Dank en ik heb het aangepast alhier....en hier.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2021 10:38 . Reden: alhier en hier ]
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2021 10:38 . Reden: alhier en hier ]
Verwijderd
Voor de 2000XS heb ik drie en één afgeleide status(sen) gezien:23-11 16:48 sunEvent End of the production day
23-11 23:59 produced Peak: 1505 Watt at: 14:14
23-11 23:59 produced Inverter stated production (eDay): 3.3 kWh
23-11 23:59 produced Todays production: 3.178 kWh, of which was exported: 0.104 kWh
24-11 00:00 produced Faraday meter: 96362.9 kWh
24-11 07:58 sunEvent Start of the production day
24-11 08:14 PVstatus Inverter is in checking mode
24-11 08:50 PVstatus Power production has started
24-11 12:00 produced Faraday meter: 96363.5 kWh
24-11 16:23 PVstatus Inverter was forced to waiting mode
24-11 16:24 PVstatus Inverter has reconnected to the Grid
24-11 16:24 PVstatus Power production has restarted
24-11 16:24 PVstatus Inverter was forced to waiting mode
24-11 16:43 PVstatus Inverter is OFF (not enough light)
24-11 16:47 sunEvent End of the production day
24-11 23:59 produced Peak: 1418 Watt at: 14:23
24-11 23:59 produced Inverter stated production (eDay): 1.3 kWh
24-11 23:59 produced Todays production: 1.253 kWh, of which none was exported
25-11 00:00 produced Faraday meter: 96364.5 kWh
25-11 08:00 sunEvent Start of the production day
25-11 08:16 PVstatus Inverter is in checking mode
25-11 08:54 PVstatus Inverter has connected to the Grid
25-11 08:54 PVstatus Power production has started
1
2
3
4
| undefined = OFF ( afgeleid ) 0 = waiting/checking 1 = producing 2 = error ( nog niet gezien ) |
Bij deze lage opbrengsten is de Gooodwe erg optimistisch en die geeft aan dat er 200Wh is opgewerkt terwijl de kWhmeter 68Wh aangeeft. Tussen de kWhmeter en de Goodwe zit 15 meter kabel maar dat kan deze roze bril niet verklaren.25-11 08:00 sunEvent Start of the production day
25-11 08:16 PVstatus Inverter is in checking mode
25-11 08:54 PVstatus Inverter has connected to the Grid
25-11 08:54 PVstatus Power production has started
25-11 09:58 PVstatus Inverter was forced to waiting mode
25-11 09:59 PVstatus Inverter has reconnected to the Grid
25-11 09:59 PVstatus Power production has restarted
25-11 10:07 PVstatus Inverter was forced to waiting mode
25-11 10:08 PVstatus Inverter has reconnected to the Grid
25-11 10:08 PVstatus Power production has restarted
25-11 10:08 PVstatus Inverter was forced to waiting mode
25-11 10:18 PVstatus Inverter has reconnected to the Grid
25-11 10:18 PVstatus Power production has restarted
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2021 10:32 . Reden: Statussen weergegeven ]
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2021 15:05 . Reden: Plaatje erbij? ]
Verwijderd
Je kunt mijn udpreader eens proberen: https://github.com/aiolos/GoodweUdpReaderSimBox.NL schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:42:
Goedendag, ik ben sinds 3 weken ook in het bezit van een GW-3000XS en vroeg me af of iemand het al is gelukt om dat uit te lezen via wifi/netwerk. SolarGo werkt hier en de data gaat elke 30s naar SEMS.
Voor mijn applicaties zou de data met PHP gelezen moeten kunnen worden, zodat ik eea ook simpel kan verwerken. Op dit moment heb ik alleen toegang tot de data over teruglevering via de P1 van de slimme meter, maar die laat het eigen verbruik helaas niet zien. De data staat nu op 3qr.nl/solar en is voor iedereen zichtbaar.
Wie kan me hiermee op weg helpen?
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
[ Voor 92% gewijzigd door To_Tall op 12-03-2022 00:00 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Bedankt. Heb helaas geen PHP7+ op de server. verslikt zich al meteen: "Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING or '(' in /read.php on line 3"Aiolos schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:36:
[...] Je kunt mijn udpreader eens proberen: https://github.com/aiolos/GoodweUdpReader
Dat is dan toch niet zo moeilijk te doen? Eventueel met rocker kan je eenvoudig een webserver met php7 opzetten als je andere applicaties niet of nog niet met php7 om kunnen gaan.SimBox.NL schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 09:26:
[...]
Bedankt. Heb helaas geen PHP7+ op de server. verslikt zich al meteen: "Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING or '(' in /read.php on line 3"
Je gaat er -iets te makkelijk- maar van uit dat dat zomaar kan. Helaas 2 problemen: mijn 3 raspberry's hebeben al lang hun updates niet meer gedaan (in cron, maar niet gelukt, zo lijkt) en weigeren nu de update/upgrade cmd's. Mijn primaire webserver kan ik nu niet bijwerken omdat dan 7 sites niet meer werken EN op 100+ andere een deel van de beveiliging uitvalt.To_Tall schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:28:
[...]Dat is dan toch niet zo moeilijk te doen? Eventueel met rocker kan je eenvoudig een webserver met php7 opzetten als je andere applicaties niet of nog niet met php7 om kunnen gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door SimBox.NL op 12-03-2022 12:58 ]
Volkomen offtopic hier, maar ik zou toch maar eens gaan updaten dan. Zelfs die requirement van mij loopt al behoorlijk achter. Eigenlijk zou ik m eens naar php8 moeten gaan zetten.SimBox.NL schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:56:
[...]
Je gaat er -iets te makkelijk- maar van uit dat dat zomaar kan. Helaas 2 problemen: mijn 3 raspberry's hebeben al lang hun updates niet meer gedaan (in cron, maar niet gelukt, zo lijkt) en weigeren nu de update/upgrade cmd's. Mijn primaire webserver kan ik nu niet bijwerken omdat dan 7 sites niet meer werken EN op 100+ andere een deel van de beveiliging uitvalt.
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
1 nieuwe raspberry er bij kopen en migreren. Dan de andere bij werken en migreren. Zo duur zijn ze nu ook weer niet.SimBox.NL schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:56:
[...]
Je gaat er -iets te makkelijk- maar van uit dat dat zomaar kan. Helaas 2 problemen: mijn 3 raspberry's hebeben al lang hun updates niet meer gedaan (in cron, maar niet gelukt, zo lijkt) en weigeren nu de update/upgrade cmd's. Mijn primaire webserver kan ik nu niet bijwerken omdat dan 7 sites niet meer werken EN op 100+ andere een deel van de beveiliging uitvalt.
De code zou in php5 inderdaad prima kunnen werken. Veel spannende dingen doe ik niet. Maar php 5.6 is ondersteund t/m 31-12-2018. Da’s al een tijdje geleden. Vandaar de druk om te upgraden. Er is geen (goede) reden meer om dat niet te doen.SimBox.NL schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:29:
Na wat regels eruit gesloopt te hebben en wat []'s naar array() omgezet te hebben zie ik in elk geval een serienr, model en de firmware versies (1.52.19) staan... veel verder kom ik nog niet, en helaas is de zon net onder. Waarom code alleen moet draaien op de laatste versie ontgaat me even, dat kan best zodat het op XP embedded met PHP5 nog werkt. maar goed, een deel loopt nu, en dat is al meer dan ik hadwaarvoor dank.
