De set waar je nu naar verwijst heeft geen 18V, maar 'slechts' 10.8V.
Voor "er bij" zou ik dat naast krachtiger machines geen enkel punt vinden, maar wél als dit je
enige machines worden.
Met wat zwaarder werk loop je met deze lichte 10.8V machines snel tegen logistieke beperkingen op.
Dat is hier een pagina terug ook al aan de orde geweest, lees dat zelf eens terug.
Met de toch wel beperkte 30Nm voor de schroefmachine kom je voor modale toepassingen best een eind, maar grotere en/of langere schroeven ga je hier niet lekker mee doen.
Dat trekt zo'n kleine schroefmachine niet, of niet met plezier (en zeker niet lang).
Kies dan liever een 18V machine met een wat hoger koppel van ~60Nm à 70Nm, die kunnen beduidend meer hebben en zijn nog steeds redelijk compact en goed hanteerbaar te noemen.
Dit bereik in koppel (~70Nm) is beduidend meer allround.
En ja, ook die iets zwaardere machines hebben hun logische beperkingen, maar je legt de lat er wel een stuk hoger mee.
Wij hebben hier het luxeprobleem uit meerdere machines te kunnen kiezen die nog zwaarder zijn en ook nog uit te kunnen wijken naar slagschroevendraaiers, maar als je zo'n arsenaal niet constant mee wilt slepen dan kies je beter 1 machine waarmee je zo ongeveer alles kunt doen.
Nu bestaat die machine niet, maar een accu-schroefmachine met een sweetspot van ~60Nm à 70Nm aan koppel komt er wel heel dicht bij.
Voor een decoupeerzaag hetzelfde, zo'n machine vraagt al snel meer power dan 10.8V aan fut kan leveren en de magere 2Ah accu slurpt zo'n kleine zaagmachine best snel leeg.
Kies dan vooral een decoupeer waar je echt iets mee kan zagen, zoals een meer potente 18V, of kies er een met een oldschool en beproefd 230V snoer.
Voor je schuurmachine zou ik zeker iets met een 230V snoer kiezen en ik zou "de klopboor" door een echte
hamerboor vervangen.
Dat zijn echt twee verschillende machines, maar met een
hamerboor kun je ook beton te lijf zonder je boren te slopen.
Een schuurmachine heeft als het goed is sowieso een slang voor een gezonde stofafzuiging hangen en daar kan dan het 230V snoer ook nog wel bij.