-ION- schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:10:
[...]
Dank voor je advies, ik denk dat ik echter toch voor de duurdere Proxxon set ga (dus met de ratel die je niet per ongeluk kan schakelen). De reviews daarvan zijn toch positiever als ik de reviews van de Carolus meeneem. En ik neem bij nader inzien toch liever een A-lijn product van een merk als Proxxon dan een budgetproduct van Gedore. Al die extra's zoals torx doppen bij de Gedore Red ga ik waarschijnlijk toch nooit gebruiken.
"Budgetproduct" is iets totaal anders dan een "Gedore instaplijn".
Ik heb zo snel niet paraat over welke reviews het gaat, maar het staat mij bij dat een Amazon reviewer iets over de (overigens uitstekende) sterke kunststof koffer te miepen had.
Tja.
Heb hier trouwens in de loop vd jaren het nodige aan Facom, Belzer, Wera, Wiha, PB, Proxxon, Hazet, Stahlwille en "echte" Gedore tools verzameld en daar doet deze Carolus set in niets voor onder.
Het is mij in ieder geval nog niet gelukt er een dop van te slopen.
In deze reeks zie ik eerder Proxxon als 'veredeld speelgoed'.
Er is helemaal niets mis mee, maar een eenzaam hoogstaand A-merk durf ik dit niet te noemen.
Net als Teng Tools overigens, uitstekende producten maar aan de "smart budget kant" van deze zo drukbevochten markt.
Voor wat een ratel betreft die de omschakeling in het centrale deel van de kop heeft zitten: Die schakelen
default om als je daar met een van je handpalmen op drukt terwijl je ratelt.
Zo zijn die immers ontwikkeld.
Als je je al stoort aan geringere features van een ratel, dan zou ik juist zoiets essentieels in het plan van aankoop betrekken.
Wat dat betreft werkt de onverwoestbare en ouderwetse diehard ratel, met het
oldskool doordruk vierkant, al snel minder irritant.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 25-02-2019 01:47
]