AMD RX Vega Ervaringen topic

Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:38
Beaudog schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:35:
Oke dan hij is binnen,
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik had hier ook gelezen van de bios update
Vanavond maar proberen .
Groot ding hè that's what she said.
Er is inderdaad een bios update, waarbij ik merkte dat de kaart na de update meer vermogen gebruikt maar wel iets stiller is en aanpassingen in Wattman inderdaad beter werken. Windows Defender ging trouwens wel over z'n nek, gaf aan dat de bios file is geïnfecteerd.

Overigens heb ik gisteren nog eens zitten spelen met Wattman en een redelijke setup gevonden, maar helaas blijft de kaart erg luid. De fans draaien zo'n 2000 RPM waarmee de kaart op 70-75 graden blidt, maar dan komt er best een hoop herrie af in mijn Meshify C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:13
Nou het gaat net in een mini itx Lian li q38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1pjsxUYxRu2Y30hdZCSxQD2C/medium.jpg
Echt een monster in mijn corsair 240 carbide ging hij niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CBRCJ7h3GDYTzcL4oe74gySe/medium.jpg
Energie profiel heb ik laag.
Iemand nog tips hij wordt rond de 65/70c

[ Voor 41% gewijzigd door Beaudog op 15-05-2018 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou een Vega64 met AIO erin passen?
Blaat schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:09:
[...]

Correct. Met die apps kan je namelijk niet het voltage per power state instellen, waar dat met wattman wel kan.
Zelfs op Linux gaat dat werken.
https://www.phoronix.com/...m&px=Auto-WattMan-Polaris
Voor FreeSync gaan we nog wat langer geduld moeten hebben.
https://www.phoronix.com/...&px=VRR-AS-API-Discussion

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:30
@Beaudog
Zijn dat temps met het sidepaneel gemonteerd? Zo ja, verwijder het en kijk of de temps dalen. Het lijkt er simpelweg op dat de GPU z'n warmte niet kwijt kan omdat er rondom nagenoeg geen ruimte is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Razkin schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:10:
@Beaudog
Zijn dat temps met het sidepaneel gemonteerd? Zo ja, verwijder het en kijk of de temps dalen. Het lijkt er simpelweg op dat de GPU z'n warmte niet kwijt kan omdat er rondom nagenoeg geen ruimte is.
Zij paneel kan er niet af vindt de temps wel meevallen de 1080ti wordt 75 c
En de fans draaien rustig ik hoor ze niet energie profiel heb ik laag

[ Voor 8% gewijzigd door Beaudog op 15-05-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Beaudog
Uh, als je tevreden met de temps en rpm van de fans(geluid) waar wil je dan tips voor?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ben benieuwd hoe de andere het hebben ik heb de energie profiel laag .
Misschien dat andere een aangepast profiel hebben waardoor je minder stroom gebuikt ben gewoon benieuwd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:02:
Zou een Vega64 met AIO erin passen?
Vast wel er kan een 240 waterkoeling in gebruik nu een 120 be quiet voor de cpu .
[...]

Zelfs op Linux gaat dat werken.
https://www.phoronix.com/...m&px=Auto-WattMan-Polaris
Voor FreeSync gaan we nog wat langer geduld moeten hebben.
https://www.phoronix.com/...&px=VRR-AS-API-Discussion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Beaudog Ja, undervolten naar 1000mv en kijken hoe ver je komt qua clocks. Het gemiddelde voor de reference kaarten lijkt 1500MHz is te zijn. Ondertussen zal het ding veel minder stroom verbruiken en koeler zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:33:
@Beaudog Ja, undervolten naar 1000mv en kijken hoe ver je komt qua clocks. Het gemiddelde voor de reference kaarten lijkt 1500MHz is te zijn. Ondertussen zal het ding veel minder stroom verbruiken en koeler zijn.
Ok tof bedankt voor je hulp ga vanavond proberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Beaudog schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:47:
[...]

Ok tof bedankt voor je hulp ga vanavond proberen .
Gebruik eerst Wattman als je gaat proberen.
Gewoon spanningsbeheer P7 aanpassen naar 1000mv en P6 990mv. Vervolgens energielimiet op +50% zetten zodat dit geen barrière vormt. Dan gewoon een programma zoals Unigine Superposition draaien en kijken of het crashed. De eerste keer zal het denk ik wel crashen, en dat laat je P7 clockspeeds wat zakken. Ik weet niet hoe een aftermarket zal reageren, maar mijn RX Vega 56 is stabiel het met volgende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TShimmIedp4atf1cffC6q5Iw/full.jpg
Verder HBM2 op 900MHz. Ik heb slechte HBM2 chips want de meeste halen meer met een RX Vega 56. RX Vega 64's halen nog wel eens 1000MHz+.

Met deze settings boost mijn kaart in de praktijk tot maximaal 1520MHz. AMD boostclocks zijn dan ook absolute maxima, niet beoogde doelen. Dat is irritant als je aan het finetunen bent en echt een doel voor ogen hebt, maar het stelt je tot op zekere hoogte ook in staat om maar wat in te vullen waarna de kaart zelf bepaald wat deze maximaal kan doen. Voor mij levert het in ieder geval circa 200MHz winst op. Ik heb dan ook een reference die met de stock setting van P6 1150mv en P7 1200mv gewoon smelt. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 21:04:
[...]

Gebruik eerst Wattman als je gaat proberen.
Gewoon spanningsbeheer P7 aanpassen naar 1000mv en P6 990mv. Vervolgens energielimiet op +50% zetten zodat dit geen barrière vormt. Dan gewoon een programma zoals Unigine Superposition draaien en kijken of het crashed. De eerste keer zal het denk ik wel crashen, en dat laat je P7 clockspeeds wat zakken. Ik weet niet hoe een aftermarket zal reageren, maar mijn RX Vega 56 is stabiel het met volgende.

[afbeelding]
Verder HBM2 op 900MHz. Ik heb slechte HBM2 chips want de meeste halen meer met een RX Vega 56. RX Vega 64's halen nog wel eens 1000MHz+.

Met deze settings boost mijn kaart in de praktijk tot maximaal 1520MHz. AMD boostclocks zijn dan ook absolute maxima, niet beoogde doelen. Dat is irritant als je aan het finetunen bent en echt een doel voor ogen hebt, maar het stelt je tot op zekere hoogte ook in staat om maar wat in te vullen waarna de kaart zelf bepaald wat deze maximaal kan doen. Voor mij levert het in ieder geval circa 200MHz winst op. Ik heb dan ook een reference die met de stock setting van P6 1150mv en P7 1200mv gewoon smelt. :P
Wauw wat een info _/-\o_ bedankt ik ga me erin verdiepen toch wel anders dan met de nvidia kaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Beaudog schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 21:34:
[...]

