Hoewel VRM's schijnbaar zonder problemen op 125C mogen werken, wilde ik ook kijken of de temperatuur wat lager kon. Ik liep zelf richting de 109 graden (nagenoeg hetzelfde dus). Daarom heb ik ook uuuuren zitten pielen met undervolten. Ik ben zelf uitgekomen op:Wekko306 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:33:
[...]
Dan zou ik zeker eens een oudere versie van de AMD drivers proberen. Sowieso is dat natuurlijk iets simpels en vrij snelste om te doen, hopelijk is dat het anders kan het je veel tijd kosten om verder uit te pluizen.
Overigens heb ik met mijn Vega64 Strix ook regelmatig gehad dat mijn profielen crashten en terug gingen naar stock balanced. Ik heb hem daar nu maar op laten staan. Sowieso heb ik vrij weinig tijd, als ik dan eens achter de PC zit wil ik onbekommerd gamen en vooral niet uren zitten pielen met aangepaste profielen en het nog niet echt goed krijgen.
Overigens zat ik gisteren even Hitman en BF1 te doen en m'n temps in de gaten te houden met GPU Z, die VR SOC ging gewoon naar 115°C wat me toch vrij hoog lijkt.
1900 rpm fantarget
power limit +20%
60 core temp target
1000mv (core+hbm)
1630mhz core (in praktijk schommelt dat tussen 1500-1560
1000mhz hbm
Dat zorgt er iniedergeval al voor dat bij mij de vrm core volgens mij niet meer boven de 90 uit komt in de praktijk en vaak ook wel op 70-80 zit in spellen die niet 100% load continu halen.
Eventueel wil ik mijn wattman profiel wel eens online zetten als die ook stabiel draait op jouw kaart. Bij het opstarten van de PC check ik altijd even GPU-Z of het profiel actief is en pas het profiel daarna toe of sluit GPU-Z als het wattman profiel al is ingeladen.
Edit: dit is met de Asus Strix Vega 64. Undervolten schijnt sowieso een goede manier te zijn om een betere overclock te krijgen/minder gethrottel van je core snelheid. Scheelt ook een boel in warmte, want ik zit nu op max 215w ipv 300w
[ Voor 8% gewijzigd door Pindamann op 03-07-2018 20:35 ]
9800X3D | 3070