Nivado schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:27:
[...]
Wat mij betreft heb je een prima keuze gemaakt! Ik heb de DDF470 zelf ook, en daar kom ik echt niets aan tekort. Ik heb inmiddels ook wat 18V apparatuur (vooral dankzij de gratis accu actie), maar dat past gewoon op de zelfde lader, dus w.m.b. ideaal.
Je hebt gelijk, met deze machine is niets mis.
Het is echter wel een strikt persoonlijke overweging en geheel afhankelijk van toekomstige aankopen op dit gebied.
Tenminste, als het goed is dan.
Het luxe probleem begint zodra je er een accu-cirkelzaag, accu-decoupeer, accu-recipro, accu-hamerboor of accu-bladblazer, whatever bij wilt hebben.
Welk voltage kies je dan??
Je kunt dan op twee gedachten blijven hinken, maar erg rationeel is dat niet.
Accu's met twee verschillende voltages onderhouden wordt een dure grap, zeker als blijkt dat een enkele machine al snel minder duur kan uitvallen dan een enkele accu.
Zo schommelt de prijs van een 18V/5Ah accu ergens rond de €80 en was mijn 18V witte DHP482ZW deze week 'slechts' €69,99 incl btw.
En omdat de bovengenoemde machines het op 18V, of zelfs 2x18V beter doen dan op 14.4V (waarbij 18V ook een ruimere keuzemogelijkheid heeft), is dat voor een aantal hier de meer logische keuze gebleken.
Heb je genoeg aan twee overzichtelijke accu-schroefmachines en houd je het hierbij, dan is hier natuurlijk prima mee te leven.
Ik kan hooguit mijn eigen eerdere hersengekraak meegeven, daarna moet je vooral zelf beslissen wat voor jouw situatie het beste gaat werken.
[
Voor 10% gewijzigd door
Anoniem: 639074 op 30-01-2018 22:21
]