tis nog erger, is php 5.2 en updaten gaat niet. Wel bezig met een nieuwe server, maar even ontopic: heb het script wat aangepast en werkt nu. exporteren naar andere applicaties lukt nu ook prima en heb een oplossing gevonden om de standen ook bij offline zichtbaar te houden. kost <1 sec cpu om eea te lezen, zelfs bij offline, dus dat gaat prima. Dank voor de code. Staat nu in 1 bestand van <200 regels. de output is verwerkt in https://secure.3qr.nl/solar en laat actief de status zien. (10s reload)Aiolos schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:28:
[...]De code zou in php5 inderdaad prima kunnen werken. Veel spannende dingen doe ik niet. Maar php 5.6 is ondersteund t/m 31-12-2018. Da’s al een tijdje geleden. Vandaar de druk om te upgraden. Er is geen (goede) reden meer om dat niet te doen.
elleP
Ze worden standaard nooit bijgewerkt, daarvoor moet ie EN rechtstreeks verbonden zijn EN zou je de goodwe helpdesk moeten bellen. updates naar een versie boven de vx.x.14 zouden ervoor moeten zorgen dat ie wel gaat reageren via wifi, al zal je wel de HTTP stream verliezen, sinds ze dat tegenwoordig anders verpakken/doorsturen.elleP schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:20:
Ik heb oa door dit topic weer eens gekeken om mijn GoodWe GW3600-DS (2015) uit te lezen.
Deze inverter luistert niet naar udp, dus ik heb een man-in-the-middle proxy opgezet om de data in Home Assistant te krijgen.
elleP
Just do it.
[ Voor 4% gewijzigd door wlmpie op 25-03-2022 14:21 ]
elleP
Nee, het is geen gewone usb-poort (en een Male-Male usb-kabel zou officieel ook niet kunnen bestaan). Als je de wifi-stick er in prikt kun je waarschijnlijk via UDP pakketjes lezen, of via modbus (via een andere connector)xorinzor schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:31:
Ik heb een GW2500-XS waar in de Comm poort ook een female USB zit.
Kan ik daar dan gewoon een male-male usb in drukken en aan mn PC hangen, of moet er nog iets tussen?
Slimme meter lees ik al uit via de P1, zou leuk zijn als ik ook uit de omvormer nog wat meer details kan halen (ervanguitgaande dat die er zijn, opwekking zie ik nu ook al, alleen niet per zonnepaneel)
elleP
[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 30-03-2022 16:26 ]
Mag ik vragen via welke weg je dat hebt gedaan? En wat precies de vraag was die je hebt gesteld? Heb zelf een gw2000-ns en het zou toch wel fijn zijn om die lokaal te kunnen uitlezen.Rednas_N schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:04:
Leuke update; ik heb afgelopen dinsdag een ticket ingeschoten met de vraag of ze de firmware van mijn GW1500-NS willen bijwerken. Dat is vandaag geregeld en ik kan nu met Home Assistant d.m.v de Goodwe integratie de omvormer uitlezen. Goed geregeld!
Ik heb een e-mail verstuurd naar service.nl@goodwe.com met de vraag of ze de firmware konden bijwerken zodat ik met Home Assistant de inverter kon uitlezen. Vervolgens heb ik een paar dagen later nog gebeld naar +3130 310 0456 (Goodwe, Engels sprekend) om te vragen wat de status van m'n melding was. Diegene heeft mijn melding naar het juiste team geëscaleerd en weer een paar dagen later was het geregeld.waslijn schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:33:
[...]
Mag ik vragen via welke weg je dat hebt gedaan? En wat precies de vraag was die je hebt gesteld? Heb zelf een gw2000-ns en het zou toch wel fijn zijn om die lokaal te kunnen uitlezen.
Just do it.
Heb je gevraagd om een bepaalde versie of latest the greatest? Welke versie heb je erop draaien?Rednas_N schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:41:
[...]
Ik heb een e-mail verstuurd naar service.nl@goodwe.com met de vraag of ze de firmware konden bijwerken zodat ik met Home Assistant de inverter kon uitlezen. Vervolgens heb ik een paar dagen later nog gebeld naar +3130 310 0456 (Goodwe, Engels sprekend) om te vragen wat de status van m'n melding was. Diegene heeft mijn melding naar het juiste team geëscaleerd en weer een paar dagen later was het geregeld.
Pana 5j
Word inderdaad op afstand gedaan. En ze weten welke inverter gedaan moet worden, omdat er via het contact formulier jij het serienummer op geeft.waslijn schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:50:
Wordt de upgrade op afstand gedaan? Hoe weten ze dan welke inverter ze moeten upgraden?
Ik heb gevraagd om een upgrade van de ARM versie met de aanname dat ze de laatste geïnstalleerd hebben.mrbullet schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:51:
[...]
Heb je gevraagd om een bepaalde versie of latest the greatest? Welke versie heb je erop draaien?
Just do it.
Gewoon een mail sturen, dan maken ze automatisch een ticket aan.Jesse- schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:50:
Waar schieten jullie die tickets in? Op het contactformulier op de site krijg ik maar geen reactie...
[ Voor 3% gewijzigd door waslijn op 02-04-2022 09:56 ]
Dank, ga ik doen!waslijn schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:55:
[...]
Gewoon een mail sturen, dan maken ze automatisch een ticket aan.
service.nl@goodwe.com
[ Voor 21% gewijzigd door Jesse- op 02-04-2022 10:19 ]
Ze hebben het druk volgens mij. 2 maand geleden de ARM aanvraag gedaan, en dat ging vlot. Was binnen 1 werkdag gefixt.Jesse- schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:57:
Mailtje verstuurd. Hopelijk nu wel reactie, zag dat ik op 6 februari de vraag via het contactformulier gesteld had
Ik ben op dit moment niet thuis. Maar de omvormer staat op waiting. Volgens mij is de installateur gisteravond vergeten de plug erin te doen.Verwijderd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:28:
Het uitschakelen van de omvormer als die stroom aan het verstoken is kan dus via het wel of niet voorzien van AC stroom vanuit de meterkast.
Nu heb ik zitten lezen en de omvormer heeft een ingestoken plug (Remote Shutdown) nodig waar een kabel en weerstand inzit voordat de omvormer ook stroom afgeeft aan de AC zijde.
Plug: https://support.goodwe.co...emote-shutdown-for-europe
Uitleg door GoodWe: https://support.goodwe.co...rticles/xs-waiting-status
Het testen is lastig omdat ik als de omvormer in de stroom opname tijd zit ik hem uit moet zetten, plug verwijderen en weer aanzetten. Het resultaat is dan niet eenduidig. Start hij dan niet op dan kan het zijn dat de DC zijde echt te weinig levert.
Deze plug kan ook worden gebruikt voor RS485 communicatie en en pennen zijn nu voorzien van die groene draad.
Is een remote shutdown alleen het afkoppelen van het AC stroomnet of zal het ook de omvormer laten uitgaan omdat het AC net niet "aangekoppeld" is? @ThinkPad
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2022 13:21 ]
Ik heb zelf firmware 1.13.15, maar mijn 2500XS topt af op 2750 Watt en daar ben ik blij mee. Ik heb wel eens gelezen dat goodwe inverters eerder aftoppen afhankelijk van de firmware. Dus ik ben benieuwd naar welk type omvormer je precies hebt en het het vermogen waarbij jouw omvormer aftopt.Plenkske schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:35:
Ter info: deze nieuwe omvormer heeft standaard firmware versie 1.52.15
Hier ook de 2500XS maar er zit 2400 Wattpiek op met 6 panelen op een plat dak. 10 graden helling, op ZOwlmpie schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:45:
[...]
Ik heb zelf firmware 1.13.15, maar mijn 2500XS topt af op 2750 Watt en daar ben ik blij mee. Ik heb wel eens gelezen dat goodwe inverters eerder aftoppen afhankelijk van de firmware. Dus ik ben benieuwd naar welk type omvormer je precies hebt en het het vermogen waarbij jouw omvormer aftopt.
Op internet kan ik helaas nergens een changelog vinden van goodwe firmware.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2022 23:05 ]
Welk type omvormer heb je en welke versie heb je gekregen?etienne001 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:54:
Woensdag avond een mailtje gestuurd, vanmiddag de nieuwe firmware ontvangen.
Kan hem nu lekker gemakkelijk uitlezen in Home Assistant.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Ja ik heb dat ook met 3000xs. Had gehoopt dat dat met een firmware al verholpen zou zijn. Ik heb 1.53.17 af-fabriek. Dus benieuwd wat de nieuwste versie is.ThinkPad schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:33:
Ja is Goodwe eigen dat hij bij lage opwek teveel aangeeft. Ik vermoed een berekening intern die daar niet goed rekening mee houdt. Bij hogere vermogens klopt het gelukkig goed met een externe kWh-meter.
Zijn veel meer Tweakers die daar 'last' van hebben met hun Goodwe. Ook ik zie met mijn 3000XS nog 'opwek' als het praktisch donker is buiten. Iets later schakelt hij dan helemaal uit.
Ik heb gisteren eindelijk tijd gehad om eens goed te zoeken en heb de plug inderdaad gevondendavasch schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:56:
Oh, dat is een goede tip. Ik zal eens kijken of die er bij mij ook bij zat![]()
Inderdaad even een mail sturen naar Goodwe, voor de ARM firmware. Dit heeft niks met je gewone firmware te maken. Dan kan je hem via UDP uitlezen met de intergratie in HA (elke 10 seconden). En hier draaid zowel de intergratie in HA als de MQTT versie van Tim naast elkaar. En de omvormer kan alle 2 prima aan. Ben alleen heel soms de verbinding met Sems wel eens kwijt, maar denk dat het eerder aan de server ligt van Sems.royduin schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:32:
Vraagje; ik heb een GW3000-XS gekoppeld aan SEMS en gebruik nu https://github.com/markruys/gw2pvo zodat alles in PVOutput komt en https://github.com/TimSoethout/goodwe-sems-home-assistant om alles in HASS te krijgen. Recent HASS geupdate en zie dat er nu native ondersteuning in zit: https://www.home-assistant.io/integrations/goodwe/ (maakt gebruik van https://github.com/marcelblijleven/goodwe/), echter; IP adres intypen resulteert in "kan geen verbinding maken". De firmware versie: V1.1.1.2 (gevonden door in te loggen op de web interface). Waar vindt ik eventueel een nieuwe firmware? Mailen naar service.nl@goodwe.com en vragen om de nieuwe "ARM" firmware? Heeft dat nog nadelen tov de huidige firmware?
Destijds (2 jaar geleden) wat ingelezen en toen was het zo dat het SEMS is OF local polling. Is dit nog steeds zo? Zijn er inmiddels betere manieren?
Werkt dit ook als de omvormer niet via wifi maar via een lan module verbonden is?metalmarco schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:00:
[...]
Inderdaad even een mail sturen naar Goodwe, voor de ARM firmware. Dit heeft niks met je gewone firmware te maken. Dan kan je hem via UDP uitlezen met de intergratie in HA (elke 10 seconden). En hier draaid zowel de intergratie in HA als de MQTT versie van Tim naast elkaar. En de omvormer kan alle 2 prima aan. Ben alleen heel soms de verbinding met Sems wel eens kwijt, maar denk dat het eerder aan de server ligt van Sems.
13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
Durf ik je niet te zeggenwiljums schreef op zondag 8 mei 2022 @ 16:25:
[...]
Werkt dit ook als de omvormer niet via wifi maar via een lan module verbonden is?
Mooi snel weer van ze. En super dat het werktroyduin schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:19:
Zojuist bericht gehad van GoodWe, nieuwe firmware zit erin en na een herstart werkt de HASS integratie
Welke versie heb je nu dan?royduin schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:19:
Zojuist bericht gehad van GoodWe, nieuwe firmware zit erin en na een herstart werkt de HASS integratie
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Na de update staat er in de webinterface nog steeds V1.1.1.2, de ARM firmware is nergens te vinden
Verwijderd
royduin schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:09:
[...]
Na de update staat er in de webinterface nog steeds V1.1.1.2, de ARM firmware is nergens te vinden
Mijn goodwe 3000xs is net ge-update door de klantenservice. Ik had v1.53.17 op het display (nieuw uit doos ca 1 maand oud), en dat is nu v1.54.19Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:56:
De display geeft ook de versie weer en het laatste deel van die aanduiding is de ARM versie.
1.15.14 is firmware (5)1.15 en ARM versie 14
Ik vind van niet......
Hier hetzelfde probleem. En ze laten niets meer van zich horen. Reageren ook niet op de vraag hoe ik zelf de firmware kan upgraden.royke schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:21:
Mijn omvormer kunnen ze niet updaten, want hij is niet zichtbaar vanaf buiten?
ik heb geen firewall of iets ingesteld. ik zie ook niets in sems portal.
Zelfs als ik de omvormer laat inloggen op een mobiele hotspot gaat er nog niets naar sems? waarschijnlijk toch iets met de omvormer. Geen idee maar ik hoor nu niets meer van Goodwe. Ik had het ook niet op vrijdag de 13 moeten doen
Het laatste bericht is dat ik de firmware doorgestuurd zou krijgen. dat is inmiddels 15 dagen geleden.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
[ Voor 4% gewijzigd door jimmy87 op 31-05-2022 19:25 ]
Heb al twee verschillende USB kabels gebruikt. Het nadeel is, dat wifi ook niet werkt. Hij geeft Wifi Reset Failure, dus heb niet echt een optie om mijn Goodwe GW2000-SS (lekker oudje) uit te lezen.[ 198.796066] usb 6-1: new full-speed USB device number 6 using ohci-platform
[ 198.988113] usb 6-1: device descriptor read/64, error -62
[ 199.292125] usb 6-1: device descriptor read/64, error -62
[ 199.592168] usb 6-1: new full-speed USB device number 7 using ohci-platform
[ 199.784138] usb 6-1: device descriptor read/64, error -62
[ 200.088158] usb 6-1: device descriptor read/64, error -62
[ 200.200226] usb usb6-port1: attempt power cycle
[ 200.416148] usb 6-1: new full-speed USB device number 8 using ohci-platform
[ 200.832160] usb 6-1: device not accepting address 8, error -62
[ 201.024210] usb 6-1: new full-speed USB device number 9 using ohci-platform
[ 201.440178] usb 6-1: device not accepting address 9, error -62
[ 201.446178] usb usb6-port1: unable to enumerate USB device
Hoi, ook ik heb een Goodwe XS 1500 omvormer. Een paar jaar geleden heb ik in dit topic al gereageerd en probeerde mijn omvormer met USB male naar micro USB (richting Windows Tablet/RPI) uit te lezen, had toen al gemerkt dat er iets mis was met de USB aansluiting na een tik en uitval van de RPI, zie nu in de updates dat dit ook echt het geval was met een verwisselde polarisatie, oeps! Gelukkig niks kapot gegaan toen.waslijn schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:25:
Inmiddels reactie van Goodwe. Firmware is te oud en moet lokaal geüpdate worden dmv USB kabel. Heb alles in de mail gekregen, nu nog op zoek naar een USB kabel. Mijn firmware versie is 1.13.04
[ Voor 4% gewijzigd door FrankJ91 op 07-06-2022 22:39 ]
[ Voor 71% gewijzigd door FrankJ91 op 09-06-2022 11:27 ]
Ik weet niet of ik links mag plakken naar winkels, maar als ik even Google kom ik wel kabels in Nederlandse webshops tegen van USB A naar USB A. Zullen deze pinnen al goed lopen?ThinkPad schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:55:
USB-A naar USB-A is een vreemd soort kabel en zul je niet zo snel vinden. Ik heb er voor mijn Goodwe NS destijds zelf eentje gemaakt van twee oude USB-kabels.
There are no secrets, only information you do not yet have
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Bij een 3000-XS is dat een kwestie van wifi-stick eruit trekken, lan-stick erin drukken.Sebazzz schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:22:
Heeft iemand zelf een LAN module gemonteerd op de omvormer? Ik wil de omvormer het liefst bekabeld hebben in plaats van wifi zoals het nu is.
Ik heb bij de aanschaf geeist dat er een LAN module in moest. Ze hebben eerst 3x een verkeerde module besteld. Geen idee welke ik nu heb maar in de 5500 zit nu een lan module ipv wlan. Verkoper stond alleen gek te kijken. Want woan is toch makkelijkerSebazzz schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:22:
Heeft iemand zelf een LAN module gemonteerd op de omvormer? Ik wil de omvormer het liefst bekabeld hebben in plaats van wifi zoals het nu is.
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2022 10:14 ]
Er is maar 1 stick die werkt in een XS, en dat is die van GoodWe zelf.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:12:
@To_Tall ik wil ook al heel lang een lan stick aanschaffen voor een 2000-XS maar berichten hier dat het wel een paar keer kan duren voordat je een werkende krijgt of dat het nooit lukt, heeft mij nog niet een aankoop te doen.
Heb je misschien meer informatie over de lan stick die wel werkt? Of het bedrijf waar je set gekocht hebt. Dan kan ikvragen of zij net zo'n lan stick kunnen leveren.
[ Voor 8% gewijzigd door Illusion op 14-06-2022 13:25 ]
[ Voor 9% gewijzigd door xtrme op 17-06-2022 11:49 ]
Ik heb dezelfde versie op mijn GW2000-XS, deze versie werkt met Home assistant. Ik moest wel mijn wifi dongle er even uit halen om de boel aan het werken te krijgen op een ander wifi netwerk.jimmy87 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:24:
Ik heb vanmiddag een mail gehad dat hij geupdate zou moeten zijn, heb echter in display staan 1.52.19 en zie hierboven al mensen met 1.54. Moet ik hem nog opnieuw opstarten? En zo ja, hoe doe ik dat?
Of komt dat vanzelf morgen? Meestal gaat omvormer uit volgens mij in nacht?
Verwijderd
De 2000 hangt niet op een plek waar ik handig een kabel naartoe trek dus dat heb ik nog niet getest.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:02:
@No13 Heb je ook de LAN module getest op de 2000XS want die immers nieuwer?
Wat kun je verder in LAN aan instellingen doen in de web interface?
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2022 17:16 ]
Als ik het goed begrijp is het nu in lijn der verwachting dat enkel SEMS werkt op een non-modded rj45 "stick" aan de XS omvormers? Ik wil best wat pogingen wagen om andere firmware te gaan flashen zodra ik de flashchip heb gevonden. Dan kan ik wellicht eerst een backup maken.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:14:
Vorig jaar is hier al meer informatie over geweest en je vindt dat door op "lan" te zoeken. De foto hierboven is eenandere versie dan in deze posting
https://gathering.tweaker...message/69029754#69029754
De web interface kan hier een belangrijke rol spelen. Zie de naamgeving STA en die is TCP. De AP gebruik ikzelf voor het uitlezen.
Geen web interface gaan laden omdat je dan niet terug kunt omdat jij niet de LAN versie daarvan hebt.
Verwijderd
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2022 09:46 . Reden: Nieuw WAN/LAN stick ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq