Oplossing 1
Aangezien dit topic soms compleet lijkt af te dwalen toch maar even de persoonlijke vraag @
No13 . Werkt je Pi PICO oplossing nog steeds zoals je wilt?
Als ik je goed begrijp doet je pico hetzelfde als de originele wifi module waardoor het lokaal uitlezen identiek werkt als het origineel (lokaal UDP via script/HA "GoodWe" integratie + optioneel SEMS (ook al gebruik jij dat zelf niet)).
Oplossing 2
Andere optie die hier benoemd wordt, ESPHome op ESP8266/ESP32.
Maar dat zal uiteraard de werking aanpassing, niet dat ik geef om de SEMS portal als het lokaal allemaal werkt maar dan moet je dus ook op basis van ESPHome uitlezen en niet via UDP. Hierdoor werken de standaard GoodWe modules van HA, Homey (SEMS), etc. niet. Interval van nieuwe data is mij hiervan niet bekend trouwens.
Oplossing 3
Dan heb je nog een ESP versie die het naar MQTT zet (wel behoud van SEMS als je wilt) en optioneel naar PVO.
Mijn persoonlijke voorkeuren:
- Stabiele werking (fool-proof) zonder onnodige AP-mode zoals origineel
- Veilig, niet zoals nu dat jan en alleman in je omvormer kan na een 'reboot'/nieuwe dag
- Voeding via omvormer, wat geen issue geeft met 'reset van counters'
- Geen tussenliggende brokers vereist (MQTT bijv.) om op te nemen in HA/Homey e.d., optioneel/extra is prima natuurlijk.
- Near realtime data (15 seconden bijv. i.p.v. minuten)
- SEMS behouden is misschien handig als achtervang, maar geen vereiste.
Volgens mij is jouw @
No13 oplossing de enige die hieraan voldoet?
Ik heb overigens een GW10KT-DT, die op dit moment firmware 15.15.34 lijkt te hebben (was 15.15.52 1,5 jaar geleden)