Louw Post schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:31:
Zojuist ook aangemeld voor de Tweakers discord en de Ghosts of Tweakers clan!
Speel het sinds een weekje echt actief (vroeger wel wat gespeeld ook). Nog niet echt een idee waar ik op moet focussen met mijn gear/wapens en ook niet qua quests en strikes/gambits/etc.. Heeft het echt nut om op 1 van de bonussen op het armor te gaan focussen? Ik ben een Gunslinger en PVE staat mij persoonlijk het meeste aan, alhoewel ik nog weinig pvp gedaan heb. (Alleen 1 Gambit, waar na de eerste ronde die ik won het spel crashte..)
Ik heb nu Power 915, is het waard om bepaalde gear/wapens te houden en deze telkens te upgraden of kan ik daar beter mee wachten totdat ik hogere Power levels heb?
Ik heb nu bijvoorbeeld al een Masterworks Legendary en een Exotic wapen.
Exotics uiteraard altijd houden, die zijn uniek en kan je gewoon levelen, maar eigenlijk is dat pas waard als je max light level (960) bent gezien je er upgrade items voor moet inzetten. Opzich kan je wel dismantlen hoor als je denkt dat je toch niet gaat gebruiken, tegen weinig kosten kan je ze weer recoveren uit je collection.
Kwa legendary armor ga je uiteindelijk echt houden wat veel energy heeft, en boven de 55 zit. Ik persoonlijk hou armor enkel met veel recovery als basestat, resilience doet niet zoveel (zeker niet in PVE).
Mobility en strenght zijn ook wel fijne perks, voornamelijk in PVE, PVP gebruik ik eigenlijk dezelfde stats heb niet echt het gevoel dat dat veel uitmaakt (af en toe meer in intellect en discipline gooien voor vaker grenades en supers).
Het hangt dus veel van je speelstijl af en persoonlijke voorkeur af, als je veel melee'd dan is strength wel fijn maar wellicht vind je mobility en health regen in notime wel fijn.
Hier goed voorbeeld van goede rolls.
YouTube: What are The Highest Stat Rolls In Destiny 2 Shadowkeep? And How You...
Het meeste XP en makkelijkst te krijgen engrams zijn bounties, dus pak zoveel mogelijk van de vanguard bounties van Zavala, elke week reset de weekly bounty voor Vanguard strikes die geeft een powerful gear engram (+3), na level 960 kan je nog verder levelen met je artifact en items maar enkel nog met pinnacle engrams en die komt met de wat zwaardere raids zoals Nightfall 100k.
En als de Iron Banner er weer is (tijdelijk PVP event), dat speelt de clan veel, ik dan zelf nog niet

. Schijnt dat die de meeste goede pinnacle drops te geven en unieke item drops die enkel in Iron Banner zit.
Voor nu ik zou gewoon elke week de Vanguard bounties doen tesamen met de gunsmith bounties van Banshee 44, en als je Saint 14 hebt unlocked ook zijn bounties oppakken. Ze zijn vaak nagenoeg gelijk dat je 3 bounties in 1 klap kan doen. Nightfall 950 100k kan je wel even een pingetje in de clan chat gooien, ik ben er wel altijd voor in (Hakuma ingame), en vast nog wel anderen.
Als je echt veel tijd hebt moet je gewoon alles spelen bij wekelijkse reset, dus Vanguard, Crucible, Gambit, Ignition Forge, Sundial, Heroic mission, Nightfall etc. het komt er namelijk op neer dat alles wat je doet XP geeft en zolang je bounties hebt of rewards krijgt ervoor is het altijd wel waard tot aan level 960.
Hier een goed overzicht, welke engrams je wil najagen om te levelen naar lvl 960 en welke daarna om hoger te komen:
https://www.reddit.com/r/...ul_pinnacle_rewards_list/
De masterworked die kan je zowiezo wel houden, als je die zo gedropped hebt gekregen zijn het meestal wel goede wapens (bungie is niet helemaal scumbag om je een masterworked te geven op een ruk wapen

).
Zo vaak droppen ze ook niet, de vraag is echter of je masterworked op de juiste perk hebt maar dat kan je wel opzoeken, shotguns wil je bijvoorbeeld met range en niet met stability.
Wat ik je echt kan aanraden is om een Item manager te gebruiken om orde in de chaos te scheppen en als je ook zo'n hoarder bent als ik, DIM is een goede
https://destinyitemmanager.com/ er zit een prima filter in is:wishlist, die laat je de zogenaamde godroll perks zien van wapens, die items zowiezo houden ongeacht de level. Had ik dit maar van dag 1 geweten met spelen, kan echt niet meer zonder, heb waarschijnlijk wel wat god rolls indertijd gedismantled.
Daarnaast
https://www.reddit.com/r/sharditkeepit/ kijken wat waard is om te houden bij twijfel.
Lol zit nu zelf die video te kijken over die armor stats, had me er nooit superveel in verdiept behalve de wetenschap om alles boven 55 base stats te houden, maar zie nu dat ik redelijke rolls in mijn inventory heb die ik maar eens moet masterworken. Wellicht toevallig dat het allebei Righteous armor pieces zijn of dat de kans hoger is dat die met hogere basestats droppen, ze komen uit de season pass wellicht dat het daarom goede rolls zijn.
Base 66
[
Voor 33% gewijzigd door
Turismo op 20-01-2020 15:37
]