP650 een omni-directionele antenne heeft, Maar wat ik niet snap is of dat wel echt allemaal van de AP afstraalt (echt naar beneden, als hij aan het plafond hangt)? Dus bijna niet naar z’n achterkant?
Straalt wel degelijk naar de achterkant, maar dan echt flink veel minder! ;)

Afhankelijk van de situatie erachter kan je dus gewoon een bruikbaar signaal krijgen, maar zit daar een flinke muur dan knalt dat signaal al meteen flink omlaag...
Ik heb namelijk het idee om 2 AP’s aan beide kanten van de ensuite deuren, maar dan aan de muur erboven te monteren. Zodat de ene de achterkamer en achtertuin bestraalt, en de andere de voorkamer en voortuin. Dus, op een meter houten loze ruimte na, zitten ze met hun ruggetjes tegen elkaar.

Gaat dat intefereren met elkaar?
Ja en Nee :
- Wel qua aanwezigheid zeg maar...
- Niet qua frequenties als je die goed instelt qua Channels uiteraard!
(Ik weet nog niet of ik de EAP650 of de EAP650-wall mount gebruik, m.i. heeft de eerste iets meer power)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou één "Schotelmodel" in het midden hangen en indien het de bedoeling is om "WiFi in de Tuinen" te hebben gewoon twee Outdoor modellen erbij nemen.

Maar gezien je te maken hebt met een deur die niet altijd open zal staan kan het handiger zijn om per ruimte een Wall model te nemen i.p.v. één centraal "Schotelmodel" :)

Dit is echter ook heel mooi :
Hmmbob schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:10:
Zo heb ik hier Wall modellen staan op de 1ste verdieping en de Zolder :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
nero355 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:44:
[...]

Als je echt precies 100 Mbps haalt dan zou ik denken aan een brakke kabel of zelfs de poort van de Switch ?!

[...]

Welke Settings precies :?

Doe anders eens wat metingen die je ten alle tijde 1:1 kan herproduceren :
- Bedraade Client die als iPerf3 of Samba/NFS/FTP Server functioneert.
- WiFi Clients die via één van die vier opties ermee verbinden.

Als je een heel groot bestand nodig hebt dan kan je gewoon wat random meuk bij elkaar gooien in een 100/1000/10000 MB groot bestand :Y)

[...]

Vermijd effe dergelijke obstakels als je aan het testen bent! ;)
Bedraad op de switch is geen probleem dan haal ik volle snelheid, streamen 4K films, data kopieren van laptop naar NAS en omgekeerd, allemaal snel.

Het accesspoint wil gewoon niet. Ook in de woonkamer getest,open ruimte. Met de EAP610 gewoon instabiel en traag. Op de windows 11 laptop snelheden rond de 100 maar soms ook 150 maar de 300+ tikt ie nooit aan. De kabels zijn prima, allemaal CAT6 en ik heb zelfs de kabels gepakt die aan de Orbi zijn aangesloten. Op de M1 Macbook Air is het helemaal drama, 1,5 tot 30Mbs en vliegt alle kanten op, geen stabiele snelheid. EAP610 uit, Orbi weer aan en op de macbook weer super snelle wifi... snap er niets van.

Met behulp van een wifscanner de kanalen bekeken, ook die zijn prima. Ik heb dezelfde kanalen op de EAP610 ingesteld als de Orbi heeft. Orbi uit en EAP610 aan... niet voor uit te branden. Storing van de buren heb ik nagenoeg niet, vrijstaand huis. En ook buiten de range van de kanalen van de buren die minimaal binnen komen, same shit helaas. De Orbi draait gewoon gewoon als een tierelier.

Ik heb er nu zoveel uren ingestoken... ik stuur de boel terug. Met mijn orbi kan ik nu vooruit, straks voor de verbouwing (feb/mrt 2023) heb ik alle nieuwe spullen pas nodig. Dus ik ga eens testen met netgear WAX214 en Ubiquiti.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-05 06:29
Misschien heb je het allang gedaan, maar ik lees het niet in je verhaal (of misschien lees ik eroverheen, dat kan ook nog :-)
Maar heb je de firmware van de EAP610 al geüpdatet, 'm daarna een reset naar fabrieksinstellingen gegeven en vervolgens nogmaals getest?

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Petje72 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:00:
[...]

Bedraad op de switch is geen probleem dan haal ik volle snelheid, streamen 4K films, data kopieren van laptop naar NAS en omgekeerd, allemaal snel.

Het accesspoint wil gewoon niet. Ook in de woonkamer getest,open ruimte. Met de EAP610 gewoon instabiel en traag. Op de windows 11 laptop snelheden rond de 100 maar soms ook 150 maar de 300+ tikt ie nooit aan. De kabels zijn prima, allemaal CAT6 en ik heb zelfs de kabels gepakt die aan de Orbi zijn aangesloten. Op de M1 Macbook Air is het helemaal drama, 1,5 tot 30Mbs en vliegt alle kanten op, geen stabiele snelheid. EAP610 uit, Orbi weer aan en op de macbook weer super snelle wifi... snap er niets van.

Met behulp van een wifscanner de kanalen bekeken, ook die zijn prima. Ik heb dezelfde kanalen op de EAP610 ingesteld als de Orbi heeft. Orbi uit en EAP610 aan... niet voor uit te branden. Storing van de buren heb ik nagenoeg niet, vrijstaand huis. En ook buiten de range van de kanalen van de buren die minimaal binnen komen, same shit helaas. De Orbi draait gewoon gewoon als een tierelier.

Ik heb er nu zoveel uren ingestoken... ik stuur de boel terug. Met mijn orbi kan ik nu vooruit, straks voor de verbouwing (feb/mrt 2023) heb ik alle nieuwe spullen pas nodig. Dus ik ga eens testen met netgear WAX214 en Ubiquiti.
Misschien schrijf ik nu iets van klok-en-klepel en zo... maar was er bij Apple niet iets met DTIM Period? Die staat standaard op 1. Maar moet bij Apple op 3 staan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Airw0lf schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:46:
[...]

Misschien schrijf ik nu iets van klok-en-klepel en zo... maar was er bij Apple niet iets met DTIM Period? Die staat standaard op 1. Maar moet bij Apple op 3 staan? :?
dat had ik nog niet gevonden, bedankt voor de tip, ga t morgen uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Petje72 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:00:
Perfect dus om mee te testen richting je WiFi Clients ;)

Iets anders kopen is natuurlijk prima, maar met de verkeerde instellingen wordt dat ook drama dus nogmaals :

Wat zijn je huidige instellingen precies :?

Je bent echt niet de eerste met dergelijke problemen onafhankelijk van de apparatuur die wordt gebruikt! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
nero355 schreef op zondag 4 december 2022 @ 00:13:
[...]

Perfect dus om mee te testen richting je WiFi Clients ;)

[...]

Iets anders kopen is natuurlijk prima, maar met de verkeerde instellingen wordt dat ook drama dus nogmaals :

Wat zijn je huidige instellingen precies :?

Je bent echt niet de eerste met dergelijke problemen onafhankelijk van de apparatuur die wordt gebruikt! ;)
Thanks voor het meedenken. Ik geef ook niet zomaar op :-) Vroeg op gestaan deze ochtend.

Orbi's uitgezet (vrouw niet blij want die was op haar phone aan het internetten :9 )

testen op M1 Macbook Air en Dell Windows 11 laptop
speedtest.nl en speedtest.net
data kopieren van/naar Synology 920 NAS (aangesloten op de tp-link switch)
4K film afspelen via plex (data staat op NAS)

Deze ochtend DTIM op 3 gezet: geen verbetering, snelheid tussen 1 en 25MB/s, 4k (1080p ook) film stottert als een gek, kopieren 2GB MKV geschatte tijd 1,5 dag....

DTIM op 2,4,5,6 : geen verbetering
Band 2,4 staat op 20MHz die van 5 op 40MHz, channel op auto: geen verbetering
Band 2,4 staat op 20MHZ die van 5 op 40MHz, channel op verschillende kanalen: geen verbetering
2,4 op 40Mhz, 5 op 80Mhz, channel op auto: geen verbetering
alles op auto: geen verbetering

Firmware had ik al geupdate. Alles eens terug naar fabrieksinstellingen en herstart. Maar geen fatsoenlijke snelheid. DTIM op 3 gezet, EAP herstart. Geen verbetering.

Ik heb er geen zin meer in. Als ik een product koop dat moet hij gewoon out-of-the-box al goed werken, dat je 1 a 2 instellingen aanpast OK maar nu ben ik al 3 dagen bezig om het een beetje fatsoenlijk te krijgen. Ik ben geen expert maar ook geen pannenkoek op IT gebied. Ik heb geen vertrouwen meer in dit product en het gaat daarom terug naar de leverancier.

Bedankt iedereen hier voor het meedenken. De DTIM tip is een goeie _/-\o_ , na wat extra zoekwerk schijnt dat inderdaad een Apple-ding te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
Petje72 schreef op zondag 4 december 2022 @ 08:43:
Deze ochtend DTIM op 3 gezet: geen verbetering, snelheid tussen 1 en 25MB/s, 4k (1080p ook) film stottert als een gek, kopieren 2GB MKV geschatte tijd 1,5 dag....

DTIM op 2,4,5,6 : geen verbetering

De DTIM tip is een goeie _/-\o_ , na wat extra zoekwerk schijnt dat inderdaad een Apple-ding te zijn.
DTIM is geen bandbreedte instelling!

Dat heeft meer te maken met hoe vaak je toestel "wakker wordt" om berichten op te halen en dergelijke :)
Band 2,4 staat op 20MHz die van 5 op 40MHz, channel op auto: geen verbetering
Band 2,4 staat op 20MHZ die van 5 op 40MHz, channel op verschillende kanalen: geen verbetering
2,4 op 40Mhz, 5 op 80Mhz, channel op auto: geen verbetering
alles op auto: geen verbetering
5 GHz moet sowieso op 80 MHz of zelfs 160 MHz staan indien mogelijk als je echt hoge snelheden wilt halen! ;)

2.4 GHz is een ander verhaal :
- 20 MHz voor gevallen waarbij je geen vrijstaand huis of boederij hebt en dus ook geen last van andere netwerken hebt.
- Met 40 MHz kom je echter ook in de problemen als je een vrijstaand huis of boerderij hebt omdat je dan meerdere Accesspoints elkaar moet laten overlappen!

Kortom : Lekker op 20 MHz laten staan! :)
Ik heb er geen zin meer in. Als ik een product koop dat moet hij gewoon out-of-the-box al goed werken, dat je 1 a 2 instellingen aanpast OK maar nu ben ik al 3 dagen bezig om het een beetje fatsoenlijk te krijgen. Ik ben geen expert maar ook geen pannenkoek op IT gebied. Ik heb geen vertrouwen meer in dit product en het gaat daarom terug naar de leverancier.
Ik denk dat je gewoon een brak exemplaar hebt dus lekker RMA met dat ding! :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:27
Ik dacht hetzelfde, een slecht exemplaar. Ik heb zo een AP gehad welke laat had van de magnetron leek wel, en later volledig uitviel. De andere AP's deden zo flink hun best dat het vaak niet eens opviel dat er eentje weggevallen was. Nieuwe gekocht en vlammen maar weer...

Vandaag viel het wifi signaal even weg. Even de Obama controller erbij halen, bleek het sturen 366 dagen probleemloos te hebben gewerkt en moesten er (software matige) upgrades worden uitgevoerd :p

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:19
wowly schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:02:
Ik dacht hetzelfde, een slecht exemplaar. Ik heb zo een AP gehad welke laat had van de magnetron leek wel, en later volledig uitviel. De andere AP's deden zo flink hun best dat het vaak niet eens opviel dat er eentje weggevallen was. Nieuwe gekocht en vlammen maar weer...

Vandaag viel het wifi signaal even weg. Even de Obama controller erbij halen, bleek het sturen 366 dagen probleemloos te hebben gewerkt en moesten er (software matige) upgrades worden uitgevoerd :p
Kan me niet voorstellen dat Obama hier ook zo veel invloed heeft :?

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankyfn126
Himalaya schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:13:
[...]

Kan me niet voorstellen dat Obama hier ook zo veel invloed heeft :?
Lol. Gevalletje "ducking autocorrect"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:27
jup, vond deze wel grappig eigenlijk

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
Nieuwe firmware voor de EAP650:

"6. Add support for 802.11r fast roaming protocol."

De EAP's ondersteunden toch al Fast roaming? Was dat dan een andere fast roaming standaard dan de 802.11r ?

This firmware fully adapts the Omada SDN Controller v5 but only compatible with Omada
Controller v4.1.5 or above.
With this firmware, port 29814 instead of ports 29811/29812/29813 is used when EAP is
managed by Omada SDN Controller v5.
New Feature/Enhancement:
1. Fully adapt to Omada SDN controller V5.x
2. Add PPSK function in Controller mode.
3. Add Auto Channel & Auto Tx Power Deployment function.
4. Add Dynamic VLAN function.
5. Add AI Roaming function.
6. Add support for 802.11r fast roaming protocol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
testmanager schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:50:
Nieuwe firmware voor de EAP650:

"6. Add support for 802.11r fast roaming protocol."

De EAP's ondersteunden toch al Fast roaming? Was dat dan een andere fast roaming standaard dan de 802.11r ?

This firmware fully adapts the Omada SDN Controller v5 but only compatible with Omada
Controller v4.1.5 or above.
With this firmware, port 29814 instead of ports 29811/29812/29813 is used when EAP is
managed by Omada SDN Controller v5.
New Feature/Enhancement:
1. Fully adapt to Omada SDN controller V5.x
2. Add PPSK function in Controller mode.
3. Add Auto Channel & Auto Tx Power Deployment function.
4. Add Dynamic VLAN function.
5. Add AI Roaming function.
6. Add support for 802.11r fast roaming protocol.
Ah, ik zie het al, de dhuidige opties is 802.11k/v

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y0uri
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik heb de TP-Link ER8411 weten te bemachtigen, echter loop ik tegen het volgende probleem aan zodra ik hem wil aansluiten op de rest van mijn Omada apparatuur.

Na circa 1 uur na behoren te functioneren is er geen internetverbinding meer mogelijk via WiFi, bekabelde apparaten werken dan nog wel. Zodra ik een oude router aansluit i.p.v. de ER8411 is dit probleem verholpen.
Ik heb al in de settings zitten kijken maar kan helaas de oorzaak niet vinden.

Misschien handig om te vermelden:

De router is verbonden met een zakelijk modem op een IPv4 subnet, we hebben 4 VLAN Interfaces en 4 WiFi SSID's.

De apparaten die wij gebruiken zijn:

OC300
TL-SG2428P
TL-SG2210MP
5x TL-SG2008P
3x EAP660 HD
2x EAP610-Outdoor

Op de oude router (Niet via Omada) hebben we exact dezelfde configuratie en ervaren we dit probleem niet, we zouden uiteraard graag de ER8411 in gebruik gaan nemen zodat alles overzichtelijk is via de Omada Controller.

We snappen niet waar het probleem aan kan liggen, hopelijk kan iemand van jullie ons hierbij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Y0uri schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:06:
Ik heb de TP-Link ER8411 weten te bemachtigen, echter loop ik tegen het volgende probleem aan zodra ik hem wil aansluiten op de rest van mijn Omada apparatuur.

Na circa 1 uur na behoren te functioneren is er geen internetverbinding meer mogelijk via WiFi, bekabelde apparaten werken dan nog wel.

Zodra ik een oude router aansluit i.p.v. de ER8411 is dit probleem verholpen.

Op de oude router (Niet via Omada) hebben we exact dezelfde configuratie en ervaren we dit probleem niet.
Welk model gebruikten jullie eerder :?

Daarmee nog bepaalde problemen gehad ?
In dit topic lees ik hier en daar ook wat problemen met de oudere modellen...

Wat versta je onder "geen internetverbinding" precies :?
- Ping ?
- Traceroute/Tracert ?
- dig/nslookup ?

Zo op de gok zou ik zeggen dat het gewoon de buggy firmware van een nieuw product is waarschijnlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y0uri
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-12-2022
We hebben momenteel een Ubiquiti EdgeRouter 12 waarmee we geen problemen ervaren.

Met "geen internetverbinding" bedoel ik dat er geen enkele verbinding buiten het lokale netwerk mogelijk is. Websites laden niet in, geen ping naar externe websites etc..

Het zou inderdaad een firmware probleempje kunnen zijn, ik zag wel dat firmware versie 1.0.1 uit is gekomen maar deze ontvang ik niet via de controller. Tevens zag ik op de TP-Link website dat er 2 hardware versies zijn uitgekomen van de ER8411. V1 en V1.60, ikzelf heb de V1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05 11:58
Even een vraagje aan de experts.
Ik heb een Omada opstelling met EAP 245 en EAP615. Aangestuurd door de OC200 en mijn router is de ER605 en sinds deze week heb ik issues met mijn oculus.
Deze heeft in het begin even connectie gemaakt maar nu krijg ik alleen maar melding Connected but no Internet.
Ik ben met de support van Meta bezig en word alle kanten opgestuurd maar niks werkt,
Heb al nieuwe WIFI aangemaakt, de controller en AP's al gereset.
De wifi kanalen gesplitst in 2,4 en5Ghz maar alles wat ik doe niks helpt.

Sluit ik hem aan de hotspot van mijn telefoon dan doet de oculus het wel. Dus het zit ergens in het TPlink Omada systeem. Iemand enig idee wat de issue kan zijn?
Ik zie in de omdat software wel dat die connectie heeft gemaakt maar geen internet....

Ik heb echt geen idee waar ik het moet zoeken en hoop dat er mensen hier wat tips kunnen geven

[ Voor 3% gewijzigd door Gekke henk op 11-12-2022 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoStiglitz
Gekke henk schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:19:
Ik heb een Omada opstelling met EAP 245 en EAP615. Aangestuurd door de OC200 en mijn router is de ER605 en sinds deze week heb ik issues met mijn oculus.
Deze heeft in het begin even connectie gemaakt maar nu krijg ik alleen maar melding Connected but no Internet.
Ik ben met de support van Meta bezig en word alle kanten opgestuurd maar niks werkt,

Sluit ik hem aan de hotspot van mijn telefoon dan doet de oculus het wel. Dus het zit ergens in het TPlink Omada systeem. Iemand enig idee wat de issue kan zijn?
Ik zie in de omdat software wel dat die connectie heeft gemaakt maar geen internet....

Ik heb echt geen idee waar ik het moet zoeken en hoop dat er mensen hier wat tips kunnen geven
Of het Omada is kun je ook nog afvragen. Hotspot van je telefoon is via 4g/5g mobiel internet en niet van wifi naar wifi.
Heb je ergens nog een AP liggen?

Je kan we ook nog 1 uit de controller halen en als standalone ap configureren en dat proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Er schijnen soms DHCP issues te zijn met de router, wellicht heb je daar last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke henk
koifim schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:27:
[...]

Er schijnen soms DHCP issues te zijn met de router, wellicht heb je daar last van?
Ok Bedankt die had ik nog niet gezien... Ga ik die eerst doen, werkt dat niet dan zal ik een AP loskoppelen en kijken of dat wel werkt....
Het moet inderdaad ergens bij de OMADA setup liggen maar waar dat is de grote vraag....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke henk
Ok helaas beide oplossingen werken niet... Ik ga morgen eens even op zoek naar een AP van een ander merk en eens kijken of dat oplossing bied. Anders zou het in de router moeten zitten maar dat zou wel erg raar zijn aangezien dit werkelijk het enige device is met dit probleem...
Inmiddels ook al contact gehad met Meta die hebben ongeveer ook alles al geprobeerd... Dus of het zit in de Router of device is niet goed... Toch blijft dat raar want aan mobiele hotspot maakt ie wel aansluiting en heel af en toe ook aan het thuis netwerk... TPlink voor de zekerheid ook maar even mailen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoStiglitz
Gekke henk schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:52:
Ok helaas beide oplossingen werken niet... Ik ga morgen eens even op zoek naar een AP van een ander merk en eens kijken of dat oplossing bied. Anders zou het in de router moeten zitten maar dat zou wel erg raar zijn aangezien dit werkelijk het enige device is met dit probleem...
Inmiddels ook al contact gehad met Meta die hebben ongeveer ook alles al geprobeerd... Dus of het zit in de Router of device is niet goed... Toch blijft dat raar want aan mobiele hotspot maakt ie wel aansluiting en heel af en toe ook aan het thuis netwerk... TPlink voor de zekerheid ook maar even mailen
Heel vaag inderdaad. Je hebt ook geen adblocker (pihole bv) die je gebruikt?
De rest van de setup ken ik ook niet goed maar je zou ook nog telefoon hotspot en VPN naar binnen kunnen maken. Beetje omslachtig maar zou kunnen en dan kun je mogelijk weer wifi of router uitsluiten.

Wellicht nog checken of je UPnP aan of uit staat?
Heb je al een wifi netwerk aan 1 ap gekoppeld? Wellicht loopt het niet lekker met roamen tussen de 2 aps en jou device?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke henk
@HugoStiglitz Ik zal even wachten en morgen eens een andere AP proberen van een ander merk. Misschien dat TPlink zelf ook nog met advies komt. Ik heb inderdaad ook AP losgekoppeld gehad en daar een apart netwerk gemaakt...
Zelfs 2.4 &5 gesplitst om te kijken of het daar in zat maar helaas... Voor de zekerheid ook nog een ander AP geprobeerd en losgekoppeld maar dat was ook geen verschil

Het blijft raar dat mobiel wel meteen pakt. Dus lijkt een combi van device en TPlink... Morgen gaan we weer verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager

Ik durf het bijna niet te vragen, maar helpt het om de Oculus een factory reset te geven, en opnieuw in te stellen....?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gekke henk
@testmanager Dat is inderdaad een van de eerste dingen waar ze mee komen. Inmiddels al 5 keer een factory reset gedaan, iedere keer als ik wat wijzigde in de AP... maar helaas zonder succes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gekke henk
Nou voor de liefhebbers het ligt dus aan de ER605... Ik heb nu bij de winkel tijdelijk een AX3000 gekocht en geen enkel probleem... Deze aangesloten aan de OC200 controller en de EAPs en ook dat werkt prima...

Dus voor nu laat ik het maar zo wilde nog upgraden naar de ER7206 maar dat durf ik nu niet aan... Laat het nu maar even zo en kijken we wel hoe het gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Gekke henk schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:23:
Nou voor de liefhebbers het ligt dus aan de ER605... Ik heb nu bij de winkel tijdelijk een AX3000 gekocht en geen enkel probleem... Deze aangesloten aan de OC200 controller en de EAPs en ook dat werkt prima...
BIZAR!!! :o -O-
Dus voor nu laat ik het maar zo wilde nog upgraden naar de ER7206 maar dat durf ik nu niet aan...
Laat het nu maar even zo en kijken we wel hoe het gaat....
Je kan natuurlijk het volgende doen :
- De winkel waar je de ER605 hebt gekocht e-mailen en de situatie uitleggen.
- Hopen dat zij ondertussen de ER7206 hebben en bereid zijn om die naar jou op te sturen voor een proefperiode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
@nero355 haha ja als ik nog wist waar ik die ER605 gekocht had... zal het eens gaan uitzoeken.. Was ook in gesprek met TPlink helpdesk..
Die gingen het melden aan het hoofdkwartier... Ondertussen moest ik maar gewoon die AX3000 houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Gekke henk schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:11:
haha ja als ik nog wist waar ik die ER605 gekocht had... zal het eens gaan uitzoeken...
Een willekeurige winkel die de ER7206 op voorraad heeft mag natuurlijk ook! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager

Dus voor nu laat ik het maar zo wilde nog upgraden naar de ER7206 maar dat durf ik nu niet aan... Laat het nu maar even zo en kijken we wel hoe het gaat....
Ik durf het bijna niet te vragen, maar de ER605 heb je ook al (5 x :-) ge-factory-reset?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gekke henk
@testmanager haha ja uiteraard, en alle firmwares geprobeerd die online stonden incl de beta versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoStiglitz

Thanks voor het melden van de oplossing. Bizar maar waar dat het aan de router ligt. De oorzaak ook niet bekend geworden? Of het is wat het is werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:05
Ik had die hele wifi AI functie nog niet gezien, net even laten lopen en komt met niet al te schokkende wijzigingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9xnjM7xwlJldHRLQ6lK-XMSi3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xIUyzPZgLoZBkA8XHdr7iPfX.png?f=fotoalbum_large

Nu kan ik dit schedulen om regelmatig te doen, dat lijkt me alleen niet zo heel nuttig. Meer mensen hier mee geexperimenteerd? Wij van wc-eend vinden het in ieder geval een heel stuk beter nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pf1HnMybcmJukWC-vOjb1Tn0rH0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UMXRPMhgXScHToKpzdE1Cu7I.png?f=user_large

Ben benieuwd - alles deed al wat het moest doen dus het risico bestaat dat het nu juist minder is geworden :+ Hoopte vooral dat ie automatisch wat energie besparing zou doen, wellicht dat ik dat alsnog met de hand ga doen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
@NiGeLaToRT Ik hoopte inderdaad ook vooral/juist dat de recommend power aangepast zou worden, vooral bij AP's die enigzins (in mijn geval 6 meter?) bij elkaar vandaan zijn.

Want anno nu willen we natuurlijk allemaal besparen op de kWh..... Maar daar nog geen schokkende zaken gezien.... Misschien gaat dat in een volgende update beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NiGeLaToR schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:29:
Ik had die hele wifi AI functie nog niet gezien, net even laten lopen en komt met niet al te schokkende wijzigingen:

[Afbeelding]

Nu kan ik dit schedulen om regelmatig te doen, dat lijkt me alleen niet zo heel nuttig. Meer mensen hier mee geexperimenteerd? Wij van wc-eend vinden het in ieder geval een heel stuk beter nu:

[Afbeelding]

Ben benieuwd - alles deed al wat het moest doen dus het risico bestaat dat het nu juist minder is geworden :+ Hoopte vooral dat ie automatisch wat energie besparing zou doen, wellicht dat ik dat alsnog met de hand ga doen.
Ja - ik heb hier een tijdje mee geëxperimenteerd.

Afhankelijk van wifi-gebruik in je directe woonomgeving is het raadzaam om dit 2 of 3 keer per week en gedurende een aantal weken te herhalen. Dit omdat veranderingen in de omgeving ook van invloed zijn.

Ik was gestart met het laagst mogelijke vermogen om te zien wat eruit zou komen. In alle gevallen wordt het vermogen opgeschroefd waardoor de kwaliteit van de verbinding inderdaad iets beter is. Desondanks heb ik het vermogen teruggezet en die optimalisatie sindsdien niet meer gedraaid. Immers, goed-is-goed-genoeg... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 23:17
Ik heb dit ook eens geprobeerd. Zogezegd 10% verbetering, maar hij heeft wel de 2.4GHz van alle APs op hetzelfde kanaal geplaatst. Hierdoor zegt het dashboard dat de traffic distribution 'poor' is.
Er was niet snel iets merkbaar van kwaliteitsverlies, maar de 2.4 wordt hier vooral door IoT gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toen het uit was meteen aangezet. Hier een log van de afgelopen tijd van mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dpg2UPT-Eqs-9HA53QX8ALRjiUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uk9im1dJgHckuC5CDpC7f49g.png?f=fotoalbum_large

Ik vraag mij af wat de best tijd / moment is om die scan te draaien. Nu aangepast naar elke vrijdag 05:30 kijken als er verschil komt :).

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 15-12-2022 21:31 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

[Afbeelding]

[Afbeelding]

"Not this shit again..." :X }:| :F

Bij Ubiquiti UniFi doen ze daar ook constant heel blij over alsof het de wederopstanding van Jezus/Mohammed/whoever is of zo... |:(
Moet ook elke keer de kolom van "Experience" uitzetten en vervangen door nuttigere zaken zoals de firmware versies en zo doordat die meuk prominent aanwezig moet zijn in het Devices gedeelte! 8)7

Gewoon lekker uitzetten en zelf je netwerk beheren! :Y) 8) :*) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
OK, vreemd dingetje net. Ik was wat aan het klooien in Omada en zag plots een nieuw MAC adres in de client list. Dit MAC adres had geen IP assigned, zag eruit als wired verbonden met 1 van mijn VLANs en toonde zich als verbonden via mijn switch port 7. Op die poort zit echter mijn EAP 620HD. Dus hier kan geen ander wired toestel verbonden zijn. Het MAC adres van de EAP is ook anders.

Na dit vreemde MAC adres op te zoeken kwam ik uit bij Intel als producent. Ik heb in het verleden wel eens gehoord dat Intel management engine zich ook met het netwerk kan verbinden. Gebruikt TP link misschien toevallig Intel NICs? Of is hier iets anders aan de hand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
@SonnyBBQ

Komt dat adres ook weer terug nadat je dat MAC adres laat vergeten :?

Soms heb ik ook weleens een "Spook MAC adres" op mijn netwerk en dat lijkt een dingetje van de Accesspoints onderling te zijn, maar dat is niet met een Omada setup dus misschien is het iets soortgelijks ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
@nero355 voorlopig nog niet terug gezien.
Ik ga het een tijdje in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-05 11:42

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Zeer benieuwd wat die gaat kosten met 2x 10Gbit poorten en wifi 7.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijft natuurlijk giswerk - maar toch...
https://www.counterpointr...ds-first-wi-fi-7-devices/

Lijkt veel overeenkomsten te hebben met de genoemde Deco85.
En die is 1000 US$ per twee. Wat zou neerkomen op 500 US$ per stuk?
Wellicht ook rond die koers in Euro's voor de EAP780?

De EAP660 zit op ongeveer 250 (afhankelijk van waar je hem koopt).
Maar heeft één 2.5-Gbps poort => die 500 zou wellicht nog aan de lage kant kunnen zijn.

Anyhow - we gaan het zien... B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
RobbyTown schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:38:
Vergeet de bijbehorende Switch niet qua PoE eisen : DUUUUR!!! :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nero355 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 00:30:
[...]

Vergeet de bijbehorende Switch niet qua PoE eisen : DUUUUR!!! :>
Dan moet zo'n switch er wel zijn, toen ik over dat AP las laatst eens zitten zoeken naar een rack mountable Omada switch met de nodige 10Gb rj45 poorten, kon die niet zo gauw vinden :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:03:
[...]

Dan moet zo'n switch er wel zijn, toen ik over dat AP las laatst eens zitten zoeken naar een rack mountable Omada switch met de nodige 10Gb rj45 poorten, kon die niet zo gauw vinden :S
Niet om de vraag te bagatelliseren - maar Omada heeft toch MKB als doelgroep?

En met die doelgroep in gedachten:
Dan volstaan een of twee TL-SX3206HPP switches toch prima?
Kunnen je maximaal 4 van deze AP's op kwijt?
Bij elkaar (gokje) voor ruim 3000 Euro?
Zouden die er dat echt voor over hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Airw0lf Ik doelde meer op switches met een groot(er) totaal aantal poorten waarvan meer dan 4 10Gb RJ45, dit omdat er ook bedrade clients kunnen zijn met 10GbE (NAS e.d.) ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Raven op 28-12-2022 12:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:09:
@Airw0lf Ik doelde meer op switches met een groot(er) totaal aantal poorten waarvan meer dan 4 10Gb RJ45, dit omdat er ook bedrade clients kunnen zijn met 10GbE (NAS e.d.) ;)
`
Ah zo - nee die heb ik ook nog niet voorbij zien komen.
De grootste is TL-SX3016F - maar daar moeten dan nog 16 SFP's in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Airw0lf schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:21:
[...]

`
Ah zo - nee die heb ik ook nog niet voorbij zien komen.
De grootste is TL-SX3016F - maar daar moeten dan nog 16 SFP's in.
Die kan volgens reviews alleen met SFP-fiber modules overweg, niet SFP-RJ45.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:25:
[...]

Mmm - das dan geen handige - ook al omdat het allemaal SFP+ poorten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 23:15

OcGuru

Giulietta Qv

Misschien een simpele vraag.

Is het mogelijk om een vlan op te zetten zonder router ertussen?

Ik heb nu een experiabox > TL-SG2210P > TL-SG2008P.

Bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:19
OcGuru schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:00:
Misschien een simpele vraag.

Dat kan zeker. VLAN's zijn meer switch dingen dan router dingen. Als je je experiabox dan op een untagged poort zet kun je hem zo doorzetten naar een ander device in hetzelfde VLAN, bijvoorbeeld een virtuele (VMWare oid) firewall.

Wat wil je precies bereiken met je VLAN wens?

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
OcGuru schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:00:

Het probleem is dat dan ALLE verkeer ook meteen in dat VLAN wordt gepropt, omdat de 4 LAN poorten van je ExperiaBox niet gescheiden kunnen worden! ;)

Sterker nog : Je maakt nu ook gebruik van een VLAN namelijk VLAN 1 waarin die Switches standaard al hun poorten hebben zitten :D

Vertel eens voor de grap wat je van plan bent ?
Raven schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:25:
Dat vind ik niet eens een ramp eerlijk gezegd, want als ik toch al aan de 10 Gbps ga dan zou ik waarschijnlijk meteen voor SFP+ NIC's en SFP+ kabels gaan :)

Maar voorlopig is dit ongeveer wat ik daarvoor over zou hebben :
- uitvoering: MikroTik Cloud Router Switch 305-1G-4S+IN - Maar dan toen die iets van € 129 of zo was !!
- uitvoering: MikroTik CRS309-1G-8S+IN - Maar dan toen die € 220 a € 249 of zo was !!

Het moet wel leuk blijven! :)

[ Voor 42% gewijzigd door nero355 op 28-12-2022 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
nero355 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:32:
@SonnyBBQ

Komt dat adres ook weer terug nadat je dat MAC adres laat vergeten :?

Soms heb ik ook weleens een "Spook MAC adres" op mijn netwerk en dat lijkt een dingetje van de Accesspoints onderling te zijn, maar dat is niet met een Omada setup dus misschien is het iets soortgelijks ?!
SonnyBBQ schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:12:
@nero355 voorlopig nog niet terug gezien.
Ik ga het een tijdje in de gaten houden.
OK, vandaag was het er weer. Zelfde MAC. Slechts heel even te zien in de client list. Aangezien hij een verbinding aangeeft met de poort van de EAP 620HD veronderstel ik dat het iets met de netwerkadapter van het AP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05 09:34

duderuud

Sliden is koel

RobbyTown schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:38:
[...]

En hoe groot dat ding is. Ik heb nu 3 EAP245's binnen hangen en die vind ik al groot...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
duderuud schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:07:
En hoe groot dat ding is. Ik heb nu 3 EAP245's binnen hangen en die vind ik al groot...
Valt IMHO reuze mee :
- uitvoering: TP-Link EAP245 v1
- uitvoering: TP-Link EAP245 v3

En anders is het je eigen schuld dat je niet voor de Wall modellen hebt gekozen die je makkelijker uit het zicht kan werken :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

miekol schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:56:
Via de TP-link helpdesk heb ik begrepen dat voor Omada 5.9 - gepland voor Januari 2023 - er ingebakken ondersteuning komt voor KPN IPTV / de benodigde instellingen ervoor.

Zou voor mij wel interessant zijn omdat je via de app (op Smart TV of laptop etc) tv kijkt in 1080p met lage bitrate, 4k kan alleen via de settopbox.
Hoi,

Weet je hier al meer over ?
Ik heb net een complete set gekocht en kom erahcter dat KPN IPTV dus niet werkt :(
Verder vind ik het Omada systeem super, kan echter niet volledig overstappen omdat de vrouw het tv kastje gebruikt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
KillerAce_NL schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:33:
[...]

Hoi,

Ik heb net een complete set gekocht en kom erahcter dat KPN IPTV dus niet werkt :(
Verder vind ik het Omada systeem super, kan echter niet volledig overstappen omdat de vrouw het tv kastje gebruikt..
Sluit je gewoon je hele set aan behalve je router en gebruik je die van je provider totdat de update beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
KillerAce_NL schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:33:
[...]

Hoi,

Ik heb net een complete set gekocht en kom er achter dat KPN IPTV dus niet werkt :(
Tja, dat IPTV werkt over het algemeen het beste wanneer je de zooi rechtstreeks aan het providermodem hangt. Naar mijn mening weegt het uren klooien niet op tegen een eigen directe kabel voor de IPTV player. Als het namelijk werkt is er altijd wel weer een update, van provider of netwerkapparaat, wat er voor zorgt dat het niet meer werkt. Zit je weer uren forums af te struinen...
Pagina: 1 ... 32 ... 60 Laatste