[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 103 Laatste
Acties:
  • 915.753 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 15:57
De gsb 18 ve 2 li is zowat het topmodel geweest van de Bosch robustline. Daarna kwamen de brushless. En deze is nog steeds een van de krachtigste machines van Bosch. Als je de bijgeleverde handvat niet gebruikt, verdraai je je arm als je niet oppast.

[ Voor 12% gewijzigd door Brutalsranan op 27-02-2019 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:44
Eindelijk een fijn acculampje gekocht. Ik was al tijden aan het twijfelen, half zoeken, nadenken wat ik zou willen. En toen kwam deze bij amazon warehousedeals voorbij en gewoon besteld. Komt later deze week binnen.

Zo vaak dat ik nu ergens in een donker hoekje aan het prutsen ben (ff iets aansluiten oid) en dan wat licht nodig heb, maar gewoon geen zin heb om het hele statief met ledbouwlamp erbij te slepen. Mijn lidl-acculampje werkt trouwens ook prima in driekwart van de gevallen, dus ik kon me prima redden. Dit lampje lijkt me gewoon net iets handiger en krachtiger (en verwisselbare accu. Bij mn lidl lamp is het altijd maar spannend wanneer hij uitgaat en hij weer een 12u aan de lading moet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:01
Raymond schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:51:
Eindelijk een fijn acculampje gekocht. Ik was al tijden aan het twijfelen, half zoeken, nadenken wat ik zou willen. En toen kwam deze bij amazon warehousedeals voorbij en gewoon besteld. Komt later deze week binnen.

Zo vaak dat ik nu ergens in een donker hoekje aan het prutsen ben (ff iets aansluiten oid) en dan wat licht nodig heb, maar gewoon geen zin heb om het hele statief met ledbouwlamp erbij te slepen. Mijn lidl-acculampje werkt trouwens ook prima in driekwart van de gevallen, dus ik kon me prima redden. Dit lampje lijkt me gewoon net iets handiger en krachtiger (en verwisselbare accu. Bij mn lidl lamp is het altijd maar spannend wanneer hij uitgaat en hij weer een 12u aan de lading moet :P )
Ik vind het een super fijn lampje. Al zeer vaak gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:29
Zo vaak dat ik nu ergens in een donker hoekje aan het prutsen ben (ff iets aansluiten oid) en dan wat licht nodig heb, maar gewoon geen zin heb om het hele statief met ledbouwlamp erbij te slepen.
Ik gebruik daarvoor vaak mijn Peltz headlight.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:56

Reinier

\o/

sjnelle schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:10:
[...]

Ik vind het een super fijn lampje. Al zeer vaak gebruikt.
Same here, ook superhandig op te hangen of neer te zetten. Ik gebruik hem ook bij vrijwel elke klus in het halfduister :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 19:27
dreamscape schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:54:
[...]

Toch is het op zich wel vreemd dat beschermingsmiddelen zelf gevaarlijke stoffen bevatten.

Een beetje zoals een halfgelaatsmasker met asbestvezels. ;)
In de winter van 2014 deed ik een buitenklus van een week of twee, sneeuw en nattigheid, dus handschoenen geregeld doorweekt.
Weet niet waar ik die gekocht had, maar het waren waarschijnlijk goedkope.
Sinds dat moment heb ik allergische reacties op op mijn handen en vingers, bij het minste of geringste worden ze fel paars!

Één en één is twee, ik wijt dit fenomeen uiteraard aan deze periode met natte handschoenen.

In ieder geval ik koop nu alleen nog maar Showa handschoenen,
Er is veel keuze en ik vind de meeste modellen helemaal niet zo duur.
Hun commitment pagina ziet er in ieder geval goed uit, met onder andere deze mededeling:
SHOWA’s entire manufacturing process is in line with the requirements of the European REACH Regulation. By being a 100% integrated manufacturer, we can guarantee that all SHOWA products today and in the future will remain free from substances of very high concern (SVHC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Slonzo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:39:
4 weken verder en nog geen Makita 18V batterij (van de actie) ontvangen :(
Zoals gebruikelijk moet het weer lekker aanslepen in België.
Ik zal maar gaan mailen...

Nog ongelukkigen die hun batterij niet binnen de termijn aangekregen hebben?
Even een update.

Na contact opgenomen te hebben met Makita BE, heb ik een nette reactie gekregen die aangeeft dat ze een beetje achterstand hebben, maar dat mijn aanvragen goedgekeurd zijn en dat ik mijn batterijen zeker mag verwachten.

Erg blij om te zien dat het zo ook kan, na het debacle dat ik met Bosch meegemaakt heb :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:22

Ik heb zelf ook een tijd gezocht naar een handig lampje voor klusserij/prutserij maar eigenlijk voldeed niks. Het was altijd of te lomp, lichtsterkte te sterk of te zwak, niet verstelbaar, niet goed te richten, en als het wel voldeed dan had het weer een irritant snoer.

Uiteindelijk voor deze opstelling gekozen en daar geen seconde spijt van, echt i-de-aal!

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190227/9c8808adef8829f9f017f3501340af5d.jpg

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190227/a508cb6c49698f6f2847f58bf388b061.jpg

Je ziet hier dus een led-zaklamp in een microfoonklem, aan een zeer stugge flexibele arm (bedoeld voor een fotocamera), aan een tafelklem. Hiermee kan ik alle eisen afvinken die ik aan mijn werklamp stel: hij is in alle richtingen verstelbaar en super goed te richten op je werkstuk, lichtsterkte instelbaar want de zaklamp heeft meerdere standen qua felheid, en hij is mobiel want je kan hem overal neer- of aanklemmen waar je hem nodig hebt en je zit niet te klooien met een snoer.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 13:00

dragonhaertt

@_'.'

Vandaag toch maar een DRT50 en DGA506 besteld.
Het geld van de oxxio was binnen, dus nu kan ik het wel hebben.
Nu wachten tot ik de accu's kan aanvragen oOo

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Da's mooi voor op je werkbank.

Vorige week moest ik ff een stopcontact achter een kast in onze studeerkamer fixen (netwerk aansluiten).
Dan is een acculedlampje dat breed straalt gewoon handig. Het is best een gepruts met die kleurgecodeerde adertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Raymond schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:29:
Da's mooi voor op je werkbank.

Vorige week moest ik ff een stopcontact achter een kast in onze studeerkamer fixen (netwerk aansluiten).
Dan is een acculedlampje dat breed straalt gewoon handig. Het is best een gepruts met die kleurgecodeerde adertjes :)
Als ik wat meer licht wil dan zet ik de diffuser op het zaklampje. Op de op één na felste stand heb je dan echt een enorme bak licht (de felste stand geeft dan zó veel licht daar kan je een hele kamer mee verlichten, das weer wat veel van het goede).

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Glenfiddich schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:11:
[...]
Je ziet hier dus een led-zaklamp in een microfoonklem, aan een zeer stugge flexibele arm (bedoeld voor een fotocamera), aan een tafelklem. Hiermee kan ik alle eisen afvinken die ik aan mijn werklamp stel: hij is in alle richtingen verstelbaar en super goed te richten op je werkstuk, lichtsterkte instelbaar want de zaklamp heeft meerdere standen qua felheid, en hij is mobiel want je kan hem overal neer- of aanklemmen waar je hem nodig hebt en je zit niet te klooien met een snoer.
Wat ook werkt is zo'n handheld ledlamp geval zoals bijv. deze Brennenstuhl.

Nadeel van dit model is de beperkte magneetkracht van het ding en het gegeven dat die magneetjes er bij het minste geringste uitdonderen.
Daar is met enig tweaken uiteraard iets aan te doen.

Verder heb je op een houten werkbank, of de aluminium voet van een boorkolom weinig aan het magnetische feature, al kun je het ding ook handig op de beugel neerzetten en de lichtbundel uitrichten. :P
En zij geven een behoorlijke plemp licht.
Er zijn uiteraard de nodige looalikes te vinden.

Wat zeker werkt is een verstelbaar (led)hoofdlampje, dat al je bewegingen nauwgezet volgt en precies daar schijnt waar je kijkt, terwijl je je handen vrijhoudt.
In vele maten en uitvoeringen te koop.
Heb die lampjes incl. AAA/AA eneloops standaard in m'n rugzakje zitten, ideaal. _/-\o_

Ben hier met de elektra bezig en met een uitgeschakelde stoppenkast is zo'n hoofdlampje een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met de Makita 2x18V grasmaaiers?

Ik zit te twijfelen om een DLM460Z te bestellen (lijkt de enige te zijn met mulching), maar vind er erg weinig ervaringen over terug. Het enige nadeel dat ik meteen zie, is het gewicht (door het stalen dek), want het is geen zelftrekker :+

En de prijs natuurlijk... Is 'ie de meerprijs waard tov de goedkopere maaiers van Makita?
(vendor lock-in i.v.m. de batterijen ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:49
Slonzo schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:09:

Ik zit te twijfelen om een DLM460Z te bestellen (lijkt de enige te zijn met mulching), maar vind er erg weinig ervaringen over terug. Het enige nadeel dat ik meteen zie, is het gewicht (door het stalen dek), want het is geen zelftrekker :+

En de prijs natuurlijk... Is 'ie de meerprijs waard tov de goedkopere maaiers van Makita?
Ik heb een DLM380Z, ben er blij mee, want geen gedoe met snoeren en geen herrie van een benzinemotor. Gewoon pakken en maaien. Met een acculading (2x5.0Ah) kan ik alle grasveldjes doen hier (bij elkaar ca. 180-200 m3).

