Verstand van Domoticz heb ik niet (Newbie hier, 4 weken geleden ofzo Domoticz voor het eerst geïnstalleerd en van dichtbij gezien). Hoe de huidige GoodWe SEMS plug-in in elkaar zit: niet naar gekeken en was ik ook niet van plan, want: werpt alleen maar meer ruis op i.m.o.No13 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:44:
[...]
Ik ben nu al een paar uur bezig geweest met het ontleden van de Domoticz plugin maar de hele structuur daarvan lijkt te leunen op de API output van de SEMS portal (logisch).
...
Mocht iemand hier mee aan de slag willen die wel verstand heeft van domoticz plugins en snapt hoe de huidige plugin in elkaar steekt wil ik best helpen
Nadat ik een probleem met de SolarEdge plugin (Modbus over TCP) uit heb lopen zoeken en ik geen GoodWe modbus UDP plugin voor Domoticz kon vinden nam ik de moeite om zelf een GoodWe modbus over UDP plugin voor Domoticz te bouwen - want ik had hem zelf nodig.
Die nieuwe plugin is momenteel nog wel in twijfelachtige staat - maar werkend - ik zoek een paar mensen die binnen een paar dagen tot een week voor mij als beta tester aan de gang willen en kunnen gaan om zo over een periode van (ik denk) een 2-6 weken tot een goed werkende plugin te komen. Met daartussen nog wat zomervakantie perikelen uiteraard.
Ik heb zelf een XS series omvormer van GoodWe met Wifi module, maar in principe zijn deze series ook ondersteund: ET, EH, BT, BH, ES, EM, BP, DT, MS, NS en uiteraard XS.
Voor wie dat wil, stuur mij een DM, dan neem ik tzt contact met je op met details.
Wat ik van je verwacht als je meedoet:
1. Je bent enigszins bekend met Domoticz, weet hoe je een plug-in installeert en configureert.
2. Je bent enigszins bekend met lezen van de Domitcz logs, kan daar wat gegevens uithalen om die evt op te sturen.
3. Je hebt een GoodWe omvormer met de juiste firmware (For XS series firmware 1.xx.14 of hoger) met Wifi of LAN module welke Modbus over UDP op poort 8899 kan en je hebt gecheckt dat dat werkt.
4. Je bent bekent (ook buiten Domoticz, b.v. via Sems) met de levering van energie van je GoodWe omvormer, zodat je getallen in Domoticz daarmee kunt vergelijken.
5. Je gebruikt de plugin geheel op eigen risico. Als, om wat voor reden dan ook, iets stuk gaat, je verliest data, Domoticz gaat dood of wat anders dan ook; het is je eigen risico.
... het 'ergste' wat me nu nog kan overkomen is dat iemand straks reageert op deze post met het bericht dat ik iets over het hoofd heb gezien en er gewoon een werkende Domoticz plugin is voor GoodWe omvormers om ze via modbus over UDP lokaal uit te lezen.
... dan heb ik in ieder geval nog een hoop geleerd...
[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 06-07-2022 01:25 ]
Alles kan stuk.