HD = High Density omgeving = Meer Clients tegelijk aan, want betere Chipset
Echter zie ik zowel in de Pricewatch :
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1627936;1729860/
Als op de TP-Link website geen duidelijke verschillen wat betreft de gebruikte SoC of zo...

Heb nu een TL-SG108PE switch. Deze doet AF PoE, 15.4W per poort. De nieuwe modellen zijn allemaal .AT PoE. Maar volgens spec gebruiken ze maar 10W of 12.8W. Zou dit wel kunnen werken?
Soms werkt het, maar soms ook niet!
En de TP-Link website zegt ook niks over 802.3af ondersteuning dus je hebt meer kans dat het NIET werkt dan dat het WEL werkt...

svennn schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:32:
Ik krijg mijn TP-LINK EAP615-Wall niet gekoppeld aan mijn switch / controller.
Ik heb de volgende setup:
- OC200
- TL-SG2210MP switch
De combo van de OC200 en TL-SG2210MP switch werkt.
Nu heb ik twee AP van het type: EAP615-Wall. In eerste instantie leek het plug en play te zijn, ik had de EAP615-Wall aan mijn kabel gehangen en werd eigenlijk meteen herkend door de controller in mijn Omada Cloud. Totdat ik ik alles weer even tijdelijk had gedisconnect, nu wordt de EAP niet meer gevonden. Overigens ze worden wel gepowerd via de switch.
Wat ik geprobeerd heb:
- Alle apparaten factory resetten, en proberen opnieuw te installeren. Werkt niet.
- Omada IOS app gebruiken, en verbinden met WiFI. Dit werkt helaas niet.
- Via laptop naar tplinkeapp.net werkt ook niet (ook geen internet verbinding).
Heeft iemand nog een idee?

Een aantal dingen die ik je kan aanraden :
- Ga niet met een of andere app rommelen tegelijk met de OC200 of een DIY Omada Controller installatie!
Vergeet die app crap en ga gewoon met de echte volledige Controller aan de slag!
- Check je bekabeling :
1. Volledig koperen kabels ?!
2. Alle connectoren goed geknepen ?!
3. Alle kabels goed op je Patch Panel of Outlets goed aangesloten ?!
- Probeer eens via SSH op je apparaten in te loggen en ze dan via de Inform naar je Controller te laten verbinden ?
- Weet je zeker dat je niet stiekem een of andere verkeerde instellingen op je Switch hebt ?!
Alvast veel succes ermee!