Een iets groter model zou wel fijner zijn geweest, dan zou het maaien wat sneller gaan. Die DLM460Z ben ik niet tegengekomen tijdens mijn zoektocht vorig jaar. Waarschijnlijk vrij nieuw dus, en dat is dan vast ook de reden dat je weinig ervaringen terugvindt. Zo’n groter model met mulching lijkt me wel wat, als jij er nou eens koopt en laat weten hoe die bevalt :)

[ Voor 7% gewijzigd door decipherer op 27-02-2019 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:39
Slonzo schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:09:

Ik heb een 431. Als ik hem niet al had gehad, had ik hem nu alsnog gekocht met gratis accu. Ik vind hem ideaal. Lekker breed (in vergelijking met mijn oude 32cm Bosch). Ik wilde deze ipv de 380, ivm de extra breedte en de betere verstelbaarheid. Ik mulch zelf nooit een mis het ook niet. Ik vind de meerprijs van de 460 tov de 431 behoorlijk, vooral gezien het alleen om 3cm en mulch functie gaat.
Wat betreft het gebruik. Ik hoef mijn bak niet tussendoor te leggen bij ca 80m2 en ik kan er minimaal 5x mee maaien met mijn 2x 5Ah uccu's. Ook is hij een stuk stiller dan Bosch was. Al met al ben ik zeer tevreden met deze aankoop!
Ik verwacht trouwens dat de 460 volgens jaar wat goedkoper zal zijn. Zoals altijd met nieuw geïntroduceerd gereedschap van Makita.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• linp
Anoniem: 639074 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:48:
[...]

Wat zeker werkt is een verstelbaar (led)hoofdlampje, dat al je bewegingen nauwgezet volgt en precies daar schijnt waar je kijkt, terwijl je je handen vrijhoudt.
In vele maten en uitvoeringen te koop.
Heb die lampjes incl. AAA/AA eneloops standaard in m'n rugzakje zitten, ideaal. _/-\o_

Ben hier met de elektra bezig en met een uitgeschakelde stoppenkast is zo'n hoofdlampje een uitkomst.
Ik ben al een aantal jaren zowat vergroeid met mijn fenix hl 50, Gereguleerde led, 1xCR123A of 1xAA batterij, gemaakt van aluminium, zowel als hoofdlamp als los te gebruiken.
Wat ook erg prettig is, Is dat het neutraal wit licht is, ik vind het prettiger voor je ogen en natuurlijk als je met kleuren moet werken.

Als ik klus heb ik altijd een doosje met wat Eneloop AA's In mijn zak, vervangen kan zelfs terwijl het lampje nog op je hoofd zit, 20 seconden klaar.

M'n Petzl's gebruik ik alleen nog maar als de Fenix bij een ander in gebruik is :)
Review op Candlepower

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Nivado schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:46:
Ik vind de meerprijs van de 460 tov de 431 behoorlijk, vooral gezien het alleen om 3cm en mulch functie gaat.
Hij heeft ook een verstelbaar toerental, stalen maaidek, en is nog iets stiller dan de andere modellen.
Of dat de prijs verder rechtvaardigt... mwa.

Ik twijfel me rot, mijn 10 jaar oude 41cm Honda (benzine)maaier doet het eigenlijk ook gewoon nog goed... (en zal het waarschijnlijk ook nog wel even goed blijven doen; dat kreng start na 5 maanden stilstand nog van de eerste keer :+)

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 639074 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:53:
Toch lijkt het mij dat een A-merk zichzelf de nek omdraait als het minderwaardiger producten onder de eigen merknaam in de markt zet.

Het zal zeker zijn dat "Gedore Red" beter verkoopt dan "Asian Red", juist omdat de merknaam daaraan voorafgaat.
Tegelijkertijd drukt er dan een loodzware verplichting op het A-merk om ver van negatieve kritiek verwijderd te blijven door te zorgen dat de hoge standaarden nauwgezet worden nageleefd, omdat iedere negatieve associatie op het A-merk zal afstralen.

Zoals je zelf al aangeeft is dat bij Hazet al gebeurd, niet zo slim van ze.
En bij Wiha. Kennelijk zijn de markt- of marketingdrukken zodanig dat toch veel bedrijven het proberen. Wat dat aangaat doet Gedore het wat slimmer door een separaat merk op te zetten voor het made in asia spul. Alhoewel ze ook wel eens spullen onder het hoofdmerk hebben verkocht dat niet altijd even goede kwaliteit was.

Aan de andere kant, ik heb nog nooit een ring-ratel-steeksleutel gezien waar op stond dat het made in germany was, ook niet van Hazet, Gedore, of Stahlwille. En die van Stahlwille heb ik nog niet gesloopt. Wel eentje van Hazet...
Intussen mag bekend zijn dat "Asia" een containerbegrip is dat niet iedere lading dekt.
Japan ligt ook in deze zone en het is bekend dat zij zo'n beetje het beste staal produceren voor bijv. messen en beitels.
En voor een Katana moet je zeker in Japan shoppen als je het einde van Kill Bill wilt halen. :+

Als zich de noodzaak zou voordoen zou ik de Carolus set zonder mankeren nogmaals bestellen, er is weinig verkeerds aan te ontdekken en ook met Proxxon sets zou ik prima kunnen leven.
Zo kun je je ook niet aan het merk Sonic vertillen dat wimmel_1 hier noemt.
Er zijn jammer genoeg alleen weinig shops die het merk voeren.
Ik heb zelf ook een Proxxon doppenset, en daar heb ik totaal geen problemen mee, en ik zou dat ook aan bevelen, zeker gezien andere mensen hier er ook goede ervaringen mee hebben. Carolus / Gedore Red heb ik ook veel positieve reacties over gezien, lijkt me ook niets mis mee.
Heb laatst ook zoiets gekocht, maar dan van [ul=https://www.milwaukeetool.com/Products/Lighting/2364-20]Milwaukee[/url]. Ik heb zelf hier ook jaren over nagedacht, maar ze hadden nooit echt iets in het assortiment van Milwaukee dat me aansprak. Tot ik laatst weer eens een keertje keek, en ze opeens deze hadden.

Ik zit in een appartementencomplex, en iedere keer als ik iets aan de fietsen moest doen was het vervelend dat het licht iedere minuut uit ging. Moest laatst weer iets doen aan de fietsen, lampje meegenomen, en veel me niet eens op dat het licht uit was gegaan :)

Ook handig om spul dat onder de bank geschoven is weer terug te vinden ;)
CurlyMo schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:21:
Ik gebruik daarvoor vaak mijn Peltz headlight.
Dat heb ik ook lange tijd gedaan, maar zo'n losse lamp heeft ook z'n voordelen. Soms kijkt het directe licht van zo'n hoofdlamp niet zo fijn, en zie je het beter met wat indirect licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

linp schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:37:
[...]

In de winter van 2014 deed ik een buitenklus van een week of twee, sneeuw en nattigheid, dus handschoenen geregeld doorweekt.
Weet niet waar ik die gekocht had, maar het waren waarschijnlijk goedkope.
Sinds dat moment heb ik allergische reacties op op mijn handen en vingers, bij het minste of geringste worden ze fel paars!

Één en één is twee, ik wijt dit fenomeen uiteraard aan deze periode met natte handschoenen.

In ieder geval ik koop nu alleen nog maar Showa handschoenen,
Er is veel keuze en ik vind de meeste modellen helemaal niet zo duur.
Hun commitment pagina ziet er in ieder geval goed uit, met onder andere deze mededeling:

[...]
Kwam net deze melding tegen op de website van de Action en moest gelijk aan jouw post denken...

Belangrijke veiligheidswaarschuwing
Werckmann werkhandschoenen

[...]

Action Service & Distributie B.V. wil haar klanten informeren over een veiligheidsrisico met bovenstaand artikel, dat in onze winkels is verkocht tussen 26 juni 2017 en 5 februari 2019.

De hoeveelheid Chromium (VI) in is boven het toegestane niveau van de EU REACH veiligheidsnormen. Na langdurig contact met de huid kan Chromium (VI) huidirritatie veroorzaken.

[...]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:28
Harrie_ schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:09:
Kwam net deze melding tegen op de website van de Action en moest gelijk aan jouw post denken...
Die post was een reactie op een post van mij waarin ik weer reageerde op die recall van de Action. Die was iets eerder hier ook al genoemd. :)

Punctuality is the politeness of kings

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

dreamscape schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:02:
[...]

Die post was een reactie op een post van mij waarin ik weer reageerde op die recall van de Action. Die was iets eerder hier ook al genoemd. :)
Mea culpa, dan heb ik het niet goed gevolgd. Ik zit niet zoveel in dit topic; ik scan het vaak en jouw post was blijven hangen.

Goed dan is de cirkel weer rond :9

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• DePeut
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 11:30
Gedurende mijn verbouwing al te vaak moeten improviseren omdat ik geen multitool heb. Derhalve dan toch de knoop doorgehakt en een diepte investering gedaan in de Makita DTM51. Bewust niet gekozen voor de Fein omdat ik perse accu wil (bereikbaarheid/mobiliteit van de klussen) en geen ander accu landschap wil aanleggen.

De volgende en voorlopig laatste investering is ook aanstaande. Ik merk steeds vaker dat een afkortzaag toch wel gewenst is. In de (nabije) toekomst ga ik daar nog meer gebruik van maken als ik nu al had verwacht (houten tussenmuur zolder, regelwerk zolder, laminaat 2 verdiepingen, parket 1 verdieping, tuinhuis met overkapping, overkapping boven de achterdeur en het maken van een schuifdeur (om vervolgens te bepalen of ik dit soort projecten vaker wil gaan doen).

De KGS216M wordt vaak aangeschreven als een degelijk instap model, maar de kans doet zich voor om voor hetzelfde bedrag een Dewalt DW777 over te nemen. Voordeel is de beperkte ruimte door de voorwaartse geleiders. Als nadeel zie ik dat dit model geen laser/xps heeft, iets minder groot zaagbereik heeft en uiteraard geen garantie meer heeft. Daarentegen zie ik Dewalt wel als ietwat professioneler en degelijker merk ten opzichte van de Metabo en neig daardoor wat meer naar de DW777. Zijn er inzichten welke ik over het hoofd zie zoals precisie na afstellen, gebruiksgemak of mogelijkheden?

[ Voor 0% gewijzigd door DePeut op 28-02-2019 21:42 . Reden: Typo in model ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 10-06 22:27
DePeut schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:21:
Gedurende mijn verbouwing al te vaak moeten improviseren omdat ik geen multitool heb. Derhalve dan toch de knoop doorgehakt en een diepte investering gedaan in de DTM151. Bewust niet gekozen voor de Fein omdat ik perse accu wil (bereikbaarheid/mobiliteit van de klussen) en geen ander accu landschap wil aanleggen.

De volgende en voorlopig laatste investering is ook aanstaande. Ik merk steeds vaker dat een afkortzaag toch wel gewenst is. In de (nabije) toekomst ga ik daar nog meer gebruik van maken als ik nu al had verwacht (houten tussenmuur zolder, regelwerk zolder, laminaat 2 verdiepingen, parket 1 verdieping, tuinhuis met overkapping, overkapping boven de achterdeur en het maken van een schuifdeur (om vervolgens te bepalen of ik dit soort projecten vaker wil gaan doen).

De KGS216M wordt vaak aangeschreven als een degelijk instap model, maar de kans doet zich voor om voor hetzelfde bedrag een Dewalt DW777 over te nemen. Voordeel is de beperkte ruimte door de voorwaartse geleiders. Als nadeel zie ik dat dit model geen laser/xps heeft, iets minder groot zaagbereik heeft en uiteraard geen garantie meer heeft. Daarentegen zie ik Dewalt wel als ietwat professioneler en degelijker merk ten opzichte van de Metabo en neig daardoor wat meer naar de DW777. Zijn er inzichten welke ik over het hoofd zie zoals precisie na afstellen, gebruiksgemak of mogelijkheden?
Ik heb sinds een tijdje de DWS774, een iets nieuwer (?) model met XPS zaaglijn. Die zaaglijn is op zich fijn en redelijk nauwkeurig, maar als je iets echt exact wilt zagen zal je toch een beetje moeten aftasten.

Het grootste voordeel van het systeem van DeWalt (en ook de reden waarom ik hem heb gekocht tov bijvoorbeeld een Bosch of Metabo) is dat hij zo compact is. Dat is niet alleen handig als je hem neerzet, maar ook wanneer je hem vervoert. Ik heb hem nu bijvoorbeeld boven in huis staan omdat ik daar een kamer aan het verbouwen ben. Je pakt hem zo op en zet hem makkelijk ergens neer, dat zie ik mijzelf niet zo snel doen met een afkortzaag met van die uitstekende geleiders :) .

DePeut schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:21:
Gedurende mijn verbouwing al te vaak moeten improviseren omdat ik geen multitool heb. Derhalve dan toch de knoop doorgehakt en een diepte investering gedaan in de DTM151.
Bij een "DTM151" krijg ik meteen visioenen van een kaasrasp. :+

Als dat niet de bedoeling is, zet er dan een voor iedereen behulpzaam linkje bij en/of verwijs naar het merk, want hier kun je weinig mee. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:02
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:07:
[...]

Bij een "DTM151" krijg ik meteen visioenen van een kaasrasp. :+

Als dat niet de bedoeling is, zet er dan een voor iedereen behulpzaam linkje bij en/of verwijs naar het merk, want hier kun je weinig mee. :P
DTM51 ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Begrijpelijk posten schijnt soms een brug te ver te zijn. :P
Zo moeilijk is het toch niet.
Je moet hier echt alles zelf doen. :Y

Leuk machientje deze Makita, dat wel.
Het is dat ik al een 230V Fein heb. ;)
makita.nl/multitool/dtm51zjx3-18-v-multitool

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/wcbg3p.jpg

Toch begrijp ik de plotselinge hausse van deze multitools niet goed.
Het zijn absoluut handige machines, maar ik heb hele huizen gebouwd én verbouwd zonder 1 zo'n multitool.
Best fijn om er bij te hebben, maar echt noodzakelijk, dat ook weer niet.

Na de boormachines, hamers, zagen, waterpassen, tangen, schroevendraaiers, stucgereedschap komt er een hele tijd niets.
En aan het einde van die lange stilte komt pas "de multitool" in zicht. O-)

Als ik hem 2x in het jaar gebruik is het veel. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 28-02-2019 23:01 ]

• TheJVH
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:53:
[...]

[Afbeelding]

Het zijn absoluut handige machines, maar ik heb hele huizen gebouwd én verbouwd zonder 1 zo'n multitool.

Na de boormachines, hamers, zagen, waterpassen, tangen, schroevendraaiers, stucgereedschap komt er een hele tijd niets.

Ik heb hem sinds een week ook, en het klopt, hij kan vanalles maar vaak zijn er betere tools. Echter zijn er genoeg klusjes in huis waar hij erg nuttig is. Zo heb ik pas wat oude leidingen strak tegen de muur afgezaagd, wat stukjes uit ragels 'gefreesd' voor elektraleidingen, dat soort dingen. Zeker fijn als hij op accu is want dan pak je hem er zo makkelijk snel bij :) .

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat soort machines werden een jaar of 10 geleden al bij de consument geïntroduceerd middels bijvoorbeeld "Tell-Sell" en/of "Tommy Tele-Shopping" ..... Een gerenommeerd merk kan dan toch niet achterblijven, hé :o

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 01-03-2019 00:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheJVH
wimmel_1 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:52:
Dat soort machines werden een jaar of 10 geleden al bij de consument geïntroduceerd middels bijvoorbeeld "Tell-Sell" en/of "Tommy Tele-Shopping" ..... Een gerenommeerd merk kan dan toch niet achterblijven, hé :o
Kan je wel zeggen, maar elke professional die ik zie die heeft zo'n ding, zegt genoeg denk ik. Check bijvoorbeeld: YouTube: How to open a stuck window

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wimmel_1 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:52:
Nou 10 jaar en "achterblijven".....
Ik schat dat de Fein multitool hier al een slordige 20+ jaar oud zal zijn. _/-\o_

Heb hem nog het meest gebruikt icm het delta schuurvoetje op glaslatten.
Door de oscillerende (schuur)beweging blijft het glas redelijk vrij van schuurkrassen, daar is het een prima tool voor waar ik zo snel niets beter voor zou weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-06 10:44

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Glenfiddich schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:11:
[...]

Ik heb zelf ook een tijd gezocht naar een handig lampje voor klusserij/prutserij maar eigenlijk voldeed niks. Het was altijd of te lomp, lichtsterkte te sterk of te zwak, niet verstelbaar, niet goed te richten, en als het wel voldeed dan had het weer een irritant snoer.

Uiteindelijk voor deze opstelling gekozen en daar geen seconde spijt van, echt i-de-aal!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ikzelf heb er 3 van deze:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3da24c4dTZ9gvq

Heeft een magnetische voet (keihandig!) en een flexibele arm. Werkt op 220v dus draadje doorknippen en direct op de schakelaar van de boorkolom, lintzaag, zaagtafel prikken.

Ik vind het ideaal! _/-\o_ en goedkoop ;)

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:41
Oeps, ik merk nu pas dat ik mijn nieuw gereedschap niet gepost heb.....

Een Metabo HC260 Vlak/vandiktebank:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7907/39733854233_44cdcffa0e_z.jpg

En een Hammer N3800 lintzaag met Tuff Saws zaaglinten:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7817/32303520027_ab43d4c1a6_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7861/46521992444_83f2acb703_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7828/46521989194_cbbfa020e0_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7890/46521989314_70b8500ea5_o.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
Sjoerdfoto schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 07:32:
[...]
Ik vind het ideaal! _/-\o_ en goedkoop ;)
Behalve dat die Ali chinese import op 220v vaak van bedroevende kwaliteit is. Dat spul komt er bij mij op voorhand dus al niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:56

Reinier

\o/

@L.N. die Hammer :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 16:24
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:53:
[...]

[Afbeelding]

Gekke vraag, maar wat doet/kan je met zo'n ding?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 12:56
Hier ook maar eens in Makita geïnvesteerd 8)
van boven naar onder: DHP481, DTD154, DGA504, DJV181, DBO180 en de DHS680

Eerder gebruikte ik mijn vader z'n gereedschap maar sinds aanschaf van een 'klus'huis is het wel handig om zelf wat bij de hand te hebben :Y

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7857/46331544555_632d786133_c.jpg
Helaas klopt de sticker van de cirkelzaag niet, iemand enig idee of je deze ook los ergens kunt kopen?

Alle apparaten zonder accu besteld, uiteraard de accu's aangevraagd :*)
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7924/46331544575_6b4ee0abe1_c.jpg

De bovenfrees en multitool staan nog op het verlanglijstje voor later.

Daarnaast nog een Bosch PLL360 lijn laser en een Toolson PRO-BH1600 voor het minder subtiele breekwerk, goedkopere machine waar een krasje meer/minder niet zo erg is :9

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:26:
[...]

Gekke vraag, maar wat doet/kan je met zo'n ding?
Allerhande dingen doorzagen of gewoon schuren. Het doorzagen is vooral handig op plekken waar dingen al gemonteerd of afgebouwd zijn. Zoals een vloer waar je een plank uit wil zagen. Daar kom je met een hand of decoupeerzaag niet bij. Een cirkelzaag is te lomp. Of stukje onder staande plinten uit zagen. Of tegels loszagen. Enz.

Zie ook youtube voor allerhande toepassingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:41
Ja, die is heel mooi. Het is een zeer fijne machine met veel power. Ik heb deze nog niet tot zijn max getest, maar 15 cm eiken zagen ging zonder problemen. De machine leek er geen enkele moeite mee te hebben. Fineer zagen van een mm breed ging ook goed. Het afstellen was een beetje een gedoe door de slechte handleiding, maar met wat nadenken kom je er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
CurlyMo schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:09:
[...]

Behalve dat die Ali chinese import op 220v vaak van bedroevende kwaliteit is. Dat spul komt er bij mij op voorhand dus al niet in.
Precies. Ik had die lampjes en allerlei variaties erop ook wel gezien maar veiligheid staat bij mij voorop en die keurmerkloze rotzooi komt er bij mij dus ook niet in ;)

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 16:24
Rickz schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:31:
[Afbeelding]
Alle apparaten zonder accu besteld, uiteraard de accu's aangevraagd :*)
Kloppen wel meer stickers niet, zie er iig met RTJ ipv ZJ erop :p

had ik overigens ook bij mijn DTD154, met nog een lelijke pas op voor lithium ion accu sticker op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:20:
[...]

Kloppen wel meer stickers niet, zie er iig met RTJ ipv ZJ erop :p

had ik overigens ook bij mijn DTD154, met nog een lelijke pas op voor lithium ion accu sticker op de achterkant.
Heb je gelijk in inderdaad, hier ook een inclusief UN sticker :9
Dat de uitvoering niet klopt geeft niet zoveel, nu heb ik een cirkelzaag in een koffer met boor/slagschroevendraaier combo sticker, die vind ik wel wat minder ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 13:00

dragonhaertt

@_'.'

dragonhaertt schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:28:
Vandaag toch maar een DRT50 en DGA506 besteld.
Het geld van de oxxio was binnen, dus nu kan ik het wel hebben.
Nu wachten tot ik de accu's kan aanvragen oOo
Na even goed nadenken ben ik toch lichtelijk aan het twijfelen of ik de DGA506 niet wil omruilen voor een DGA508. Wat is jullie mening hier over?
De 506 heeft een vastzetschakelaar bovenop, terwijl de 508 een veiligheidsschakelaar heeft in het handvat.
Vastzetschakelaar is over het algemeen comfortabeler om mee te werken, zeker als je even anders wilt vasthouden. Veiligheidsschakelaar is, tja, veiliger.

Heeft iemand een goed onderbouwde mening? O-)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Ik denk dat je hier een vergelijkbare discussie gaat krijgen als d-greep vs t-greep bij decoupeerzagen. Het is maar net wat je fijn vindt.

Ik denk dat ik persoonlijk de vastzetschakelaar zou willen. Omdat je niet altijd de machine kan vasthouden in de hoek die je wilt en tegelijk die schakelaar ingeknepen kan houden. Dan lijkt me die vastzetschakelaar makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickz
Naar aanleiding van die post wel gezien dat ik zelf de verkeerde besteld heb _O-
zojuist retouraanvraag gedaan om de 504 om te ruilen voor de 506.

persoonlijk vind ik de aan/uit switch fijner zodat je 'm makkelijker 90 graden kunt draaien, wilde alleen degene met motorrem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Glenfiddich schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:07:
[...]
Precies. Ik had die lampjes en allerlei variaties erop ook wel gezien maar veiligheid staat bij mij voorop en die keurmerkloze rotzooi komt er bij mij dus ook niet in ;)
Je bedoelt dat er dagelijks duizenden Aziaten omkomen door deze "keurmerkloze rotzooi", maar dat die massale sterfte voor ons in het westen verborgen wordt gehouden door duistere machten??
Ja, dat zou goed kunnen. :+

Als je echt wilt schrikken, dan moet je eens een willekeurige Franse woning binnenlopen op, of rond het platteland, of een Spaanse badkamer waar recent is geklust.
Daar verbleken alle bestaande én niet-bestaande keurmerken spontaan van.

De fittingen en 230V schakelaars die wij in Europa in 99,9999% van de gevallen dagelijks gebruiken, komen uit dezelfde Aziatische industrie rollen.
Daar staan weliswaar fraaie "keurmerken" in gestanst, maar als je toch eenmaal bezig bent dan zal dat voor zo'n fabrikant een wassen neus zijn.

Opletten moet je altijd en als die zooi er "bij jou niet inkomt" dan zit je geheid meteen in het donker. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Raymond schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:20:
Ik heb een dolgedraaid schroefje (in mn zaagtafel, dus nu kan ik geen blad verwisselen).

Dus ik zoek zo'n schroefverwijdersetje. Ik dacht ff langs de hornbach te gaan ervoor, maar de twee reviews van dat setje daar zijn beide erg ontevreden.

Hebben jullie een suggestie voor een goede set? (iig geschikt om een M6 boutje met 3-4mm inbus kop te verwijderen?)
Om hier nog even op terug te komen: kortgeleden was ik bij toolstation, heb daar voor 3 euro en een beetje zo'n setje gehaald. Schroef iets opgeboord en hiermee in 2 tellen de schroef eruit gedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
Anoniem: 639074 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 04:07:
[...]

Opletten moet je altijd en als die zooi er "bij jou niet inkomt" dan zit je geheid meteen in het donker. :)
Ik kocht twee half jaar geleden twee led TL armaturen, een gaf kort geleden de geest, het blijkt dat de TL buis geen enkel keurmerk had, zelfs niet een ' made in prc' stempel.
Het andere exemplaar had alle benodigde Europese keurmerken.

Ik ging naar praxis, het moederbedrijf van formido, en vroeg coulance garantie vanwege het feit dat er een ongekeurde lamp was geleverd, blijkbaar ook van slechte kwaliteit want hij was stuk.
Na enkele weken werd ik terug gebeld met de mededeling: de garantietermijn is verlopen, goeiedag......
10 euro handel
Dus1. Ook grotere bouwmarkten leveren gewoon ongekeurde elektrische apparatuur.
En 2. Na daarop gewezen te zijn interesseert het ze blijkbaar geen bal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mijn cycloon is binnen van Ali!

Nu zoek ik dus een emmer. Ik zie regelmatig vatenonline.nl voorbij komen. Maar die vaten zijn minimaal 60L volgens de webshop. Ik zoek iets kleiners, want zoveel zaag ik niet :)

Zou zoiets ook werkbaar zijn: https://www.hornbach.nl/s...15-l/3133275/artikel.html

Of is dat te klein/te slap?

[ Voor 176% gewijzigd door Raymond op 02-03-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Anoniem: 639074 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 04:07:
[...]
Als je echt wilt schrikken, dan moet je eens een willekeurige Franse woning binnenlopen op, of rond het platteland, of een Spaanse badkamer waar recent is geklust.
Daar verbleken alle bestaande én niet-bestaande keurmerken spontaan van.
Dat was ook de reden dat toen we een lange tijd in het buitenland woonde, in het regenseizoen vrijwel dagelijks de stroom uitviel. Dus wat zeg je nu eigenlijk? Dat we dat maar voor lief moeten nemen en moeten genieten van de goedkope Ali 220v zooi?
De fittingen en 230V schakelaars die wij in Europa in 99,9999% van de gevallen dagelijks gebruiken, komen uit dezelfde Aziatische industrie rollen.
Daar staan weliswaar fraaie "keurmerken" in gestanst, maar al je toch eenmaal bezig bent dan zal dat voor zo'n fabrikant een wassen neus zijn.
Het is nogal een verschil of de Chinese markt produceert naar EU normen of de eigen afwezige normen. Veel komt inderdaad uit China, maar er is echt wel een verschil in de specificaties waarin iets wordt geproduceerd.
Rickz schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:02:
Naar aanleiding van die post wel gezien dat ik zelf de verkeerde besteld heb _O-
zojuist retouraanvraag gedaan om de 504 om te ruilen voor de 506.
En dan weer een nieuwe accu aanvragen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CurlyMo op 02-03-2019 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Oeps

[ Voor 98% gewijzigd door CurlyMo op 02-03-2019 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben wat aan t rondkijken naar tuingereedschap (grasmaaier/bladblazer/bosmaaier/kettingzaag)en ik zit toch met een dilemma: benzine of accu.
Voordeel van de eerste is dat ik niet vastzit aan een accusysteem van een bepaalde fabrikant en dus gewoon bij elk stuk gereedschap merk/type - prijs/kwaliteit kan bepalen. Helemaal omdat er wat dingen tussenzitten die je niet vaak gebruikt maar wel nodig hebt bij een grote tuin (bosmaaier bv)
Voordeel van accugereedschap is dat ik die kan laden met gratis stroom vanaf de zonnepanelen.

Dillema's :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 21:46
Dit is altijd lastig, vooral "wat mag het kosten"

Ik heb een tijdje zitten rondkijken naar bosch accu tuingereedschap, ik heb namelijk de 36v accu's toch al, maar uiteindelijk toch gekozen voor Stihl profi accu tuin gereedschap. Die hebben alles van de heggenschaar tot kettingzagen en grasmaaiers, alles op dezelfde accu.

Accu's en lader op MP gescoord en het gereedschap bij de lokale dealer.

Nog geen spijt van gehad (tuin 1200m2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CurlyMo schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:36:
[...]
Dat was ook de reden dat toen we een lange tijd in het buitenland woonde, in het regenseizoen vrijwel dagelijks de stroom uitviel. Dus wat zeg je nu eigenlijk? Dat we dat maar voor lief moeten nemen en moeten genieten van de goedkope Ali 220v zooi?
Ik zeg dat ook hier niet alles koek & ei is en dat wij niet alles op 1 ongedifferentieerde hoop moeten gooien.

Of wij nu willen of niet, in de huidige markt zijn er soms amper tot geen alternatieven beschikbaar, zoals ik recent merkte toen ik 10+ fittingen nodig had met zeer specifieke specs.
De leveranciers die ik vond kwamen alle uit China, of je nu bij AliExpress wilde bestellen of bij Amazon.

Het is duidelijk dat je zeker niet alle Ali-junk voor lief moet nemen, het is sowieso de vraag of je daar moet willen kopen.
Maar dat valt buiten de scope van dit topic. ;)
Het is nogal een verschil of de Chinese markt produceert naar EU normen of de eigen afwezige normen. Veel komt inderdaad uit China, maar er is echt wel een verschil in de specificaties waarin iets wordt geproduceerd.
In theorie heb je natuurlijk gelijk, maar de dagelijkse praktijk blijkt weerbarstig.

Neem de levensgevaarlijke gasmeters die hier in menig huishouden zijn geplaatst en ondanks alle keurmerken en waarborgen zo lek als een mandje blijken te zijn, of ieder moment lek kunnen worden.Of Chinese medicijnen die volgens EU richtlijnen worden geproduceerd, maar desondanks kankerverwekkende vervuilingen blijken te bevatten.
Je wordt er niet goed van, maar wat doe je als de alternatieven zijn wegbezuinigd??
akatar schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:58:
Ik heb een tijdje zitten rondkijken naar bosch accu tuingereedschap, ik heb namelijk de 36v accu's toch al, maar uiteindelijk toch gekozen voor Stihl profi accu tuin gereedschap. Die hebben alles van de heggenschaar tot kettingzagen en grasmaaiers, alles op dezelfde accu.
Heb die peperdure 36V Bosch accu's jaren buiten de deur kunnen houden, toen Makita ineens met een 36V variant kwam in de vorm van "2x18V" accutools.
Met de standaard 18V Makita accu's kan ik nu zonder een nieuw eco-systeem op te tuigen toch alle 36V (tuin)machines van hen gebruiken.

En 18V accu's zijn er intussen genoeg. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 02-03-2019 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jckw
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 19:21
Raymond schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:23:

Nu zoek ik dus een emmer. Ik zie regelmatig vatenonline.nl voorbij komen. Maar die vaten zijn minimaal 60L volgens de webshop. Ik zoek iets kleiners, want zoveel zaag ik niet :)

Zou zoiets ook werkbaar zijn: https://www.hornbach.nl/s...15-l/3133275/artikel.html

Ik heb gewoon een lege latex emmer van Flexa gebruikt, 12,5 liter en werkt prima. Is leeg wel wat licht, dus als hij leeg is en je bent iets te fanatiek bezig met de slang, dan moet je de emmer wel vastzetten o.i.d. Ik leg een baksteen in de emmer, werkt ook goed!

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 15:30
linp schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 09:45:
[...]
Ik kocht twee half jaar geleden twee led TL armaturen, een gaf kort geleden de geest, het blijkt dat de TL buis geen enkel keurmerk had, zelfs niet een ' made in prc' stempel.
Het andere exemplaar had alle benodigde Europese keurmerken.

Ik ging naar praxis, het moederbedrijf van formido, en vroeg coulance garantie vanwege het feit dat er een ongekeurde lamp was geleverd, blijkbaar ook van slechte kwaliteit want hij was stuk.
Na enkele weken werd ik terug gebeld met de mededeling: de garantietermijn is verlopen, goeiedag......
10 euro handel
Dus1. Ook grotere bouwmarkten leveren gewoon ongekeurde elektrische apparatuur.
En 2. Na daarop gewezen te zijn interesseert het ze blijkbaar geen bal.
Waar je je druk om kan maken, de tijd er voor over hebt om daarvoor naar de Praxis te rijden en de lust vandaan weet te halen om tegen een dozenschuiver te gaan reclameren over een ontbrekend stempeltje. 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021

https://www.vatenonline.n...ikt/15-liter-plastic-vat/

Zijn er ook kleiner bij hun. :)

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linp
D.deJong schreef op zondag 3 maart 2019 @ 06:42:
[...]

Waar je je druk om kan maken, de tijd er voor over hebt om daarvoor naar de Praxis te rijden en de lust vandaan weet te halen om tegen een dozenschuiver te gaan reclameren over een ontbrekend stempeltje. 🤪
Ten eerste: ik ga er natuurlijk niet speciaal voor rijden, ik kom wel vaker bij de praxis.
En wat betreft de ' lust om te declameren ', ik was eigenlijk aardig 'pissed off' door het feit dat er een CE keur ontbrak;
in het algemeen ben ik niet zo voor regeltjes, maar in dit geval vind ik het goed dat de consument beschermt word tegen mogelijk gevaarlijke apparatuur, en ik vind het idioot dat een groot concern zich daar dus helemaal niets van aantrekt.

Exact voor deze reden koop ik nooit elektrische spullen rechtstreeks uit China, ik ga er vanuit dat bedrijven zoals Amazon en Praxis dit goed geregeld hebben en zich aan de wet houden.
En ik vind dus inderdaad dat het daarom niet onredelijk is om een vervangende lamp te vragen.
The CE mark of a product – Real or Fake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
linp schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:27:
[...]

Ten eerste: ik ga er natuurlijk niet speciaal voor rijden, ik kom wel vaker bij de praxis.
En wat betreft de ' lust om te declameren ', ik was eigenlijk aardig 'pissed off' door het feit dat er een CE keur ontbrak;
in het algemeen ben ik niet zo voor regeltjes, maar in dit geval vind ik het goed dat de consument beschermt word tegen mogelijk gevaarlijke apparatuur, en ik vind het idioot dat een groot concern zich daar dus helemaal niets van aantrekt.

Exact voor deze reden koop ik nooit elektrische spullen rechtstreeks uit China, ik ga er vanuit dat bedrijven zoals Amazon en Praxis dit goed geregeld hebben en zich aan de wet houden.
En ik vind dus inderdaad dat het daarom niet onredelijk is om een vervangende lamp te vragen.
The CE mark of a product – Real or Fake?
Veel van wat er op amazon verkocht wordt aan producten van vage merken (vaak zie je dan precies hetzelfde uitziende producten onder verschillende merknamen) is precies hetzelfde spul als op Ali, maar dan veel duurder. Zijn vaak gewoon resellers die dat spul uit China verkopen via Amazon. Als je dat spul dan toch wil hebben, koop het dan gewoon rechtstreeks op Ali, scheelt je tenminste nog een hoop geld.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 11:28
Denk je dat er geen enkele Chinees ooit die website heeft gelezen en heeft bedacht 'goh, misschien moeten we de spatiëring van ons C E logo eens aanpassen :?

CE is niet echt een keurmerk. Een keurmerk zou mijns inziens impliceren dat een derde (onafhankelijke) partij het product heeft gekeurd. Dat is bij CE niet het geval, want een fabrikant mag zelf verklaren (door een logo op het product en een verklaring in de user manual) dat het product voldoet aan allerlei Europese eisen.

Dat een fabrikant dat verklaart, betekent nog niet dat het zo is :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
dreamscape schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:53:
[...]

Denk je dat er geen enkele Chinees ooit die website heeft gelezen en heeft bedacht 'goh, misschien moeten we de spatiëring van ons C E logo eens aanpassen :?
In dit geval gaat het niet over een Chinees die een CE logo aanpast, het gaat gewoon om een nep CE logo dat iets anders is gespatieerd dan het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
@jckw en @M4uSzi

Thanks!
Die bus kwam ik niet tegen bij vatenonline :) lijkt me precies wat ik zoek.

En een lege latexemmer had ik ook al opgezocht :D Dus daar maar ff mee beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Voor het verlagen van een plafond wil ik een kruislijnlaser aanschaffen om de hoogtes uit te zetten, tussen de kanaalplaten zit best wat verschil dus wil ik de hoogte vanaf de grond uitzetten vanuit 1 punt. Nu viel mijn oog op een groene bosch pcl 20 (oud model) of de bosch 2-15. Eerste heeft een bereik van 10meter welke voor deze klus voldoende moet zijn, bosch 2-15 is wat duurder maar heeft een bereik van 15meter. Voor toekomstige klussen wellicht nog makkelijk. Nu kun je bij die lasers ook hulpmiddelen kopen zoals een statief tot 1.50, muurklem/ beugel of een plafondklem.

Zijn die hulpmiddelen van Bosch universeel te gebruiken of enkel en alleen voor dat merk en type? Mijn voorkeur gaat nu namelijk uit naar een plafondklem (TP320 bosch) of dePCL 20 of de 2-15 laser. Passen beide lasers op die plafondklem?

https://www.gereedschapce...5qMSJGtZ0UswaAnxKEALw_wcB

https://www.gereedschapce...t-150-15m-06159940fv.html

[ Voor 16% gewijzigd door asdf25 op 03-03-2019 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik heb ook gewoon een 15L emmer gebruikt. Groot en sterk zat, zolang het deksel niet te slap is.
decipherer schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:21:
Zo’n groter model met mulching lijkt me wel wat, als jij er nou eens koopt en laat weten hoe die bevalt :)
U vraagt, wij draaien :+
Nu nog een droog dagje om te testen...

1ste indruk is goed. Groot, stevig ding.
Best aan het gewicht, maar toch redelijk vlot verrijdbaar met de grote wielen.
Ben benieuwd!

[ Voor 9% gewijzigd door Slonzo op 04-03-2019 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:32
@asdf25 mijn Bosch kruislijnlaser (blauw) heeft een tapgat voor een standaard 1/4" statiefbout.
Ik durf met 99% zekerheid te stellen dat het bij die types niet anders is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:38

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Oogje schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:27:
Ik ben wat aan t rondkijken naar tuingereedschap (grasmaaier/bladblazer/bosmaaier/kettingzaag)en ik zit toch met een dilemma: benzine of accu.
Voordeel van de eerste is dat ik niet vastzit aan een accusysteem van een bepaalde fabrikant en dus gewoon bij elk stuk gereedschap merk/type - prijs/kwaliteit kan bepalen. Helemaal omdat er wat dingen tussenzitten die je niet vaak gebruikt maar wel nodig hebt bij een grote tuin (bosmaaier bv)
Voordeel van accugereedschap is dat ik die kan laden met gratis stroom vanaf de zonnepanelen.

Dillema's :+
Voor zulk spul, dat je echt niet geregeld nodig hebt zou ik benzine laten vallen.
Ice motoren zou ik kiezen als je het spul vaker gebruikt, dat is mijn inziens gevoeliger voor storingen en onderhoudsbehoeftiger.

Mijn stihl kettinzaag is electrisch, en wel met een snoer. Ik vind accu gereedschap relatief (te) duur en zou voor deze voorbeelden dan ook een gesnoerd apparaat pakken. Onze grasmaaier is ook electrisch, met snoer, goedkoop <100 euro ding van wolf gerate, functioneert prima op onze 15m2 op aan gras.

Enige aandachtspunt is de afstand die wilt overbruggen, moet jij 3 hectare onderbegroeiring bosmaaien dan is accu of ice handiger :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Fraggert schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:40:
[...]
Mijn stihl kettinzaag is electrisch, en wel met een snoer. Ik vind accu gereedschap relatief (te) duur en zou voor deze voorbeelden dan ook een gesnoerd apparaat pakken. Onze grasmaaier is ook electrisch, met snoer, goedkoop <100 euro ding van wolf gerate, functioneert prima op onze 15m2 op aan gras.

Enige aandachtspunt is de afstand die wilt overbruggen, moet jij 3 hectare onderbegroeiring bosmaaien dan is accu of ice handiger :+
De grootte van het perceel en de prijs van accugereedschap zal inderdaad snel het doorslaggevende argument zijn.
Daarnaast hoeft ook van mij niet alles op een accu te werken.

Mbt tuingereedschap is het wel een zegen dat een mobiele bladblazer, kettingzaag en heggenschaar intussen op 18V/36V accu's werken.
Je wordt standaard gek van het snoer dat default in de weg zit en met name een 230V heggenschaar is berucht door het knippen van het snoer. :P

Als je eenmaal een verzameling accu's hebt opgebouwd, dan is een accumachine voor een wat grotere tuin imho wel een logische stap.
Zeker met een merk als Makita dat goed gesorteerd is in tuingereedschap, met de mogelijkheid meteen voor het krachtiger 2x18V systeem te gaan.

Van een accuschuurmachine zie ik dan weer het nut niet in, die heb ik niet eens op een vd vele verlanglijstjes staan. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online

Je woonde toch meen ik in regio Zwolle?
Als je een vat als deze wilt hebben:
https://www.vatenonline.n...kt/20-liter-curtec-emmer/

Hoeveel wil je er? :9 Kan er praktisch zoveel voor je regelen als je wilt.. DM me evt maar.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B152
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-05 11:01
@Raymond die hornbach emmer is niks. Die is veelste slap. De onderdruk die je stofzuiger creëer is sterker dan je denkt. De emmer moet echt hard zijn. Je moet hem met je handen niet echt veel kunnen indrukken.

De mijne lijkt verdacht veel op die @Annuk.
Keiharde emmer met zeer luchtdichte afsluiting. Dat was nog wel even een zoektocht. Heb hem voor 2 euro van mp :)

Cycloon werkt trouwens echt super. Fijn stof, schaafsel, steengruis. Het gaat allemaal de emmer in.

[ Voor 32% gewijzigd door B152 op 04-03-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Thanks voor de tips!

Qua slang: Ik kan natuurlijk een extra kärcher slang voor bij mn stofzuiger kopen. Kost me 25 euro voor 3,5m.

Is dit dan niet handiger:
50mm slang

Kost iets minder en heeft iets meer diameter (is er ook in andere maten te krijgen). Wel zo handig tussen cycloon en zaagtafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B152
Ja die heb ik ook, tussen stofzuiger en cycloon. Maar die slang is stugger dan ik dacht. Ze hebben ook wat fysieke winkels, misschien even langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:43
Met betrekking tot de cycloon uitdaging;

Emmer; https://www.metalenvaten.nl/home/33-hobbock-30-liter.html - goed formaat, stevig & goede prijs.

Slang tussen de zuiger en cycloon; https://pvcvoordeel.nl/flexibele-afzuigslang/ - Heel stug, niet als flexibele verbinding met machines te gebruiken.

Thanks v de Wildkamp tip, die heb ik ook in de buurt.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:02
Zit met hetzelfde vraagstuk, cycloon is binnen, slang heb ik die van 3,5m van kärcher, maar zit nog met de koppelstukken, zowel naar cycloon als naar gereedschap. Welke koppelstukken gebruiken jullie hiervoor? Koppeling tussen cycloon en stofzuiger heb ik al wel.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 18:44
Vraag voor de ervarener klussers.

Ik leende in het verleden sporadisch wat electrisch gereedschap van mijn vader, echter heb ik nu besloten toch wat meer eigen electrisch gereedschap aan te schaffen.

En aangezien binnenkort ga beginnen met de bouw van mijn tuinhuis, leek me dit wel een geschikt moment daarvoor.

Ik heb voor mijn nieuwe tuinhuis onder andere 15x15 douglas balken besteld, deze zullen moeten worden afgekort en sommige ingekeept. Echter vraag ik me af wat het meest geschikte gereedschap hiervoor is?

Ik heb mijn oog laten vallen op de Makita HS7611K 190 mm circelzaag. Deze heeft een zaagdiepte van 65mm, dus net niet genoeg om tot de helft van een 15 cm dikke balk te zaken. De laatste CM zou ik dan met een handzaag kunnen zagen? Of zit ik helemaal naar het verkeerde gereedschap voor een dergelijke klus te kijken?

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
BrammeS schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:33:
Of zit ik helemaal naar het verkeerde gereedschap voor een dergelijke klus te kijken?
Voor een paar balkjes?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eJTKe418BQbkRSgJooWelc0D/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 10:21

bonzz.netninja

Niente baffi

https://www.japansezagens...orie/shark-saw-pro-serie/
Afbeeldingslocatie: https://www.japansezagenshop.nl/wp-content/uploads/2013/04/112312-productfoto-326x326.jpg

(japanse) trekzaag ftw! Sinds ik die heb wil ik nooit meer iets anders...wat zaagt dat soepel en mooi zeg!

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Oke, ik heb besloten toch nog een nieuw accuschoefboormachine aan te schaffen i.c.m. de makita accu actie. Heb er nu één maar steeds wisselen van boren naar schroeven of boren en verzinken is echt bloedirritant. Echter heeft Makita inmiddels zoveel modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wat is nu echt de sweetspot qua kracht/gewicht? Als ik kijk naar de voordeligste modellen die in aanmerking komen voor een gratis accu zijn dat de:

Makita DDF482ZJ 96 euro
Maktia DDF483ZJ 99 euro
Makita DDF484ZJ 115 euro
Makita DDF485ZJ 95 euro

Hierbij lijkt de 485 heeft meest interessant, dit lijkt de opvolger van de 483 maar dan met iets meer koppel,
bijna net zoveel als de 484. Ik mis dan alleen het aluminium tandwielhuis volgens mij.Echter is er weinig over de vinden over dit model, waarschijnlijk omdat deze zo nieuw is? Welke zouden jullie nemen?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 22:30

wtu

Davidshadow13 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:47:
Oke, ik heb besloten toch nog een nieuw accuschoefboormachine aan te schaffen i.c.m. de makita accu actie. Heb er nu één maar steeds wisselen van boren naar schroeven of boren en verzinken is echt bloedirritant. Echter heeft Makita inmiddels zoveel modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wat is nu echt de sweetspot qua kracht/gewicht? Als ik kijk naar de voordeligste modellen die in aanmerking komen voor een gratis accu zijn dat de:

Makita DDF482ZJ 96 euro
Maktia DDF483ZJ 99 euro
Makita DDF484ZJ 115 euro
Makita DDF485ZJ 95 euro

Hierbij lijkt de 485 heeft meest interessant, dit lijkt de opvolger van de 483 maar dan met iets meer koppel,
bijna net zoveel als de 484. Ik mis dan alleen het aluminium tandwielhuis volgens mij.Echter is er weinig over de vinden over dit model, waarschijnlijk omdat deze zo nieuw is? Welke zouden jullie nemen?
De Makita DDF485ZJ 95 euro wordt niet genoemd bij de actie geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Eerder was er een reactie van een mede-tweakers die een shitload aan Makita apparaten had besteld en daar de gratis accu's bij had aangevraagd. Later kwam hij erachter dat hij een verkeerd apparaat had besteld. Wat gebeurt er dan als je als volgende klant dat teruggestuurde apparaat geleverd krijgt waar dus al een accu op is aangevraagd en je dat zelf ook wil doen? Kijkt Makita dan naar de combinatie van gegevens om te zien of er recht is op een gratis actie of alleen naar het serienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Moet je een serienummer doorgeven voor die actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Raymond schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:34:
Moet je een serienummer doorgeven voor die actie?
Ja, daarom ook de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 18:44
Uiteraard niks mis met wat ouderwets handwerk hoor, maar ik ben ook van het gemak dient de mens.

En vaak blijkt dat als ik gereedschap aanschaf zich er snel andere klussen aandienen waarvoor het toch wel handig om te hebben is.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:39

Makita DDF482ZJ 96 euro
Maktia DDF483ZJ 99 euro
Makita DDF484ZJ 115 euro
Makita DDF485ZJ 95 euro

Zoals vaker besproken heeft de 482 de meeste bang voor buck, zeker voor dhz.
Als je perse BL wilt, kan je naar de 484 kijken.
Als je veel kracht nodig hebt, kijk dan naar de 481.
De 483 en 485 zijn wmb helemaal niet interessant.

@Bhagavad Regeleindes maakt het verhaal een stuk duidelijker, thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Nivado op 05-03-2019 10:31 . Reden: Regeleindes maakt het verhaal een stuk duidelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Is die 483 niet juist heel compact en net zo groot als een 10,8V machine, afgezien van accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:05
Dat is de DDF083. Echt een geweldig mooi en compact machientje! Lekker licht en kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Davidshadow13
Ik kan niet terug vinden wat voor machine je nu hebt,. Ik zou voor hoe dan ook voor een machine kiezen die andere eigenschappen heeft dan de machine die je nu hebt.
bv veel lichter en kleiner of slagschroef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Raling schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:30:
Dat is de DDF083. Echt een geweldig mooi en compact machientje! Lekker licht en kort.
Nee, dat is een schroefmachine.

De 483 is idd die kleine machine, net zo groot als die 10,8V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:05
Aha, je hebt gelijk. De 083 en 483 zijn beide van die lichte machines, waarbij de 083 dan alleen een bithouder heeft.

Neemt niet weg dat ik groot fan ben van de 083! Ideaal voor het lichte schroefwerk en heerlijk compact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nivado schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:38:
[...]
Zoals vaker besproken heeft de 482 de meeste bang voor buck, zeker voor dhz.
Als je perse BL wilt, kan je naar de 484 kijken.
Als je veel kracht nodig hebt, kijk dan naar de 481.
De 483 en 485 zijn wmb helemaal niet interessant.
^^ Dát!! _/-\o_
BrammeS schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:33:
......
Ik heb voor mijn nieuwe tuinhuis onder andere 15x15 douglas balken besteld, deze zullen moeten worden afgekort en sommige ingekeept. Echter vraag ik me af wat het meest geschikte gereedschap hiervoor is?
Ik heb mijn oog laten vallen op de Makita HS7611K 190 mm circelzaag. Deze heeft een zaagdiepte van 65mm, dus net niet genoeg om tot de helft van een 15 cm dikke balk te zaken. De laatste CM zou ik dan met een handzaag kunnen zagen? Of zit ik helemaal naar het verkeerde gereedschap voor een dergelijke klus te kijken?
L.N. heeft 'voor weinig' een hele mooie Ryobi radiaalzaag te koop staan. :Y

gathering.tweakers.net/forum/list_message/58016572#58016572

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 04-03-2019 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B152
Dzine schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:12:

Emmer; https://www.metalenvaten.nl/home/33-hobbock-30-liter.html - goed formaat, stevig & goede prijs.

Thanks v de Wildkamp tip, die heb ik ook in de buurt.
Dat is wel een hele dure. Die emmers heb je soms gratis of voor een paar euro op mp. Een goede connectie zoals bovenstaande kan ook helpen. Voordeel van die 20/25 liter emmer is dat deze niet te hoog is. Heb hem zelf nog in trollie staan die ik vast kan zetten aan de stofzuiger. Alles snel ff in elkaar gezet dus niet foto waardig. Gaat mij voor de korte termijn even om de functionaliteit.

@manusjevanalles die van mijn parkside stofzuiger past precies op de uitgang. Misschien kun je het oplossen met een pvc verloop 50 naar 40mm icm een buisklem. Eventueel koop je een extra stofzuigerslang bij de kringloop ofzo, daar zou ik niet teveel kosten voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:02
Die is gisteren verkocht ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickz
CurlyMo schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:31:
Eerder was er een reactie van een mede-tweakers die een shitload aan Makita apparaten had besteld en daar de gratis accu's bij had aangevraagd. Later kwam hij erachter dat hij een verkeerd apparaat had besteld. Wat gebeurt er dan als je als volgende klant dat teruggestuurde apparaat geleverd krijgt waar dus al een accu op is aangevraagd en je dat zelf ook wil doen? Kijkt Makita dan naar de combinatie van gegevens om te zien of er recht is op een gratis actie of alleen naar het serienummer?
Ik denk dat je mij bedoeld, ga morgen de haakseslijper terug sturen en hier een andere voor weer halen. Weet zelf ook niet goed wat ik met de accu moet tbh 8)7 Misschien Makita even een berichtje schrijven en de situatie voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Bosch Deciled is binnen. Zoals totnutoe altijd nog met Amazon marketplace issie gewoon als nieuw :)

Fun fact: ik heb zo'n vierkante 4Ah accu. Die blijkt uitstekend te werken als voet, werkt beter nog dan de ingebouwde standaard :D

Fijn lampje, ga ik veel plezier van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Gaat het 10.8v makita spul op korte termijn er uit? Heb nog geen accu apparatuur maar wil voor een boormachine ongeveer 160 euro uit geven. Misschien nog later een multitool of decoupeerzaag. Het 10.8v systeem lijkt allemaal een stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:53

Vliegvlug

Flight Simple

Raymond schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:37:
Bosch Deciled is binnen. Zoals totnutoe altijd nog met Amazon marketplace issie gewoon als nieuw :)

Fun fact: ik heb zo'n vierkante 4Ah accu. Die blijkt uitstekend te werken als voet, werkt beter nog dan de ingebouwde standaard :D

Fijn lampje, ga ik veel plezier van hebben :)
Bedoel je niet Amazon warehouse ipv Marketplace? ;)

Leuk lampje wel; is dat ik al een Makita led-lamp heb en €50 net wat teveel is voor even erbij.
Mr_gadget schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:44:
Gaat het 10.8v makita spul op korte termijn er uit? Heb nog geen accu apparatuur maar wil voor een boormachine ongeveer 160 euro uit geven. Misschien nog later een multitool of decoupeerzaag. Het 10.8v systeem lijkt allemaal een stuk goedkoper
Zover ik weet niet, alleen zijn ze wel overgestapt van steekaccu’s naar schuifaccu’s (CXT).
En het assortiment CXT machines is wel kleiner dan LXT (18V) machines.

[ Voor 32% gewijzigd door Vliegvlug op 05-03-2019 23:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Mr_gadget schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:44:
Gaat het 10.8v makita spul op korte termijn er uit?
Niet dat ik weet.
Heb nog geen accu apparatuur maar wil voor een boormachine ongeveer 160 euro uit geven.
De 10.8V klasse van Makita kan mij weinig bekoren als je dit voltage vergelijkt met de aantrekkelijke machines van Bosch en Metabo uit deze groep.
Voor dit bedrag kun je daar een prima 10.8V machientje + accu's + lader voor kopen.

Voor dit bedrag is het budget voor 18V aan de krappe kant.

De 10.8V basic van Metabo heeft als voordeel dat het boorkopje er standaard af kan en je via de booras met bitopname alsnog kan schroeven, maar dan nóg lichter en compacter.
Heb er hier twee van, die wij (zonder boorkopje) alleen voor het lichtere schroefwerk gebruiken.
Met stip aanbevolen.

Zowel Bosch als Metabo (zie online modellen) hebben in de duurdere 10.8V machines de mogelijkheid de boorkop met een click systeem los te koppelen en die te vervangen voor bijv. een haakse schroefkop.
Erg handig voor compacte klusjes.

Maar hoe handig, compact, licht en leuk ook, de 10.8V machines zijn geen grote krachtpatsers, het koppel gaat doorgaans niet veel verder dan ~30Nm.
Daar kom je overigens een eind mee, maar bij zwaardere constructies trekt zo'n kabouter het niet meer.
Niet gezond in ieder geval.

Waar een middenmoot en allround 18V boor/schroefmachine rond de 60/70Nm zit en de zwaardere exemplaren de 130Nm intussen aantikken.
Dat zijn forse verschillen.
Misschien nog later een multitool of decoupeerzaag. Het 10.8v systeem lijkt allemaal een stuk goedkoper
Ja goedkoper is 10.V wel door de kleinere machines en lichtere accu's met minder capaciteit. ;)

Zeker een decoupeer heb ik liever op 18V, of gewoon bedraad.
Voor de multitool geldt (voor mij) hetzelfde.

Je investeert iets slimmer door meteen voor 18V te kiezen, daar kun je echt alle kanten mee op.
Welk merk het dan moet worden zou ik laten afhangen van de tools die je later mogelijk wilt kopen.
Zowel Bosch als Makita hebben hier een enorm assortiment en met Makita wordt regelmatig gestunt.
Het is wat accu's betreft wel zo rationeel het zoveel mogelijk bij 1 merk te houden, anders wordt het een erg dure grap.

Dat wordt het toch al. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:36

Tarin

Just plain weird.

Mijn kleine knockoff 'speed square' (besteld als 'metric') (Ebay, 6 euro 96) kwam gisteren binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g9PjsoWH50lA2YCxcHuv0wst/full.jpg

Helaas, lekker puh, toch in inches. En PLOVT in plaats van PIVOT :P. Maar dan weer wel een uitsparing op de plek van het diamantje.

Ik meet hem nog even na (maar niet met een Hema-geodriehoek) voordat ik hem voor het uittekenen van hoeken ga gebruiken. De grote ziet er voor lengtematen bruikbaarder uit (hoewel de getande uitsparingen per halve/kwart inch gepositioneerd zijn).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ii5LosMyXzYCMZrioGrrx1sL/full.jpg

Overigens passen Macpacs vrij redelijk in een Expedit/Kallax :Y) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/02T6AfZGhiLxQ4Mk8cjYmCe8/full.png

(geen definitieve meubelopstelling, we zitten midden in een verhuizing, vandaar het oude tv-kastje naast de Expedit naast het wortelnotenhouten dressoir).

[ Voor 12% gewijzigd door Tarin op 06-03-2019 09:07 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 21:26

Makita DDF482ZJ 96 euro
Maktia DDF483ZJ 99 euro
Makita DDF484ZJ 115 euro
Makita DDF485ZJ 95 euro

De 482 is qua power en gewicht (en prijs) volgens mij de beste keus. Heeft alleen geen koolborstelloze motor, maar dat maakt weinig uit in jouw geval. De 483 is heel compact en minder sterk. Maar heeft wel meer power dan het formaat doet vermoeden. De 484 is ook een prima machine, maar wel twee tientjes duurder dan de rest. De 485 is de opvolger van de 459 (las ik ergens). Relatief compact en allround, maar valt niet onder de actie.
Rickz schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:41:
[...]

Ik denk dat je mij bedoeld, ga morgen de haakseslijper terug sturen en hier een andere voor weer halen. Weet zelf ook niet goed wat ik met de accu moet tbh 8)7 Misschien Makita even een berichtje schrijven en de situatie voorleggen.
Je mag de accu ook gewoon aan mij geven hoor. Vind ik helemaal niet erg.
Tarin schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:01:
Mijn kleine knockoff 'speed square' (besteld als 'metric') (Ebay, 6 euro 96) kwam gisteren binnen.

[Afbeelding]

Helaas, lekker puh, toch in inches. En PLOVT in plaats van PIVOT :P. Maar dan weer wel een uitsparing op de plek van het diamantje.

Ik meet hem nog even na (maar niet met een Hema-geodriehoek) voordat ik hem voor het uittekenen van hoeken ga gebruiken. De grote ziet er voor lengtematen bruikbaarder uit (hoewel de getande uitsparingen per halve/kwart inch gepositioneerd zijn).

[Afbeelding]
Ik had in mijn zoektocht naar een compacte metrische speed square eenzelfde bij Amazon.de besteld. Kreeg tot twee keer toe een met inches toegestuurd. Was dus geen fout bij het inpakken, maar gewoon Chinese meuk waarbij de informatie niet klopt. Waarschijnlijk zijn ze ook nog gemaakt van asbest met Chroom-6 verf ;) (zie paar pagina's terug).

Ik heb uiteindelijk een Johnson metric square besteld op Amazon.com. In Nederland kwam ik niet verder dan de Swanson van 25cm. Die heb ik al en is te groot om in de spijkerzak van m'n werkbroek mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 20:29

Emiel1984

Made in NL

silmaril8 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:21:
Ik heb eind vorig jaar een Parkside Boorhamer gekocht. De betere versie dan degene die Nivado hierboven heeft gelink:
[Afbeelding]
Was eind vorig jaar in de aanbieding voor €29.99 (kost nu, als hij op voorraad is, €49,99).

Is een zeer goede boorhamer, 3.0 joule en gaat door beton als mes door zachte boter. 30 euro dus en ook nog 3 jaar garantie. Super prijs/kwaliteit verhouding.
Ben zelf op zoek naar een boorhamer om in een betonnen wand gaten te boren.
Was al met een betonboor en een accuboormachine begonnen maar dat duurt echt uren,,

Vond bovenstaande wel een goede optie om aan te schaffen maar ik zie dat deze niet meer verkrijgbaar is op dit moment. Weet iemand of ze dit model\merk ook ergens anders verkopen of een soortgelijke boorhamer ?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Vliegvlug schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:35:
[...]

Bedoel je niet Amazon warehouse ipv Marketplace? ;)

Leuk lampje wel; is dat ik al een Makita led-lamp heb en €50 net wat teveel is voor even erbij.
Warehouse idd, excuus

En ik heb er dus een stukje minder dan €50 voor betaald :)
Pagina: 1 ... 82 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.