Bij mij werkte dat weer niet als hij eenmaal live was. Dan startte hij alleen de volgende dag niet op. Dat werkt blijkbaar ook weer niet hetzelfde bij alle software/hardware revisies.Noshi schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:17:
Ik heb ook een GW3600D-NS en kreeg uitzetten via Modbus niet werkend. Uiteindelijk maar een relais gehangen aan de remote shutdown poort onder het apparaat.
Ik zie nu ook je andere post llevering in "GoodWe inverter lokaal uitlezen (USB / WiFi)" Misschien moet ik dat maar gaan gebruiken. Ben ik helemaal van de GoodWe cloud af (gebruik al een HomeWizard meter). Heb je misschien een foto of schema van hoe jij het hebt aangesloten?llevering schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:20:
[...]
Bij mij werkte dat weer niet als hij eenmaal live was. Dan startte hij alleen de volgende dag niet op. Dat werkt blijkbaar ook weer niet hetzelfde bij alle software/hardware revisies.
Nou ik vrees dat dat op deze ARM versie ook niet gaat werken, ik denk dat je 1.51 daarvoor nodig hebt.orillion schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:00:
[...]
Ik zie nu ook je andere post llevering in "GoodWe inverter lokaal uitlezen (USB / WiFi)" Misschien moet ik dat maar gaan gebruiken. Ben ik helemaal van de GoodWe cloud af (gebruik al een HomeWizard meter). Heb je misschien een foto of schema van hoe jij het hebt aangesloten?
Ik heb geen schema, want ik had het ESP device al, maar dan met de (read-only) software van:
https://github.com/jantenhove/GoodWeLogger
Daar staat in de tekst wel de info over hoe het aan te sluiten, dat zou met mijn ESPHome implementatie precies hetzelfde moeten werken.