Die 4 die los zijn aan de achterkant heb ik zelf losgehaald. De kegel zit met 6 schroeven vast via de achterkant maar je komt daar niet bij. Ook niet via dat plaatje.SH007 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:35:
[...]
Ik gok dat je 4 schroeven mist. Zouden die van de achterkant door de trommel in de kegel geschroefd hebben gezeten?
Dan moet waarschijnlijk dat vierkante plaatje los? Zo te zien door eerst de borgring los te halen. Maar de 6 gaten zien er erg uitgesleten uit, dus het is een kwestie van proberen of je de kegel goed vast krijgt...Remco Tr schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 21:52:
[...]
Die 4 die los zijn aan de achterkant heb ik zelf losgehaald. De kegel zit met 6 schroeven vast via de achterkant maar je komt daar niet bij. Ook niet via dat plaatje.
Kegel herken ik niet, maar je trommel zit wel los. Zie bovenstaand filmpje hoe het vast hoort te zitten.
Dit topic lang gevolgd met het idee, dit ga ik ook ooit een keer doen. Maar het komt er steeds niet van en er is altijd wel een excuus om het niet te doen
Inmiddels geeft die ook al een aantal jaar de melding condenswaterreservoir vol, terwijl er dan vaak amper water in zit.
Dus mijn Siemens WT47Y700 uit januari 2014 gaat de deur uit. Inmiddels een Miele besteld omdat deze met een soort van spons voor de inlaat van de condensor werkt, waardoor er niet of nauwelijks nog stof door heen komt. Vervolgens kan je deze in de wasmachine wassen en weer her gebruiken.
Ik weet het niet helemaal zeker meer maar ik begreep wel dat de duurdere modellen van Bosch/Siemens dit inmiddels ook hebben of ze hebben nu de reiniging van van de condensor met hoge druk wat ze van LG hebben gekopieerd, maar of dat allemaal goed werkt? Ik dacht destijds handig zo'n automatisch reinigende condensor.
Maar nu toch besloten om voor iets te gaan waar ik goede verhalen over heb gehoord.
Dus mijn Siemens WT47Y700 uit januari 2014 gaat de deur uit. Inmiddels een Miele besteld omdat deze met een soort van spons voor de inlaat van de condensor werkt, waardoor er niet of nauwelijks nog stof door heen komt. Vervolgens kan je deze in de wasmachine wassen en weer her gebruiken.
Ik weet het niet helemaal zeker meer maar ik begreep wel dat de duurdere modellen van Bosch/Siemens dit inmiddels ook hebben of ze hebben nu de reiniging van van de condensor met hoge druk wat ze van LG hebben gekopieerd, maar of dat allemaal goed werkt? Ik dacht destijds handig zo'n automatisch reinigende condensor.
Maar nu toch besloten om voor iets te gaan waar ik goede verhalen over heb gehoord.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Heb je hem naar de vuilstort gebracht?Morpheusk schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:25:
Dit topic lang gevolgd met het idee, dit ga ik ook ooit een keer doen. Maar het komt er steeds niet van en er is altijd wel een excuus om het niet te doenInmiddels geeft die ook al een aantal jaar de melding condenswaterreservoir vol, terwijl er dan vaak amper water in zit.
De goedkopere modellen van Siemens/Bosch hebben ook zo een spons/filter. De duurdere modellen hebben een zelfreinigende condensor. Mijn vorige was ook een dure en heeft het maar 5 jaar goed gedaan totdat de condensor vol zat en daarom nu een goedkope Siemens met filter die het hopelijk langer doet.Morpheusk schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:25:
Dit topic lang gevolgd met het idee, dit ga ik ook ooit een keer doen. Maar het komt er steeds niet van en er is altijd wel een excuus om het niet te doenInmiddels geeft die ook al een aantal jaar de melding condenswaterreservoir vol, terwijl er dan vaak amper water in zit.
ESP PvBoiler Controller https://github.com/arnova/pvboiler
Nee, hoezo?flipjevandejam schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:33:
[...]
Heb je hem naar de vuilstort gebracht?
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.