Wauw wat een info _/-\o_ bedankt ik ga me erin verdiepen toch wel anders dan met de nvidia kaarten
Weet waar je aan begint hé. :P
Vega moet je zelf "repareren", want AMD heeft er echt een zooitje van gemaakt. Ze hadden deze chips gewoon moeten binnen met 1000mv en maximaal 1400MHz boostclock. Dan zit je aan de veilige kant, zijn de kaarten veel koeler, en presteerde de meeste kaarten waarschijnlijk beter out of the box. Vervolgens had je dan zelf kunnen overclocken. De receptie was dan ook veel beter geweest omdat een goed getunde RX Vega 56 rond de GTX1070Ti zit qua prestaties en verbuik. Een RX Vega 64 zit rond of net over de GTX1080. Nu heeft AMD er zelf een oververhitte puinzooi van gemaakt door er belachelijk veel voltage in de chips te pompen, en zakken de clockspeeds enorm weg omdat de kaarten gewoon oververhit raken.

Met een goede aftermarket zoals je ASUS ROG Stix of een Sapphire zal het meevallen hoe ver de clocks inzakken. De OEM's kunnen er alleen weinig aan het verbruik doen omdat ze niet de middelen hebben om elke individuele chip te gaan testen. Ze kunnen niet lukraak voltage enorm verlagen en hopen dat het stabiel blijft voor elke chip. Er zullen altijd slechte chips tussen zitten die gewoon geen hoge clocks willen doen met lager voltage. Dus zitten ze vast aan AMD haar belachelijke stock voltages en proberen ze met enorme koelblokken er wat van te maken. Deze puinzooi is ook de reden dat ik vrijwel niemand zou aanraden om een Vega te lopen. Deze kaarten moet je alleen kopen als je bereid bent ze zelf te tunen.

Het enige goede aan dit verhaal is dat de twee leidinggevenden die waarschijnlijk het meest verantwoordelijk zijn voor het Vega debacle niet meer bij AMD werken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ik weet waar ik aan begin je moet er wat tijd en energie in steken
Ik vind het een mooi product ik heb al wat dingen uitgeprobeerd
Nog bedankt .
Ik was al blij dat hij in de lian li past ik had uit de corsair al de 1080ti gehaald ,
Kan hij daar mooi in haha is de kaart te hoog .
Echt een monster.
Ik zat er wel aan te denken om hier een Amd ryzen 1700x erin te doen die heb ik nog liggen met een asus mini itx x370 bordje.

[ Voor 51% gewijzigd door Beaudog op 16-05-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 09:03
Vega 56 met Vega 64 BIOS:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/epi0r4.png

Hogere OC's gaan gepaard met te hoge temperaturen. Nu zit de GPU rond de 50-70° tijdens het gamen.
De reële core-speed is ook maar 1550-1556Mhz tijdens het gamen. Het geheugen blijft stabiel op 1000Mhz.

Vega 64 kopen heeft weinig zin. Voor dezelfde prijs kan je Vega 56 kopen en daar de Vega 64 bios opzetten.

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ben zelf bezig geweest en heb wat aanpassingen gedaan aangezien de asus strix in een mini itx kast zit heb ik de airflow aangepakt.want hij wordt lekker warm, Ik heb hem nu op balanced staan en de Fps limiter erop ik game op een 55 inch tv als ik
De uitgebreide sync aan heb dan gaan de Fps over de 100 en aangezien de strix op een sfx voeding met een 80 mm fan draait maakt de voeding een hoop geluid met de limiter erop is het een stuk stiller.
Bios moet ik nog flashen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wekko306 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:10:
[...]

Groot ding hè that's what she said.
Er is inderdaad een bios update, waarbij ik merkte dat de kaart na de update meer vermogen gebruikt maar wel iets stiller is en aanpassingen in Wattman inderdaad beter werken. Windows Defender ging trouwens wel over z'n nek, gaf aan dat de bios file is geïnfecteerd.

Overigens heb ik gisteren nog eens zitten spelen met Wattman en een redelijke setup gevonden, maar helaas blijft de kaart erg luid. De fans draaien zo'n 2000 RPM waarmee de kaart op 70-75 graden blidt, maar dan komt er best een hoop herrie af in mijn Meshify C.
Lol I raise you
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gGwbamJcVw8vJA3aNuVOLrdG/full.png
In een volledig air modded kast >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Damic op 17-05-2018 20:12 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
:D dat moet me een beste bak herrie geven lijkt me zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

R.I.P oren van @Damic. :+
Twee Vega's en zulke clocks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

DaniëlWW2 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:51:
R.I.P oren van @Damic. :+
Twee Vega's en zulke clocks. :P
Staat niet thuis :D dus geen last van ik ben wat aan't rond zien voor 2 koelblokken enzo

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ik heb nog geprobeerd om de bios up te daten met ati winflash 2.77 maar als ik het als adminstrator uitvoer dan laadt het even
En daarna gebeurt er niks meer zie ik nog wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Atiflash werkt niet meer onder de nieuwste versie van Windows 10(1803)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Oké duidelijk Dankje wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Beaudog schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 07:55:
Ik heb nog geprobeerd om de bios up te daten met ati winflash 2.77 maar als ik het als adminstrator uitvoer dan laadt het even
En daarna gebeurt er niks meer zie ik nog wat over het hoofd?
De update die je van Asus krijgt moet je niet met ATI Winflash uitvoeren. Je download een executable die je simpelweg moet runnen. Komt geen ATIflash bij kijken.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ok ik krijg alleen een kladblok file
Antivirus haalt het weg denk ik .
Als ik het download kreeg geen melding .
Vanavond nog proberen Dankje wel blaat.
op reddit had iemand er ook over dat de file weg is .

[ Voor 15% gewijzigd door Beaudog op 18-05-2018 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
Is er toevallig nog een vega 64 liquid eigenaar die weet of er profijt valt te halen uit een bios upgrade? Mijn kaart heeft versie 8709, de hoogst bekende versie is 8774.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

@aminam
Ik heb uberhaupt nog niet duidelijk kunnen vinden wat voor versies er allemaal zijn. Enige bios'en die ik ben tegengekomen zitten op techpowerup en ik vind het maar vaag en onduidelijk wie wat waar.

(overigens zie ik in gpu-z bios versie 8708 staan bij mijn kaart)

[ Voor 14% gewijzigd door Gelunox op 20-05-2018 00:37 ]

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
aminam schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:26:
Is er toevallig nog een vega 64 liquid eigenaar die weet of er profijt valt te halen uit een bios upgrade? Mijn kaart heeft versie 8709, de hoogst bekende versie is 8774.
Waar ben je die versie tegen gekomen dan? Ik heb woensdag nog gekeken op techpowerup en toen was er voor mijn LC versie geen nieuwe bios.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:35

jgj82

Ja, maar = nee

Ik heb ze allemaal geprobeerd op m'n Sapphire Vega 64 met FC waterblock. Geen verschil kunnen vinden. Misschien de patch notes maar eens zien te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Derby schreef op zondag 20 mei 2018 @ 08:18:
[...]

Waar ben je die versie tegen gekomen dan? Ik heb woensdag nog gekeken op techpowerup en toen was er voor mijn LC versie geen nieuwe bios.
https://www.techpowerup.c...&memType=&memSize=&since=

Zitten er wel een paar tussen voor liquid. Echter worden mijn zoekresultaten nogal vervuild doordat iedereen luchtgekoelde kaarten wil flashen dus het is moeilijk zoeken op resultaten tussen liquid bios versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
aminam schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:23:
[...]

https://www.techpowerup.c...&memType=&memSize=&since=

Zitten er wel een paar tussen voor liquid. Echter worden mijn zoekresultaten nogal vervuild doordat iedereen luchtgekoelde kaarten wil flashen dus het is moeilijk zoeken op resultaten tussen liquid bios versies.
Ik heb even gekeken welke versie ik heb en ik heb op mijn gigabyte vega LC de 8774 versie draaien. Al een maand of 5. Ik merkte vooral een stabiliteits toename. Niet meer plots uitvallen.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Dag heren van het goede leven! Vraagje; ik merk sinds kort dat de laatste versie van GPU-Z rare HBM temperaturen weergeeft. Deze fluctueert namelijk tussen 0 en een waarde waarvan ik vermoed dat het de kloppende temperatuur is. Dus onder load staat er bv. of '0' of bv '50' graden Celsius.

Iemand die dit ook heeft opgemerkt bij GPU-Z 2.9.0? Of zou het aan de laatste software update van de Radeon software liggen, dat de drivers vern**kt zijn oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Derby schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:36:
[...]

Ik heb even gekeken welke versie ik heb en ik heb op mijn gigabyte vega LC de 8774 versie draaien. Al een maand of 5. Ik merkte vooral een stabiliteits toename. Niet meer plots uitvallen.
Je kon nog wel eens gelijk hebben, heb nu dezelfde versie op mijne geflashed en het downvolten gaat me nu een stukje beter af. Maar heb er geen harde cijfers voor, minder driver en hard crashes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik heb mijn Strix Vega 64 inmiddels onder een custom loop zitten.

Genieten! De kaart wordt niet warmer dan 48 graden en houdt netjes zijn boost vast op 1580MHz. Na een beetje klooien krijg ik hem op 1630MHz en 1100HBM alleen dan dumpt de kaart significant meer warmte de loop in.

Ik gebruik een 480mm radiator van 6cm dik om de warmte af te voeren en met de CPU op stock stijgt de temperatuur van het koelwater naar 42 graden. Dat vind ik behoorlijk hoog!

Met een undervoltje erop naar 950mV en 1500MHz blijft de boel 4 graden koeler.

Dit is nog eens leuk tweaken! :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Blaat schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:57:
Ik heb mijn Strix Vega 64 inmiddels onder een custom loop zitten.

Genieten! De kaart wordt niet warmer dan 48 graden en houdt netjes zijn boost vast op 1580MHz. Na een beetje klooien krijg ik hem op 1630MHz en 1100HBM alleen dan dumpt de kaart significant meer warmte de loop in.

Ik gebruik een 480mm radiator van 6cm dik om de warmte af te voeren en met de CPU op stock stijgt de temperatuur van het koelwater naar 42 graden. Dat vind ik behoorlijk hoog!

Met een undervoltje erop naar 950mV en 1500MHz blijft de boel 4 graden koeler.

Maar wil je hem niet wat meer op zn staart trappen? :0 Als ik mijn LC op standaard voltages wat meer sap gaf om mee te spelen en de fans op straaljager mode zette haalde ik snelheden tussen 1680 - 1720. Is met de huidige hoge luchttemperaturen wat lastiger te halen maar in combinatie met een hogere hbm2 clock van ong 1075/1100 wordt het zaakje toch wel een stuk rapper bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Zeker een top kaart heb hem niet zo hoog ,
Geklokt als de meesten hier maar ben er erg blij mee hij zit in een mini itx systeem met en een sfx voeding .de kaart zit meestal rond de 225 watt vsync op uitgebreid en de power limit op 0,
Kaart is meestal rond de 68/70c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

aminam schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:35:
[...]

Maar wil je hem niet wat meer op zn staart trappen? :0 Als ik mijn LC op standaard voltages wat meer sap gaf om mee te spelen en de fans op straaljager mode zette haalde ik snelheden tussen 1680 - 1720. Is met de huidige hoge luchttemperaturen wat lastiger te halen maar in combinatie met een hogere hbm2 clock van ong 1075/1100 wordt het zaakje toch wel een stuk rapper bij mij.
Dat kan ik best doen maar dat heeft niet vreselijk veel nut. Aangezien ik op 1080p game loop ik toch vaak eerder op een CPU bottleneck dan een GPU bottleneck.

Toch kan het interessant zijn om het een keer te testen. Ik ga het wel eens proberen als ik de tijd heb ervoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Blaat schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:44:
[...]

Dat kan ik best doen maar dat heeft niet vreselijk veel nut. Aangezien ik op 1080p game loop ik toch vaak eerder op een CPU bottleneck dan een GPU bottleneck.

Toch kan het interessant zijn om het een keer te testen. Ik ga het wel eens proberen als ik de tijd heb ervoor. :P
Ah oke, lucky you. Ik speel op 4k waarbij een cpu upgrade waarschijnlijk geen verbetering in fps zal opleveren en er geen snellere gpu's meer mogelijk zijn (want freesync). :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

aminam schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:49:
[...]

Ah oke, lucky you. Ik speel op 4k waarbij een cpu upgrade waarschijnlijk geen verbetering in fps zal opleveren en er geen snellere gpu's meer mogelijk zijn (want freesync). :S
Crossfire? <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
I like the way you're thinking :)
Wellicht als ik een goedkope special edition v56 of v64 air vindt om als slave te gebruiken maar het zijn aardige unicorn kaarten geloof ik. Zou het wel willen proberen eigenlijk, met crossfire furyx was het grootste probleem de geheugen beperking voor de rest werkte het in de meeste games decent. Wanneer gaan de ontwikkelaars eens dx12 multigpu ondersteuning implementeren? Was nog wel een hoofdpunt van de fancy dx12 slides destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

aminam schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:59:
[...]

I like the way you're thinking :)
Wellicht als ik een goedkope special edition v56 of v64 air vindt om als slave te gebruiken maar het zijn aardige unicorn kaarten geloof ik. Zou het wel willen proberen eigenlijk, met crossfire furyx was het grootste probleem de geheugen beperking voor de rest werkte het in de meeste games decent. Wanneer gaan de ontwikkelaars eens dx12 multigpu ondersteuning implementeren? Was nog wel een hoofdpunt van de fancy dx12 slides destijds.
Pssst!

Weliswaar een mining kaart maar met de radiale fan met kogellager zie ik daar geen problemen in.

DX12 zal lang op zich laten wachten omdat dat meer inspanning van de ontwikkelaars vergt. Omdat "centjes verdienen" altijd het devies zal zijn zullen ze dat zoveel mogelijk proberen te vermijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Blaat op 30-05-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaat schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:57:

AMD is altijd 'fun' geweest :>

Ik wil ook een Vega 56/64 kaart in huis. Maar wel eentje met waterkoeling, omdat het zoveel malen stiller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Blaat schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:46:
[...]

Pssst!

Weliswaar een mining kaart maar met de radiale fan met kogellager zie ik daar geen problemen in.

DX12 zal lang op zich laten wachten omdat dat meer inspanning van de ontwikkelaars vergt. Omdat "centjes verdienen" altijd het devies zal zijn zullen ze dat zoveel mogelijk proberen te vermijden.
oei oei oei wat doe je me aan, er komen allerlei gekke ideeën bovendrijven nu. vakantiegeld is tenslotte al binnen..

In ieder geval, ja dat is exact wat ik ook begreep uit de recentere dx12 progressie reviews. Nvidia heeft het veel programmeurs te makkelijk gemaakt met toolboxes en driverhacks. Ik wacht met smacht op multigpu in ieder geval, al is het alleen maar omdat bouwen met meerdere gpu's, zware voedingen en veel hitte output gewoon cool is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:57:
[...]

AMD is altijd 'fun' geweest :>

Ik wil ook een Vega 56/64 kaart in huis. Maar wel eentje met waterkoeling, omdat het zoveel malen stiller is.
Waterkoeling? :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uZU9nZpzAeegKIN5uR4vjcJd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SppAgpuUgHUJe9tJFdP9GNPi/full.jpg

Nu nog beter dan AIO oplossingen. :P
aminam schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:58:
[...]

oei oei oei wat doe je me aan, er komen allerlei gekke ideeën bovendrijven nu. vakantiegeld is tenslotte al binnen..

In ieder geval, ja dat is exact wat ik ook begreep uit de recentere dx12 progressie reviews. Nvidia heeft het veel programmeurs te makkelijk gemaakt met toolboxes en driverhacks. Ik wacht met smacht op multigpu in ieder geval, al is het alleen maar omdat bouwen met meerdere gpu's, zware voedingen en veel hitte output gewoon cool is.
Haha, ik gun mijn oude Vega liquid een maatje!

Ja de Vega 64 die je van Koetsier88 hebt gekocht komt bij mij vandaan. Koetsier88 heeft hem bij mij ingeruild voor een GTX1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Blaat schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:05:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Haha, ik gun mijn oude Vega liquid een maatje!

Ja de Vega 64 die je van Koetsier88 hebt gekocht komt bij mij vandaan. Koetsier88 heeft hem bij mij ingeruild voor een GTX1080.
Cool! Dan zijn jullie er beiden erg zuinig op geweest, zat geen krasje op.
Ik wou in ieder geval nog bezig om met een 3d printer een verbeterde luchtaanvoer te ontwerpen voor reference kaarten, wou hiervoor eerst een 290 kopen maar ja die zou ik dan toch maar weinig gebruiken. *allerlei usecases uit de lucht grijpen doet*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaat schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:05:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]
Ik heb jaren met een custom loop gezeten. Maar die algen en troep ondanks voorzorgsmaatregelen, potentieele lekken enz, doet me denken dat een AIO toch gewoon net wat eenvoudiger is. Plug & play. En die paar graden verschil tussen zelfbouw of AIO maakt ook weinig meer uit.

Zelfs een GPU met een 300W vapochill zitten koelen, idle temps tot -40 en stressed op -25 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

aminam schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:14:
[...]

Ik wou in ieder geval nog bezig om met een 3d printer een verbeterde luchtaanvoer te ontwerpen voor reference kaarten, wou hiervoor eerst een 290 kopen maar ja die zou ik dan toch maar weinig gebruiken. *allerlei usecases uit de lucht grijpen doet*
Hoe je het ook voor jezelf wil verantwoorden. Die kaart komt er vroeg of laat. :+
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:15:
[...]

Ik heb jaren met een custom loop gezeten. Maar die algen en troep ondanks voorzorgsmaatregelen, potentieele lekken enz, doet me denken dat een AIO toch gewoon net wat eenvoudiger is. Plug & play. En die paar graden verschil tussen zelfbouw of AIO maakt ook weinig meer uit.

Zelfs een GPU met een 300W vapochill zitten koelen, idle temps tot -40 en stressed op -25 :9
Ook AIO's zijn op dat vlak niet heilig hoor. Ik heb zelf een keer een half opgedroogde Fury X onder handen gehad. Lang verhaal kort, helft van de vloeistof verdampt, pomp vastgelopen en dikke artifacts.

Tegenwoordig zijn die moderne pastel vloeistoffen erg goed op dat vlak. Algengroei is weinig sprake van er in en plotseling gaan lekken kan een AIO ook. :+

Bieden dergelijke temps nog bijzondere voordelen? Ik kan me zo voorstellen dat je vrij rap condensatieproblemen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ennehh, ik heb ook mijn Vega aan een custom loop (280+360mm blokken) samen met de CPU en hij wordt inderdaad flink warm. Ik draai dan wel 1075mv en iets van 1600Mhz.. echter HBM wordt wel flink warm, de GPU zelf zit dan rond de 45 graden, HBM piekt wel eens richting de 70 graden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:39
aminam schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:14:
[...]

Nog steeds iedere dag spijt gehad dat ik hem verkocht heb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Lord_Dain schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:20:
[...]

Ennehh, ik heb ook mijn Vega aan een custom loop (280+360mm blokken) samen met de CPU en hij wordt inderdaad flink warm. Ik draai dan wel 1075mv en iets van 1600Mhz.. echter HBM wordt wel flink warm, de GPU zelf zit dan rond de 45 graden, HBM piekt wel eens richting de 70 graden!
Da's wel hoog voor je HBM! Heb je een molded of unmolded die?

Ik heb een unmolded exemplaar en mijn HBM wordt nooit meer dan 5 graden warmer dan mijn GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Lord_Dain schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:20:
[...]

Das wel erg warm, mijn hbm2 wordt onder langdure load misschien 4 graden warmer dan mijn core. Voor die tijd is het gelijk of lager dan mijn core. Heb het ook nog niet gerepaste, ben nog wel tevreden met de huidige temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Blaat @aminam, moet vanavond even checken, misschien dat ik de hotspot en HBM nu door elkaar haal. Wat doet bij jullie de hotspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:35

jgj82

Ja, maar = nee

Lord_Dain schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:20:
@Blaat @aminam, moet vanavond even checken, misschien dat ik de hotspot en HBM nu door elkaar haal. Wat doet bij jullie de hotspot?
Bij mijn costum loop (3x240rad + 4790k) Max 80 op 1250mV, dus je zit aardig goed. Heb je een backplate op je kaart?

[ Voor 4% gewijzigd door jgj82 op 31-05-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

@Lord_Dain , mijn hot spot doet maximaal 58 graden op 950mV en 62 op de standaard 1150mV. Geen idee wat het zou worden op 1250mV dat zou ik even moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Lord_Dain schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:20:
Net in de pauze even gechecked, kon hem 10 minuten laten draaien op de stock "gebalanceerd"mode. na die 10 minuten was mijn memory temp 64c en de coretemp schommelde tussen 62 en 64c, gemeten met msi afterburner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaat schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:26:
[...]

Hoe je het ook voor jezelf wil verantwoorden. Die kaart komt er vroeg of laat. :+

[...]

Ook AIO's zijn op dat vlak niet heilig hoor. Ik heb zelf een keer een half opgedroogde Fury X onder handen gehad. Lang verhaal kort, helft van de vloeistof verdampt, pomp vastgelopen en dikke artifacts.

Tegenwoordig zijn die moderne pastel vloeistoffen erg goed op dat vlak. Algengroei is weinig sprake van er in en plotseling gaan lekken kan een AIO ook. :+

Bieden dergelijke temps nog bijzondere voordelen? Ik kan me zo voorstellen dat je vrij rap condensatieproblemen krijgt?
Jazeker dat die temps voordeel bieden. Je kunt met een lager voltage gewoon veel hoger klokken. Herinner me een Sempron op socket 754 op standaard 2.2Ghz richting de 4.1GHz weten te OC'en. Of een 2600Pro met 100% OC van 600 naar 1200MHz+. Dat soort dingen houden / maken het leuk. Maar voor 24/7 gebruik totaal niet zinvol, tenzij je kunt leven met een constant koelkast-geluid naast je pc ofzo.

AIO's zijn gelukkig volwassen geworden, het wordt ook toegepast op enterprise niveau, servers met waterkoeling enzo. Veel efficienter. Heb nog nooit een lekkage gehad in de hardware die ik heb gebruikt.

Een goede customloop zal altijd beter presteren dan een AOI met miniscuul plastic pompje. Maar daar zit gewoon net ff wat meer werk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Een zeer treurige ervaring met mijn Vega :(

Na blikseminslag in de directe omgeving van mijn woning is helaas een groot assorti aan apparatuur overleden. Waaronder mijn hoofdpc waarin een prachtige vega 56 hing die destijds voor MSRP is aangeschaft.

Ik vrees dat ik binnenkort een nieuwe voor de hoofdprijs moet halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Temujin schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:13:
Een zeer treurige ervaring met mijn Vega :(

Na blikseminslag in de directe omgeving van mijn woning is helaas een groot assorti aan apparatuur overleden. Waaronder mijn hoofdpc waarin een prachtige vega 56 hing die destijds voor MSRP is aangeschaft.

Ik vrees dat ik binnenkort een nieuwe voor de hoofdprijs moet halen :(
Shiiiit, worst case scenario waargekomen. Was je stopcontact niet geaard ofso want je hoort dit niet zo vaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Stopcontact was geaard. Blikseminslag zelf niet gezien maar als ik de buurvrouw mag geloven was dit niet meer dan enkele tientallen meters van de woning. Ik vermoed dat de impact hiervan toch wat heftiger is dan waar het net binnenshuis op is berekend.

De PC met de vega deed het in eerste instantie nog gewoon, echter de volgende ochtend was al het leven vervlogen. Totale verlies licht op 2 desktops en 1 monitor. Andere hardware (er draait hier nogal wat) heeft het gelukkig allemaal overleefd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aminam
Blaat schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:26:
[...]

Je had gelijk, snap ook niet hoe dat zo snel komt.
Ik ga de boel nog wel verbouwen, in eerste instantie meer airflow creeren door de 240mm naar boven te verhuizen (al ben ik daar niet zo van gediend in de evolv atx) en daarna wil ik met mijn aanstaande 3d printer nog wat constructies maken. Tegen die tijd geef ik nog wel weer een update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Opua389yvbkbIvuh9q1vM2YG/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:23

Pindamann

Human

Mijn VRM SOC temperatuur loopt op tot wel 103 graden als ik de kaart met 100% belast in unigine (game mode). De clockspeed houdt ie vast op 1500-1550 en hij neemt 270 watt. De GPU temp zelf hovert nu op 75 (daar heb ik em op getarget ook) en HBM hangt op 79.

Nou schijnen die VRM's tot 120 te kunnen gaan, maar is dit iets waar ik nog wat aan moet doen? Ik heb de Asus Strix Vega 64. Las eerder al in topic al dat boven de 90 niet heel gek is, maar toch.. 103~?

Edit: hij zat al op 110 :F. Tijdens gamen (BF1) hangt ie rond de 85

[ Voor 47% gewijzigd door Pindamann op 17-06-2018 09:39 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Heb je daadwerkelijk al die power nodig? Probeer eens de Chill optie. Dan kan de kaart in de minder intense situaties het vermogen wat terug brengen en ook de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:23

Pindamann

Human

Bedankt voor de tip voor Chill. Ik heb Chill nu ingeschakeld (werkt vrij goed eigenlijk!), een casefan in de zijkant gezet naast de videokaart en de fanspeed iets bijgesteld. In de praktijk hangt ie nu tussen de 70-90 afhankelijk van de load die een game legt op de kaart. De GPU core temp is op dat moment 65 graden, die heeft weinig problemen.

Heb mezelf ook nog wat ingelezen over VRM temperaturen. Blijkt dat die dingen vrij heet mogen worden (rated tot 125 graden), dus zelfs 100 zou niet een serieus probleem moeten zijn. Iniedergeval, als ie in de regel onder de 90 blijft (wat nu nagenoeg altijd het geval is), dan is het niet zon groot probleem denk ik

Kaart had wel vrij veel tweaking nodig zeg om de fan speed, boost snelheid en temperatuur op precies het goede niveau te krijgen, maar het is nu eindelijk gelukt :D

Edit: die temps waren met 950mv en 25+ power limit

[ Voor 33% gewijzigd door Pindamann op 17-06-2018 18:53 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Misschien kan je hem nog iets undervolten en eventueel je casefan situatie optimaliseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Grmbl windows update heeft mijn config verneukt, ik kan de FE niet meer undervolten dus blijft ie mooi rond de 1443MHz hangen :F

Een water loop is wel cool, van 75°C (ambient 30°C) naar 47°C (ambient 24°C)

Edit: jusit Corsair Link geïnstalleerd om eens te kijke wat 2 Vega's slurpen + de rest van het systeem :+ momenteel 726W O-)

[ Voor 31% gewijzigd door Damic op 20-06-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
WTF doe je met je Vega's dan? Bak je er eitjes op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Heeft iemand anders trouwens ook last dat zijn profiel steeds reset zonder duidelijk aanwijsbare reden? Daar heb ik eigenlijk al maanden last van, maar de laatste tijd lijkt het erger te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jah, ik heb het nu bijna elke dag. Nuancering; kan met het updaten van mijn mobo/cpu te maken hebben bij mij. Bij mij crasht ook de PC op dat moment. Kan dus ook aan drivers oid liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lord_Dain schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:43:
Jah, ik heb het nu bijna elke dag. Nuancering; kan met het updaten van mijn mobo/cpu te maken hebben bij mij. Bij mij crasht ook de PC op dat moment. Kan dus ook aan drivers oid liggen.
Hoe is het bij jou? Ik heb eigenlijk nooit crashes uit games. Wat ik wel heb is dat VLC nog wel eens vastloopt als ik een DVD kijk, en dan gaat mijn profiel ook meteen. Met het standaard profiel van AMD gebeurd het ook, dus dat lijkt meer VLC related.

De tweede is gewoon W10 booten. Soms blijft het een paar reboots werken. Andere keren reset het meteen. Dat heb ik al maanden. Ik zet toch de overigens zeer fijne stats aan die sinds december bij de drivers komen. Zie ik HBM2 op 800MHz, dan weet ik meteen dat het profiel is reset. Aangezien je profielen kan wisselen terwijl je een game draait, maakt het ook niks uit. Het valt me alleen op dat het de afgelopen tijd erger is geworden. Zelf vermoed ik de nieuwe W10 update, maar het achterliggende probleem bestaat al sinds ik mijn Vega heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik had het eigenlijk ook nooit tijdens gamen. Alleen bij het doen van dingen als benchmarks, of totaal spontaan tijdens normaal gebruik van Windows10. Ik heb helaas vorige week een overleden CPU/mobo (ben er nog steeds niet achter wat het nu was) maar de crash leek op een GPU crash, beeld hing ff, hoop herrie en toen niets. Maar het lijkt niets met de Vega te maken hebben. Ik heb nu random crashes en elke keer bij een reboot is dan m'n AMD profiel pleitte. Wil eigenlijk geen clean install doen atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:42:
Heeft iemand anders trouwens ook last dat zijn profiel steeds reset zonder duidelijk aanwijsbare reden? Daar heb ik eigenlijk al maanden last van, maar de laatste tijd lijkt het erger te worden.
Ik heb het ook hoor, draai praktisch nooit met custom instellingen omdat ik dan continu het profiel moet inladen. Het is bij mij ook niet zo dat mn games crashen, maar eerder soms na browsergebruik of mediaspelers. Pittig irritant in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ben dus niet de enige. Dat dacht ik altijd omdat niemand er ooit over begon. :P
Maar ik vraag me af of AMD er dan wel van weet. Misschien bugrapportje opstellen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bij mij kan ik het niet 100% op de GPU wijzen, dus ja, dan ga ik er hier niet over posten :P Het is overigens (bij mij) dus redelijk recent, zeg van een maandje ofzo. Daarvoor gebeurde het echt incidenteel een keer.

PS. Ik ben wel zo'n boefje wat de 64 AIR bios op de 56 heeft geflashed. Misschien dat nieuwere drivers dat niet heel leuk vinden en dan crashjes veroorzaken? Zitten jullie op 'stock'?

[ Voor 30% gewijzigd door Lord_Dain op 30-06-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb niks geflashed dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:54
Ik heb het ook...

Gaat nu alweer een tijdje goed gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Lord_Dain @Zeara @aminam Ik heb misschien de oplossing gevonden. Een ander probleem dat ik had, was dat individuele games voorzien van een apart profiel ook nooit werkte. Aangezien ik door veel testen een aantal profielen heb, was dat jammer. Sommige games hebben namelijk veel minder clockspeed en dus verbruik nodig. Nu kwam ik per stom toeval dit tegen.
https://www.reddit.com/r/...ource=reddit&utm_name=Amd

Het werkt voor de paar games die ik net heb getest. Voor zover ik weet resetten de game specifieke profielen zich ook nooit. Als je dus voor je meest gespeelde games, een profiel aanmaakt, dan zou deze altijd moeten werken. Verder lijkt AMD chill hierdoor ook beter te werken. Soms had ik namelijk problemen om de framerate omhoog te krijgen bij actie, en dat lijkt nu ook weg te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:42:
Sla je profiel op, en reload 'm iedere keer als ie weer gereset lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
DaniëlWW2 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:58:
@Lord_Dain @Zeara @aminam Ik heb misschien de oplossing gevonden. Een ander probleem dat ik had, was dat individuele games voorzien van een apart profiel ook nooit werkte. Aangezien ik door veel testen een aantal profielen heb, was dat jammer. Sommige games hebben namelijk veel minder clockspeed en dus verbruik nodig. Nu kwam ik per stom toeval dit tegen.

Het werkt voor de paar games die ik net heb getest. Voor zover ik weet resetten de game specifieke profielen zich ook nooit. Als je dus voor je meest gespeelde games, een profiel aanmaakt, dan zou deze altijd moeten werken. Verder lijkt AMD chill hierdoor ook beter te werken. Soms had ik namelijk problemen om de framerate omhoog te krijgen bij actie, en dat lijkt nu ook weg te zijn. :)
Daar kan ik wel eens naar kijken ja. Ik had namelijk voor een paar games wel eens een eigen profiel gemaakt omdat ie in die games niet zo snel crashte als in anderen. Of de standaard OC werkte juist net niet zo lekker in die games.

Nu speel ik die games op het moment niet en heeft ie mijn OC ook niet gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
DaniëlWW2 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:58:

Ja dat kan wel kloppen ja, had zelf ook al een paar aparte profielen gemaakt voor games die hij niet automatisch herkende. Op die manier zet ik ook crossfire uit voor games die er niet mee draaien (wat er schrikbarend veel zijn), maar ik zal eens proberen om het voor alle applicaties te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@DaniëlWW2 Oh, ik zie dat je zelfs een Wattman kan koppelen aan profielen, geinig, zal t eens proberen.

Nou is het wel apart dat Warhammer 2 er niet tussen staat, en wel Warhammer 1. hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lord_Dain schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:47:
@DaniëlWW2 Oh, ik zie dat je zelfs een Wattman kan koppelen aan profielen, geinig, zal t eens proberen.

Nou is het wel apart dat Warhammer 2 er niet tussen staat, en wel Warhammer 1. hmm..
Je moet die profielen zelf handmatig aanmaken, anders werkt het niet. Een profiel maken is ook niks meer dan de .exe opzoeken. Ik gebruik die profielen al een tijdje om zaken zoals tesselation naar x8 te forceren voor "Gimpworks" titels, of bij andere games juist adaptive MSAA of zelfs SSAA te forceren. Verder natuurlijk framerate limieten en chill voor games die niet voluit hoeven te lopen. :)
Lord_Dain schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:48:
Lama, ik ben blind, stond er wel in. Bij mij worden de profielen automatisch aangemaakt (?) elke keer als ik voor het eerst een game start.. misschien een setting?
O-)

[ Voor 38% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-07-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lama, ik ben blind, stond er wel in. Bij mij worden de profielen automatisch aangemaakt (?) elke keer als ik voor het eerst een game start.. misschien een setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeara schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:09:
[...]

Daar kan ik wel eens naar kijken ja. Ik had namelijk voor een paar games wel eens een eigen profiel gemaakt omdat ie in die games niet zo snel crashte als in anderen. Of de standaard OC werkte juist net niet zo lekker in die games.

