Even over die crashes van de RX Vega...
Ik heb de laatste tijd regelmatig BSOD's waarbij ik een DPC_Watchdog melding krijg. Ik heb al memtest32 gedraaid en zelfs mijn OC teruggedraaid. Analyse van de dumpfiles wijst op ntoskrnl die er mee kapt - blijkbaar wordt het niet gedetailleerder dan dat - er zou ergens een timeout optreden waarbij de PC eerst een minuutje hangt (scherm frozen) en dan komt het BSOD. Wat de timeout veroorzaakt mag Joost weten, een cpu thread die er mee kapt, een IO naar SSD die geen antwoord krijg of een memory write/read die de kernel laat crashen. Het is echter wel iets recents.. zou het aan de laatste update/updates van de AMD drivers kunnen liggen? Na de crash staat nl. de instelling in de radeon software altijd op 'balanced'...
Anders is het een hardware issue of een driver issue.. pfff..
Dacht eigenlijk dat het de schuld moest zijn van iets anders, ik heb nl. een week of 2 terug mijn Z170 chipset mobo vervangen door een Z370 chipset mobo + incl. CPU. Ik ben erg nauwkeurig geweest met het verwijderen van alle oude meuk uit Windows 10 (drivers, software, ASUS meuk). Omdat er geen duidelijke reden te vinden is en het toevallig gebeurt tijdens gamen, en het ook gepaard gaat met ff stotteren/herrie vanuit de speakers, zou het iets met Vega zijn? Ik heb de realtek drivers al geupdate iig, net zoals bijna elke driver. Gisteren een DDU en clean install van de Radeon drivers, maar helaas, uurtje later weer crash.
Ik zou natuurlijk nog kunnen proberen om de stock bios terug te flashen zodat ie 'origineel' 56 is.
[
Voor 30% gewijzigd door
Lord_Dain op 03-07-2018 13:33
]