Hoe heb je de lan/wifi module zo ingesteld dat het Wifi AP uit blijft en alleen LAN werkt ?Divinity0 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:57:
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb al heel wat pagina's zitten lezen maar kom niet tegen wat de oplossing voor mijn probleem kan zijn of ik heb er over heen gelezen![]()
Het probleem staat na de opsomming van wat wel werkt bij het uitlezen van mijn goodwe inverter naar HA
Omvormer geinstalleerd met lan verbinding (vast ip) WIFI uit
via solargo alle laatste firmware geupdate
Sems, solargo etc werkt allemaal.
HA goodwe inverter integratie geïnstalleerd
alles probleemloos.
De volgende dag doet de integratie het niet meer totdat ik de solargo app opstart hierna verschijnen de waardes weer in HA.
....
Heb tijdje geprobeerd maar AP spring bij mij de dag erop altijd weer aan en kreeg LAN niet netjes werkend. Er is in de module ook geen reset knop aanwezig dus kan me voorstellen dat de module iedere dag weer gewoon zijn AP aanzet zodat je altijd kunt configureren dus ben wel benieuwd hoe jij dit hebt geregeld.
Dit is ook de reden dat ik op de 2.0 versie zit te wachten (tenzij ik meer tijd heb en ook een ESP o.i.d. zelf kan gaan uitzoeken), wil niet alleen die AP uit maar eigenlijk ook geen verbinding meer naar buiten hebben terwijl ik wel aansturing kan blijven verrichten vanuit b.v. HA.
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
:strip_exif()/f/image/vUDOSEIYqUylReajPXdM0W44.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P0xi7h7os5dIQlGe8iKwxaCx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9aKmVrxJdzH69Eev9nZlEVAg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bsoq0wGSAjXFZ9h4YcsF6BMh.jpg?f=fotoalbum_large)