Je zou de OC200 Controller kunnen vervangen door een RPi met een Omoda container, kan er ook meteen een Pi-Hole draaien. Ik heb dat zelf draaien en ik krijg geen meldingen van wegvallende verbinding.NitSuA schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:18:
Het huis van mijn zusje wordt momenteel grondig verbouwd. Ik ga haar helpen met een goed dekkend WiFi (binnen en buiten) en op verschillende strategische punten zijn netwerkaansluitingen aangelegd.
Zelf heb ik alles van ruckus (r310), super tevreden over maar ver boven budget.
Ik kwam uit op de budget vriendelijke EAP245 v3 modellen, EAP245 outdoor, de OC200 Controller en een TP-link managed PoE switch. Volgens mij mooie setup, maar:
- in de specs lees ik niet duidelijk terug of de DFS kanalen (5GHz boven 52) worden ondersteund. Het lijkt erop dat je de kanalen in de AP wel kan selecteren, echter dat de kanalen vanuit het AP niet worden uitgezonden. Kan iemand dat wellicht testen / bevestigen?
- hoe vaak komen de meldingen precies voor tussen wegvallende verbinding van OC200 en tp-link cloud? Als ik de app op mijn tel heb staan, wil ik niet constant meldingen terwijl er niets aan de hand blijkt te zijn.
- puntje van zorg.. ik lees dat mensen met een v1 van nog geen 2 jaar oud nu al geen firmware ondersteuning meer krijgen. Dat kan toch niet waar zijn? Ik neem aan dat een oudere firmware nog wel security fixes krijgt?
Dank voor jullie reacties alvast!
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT