Ja, ik merk als er steeds minder zon is, dat de omvormer nog 50W aangeeft, die er niet is, ofwel de omvormer verbruikt het zelf bij het afsluiten (bij het opstarten is er altijd meteen een hoger vermogen).esphome schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:59:
@PeteSplit is "rest vermogen" dat de levering pas start als er minimaal 50 Watt beschikbaar is?
Als het werkt dan ga ik kijken of de spanning hoger wordt en ik neem dan aan dat dat aan de DC kant, jij schrijft grid en klopt dat. De AC kant moet immers de spanning van het stroomnet volgen.
Ik merk dat het voltage erg hoog wordt en de amperage hetzelfde blijft aan de PV1 DC kant.
Ik had de stroom PV1 current als condition gebruikt (boven bepaalde waarde grid limit inschakelen), maar dat werkte niet, omdat deze dan niet meer veranderd (stroom blijft dezelfde waarde, spanning is erg hoog, bij 12 panelen boven de 460 V).
@Cvan
Ik heb de polling van de HA integratie op 20 seconden (dan geen fout meldingen meer in HA).
's morgens en 's avonds als de waarden toch laag zijn heb ik een polling van 3 minuten.
Als je dit dan ongeveer 15 minuten doet, wordt de sems portal gevuld met de gegevens die dan bekend zijn met een interval van 5 minuten (normaal heb je op de dag gegevens in de portal om de minuut).
Als je gegevens van de omvormer upload dan zijn de gegevens bij mij altijd om de 5 minuten.
[ Voor 20% gewijzigd door PeteSplit op 09-10-2024 10:12 ]
LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT / Homewizard / Home Assistant