Nu speel ik die games op het moment niet en heeft ie mijn OC ook niet gereset.
Doel van een goede OC is is dat het stabiel is in alle games. Niet frustrerenders dan dat je midden in een match zit (Pubg bijv) en het ding crashed omdat de OC niet stabiel genoeg was. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Jism, daarom heb ik ook 2 profielen aangemaakt en opgeslage/geëxporteerd. Eentje met een standaard undervolt, noem het 'zuinige' modus en eentje met de optimale settings, 1070mv, 1650Mhz. Die plemp ik dan aan tijdens het spelen van een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Hier ook last van resettende profielen (elke keer terug naar balanced).

Zowel op Vega systeem als op een RX480 systeem.
Zal vanavon die reddit thread is doorlopen voor de per-game profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 18:23
Hoe zit het trouwens met al die extra functionaliteit die later alsnog zou uitkomen voor VEGA i.v.m. 'behalen deadline(s)'? Tot op heden heb ik er nog niets over zien langskomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:45:
Hoe zit het trouwens met al die extra functionaliteit die later alsnog zou uitkomen voor VEGA i.v.m. 'behalen deadline(s)'? Tot op heden heb ik er nog niets over zien langskomen.
https://www.reddit.com/r/...happened_to_missing_vega/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Primitive Shaders zijn een halfjaar geleden al dood verklaard. De rest werkt voor zover ik weet gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:49:
[...]

Doel van een goede OC is is dat het stabiel is in alle games. Niet frustrerenders dan dat je midden in een match zit (Pubg bijv) en het ding crashed omdat de OC niet stabiel genoeg was. :'(
Tja, maar wanneer PUBG de enige game is die crashed...

Was overigens ook daadwerkelijk PUBG die het meeste problemen gaf bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:49:
[...]

Primitive Shaders zijn een halfjaar geleden al dood verklaard.
Nee een half jaar geleden heeft AMD laten weten dat er een API zou komen. Dan zou het daarmee voor developers mogelijk moeten zijn om het ook in games te implementeren. Kan dus prima zijn dat we het met een volgende videokaart release gaan zien. Tenminste als er veel performance winst mee te halen is, is het natuurlijk handig voor marketing.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
-The_Mask- schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:37:
[...]
Nee een half jaar geleden heeft AMD laten weten dat er een API zou komen. Dan zou het daarmee voor developers mogelijk moeten zijn om het ook in games te implementeren. Kan dus prima zijn dat we het met een volgende videokaart release gaan zien. Tenminste als er veel performance winst mee te halen is, is het natuurlijk handig voor marketing.
Hebben ze naar jou weten ooit een demo of referentie implementatie vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

-The_Mask- schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:37:
[...]

[...]

Het is dus dood...
Komen er misschien twee games die het ondersteunen, en als het dan verschijnt, gaat AMD waarschijnlijk al over op een geheel nieuwe architectuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:46:
[...]

Het is dus dood...
Komen er misschien twee games die het ondersteunen, en als het dan verschijnt, gaat AMD waarschijnlijk al over op een geheel nieuwe architectuur.
Denk je er ook wel eens aan om een post te maken zonder totaal willekeurige aannames?
Modbreak:Denk er zelf aub ook aan dat op de man spelen niet toegestaan is.
Paprika schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Hebben ze naar jou weten ooit een demo of referentie implementatie vrijgegeven?
Geen idee zit niet in die wereld. Een half jaar geleden is wat ik hierboven schreef bekend geworden, meer weet ik ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 02-07-2018 17:00 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

-The_Mask- schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:18:
[...]

Denk je er ook wel eens aan om een post te maken zonder totaal willekeurige aannames?

[...]
Denk jij er ook wel eens aan om geen botte hork te zijn in je posts? :>

Hij gebruikt te weinig woorden maar hij heeft wel een punt denk ik. Als er een API zou komen, hoe groot acht je de kans dat dat een hoge vlucht gaat nemen? Voorlopig is het zo dat low level API's zoals Vulkan en DX12 niet eens van de grond komen, domweg omdat dit meer werk oplevert voor de developers. Dit zal voor een dergelijke primitive shader API niet anders zijn.

Hoe lang roepen we nou al dat low levels API's de heilige graal zijn voor gaming en hoe lang komen er nou al geen echte DX12/Vulkan titels op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Low level API's zijn denk ik ook wel de heilige graal voor gamers. Het probleem is echter dat het weinig (geen?) voordelen biedt voor de mensen die gaan over de centen (lees: zij die de ontwikkelperiode betalen en het (merendeel) van het geld van de verkopen gaan ontvangen) en juist wel de kosten opdrijven (ontwikkeltijd, specialistisch i.p.v. generiek opgezet, vaak eigen tools nodig etc). Straks krijgen we allemaal Star Citizens die nooit uitkomen :+. Veel grote engines ondersteunen dergelijke APIs wel (Source, Unreal, Quake, id Tech, Unity, CryEngine, Unigine etc), maar wel weer met een schil eromheen. Vaak ondersteunen die games dan ook zowel DX11 als 12 en levert DX12 over het algemeen een paar extra FPS op.

Zie ook https://www.amazon.com/Bl...t-Turbulent/dp/0062651234 wat wel een aardig beeld geeft van de problemen die spelen binnen de gameindustrie.

[ Voor 35% gewijzigd door Paprika op 02-07-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Blaat schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:57:
[...]

Denk jij er ook wel eens aan om geen botte hork te zijn in je posts? :>

Hij gebruikt te weinig woorden maar hij heeft wel een punt denk ik. Als er een API zou komen, hoe groot acht je de kans dat dat een hoge vlucht gaat nemen? Voorlopig is het zo dat low level API's zoals Vulkan en DX12 niet eens van de grond komen, domweg omdat dit meer werk oplevert voor de developers. Dit zal voor een dergelijke primitive shader API niet anders zijn.

Hoe lang roepen we nou al dat low levels API's de heilige graal zijn voor gaming en hoe lang komen er nou al geen echte DX12/Vulkan titels op de markt?
Het is erger...
Van wat er bekent is zou het activeren van Primitive Shaders vragen om een aparte API waar je speciaal een renderpath voor moet ontwikkelen, en implementeren, alleen voor Vega. Deze moet DX11 dan grotendeels vervangen. Daarnaast moet je voor de andere AMD, en de marktdominante Nvidia gewoon met DX11 aan de slag. Primitive Shaders zit ook niet in een engine, waardoor het een puur handmatig proces is. Voor DX12/Vulkan titels zal het waarschijnlijk niet eens werken, noch zinvol zijn. Primitive Shaders zal je dus hooguit terug zien in een paar special gesponsorde titels. Vroeger was DICE daar vaak de aangewezen studio voor, maar die zitten nu ook in het Nvidia kamp. Dat gaat ook nog wat worden. :/

@Lord_Dain @aminam @Zeara @Temujin Ik heb nu opzettelijk mijn PC al een aantal keer uitgezet, en het profiel lijkt zich überhaupt niet meer te resetten. Misschien praat ik voor mijn beurt, maar alle custom profielen wissen en alleen profielen aanmaken zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Ik laat het wel weten als ik toch weer een reset krijg. Dan hoop ik in ieder geval zeker te weten of de profielen van de games wel blijven werken. Dat is voor mij genoeg aangezien ik de games die ik vaak speel, toch van een profiel voorzie. Kleine moeite, en de uitstekende UI van de Radeon software maakt het makkelijker en snel genoeg. :)

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-07-2018 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:03:
Low level API's zijn denk ik ook wel de heilige graal voor gamers. Het probleem is echter dat het weinig (geen?) voordelen biedt voor de mensen die gaan over de centen (lees: zij die de ontwikkelperiode betalen en het (merendeel) van het geld van de verkopen gaan ontvangen) en juist wel de kosten opdrijven (ontwikkeltijd, specialistisch i.p.v. generiek opgezet, vaak eigen tools nodig etc). Straks krijgen we allemaal Star Citizens die nooit uitkomen :+. Veel grote engines ondersteunen dergelijke APIs wel (Source, Unreal, Quake, id Tech, Unity, CryEngine, Unigine etc), maar wel weer met een schil eromheen. Vaak ondersteunen die games dan ook zowel DX11 als 12 en levert DX12 over het algemeen een paar extra FPS op.

Zie ook https://www.amazon.com/Bl...t-Turbulent/dp/0062651234 wat wel een aardig beeld geeft van de problemen die spelen binnen de gameindustrie.
Ik denk niet zozeer hogere frames, maar lagere frametimes, wat naar mijn inziens veel belangrijker punt is. Dat maakt dat het gamen vlot verloopt en vooral in FPS gebaseerde games de respons (reactietijd) gewoon laag moet liggen. Mijn RX580 kan ook Pubg op ultra spelen maar in actie merk je dat de kaart moeite heeft met het renderen van veel actie in beeld. En dat gaat ten koste van je frametime en hoesnel je bijv op iets kunt reageren.

Ik zie verschil op 2560x1080 wanneer ik met instellingen laag ronddraai vs hoog. De drop in FPS in dan ook echt waarneembaar bij drukke actie.

Dus ja. Kijk naar doom. Dat spel draait gewoon super, uitstekend, iedere game behoort vanaf nu op die engine gewoon te draaien. L2D, CSS:Source, alles van die klasse games zal ongeacht hardware gewoon veel vloeiender draaien dankzij een goed geoptimaliseerde engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Even over die crashes van de RX Vega...
Ik heb de laatste tijd regelmatig BSOD's waarbij ik een DPC_Watchdog melding krijg. Ik heb al memtest32 gedraaid en zelfs mijn OC teruggedraaid. Analyse van de dumpfiles wijst op ntoskrnl die er mee kapt - blijkbaar wordt het niet gedetailleerder dan dat - er zou ergens een timeout optreden waarbij de PC eerst een minuutje hangt (scherm frozen) en dan komt het BSOD. Wat de timeout veroorzaakt mag Joost weten, een cpu thread die er mee kapt, een IO naar SSD die geen antwoord krijg of een memory write/read die de kernel laat crashen. Het is echter wel iets recents.. zou het aan de laatste update/updates van de AMD drivers kunnen liggen? Na de crash staat nl. de instelling in de radeon software altijd op 'balanced'...

Anders is het een hardware issue of een driver issue.. pfff..

Dacht eigenlijk dat het de schuld moest zijn van iets anders, ik heb nl. een week of 2 terug mijn Z170 chipset mobo vervangen door een Z370 chipset mobo + incl. CPU. Ik ben erg nauwkeurig geweest met het verwijderen van alle oude meuk uit Windows 10 (drivers, software, ASUS meuk). Omdat er geen duidelijke reden te vinden is en het toevallig gebeurt tijdens gamen, en het ook gepaard gaat met ff stotteren/herrie vanuit de speakers, zou het iets met Vega zijn? Ik heb de realtek drivers al geupdate iig, net zoals bijna elke driver. Gisteren een DDU en clean install van de Radeon drivers, maar helaas, uurtje later weer crash.

Ik zou natuurlijk nog kunnen proberen om de stock bios terug te flashen zodat ie 'origineel' 56 is.

[ Voor 30% gewijzigd door Lord_Dain op 03-07-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Lord_Dain schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:26:
Ik heb de laatste tijd regelmatig BSOD's waarbij ik een DPC_Watchdog melding krijg. Ik heb al memtest32 gedraaid en zelfs mijn OC teruggedraaid. Analyse van de dumpfiles wijst op ntoskrnl die er mee kapt - blijkbaar wordt het niet gedetailleerder dan dat - er zou ergens een timeout optreden waarbij de PC eerst een minuutje hangt (scherm frozen) en dan komt het BSOD. Wat de timeout veroorzaakt mag Joost weten, een cpu thread die er mee kapt, een IO naar SSD die geen antwoord krijg of een memory write/read die de kernel laat crashen. Het is echter wel iets recents.. zou het aan de laatste update/updates van de AMD drivers kunnen liggen? Na de crash staat nl. de instelling in de radeon software altijd op 'balanced'...

Dan zou ik zeker eens een oudere versie van de AMD drivers proberen. Sowieso is dat natuurlijk iets simpels en vrij snelste om te doen, hopelijk is dat het anders kan het je veel tijd kosten om verder uit te pluizen.

Overigens heb ik met mijn Vega64 Strix ook regelmatig gehad dat mijn profielen crashten en terug gingen naar stock balanced. Ik heb hem daar nu maar op laten staan. Sowieso heb ik vrij weinig tijd, als ik dan eens achter de PC zit wil ik onbekommerd gamen en vooral niet uren zitten pielen met aangepaste profielen en het nog niet echt goed krijgen.

Overigens zat ik gisteren even Hitman en BF1 te doen en m'n temps in de gaten te houden met GPU Z, die VR SOC ging gewoon naar 115°C wat me toch vrij hoog lijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Wekko306 op 03-07-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Lord_Dain schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:26:

Dacht eigenlijk dat het de schuld moest zijn van iets anders, ik heb nl. een week of 2 terug mijn Z170 chipset mobo vervangen door een Z370 chipset mobo + incl. CPU. Ik ben erg nauwkeurig geweest met het verwijderen van alle oude meuk uit Windows 10 (drivers, software, ASUS meuk). Omdat er geen duidelijke reden te vinden is en het toevallig gebeurt tijdens gamen, en het ook gepaard gaat met ff stotteren/herrie vanuit de speakers, zou het iets met Vega zijn? Ik heb de realtek drivers al geupdate iig, net zoals bijna elke driver. Gisteren een DDU en clean install van de Radeon drivers, maar helaas, uurtje later weer crash.

Ik zou natuurlijk nog kunnen proberen om de stock bios terug te flashen zodat ie 'origineel' 56 is.
Doe gewoon even een verse windows installatie. Ook al wil je het niet en ben je nog zo precies, er blijft altijd oude driver meuk achter en andere dingen die problemen kunnen veroorzaken.

Overstappen naar een nieuwe chipset en dan geen fresh install doen is per definitie vragen om problemen. :P

Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste