[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 103 Laatste
Acties:
  • 918.192 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb zelf al een paar jaar de DH26PB. Ik heb met andere merken en types natuurlijk geen ervaring en ik gebruik de boorhamer natuurlijk niet dagelijks, maar waar de klopboor het laat afweten gaat deze hamerboor spreekwoordelijk als een warm mes door de boter. Wat ik er verder over moet zeggen weet ik niet behalve dat hij gewoon goed bevalt. Hij doet wat hij moet doen en dat doet hij prima :)

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-08 15:23
Kijk daar was ik naar op zoek. 3 reacties en geen van alle negatief.
Dat betekent dus dat ik inderdaad de prijs / accessoires de doorslag kan laten geven.

Bedankt, ik ga het allemaal nog eens overwegen. De Metabo die Thinkpad aangeeft ziet er goed uit voor het geld incl. de boren.beitels, twijfel alleen of ik niet beter gericht een aantal maten boren kan kopen i.p.v. een set waar ik waarschijnlijk 4 maten nooit van gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07 07:45
De Bosch 2-26 is niet heel duur meer tegenwoordig, en gaat zeker 20 jaar mee als je 'm voor de hobby gebruikt; let dus niet op de laatste paar tientjes in deze ;)

Recent redelijk wat gehakt en geboord met zo'n ding en ik was verbaasd over het grote verschil met m'n eigen 2-20 van 21 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ero-Sensei schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:56:
ik ben op zoek naar een boorhamer / combihamer, daar is genoeg over te vinden in al deze pagina's natuurlijk. Maar toch valt me iets op. Zo'n beetje nergens wordt er gesproken over het merk Hikoki (Hitachi).
.....
Nu kom ik in mijn zoektocht steeds maar weer uit op de Hikoki DH24PH. Net wat goedkoper dan de Boschblauwe '2-26'. Ik heb het vermoeden Bosch en Makita vooral erg veel voorsprong hebben door hun accu gamma en dat Hitachi een beetje ondersneeuwt. Aangezien ik iets wil hebben wat niet vaak gebruikt zal worden, maar de komende jaren geen irritatieklusjes op mag leveren wil ik juist een bedrade variant.

Waar plaatsen jullie experts Hitachi in het merkenscala? Is voor het boven beschrevene het extra geld voor de Bosch waardevol of kan ik van die 20/30 euro beter een paar goede SDS+ boren kopen?
Voor mij zit Hitachi/Hikoki in exact dezelfde topklasse als Makita en Bosch. _/-\o_

Het blijken steeds weer superdegelijke machines te zijn die eerder op pro gebruik zijn gericht dan op gimmicks beluste consumenten.
Heb ze dus best hoog zitten.

De machine die je noemt heeft op Amazon.de 1 zeer goede review en dat verbaast mij niet. ;)
In deze serie zijn ook zwaardere machines te koop, maar die lijk je niet nodig te hebben.

Voor lang en zwaar hakwerk moet je een "combi" machine eigenlijk niet willen gebruiken, heb daar erg in.
Licht hakwerk is geen probleem.
Voor het echte boorwerk zijn zij puik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:34

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 18:35:
[...]

Voor mij zit Hitachi/Hikoki in exact dezelfde topklasse als Makita en Bosch. _/-\o_
Ook qua aftersales zijn ze prima, zo niet beter, ik had laatst wat onderdelen nodig voor een 30 jaar oude decoupeerzaag. Via een gereedschapswinkel besteld, naast dat de prijs erg meeviel was ik vooral verbaasd dat ze alles (wat ik nodig had) nog steeds op voorraad hebben.
Toen ik dat aan de balie opmerkte vertelde ze me dat ze maar zelde nee hoeven verkopen als het gaat om Hitachi onderdelen. "Iets waar andere nog wat van kunnen leren." op welke merken hij doelde weet ik niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hitachi is vaak alleen net wat lomper/groter uitgevoerd. Maar ook makkelijker te repareren en te vervangen.

Plus ipv wisselen met schijfjes met slijpen. Kun je voor niet teveel geld in een beetje werkplaats gewoon meerdere prima machines hebben liggen...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Welke multizaagjes gebruiken jullie om spijkers/schroeven door te zagen? Ik heb het geprobeerd met deze: https://www.ecotools.nl/m...lad-bi-metaal-type-nu032/ icm met deze: https://www.toolnation.nl...l?sqr=dewalt%20multitool& en kom er niet doorheen.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

manusjevanalles schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:58:
Welke multizaagjes gebruiken jullie om spijkers/schroeven door te zagen? Ik heb het geprobeerd met deze: https://www.ecotools.nl/m...lad-bi-metaal-type-nu032/ icm met deze: https://www.toolnation.nl...l?sqr=dewalt%20multitool& en kom er niet doorheen.
Niet... Daar heb je een slijpschijf voor nodig. Kan een dremel zijn of iets forsers. Maar een multitool zaagje van een mm dik is zo bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

manusjevanalles schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:58:
Niet... Daar heb je een slijpschijf voor nodig. Kan een dremel zijn of iets forsers. Goede tang werkt ook. Maar een multitool zaagje van een mm dik is zo bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Ik meen een paar YouTube filmpjes gezien te hebben waar ze het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:24
manusjevanalles schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:41:
Ik doe het ook met mijn Fein hout/metaal zaagjes. De precisie hout zaagjes waag ik er niet aan. Die gaat er zo kapot van. Maar die generalistische zaagjes gaat prima.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

manusjevanalles schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:41:
Ik doe het ook wel eens, gebruik dan wel het goedkoopste prut spul wat ik kan vinden, ook behoorlijk dikke stalen ongeharde draadnagels (spijkers) gaan wel, maar kost je een aantal zaagjes, Ik doe het alleen als het niet anders kan met een slijptol is stukken makkelijker en een reciprozaag ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
'spijkers' is niet een uniform iets. Er zijn ook gehard stalen spijkers... het soort waar de standaard kniptang van naar de mallomoeren gaat.

Tegenwoordig zijn de kniptangen die die dingen aankunnen wat gangbaarder. Maar de standaard Knipex 70 niet. De 73 en 74 wel.

[ Voor 31% gewijzigd door kabeltjekabel op 19-02-2019 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Spijkers bestaan ook bijna niet meer, Wat we doorgaans bedoelen moet je eigenlijk draadnagel noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kabeltjekabel schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 23:28:
'spijkers' is niet een uniform iets. Er zijn ook gehard stalen spijkers... het soort waar de standaard kniptang van naar de mallomoeren gaat.

Tegenwoordig zijn de kniptangen die die dingen aankunnen wat gangbaarder. Maar de standaard Knipex 70 niet. De 73 en 74 wel.
Of je pakt de 71, die is er meer voor gemaakt. Maar ik vind een multitool geen gereedschap voor schroeven en spijkers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:32

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ero-Sensei schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:56:
Hoi Allemaal,

ik ben op zoek naar een boorhamer / combihamer,
Ik heb geen ervaring met hikoki, maar ik heb de Bosch 2-28 en wel de set met de verwisselbare boorkoppen.

Ben erg tevreden ermee, beest van een machine d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Fraggert schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:53:
[...]

Ik heb geen ervaring met hikoki, maar ik heb de Bosch 2-28 en wel de set met de verwisselbare boorkoppen.

Ben erg tevreden ermee, beest van een machine d:)b
Dat kan ik bevestigen! Heerlijk om mee te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Paar mooie aanbiedingen op Amazon van Bosch. Zeker de decoupeerzaagjes en reciprozaagjes zijn interessant. Reciprozaagjes zijn wel de korte variant.

https://www.amazon.de/apb...rd_r=S5E73R73DEJJP652BD8Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
MikeyMan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 06:32:
[...]

Of je pakt de 71, die is er meer voor gemaakt. Maar ik vind een multitool geen gereedschap voor schroeven en spijkers...
Ja, dat is nog mooier natuurlijk.

Soms kom je ze ergens tegen, hoeft niet aan het oppervlak te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-07 07:29
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:06:
Paar mooie aanbiedingen op Amazon van Bosch. Zeker de decoupeerzaagjes en reciprozaagjes zijn interessant. Reciprozaagjes zijn wel de korte variant.

https://www.amazon.de/apb...rd_r=S5E73R73DEJJP652BD8Y
De lange decoupeerzaagjes voor iets meer dan een tientje incl btw is erg goedkoop. Gelijk een paar pakjes halen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:48

Tarin

Just plain weird.

Vandaag kwam mijn Makita DTM51Z Multitool binnen, eerder dan verwacht (de leverancier had kw11 aangegeven), maar goeiedag, dat is wel even wat anders dan een Dremel qua gewicht :D.
Helaas komen de accu's pas volgende week.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Tarin schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:41:
Vandaag kwam mijn Makita DTM51Z Multitool binnen, eerder dan verwacht (de leverancier had kw11 aangegeven), maar goeiedag, dat is wel even wat anders dan een Dremel qua gewicht :D.
Helaas komen de accu's pas volgende week.
Waaorm de keuze voor een Makita en niet de Fein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:27
CurlyMo schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:10:
[...]

Ik vermoed de accu's ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Fein heeft ook accu modellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-08 22:29

Nhz

CurlyMo schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:32:
[...]

Fein heeft ook accu modellen ;)
Maar veel minder andere machines die op diezelfde accu's passen.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

CurlyMo schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:10:
[...]

Inderdaad, accu's. Ik heb niet zoveel zin in een extra accu-systeem en deze was beter betaalbaar dan de bekabelde Fein - 85 euro voor de losse body. Aangezien we een eigen huisje hebben gekocht en ik nog nauwelijks elektrisch gereedschap had heb ik de afgelopen 2 maanden voor een flink bedrag tuin- en handgereedschap ingeslagen, een deel hier in Duitsland (soms goedkoper) en een deel via m'n ouders in Nederland vanwege de accu-aktie.
Bovendien las ik dat de Fein lastiger was met 3rd-party (lees: budget) accessoires vanwege de opname, maar na een tijd was ik het zat, reviews te lezen en te vergelijken, ik heb nog meer te doen voor de verhuizing. Dozen inpakken enzo ;).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 19:48

Atmoz

Techno!!

Ik had mezelf "beloofd" niet veel meer te kopen vanwege het kopen van een nieuwe woning.
(wat je niet hebt hoef je niet te verhuizen, en wat je niet koopt bespaar je je zelf :P)

Toch kon ik me als hobbyist en gereedschapsverslaafde niet bedwingen 8)7

Afgelopen weken dus "stiekem" toch wat nieuwe tools gekocht:

8 stuks van deze:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51XG%2BtSH2fL._SX466_.jpg

6 stuks van deze:
Afbeeldingslocatie: https://d1oyrr5up84ee2.cloudfront.net/media/image/68/33/d7/40081580285765ab4c05be177b.jpg

Een 2e Bosch FSN800 (één zit altijd vastgekoppeld aan FSN1600, en dan nu een losse)
Afbeeldingslocatie: https://www.klium.nl/1170831-extra/bosch-fsn-800-geleiderails-klium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Bosch_GGS18V-Li.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Bosch_GSS18V10.jpg
(toevallig vanmorgen voor 't eerst gebruikt: érg relax zonder kabels/slang moet ik zeggen _/-\o_ )

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Bosch_GST25M.png
(voor metaal dus :9)

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/hobby-spullen.jpg
(setje Bosch SDS-betonboren, de rest is ander hobby-materiaal :> )

Ultimaker S5 :9~
Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Ultimaker_in_hobby-hok.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Ultimaker_tandwiel.jpg

Hoe fijn is dat? Eigen tandwielen (en nog 10000100101 andere dingen) maken _/-\o_ I'm in love!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 21:20
@Atmoz : das een serieuze printer man! Viel bijna van mijn stoel vd prijs...

PV Output

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 19:48

Atmoz

Techno!!

mistercage schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:59:
@Atmoz : das een serieuze printer man! Viel bijna van mijn stoel vd prijs...
Het is inderdaad geen goedkoop apparaat.
Maar wát een geweldige machine _/-\o_ 8)

Ik weet dan ook 100% zeker dat ik hier nog ontzettend veel plezier mee/aan ga hebben :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
Ik zag de plaatjes, zonder naam en dacht meteen: "Goh, zou dit Atmoz weer zijn?" en ja hoor! Ik werd niet teleurgesteld :+

K to the KillaZ

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

4 weken verder en nog geen Makita 18V batterij (van de actie) ontvangen :(
Zoals gebruikelijk moet het weer lekker aanslepen in België.
Ik zal maar gaan mailen...

Nog ongelukkigen die hun batterij niet binnen de termijn aangekregen hebben?

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Slonzo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:39:

Nederland hier: eind januari op woensdag geregistreerd, donderdag bevestiging, vrijdag pakketje met 4 accu's. Meerdere anderen gaven ook al aan dat het binnen een week geregeld is - heb je wel een bevestiging gehad? Of loopt het bij jou via Makita Belgie? Misschien zijn die inderdaad trager?

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Tarin schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:49:
Nederland hier: eind januari op woensdag geregistreerd, donderdag bevestiging, vrijdag pakketje met 4 accu's. Meerdere anderen gaven ook al aan dat het binnen een week geregeld is - heb je wel een bevestiging gehad? Of loopt het bij jou via Makita Belgie? Misschien zijn die inderdaad trager?
Bevestiging gekregen. En ja, makita.be inderdaad.
Geen idee of het uiteindelijk een andere dienst is, of dezelfde.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zou inderdaad eens contact zoeken. Kan natuurlijk ook zomaar zijn dat het ergens bij een buur bezorgd is en die aan het wachten is tot jij het komt ophalen of een of andere bezorgfaal. Heb dat tijd terug gehad met de zomeractie (de coolbox). Ik begon me al een beetje af te vragen hoe lang dat nog ging duren en toen bleek uiteindelijk dat het briefje dat hij bij een buur bezorgd was niet bij mij, maar bij een andere buur in de bus gegooid te zijn. Blijft irritant dat soort verzendingen zonder verzendbevestiging en track en trace.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:30

Fontainemelon

Zuiderbuur

Waar heb je 'm gekocht? Heel wat webshops in BE nemen niet deel aan de actie, enkel bvb coolblue en alternate heb ik weet van. Ik heb er een paar gekocht bij fixami.be en (ook al wist ik dat het njet ging zijn) toch maar geprobeerd om een gratis accu te scoren. Totnogtoe ook nog niets :+

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Fontainemelon schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:34:
Waar heb je 'm gekocht? Heel wat webshops in BE nemen niet deel aan de actie, enkel bvb coolblue en alternate heb ik weet van. Ik heb er een paar gekocht bij fixami.be en (ook al wist ik dat het njet ging zijn) toch maar geprobeerd om een gratis accu te scoren. Totnogtoe ook nog niets :+
Speciaal bij Klium besteld omdat die zeker meededen aan de actie :)
Orion84 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:13:
Zou inderdaad eens contact zoeken. Kan natuurlijk ook zomaar zijn dat het ergens bij een buur bezorgd is en die aan het wachten is tot jij het komt ophalen of een of andere bezorgfaal. Heb dat tijd terug gehad met de zomeractie (de coolbox). Ik begon me al een beetje af te vragen hoe lang dat nog ging duren en toen bleek uiteindelijk dat het briefje at hij bij een buur bezorgd was niet bij mij, maar bij een andere buur in de bus gegooid te zijn. Blijft irritant dat soort verzendingen zonder verzendbevestiging en track en trace.
Daar had ik zelfs nog niet aan gedacht. Zal even vragen of ze misschien een trace code hebben.

• Nhz

Nhz

Ow 4 weken valt nog wel mee, olangs twee machines gekocht en gelijktijdig ingediend voor de accu's. De ene kwam na 6 weken. De andere nog een weekje later. Geduld is een schone zaak. ;)

Groetjes

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Nhz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:04:
Ow 4 weken valt nog wel mee, olangs twee machines gekocht en gelijktijdig ingediend voor de accu's. De ene kwam na 6 weken. De andere nog een weekje later. Geduld is een schone zaak. ;)
Het bevestigingsmailtje vermeldt zelf:
Via deze mail bevestigen wij dat uw registratie goed ontvangen is.
Als alle ingevulde gegevens correct en volledig zijn, en de registratie aan alle voorwaarden voldoet, dan mag u binnen maximaal 1 maand een gratis batterij BL1850B verwachten.
Door deze registratie is uw machine ook geregistreerd voor verlengde garantie, u kan uw garantiecertificaat raadplegen en afdrukken op de “Garantiepagina” onder uw “Mijn Makita” account.

Gelieve deze mail te bewaren. Als u na 1 maand nog geen gratis batterij BL1850B ontvangen zou hebben, neem dan contact op met marketing@makita.be en stuur een kopie van deze mail mee, zo kunnen wij dan het nodige doen voor een correcte en vlotte afhandeling.
En zoals Makita NL mooi voortoont, hoeft dat tegenwoordig echt geen 6 weken meer te duren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 21:20
Atmoz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:56:
[...]

Het is inderdaad geen goedkoop apparaat.
Maar wát een geweldige machine _/-\o_ 8)

Ik weet dan ook 100% zeker dat ik hier nog ontzettend veel plezier mee/aan ga hebben :9
voor bijna 7k investment zou ik die 100% plezier contractueel vastleggen bij de leverancier 8)7 :) :) :)

Veel plezier ermee iig. IK ben jaloers.

PV Output

• Nhz

Nhz

Slonzo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:47:
[...]

Het bevestigingsmailtje vermeldt zelf:

[...]

En zoals Makita NL mooi voortoont, hoeft dat tegenwoordig echt geen 6 weken meer te duren :)
Klopt, het kan ook zeker sneller. Gelukkig wel. :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik zie hier heel vaak de Makita HR2230 voorbij komen als het gaat om boren in een betonnen muur. Nu woon ik recent in een nieuwbouwwoning (2019) en vind ik het zonde om meerdere malen een boorhamer te huren. Het gebruik van deze boorhamer zal niet meer zijn dan een normale doorsnee plep als ik :+
(zoals het ophangen van rekken en lampen). Is deze dan als nog geschikt of is hier sprake van een lichte overkill? Ik ben wel bereid om meer te betalen voor een hogere prijs/kwaliteit.

[ Voor 14% gewijzigd door Wizzu op 22-02-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Overkill lijkt me lastig, voor een machine die redelijk aan de onderkant van het segment zit :)

Je zou evt. ook naar een combihamer kunnen kijken, waarmee je ook nog eens een keer een tegeltje kan afbikken als het nodig is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik lees over deze boorhamer alleen maar positieve reacties dus ik vraag mij af hoe je er op komt dat het aan de onderkant van het segment zit?

Voor de rest heb ik de toeters en bellen niet nodig voor eventueel afbikken. Het gaat mij puur om het boren in een betonnen muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 11:57

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Wizzu schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:59:
Ik lees over deze boorhamer alleen maar positieve reacties dus ik vraag mij af hoe je er op komt dat het aan de onderkant van het segment zit?

Voor de rest heb ik de toeters en bellen niet nodig voor eventueel afbikken. Het gaat mij puur om het boren in een betonnen muur.
Voor een paar euro meer heb je een krachtiger model met een beitelstand.

https://www.amazon.de/Mak...-Bohrhammer/dp/B001349SOQ

In mijn nieuwbouwwoning heb ik die beitelstand toch regelmatig gebruikt o.a. voor betonspetters op de vloeren en het opbreken van puinbrokken die in de tuin waren begraven en het bijwerken van wat gestort beton rondom palen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
Johnny schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:06:
[...]

Voor een paar euro meer heb je een krachtiger model met een beitelstand.

https://www.amazon.de/Mak...-Bohrhammer/dp/B001349SOQ

In mijn nieuwbouwwoning heb ik die beitelstand toch regelmatig gebruikt o.a. voor betonspetters op de vloeren en het opbreken van puinbrokken die in de tuin waren begraven en het bijwerken van wat gestort beton rondom palen.
Voor een paar euro minder (verzendkosten niet meegenomen) heb je een Bosch Blauw GBH 2-26 die ook kan beitelen:
https://www.elektrowerkze...-sds-plus-06112a3000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wizzu schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:59:
Segment was wellicht het verkeerde woord, ik bedoelde daarmee: een van lichtste boorhamers die Makita heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-08 15:31
CurlyMo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:46:
[...]

Voor een paar euro minder (verzendkosten niet meegenomen) heb je een Bosch Blauw GBH 2-26 die ook kan beitelen:
https://www.elektrowerkze...-sds-plus-06112a3000.html
Eigenaar van de 2-26, bevalt bijzonder goed.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 15:32
Wizzu schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:39:
Ik zie hier heel vaak de Makita HR2230 voorbij komen als het gaat om boren in een betonnen muur. Nu woon ik recent in een nieuwbouwwoning (2019) en vind ik het zonde om meerdere malen een boorhamer te huren. Het gebruik van deze boorhamer zal niet meer zijn dan een normale doorsnee plep als ik :+
(zoals het ophangen van rekken en lampen). Is deze dan als nog geschikt of is hier sprake van een lichte overkill? Ik ben wel bereid om meer te betalen voor een hogere prijs/kwaliteit.
Ik heb in 2014 ook een boorhamer gekocht en ben voor deze gegaan: Bosch boorhamer PBH 2100 RE. Voor 80 euro, inclusief een borensetje. Deze boren werken nog steeds en de boorhamer werkt ook nog dikke prima.
Mijn use case is hetzelfde als de jouwe. Af en toe een gaatje, gordijnrails ophangen, schilderijtje hangen. Dat soort werk. Zit ook een beitelstand op, dus mocht je een keer een beetje moeten beitelen dan kan dat ook.

Voor jouw use case vind ik meer dan 80 euro eigenlijk al veel te veel geld. Sterker nog, waarschijnlijk voldoet de Parkside boorhamer van 4 tientjes ook ruimschoots aan jouw doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
  • Laatst online: 31-07 09:56
Heeft er iemand ervaring met www.skill-tools.com ?
Je zult waarschijnlijk Engelse stekkers krijgen.

Maar de prijzen zijn erg laag namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
maikelbeerkens schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:57:

Ziet er IMHO niet kosjer uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04:20
Het leek me wel handig om de banden van de auto's op de oprit te kunnen oppompen dus maar een automatische luchtslang haspel gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sgm56Q9F/IMG-20190219-195546.jpg

Ook maar meteen eenzelfde model maar dan met elektra erbij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 15:43
Die heb ik beide ook al jaren hangen :-) Erg fijn af en toe :-)

Pas op dat je ze niet te ver afrolt, bij de luchtversie hebben we het een keer voor elkaar gekregen dat heel die unit uit elkaar moest om hem weer terug te laten oprollen... daarna maar een stickertje gedaan rond het eindpunt, dat ding zichtbaar is stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Laatst online: 06-08 15:33
maikelbeerkens schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:57:

Geen ervaring mee, maar minimale orderwaarde van 400 en geen PayPal of creditcard... Ik sla over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-08 12:11
wheel schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 05:43:
[...]

Geen ervaring mee, maar minimale orderwaarde van 400 en geen PayPal of creditcard... Ik sla over.
Klinkt inderdaad dubieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:08
https://www.action.com/nl...eckmann-werkhandschoenen/

Daar heb ik ook een paartje van. Meteen maar weggegooid. Wel flauw dat ze het "chromium VI" noemen. Blijkbaar is Chroom6 is te herkenbaar en levert dat teveel gezeik op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 15:57
Raymond schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:50:

Daar heb ik ook een paartje van. Meteen maar weggegooid. Wel flauw dat ze het "chromium VI" noemen. Blijkbaar is Chroom6 is te herkenbaar en levert dat teveel gezeik op :+
Toch is het op zich wel vreemd dat beschermingsmiddelen zelf gevaarlijke stoffen bevatten.

Een beetje zoals een halfgelaatsmasker met asbestvezels. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-08 14:26
Beste medetweakers, ik ben van plan een nieuwe set ratels en doppen te kopen. Ik ben op het moment per toeval in het bezit van een mannessman budget setje, die in mijn iBOOD doos zat. Daar ben ik niet tevreden over, de ratels liggen niet fijn in de hand en het gereedschap voelt goedkoop aan.
Ik wil graag een set met 1/2, 3/8 en 1/4 ratels en doppen.

Nu heb ik me een beetje ingelezen en heb de volgende setjes van Proxxon en Gedore Red op het oog.
Op het eerste oog vind ik de setjes van Proxxon er beter afgewerkt uitzien, maar looks zeggen natuurlijk niet alles. Daarnaast vrees ik dat ik bij Gedore Red misschien gewoon betaal voor de merknaam.
Kunnen jullie mij adviseren?

De set zal hobbymatig gebruik worden, maar moet wel gewoon degelijk en fijn in het gebruik zijn.

Proxxon
23040 + 23110 €113
Afbeeldingslocatie: https://www.proxxon.com/en/images/produkte/23040.png
Afbeeldingslocatie: https://www.proxxon.com/en/images/produkte/23110.png

23286 + 23282 €162
Afbeeldingslocatie: https://www.proxxon.com/en/images/produkte/23286.png
Afbeeldingslocatie: https://www.proxxon.com/en/images/produkte/23282.png

Gedore Red
R45603172 €120
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81qQlcequzL._SL1500_.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-ION- schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 23:07:
.....
Nu heb ik me een beetje ingelezen en heb de volgende setjes van Proxxon en Gedore Red op het oog.
Op het eerste oog vind ik de setjes van Proxxon er beter afgewerkt uitzien, maar looks zeggen natuurlijk niet alles. Daarnaast vrees ik dat ik bij Gedore Red misschien gewoon betaal voor de merknaam.

De set zal hobbymatig gebruik worden, maar moet wel gewoon degelijk en fijn in het gebruik zijn.
Gedore Red
R45603172 €120
[Afbeelding]
Heb een paar jaar geleden de identieke Carolus set gekocht, die nu als "Gedore Red" door het leven gaat.
Zeg maar "de instaplijn" van Gedore.

Er werd toen stevig met deze zeer complete Carolus sets gestunt en de set beviel mij zo goed dat ik voor de bescheiden €87,- (incl verzending) ook een tweede set heb laten aanrukken voor in een van de gereedschapswagens.
Gewoon het kofferscharnier verwijderd en de twee kofferhelften ieder in een lade gedropt.
Dat paste keurig, mooi genoeg voor mij. :)

De kwaliteit mankeert eigenlijk niets aan en voor het doel zijn zij meer dan goed genoeg.
Ik heb ze in professionele garages met minder zien sleutelen.
Als je nóg beter wilt dan kom je al snel in de Stahlwille categorie terecht, maar ik vraag mij af wie dat werkelijk nodig heeft.

Op de Proxxon setjes is weinig aan te merken, al stoor ik mij wel aan de ratels uit de 23040 + 23110 sets uit je linkje.
Daarnaast zijn deze setjes in vergelijk met Gedore een stuk duurder.

Dit soort ratels hebben de (voor mij) nare eigenschap om te schakelen als je met de palm van je hand de ratelkop wilt ondersteunen.
Kan ook aan mij liggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Bhagavad ik herken me hier idd niet in. Heb al jarenlang de 23011, echt topspul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 15:32
Beste medetweakers, ik ben van plan een nieuwe set ratels en doppen te kopen. Ik ben op het moment per toeval in het bezit van een mannessman budget setje, die in mijn iBOOD doos zat. Daar ben ik niet tevreden over, de ratels liggen niet fijn in de hand en het gereedschap voelt goedkoop aan.

Proxxon
23040 + 23110 €113
[Afbeelding]
[Afbeelding]

23286 + 23282 €162
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gedore Red
R45603172 €120
[Afbeelding]
Ik weet echt helemaal niets over ratels en doppen en dergelijke. Maar je klaagt dat de set die je hebt niet lekker in de hand ligt. Die proxxon set heeft handvatten met randjes en uitsnedes en dergelijke. Dat kan heel goed uitpakken of precies het tegenovergestelde. Die set van gedore lijkt mooi rond te zijn zonder randjes.

Misschien helpt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Ik gebruik zelf al jaren Facom gereedschap. Uitsluitend goede ervaringen mee. Zelf klus ik hobbymatig aan diverse auto's, maar ik weet dat ook in professionele omgevingen het gereedschap zich goed houdt. Vroeger zowel bij mij Pa in het bedrijf, als in het rallyteam (veel misbruik, zand, vocht, etc) hield dit gereedschap zich prima.

Ik heb een paar stukken gereedschap liggen van Kraftwerk, dingen die ik ooit eens nodig heb gehad en geen volle mep voor wilde betalen. Prima merk, maar wel merkbaar iets goedkoper.

Andere opties zijn inderdaad Stahlwille of bijvoorbeeld Snap-On.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@-ION- Je kunt misschien ook nog naar het spul van Sonic kijken. Ik heb er hier thuis al m'n ratels en doppen van en dat spul bevalt me dikke prima!!

Loop bij een VW / Audi dealer binnen en dan zie je dat ze dat spul daar ook vaak gebruiken :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Raymond schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:50:

Dat is wel een reden dat ik nooit bij de action koop. Als je zoiets tegen bodemprijzen in een Nederlandse winkel wil neerleggen, moet je de kosten zo laag mogelijk houden. Dat betekent dat de controle op veiligheid van de producten en dit soort stoffen amper/niet aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Iemand hier ervaring met paaseieren? Ik zat te kijken naar die van Wera, maar ik weet niet of die een beetje van goede kwaliteit zijn :+
Het sympathieke en gegarandeerd calorieloos paasei van de schroefgereedschapsspecialist Wera
Afbeeldingslocatie: https://products.wera.de/images/products/additional-big/papp_osterei_wera.jpg
https://products.wera.de/...form_kompakt_20_wera.html

[ Voor 15% gewijzigd door CurlyMo op 24-02-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-08 13:09
Die eitjes van de Aldi zit aluminium omheen, smaakt nergens naar en doet pijn aan je vullingen.

Framoes schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:24:
[...]

Dat is wel een reden dat ik nooit bij de action koop. Als je zoiets tegen bodemprijzen in een Nederlandse winkel wil neerleggen, moet je de kosten zo laag mogelijk houden. Dat betekent dat de controle op veiligheid van de producten en dit soort stoffen amper/niet aanwezig is.
Klinkklare Onzin. ;)

Lidl,Aldi en Action zijn megabedrijven binnen Europa die zich, naast geen imagoschade (en schadevergoedingen) willen, geheel aan de wet moeten houden.
Controle is er dus zeker wel en vaak streng ook..
Vandaar een terugroepactie achteraf zoals dit. Het gaat om een kleine serie, zoals vaak bij terugroepacties.

Als je bij alle bedrijven die ooit iets teruggeroepen hebben niets meer koopt dan blijven er weinig bedrijven over, hooguit kleintjes.
En of de controle en bereidwilligheid tot terugroepen daar dan veel groter is betwijfel ik.

[ Voor 84% gewijzigd door Teijgetje op 24-02-2019 13:58 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Teijgetje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:39:
Die eitjes van de Aldi zit aluminium omheen, smaakt nergens naar en doet pijn aan je vullingen.
Waarmee heb je dat aluminium weggehaald? Gaat dat een beetje met mijn Fein multitool en bijbehorende metaalzaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
CurlyMo schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:42:
[...]

Waarmee heb je dat aluminium weggehaald?
Oh, staat nergens op dat je het weg moet halen...……. :+ (class action anyone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Teijgetje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:39:

[...]

Klinkklare Onzin. ;)

Lidl en Aldi zijn megabedrijven binnen Europa die zich, naast geen imagoschade willen, geheel aan de wet moeten houden.
Controle is er dus zeker wel en vaak streng ook..
Vandaar een terugroepactie achteraf zoals dit. Het gaat om een kleine serie, zoals vaak bij terugroepacties.

Als je bij alle bedrijven die ooit iets teruggeroepen hebben niets meer koopt dan blijven er weinig bedrijven over, hooguit kleintjes.
En of de controle en bereidwilligheid tot terugroepen daar dan veel groter is betwijfel ik.
De prijzen bij Aldi en Lidl zijn laag, maar tegelijkertijd zijn dat supermarkten met als bijvangst de weekaanbiedingen. Wat dat betreft hebben ze ook meer baat bij een goeie naam. De Action draait op het zo goedkoop mogelijk aanbieden van van alles en nog wat. Ik denk dat er wel vaker iets mis is, maar men het onder de pet houdt, tenzij het niet anders kan.

Maar misschien ben ik te wantrouwend en doet Action vooral zaken met fabrieken die op een nette manier veilige producten maken.

Maar ik ben natuurlijk niet bij de fabrikanten geweest, dus het blijven aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Framoes schreef op zondag 24 februari 2019 @ 14:02:
[...]

De Action draait op het zo goedkoop mogelijk aanbieden van van alles en nog wat. Ik denk dat er wel vaker iets mis is, maar men het onder de pet houdt, tenzij het niet anders kan.

Maar misschien ben ik te wantrouwend en doet Action vooral zaken met fabrieken die op een nette manier veilige producten maken.

Maar ik ben natuurlijk niet bij de fabrikanten geweest, dus het blijven aannames.
Het zijn inderdaad aannames van je of alle producten wel (je bedoelt niet) netjes en veilig geproduceerd worden.
Net zoals je aanneemt dat nu er een terugroepactie is er nog wel veel meer onder de pet gehouden wordt. ;)

En al je dagelijkse dingen die je wel koopt, ben je bij die fabrikanten wel geweest om te kijken of alles netjes en veilig geproduceerd wordt en er niets onder de pet gehouden wordt?
Of bij alle gereedschapproducenten om te kijken of harding-, galvanisatie- en verchroom-processen wel helemaal aan de laatste eisen voldoen daar waar ze dat goedkoop laten doen?
Of ga je er van uit dat ze zich aan de wet (moeten) houden en waar nodig wettelijk gecorrigeerd worden?

Om je leven wat makkelijker te maken staan hier alle terugroepacties van producenten en bedrijven.
Dat maakt het een stuk makkelijker om die allemaal te vermijden voortaan, omdat ze vast nog meer onder de pet houden. ;)
Je beseft wel dat volgens jouw principe "een product recall betekent dat alles in de winkel verdacht is en je er voortaan niet meer komt", ongeveer 98% van de supermarktenretailketens/winkelaanbod afvalt? (uit de losse pols, zou zo maar 100% kunnen zijn. ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door Teijgetje op 24-02-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:29
Teijgetje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 14:14:
[...]

Om je leven wat makkelijker te maken staan hier alle terugroepacties van producenten en bedrijven.
Dat maakt het een stuk makkelijker om die allemaal te vermijden voortaan, omdat ze vast nog meer onder de pet houden. ;)
Je beseft wel dat volgens jouw principe "een product recall betekent dat alles in de winkel verdacht is en je er voortaan niet meer komt", ongeveer 98% van de supermarktenretailketens/winkelaanbod afvalt? (uit de losse pols, zou zo maar 100% kunnen zijn. ;) )
Waar rook is, is vuur. Aan DeWalt moet je je handen ook niet meer branden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Vraagje ik heb nu een haakse slijper en ik vloek op het "schuif" mechanisme het is vanaf het begin gewoon zwaar klotuh om te gebruiken.

Ik zoek een simple (goedkope) haakse slijper bedraad is goedkoper toch ?

Ik heb nu een varo 710W 125mm "krachtig" genoeg voor wat ik doe dus dat is een beetje wat ik zoek,
ik heb ook een compressor (50L) maar ik vrees dat die niet krachtig genoeg is voor wat ik zoek.

zelf denk ik aan (bijvoorbeeld)
https://www.coolblue.nl/p...9/powerplus-powx0614.html

Of is het vasthouden "schuif" ding eigenlijk abnormaal ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Teijgetje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 14:14:
[...]

Het zijn inderdaad aannames van je of alle producten wel (je bedoelt niet) netjes en veilig geproduceerd worden.
Net zoals je aanneemt dat nu er een terugroepactie is er nog wel veel meer onder de pet gehouden wordt. ;)

En al je dagelijkse dingen die je wel koopt, ben je bij die fabrikanten wel geweest om te kijken of alles netjes en veilig geproduceerd wordt en er niets onder de pet gehouden wordt?
Of bij alle gereedschapproducenten om te kijken of harding-, galvanisatie- en verchroom-processen wel helemaal aan de laatste eisen voldoen daar waar ze dat goedkoop laten doen?
Of ga je er van uit dat ze zich aan de wet (moeten) houden en waar nodig wettelijk gecorrigeerd worden?

Ik weet van Hilti en Makita dat ze een eigen qc hebben voor de producten die uit hun eigen fabrieken in China komen. Dat zijn dus ook geen fabrieken voor OEM producten. Misschien is het naïef, maar ik geloof dan dat die producten beter zijn. AvE laat op youtube ook wel zien dat de A-merken vaak echt kwalitatief betere en veiligere producten maken dan de goedkopere merken.

De markt voor elektrisch gereedschap is ook stampvol en de producten zijn duur. Dan wil je geen uitglijder maken.

Ik vertrouw niet helemaal op wetgeving en toezicht. Toezicht kost geld, dus zijn dat soort instanties altijd onderbemand. De ING kon jarenlang allemaal dubieuze bedrijven hun geld wit laten wassen. En laatst bleek dat een groot deel van de hoverboards (speelgoed-segways) in brand kon vliegen tijdens het laden omdat het laden niet altijd stopte bij een volle accu. Deze waren allemaal al een tijd te koop. Bedrijven nemen soms zo'n risico omdat ze winst willen maken.

Dit
"een product recall betekent dat alles in de winkel verdacht is en je er voortaan niet meer komt"
maak jij er van. Dat heb ik nooit gezegd. Elke fabrikant maakt fouten. Vergissen is tenslotte menselijk. Het gaat om het idee achter een winkel.

Het idee achter de Action is alles zo goedkoop mogelijk. Action maakt wat ze verkopen ook niet zelf, maar zoekt gewoon de laagste prijs bij een fabrikant in China. Dan is de kans groot dat het niet altijd zuiver is. Zo'n lage prijs kan je niet vragen als een product wordt gemaakt van hoogwaardige en veilige materialen in een fabriek met relatief goed betaalde medewerkers en een een strikte controle. Ergens lever je in. Bij hele lage prijzen op meerdere fronten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Gebanned schreef op zondag 24 februari 2019 @ 15:48:
[...]

Waar rook is, is vuur. Aan DeWalt moet je je handen ook niet meer branden. :+
Sterker nog, gewoon alle powertools voortaan links laten liggen.
Ook de zo geliefde Makita, Bosch en Festool hebben recall-acties gehad, en waar rook is.... 8)7

En lekker met de hand verder...…. :+
Ben je wel gelijk lekker bezig en wat langer van de straat, en het is goed voor je ecologische voetafdruk.
De aarde zal van je houden daarvoor. ;)

En het scheelt veel tijd, een topic als dit wordt overbodig. ;)
Oh wacht, de meeste computer en telefoonfabrikanten hebben ook recalls gehad, internet wordt dan sowieso iets waar je niet bij kan. :+

Maar goed, alle waar dus naar zijn geld en elke fabrikant heeft wel eens een recall, van Apple tot Tesla.
Eerder een teken dat het systeem werkt en de consument beschermd wordt.
Om dan gelijk alles van een producent of retailer in twijfel te trekken? Bij Tesla was het Bosch zijn fout, Bij Apple waren het eigenlijk features die de consument niet begreep, maar de lijst recalls is dus haast oneindig.
En natuurlijk is het lovenswaardig om geen producten te kopen uit landen waar de lonen laag liggen vanwege ethiek.

Aan de andere kant zie ik hier wel linkjes voorbij komen wanneer iets 50 cent goedkoper kan, onder de streep staat dan vaak "made in PRC". ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Teijgetje op 24-02-2019 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2019 @ 03:42:
[...]

Heb een paar jaar geleden de identieke Carolus set gekocht, die nu als "Gedore Red" door het leven gaat.
Zeg maar "de instaplijn" van Gedore.

Er werd toen stevig met deze zeer complete Carolus sets gestunt en de set beviel mij zo goed dat ik voor de bescheiden €87,- (incl verzending) ook een tweede set heb laten aanrukken voor in een van de gereedschapswagens.
Gewoon het kofferscharnier verwijderd en de twee kofferhelften ieder in een lade gedropt.
Dat paste keurig, mooi genoeg voor mij. :)

De kwaliteit mankeert eigenlijk niets aan en voor het doel zijn zij meer dan goed genoeg.
Ik heb ze in professionele garages met minder zien sleutelen.
Als je nóg beter wilt dan kom je al snel in de Stahlwille categorie terecht, maar ik vraag mij af wie dat werkelijk nodig heeft.

Op de Proxxon setjes is weinig aan te merken, al stoor ik mij wel aan de ratels uit de 23040 + 23110 sets uit je linkje.
Daarnaast zijn deze setjes in vergelijk met Gedore een stuk duurder.

Dit soort ratels hebben de (voor mij) nare eigenschap om te schakelen als je met de palm van je hand de ratelkop wilt ondersteunen.
Kan ook aan mij liggen. :+
Dank voor je advies, ik denk dat ik echter toch voor de duurdere Proxxon set ga (dus met de ratel die je niet per ongeluk kan schakelen). De reviews daarvan zijn toch positiever als ik de reviews van de Carolus meeneem. En ik neem bij nader inzien toch liever een A-lijn product van een merk als Proxxon dan een budgetproduct van Gedore. Al die extra's zoals torx doppen bij de Gedore Red ga ik waarschijnlijk toch nooit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

niemand advies/mening over mijn vraag voor een "betere" haakse slijper ?
vso schreef op zondag 24 februari 2019 @ 16:11:
Vraagje ik heb nu een haakse slijper en ik vloek op het "schuif" mechanisme het is vanaf het begin gewoon zwaar klotuh om te gebruiken.

Ik zoek een simple (goedkope) haakse slijper bedraad is goedkoper toch ?

Ik heb nu een varo 710W 125mm "krachtig" genoeg voor wat ik doe dus dat is een beetje wat ik zoek,
ik heb ook een compressor (50L) maar ik vrees dat die niet krachtig genoeg is voor wat ik zoek.

zelf denk ik aan (bijvoorbeeld)
https://www.coolblue.nl/p...9/powerplus-powx0614.html

Of is het vasthouden "schuif" ding eigenlijk abnormaal ?

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
vso schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:31:
niemand advies/mening over mijn vraag voor een "betere" haakse slijper ?

[...]
Ik heb je verhaal gelezen, maar ik word er geen wijs uit?
Je zoekt een compressor van 50L om een electrische haakse slijper mee schoon te maken, omdat je schuifje niet blijft zitten oid?

[ Voor 5% gewijzigd door Raymond op 24-02-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ION- schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:10:
[...]
Dank voor je advies, ik denk dat ik echter toch voor de duurdere Proxxon set ga (dus met de ratel die je niet per ongeluk kan schakelen). De reviews daarvan zijn toch positiever als ik de reviews van de Carolus meeneem. En ik neem bij nader inzien toch liever een A-lijn product van een merk als Proxxon dan een budgetproduct van Gedore. Al die extra's zoals torx doppen bij de Gedore Red ga ik waarschijnlijk toch nooit gebruiken.
"Budgetproduct" is iets totaal anders dan een "Gedore instaplijn". :P

Ik heb zo snel niet paraat over welke reviews het gaat, maar het staat mij bij dat een Amazon reviewer iets over de (overigens uitstekende) sterke kunststof koffer te miepen had.
Tja. :z

Heb hier trouwens in de loop vd jaren het nodige aan Facom, Belzer, Wera, Wiha, PB, Proxxon, Hazet, Stahlwille en "echte" Gedore tools verzameld en daar doet deze Carolus set in niets voor onder.
Het is mij in ieder geval nog niet gelukt er een dop van te slopen.

In deze reeks zie ik eerder Proxxon als 'veredeld speelgoed'. O-)
Er is helemaal niets mis mee, maar een eenzaam hoogstaand A-merk durf ik dit niet te noemen.
Net als Teng Tools overigens, uitstekende producten maar aan de "smart budget kant" van deze zo drukbevochten markt.

Voor wat een ratel betreft die de omschakeling in het centrale deel van de kop heeft zitten: Die schakelen default om als je daar met een van je handpalmen op drukt terwijl je ratelt.
Zo zijn die immers ontwikkeld.
Als je je al stoort aan geringere features van een ratel, dan zou ik juist zoiets essentieels in het plan van aankoop betrekken. ;)

Wat dat betreft werkt de onverwoestbare en ouderwetse diehard ratel, met het oldskool doordruk vierkant, al snel minder irritant.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2019 01:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mark772
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-03 12:32

Gedore Red
R45603172 €120
[Afbeelding]
Ik heb de Carolus / gedore red set ook voor ongeveer 2 jaar. De set bevalt prima en wordt gebruikt voor alles en nog wat. De set is overcompleet en alles wat je zou willen zit in 1 doos. Je hoeft dus niet met meerdere dozen te slepen. De zeskant pasvorm van de doppen is prima en de ratels zijn dat ook. De ratels houden fijn vast en hebben voldoende tandwielen om ook met kleine uitslag goed te kunnen ratelen. Ik heb ook een 1/2 proxxon ratel met een grote kop. Deze is assymetrisch en om een of andere reden vind ik dat minder fijn werken dan de gedore red ratel. De proxxon doppen hebben een matte afwerking en de maat is op de dop geprint. Bij gedore is er een gladde afwerking en is de maat er in geprint. Met contact met chemische stoffen zal de tekst van de proxxon doppen eraf gaan en bij de gedore doppen zal die mooie coating er als eerst af gaan, maar de maat zal altijd zichtbaar zijn.

Ik denk voor hobbymatig / semi professioneel gebruik je beide set prima kan gebruiken. Ga je iedere dag sleutelen aan auto onderstellen dan zou ik opteren voor Gedore / Facom / Stahwille. Zo niet dan zit je prima met proxxon / Gedore Red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:29
Framoes schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:42:
[...]

Het idee achter de Action is alles zo goedkoop mogelijk. Action maakt wat ze verkopen ook niet zelf, maar zoekt gewoon de laagste prijs bij een fabrikant in China.
Maar dit geldt feitelijk voor zo'n beetje iedere retailketen. Of dacht je dat de Hornbach/AH/IKEA/"vul maar in" voor hun huismerken niet gewoon keihard onderhandelen?
Dan is de kans groot dat het niet altijd zuiver is. Zo'n lage prijs kan je niet vragen als een product wordt gemaakt van hoogwaardige en veilige materialen in een fabriek met relatief goed betaalde medewerkers en een een strikte controle. Ergens lever je in. Bij hele lage prijzen op meerdere fronten.
Dat valt nog wel mee. Denk je werkelijk dat de productiekosten van een Makita accu 50% hoger liggen dan die bij Parkside? Veel discounters weten kosten te drukken door te besparen op voorraad (smal assortiment met alleen de hardlopers, weinig voorraad en/of partijhandel), huisvesting (goedkope locaties, veel omzet per vierkante meter, weinig huur betalen, Action zit in sommige winkelcentra zelfs gratis omdat ze een publiekstrekker zijn), logistiek (geen duur voorraadmanagement, maar gewoon verkopen wat er in de vrachtwagen zit) en tot slot weinig geld aan marketing.
Het laatste restje dat je dan nog nodig hebt haal je bij je leveranciers. Maar toch bleek een paar jaar geleden dat de Primark onderaan de streep hun Bengaalse naaiateliers beter betaalden dan de meeste merk winkels. En in veel testen blijkt de kwaliteit van de Lidl vaak op een niveau dat beter vergelijkbaar is met de A-merken dan met de AH/Jumbo huismerken.

Waar je wel direct op inlevert is r&d aangezien dat niet het sterkste punt is van de copycats en de exorbitante marge van sommige premium merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Raymond schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:32:
[...]

Ik heb je verhaal gelezen, maar ik word er geen wijs uit?
Je zoekt een compressor van 50L om een electrische haakse slijper mee schoon te maken, omdat je schuifje niet blijft zitten oid?
nee ik heb een compressor van 50L (alleen heeft het nut een lucht of electrische aan te schaffen?)

Maar mijn huidige elektrische haakse slijper is "overleden" en het "schuifje" om hem aan te zetten koste mij enorm veel kracht en ik zoek er nu 1 die simpeler te bedienen is. of dit nu met lucht/elektrisch is .. als het maar net zo goed werkt als de 700W die ik nu heb.

Voordeel van lucht is dat ik wellicht ook met water(erbij) kan slijpen :? ik ga namelijk ook tegels (badkamer/keuken) tzt doen.

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
vso schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:58:
[...]

nee ik heb een compressor van 50L (alleen heeft het nut een lucht of electrische aan te schaffen?)

Maar mijn huidige elektrische haakse slijper is "overleden" en het "schuifje" om hem aan te zetten koste mij enorm veel kracht en ik zoek er nu 1 die simpeler te bedienen is. of dit nu met lucht/elektrisch is .. als het maar net zo goed werkt als de 700W die ik nu heb.

Voordeel van lucht is dat ik wellicht ook met water(erbij) kan slijpen :? ik ga namelijk ook tegels (badkamer/keuken) tzt doen.
https://www.amazon.de/Bos...iben-%C3%98/dp/B018YPAKS4

voor 5 tientjes in huis, lekker simpel dingetje :)

Liever NL winkel?
https://www.toolmax.nl/bo...kse-slijper-720-watt.html

Stofvrij slijpen?
https://www.toolmax.nl/bo...eine-haakse-slijpers.html
YouTube: Bosch Systeemaccessoires GDE 125 EA-S / EA-T - GDE 115/125 FC-T - GD...

Compleet kitje, met zware 125mm slijper?
https://www.toolmax.nl/bo...t-1x-diamantschijf-2.html

[ Voor 28% gewijzigd door Raymond op 24-02-2019 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Thx voor de links

Gaat mij eerlijk gezegt meer om de aan/uit schakelaar dan stofkap ;) dat zit me nog ff dwars ik vervloekte dat ding dat ik nu had. koste me veel kracht om hem aan te zetten & te houden.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-07 23:52
Zon klein compressortje heeft bij lange na niet de capaciteit om een slijptol aan te drijven.Lekker bij elektrisch houden dus.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
vso schreef op zondag 24 februari 2019 @ 22:24:
[...]
Thx voor de links

Gaat mij eerlijk gezegt meer om de aan/uit schakelaar dan stofkap ;) dat zit me nog ff dwars ik vervloekte dat ding dat ik nu had. koste me veel kracht om hem aan te zetten & te houden.
Ik zou zoals als gezegd werd boven mij, voor een elektrische gaan.

Zelfs sinds enkele weekjes https://www.mastertools.n...1jnAhcEAUYAyABEgJMJvD_BwE in gebruik, met "dodemans" knop. Werkt heerlijk. Makkelijk te bedienen. Ik zou voor zoiets gaan als jij die schuifknop lastig vind gaan.

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

vso schreef op zondag 24 februari 2019 @ 22:24:

als ik bij mijn slijptol de schuif op "aan" zet dan hoef ik die niet vast te houden, is dat bij jou wel zo?

Die schuif blijft gewoon in de "aan"-positie staan bij mijn tollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Fraggert schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:32:
[...]

als ik bij mijn slijptol de schuif op "aan" zet dan hoef ik die niet vast te houden, is dat bij jou wel zo?

Dit dus, dit geldt voor de GWS die Raymond in zijn links postte. Voor 5 tientjes is het echt een prima ding, heeft een hoop stof/klappen/misbruik al doorstaan.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

[...]

dat was wel zo ja :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
[...]

Dan zou die tevens als dodemansknop fungeren. Veilig maar onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

wheel schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:54:
[...]

Dan zou die tevens als dodemansknop fungeren. Veilig maar onhandig.
De mijne fungeert dus niet als dodemansknop, gewoon aan/uit.

Wat bedoel je precies nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Fraggert schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:16:
[...]

De mijne fungeert dus niet als dodemansknop, gewoon aan/uit.

Wat bedoel je precies nu?
Ik bedoelde te zeggen dat die knop bij @vso dus als dodemansknop fungeert. Mijn reactie was op "Is dat bij jou wel zo?".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Proxxon
23040 + 23110 €113
[Afbeelding]
[Afbeelding]

23286 + 23282 €162
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gedore Red
R45603172 €120
[Afbeelding]
Ik heb zelf inmiddels al ruim 10 jaar de Proxxon 23286, en iets korter de 23282 en die sets bevallen mij uitstekend. Van de 23286 is eigenlijk het enige dat slijt de kist. het enige waar je bij Proxxon wel moet opletten is dat er niet een heel goede roestwerende laag op zit, dus een keer in de regen werken en daarna niet goed drogen betekent binnen een week vliegroest op de doppen.
Maar persoonlijk vind ik dat ondergeschikt aan de pasvorm en sterkte van de doppen en andere delen, wat prima in orde is. De 16mm dop heeft in ieder geval al meerdere keren het gebruik met een luchtsleutel overleefd (waarvoor het spul officieel totaal niet geschikt is).

En ik beschouw me als een vrij actieve hobby-gebruiker van het spul.
Teijgetje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:56:
[...]

Sterker nog, gewoon alle powertools voortaan links laten liggen.
Ook de zo geliefde Makita, Bosch en Festool hebben recall-acties gehad, en waar rook is.... 8)7

En lekker met de hand verder...…. :+
Ben je wel gelijk lekker bezig en wat langer van de straat, en het is goed voor je ecologische voetafdruk.
De aarde zal van je houden daarvoor. ;)

En het scheelt veel tijd, een topic als dit wordt overbodig. ;)
Oh wacht, de meeste computer en telefoonfabrikanten hebben ook recalls gehad, internet wordt dan sowieso iets waar je niet bij kan. :+

Maar goed, alle waar dus naar zijn geld en elke fabrikant heeft wel eens een recall, van Apple tot Tesla.
Eerder een teken dat het systeem werkt en de consument beschermd wordt.
Om dan gelijk alles van een producent of retailer in twijfel te trekken? Bij Tesla was het Bosch zijn fout, Bij Apple waren het eigenlijk features die de consument niet begreep, maar de lijst recalls is dus haast oneindig.
En natuurlijk is het lovenswaardig om geen producten te kopen uit landen waar de lonen laag liggen vanwege ethiek.

Aan de andere kant zie ik hier wel linkjes voorbij komen wanneer iets 50 cent goedkoper kan, onder de streep staat dan vaak "made in PRC". ;)
Als recall's maatstaaf voor het ontbreken van kwaliteit zijn, dan is Toyota wel heel slecht als automerk... Ow wacht, ze staan al jaren in de top als één van meest betrouwbare merken 8)7

Ik beschouw recall's juist als een teken dat een bedrijf z'n klanten serieus neemt en als er een foutje ontdekt wordt (wat natuurlijk altijd kan) ze ook hun verantwoordelijkheid ervoor nemen.

Wat betreft Adli/Lidl versus Action, daar zit wel echt een duidelijk verschil. Action koopt restpartijen e.d. in om zo goedkoop mogelijk aan te kunnen bieden. Daar ligt spul tussen dat ik niet eens in de buurt van m'n gereedschapskist wil hebben. Heel veel is van Chinesium-kwaliteit. Lidl doet het beter, al is hun Parkside spul wel budget. Ik heb wat elektrisch gereedschap daarvan en dat is toch lang niet zo robuust/duurzaam als bijv. Bosch groen of zelfs Black & Dekker. Aldi doet het leuker, die biedt af en toe tegen hele scherpe prijzen gewoon A-merk spul (bijv. een 750W Bosch blauw haakseslijper een half jaar terug).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
deepbass909 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:56:
[...]
Ik heb zelf inmiddels al ruim 10 jaar de Proxxon 23286, en iets korter de 23282 en die sets bevallen mij uitstekend. Van de 23286 is eigenlijk het enige dat slijt de kist. het enige waar je bij Proxxon wel moet opletten is dat er niet een heel goede roestwerende laag op zit, dus een keer in de regen werken en daarna niet goed drogen betekent binnen een week vliegroest op de doppen.
Maar persoonlijk vind ik dat ondergeschikt aan de pasvorm en sterkte van de doppen en andere delen, wat prima in orde is. De 16mm dop heeft in ieder geval al meerdere keren het gebruik met een luchtsleutel overleefd (waarvoor het spul officieel totaal niet geschikt is).

