[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 103 Laatste
Acties:
  • 924.598 views

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:22
Afstappen van je accu idee en voor een 220v gaan. Bijv. de Bosch GBH 2-28
Die is regelmatig onder de € 200 te vinden. De simpelste uitvoering is al < € 200,-

[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 04-06-2019 09:59 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Notna
171 vergelijken met 24x is een beetje appels en peren.

171 is maar 1,2 joule, dat is wel erg weinig. Zal prima voldoen voor eens een klein gaatje boren om een schilderij op te hangen, maar bij wat grotere diameters is het toch wel fijn om wat meer slagkracht te hebben. Krachtiger accu boorhamers zijn er alleen in combihamer uitvoering, dus dan kom je al snel bij de 24x uit.

Voor wat betreft het verschil tussen 242 en 243:
De 242 is zonder verwisselbare boorkop en kan je dus alleen met SDS boren gebruiken. De 243 is met verwisselbare kop (en wordt dus ook geleverd met SDS en snelspankop). Om hem ook voor ander boorwerk te kunnen gebruiken met normale boren (of bijv. gatzaag / mixer / ...) zou ik als de keuze tussen die twee is altijd de 243 kiezen.

@CurlyMo then again: die bosch is maar 4 tientjes goedkoper dan de DHR243ZJW (de accu's heeft hij immers al) en voor dat geld krijg je dan wel het gemak van draadloos en ingebouwde stofafzuiging.

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 04-06-2019 10:03 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-01 12:21

Paladin

Play Ball!

CurlyMo schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:58:
[...]

Afstappen van je accu idee en voor een 220v gaan. Bijv. de Bosch GBH 2-28
Die is regelmatig onder de € 200 te vinden.
Ik moet zeggen dat 230v voor een boorhamer idd wel fijn is, die Bosch machines zijn erg goed ik heb de voorloper van deze en dan ding ploegt door elk beton zonder veel problemen, zelfs de beitelstand werkt prima (echt zwaar sloopwerk niet) maar ben momenteel bezig met verbouwing inclusief leidingen frezen en alles uithakken en weg breken en dat gaat er prima mee.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• CurlyMo
Orion84 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:00:
@CurlyMo then again: die bosch is maar 4 tientjes goedkoper dan de DHR243ZJW (de accu's heeft hij immers al) en voor dat geld krijg je dan wel het gemak van draadloos en ingebouwde stofafzuiging.
Klopt, ik vraag me alleen af hoe snel je door je accu's heen bent met zo'n machine?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

CurlyMo schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:04:
[...]

Klopt, ik vraag me alleen af snel je door je accu's heen bent met zo'n machine?
Als je er tig vierkante meters tegels mee gaat bikken of ander groot sloopwerk ongetwijfeld, maar hoevaak doe je dat nu helemaal? Zoals notna al aangaf kan je voor sloopwerk ook wat huren indien nodig. Veel vaker zal je hoogstens een paar gaten moeten boren en dan jaag je er echt niet meteen een set accu's doorheen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

CurlyMo schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:04:
[...]

Klopt, ik vraag me alleen af hoe snel je door je accu's heen bent met zo'n machine?
Wat @Orion84 dus ook al zegt. Als je gaat slopen dan gewoon iets met een snoer nemen. 1 op accu is bijzonder handig als je gewoon wat gaten moet boren en er is niet direct een stroompunt in de buurt of je bent op een onhandige locatie bezig.

De machines op accu zijn niet bedoeld om tig m2 te slopen of tegels weg te hakken..

• CurlyMo
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Wat @Orion84 dus ook al zegt. Als je gaat slopen dan gewoon iets met een snoer nemen. 1 op accu is bijzonder handig als je gewoon wat gaten moet boren en er is niet direct een stroompunt in de buurt of je bent op een onhandige locatie bezig.

De machines op accu zijn niet bedoeld om tig m2 te slopen of tegels weg te hakken..
Klopt allemaal, maar ik heb een loodgieter een afvoer gat voor een hemelwaterafvoer zien maken in een bakstenen gemetselde muur met een accu boorhamer. Het viel me tegen hoe lang zo'n relatief kleine klus al met zo'n boorhamer duurde. Daarnaast is een verlengsnoer ook zo gepakt.

In de ideale wereld gaat alles goed op accu, maar sommige apparaten zie ik ze toch liever op 220v zoals cirkelzaag, decoupeerzaag en dus ook de boorhamer.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
CurlyMo schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:15:
[...]

Klopt allemaal, maar ik heb een loodgieter een afvoer gat voor een hemelwaterafvoer zien maken in een bakstenen gemetselde muur met een accu boorhamer. Het viel me tegen hoe lang zo'n relatief kleine klus al met zo'n boorhamer duurde. Daarnaast is een verlengsnoer ook zo gepakt.

In de ideale wereld gaat alles goed op accu, maar sommige apparaten zie ik ze toch liever op 220v zoals cirkelzaag, decoupeerzaag en dus ook de boorhamer.
Van die apparaten ben ik juist blij dat ik ze op accu heb ;)

K to the KillaZ

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:33
KillaZ schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:23:
[...]

Ik wou net hetzelfde posten :D

tijd voor wat klusjes!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-01 15:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Dank voor de suggesties. Lijkt er dus op dat het de 243 combihamer gaat worden in dat geval. Kan ik goed mee uit de voeten en voor het echt zware sloopwerk (wat ééns per X jaar is) huur ik dan wel wat met een stekker :Y

Xbox Live ID:Notna8310

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-01 12:21

Paladin

Play Ball!

KillaZ schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:23:
[...]

In mijn geval (goed het is een invalzaag) maar ook bij de decoupeer hangt er altijd een stofzuiger aan dus dan zit je toch wel met iets er aan vast dan is het extra vermogen van het 220 toch ook wel fijn :)

Maar voor even snel zaag/zaag is een accu machine wel erg handy.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• KillaZ
Paladin schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:42:
[...]

In mijn geval (goed het is een invalzaag) maar ook bij de decoupeer hangt er altijd een stofzuiger aan dus dan zit je toch wel met iets er aan vast dan is het extra vermogen van het 220 toch ook wel fijn :)

Maar voor even snel zaag/zaag is een accu machine wel erg handy.
Oh begrijp mij niet verkeerd, ik heb ze ook nog op snoer en die hangen binnen altijd aan de stofzuiger, maar als ik buiten bezig ben en bijvoorbeeld planken zaag zonder afkortzaag in de buurt ben ik maar wat blij met de accu cirkelzaag en de speedsquare :)

K to the KillaZ

Verwijderd

Nivado schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:42:
[...]
En vervolgens komt er een heel epistel over de grote boze slagschroevendraaier...
Het was inderdaad een verhaal, dat krijg je als je een genuanceerd en onderbouwd antwoord probeert te geven.
Ondanks dat lijk je het nog steeds niet helemaal te hebben begrepen, terwijl overlast voorkomen toch zo logisch is.
Ik heb niets tegen "grote boze slagschroevendraaiers", ik heb wel enkele vredelievende kanttekeningen bij het gebruik ervan. _/-\o_

Probeer dat vooral inhoudelijk op te vatten en het niet meteen persoonlijk af te serveren, dat zou ik bij jou nooit doen. ;)
Jij ziet maar 2 eigenschappen van de slagschroevendraaier: Luid en krachtig.
Nee, dat is jouw versie van mijn verhaal en daarmee doe je mij tekort.
Ik ben niet zo van blinde dogma's en bekijk iedere situatie weer het liefst met een nieuwe frisse blik. ;)
....
. Nog steeds niet zo luid als een boorhamer, haakse slijper, multitool, cirkelzaag etc, maar die die gebruik jij blijkbaar ook niet om geen ruzie met de buren te krijgen. :+
Je hoeft niet sarcastisch te worden, ik begrijp je ook wel zonder. :P

Op de eerder genoemde camping na, die een meter of 50 verder ligt met tussenin de nodige bomen, struiken en een beek héb ik hier verder geen buren.

Maar ik heb ooit wél directe buren gehad, met alle sores en plezier die daar bij hoort. :Y
Hoe fijn je ook met zulke buren omgaat, en hoe leuk jij voor ze mag hameren, zo'n relatie blijkt met -niet altijd redelijke wispeltuten- eerder op zijn retour dan dat je het hebt opgebouwd.
Been there done that.
Dat is ook de moraal van de meeste Rijdende Rechter afleveringen. ;)

Van mij zou je mogen hameren wanneer je maar trek hebt, wij zijn niet zo moeilijk.
Maar dat wil niet zeggen dat ik zoiets ook bij jou zou doen.
Wij zouden samen zomaar uitstekende buren kunnen zijn, bro's for life. :(:)
Ik noem het voorbeeld van de gipsplaatschroeven om aan te geven dat deze machines heel veelzijdig zijn. Ik werk niet graag met gipsplaat bitjes die automatisch loslaten als je schroef vlak zit, die vind ik niet fijn werken. Zonder zo'n bitje schiet ik met een gewone accutol nog wel eens door.
Eensch.
Met de slagschroevendraaier in de laagste stand gaat het perfect. Ik kan veel sneller werken en perfect doseren.
Ok ik ga deze setup binnenkort eens uitproberen en laat je nog wel weten na hoeveel minuten er een wit gestreept busje kwam voorrijden. O-)

Ik heb al jaren een hoogtoerige schroefmachine voor teks, maar vind het een onding om mee te werken.
Om dezelfde redenen die je ook zelf al aangeeft.
Het ding ligt nu te verstoffen.

Het liefst schroef ik gipsplaten met een DDF482 of lookalike op het lage standje.
Gewoon een lichte en compacte machine, amper zwaarder dan de slagschroevendraaier, maar sterk genoeg.

Het bitje knalt er zelden mee uit en doordat je op dat lagere toerental controle blijft houden over de schroef maar ook op de schroefdiepte, werkt het uiteindelijk als een speer.
En dat in relatieve stilte. :+
Wij deden wel eens wedstrijdjes met elkaar met verschillende machines, maar in uiteindelijke snelheid scheelde het amper tot niets.
Lang verhaal kort: De herrie productie van een DTD is afhankelijk van de belasting en ieder moet voor zich bepalen wat hij fijn vindt werken.
Dat ben ik helemaal met je eens, waar ik nogmaals graag aan toevoeg dat dat slechts 1 kant van het verhaal is. ;)

Voor extra zware schroeven pak ik ook de slagschroevendraaier en als de buren dan alsnog gaan miepen dan hebben zij pech.
Maar ik leg ze wel geduldig uit dat er geen alternatieven zijn en dat het leed snel voor ze geleden is.
Assertief, beleefd én meevoelend zijn is niet zo moeilijk. _/-\o_

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Nou de eerste spullen zijn besteld:
- Makita DDF482RTJ (boor/schroefmachine)
- Makita DGA504ZJ (haakse slijper)
- Makita HR2460 (hamerboor)
- Heller betonboren set

Alles met die Makita kisten die stapelbaar zijn.

Nu nog opzoek naar bitjes en hout- en steenboortjes. Daarnaast naar goede schijfjes voor de slijper.

Edit:
En volgende maand dan kijken voor een afkortzaag en invalzaag/zaagtafel

Mogelijk ook nog een heel licht schroefmachientje maar eerst kijken hoe ik met deze uit de voeten kom. Beetje sporten is ook goed voor me :p

[ Voor 26% gewijzigd door MisterEagle op 04-06-2019 22:27 ]

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:55
Bij onze grote vriend uit Moordrecht onderstaande compressor besteld.
Afbeeldingslocatie: https://www.hyundaitools-nl.com/wp-content/uploads/2018/12/55752-1.jpg

Alleen kan ik nergens vinden wat voor koppeling hier op zit. Wat doen ze standaard? Euro, Orion, 1/2, 1/4, 3/4?

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01 23:17

KDL

Orion / Euro

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:48
Aangezien we een nieuwbouw huis hebben gekocht ben ik op zoek naar een nieuwe afkort zaag/zaagtafel.

Mijn vorige afkort zaag heb ik verkocht om plek te maken. Dit was de metabo KS216M uit mijn hoofd gezegd.
Deze was voor het groffe werk ok, maar foor het fijne werk wat minder precies.

Aangezien ik al een redelijke verzameling festool en makita heb, wil in de zelfde sfeer blijven.
Voor een afkort zaag heb ik 1 vereiste, hij moet tegen de muur kunnen staan, dus geen pennen die nog eens 30 cm of meer naar achter steken.

Gebruik:
Afkort zaag spreekt voor zicht, balken, riben, tengels, vloeren afkorten. Plinten verstek zagen etc.

Reden dat ik ook aan het kijken ben naar een tafelzaag achtige opstelling. Met mijn TS55REBQ kan ik geen latten schulpen, Kleiner plaat materiaal verwerken gaat naar mijn idee ook handiger op een tafel zaag.

Nu heb ik 2 opties gevonden die erg interesant zijn, met allebij de voor en tegens.
De Festool Kapex 120 of de Festool CS50/70.

Zijn er hier ervaringen met de CS? Dit omdat je er mee kan afkorten, maar ook plaat materiaal kan verwerken.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:02

Vliegvlug

Flight Simple

Ik kreeg deze gisteren in mijn mailbox:

Metabo Metabo 2.7.1 1 comboset 12V voor €159 bij Toolstation.

Afbeeldingslocatie: https://www.metabo.com/nl/out/pictures/master/product/1/combo-set-2-7-1-12-v-8516600s_51.jpg

Ziet er uit als het leuke set.

Wist eigenlijk niet dat Metabo voor 12V is overgestapt van steek- naar schuifaccu’s.

Specs:
Parameters PowerMaxx BS 12 (601036840) Accu-boorschroefmachine
Accuspanning 12 V
Max. koppel zacht 17 Nm
Max. koppel hard 40 Nm
Instelbaar koppel 0.5 - 5 Nm
Boor-Ø staal 10 mm
Boor-Ø zacht hout 18 mm
Nullasttoerentallen 0 - 360 / 0 - 1400 /min
Spanwijdte boorhouder 1 - 10 mm
Gewicht (met accu-pack) 1 kg

Parameters PowerMaxx SSD 12 (601114840) Accu-slagschroevendraaier
Accuspanning 12 V
Max. nullasttoerental 0 - 2500 /min
Max. aantal slagen 3500 /min
Max. koppel 115 Nm
Toerental-/koppel-niveaus 1
Gereedschapopname Inbus 1/4" (6,35 mm)
Gewicht (met accu-pack) 1.1 kg

[ Voor 42% gewijzigd door Vliegvlug op 05-06-2019 09:03 ]

• aergrimm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09-2022
Vliegvlug schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:01:

[Afbeelding]

Wist eigenlijk niet dat Metabo voor 12V is overgestapt van steek- naar schuifaccu’s.

Specs:
Accuspanning 12 V
Max. koppel zacht 17 Nm
Max. koppel hard 40 Nm
Boor-Ø staal 10 mm
Boor-Ø zacht hout 18 mm

Accuspanning 12 V
Max. koppel 115 Nm
Deze hou ik even in de gaten! Afgelopen 2 weken voor het eerst bezig geweest met het plaatsen van een (hardhouten) hek, en snap nu voor het eerst waarom iedereen hier 2 schroef/boormachines heeft!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:11

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

aergrimm374 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:18:
Deze hou ik even in de gaten! Afgelopen 2 weken voor het eerst bezig geweest met het plaatsen van een (hardhouten) hek, en snap nu voor het eerst waarom iedereen hier 2 schroef/boormachines heeft!
Yup, lekker boortjes en bitjes wisselen tot je er knettergek van wordt 8)7

Wacht maar tot je wilt voorboren, boren, verzinken en schroeven :P

Dan kun je boren en verzinken vaak nog met zo'n setje doen (verzinkding op je boortje klemmen) maar dan heb je het ook wel gehad ;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• CurlyMo
Fraggert schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:29:
[...]
Lang leve de flexiclick. Boortje in snelspanner laten zitten en dan boorkop eraf halen en bit er weer in zetten en vice versa. Scheelt weer die paar seconde van het los en vast maken van de boor in de snelspanner.

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11-2025

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
[...]

Dan kun je boren en verzinken vaak nog met zo'n setje doen (verzinkding op je boortje klemmen) maar dan heb je het ook wel gehad ;)
Voorboren/boren/verzinken/schroeven is wel nasty ja. En de reden dat ik nog een machine "nodig" heb :+

Misschien toch eens voor een DCD996 gaan rondkijken eens ik weer een stabiel inkomen heb, en wat klussen om handen :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

CurlyMo schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:33:
Lang leve de flexiclick. Boortje in snelspanner laten zitten en dan boorkop eraf halen en bit er weer in zetten en vice versa. Scheelt weer die paar seconde van het los en vast maken van de boor in de snelspanner.
wisselbare koppen zijn inderdaad ook een mooie oplossing d:)b

Ik heb destijds een kleine 10,8 Bosch naast mijn 14,4 panasonic gekocht, een set met van die wisselbare vond ik nog wat prijzig en het idee van een 2de boormachine vond ik ook prettig omdat je dan een reservemachine hebt.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-01 12:56

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Wat is nu eigenlijk echt het voordeel van een 'dure' boorhamer voor thuis gebruik.

Ik heb 10 jaar terug een goedkope gekocht voor 3 tientjes van het merk Atlantic (volgens mij dezelfde als deze http://voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=761312), en voor die paar gaatjes doet die het nog steeds perfect. Hij is zwaar, en je wilt hem zeker niet de hele dag gebruiken (met de verhuizing heb ik hem een hoop gebruikt, en dat was op een gegeven moment niet heel prettig), maarja hoeveel gaten boor je per jaar?

Voor normaal thuisgebruik heb ik dus nooit een dure boorhamer begrepen. Steek liever dat geld in ander gereedschap. Maar misschien mis ik een belangrijk detail.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Benjamin- schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:58:
Wat is nu eigenlijk echt het voordeel van een 'dure' boorhamer voor thuis gebruik.

Ik heb 10 jaar terug een goedkope gekocht voor 3 tientjes van het merk Atlantic (volgens mij dezelfde als deze http://voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=761312), en voor die paar gaatjes doet die het nog steeds perfect. Hij is zwaar, en je wilt hem zeker niet de hele dag gebruiken (met de verhuizing heb ik hem een hoop gebruikt, en dat was op een gegeven moment niet heel prettig), maarja hoeveel gaten boor je per jaar?

Voor normaal thuisgebruik heb ik dus nooit een dure boorhamer begrepen. Steek liever dat geld in ander gereedschap. Maar misschien mis ik een belangrijk detail.
Ik heb goedkope (Lidl, oude groene Bosch) boorhamers gehad die het beton in mijn oude appartement niet de baas konden. Hoop herrie, weinig gat. Toen een flinke Makita gekocht, als een mes door de warme boter. Daarom dus.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Vraag me dan af waar dat aan lag, ik heb echt nog nooit een probleem gehad met een gat, en heb hem in diverse huizen gebruikt. Ik hoef ook echt geen moeite te doen, ik schiet ook door de muren/plafond heen.

[ Voor 24% gewijzigd door Benjamin- op 05-06-2019 11:02 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:34
Benjamin- schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:58:
[...]
Hij is zwaar
[...]
Dat dus :)

Bij mijn Metabo boorhamer kan ik ook beitelen zonder dat de boor ronddraait, handig om tegels enzo los te breken. Weet niet of de jouwe dat ook kan?

• CurlyMo
Benjamin- schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:01:
Vraag me dan af waar dat aan lag, ik heb echt nog nooit een probleem gehad met een gat, en heb hem in diverse huizen gebruikt. Ik hoef ook echt geen moeite te doen, ik schiet ook door de muren/plafond heen.
Wat iemand eerder al heeft aangegeven. Gleuven frezen en gaten boren in stenen muren voor elektra.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

ThinkPadd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:05:
[...]

Dat dus :)

Bij mijn Metabo boorhamer kan ik ook beitelen zonder dat de boor ronddraait, handig om tegels enzo los te breken. Weet niet of de jouwe dat ook kan?
Hij heeft 2 standen boor/hamer, en hamer. Maar ik kan me niet herinneren dat ik die stand ooit gebruikt hebt.

Gewicht begrijp ik, zeker wanneer je hem de hele dag gebruikt. Maar doe je thuis vrijwel nooit.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Benjamin- schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:01:
En die muren en plafonds zijn daadwerkelijk van beton?

Goedkope machines kunnen om een aantal redenen niet voldoen:
• Onvoldoende slagkracht en/of koppel
• Goedkopere mechaniek / elektronica die na verloop van tijd de geest geeft
• Minder ergonomisch (zwaarder / slechtere demping van trillingen / meer lawaai...)
• Minder functionaliteit (beitel stand, 2 versnellingen voor normaal boren, ingebouwde stofafzuiging, verwisselbare boorkop)

Voor een incidenteel gaatje boren is eigenlijk alleen die eerste echt een probleem (en blijkbaar op jouw machine / voor het materiaal van jouw muren/plafonds niet van toepassing).

Daarnaast is het natuulijk vaak ook een stuk vertrouwen / merkgevoel wat mensen er toe doet besluiten om toch voor die Bosch Blauw / Makita / Metabo / etc. te gaan. Het is gewoon fijn om te weten dat de kans dat je gereedschap je in de steek laat heel erg klein is zo lang je er netjes mee om gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 05-06-2019 11:32 ]

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:26

Aapje

Opel-beun
Ik wou weten hoe sterk zo'n parkside boorhamer was...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DbHDZRqpv6SNaaRowO61EKn9/full.jpg

Na 30min smolt de versnellingsbak waarmee je kiest of je wil hakken/boren/boorhameren

Naja AvE style uit elkaar, tandwiel eruit voor 't boren... :P ong. 500kg beton weggehakt. Slaat nog steeds sterk 8-)

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Orion84 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:24:
[...]

En die muren en plafonds zijn daadwerkelijk van beton?

Goedkope machines kunnen om een aantal redenen niet voldoen:
• Onvoldoende slagkracht
• Goedkopere mechaniek / elektronica die na verloop van tijd de geest geeft
• Minder ergonomisch (zwaarder / slechtere demping van trillingen / meer lawaai...)

Voor een incidenteel gaatje boren is eigenlijk alleen die eerste echt een probleem (en blijkbaar op jouw machine / voor het materiaal van jouw muren/plafonds niet van toepassing).

Daarnaast is het natuulijk vaak ook een stuk vertrouwen / merkgevoel wat mensen er toe doet besluiten om toch voor die Bosch Blauw / Makita / Metabo / etc. te gaan. Het is gewoon fijn om te weten dat de kans dat je gereedschap je in de steek laat heel erg klein is zo lang je er netjes mee om gaat.
Ja. Ik heb dit huis zelf gebouwd zien worden. Heb hem ook weleens gebruikt om in een steunbalk te boren, en dat ging ook zonder moeite.

Wanneer je hem veel gebruikt, geloof ik best dat dit niet voldoende meer is, het gewicht met mogelijke overhitting(?) is dan een prima reden om een goede te kopen. En wat betreft betrouwbaarheid, dat zal ook wel aan het gebruik liggen, ik denk dat die nu op 200 gaten zitten, tja dan gaat zo'n ding nog wel een tijdje mee.

Wat ik persoonlijk regelmatig zie, is mensen die flink geld uitgeven aan spullen, die ze vervolgens amper gebruiken. En soms is dat het nog steeds waard, omdat het je iets biedt wat je niet (goed) voor elkaar zou krijgen met een goedkoper product, maar voor mij is deze boorhamer echt een goede koop geweest, en het comfort van een lichter model voor die 1-2 seconde, dat kan ik prima accepteren.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Benjamin- schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:37:
[...]
Wat ik persoonlijk regelmatig zie, is mensen die flink geld uitgeven aan spullen, die ze vervolgens amper gebruiken.
Welkom op Tweakers :P
Het hebben van mooie spullen is op zichzelf natuurlijk ook al gewoon fijn B)

Zo zullen er ook mensen zijn die zich afvragen of je zo'n SB-900 nu echt nodig hebt en of je niet gewoon met een simpeler model / third party flitser af had gekund :)
En soms is dat het nog steeds waard, omdat het je iets biedt wat je niet (goed) voor elkaar zou krijgen met een goedkoper product, maar voor mij is deze boorhamer echt een goede koop geweest, en het comfort van een lichter model voor die 1-2 seconde, dat kan ik prima accepteren.
Mooi toch, zo maakt eenieder zijn eigen keuzes :)

• Aapje
  • Laatst online: 00:26

Aapje

Opel-beun
Ik heb stevig zitten twijfelen om 1tje te huren (grotere pogo-stick achtige boorhamer), maar had zoiets van: hey dat parkside ding heb ik toch, ding zou moeten kunnen hakken. En ging vrij goed 't hakwerk zelf, zat kracht in de machine.

Maargoed als na 30min de hele gearing wegsmelt... weetje weer waarom je X bedrag betaald voor hoge kwaliteit machines :P Toch best knap van de parkside, 8 uur hakwerk en hij hakt nog :P

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009

Fontainemelon

Zuiderbuur

Heeft iemand hier ervaring met de webshop Quofi.nl? Reviews op het internet zijn nogal mixed... Ik ben in de markt voor een Makita HR2631FTJ combihamer met verwisselbare boorkop, en vind 'm op de meeste webshops vanaf €235. Bij Quofi met de vaderdagcode al voor €213, dus wel nog een redelijk prijsverschil. Heb er alleen nog niet zelf gekocht, dus vraag me af of het voor die €22 de moeite loont om het risico te nemen op slechte aftersales bijvoorbeeld, of toch gewoon bij Coolblue en dergelijke te bestellen.

https://www.quofi.nl/prod...tj-230v-met-stofafzuigset

• CurlyMo
Benjamin- schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:37:
[...]
Wat ik persoonlijk regelmatig zie, is mensen die flink geld uitgeven aan spullen, die ze vervolgens amper gebruiken.
Dan is het nog steeds fijn om een machine te hebben die je je hele leven lang kunt gaan gebruiken. En wat niet is kan nog komen. Kids die op kamers gaan of huis kopen/huren en papa of mama vragen te helpen met klussen.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:04

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Fontainemelon schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:54:
Heeft iemand hier ervaring met de webshop Quofi.nl? Reviews op het internet zijn nogal mixed... Ik ben in de markt voor een Makita HR2631FTJ combihamer met verwisselbare boorkop, en vind 'm op de meeste webshops vanaf €235. Bij Quofi met de vaderdagcode al voor €213, dus wel nog een redelijk prijsverschil. Heb er alleen nog niet zelf gekocht, dus vraag me af of het voor die €22 de moeite loont om het risico te nemen op slechte aftersales bijvoorbeeld, of toch gewoon bij Coolblue en dergelijke te bestellen.

Ja in 2014 :F messing pluggen gekocht.
levertijd was een dingentje (bleek anders dan aangegeven, en dat doen ze vaker als ik de reviews nu lees.) veder geen ervaring met aftersales.

• KillaZ

225 bij de hornbach ;)

https://www.hornbach.nl/s...fkom/5966696/artikel.html

K to the KillaZ

• aergrimm
[...]

Daar loop ik dan vanzelf een keer tegen aan ;) De vraag is wel of ik er gewoon een 2e accu-tol bij koop, of zo'n metabo setje?

Draai ik een schroef niet stuk met een slagschroevendraaier in hardhout?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

aergrimm374 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:08:
[...]

Daar loop ik dan vanzelf een keer tegen aan ;) De vraag is wel of ik er gewoon een 2e accu-tol bij koop, of zo'n metabo setje?

Dat ligt ook een beetje aan wat je budget is, wat ga je in de toekomst verwachten aan kluswerk, etc etc.

Kleinere schroeven kun je vast stukkrijgen, maar je kan een slagtol toch op verschillende settings zetten? Ik heb overigens geen ervaring met een slagschroevedraaier.

Verwijderd

Coolblue geeft in ieder geval zelden problemen, maar zij zijn met hun zeer goede service niet per se de goedkoopste.
Hoeft geen punt te zijn, betrouwbare service moet ook worden betaald. ;)

Toch zou ik gebaseerd op mijn eigen ervaringen met boorhamers weer voor een Metabo gaan, zoals deze leuke krachtpatser:
Metabo Multihammer UHEV 2860-2 Quick Set

Een tandje minder mag ook:
Metabo Multihammer UHE 2660-2 Quick Set
aergrimm374 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:08:
[...]
Ja dat kan als het hout taaier is dan de schroef sterk is. ;)
Hetzelfde kan overigens net zo goed gebeuren met een gewone accu-schroevendraaier.

Dunne schroeven van 4mm breken bijv. makkelijk af in hardhout als je niet voorboort.
Maak daarom voor je echt begint eerst enkele proefjes met de beoogde schroef in eenzelfde restje afvalhout.
Breekt de schroef meteen, dan moet je sterkere, betere, of kortere schroeven kiezen.
Met een modale accu-schroever stel ik default de koppelbegrenzer zo in dat de schroef niet meer zal breken.

Doe je dat niet, dan kun je met tangen oid aan de slag in je nieuwe hardhout om de afgebroken schroef te verwijderen en het hout wordt daar niet echt mooier van. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2019 15:00 ]

• aergrimm
Fraggert schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:16:
[...]

Dat ligt ook een beetje aan wat je budget is, wat ga je in de toekomst verwachten aan kluswerk, etc etc.

Kleinere schroeven kun je vast stukkrijgen, maar je kan een slagtol toch op verschillende settings zetten? Ik heb overigens geen ervaring met een slagschroevedraaier.
Mijn ervaring is dat het budget rekbaar is, en dat ik beter kan door sparen tot iets wat bruikbaar is, dan iets kopen wat betaalbaar is. Ik ben er ook achter dat mijn huidige Bosch Groen een andere accu heeft dan de nieuwe, dus daar gaan mn bundelvoordeel.

Wat ik sowieso moet gaan maken (deze zomer) is nog 25 meter hardhouten schutting en hek, 6x moestuinbakken, evt een overkapping en een vlonder. En volgend jaar misschien zolder isolatie. (en nog een hoop andere zaken, maar die vallen buiten deze context).
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:44:
[...]

Ja dat kan als het hout taaier is dan de schroef sterk is. ;)
Hetzelfde kan overigens net zo goed gebeuren met een gewone accu-schroevendraaier.

Dunne schroeven van 4mm breken bijv. makkelijk af in hardhout als je niet voorboort.
Maak daarom voor je echt begint eerst enkele proefjes met de beoogde schroef in eenzelfde restje afvalhout.
Breekt de schroef meteen, dan moet je sterkere, betere, of kortere schroeven kiezen.
Met een modale accu-schroever stel ik default de koppelbegrenzer zo in dat de schroef niet zal breken.

Doe je dat niet, dan kun je met tangen oid aan de slag in je nieuwe hardhout om de afgebroken schroef te verwijderen en het hout wordt daar niet echt mooier van. :P
Check, daar ben ik achter! Gelukkig op een plek waar ik nog iets overheen kon schroeven. Maar ben sindsdien wel iets groter gaan voorboren!

[ Voor 34% gewijzigd door aergrimm op 05-06-2019 15:02 ]

Verwijderd

aergrimm374 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:44:
[...]
Check, daar ben ik achter! Gelukkig op een plek waar ik nog iets overheen kon schroeven. Maar ben sindsdien wel iets groter gaan voorboren!
Je kunt dit DIY-leed ook redelijk voorkomen door een iets geavanceerder schroef te kiezen, want ook dat voorboren gaat geheid een keer fout. ;)
Bijvoorbeeld door een schroef met boorpunt te kiezen en bij voorkeur voorzien van een effectieve smering.

Het zijn kleine beetjes, maar zij helpen je wel de klus door.
Er is tegenwoordig gelukkig veel te koop op dit gebied.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Orion84 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:41:
[...]
Welkom op Tweakers :P
Het hebben van mooie spullen is op zichzelf natuurlijk ook al gewoon fijn B)

Zo zullen er ook mensen zijn die zich afvragen of je zo'n SB-900 nu echt nodig hebt en of je niet gewoon met een simpeler model / third party flitser af had gekund :)

[...]
Mooi toch, zo maakt eenieder zijn eigen keuzes :)
Hahaha, touche.

Ik zat toen wel heel erg te twijfelen tussen de verschillende flitsers, vooral toen ook met de SB-600, maar vond de features van de SB-900 uiteindelijk het waard.

Voor mij zit daar het verschil, maar misschien hebben andere dat ook wel met boorhamers. Maar iedereen die ik ken met een boorhamer, doet een paar gaatjes per jaar en daar blijft het wel bij, en daar zitten ook mensen bij met pro versies. Als ik dan kijk naar het verschil, dan is dat die van hun lichter is, en dat met dat gebruik de achterkleinkinderen hem ook nog kunnen gebruiken. :P

• CurlyMo
Benjamin- schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:11:
[...]
Als ik dan kijk naar het verschil, dan is dat die van hun lichter is, en dat met dat gebruik de achterkleinkinderen hem ook nog kunnen gebruiken. :P
Ik heb veel plezier gehad van het gereedschap van mijn vader. Veel standaard consumenten spul, maar wel genoeg om mijn studententijd en starters periode mee door te komen. Ik hoop dat ooit mijn kinderen datzelfde plezier gaan hebben van mijn spul :)

• SqnLdr
  • Niet online
Ik heb enige tijd geleden een Makita DDF483ZJ voor mijn verjaardag gekregen van mijn vriendin. Ik had nog niks op 18v van Makita na enig gedoe heb ik recent de accu van de gratis accu actie binnen gekregen en kon ik eindelijk aan de slag. Zojuist de eerste gaatjes geboord. Het viel mij op dat de boortjes een behoorlijke uitslag hebben. Het wiebelt alle kanten op en het is lastig te centreren. Wat is een acceptabele uitslag? Ik heb meerdere boortjes uit een Alpen boorsetje geprobeerd, allemaal zelfde euvel. Of al mijn boortjes zijn krom, of de machine is niet goed...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor de beginnende klusser en als tegen-offencief voor al het Makita geweld:

Geen aandelen, heb zelf ook Makita. :+

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net een Wera VDE schroevendraaier setje binnen gekregen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dMeCvHh1nBbq4MvA3epGuYC2/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QZyNoCF9WqbUn17fClmFTjmc/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ljEFLX0K3LWpBYkIjg8ChOWp/medium.jpg

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
twain4me schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:51:
[...]

Ja in 2014 :F messing pluggen gekocht.
levertijd was een dingentje (bleek anders dan aangegeven, en dat doen ze vaker als ik de reviews nu lees.) veder geen ervaring met aftersales.
@Fontainemelon

Het is een groothandel voor bouwbedrijven die daarnaast een webshop voor consumenten is gestart. Dat vergt een iets andere aanpak/cultuur in je bedrijfsvoering en zo te horen zijn ze daar nog niet helemaal in geslaagd. De BV er achter bestaat al wat jaartjes dus het is geen malafide dozenschuiver die snel geld wil verdienen door op het randje van oplichting te werken.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

jadjong schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:05:
Voor de beginnende klusser en als tegen-offencief voor al het Makita geweld:

[YouTube: Dewalt Atomic Drill/driver and Impact Set, Are they for the PRO: Toolsday]

Geen aandelen, heb zelf ook Makita. :+
Ik heb dit soort prijzen meer gezien, dit kost onder de 180 dollar, hier zit je zo op het dubbele. Is het daar zoveel goedkoper, of kijk ik op de verkeerde sites?

Verwijderd

cvheereveld schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:55:
Ik heb enige tijd geleden een Makita DDF483ZJ voor mijn verjaardag gekregen van mijn vriendin. Ik had nog niks op 18v van Makita na enig gedoe heb ik recent de accu van de gratis accu actie binnen gekregen en kon ik eindelijk aan de slag. Zojuist de eerste gaatjes geboord. Het viel mij op dat de boortjes een behoorlijke uitslag hebben. Het wiebelt alle kanten op en het is lastig te centreren. Wat is een acceptabele uitslag? Ik heb meerdere boortjes uit een Alpen boorsetje geprobeerd, allemaal zelfde euvel. Of al mijn boortjes zijn krom, of de machine is niet goed...
Ik weet niet hoe erg het is, maar wat je beschrijft klinkt onacceptabel.
Dit boorkopgewiebel is van meerdere merken bekend, maar dat maakt het niet minder irritant. ;)
Het zou voor mij reden zijn voor een garantie retourtje.

Lukt het je een kort filmpje van dit tollen te uploaden en dat hier te delen??
Meten = weten. ;)

Leg de machine dan bij voorkeur plat neer, of klem hem voorzichtig in een bankschroef oid zodat die niet bewegen kan en span een zuiver rechte metaalboor in, of een stuk onverdacht rondstaf zonder bramen van 8 à 10mm.

Zit er zijdelingse speling in de boorkop??

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
cvheereveld schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:55:
Als alle boortjes een grote uitslag hebben zou dat eerder op de machine wijzen dan op de boortjes, al hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn.

Dus cross-checken door óf er een paar boortjes in uit te proberen waarvan je zeker weet dat ze recht zijn, of je huidige setje boortjes uitproberen in een andere boormachine.

Of wellicht je boorkop checken door hem plat neer te leggen of ergens in vast te klemmen tegen een witte achtergrond, stabiele lamp er op richten, en kijken of je de schaduw van de boorkop heen en weer ziet bewegen als je de boorkop langzaam rond laat draaien. Zoiets.

Ik heb zelf overigens eens een partijtje nieuwe Bosch houtboortjes geretourneerd omdat serieus aan élk boortje wat mankeerde: de één was krom, de ander was niet goed gecentreerd, de meeste waren zo bot als een garnaal.

Nu heb ik bijna alleen nog maar Alpen houtboortjes, en die bevallen mij uitstekend. Scherp, recht en uitstekend gecentreerd. In dat licht zou ik het vreemd vinden als bij jou blijkt dat juist de Alpen boortjes krom blijken te zijn, maar je weet het natuurlijk maar nooit :+

Catch a smile out there!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-01 14:49
AyeAyeCaptain! schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:43:
Net een Wera VDE schroevendraaier setje binnen gekregen :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geweldig set, heb hem destijds in de aanbieding gekocht.
Als hij er nog een keer in komt koop ik er nog 1 voor in de schuur!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik kwam net een site tegen genaamd screwfix.eu, ik zag dat die link vaker is genoemd. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Zijn er nog meer sites met zulke prijzen? Ik zag de onderstaande set, en die set alleen dan met 2 AH accu's 50 meer bij Mastertools (tevens 150 meer bij Toolnation).

Tevens nog gedachtes over dit soort sets?

https://www.screwfix.eu/d...s-cordless-twin-pack.html

Ook de oudere decoupeerzaag op accu is daar 60 euro goedkoper dan de goedkoopste die ik in NL kan vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Benjamin- op 06-06-2019 14:23 ]

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-01 22:50
Wat voor setjes inbussleutels gebruiken jullie om aan bijvoorbeeld fietsen te sleutelen?
Gaan duurdere wat langer mee dan de goedkope? Of maakt dat vrij weinig uit?

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:52
Pyramiden schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:35:
Wat voor setjes inbussleutels gebruiken jullie om aan bijvoorbeeld fietsen te sleutelen?
Duurder zal over het algemeen langer mee gaan ja, maar wat is je doel? Is dat dagelijks aan fietsen sleutelen in professionele setting, of eens per jaar je fiets een beurtje geven en verder het gereedschap nooit gebruiken?

Nu sleutel ik niet aan fietsen, maar vooral aan motoren, ben zelf erg te spreken over t-greep inbussleutels met een kogelkop op t lange einde, werkt erg makkelijk. Daarnaast nog kleine reguliere set inbussleutels. Beide van pb swiss O+ Maar daar betaal je ook weer voor, zal wel je leven mee gaan.

https://pb.swisstools.nl/...inbussleutelset-kort-p-90 + https://pb.swisstools.nl/...met-kogelkop-aktie-p-1215
Overkill voor de thuisgebruiker inclusief mijzelf, maar het is zulk mooi spul en geef liever iets meer uit in de hoop mezelf wat dolgedraaide boutjes te besparen :) Goed merk voor gewone inbussleutels zijn de Wera Hex Keys: https://www.amazon.de/Wer...59825021&s=gateway&sr=8-2 kan ik zo echter geen kleine variant van vinden, wat soms wellicht met een fiets wat handiger werkt. Dit is ook een mooi setje t-grepen inclusief de kleinere maten die je wellicht bij fietsen vaker tegen komt: https://www.amazon.de/GED...59825097&s=gateway&sr=8-2

[ Voor 8% gewijzigd door Twijfels op 06-06-2019 14:46 ]

• rockhopper
  • Laatst online: 19:35

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Waarschijnlijk vloeken in de kerk hier, maar ik gebruik er bijna altijd gewoon zo'n setje van de Lidl voor. Onderweg heb ik dan wel weer een wera tool-check plus set bij.
Beide krijgen, voor hoe ik het gebruik, alles prima voor elkaar en ik zie eigenlijk niet in waarom ze langer of korter mee zouden gaan voor mijn gebruik.

Mocht je een carbon fiets hebben dan is het misschien handig om er een moment sleutel bij te halen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-01 22:50
Ik verbouw niet op grote schaal fietsen, dus zo'n setje T-grips, ondanks dat ik ze geweldig zijn, gaat me iets te ver. Gewoon paar keer per jaar wat onderhoud aan alle fietsen van het gezin, wat er ondertussen wel een stuk of 7 zijn :P

Mijn huidige setje is ooit een keer van de Lidl of Aldi gekomen, maar het is zo'n houder waar je ze in moet klikken. Al die armpjes daarvan zijn nu lam, waardoor ze er de hele tijd uitvallen en ik er nu al een kwijt ben. Ik zoek dus gewoon een degelijk setje.

Op Amazon zie je inderdaad die setjes van Wera, Wiha, Facom en het merk "Inbus", dus ik vroeg me af of men misschien ervaring had met specifieke setjes.

@rockhopper
Oja, dat is ook een goede, het gaat gewoon over gewone stadfietsen, dus niks exotisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Pyramiden op 06-06-2019 14:56 ]

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Als ik een paar keer per jaar aan 7 (!) fietsen onderhoud zou plegen zou ik toch echt wel 50 euro overhebben voor een T-grip. Of ik ben ondertussen zo verpest met duur gereedschap, dat ik dat een acceptabele prijs vind :+

Maar goed, ik zou al in staat zijn om zo'n set voor één fiets te kopen. O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Ethiron op 06-06-2019 15:07 ]

• wheel
  • Laatst online: 18:06
Pyramiden schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:51:
Ik verbouw niet op grote schaal fietsen, dus zo'n setje T-grips, ondanks dat ik ze geweldig zijn, gaat me iets te ver. Gewoon paar keer per jaar wat onderhoud aan alle fietsen van het gezin, wat er ondertussen wel een stuk of 7 zijn :P

Mijn huidige setje is ooit een keer van de Lidl of Aldi gekomen, maar het is zo'n houder waar je ze in moet klikken. Al die armpjes daarvan zijn nu lam, waardoor ze er de hele tijd uitvallen en ik er nu al een kwijt ben. Ik zoek dus gewoon een degelijk setje.

Op Amazon zie je inderdaad die setjes van Wera, Wiha, Facom en het merk "Inbus", dus ik vroeg me af of men misschien ervaring had met specifieke setjes.

@rockhopper
Oja, dat is ook een goede, het gaat gewoon over gewone stadfietsen, dus niks exotisch.
Ik heb ervaring met het genoemde setje van Wera. Prima spul! Maar ik kan het niet vergelijken met de andere genoemde merken.

• rockhopper
  • Laatst online: 19:35

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dingen kwijtraken overkomt mij ook, en eigenlijk exclusief bij inbus sleuteltjes. Vandaar dat ik er weinig geld in wil steken.
Maar inderdaad zo'n T-grip setje staat wel op de lange verlanglijst, mooi spul om te gebruiken en een welkome aanvulling op de werkplaats. Alleen zijn er andere dingen die voorgaan ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:52

Illusion

(the art of)

@rockhopper
Ik vermijd normale inbussleutels als de pest.
Heb een 1/4" doppensetje dat ook inbusdoppen heeft. Die passen zowel op een klein rateltje als een schroevendraaierhandvat. Dat werkt zoveel fijner.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb deze:
https://www.conrad.nl/p/w...rset-6-delig-inbus-816497

Werkt prima. Gewoon kwaliteit spul, en 20€ is nou ook niet echt de hoofdprijs. En gebruik ze regelmatig voor de MTB en fitnessbike.

Daarna kun je nog uitbreiden met een momentsleutel van bijvoorbeeld HBM met een doppensetje. Alleen schroeft dat minder snel/handzaam dan bovenstaande set. Wel belangrijk bij sportfietsen de onderdelen op het juiste moment vast te zetten. Voor stadsfietsen maakt het allemaal niet zoveel uit.

[ Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 06-06-2019 15:46 ]

• The Eagle
  • Laatst online: 00:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CurlyMo schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:38:
[...]

Ik heb veel plezier gehad van het gereedschap van mijn vader. Veel standaard consumenten spul, maar wel genoeg om mijn studententijd en starters periode mee door te komen. Ik hoop dat ooit mijn kinderen datzelfde plezier gaan hebben van mijn spul :)
Ik koop niet voor niks Metabo. Dat spul overleeft mij ;)
Verdr heeft mijn pa al ruim een jaar of 20 (sinds ik op kamers ging) het probleem dat als ie gereedschap kwijt is, hij het standaard bij mij kan terughalen :+
Then again, tegenwoordig komt hij vaker bij mij het gereedschap lenen dan andersom. Boorhamer, hogedrukreiniger, etc. En toen ik een bladzuiger / blazer kocht werden dat er meteen twee. Kon hij ook heel goed gebruiken want hun tuin is een stuk groter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:23
Ik sleutel veel aan fietsen en doe dat met L-grip sleutels van Proxxon. Kwalitatief goed spul werkt prettiger omdat het beter past en een ronde kop is fijn op moeilijk bereikbare plaatsen. Van die standaard sleutels voldoen ook wel, maar langere met een goede greep zijn prettiger.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Verwijderd

Van Belzer, Facom, PB, Gedore, Wera tot Aldi aan toe. ;)

M'n meest 'dure' set van Belzer is alweer een jaar of 25 oud en die gebruik ik het meest als het aankomt op een kritische passing.
Daar willen dure en de goedkope setjes nog wel eens storend van elkaar verschillen.
Inbus 6mm en groter is over het algemeen groot en sterk genoeg om het verschil niet te maken.
Maar inbus 3mm en kleiner zijn een bitch en de goedkopere sleutels blijken in die maat snel te kunnen breken.

Goedkope grabbelbak sleutels zijn vaak niet maatnauwkeurig, of breken waar je bij staat.
Van het Belzer setje heb ik slechts 1x een 2.5mm moeten vervangen wegens breuk staat mij bij en dat record ga met een setje van de Aldi & co niet halen.

Vind het met wat langere inbussleutels wel fijner werken en die zijn tevens compacter dan de volumineuze T-grips die ongetwijfeld prima zijn, maar ik zelf als complete set best bulky vind.

Een mini ratel van oa Wera als de Zyklop Mini 1 (slechts 8.7cm lang) met losse bitjes werkt ook zeer aangenaam en het maakt dat je bij plekken kunt komen die anders slechts moeizaam bereikbaar zijn.
Deze ratel zit trouwens ook in diverse complete bitsets van Wera zoals de Tool-Check PLUS.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/swzngy.jpg

Heb een tijdje terug een setje S&R Innensechskantschlüssel Satz 10-tlg HX mit Kugelkopf laten meekomen en die blijken voor dit bescheiden geld meer dan goed genoeg.
Zij hebben geen handige kleurcode zoals bijv. PB en Wera, maar dat kun je voor dit geld ook niet echt verwachten. ;)

• aergrimm
Vliegvlug schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:01:

[Afbeelding]

Specs:
Accuspanning 12 V
Max. koppel zacht 17 Nm
Max. koppel hard 40 Nm
Boor-Ø staal 10 mm
Boor-Ø zacht hout 18 mm

Accuspanning 12 V
Max. koppel 115 Nm
Ben jij er al achter of het een leuk setje is? Want dan kan ik hem evt vandaag ophalen, zie dat er een toolnation hier om de hoek zit.

• SqnLdr
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:02:
[...]

Lukt het je een kort filmpje van dit tollen te uploaden en dat hier te delen??
Meten = weten. ;)

Zit er zijdelingse speling in de boorkop??
Glenfiddich schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:00:
[...]

Dus cross-checken door óf er een paar boortjes in uit te proberen waarvan je zeker weet dat ze recht zijn, of je huidige setje boortjes uitproberen in een andere boormachine.

Of wellicht je boorkop checken door hem plat neer te leggen of ergens in vast te klemmen tegen een witte achtergrond, stabiele lamp er op richten, en kijken of je de schaduw van de boorkop heen en weer ziet bewegen als je de boorkop langzaam rond laat draaien. Zoiets.
Ik kwam er achter dat ik het 3mm gaatje geboord had met een niet Alpen boortje. Sorry Alpen _/-\o_. Met een goed boortje gaat hij aan het einde minder dan een millimeter op en neer. De kop zelf wiebelt wel wat enige vibratie veroorzaakt:

[YouTube: 20190607 120554]

[YouTube: 20190607 121416]

[ Voor 3% gewijzigd door SqnLdr op 07-06-2019 12:38 ]

• Johnny
  • Laatst online: 16:03

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

@rockhopper
Ik heb zelf deze set: https://www.hbm-machines....-t-greep-inbus-torx-18190

Deze hebben een anti slip materiaal als handvat wat handig kan zijn als je met vet/olie zit te klooien. De reden om voor deze set te kiezen is dat deze ook Torx sleutels bevat wat bij moderne fietsen steeds meer voorkomt, met name fietsen met schijfremmen. Er zitten geen tussenmaten bij die sommige andere sets met meer inbussleutels wel hebben, die heb je ook niet nodig bij het sleutelen aan fietsen.

De Lidl had een set die hier heel veel op leek maar ik zie hem niet meer in het online assortiment.

Je kan ook zelf een houder maken door wat gaatjes in een stuk hout te boren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

cvheereveld schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:36:
[...]
Ik kwam er achter dat ik het 3mm gaatje geboord had met een niet Alpen boortje. Sorry Alpen _/-\o_. Met een goed boortje gaat hij aan het einde minder dan een millimeter op en neer. De kop zelf wiebelt wel wat enige vibratie veroorzaakt:
[YouTube: 20190607 120554]
[YouTube: 20190607 121416]
De boorkopwiebel is op beide filmpjes lastig te zien imho, maar het lijkt mij nog mee te vallen. :)
Ik zie de machine bewegen, wat niet bevoorderlijk is voor een eerlijke reading en ik zie amper enige referentie met de achtergrond.

Dat de buitenste (kunststof) schil van de boorkop beweegt is niet van belang, het gaat er om of de drie centrale klembekjes pinpoint rond blijven draaien.
Dat is nu moeilijk te zien.

Als ik vandaag of morgen tijd heb zal ik een filmpje proberen te maken met millimeterpapier als achtergrond en een filmpje met een taster + meetklok.
Een stuk rondstaf zal de afleesbaarheid hopelijk bevorderen, eens zien wat hier nog ligt.
Eerst een paar planken afstoffen. :+
Johnny schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:21:
[...]
Ik heb zelf deze set: https://www.hbm-machines....-t-greep-inbus-torx-18190
Deze hebben een anti slip materiaal als handvat wat handig kan zijn als je met vet/olie zit te klooien.
Je weet met deze zacht rubberen(??) bedekking nooit of zij door de weekmakers oid na ~5-10 jaar niet in een klevende lolly veranderen.
Als dat gebeurt (en die kans is groot), dan is de lol er snel af. ;(

Het is mij nu al iets te vaak gebeurd en ik probeer deze zachte materialen intussen maar zoveel mogelijk te vermijden.
Been there done that. ;)
aergrimm374 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:24:
[...]
Ben jij er al achter of het een leuk setje is? Want dan kan ik hem evt vandaag ophalen, zie dat er een toolnation hier om de hoek zit.
Dit Metabo 12V setje lijkt mij voor dit geld amper/niet te kloppen. _/-\o_
Heb zelf de much lookalike 10.8V versie met steekaccu ipv schuifaccu.

Sublieme en compacte machientjes met een zeer acceptabele en werkzame power voor dit bescheiden gewicht.
Ik zou er niet te lang over nadenken voor zij weer gevlogen zijn. ;)

Ik wil ook meteen twee van die setjes bestellen, maar dan word ik hier (gezien het reeds aanwezige arsenaal) acuut omgelegd. 8)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zojuist voor 4 tientjes bij louis.nl (Tilburg) ook maar even een 12-delig setje WERA schroevendraaiers in het boodschappenmandje gegooid toen ik daar toch was voor een busje kettingvet voor de motorfiets.........

WERA Schroevendraaiers.

Belangrijkste onderdeel voor gebruik op de vrijdagmiddag ligt er los boven.... :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:31
Die opener heb ik ook in huis (en de rood/gele in de kroeg). En had er laatst een stuk of 6 gehaald als kleinigheidje als cadeau voor de klussers in de vriendengroep/familie. De meeste kennen het merk wel en kunnen zo'n cadeau erg waarderen!

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Remy!!!! schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:16:
Die opener heb ik ook in huis (en de rood/gele in de kroeg). En had er laatst een stuk of 6 gehaald als kleinigheidje als cadeau voor de klussers in de vriendengroep/familie. De meeste kennen het merk wel en kunnen zo'n cadeau erg waarderen!
Bij WERA had ik zo'n setje al wel eens gezien maar daar is 't maar een 11-delige set (de spanningzoeker mist, voor de rest zijn de schroevendraaiers exact gelijk). Dat ik nú voor €15,- minder het dienblad + viltjes er niet bij kreeg maar een paar plastic schroevendraaier houders voor aan de werkbank.... Tsja :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• aergrimm
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:39:
[...]

De boorkopwiebel is op beide filmpjes lastig te zien imho, maar het lijkt mij nog mee te vallen. :)
Ik zie de machine bewegen, wat niet bevoorderlijk is voor een eerlijke reading en ik zie amper enige referentie met de achtergrond.

Dat de buitenste (kunststof) schil van de boorkop beweegt is niet van belang, het gaat er om of de drie centrale klembekjes pinpoint rond blijven draaien.
Dat is nu moeilijk te zien.

Als ik vandaag of morgen tijd heb zal ik een filmpje proberen te maken met millimeterpapier als achtergrond en een filmpje met een taster + meetklok.
Een stuk rondstaf zal de afleesbaarheid hopelijk bevorderen, eens zien wat hier nog ligt.
Eerst een paar planken afstoffen. :+

[...]

Je weet met deze zacht rubberen(??) bedekking nooit of zij door de weekmakers oid na ~5-10 jaar niet in een klevende lolly veranderen.
Als dat gebeurt (en die kans is groot), dan is de lol er snel af. ;(

Het is mij nu al iets te vaak gebeurd en ik probeer deze zachte materialen intussen maar zoveel mogelijk te vermijden.
Been there done that. ;)

[...]

Sublieme en compacte machientjes met een zeer acceptabele en werkzame power voor dit bescheiden gewicht.

Ik wil ook meteen twee van die setjes bestellen, maar dan word ik hier (gezien het reeds aanwezige arsenaal) acuut omgelegd. 8)
Top! Aangezien niemand roept, niet doen, ga ik het maar gewoon doen. Fiets er dinsdag even langs!

Ik kan daar (toolstation) dan gelijk even een nieuw cirkelzaag blad meenemen, voor hardhout. Dus dat is fijn vertand 48 oid heb ik begrepen.

Bedankt voor alle tips eerder in het topic, anders had er een afkortzaag gestaan, en dat is met de "kleine" garage niet echt handig!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-01 09:46

BTS

BTS schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:33:
Vandaag deze besteld: Einhell TC-SM 2131
Voor het werk dat ik er mee ga verzetten vond ik de reviews goed. Er schijnt wat speling in te zitten, maar ik doe er grof werk mee. Voor 109,- vind ik het een mooie eerste stap naar meer.
Vandaag gebruikt, werkt voortreffelijk om planken kort te maken voor de kachel.
Stofzak zit wel snel vol.
Van de week een kleiner klusje waar meer precisie vereist is.

www.highflow.nl

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:44

JB

Cédric roelt!

Slonzo schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:52:
[...]

Wow, da's geen geld voor een DUH551Z.
Erg fijn ding, krijg je geen spijt van :)
Hoe is het met gewicht etc? Ik heb hier 3.0 ah accu's maar als ik zie wat mijn huidige GT510 weegt tov van zo'n Makita maak ik me wel een beetje zorgen met mijn kantoorhandjes of dat te doen is.. Zou heerlijk zijn om snoerloos te kunnen snoeien (hoge laurier) maar 3,3 kg vs 5,1 kg is nogal een verschil lijkt me :? Dan toch beter een goede op 230v kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 08-06-2019 11:56 ]

Mijn boefje is liev!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-01 07:36
Van de week binnen gekregen, als uibereiding op een TS75 van Festool.

Afbeeldingslocatie: https://www.gereedschappro.nl/resize/C2A19F5B-B077-43E9-B94A-B56B9E12C707-grs-16--guide-rail-square---winkelhaakklem-voor-geleiderail.jpg/0/1100/True/grs-16-guide-rail-square-haakse-aanslag-voor-festool-geleiderail.jpg

Nu maar even wachten tot het droog is, en dan uit proberen of het echt zo goed werkt als iedereen aangeeft 😉

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

JB schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:54:
Hoe is het met gewicht etc? Ik heb hier 3.0 ah accu's maar als ik zie wat mijn huidige GT510 weegt tov van zo'n Makita maak ik me wel een beetje zorgen met mijn kantoorhandjes of dat te doen is.. Zou heerlijk zijn om snoerloos te kunnen snoeien (hoge laurier) maar 3,3 kg vs 5,1 kg is nogal een verschil lijkt me :? Dan toch beter een goede op 230v kopen?
Het is geen pluimgewicht, maar ik vind het best meevallen... (Eveneens met kantoorhandjes ;) en met 2x 5Ah)
De greep is 90 graden kantelbaar, dus hij is best aangenaam vast te houden. Het gewicht van de batterijen zit ook helemaal achteraan, dus die hoef je niet constant mee omhoog te tillen. Alle voordelen van snoerloos compenseren [voor mij] ruimschoots voor het iets hogere gewicht :)

• JB

JB

Cédric roelt!

Slonzo schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:00:
[...]

Het is geen pluimgewicht, maar ik vind het best meevallen... (Eveneens met kantoorhandjes ;) en met 2x 5Ah)
De greep is 90 graden kantelbaar, dus hij is best aangenaam vast te houden. Het gewicht van de batterijen zit ook helemaal achteraan, dus die hoef je niet constant mee omhoog te tillen. Alle voordelen van snoerloos compenseren [voor mij] ruimschoots voor het iets hogere gewicht :)
Oké eens kijken of zo’n schaar ergens te aanschouwen valt. Snoerloos is hier ook echte meerwaarde vandaar dat ik er serieus naar kijk maar dik 2,5m hoog is behoorlijk boven je macht werken met zoveel heg. Dan verzuurt er hier op een gegeven moment eea met de huidige schaar :+

Mijn boefje is liev!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Slonzo schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:00:
[...]

Ik moet zeggen dat het tuingereedschap met 2x 18v briljant is uitgebalanceerd bij Makita, daar hebben ze goed over nagedacht.

Kleine kettingzaag en bosmaaier staan nog op de verlanglijst, kijken of ik ergens een leuke deal kan scoren.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• JB

JB

Cédric roelt!

Oogje schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:01:
[...]

Ik moet zeggen dat het tuingereedschap met 2x 18v briljant is uitgebalanceerd bij Makita, daar hebben ze goed over nagedacht.
Dat lees ik ook voornamelijk maar de twijfel blijft omdat je het gewicht nog steeds moet optillen en als je van 3 naar 5 kg gaat..

Mijn boefje is liev!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36
JB schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:54:
[...]

Laurier moet je toch gewoon knippen in plaats van scheren?

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennis schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:02:
[...]

Laurier moet je toch gewoon knippen in plaats van scheren?
Jij knipt ‘m maar lekker ;) Ben een volle zaterdag bezig met alleen al scheren.

Mijn boefje is liev!

• The Eagle

The Eagle

Even langs Toolstation geweest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HBX5MODhzCeFTGkjedG8jFdl/full.jpg

Was al langer aan het loeren voor een kleine machine er bij voor puur schroeven. Deze aanbieding was idd onverslaanbaar O-)

Toeval wil dat ik in de BS14.4 set die ik al had, een hele hoop spullen heb zitten die ook in de slagschroever kunnen, inclusief doppen en een magnetisch verloop voor alle bitjes. Dus geen losse krachtbits nodig (vooralsnog :P ). Machines zijn iig een stukje lichter dan de 14.4 en meer accucapaciteit, dus das wel lekker :)

Niet dat ik het echt nu nodig had, maar te goed om te laten lopen :)
* The Eagle nu vier Metabo schroef- en boormachines, zal nu wel afgelopen zijn denk ik :+

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 08-06-2019 15:44 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

d:)b mooi spul, maareh: meer accucapaciteit? Je had neem ik aan 1,5Ah bij je 14.4V? Dat is ook 21,6Wh, net als 2Ah bij 10.8V :)

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:02

Vliegvlug

Flight Simple

aergrimm374 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:24:
[...]

Sorry, had het een beetje druk dus vandaar nu pas reactie.
Ik heb zelf al de Bosch de Bosch GSR 15-12V FC en de Bosch GSR 10.8 V-EC dus heb deze niet nodig maar leek me wel een interessante aanbieding om te delen.

De 12V Metabo's met steekaccu's krijgen altijd goede reviews en dat zal voor deze opvolgers niet anders zijn verwacht ik.

Of je moet liever steekaccu's willen want dat is toch wat compacter zij het met een dikkere handgreep.

Edit: @The Eagle heeft de set gekocht zie ik net ;) Hij kan je vast meer vertellen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Vliegvlug op 08-06-2019 16:02 ]

• The Eagle

The Eagle

Orion84 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:51:
d:)b mooi spul, maareh: meer accucapaciteit? Je had neem ik aan 1,5Ah bij je 14.4V? Dat is ook 21,6Wh, net als 2Ah bij 10.8V :)
Zo had ik nog niet gerekend, maar dit is 2x 2Ah bij 12v dus alsnog iets meer :)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

The Eagle schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:01:
[...]

Zo had ik nog niet gerekend, maar dit is 2x 2Ah bij 12v dus alsnog iets meer :)
Als je 10.8V 12V noemt moet je 14.4V ook 16V noemen ;)

Maar meer schroef(boor)machines is meer beter, dus hoe dan ook d:)b

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:39:
[...]
[...]

YouTube: parkside visseuse à chocs 20 v versus 18 v pdssa impact driver akku...

Ik vindt de accus wel heel verdacht veel op de "parkside" lijken die bij Lidl ligt

• aergrimm
Vliegvlug schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:57:
[...]

Sorry, had het een beetje druk dus vandaar nu pas reactie.
Ik heb zelf al de Bosch de Bosch GSR 15-12V FC en de Bosch GSR 10.8 V-EC dus heb deze niet nodig maar leek me wel een interessante aanbieding om te delen.

De 12V Metabo's met steekaccu's krijgen altijd goede reviews en dat zal voor deze opvolgers niet anders zijn verwacht ik.

Of je moet liever steekaccu's willen want dat is toch wat compacter zij het met een dikkere handgreep.

Edit: @The Eagle heeft de set gekocht zie ik net ;) Hij kan je vast meer vertellen :P
Die van mij zijn ook binnen! Maar aangezien ze hetzelfde zijn hoeft er van geen foto van te komen.

Vind de doos wel aan de maat, voor een hobby-aan-huis klusser. De oplader komt ergens in de garage te liggen, bij het stopcontact. En de schroevers ergens in de kast in de garage op een plank.

Of stoppen jullie ze elke keer terug in de doos?

Moet sowieso de garage weer eens opruimen, even de tuin spullen een apart hoekje geven.

Wat "serieuzere" vraag; hoe delen jullie je spullen op? Heb van het voorjaar een begin gemaakt in het opdelen in: electra, waterleiding, verf, schroeven, motor, tuin, veel gebruikt, en al jaren niet gebruikt. Moet alleen nog een paar goede gereedschap koffers scoren.

Verwijderd

FreshMaker schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:19:
[...]
YouTube: parkside visseuse à chocs 20 v versus 18 v pdssa impact driver akku...
Ik vindt de accus wel heel verdacht veel op de "parkside" lijken die bij Lidl ligt
Ja dat is mij met de steekaccu's ook al eens opgevallen, maar als je zeker wilt weten wélke accu en elektronica er in zit en dan moet je het ding slopen en maar hopen dat dan de echte accufabrikant en capaciteit vermeld wordt. ;)
Je kunt ook twee machines naast elkaar eenzelfde testparcours laten doorlopen en zien wie het het langst uithoudt.

Zolang er "Metabo" op staat en de garantie na registratie wordt verlengd naar 5 jaar, maak ik mij daar niet zo druk over. ;)

Heb lang geleden eens voor de grap een accu-hamerboor bij de Lidl/Aldi gehaald en daar kon ik precies 1!!! 5mm gaatje voor driekwart!!! mee boren.
Dat was duidelijk genoeg. :+
aergrimm374 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:40:
[...]
Of stoppen jullie ze elke keer terug in de doos?
Nope, een accuschroevendraaier in een koffer heb je niet nodig, is een veelgehoord idee. ;)
Wat "serieuzere" vraag; hoe delen jullie je spullen op? Heb van het voorjaar een begin gemaakt in het opdelen in: electra, waterleiding, verf, schroeven, motor, tuin, veel gebruikt, en al jaren niet gebruikt. Moet alleen nog een paar goede gereedschap koffers scoren.
Dit klinkt als een bekend en logisch plan. ;)
Spullen die bij elkaar horen zoveel mogelijk bij elkaar houden, anders blijf je je steeds een ongeluk zoeken.

Als je beperkt plaats hebt dan zijn curverbakken met label handig om naast elkaar op een plank te zetten, daar kun je dan altijd bij.
Ga je ze stapelen dan moet je natuurlijk iedere keer weer het onderste kratje hebben, niet handig. :+

Sleutels, tangen, schroevendraaiers, strippers, messen, etc. heb ik in een paar gereedschapswagens zitten.
Zeer toegankelijk.
Die karren zijn met wielen lekker mobiel, maar je moet er wel de ruimte voor hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2019 17:03 ]

• FreshMaker
  • Niet online
Die gast in de video test ( en opent ) die accu's ook
En dankzij zijn prima ondertitels een mooi kanaal om een verloren uurtje te gluren.

• aergrimm
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:49:
[...]

Dit klinkt als een bekend en logisch plan. ;)
Spullen die bij elkaar horen zoveel mogelijk bij elkaar houden, anders blijf je je steeds een ongeluk zoeken.

Als je beperkt plaats hebt dan zijn curverbakken met label handig om naast elkaar op een plank te zetten, daar kun je dan altijd bij.
Ga je ze stapelen dan moet je natuurlijk iedere keer weer het onderste kratje hebben, niet handig. :+

Sleutels, tangen, schroevendraaiers, strippers, messen, etc. heb ik in een paar gereedschapswagens zitten.
Zeer toegankelijk.
Die karren zijn met wielen lekker mobiel, maar je moet er wel de ruimte voor hebben.
In een krat heb ik ook altijd het onderste nodig. Maar nog vaker ligt het op een plek waar het vast logisch is (was), of gewoon nog op de laatste plek waar ik het gebruikt had.

Een kar gaat niet handig zijn. Voor de garage ligt grind (oprit) en bij de zijdeur houtsnippers (kippen). En de garage staat zelf vol, met fietsen en (bevriende) motoren. Er staat dus altijd wel iets voor datgene wat ik nodig heb ;)

• The Eagle

The Eagle

Orion84 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:03:
[...]

Als je 10.8V 12V noemt moet je 14.4V ook 16V noemen ;)

Maar meer schroef(boor)machines is meer beter, dus hoe dan ook d:)b
Dat laatste idd. Laders lijken ook uitwisselbaar. Accu's helaas niet.

@FreshMaker check even mijn plaatje. Zit een leaflet in van het CAS systeem, uitwisselbare accu's. Dat kan ook een verklaring zijn. Having said that, die dingen moeten ergens gemaakt worden. Maar zou eerder verwachten dat de QA van Metabo zelf wat beter is dan die van de Parkside, als ze al van de zelfde lijn af komen (wat ik betwijfel). Ik weet dat er tussen Mafell en Metabo een samenwerkingsverband is, maar lijkt me sterk dat Parkside daar ook deel van uit maakt. Parkside zal ongetwijfeld uit China komen. En die ontwerpen niet zelf, maar kopieren gewoon. Wil niet zeggen dat het binnenwerks ook de zelfde machines zijn.

Overigens geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze open te schroeven :P

• FreshMaker
  • Niet online
@The Eagle
Het was geen waardeoordeel ... eerder een 'euhh seen this before'

Ik zou ook eerder voor een merk als Metabo kiezen dan Parkside ..

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:15
Ik ben opzoek naar een goed setje ringratelsleutels. Ik heb zelf het volgende al gevonden:

Wera Joker
Voordelen: Echt heel mooi setje, 80 tanden ratel, 30 graden hoek voor steeksleutel, In stevig etui
Nadeel: Eigenlijk echt wat boven het budget wat ik wil uitgeven.

Proxon
Voordelen: Goede prijs
Nadel: stalen blikje en mist sleutel 11, 12, 14, 15.

Heeft iemand nog tips voor goede setjes ringratelsleutels?

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:32
wouter.N schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:05:
Ik ben opzoek naar een goed setje ringratelsleutels. Ik heb zelf het volgende al gevonden:

Wera Joker
Voordelen: Echt heel mooi setje, 80 tanden ratel, 30 graden hoek voor steeksleutel, In stevig etui

Proxon

Gedore heeft ook een mooie lijn.

https://www.toolsonsite.n...re-ratelsleutels-en-sets/

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:52
wouter.N schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:05:

Wera Joker

Proxon

https://www.amazon.de/dp/...sc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it
Die staat op mijn lijstje, ben erg tevreden met de rest van m’n Stahlwille spul. Ook 1 sleutel meer dan wera voor iets lagere prijs, qua kwaliteit schat ik Stahlwille hoger in.
Zoals hierboven gezegd Gedore heeft ook mooie setjes :)

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:15
Twijfels schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:43:
[...]

https://www.amazon.de/dp/...sc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it
Die staat op mijn lijstje, ben erg tevreden met de rest van m’n Stahlwille spul. Ook 1 sleutel meer dan wera voor iets lagere prijs, qua kwaliteit schat ik Stahlwille hoger in.
Zoals hierboven gezegd Gedore heeft ook mooie setjes :)
Bedankt voor de tips!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:32
wouter.N schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:16:
[...]

[...]

Bedankt voor de tips!
Bij de buren is die goedkoper:

https://www.amazon.de/Ring-Maulschlüssel-Satz-R-012-Schraubenschlüssel-Ratschenschlüssel-Set-Schrauben/dp/B004D8GUUE/ref=mp_s_a_1_4?keywords=gedore+ringmaulschlüsselsatz&qid=1560201529&s=gateway&sprefix=gedore+ring&sr=8-4

Stahwille is ook topmerk overigens.
Pagina: 1 ... 95 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.