Even een update:
Afgelopen maandag heb ik met mijn leverancier van de TP-Link spullen gesproken. Mijn verhaal over wegvallende (en weer terug inkomende) verbindingen en het niet “elkaar kunnen zien” van controller en AP, was het vermoeden dat mijn switch het aan het begeven was.
Omdat ik geen reserve switch beschikbaar had, werd voorgesteld om een nieuwe switch te kopen. Met 30 dagen retourmogelijkheid (zonder opgaaf van reden) kan deze altijd terug mocht dit het euvel niet verhelpen.
Zo begon de zoektocht naar een nieuwe switch. Eisenpakket:
-fanless
-min 16 poorten Gb (voorkeur voor 24)
-PoE+ Met min 8 poorten en 80W budget ( 3 EAP + OC200 + optie 3 camera’s = 3x12,3 + 7 + 3x12)
-max 23 cm diep (vanwege beschikbare ruimte in meterkast)
-wall mounted (voorkeur 19” rack mounted)
Het is de Linksys LGS116P geworden. Weliswaar unmanaged maar die functie gebruikte ik bij de vorige switch toch niet. Verder lekker klein apparaat, voelt degelijk aan, maar met een grote externe voeding (en verbazingwekkend dun snoertje om de switch en de PoE+ te voeden).
Snel het oude hart uit mijn netwerk getrokken, en de linksys er tussen gestoken. Beetje jammer dat dit soort apparaten niet standaard met rack-beugels wordt geleverd. Nu hangt de linksys aan 2 schroefjes die in de sleuven in de bodemplaat vallen. Gevoelsmatig wat gammel, maar goed het hangt.
De grote externe voeding heeft geen enkele (ophang)voorziening zodat je maar weer mag uitvogelen hoe je dit netjes weggewerkt krijgt. Snel een metalen beugel gemaakt, aan de muur gehangen, en de spanning erop.
(Ohja, en niet vergeten de power injectoren bij de EAP’s weg te halen).
Alle poorten werken direct, de POE-poorten herkennen de 3 EAP245 en de OC200 direct en binnen no time werkt mijn nieuwe Wifi netwerk. Nog gauw even de laatste EAP updaten (van 2.4.0 naar 2.21.0 (SDN)) en klaar! Eindelijk!
Het commentaar in huis is verstomd en iedereen kan weer tevreden op zijn eigen (digitale) eilandje zitten.
Tot zover mijn wifi avontuur. Eerst maar eens ervaren hoe (stabiel) dit werkt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0s8UCeaV9Xrv4GK6wh8xpdR5.jpg?f=user_large)
Ps. Tja, met maar 16 poorten kom ik wat netwerkaansluitingen te kort. Vandaar de 3 losse stekkers.
[
Voor 7% gewijzigd door
MrSweety66 op 10-09-2020 07:41
. Reden: (Geprobeerd via iPad foto bij te voegen ) ]