En ik beschouw me als een vrij actieve hobby-gebruiker van het spul.
Mooi om te horen, dat van die roest klagen ze bij de Gedore Red ook over, maar ik maak mijn gereedschap nu toch al droog als het nat is geworden dus dat vind ik niet erg. En de belettering op de set is er toch niet op geprint zoals iemand hier zei? Proxxon geeft aan dat deze erin is gegraveerd met een laser, dus die zou er niet af moeten gaan. Wat me ook aanspreekt is de overzichtelijkheid van het koffer.
Ik ga dus voor het setje dat jij ook hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

-ION- schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:13:
[...]

Mooi om te horen, dat van die roest klagen ze bij de Gedore Red ook over, maar ik maak mijn gereedschap nu toch al droog als het nat is geworden dus dat vind ik niet erg. En de belettering op de set is er toch niet op geprint zoals iemand hier zei? Proxxon geeft aan dat deze erin is gegraveerd met een laser, dus die zou er niet af moeten gaan. Wat me ook aanspreekt is de overzichtelijkheid van het koffer.
Ik ga dus voor het setje dat jij ook hebt :)
Het is volgens mij geëtst met een laser. Het is in ieder geval helemaal glad, maar slijt er ook niet vanaf.

Er zijn wel 2 delen die ik je wil aanraden er los bij te kopen, dat is een 15cm verlengstuk voor 1/2" en magnetische bougiedop (als je hem bij een auto of motor gaat gebruiken).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
deepbass909 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:18:
[...]

Het is volgens mij geëtst met een laser. Het is in ieder geval helemaal glad, maar slijt er ook niet vanaf.

Er zijn wel 2 delen die ik je wil aanraden er los bij te kopen, dat is een 15cm verlengstuk voor 1/2" en magnetische bougiedop (als je hem bij een auto of motor gaat gebruiken).
Op het moment zijn de enige bougies die ik los haal die van mijn tuinmachines i.v.m. leaseauto, en daar kan ik gemakkelijk bij. Maar wel een goede tip voor de toekomst wellicht, jammer dat ze die er niet standaard bij doen i.p.v. de niet magnetische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
deepbass909 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:56:
Ik beschouw recall's juist als een teken dat een bedrijf z'n klanten serieus neemt en als er een foutje ontdekt wordt (wat natuurlijk altijd kan) ze ook hun verantwoordelijkheid ervoor nemen.
Dat dus. (y)
Er werd gesteld dat Action vermeden werd (haast ook als advies) om een recall en dat daarom er ook nog veel meer onder de pet gehouden werd.
De replys gingen een beetje eigen leven leiden.

De kwaliteit stond daar geheel buiten, of je het wil kopen is ieders afweging en daar sta je bij.
Maar ook de Action neemt dus zijn verantwoordelijkheid als er achteraf iets niet in de haak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:42:
"Budgetproduct" is iets totaal anders dan een "Gedore instaplijn". :P

Ik heb zo snel niet paraat over welke reviews het gaat, maar het staat mij bij dat een Amazon reviewer iets over de (overigens uitstekende) sterke kunststof koffer te miepen had.
Tja. :z

Heb hier trouwens in de loop vd jaren het nodige aan Facom, Belzer, Wera, Wiha, PB, Proxxon, Hazet, Stahlwille en "echte" Gedore tools verzameld en daar doet deze Carolus set in niets voor onder.
Het is mij in ieder geval nog niet gelukt er een dop van te slopen.

In deze reeks zie ik eerder Proxxon als 'veredeld speelgoed'. O-)
Er is helemaal niets mis mee, maar een eenzaam hoogstaand A-merk durf ik dit niet te noemen.
Net als Teng Tools overigens, uitstekende producten maar aan de "smart budget kant" van deze zo drukbevochten markt.
Carolus / Gedore Red is naar mijn idee net zo goed smart budget. Komt net zo goed als Proxxon ergens in Taiwan van de band lopen. Mijn ervaringen met duitse merken die iets buiten Duitsland laten produceren is niet onverdeeld positief. Als iets van Hazet is, maar er niet op staat dat het made in germany is, dan is het bij mij wel kapot gegaan. Van een hamer van Gedore die ik heb, kwam ik er later achter dat Carolus dezelfde hamer had, maar dan voor de helft van de prijs. En qua kwaliteit zijn mijn nóg goedkopere Picard en Peddinghaus hamers echt wel beter. Wiha was altijd goed, tot ze wat productie naar China hadden verplaatst, kwaliteit van het spul daalde dramatisch, helaas.

Proxxon heeft in ieder geval geen duits A-merk pretensies. Je wilt overigens wel een set met de asymetrische ratel van Proxxon, die met de draaidop om de richting te veranderen zijn tamelijk notoir dat ze gauw kapot gaan.
Voor wat een ratel betreft die de omschakeling in het centrale deel van de kop heeft zitten: Die schakelen default om als je daar met een van je handpalmen op drukt terwijl je ratelt.
Zo zijn die immers ontwikkeld.
Als je je al stoort aan geringere features van een ratel, dan zou ik juist zoiets essentieels in het plan van aankoop betrekken. ;)

Wat dat betreft werkt de onverwoestbare en ouderwetse diehard ratel, met het oldskool doordruk vierkant, al snel minder irritant.
Met draaiknop is inderdaad wat gevoelig voor van richting veranderen, kan daar zelf ook niet zo goed aan wennen. Zo'n doordruk vierkant is betrouwbaar, maar je moet wel iedere keer de dop eraf halen als je van richting wilt veranderen. Ook niet ideaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
voor de liefhebber heeft Ibood weer opruiming met onder andere:
http://www.ibood.com/nl/n...2-li-klopboormachine.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Maar is het ook wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Geen idee, er staan allerlei soorten gereedschap op van goedkoop tot mid-range
Omdat accu draaiers hier erg populair zijn heb ik die link erbij gezet.

Ben zelf voor 2 van deze gegaan:
http://www.ibood.com/nl/n...er-4x-boxxser-55-5x5.html

nog steeds best prijzig voor een opbergsysteem, maar denk wel dat ik er navenant veel plezier van ga hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:50:
[...]
Carolus / Gedore Red is naar mijn idee net zo goed smart budget.
Zeker, zo heb ik het ook bedoeld. :)
Komt net zo goed als Proxxon ergens in Taiwan van de band lopen. Mijn ervaringen met duitse merken die iets buiten Duitsland laten produceren is niet onverdeeld positief. Als iets van Hazet is, maar er niet op staat dat het made in germany is, dan is het bij mij wel kapot gegaan. Van een hamer van Gedore die ik heb, kwam ik er later achter dat Carolus dezelfde hamer had, maar dan voor de helft van de prijs. En qua kwaliteit zijn mijn nóg goedkopere Picard en Peddinghaus hamers echt wel beter. Wiha was altijd goed, tot ze wat productie naar China hadden verplaatst, kwaliteit van het spul daalde dramatisch, helaas.
Toch lijkt het mij dat een A-merk zichzelf de nek omdraait als het minderwaardiger producten onder de eigen merknaam in de markt zet.

Het zal zeker zijn dat "Gedore Red" beter verkoopt dan "Asian Red", juist omdat de merknaam daaraan voorafgaat.
Tegelijkertijd drukt er dan een loodzware verplichting op het A-merk om ver van negatieve kritiek verwijderd te blijven door te zorgen dat de hoge standaarden nauwgezet worden nageleefd, omdat iedere negatieve associatie op het A-merk zal afstralen.

Zoals je zelf al aangeeft is dat bij Hazet al gebeurd, niet zo slim van ze.

Intussen mag bekend zijn dat "Asia" een containerbegrip is dat niet iedere lading dekt.
Japan ligt ook in deze zone en het is bekend dat zij zo'n beetje het beste staal produceren voor bijv. messen en beitels.
En voor een Katana moet je zeker in Japan shoppen als je het einde van Kill Bill wilt halen. :+

Als zich de noodzaak zou voordoen zou ik de Carolus set zonder mankeren nogmaals bestellen, er is weinig verkeerds aan te ontdekken en ook met Proxxon sets zou ik prima kunnen leven.
Zo kun je je ook niet aan het merk Sonic vertillen dat wimmel_1 hier noemt.
Er zijn jammer genoeg alleen weinig shops die het merk voeren.
Pagina: 1 ... 81 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.