Toon posts:

Problemen met Bosch "gratis batterij" actie

Pagina: 1
Acties:

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Hoop dat dit het gepaste forum is voor dit soort dingen, ik vond niet meteen een beter alternatief...

Ik wilde graag even horen of jullie ervaring hebben met Bosch acties, in het bijzonder de "gratis batterij of Bosch tuingereedschap" actie die van eind maart tot begin juli 2018 liep.

Zowel ik als mijn vriendin hebben ons beide (verschillende adressen en producten) begin juni geregistreerd op de actiewebsite, na aankoop van een in aanmerking komend product. Daar kregen we melding dat het ~3 maanden zou duren voor we weer iets zouden horen... Vond ik al een beetje beu, maar goed, niets aan te doen.

Opeens waren we meer dan 4 maanden verder, en had ik nog steeds niets vernomen. Dus ik heb, na lang zoeken naar een gepast emailadres, contact opgenomen met Bosch. Automatisch ticket mailtje, jullie kennen het wel. Daarna kreeg ik in de loop van 3 weken nog 2 mailtjes waarin amper meer stond dan "het werd doorgegeven, we zijn er mee bezig".

Toen bleef het stil tot gisteren, toen ik een mailtje kreeg met de vraag (en een linkje) om mijn gegevens aan te passen, want "mijn aankoopbewijs is niet leesbaar". Lijkt me raar, het gaat hier over een digitale factuur met de overige items van mijn bestelling weggeblurd. Maar goed, ik wil het best opnieuw uploaden... ware het niet dat 1) het betreffende mailtje het heeft over een "10 euro cashback" actie en 2) ik na het opnieuw uploaden van mijn factuur, het gepaste item dat op de factuur voorkomt niet kan selecteren.

Mijn vriendin heeft totaal nog geen contact opgenomen, en heeft ook nog niets vernomen/ontvangen van Bosch. Ik krijg het idee dat ze hopen dat iedereen die actie gewoon vergeet. Of als je klaagt, om je aan het bureaucratische lijntje te houden met een drogredenen en een hoop geneuzel, tot je heel de boel gewoon laat voor wat het is...

Lang verhaal, maar nu wil ik dus graag weten of iemand van jullie misschien ook aan die actie deelgenomen heeft, en wat jullie ervaring daarmee is? Hebben jullie soortgelijke ervaringen, of hebben jullie de beloofde producten wél ontvangen?

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Dit past beter in het Shopping Forum, daarom ook een klein zetje die kant op. Tevens heb ik een titelfix gedaan, omdat vragen naar ervaringen niet de bedoeling is, maar het wel een 'serieus' probleem is/kan zijn.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:21
Niet van Bosch, maar van Worx. Ook gratis accu bij tuingereedschap actie. Staat nu, ruim 3 maanden later, nog steeds op "wordt verwerkt". Toevallig deze avond een mail gestuurd.

Verder heb ik niets nuttigs te melden voor je :+

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:21
Edit: dubbel :?

[Voor 92% gewijzigd door henri86 op 12-10-2018 22:55]

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 08:36
Ik heb hetzelfde gehad met Bosch, maar dan met een cashbackactie. Heb na een paar maanden zelf contact opgenomen waarna ze er mee aan de slag gingen, en toen stond het geld rap op mijn eigen rekening.

Het zou me niet verbazen als dit onderdeel is van het proces ja

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 13:13
Ook mee gedaan idd in deze actie periode. Had via een handelaar goedkoop een boormachine op de kop getikt (nieuw maar wel buitenlands model, met Engelse stekker). Aangezien mijn winkel er niet tussen zat een willekeurige winkel aan gevinkt (stond nergens in de voorwaarden dat het bij een officiële Bosch dealer gekocht moest zijn) netjes de factuur digitaal door gestuurd. Plots 4/6 weken later een melding dat er een pakketje onderweg was van Bosch.

Communicatie is mager, maar doen wat ze beloven zonder heel moeilijk te doen is mijn ervaring.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb bij AEG meerdere keren aan een krijg-iets-actie meegedaan en binnen behoorlijke tijd ook daadwerkelijk gekregen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 12:31

Part

Helemaal niets.....

Misha schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 07:37:
Ik heb hetzelfde gehad met Bosch, maar dan met een cashbackactie. Heb na een paar maanden zelf contact opgenomen waarna ze er mee aan de slag gingen, en toen stond het geld rap op mijn eigen rekening.

Het zou me niet verbazen als dit onderdeel is van het proces ja
Cashback van een Bosch koelkast duurde bij mij 15 dagen.
Kreeg keurig een bevestiging via de email: Uw aanvraag voor de Bosch actie is goedgekeurd!

Het kan dus wel goed gaan.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 13:24

WhiteDog

met zwarte hond

Part schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:51:
[...]

Cashback van een Bosch koelkast duurde bij mij 15 dagen.
Kreeg keurig een bevestiging via de email: Uw aanvraag voor de Bosch actie is goedgekeurd!

Het kan dus wel goed gaan.
De Bosch van de koelkasten (BSH, Bosch Siemens Home groep) is niet de Bosch van het tuingereedschap.

Gefeliciteerd met je "Siemens" koelkast :)

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Heb ondertussen nog een reactie gekregen dat het probleem werd doorgegeven aan de gepaste dienst, even afwachten dus.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gok dat de helft van de mensen het wel vergeet of laat zitten. Dat zal ook wel de reden zijn van die 3 maanden. Hopen dat uiteindelijk zoveel mogelijk mensen geen extra product of korting ontvangen. Hoeveel mensen gaan er actief achteraan zitten ? Bosch hoopt zo min mogelijk :P

• S_Chief
  • Niet online
WhiteDog schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 04:28:
[...]

De Bosch van de koelkasten (BSH, Bosch Siemens Home groep) is niet de Bosch van het tuingereedschap.

Gefeliciteerd met je "Siemens" koelkast :)
offtopic:
Siemens maakt er al een paar jaar geen deel meer van uit, ook al heet het nog BSH.

You save everyone, but who saves you?

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:37
PilatuS schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 01:33:
Gok dat de helft van de mensen het wel vergeet of laat zitten. Dat zal ook wel de reden zijn van die 3 maanden. Hopen dat uiteindelijk zoveel mogelijk mensen geen extra product of korting ontvangen. Hoeveel mensen gaan er actief achteraan zitten ? Bosch hoopt zo min mogelijk :P
Dat denk ik ook wel eens, maar wat schieten die bedrijven op met negatieve aandacht een boze consumenten?

Ik heb overigens ook wel meegedaan met acties van Bosch, Braun, LG en Samsung en het duurde bij allemaal hartstikke lang en meerdere keren moest ik er zelf achteraan.
Een aantal van die bedrijven hebben de afhandeling van die acties trouwens uit handen gegeven aan bedrijven die zich in dit soort acties specializeren. Dan zou je toch verwachten dat de afhandeling zonderen problemen gaat?

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:55

ByteDelight

Retro computing is alive!

Met een paar man gaan Twitteren over je klacht doet vaak wonderen, dan zijn ze er met de kippen bij.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:16
recent nog 2 keer meegedaan bij Bosch: 1 x cashback (groene Bosch), 1x gratis lamp (profi Bosch), beide keren geen enkel probleem gehad. Misschien heb ik net mazzel gehad of TS pech?

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-06 10:33
Ik heb meegedaan aan een actie waarbij je of een strijkijzer of een stoomstrijkijzer kreeg bij aankoop van deelnemende wasmachines of drogers. Ik geloof januari dit jaar.

Ik had zowel wasmachine én droger gekocht. Beide in hetzelfde formulier geregisteerd (kon op gegeven moment nog een product toevoegen).

Tot mijn verbazing kreeg ik niet één maar twee keer het stoomstrijkijzer opgestuurd in een leuke cadeauverpakking met een automatisch gegenereerd bedankje.

Moeders blij en ik blij.

Dus tot nog toe niks als lof voor Bosch!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:01
De cashback bij aankoop van een nieuwe Bosch wasmachine stond binnen een week op mijn rekening.

Ik vond het opvallend hoe snel het ging omdat bij bijvoorbeeld Black&Decker het heel lang duurde met een hoop gedoe over geweigerde kassabonnen en dergelijke.

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Nu wordt het leuk: opeens beweren ze dat ik geen recht heb op een gratis batterij, maar wel op een 10 euro cashback. Terwijl mijn product wel degelijk aangegeven wordt in de folder van de actie (die ik gelukig bewaard heb), waar zelfs geen sprake is van een cashback...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Slonzo Stuur ze dat bewijs een keer na, geen gehoor -> Reclame Code Commissie.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:14
He verrek, ik heb ook meegedaan met die gratis accu voor mijn grasmaaier. Gelijk achteraan!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
PcDealer schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:23:
@Slonzo Stuur ze dat bewijs een keer na, geen gehoor -> Reclame Code Commissie.
Reeds gedaan :)
RCC ken ik niet, dat is een NL instelling vermoed ik?
Woon zelf in België, zal even kijken of er een equivalent is.

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13

tha_crazy

Mafketel

Paar maanden geleden zelf meegedaan met de Bosch Professional gratis accu actie link (geen connectie, eerste die ik zo gauw kon vinden)

Even opgezocht
Op 4 april mijn deelname bevestigd.
Op 17 april een mailtje van UPS dat er een bezorging gepland stond
en op 18 april geleverd.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Slonzo schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:44:
[...]
RCC ken ik niet, dat is een NL instelling vermoed ik?
Woon zelf in België, zal even kijken of er een equivalent is.
Oh excuus, had ik niet in de gaten. Ander Testaankoop?

[Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 16-10-2018 17:58]

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
De soap gaat verder...

Blijkbaar werken zij met verkeerde informatie: volgens hen had ik 2 producten besteld die (terecht) niet in aanmerking zouden komen. Dat bleek echter een oude actie-deelname te zijn die ik ~2 jaar geleden ingegeven had... Geen idee trouwens of ik die 10 euro cashback ooit ontvangen heb, maar goed.

Ik heb dit misverstand rechtgezet en de correcte gegevens doorgegeven, en toen leek er schot in de zaak te komen! Kreeg vandaag een linkje met verzoek om mijn factuur voor de derde keer opnieuw up te loaden... die ik trouwens ook al had toegevoegd in het mailtje. Goed, geen probleem, kleine moeite...

Kom ik op hun website, zie ik dat ze mij een 12V accu willen sturen ipv de 18V versie voor mijn product - en natuurlijk nergens een manier om dit aan te passen ;w

God, wat word ik hier moe van...

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Al even geleden, dus hierbij nog maar een update...

Uiteindelijk is het gelukt om de correcte link te krijgen (voor een 18V batterij ipv 12). Netjes alles ingevuld.
Ondertussen zijn we nog eens 2 maanden verder sinds mijn laatste post, en heb ik nog steeds niets ontvangen. En mijn vriendin (compleet gescheiden communicatie/acties) ook niet.

Wat een beunhazen daar, bij Bosch.

Ik ga nogmaals mailen, en even bekijken bij welke Belgische instantie ik kan gaan klagen.

EDIT
Even bij Test Aankoop gekeken, daar vind ik onder andere ook volgende klachten terug:
https://www.test-aankoop....erenceid=CPTBE00357611-69
https://www.test-aankoop....erenceid=CPTBE00299969-45

Ik heb contact met dezelfde 'Sjors' uit de laatste klacht, die inderdaad nogal de neiging heeft steeds hetzelfde standaardlijntje terug te sturen:
Bedankt voor uw e-mail.
We hebben uw situatie doorgekoppeld naar de betreffende afdeling. Wij zullen u z.s.m op de hoogte stellen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Goede service daar. Dit is mijn laatste Bosch aankoop geweest ;w

[Voor 43% gewijzigd door Slonzo op 05-01-2019 22:35]

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:14
Ik heb hem ook na lang klooien/mailen gekregen. Wel een stuk kleinere accu maar och, altijd handig om erbij te hebben.

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Na een klacht ingediend te hebben bij Test Aankoop kreeg ik na een aantal dagen opeens een mailtje...
De verzending van uw promotie-artikel wordt aangemaakt. U zult deze z.s.m. in ontvangst nemen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Dat is nu 3 weken geleden. Niets meer van gehoord/gezien.
Dit is puur bedrog, keer op keer een wassen neus.
Nog een mailtje gestuurd. Heb het nu helemaal gehad.
Als er niet snel iets van komt maak ik een klacht bij consumentenombudsdienst.be, misschien doet dat wat.

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Na een dikke 8 maanden en tientallen mailtjes heb ik afgelopen week toch mijn batterij ontvangen!

De aanhouder wint :+
Maar voor mij geen Bosch meer nu :v

[Voor 10% gewijzigd door Slonzo op 21-02-2019 13:36]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dat is mijn ervaring ook @Slonzo, gefeliciteerd!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee