AMD RX Vega Ervaringen topic

Pagina: 1 ... 11 ... 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-10 22:12
Er is echt iets heel vreemd gaande met mn Vega kaart, had P6/P7 op 1652/950Mv kwam niet hoger dan 1560Mhz. Dacht mss als ik het voltage verhoog dat dit beter wordt, draai ik het nog een keer maar dan met 1150Mv komt hij niet hoger dan 1480. Uitslag 1e keer is 4076 2e keer is 3910, power draw exact hetzelfde (ong 247W). Geheugen loopt gewoon op 800Mhz en 950Mv omdat dat heel snel crasht.
Ik snap er niks van, iemand misschien tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:54
Gezien je powerdraw loop je volgens mij tegen je power limit aan. Ik zou flashen naar 64 air...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:14

flessuh

Set sail for fail!

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:39:
[...]

Welke voeding heb je precies en i.c.m. welke hardware? Alleen met de 6 en 6+2 pins draaien is overigens veiliger dan met verloopjes gaan werken. Niet alle kaarten checken op die extra 2 pins. Je hebt nog geluk dat de boel er gewoon uit klapt, want met de stroom die je door SATA of Molex connectors trekt met een Vega 64 kan de boel zomaar in de fik vliegen of gaan smelten en je nieuwe kaart slopen. Die connectors zijn niet gemaakt voor dergelijke hoeveelheden stroom.

Bij een Vega 64 kun je het beste 2 aparte kabels gebruiken i.p.v. 2 PEG connectors aan 1 kabel omdat anders alle stroom voor die 2 aansluitingen door die ene kabel moet. De piek belasting van een Vega 64 met standaard BIOS in turbo mode ligt namelijk dicht tegen het maximum wat 1 zo'n kabel aan kan.
het betreft een OCZ 600W voeding. Ik zie overigens net dat 1 van de splitter kabels wel een 8 pins stekker heeft, maar daar maar 6 adertjes van zijn aangesloten. Ik denk dat het toch gewoon verstandig is om te wachten op de rest van mijn nieuwe PC over 2 weekjes. Wil de boel niet slopen natuurlijk :P

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Razkin schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:31:
Gezien je powerdraw loop je volgens mij tegen je power limit aan. Ik zou flashen naar 64 air...
Zal daar onderzoek naar doen alleen heb een 450Watt voeding dus heb niet veel beenruimte meer (draai een 6400 die zal niet veel vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@flessuh Als dat een ModStreamX is dan is het verklaarbaar. Is een pruts ding dat relatief vroeg al problemen krijgt z'n vermogen te leveren. Her en der wel online wat over te vinden en zelf 2x mogen ervaren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Horatius schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:22:
Er is echt iets heel vreemd gaande met mn Vega kaart, had P6/P7 op 1652/950Mv kwam niet hoger dan 1560Mhz. Dacht mss als ik het voltage verhoog dat dit beter wordt, draai ik het nog een keer maar dan met 1150Mv komt hij niet hoger dan 1480. Uitslag 1e keer is 4076 2e keer is 3910, power draw exact hetzelfde (ong 247W). Geheugen loopt gewoon op 800Mhz en 950Mv omdat dat heel snel crasht.
Ik snap er niks van, iemand misschien tips?
Het zijn dynamic clocks.
Hoe hoog hij komt hangt af van TEMP, TDP en voltage.
elke 10c scheelt weer 5-10MHz afhankelijk of hij boven de 60c zit. Als je een TDP limit of temp limit hebt kan het makkelijk dat je clocks lager uit vallen. Kan je testen door de max fan speed op max te zetten en power slider naar +50% en kijken wat er dan gebeurd.

Ik haal op 900Mv en 1652MHz op de P6 en P7 ongeveer 1490-1500MHz.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Astennu schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:14:
[...]

Het zijn dynamic clocks.
Hoe hoog hij komt hangt af van TEMP, TDP en voltage.
elke 10c scheelt weer 5-10MHz afhankelijk of hij boven de 60c zit. Als je een TDP limit of temp limit hebt kan het makkelijk dat je clocks lager uit vallen. Kan je testen door de max fan speed op max te zetten en power slider naar +50% en kijken wat er dan gebeurd.

Ik haal op 900Mv en 1652MHz op de P6 en P7 ongeveer 1490-1500MHz.
Zat ik ook al te denken om dat te doen maar had ik nog niet uitgeprobeerd. Maar ik ben naar de 1na laatste driver gegaan en nu is mijn superposition 200 hoger..... ookal draai ik Fall creators update.

Hoeveel vermogen trekt jouw vega bij die settings? En hoe hoog staat je power slider?

Edit: en Gvd ze moeten wattman echt veel stabieler maken, bij resizing crasht deze altijd en als de settings te hoog of te laag zijn crasht deze ook behalve als je niet op de wattman tab staat......

[ Voor 10% gewijzigd door Horatius op 30-10-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Horatius schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:30:
[...]

Zat ik ook al te denken om dat te doen maar had ik nog niet uitgeprobeerd. Maar ik ben naar de 1na laatste driver gegaan en nu is mijn superposition 200 hoger..... ookal draai ik Fall creators update.

Hoeveel vermogen trekt jouw vega bij die settings? En hoe hoog staat je power slider?

Edit: en Gvd ze moeten wattman echt veel stabieler maken, bij resizing crasht deze altijd en als de settings te hoog of te laag zijn crasht deze ook behalve als je niet op de wattman tab staat......
Met 900mv of 950 zal hij nooit hoog clocken om die max te halen zal hij 1200mv moeten halen maar dat lukt eigenlijk niet echt. Rond 1150mv ligt toch wel een beetje de max met air cooling.
Klopt de 10.2 drivers zijn een stukje sneller dan de voorgaande.

De kaart zelf weet ik zo niet. Het hele systeem tussen de 300-330 watt afhaneklijk van de applicatie.
Ik heb de powerslider altijd max staan wil niet dat hij daar op gaat throttelen. Zo veel power gaat hij nooit gebruiken met 900mv maar toch.

Ik heb geen problemen met wattman crashes. Als de kaart crashed klopt het dat wattman daar na niet werkt tot je hem helemaal afsluite / killed en weer start. Wattman is namelijk 3D rendered en die crashed alle andere 3D rendered apps hebben hetzelfde bij zo'n crash niet zo raar. Ligt niet aan de applicatie maar aan het feit dat je kaart onderuit ging.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vraagje naar Caseking gestuurd om mijn RX Vega terug te sturen, het zoemende geluid is heel irritant. Dan maar geen freesync en een 1080TI.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:13
Astennu schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:38:

Ik heb geen problemen met wattman crashes. Als de kaart crashed klopt het dat wattman daar na niet werkt tot je hem helemaal afsluite / killed en weer start. Wattman is namelijk 3D rendered en die crashed alle andere 3D rendered apps hebben hetzelfde bij zo'n crash niet zo raar. Ligt niet aan de applicatie maar aan het feit dat je kaart onderuit ging.
Wat @Horatius noemt heb ik ook. Super irritant... Venster proberen te vergroten en het is gewoon 50/50 of ie dan crasht of niet....

Deze crash heeft geen invloed op de clocks, dit is echt puur wattman als applicatie die crasht en niet de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zeara schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:57:
[...]

Wat @Horatius noemt heb ik ook. Super irritant... Venster proberen te vergroten en het is gewoon 50/50 of ie dan crasht of niet....

Deze crash heeft geen invloed op de clocks, dit is echt puur wattman als applicatie die crasht en niet de kaart.
Mmmh heb ik geen last van gehad maar heb het niet intensief gebruikt met de 10.2 of 10.3 drivers.
Kreeg de 10.3 niet eens goed werkend op mijn 295X2 of Pro Duo kaart. Dus draai nu 10.1 geen issues mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Het is volgens mij ook pas vanaf 10.2....

Dadelijk even de nieuwe installeren, misschien is het dan weer weg.

Nope, probleem is er nog steeds. Misschien nog een keer een clean install doen... Anders moet ik maar meer scrollen

[ Voor 35% gewijzigd door Zeara op 30-10-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Crashen door resizen is een Windows 10 dingetje. Heb het ook met .2 en .3, onder Windows 7 werkt het vlekkeloos.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ga altijd gelijk full screen (vierkantje rechtsboven), dan geen problemen met wattman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
250W/4211 Met
P6/7 1672Mhz/900Mv
Mem 980Mhz/900Mv

140W/3811
P6/P7 1592/1602/900Mv
Mem 980/900Mv

Vega 56 Bios

De 2e run heeft hij meer punten dan de GTX 1070 en 20W lager, nou DAMN.

Edit: de computer heeft al 3 uur lang games gedraaid en dit is de een na laatste driver.

[ Voor 19% gewijzigd door Horatius op 30-10-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:04
G*dv*rdeg*dv*r het is weer zover. Geen crash gehad gisteren en na een reboot opeens weer een paar % performance 'verdwenen'. Ik heb alle screenshots en alle instellingen (Wattman, GPU-Z) nagelopen en er is niets maar dan ook niets wat er anders uitziet. Ik snap er echt geen drol van. Wat ik nu ga doen is een nieuwere versie van de AIR BIOS erop gooien. De versie die ik heb is blijkbaar iets ouder (de Powercolor) dan de algemene AMD en nog wat andere merken. En dan maar weer alles DDU + reinstall. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:54

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

* Damic gaat morgen zijn 2de VEGA afhalen in het postpunt, moet ik weer frans spreken tegen hardware :| hopelijk verstaan de RX VEGA 64 de VEGA FE en spelen ze braaf samen :pray:

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zojuist de nieuwste LC BIOS geflashed - geen DDU gedaan of Wattman reinstall. Direct na flash en reboot is de perf weer terug op nivo van nieuwe flash + driver reinstall. Dus het lijkt hem ook niet in Wattman/driver zelf te zitten.

Mijn vermoeden is dat er ergens diep in de registry per BIOS een mapping / instelling wordt neergezet en dat deze wordt bijgesteld op de een of andere manier. Wellicht dat de software een controle doet op het aantal CU's of iets dergelijks om te kijken of je niet een 'foute' BIOS hebt geflashed?

[ Voor 45% gewijzigd door Lord_Dain op 30-10-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Hmmz ik kan een Vega 56 (reference) kopen voor 382 inc verzending ... toehappen of niet om WQHD te spelen? Ik snap dat ik best de boel kan undervolten :) eventueel later een andere cooler op plaatsen ...

Heb echter een oude Corsair 520W voeding en al een 5280k op 4 ghz ... moet ik me zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
Benga schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:07:
Hmmz ik kan een Vega 56 (reference) kopen voor 382 inc verzending ... toehappen of niet om WQHD te spelen? Ik snap dat ik best de boel kan undervolten :) eventueel later een andere cooler op plaatsen ...

Heb echter een oude Corsair 520W voeding en al een 5280k op 4 ghz ... moet ik me zorgen maken?
als je voeding 2x8pin heeft, en degelijk is opgezet niet, als niet, misschien. lijkt me een prima prijs.

Los daarvan: vandaag voor de aardigheid eens gekeken hoe snel een vega56 nu (met nieuwe drivers) hasht; haal na wat minimaal tweaken 40MH/s bij ~160w voor ETH op ethermine.

[ Voor 13% gewijzigd door foppe-jan op 31-10-2017 18:09 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Was het bijna vergeten, maar toch nog op tijd om de franse doos af te halen :D morgne maar eens wat testen :Y

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Benga schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:07:

2e hands neem ik aan?
Nog steeds erg goedkoop die van 420 op tweakers was meteen al weer weg.

Al zijn ze nu ook weer voor 470 nieuw te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Astennu schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:15:
[...]

2e hands neem ik aan?
Nog steeds erg goedkoop die van 420 op tweakers was meteen al weer weg.

Al zijn ze nu ook weer voor 470 nieuw te krijgen.
Goh was op Newegg Inc levering naar België. Uiteraard is de voorraad nu weg. Wel nog de 64 aan 450€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Benga schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:39:
[...]

Goh was op Newegg Inc levering naar België. Uiteraard is de voorraad nu weg. Wel nog de 64 aan 450€.
Was dat Inc invoer kosten? Van in nl zijn die 21% van de waarde van de zending + iets van 10/16 euro administratie kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 01-11-2017 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Heren, voordat we offtopic gaan :) ... [AMD Radeon RX Series] Levertijden & Beschikbaarheid

[ Voor 42% gewijzigd door Lord_Dain op 01-11-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Sorry! Volledig terecht. Ik vond die lage prijs effe opvallend. Onder de €400 is de 56 dus eigenlijk een nobrainer. Ondanks aankomende 1070ti. Zijn er eigenlijk al aftermarket non water koelers beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Benga schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:17:
[...]

Sorry! Volledig terecht. Ik vond die lage prijs effe opvallend. Onder de €400 is de 56 dus eigenlijk een nobrainer. Ondanks aankomende 1070ti. Zijn er eigenlijk al aftermarket non water koelers beschikbaar?
YouTube: The ultimate AFTERMARKET RX Vega - MORPHEUS II cooler SWAP ;)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws, laten we beginnen met het goede: RX Vega en Vega FE werken samen *O* *O*
Slecht nieuws * Damic vermoed dat ie een andere voeding moet gaan halen volgens mij is 850W niet genoeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:30

jgj82

Ja, maar = nee

Damic schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:38:
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws, laten we beginnen met het goede: RX Vega en Vega FE werken samen *O* *O*
Slecht nieuws * Damic vermoed dat ie een andere voeding moet gaan halen volgens mij is 850W niet genoeg :+
Really? Je mag mijn good old Dark Power Pro 1.2kW lenen. Ik had wel verdachte power spikes met 1 Vega 64 en 4790k tot 700W...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Tja er is een verschil als je gewoon gamed of als de kaarten 24/7 staan te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:14

flessuh

Set sail for fail!

Is dat omdat de FE meer trekt? Ik dacht dat 850 voor crossfire net genoeg zou moeten zijn (in theorie)

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Nee kabels worden warm als je 1 dubbel per kaart gebruikt = not good :+ en ik heb graag altijd wat overschot :Y

Edit: eey dat is raar, de p5 state kan ik niet van waarden veranderen :? springt telkens terug naar 1410MHz/1V1, andere states zijn geen probleem :/
Ook raar is dat ie tussen P6 en p7 hangt qua frequentie nu :X Vcore verlagen helpt niet om toch naar p7 te laten springen :?

[ Voor 76% gewijzigd door Damic op 01-11-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
GVD, vandaag mijn custom water koeling loop uitgebreid om ook CPU in de loop te hangen. Alles ging goed incl. leak testen.
Wil de PC niet meer doorstarten. Van de 4 leds die aan moeten gaan tijdens boot doen alleen de eerste 2 het daarna blijft het heel stil..

led_cpu
led_dram
led_gpu
led_boot

Ik heb al uitgesloten dat het de Vega is, ook een andere GPU die ik nog had liggen doet niets.. en de interne GPU op de 6700K doet ook niets.. dus ik denk dat bij het plaatsen van het waterblok op de CPU de CPU of de socket/mobo het begeven hebben.

Ik kan dus niet in mijn POST komen, krijg geen beeld, terwijl standby led en breathing leds gewoon werken op het moederbord. Resetten van de BIOS wil ook niet, bij shortcutten van de reset op het mobo wil de PC niet eens meer starten.. Klopt mijn vermoeden dat het mobo f*cked up is? Of moet ik het toch bij de CPU en/of voeding zoeken.. mijn jarenlange ervaring en gut feeling zeggen; mobo socket kapot/haarscheurtjes zijn de oorzaak..

Bij loshalen en opnieuw plaatsen van de CPU blijft ie keihard hangen op Led_CPU, dus lijkt me inderdaad mobo of CPU :( Echt een lastige dit; er is geen water ofzo opgekomen en normaliter is het al snel duidelijk, maar nu draait alles vrolijk (fans, lichtjes) maar beeld of POST ho maar..

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 01-11-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
natuurlijk doodirritant, maar haarscheurtjes na 2-5 jaar (6700k?) lijkt me wel erg snel. Heb je zitten wrikken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 22:56
Benga schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:39:
[...]

Dan mag je er nog 1/3 tot 2/5 bij optellen voor de duty en verzendkosten. Was het ttip verdrag nou maar gesloten! Dan waren we van die onzin af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
no_way_today schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:43:
[...]

Dan mag je er nog 1/3 tot 2/5 bij optellen voor de duty en verzendkosten. Was het ttip verdrag nou maar gesloten! Dan waren we van die onzin af!
Heb je je wel goed ingelezen over wat TTIP inhoud? in mijn ogen heeft het meer nadelen dan voordelen. Bedrijven krijgen dan veel te veel macht overheden kunnen daar dan nog weinig tegen doen. Lijkt mij niet wenselijk aangezien de meeste bedrijven nu niet het beste met de samenleving voor hebben maar vooral voor winst gaan.

Hier een beknopte grappige versie: YouTube: TTIP - Zondag met Lubach (S02)
Gewoon kleine UV er op zetten en dan werkt het prima :) 950mv of zo doet wonderen.
Die single psu kable naar 2x 8P moet je idd mee oppassen met Vega. Met een 295X2 heb ik er een verbrand en die was underclocked. Langdurig 100% load was killing (Had ik kunnen weten)
Bij navraag gaf seasonic ook aan dat die 225watt kunnen hebben. Maar goed het systeem trok rond de 500 watt 100-120 voor de CPU dan + 75 moederbord betrekend toch +- 300watt over die kabel en dat vond hij niet leuk.

Maar mijn vega 65 @ 900MV verbruikt erg weinig hele systeem max 330 watt in diezelfde test. Meestal zit hij lager rond de 290-300 dat is geen enkel probleem gezien de kaart dus maar rond de 180-200 watt gebruikt en 75 kan via het slot. Met 950mv was dit geloof ik iets van 30-40 watt hoger clocks worden dan van zelf ook wat hoger door de Dynamic clocks van Vega.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 02-11-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Astennu heb je 1 CU meer :o wat is UV, ik ken dat als Ultra Violet maar volgens mij gaat dat hier niet op :+

Weet er trouwens iemand waarom ik de P5 state niet kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
[quote]Astennu schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:57:
[...]

Heb je je wel goed ingelezen over wat TTIP inhoud? in mijn ogen heeft het meer nadelen dan voordelen. Bedrijven krijgen dan veel te veel macht overheden kunnen daar dan nog weinig tegen doen. Lijkt mij niet wenselijk aangezien de meeste bedrijven nu niet het beste met de samenleving voor hebben maar vooral voor winst gaan.

[...]

met je eens hoor, ongenuanceerd grapje mag toch af en toe? Vind de heffingen altijd tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Damic schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:00:
@Astennu heb je 1 CU meer :o wat is UV, ik ken dat als Ultra Violet maar volgens mij gaat dat hier niet op :+

Weet er trouwens iemand waarom ik de P5 state niet kan aanpassen?
Under volt :)
De 56 en 64 haalde vergelijkbare waardes qua verbruik in games.
Geen idee waarom de P1 tm P5 niet beschikbaar zijn bij Vega misschien komt het later nog een keer.
Maar opzich heb je voldoende aan P6 en P7.

Mijn settings zijn daar: 1652 MHz 900mv voor P6 en P7 memory 1000 ook 900mv
Je moet memory mv ook verlagen. anders kan je P6/P7 niet onder 1050 mv bij de 64 en 950 bij de 56.
Waarschijnlijk is dit het Memory controller voltage en de V-GPU mag niet lager zijn dan die waarde.

Je kan hem dan wel op 900 zetten voor P6 en P7 maar als Memory op 1000 staat gaan P6 en P7 toch 1000mv doen.

1652 MHz is waarschijnlijk te hoog voor de meeste kaarten want deze is hand picked je kan in ieder geval met 1550 beginnen dat is wel een veilige waarde. 1600 zal wellicht ook wel werken. Effectieve clocks in games zouden dan rond de 1425-1500MHz moeten zitten door de dynamic clocks (1552-1652 in wattman)
En als je je V-GPU dan naar 950 MV zet zul je zien dat hij dan wat hoger gaat clocks +- 25 MHz uit het hoofd.
no_way_today schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:01:
[quote]Astennu schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:57:
[...]

[...]

met je eens hoor, ongenuanceerd grapje mag toch af en toe? Vind de heffingen altijd tegenvallen.
Had niet door dat je het als grapje bedoelde :)
Maar idd invoer is te hoog om het interessant te maken. Daarom bestel ik liever in de EU of Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
[...]

Had niet door dat je het als grapje bedoelde :)
Maar idd invoer is te hoog om het interessant te maken. Daarom bestel ik liever in de EU of Engeland.
[/quote]

Is idd zo, Engeland nog niet zo ontdekt. Pc-part picker? Waar check jij je prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
In Engeland heb ik niet echt een pricewatch ik kijk nu wel eens bij overclockers.co.uk en Scan. Die ken ik ook van de Vega launch. Al is duitsland nu wat goedkoper vanwege de wisselkoers en toeslag daar op. Zou wel handig zijn om een vergelijking site voor Engeland te weten.

Ik koop daar ook wel eens dingen voor de Auto of RC hobby die vind ik dan via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-10 07:09
Heb sinds kort een vega64 met een overgeklokte 1600X lopen.
Het gekke is dat hij de voeding overbalast. Dit is een seasonic focus 550w.

zelfs met het voltage teruggeschroefd lijkt het niet genoeg om stabiel te blijven.
toch meet ik tijdens gebruik 400 - 450 watt. Het lijkt of dat er verbruikspieken zijn ofzo.

Wellicht toch maar een zwaardere voeding dan maar.

Meer mensen die dit fenomeen kennen?

[ Voor 5% gewijzigd door smekkos op 02-11-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
smekkos schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:37:

zelfs met het voltage teruggeschroefd lijkt het niet genoeg om stabiel te blijven.
toch meet ik tijdens gebruik 400 - 450 watt. Het lijkt of dat er verbruikspieken zijn ofzo.

Waar heb je dan last van?
Weet je zeker dat je UV wel stabiel is? want 400-450 uit de muur is maar iets van 360-410 watt voor de PSU zelf en een goede A merk PSU zoals de focus kan makkelijk 100% van zijn vermogen leveren of zelfs wat meer dus 600 watt uit de muur moet hij gewoon stabiel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
Astennu schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:40:
[...]

Waar heb je dan last van?
Weet je zeker dat je UV wel stabiel is? want 400-450 uit de muur is maar iets van 360-410 watt voor de PSU zelf en een goede A merk PSU zoals de focus kan makkelijk 100% van zijn vermogen leveren of zelfs wat meer dus 600 watt uit de muur moet hij gewoon stabiel kunnen.
Tijdens renderen/gamen word de beveiliging van de voeding geactiveerd. Dan moet ik er de stekker uithalen, en een seconde of 10 wachten. Het is ook een stuk erger geworden sinds hij water gekoeld is. Standaard instellingen klapt de voeding er bijna direct uit onder belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat zijn je instellingen?
P6
P7
Power limit?

RX Vega ìs zeer dynamisch in haar clockspeeds, en wat uitgelezen wordt als verbruik klopt voor geen ene meter. Er zitten namelijk geen sensoren op het PCB die dit uberhaupt accuraat kunnen uitlezen dus. :P

Ik vermoed ook dat AMD met de afgelopen drivers wat tweaks heeft gemaakt die meer OC ruimte toestaan. Dat zou hier kunnen bijdragen. Ik denk dat ik mijn RX Vega 56 ook opnieuw ga tweaken, kijken of het wat uitmaakt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
smekkos schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:43:
[...]

Tijdens renderen/gamen word de beveiliging van de voeding geactiveerd. Dan moet ik er de stekker uithalen, en een seconde of 10 wachten. Het is ook een stuk erger geworden sinds hij water gekoeld is. Standaard instellingen klapt de voeding er bijna direct uit onder belasting.
Als je de power limit op +50% hebt staan kan hij wel veel vragen maar eigenlijk zou hij niet moeten crashen.

Ik heb laast ook een keer wat raars gehad met een Radeon Pro Duo. Full load valt de PC uit hij trok toen +- 500 watt voor het systeem. Maar met een R9 295X2 die 70 watt meer verbruikte viel hij niet uit. Dus soms kan je toch rare dingen hebben.

Ik heb het probleem nog niet op gelost nog geen tijd voor gehad in een andere pc werkte de kaart wel goed.

Met Vega heb ik nooit dat soort issues gehad. Je kan de Powersafe stand eens proberen kijken of hij dan wel stabiel is. Of met nog lagere power tune limits bv -50% (puur even als test).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
DaniëlWW2 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:59:
[...]

Wat zijn je instellingen?
P6
P7
Power limit?

RX Vega ìs zeer dynamisch in haar clockspeeds, en wat uitgelezen wordt als verbruik klopt voor geen ene meter. Er zitten namelijk geen sensoren op het PCB die dit uberhaupt accuraat kunnen uitlezen dus. :P

Ik vermoed ook dat AMD met de afgelopen drivers wat tweaks heeft gemaakt die meer OC ruimte toestaan. Dat zou hier kunnen bijdragen. Ik denk dat ik mijn RX Vega 56 ook opnieuw ga tweaken, kijken of het wat uitmaakt.
Verbruik word gemeten aan de muur. Ik gebruik tegenwoordig weer gewoon afterburner. Ik vind wattman nou niet je van het. Soms worden instellingen ook niet teruggezet waardoor hij direct uitvalt bij spelen.

Maar powerlimit lijkt er veel mee te maken te hebben.
En het gekke is dat ook de verbeterde koeling effect heeft.

fabrieksinstellingen 450 - 520 watt. Valt bijna direct uit.
-100mv & +50% power limit 420 - 450 watt. Valt sporadisch uit.
-100mv 420 - 450 watt. Valt niet uit.

Wellicht dat de cpu ook flink zijn aandeel krijgt. Deze loopt ook op 1.41 volt bij 4.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
Astennu schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:09:
[...]

Als je de power limit op +50% hebt staan kan hij wel veel vragen maar eigenlijk zou hij niet moeten crashen.

Ik heb laast ook een keer wat raars gehad met een Radeon Pro Duo. Full load valt de PC uit hij trok toen +- 500 watt voor het systeem. Maar met een R9 295X2 die 70 watt meer verbruikte viel hij niet uit. Dus soms kan je toch rare dingen hebben.

Ik heb het probleem nog niet op gelost nog geen tijd voor gehad in een andere pc werkte de kaart wel goed.

Met Vega heb ik nooit dat soort issues gehad. Je kan de Powersafe stand eens proberen kijken of hij dan wel stabiel is. Of met nog lagere power tune limits bv -50% (puur even als test).
Ja zal eens het powerlimit drastisch verlagen. Maar het was eigenlijk wel de bedoeling om er flink mee te experimenteren. Ga het eens proberen met een 1200 watt voeding die ik nog had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik zou ook even contact opnemen met Seasonic support die antwoorden heel snel. Zou niet moeten dat hij met 450 watt uit het stopcontact al in de powersafe schiet.

Heb je wel twee losse 8p kabels van de PSU naar de kaart lopen?
Want je hebt ook wel eens van die 8P CPU kant naar 2x 8P VGA kabels. En dat is voor Vega 64 niet aan te raden.

[ Voor 35% gewijzigd door Astennu op 02-11-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
Astennu schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:38:
Ik zou ook even contact opnemen met Seasonic support die antwoorden heel snel. Zou niet moeten dat hij met 450 watt uit het stopcontact al in de powersafe schiet.

Heb je wel twee losse 8p kabels van de PSU naar de kaart lopen?
Want je hebt ook wel eens van die 8P CPU kant naar 2x 8P VGA kabels. En dat is voor Vega 64 niet aan te raden.
Hij is aangesloten met 2 aparte pci-e kabels. Ik heb toch sterk het vermoeden dat er piekmomenten zijn gecombineerd met een hoge powerlimit en een goede koeling.
Ik kon zo veel vermogen wel trekken met een 290x. Met deze GPU klapte de voeding er nooit uit. Ik heb niet het idee dat het aan de voeding ligt. Maar kan me vergissen uiteraard.

Ik heb heb laatst op youtube ook zo'n reviewer gezien met hetzelfde probleem. Zal eens kijken of ik deze kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
smekkos schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:59:
[...]

Hij is aangesloten met 2 aparte pci-e kabels. Ik heb toch sterk het vermoeden dat er piekmomenten zijn gecombineerd met een hoge powerlimit en een goede koeling.
Ik kon zo veel vermogen wel trekken met een 290x. Met deze GPU klapte de voeding er nooit uit. Ik heb niet het idee dat het aan de voeding ligt. Maar kan me vergissen uiteraard.

Ik heb heb laatst op youtube ook zo'n reviewer gezien met hetzelfde probleem. Zal eens kijken of ik deze kan vinden.
Lijkt mij toch echt sterk die Focus 550 kan ook wel even 610 watt leveren als het een piek is dat zou +- 670 watt aan het stopcontact zijn. Wellicht is de PSU niet helemaal in orde gevalletje omruilen?

Nogmaals vraag het even een seasonic support die antwoorden erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@smekkos Wat is je GPU core spanning uitgelezen door GPU-Z wanneer je kaart crashed?

Vanaf ~1730MHz en 1,175V crasht mijn Vega 64 ook, maar dat lijkt me aan de voeding(550W) te liggen. Het enige aparte eraan is dat de kaart crasht met 290 tot 330W GPU-Z core only waardes, maar het consequent een core spanning van 1,175 op het moment van crashen.

Verlaag ik de power limit en/of de kloksnelheid dan crasht de kaart niet maar dan bereikt de core ook niet de 1,175V.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb een nieuw mobo besteld, vanavond hopelijk full water loop en dan kan ik de Vega testen met lagere temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
Astennu schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:02:
[...]

Lijkt mij toch echt sterk die Focus 550 kan ook wel even 610 watt leveren als het een piek is dat zou +- 670 watt aan het stopcontact zijn. Wellicht is de PSU niet helemaal in orde gevalletje omruilen?

Nogmaals vraag het even een seasonic support die antwoorden erg snel.
Net even contact gehad met seasonic. Die hebben toch wat meer nodig dan wat ik ze nu kan vertellen.
Ook lijkt mijn energiemeter niet helemaal accuraat te zijn. Een andere van mijn werk meet 550 watt ipv 420.
Met een 1200 watt voeding gaat het ook prima. Ik heb denk ik nog wel een vergelijkbaar model liggen op de zaak.
Razkin schreef op donderdag 2 november 2017 @ 17:48:
@smekkos Wat is je GPU core spanning uitgelezen door GPU-Z wanneer je kaart crashed?

Vanaf ~1730MHz en 1,175V crasht mijn Vega 64 ook, maar dat lijkt me aan de voeding(550W) te liggen. Het enige aparte eraan is dat de kaart crasht met 290 tot 330W GPU-Z core only waardes, maar het consequent een core spanning van 1,175 op het moment van crashen.

Verlaag ik de power limit en/of de kloksnelheid dan crasht de kaart niet maar dan bereikt de core ook niet de 1,175V.
Bij mij dus vanaf 1.15 - 1.2. Nog even getest en met een sterk verminderde powerdraw is er niks aan de hand. Prestaties kakken wel in. Ik wacht wel even af wat Seasonic te melden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
smekkos schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:13:
[...]

Net even contact gehad met seasonic. Die hebben toch wat meer nodig dan wat ik ze nu kan vertellen.
Ook lijkt mijn energiemeter niet helemaal accuraat te zijn. Een andere van mijn werk meet 550 watt ipv 420.
Met een 1200 watt voeding gaat het ook prima. Ik heb denk ik nog wel een vergelijkbaar model liggen op de zaak.

[...]

Bij mij dus vanaf 1.15 - 1.2. Nog even getest en met een sterk verminderde powerdraw is er niks aan de hand. Prestaties kakken wel in. Ik wacht wel even af wat Seasonic te melden heeft.
Dat is wel een heel groot verschil in wat er gemeten wordt. Dan kan dat best wel het probleem zijn dat je dus veel hoger zit dan je denkt.

Ik draai zelf maar 900mv met Vega. Vind 1150 zonde van het extra verbruik. Snelheid wist is misschien 5-10% en scheelt ruim 100 watt in power draw.
Razkin schreef op donderdag 2 november 2017 @ 17:48:

1.175 verbruik dan ook wel heel erg veel zeker met power limit op +50%.
Mijn max GPU power draw zit rond de 180 watt (piek) met 900mv en 1490-1500MHz effectief.

[ Voor 36% gewijzigd door Astennu op 03-11-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Overklokken > onderklokken :P

Dergelijk snelheden is alleen voor testen, de extra performance is het verbruik niet waard en momenteel heb ik het niet nodig.
Een 850W voeding is onderweg, net als een Vega 56 om nog wat meer te rommelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Voeding zal dan stuk zijn, dus RMA sturen. Tenminste als het de voeding is en niet een ander onderdeel.

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 03-11-2017 16:18 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Mijn Coolermaster G550M gewisseld met een Seasonic Focus+ 850 heeft niet heel veel extra weten te brengen tot nu toe.

P7@1764 en +50% powerlimit geeft in Superposition een klok van 1725~1735MHz
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9kq4ZC2.png

Ik had eigenlijk verwacht dat ik wel een heel eind richting een P7 van 1800MHz zou komen, maar hoger dan 1764 is vrijwel een instant crash. Mijn powerplay table in het register komt ook totaal niet overeen met alles wat ik weet te vinden en weet jammer genoeg niet hoe ik de power limit naar +150% oid kan krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
En, dan zit je op 300-350 watt voor de GPU?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Ja, rond de 330~360 Watt@1,185V core :*)

Vega 56 en Vega 64 werken overigens ook in crossfire...

Met Vega 64 LC
Tomb Raider 1440p max settings, motion blur off:
Windows 7 --- 64,1 --- 64,6
Windows 10 --- ____ --- 64,9 (build 1703)
_________ --- ____ --- 65,3 (fall update)

Met Vega 56 + 64 @1400/900

gem. 88,7 fps :P

[ Voor 78% gewijzigd door Razkin op 03-11-2017 21:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jesus wat een verbruik :P Je nadert met de score in ieder geval langzaam de 1080Ti stock speed :P

Ik heb mijn PC weer uit de dood opgewekt en met een 2e radiator blijft de temp max 38 graden. Scheelt dus circa 5 graden. Meer rads = dimishing returns op de temperatuur delta blijkt het. Had stiekem meer verwacht.. aan de andere kant, ik heb mijn fans op een heel stil profiel gezet (300-600rpm).

Ik moet me eens gaan verdiepen in die powerplay instellingen die je blijkbaar kan gebruiken om je kaart te tweaken. Ik zit nu weer met die 'bug' dat mijn kaart weer een fps of 3 gethrottled wordt en dat scheelt me ruim 300 punten in superposition 1080p extreme :(

[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 03-11-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Razkin schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:20:
Ja, rond de 330~360 Watt@1,185V core :*)

Vega 56 en Vega 64 werken overigens ook in crossfire...
Haha, lekker verbruik :')

En dat is niet eens zo heel erg gek. Je kon altijd de XX70 en XX50 CF draaien als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Superposition score 6140

De 64 @~1370MHz de 56@ ~1300

Compleet nutteloos, maar leuk om mee te testen.

Uh, ik dacht laat ik eens wat aggressiever met de kaarten zijn.
Vega64 @1525/925 +00% pl
Vega56 @1525/925 +50% pl

Halverwege superposition gaat de PSU in de protect en schakelt uit. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik nu al over de 850W aan het gaan was, toch maar eens een setup maken waar ik vermogen/stroom ga meten.

[ Voor 61% gewijzigd door Razkin op 03-11-2017 22:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dit is met de nieuwste driver en P7 op 1100mv.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gyzAlsy.png

Niet slecht al zeg ik het zelf. Ik heb het fan profiel iets hoger gezet en zie ook de temp weer iets lager. Grappig om te zien dat de temps van CPU/GPU en thermal sensor ongeveer in de pas lopen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-10 15:21
Zeara schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:56:
[...]

Haha, lekker verbruik :')

En dat is niet eens zo heel erg gek. Je kon altijd de XX70 en XX50 CF draaien als ik mij niet vergis.
Komt omdat de snelste drie, en soms vier, kaarten al heel erg lang op dezelfde chip zijn gebaseerd.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Lord_Dain Ik heb de Vega 56 in een ander systeem gezet en heb met die kaart soortgelijke klachten als jij.
Run gehad van ~4350 en sindsdien ~4100.

Het is opmerkelijk, met de 64 heb ik dit nog niet een keer mee gemaakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wauw snelheden van +1.7GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik haal met mijn Vega 56 best makkelijk snelheden boven de 1700Mhz...echter.. de fps is minder stabiel dan bij iets lagere voltage. Throttling op temperatuur durf ik uit te sluiten, dus denk dat de max van mijn chip gewoon tegen de 1700Mhz ligt. Ik kan de powerlimit nog iets opschroeven natuurlijk.

@Razkin je zou voor de grap een ddu en reinstall kunnen doen óf een bios flash. Beide zorgen er voor dat de performance tijdelijk weer terug is bij de 56.. hoe dat komt, Joost zal het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, sinds de laatste update bij Rainbow six siege. Crasht me game heel erg vaak. Mijn gpu is de RX480 MSI. Alles is up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Net een rx 580 8gb besteld voor 249€, nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lekker, kunnen die in CF? Want ik ben wel benieuwd hoe dat staat t.o. de RX Vega 64 qua perf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe kaart omdat gisteren mijn 7970 is overleden. De Vega lijkt me wel interessant omdat ik de 1080Ti gewoon te duur vindt en ik ook nog wel ergens een zwak voor AMD/ATi heb.

Maar ik moet wel zeggen dat ik de Vega aan de hete kant vind. Wellicht dat ik er naderhand nog een water cooling set op wil doen. Ik heb in het verleden met WC gespeeld, en het was geen onverdeeld succes. Op zich leuke temperatuur en geluid, maar het onderhoud was wel een zorgenpost die ik liever kwijt ben. Mijn grootste zorg is voornamelijk de afwijkende packaging van de chip. In welke mate moet ik rekening houden met de packaging als ik er straks alsnog een aftermarket WC setje opzet. Worden er shims o.i.d. meegeleverd?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

ocf81 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:51:
Maar ik moet wel zeggen dat ik de Vega aan de hete kant vind. Wellicht dat ik er naderhand nog een water cooling set op wil doen. Ik heb in het verleden met WC gespeeld, en het was geen onverdeeld succes. Op zich leuke temperatuur en geluid, maar het onderhoud was wel een zorgenpost die ik liever kwijt ben. Mijn grootste zorg is voornamelijk de afwijkende packaging van de chip. In welke mate moet ik rekening houden met de packaging als ik er straks alsnog een aftermarket WC setje opzet. Worden er shims o.i.d. meegeleverd?
Wat ik bij mijn Vega 64 zag was een molded die. Mijn EKWB fullcover kon ik zonder problemen zo plaatsen. Nu nog een werkend mobo.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe kaart omdat gisteren mijn 7970 is overleden. De Vega lijkt me wel interessant omdat ik de 1080Ti gewoon te duur vindt en ik ook nog wel ergens een zwak voor AMD/ATi heb.

De meeste brands hebben inmiddels al een WC blok voor de RX Vega. Mijn die is ook molded en tot op heden zien de temps er goed uit! De doos van EKWB die erbij zat bewaar ik voor als ik de kaart een keer wil verkopen incl. het waterblokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik moet wel zeggen dat ik de Vega aan de hete kant vind.
Vega64 is aan de hete kant omdat het erg hoog geklokt uit de fabriek komt, AMD kiest hier bewust voor om de kaart niet te veel onder te laten doen voor de 1080 bij tal van benchmarks. Het is best mogelijk dat dit op termijn niet meer nodig gaat zijn als de drivers voor Vega verbeteren maar nu koos AMD voor erg hoog klokken om de schade t.o.v. de 1080 beperkt te houden in de hoop dat de kaart gepositioneerd zou worden als een concurrent van de 1080. Daarnaast is er te weinig winst bij de Vega64 t.o.v. de Vega56 tenzij je koelt met water. Dat neemt niet weg dat het best een goede keuze kan zijn met het oog op de longevity en Vulkan en DX12 (daarnaast zou ik alleen al geen Nvidia-kaart kopen omwille van PhysX en Gimpworks, om een duidelijk signaal te geven, helaas blijken de meeste gamers dat niet te doen) al zou ik zelf voor de Vega56 kiezen, het restant in de zak houden en eerder een volgende upgrade doen maar ieder zijn keuze.
Veel succes met het zelf waterkoelen, daar kan ik jou niet bij helpen. Nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Lord_Dain schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:14:
[...]

De meeste brands hebben inmiddels al een WC blok voor de RX Vega. Mijn die is ook molded en tot op heden zien de temps er goed uit! De doos van EKWB die erbij zat bewaar ik voor als ik de kaart een keer wil verkopen incl. het waterblokje.
jgj82 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:08:
[...]

Wat ik bij mijn Vega 64 zag was een molded die. Mijn EKWB fullcover kon ik zonder problemen zo plaatsen. Nu nog een werkend mobo.. :'(
Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst mijn koeler liften voordat ik weet welk blok ik moet bestellen?

[ Voor 14% gewijzigd door ocf81 op 04-11-2017 17:23 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

ocf81 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:21:
[...]

[...]

Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst mijn koeler liften voordat ik weet welk blok ik moet bestellen?
Nee hoor, het risico is kleiner dat je de cores beschadigt bij molded dies dan als je 3 kleine dies hebt. Maar het was zowiezo een makkie vergeleken bij eerdere kaarten die ik gedaan heb. (HD4870x2 bijvoorbeeld.. 😂)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
jgj82 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:03:
[...]

Nee hoor, het risico is kleiner dat je de cores beschadigt bij molded dies dan als je 3 kleine dies hebt. Maar het was zowiezo een makkie vergeleken bij eerdere kaarten die ik gedaan heb. (HD4870x2 bijvoorbeeld.. 😂)
Nee, voor de cooler maakt het inderdaad niet uit of je wel of geen molded die hebt. Het is alleen fijner als je molded hebt omdat het oppervlak dan wat gelijkmatiger is. Iets wat je bij unmolded kan compenseren door net iets meer TIM aan te brengen op de lagere delen.

Overigens heb ik niet heel veel reacties gezien hier van mensen met een unmolded die.

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 04-11-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-10 17:54
Wat is het verschil tussen de verschillende fabrikanten van de VEGA kaarten? er zit namelijk een behoorlijk prijsverschil in msi of gigabyte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De prijs. Verder is het reference design en zit er amper tot geen verschil in. Pak gewoon de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Is de 64 inmiddels sneller dan de 1080? Wegens software updates/firnware? Speel vnl bf4 en 1. Zit te twijfelen tussen een 1080 en een 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
no_way_today schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:57:
Is de 64 inmiddels sneller dan de 1080? Wegens software updates/firnware? Speel vnl bf4 en 1. Zit te twijfelen tussen een 1080 en een 64.
Ligt aan de titel en aan de resolutie, valt niet echt een peil op te trekken.
Vaak zie je dat hij op 4k wel aardig snel is in dx12 titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
aminam schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:08:
[...]

Ligt aan de titel en aan de resolutie, valt niet echt een peil op te trekken.
Vaak zie je dat hij op 4k wel aardig snel is in dx12 titels.
Het ligt er ook nog aan welke DX12 titels. Maar de Vega 64 met luchtkoeler gaat gelijk op met de GTX 1080 Ti reference.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Gekke Jantje schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:28:
[...]

Het ligt er ook nog aan welke DX12 titels. Maar de Vega 64 met luchtkoeler gaat gelijk op met de GTX 1080 Ti reference.
Met name BF1 en 4. BF1 Heeft een dx12 functionaliteit (aan/uit te zetten). Alleen zie in veel benchmarks (veelal bij de launch, dus niet recent) dat deze net onder een 1080(non-ti) zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gekke Jantje schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:28:
[...]

De Ti zit in een andere klasse en is meestal wel een stuk sneller. Er zijn een aantal games waar Vega 64 het tegen de 1080 Ti kan opnemen. Dus de architectuur heeft zeker potentie mits hij goed benut wordt.
no_way_today schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:30:
[...]

Met name BF1 en 4. BF1 Heeft een dx12 functionaliteit (aan/uit te zetten). Alleen zie in veel benchmarks (veelal bij de launch, dus niet recent) dat deze net onder een 1080(non-ti) zit.
Drivers zijn wel een stukje beter geworden ik heb in games/apps die niet genoemd werden ook 5-10% winst gezien. Het ligt ook aan de resolutie die je gaat gebruiken:

https://www.anandtech.com...x-vega-64-and-56-review/8

Dit is met launch drivers maar daar is Vega 64 sneller dan de 1080 als de resolutie boven de 1080P komt.
En eerlijk gezegd zo'n kaart is overkill voor 1080p tenzij je een 200hz scherm hebt. Een RX580 volstaat prima voor 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Stom dat ik er Ti achter zet dat model is niet te vergelijken met Vega 64 als het gaat om de performance en prijs klasse.

Dat een verschillende architectuur uitschieters heeft in games hou je altijd, Vega 64 zal vermoedelijk altijd rond het GTX 1080 niveau presteren.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Dank voor de reactie. Voorlopig zit ik nog op 1080p 120hz, dan zou een 580RX volstaan denk ik. Ik had een 1070, maar die had niet veel hogere frames dan een 1060 (daarvoor gehad). Dit komt waarschijnlijk door mijn cpu + mobo 3770+h67.

Om nou een hele nieuwe pc te gaan bouwen voor af en toe een spel, dat heb ik er niet voor over. Wellicht dat een 580RX voldoende is (nu geen gpu, de boel verkocht) en dan op termijn naar een nieuwe pc en dan een high-end kaart nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
no_way_today schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:48:
Dank voor de reactie. Voorlopig zit ik nog op 1080p 120hz, dan zou een 580RX volstaan denk ik. Ik had een 1070, maar die had niet veel hogere frames dan een 1060 (daarvoor gehad). Dit komt waarschijnlijk door mijn cpu + mobo 3770+h67.

Om nou een hele nieuwe pc te gaan bouwen voor af en toe een spel, dat heb ik er niet voor over. Wellicht dat een 580RX voldoende is (nu geen gpu, de boel verkocht) en dan op termijn naar een nieuwe pc en dan een high-end kaart nemen.
Als je nog een 1070/1060 hebt is het niet echt de moeite om over te stappen op een 580, tenzij je een freesync scherm hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
aminam schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:09:
[...]

Als je nog een 1070/1060 hebt is het niet echt de moeite om over te stappen op een 580, tenzij je een freesync scherm hebt gekocht.
Heb ik inmiddels verkocht, heb nu niks. De 1070 vond ik tegenvallen (in mijn config) tov 1060. Had achteraf de 1060 net zo goed kunnen houden, aangezien ik nu niks heb, dacht ik: vega of een 580

[ Voor 20% gewijzigd door no_way_today op 08-11-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Laatst online: 14-08 15:29
Ik zou dan lekker een RX Vega (56 of 64?) uit bv. Duitsland laten komen... misschien nog iets langer wachten als je geen haast heb ;)

Ik heb nu zelf een RX 480 in mijn game/werk systeem zitten en toch zit ik aan een RX Vega te denken zeker nu de prijzen de goede kant op gaan. Heb zeker geen haast want de RX 480 trekt het makkelijk maar als ik iets nieuws zou moeten kopen zou ik geen RX 580 kopen (die heb ik wel in mijn VR pc zitten). :+

[ Voor 58% gewijzigd door NINjak op 08-11-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:34:
En eerlijk gezegd zo'n kaart is overkill voor 1080p tenzij je een 200hz scherm hebt. Een RX580 volstaat prima voor 1080P.
74fps (99p) is geen overkill als je een 1080p120 scherm hebt. En dat is met een game die al uit is, hoe zit dat over 2 of 3 jaar?

Afbeeldingslocatie: https://images.anandtech.com/graphs/graph11717/90058.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Olaf van der Spek schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:50:
[...]

74fps (99p) is geen overkill als je een 1080p120 scherm hebt. En dat is met een game die al uit is, hoe zit dat over 2 of 3 jaar?

[afbeelding]
Dan koop je een nieuwe. :+
Ik heb zelf een 144Hz scherm, gerechtvaardigd door de aanschaf van mijn RX Vega 56. Ik kan hoge framerates gewoon erg waarderen. Zit je nu op een 1080p/75Hz scherm, dan is een RX Vega 56 overkill. Wil je perse ultra settings en hoge framerates, dan moet je een Vega hebben. Dat is alleen niet de meerderheid. Die zijn gewoon goed af met een RX580, die je nu weer kan krijgen, tenminste van XFX. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Om dat verbruik van Vega eens in de gaten te houden heb ik een vermogens meter gekocht en wat ik daarop heb gezien is niet heel leuk...

Momenteel staat er een Vega 56 te minen met 45MH/s @160W(gemeten waarde).
Een run Superposition met m'n LC kaart op het maximale wat de kaart wil........................851W, systeem doet idle 136W.

uh ok Vega.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Daar kies je toch zelf voor.. op het hoogste punt zijn de dimishing returns t grootst en krijg je voor tot 0 naderende extra performance tot oneindig naderende extra power draw ;)

Overigens 700W dat lijkt me niet mogelijk, zal wel ook met fans en pomp te maken hebben?

Ik heb trouwens het 'probleem' met de Vega 56 perf terugval opgelost. Restart64 van CRU for the win.
DaniëlWW2 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:33:
[...]

Ik heb zelf een 144Hz scherm, gerechtvaardigd door de aanschaf van mijn RX Vega 56.
Ik heb mijn 144hz 1440p een tijd geleden retour gestuurd. Het kon niet echt overtuigen en de kwaliteit van de panelen is over het hele front meh voor 1440p.. zowel TN als IPS. Toch vind ik 1080p het net niet zijn qua toekomstbestendigheid... voor mij dan. Wellicht dat ik een 1440p FS scherm tot 75 Hz nog kan overwegen. Ik merk dat veel games die ik nu speel toch rond die framerate liggen op 1440p.

[ Voor 80% gewijzigd door Lord_Dain op 08-11-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Die 700W kan idd niet. Dan had m'n Coolermaster 550W destijds al het loodje moeten hebben gelegd. Heb even twee meters gewisseld en kom nu tot 500W voor het hele systeem, tijdens een normale turbo setting bench run. Idle is 62W, dus zou de kaart op zo'n 400W zitten wat wel redelijk is. Ik krijg momenteel m'n instellingen niet meer zo dat ik een run kan maken met 1760MHz(gpu-z) op de core.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Olaf van der Spek schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:50:
[...]

[afbeelding]
Zie ook hoe de 580 het daar doet namelijk vergelijkbaar op die resolutie.
Dus Vega kan daar wel meer.

Wat Ik al zij 580 voor 60hz is het voldoende. Als je veel hoger wil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-10 17:54
NINjak schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:20:
Ik zou dan lekker een RX Vega (56 of 64?) uit bv. Duitsland laten komen... misschien nog iets langer wachten als je geen haast heb ;)

Ik heb nu zelf een RX 480 in mijn game/werk systeem zitten en toch zit ik aan een RX Vega te denken zeker nu de prijzen de goede kant op gaan. Heb zeker geen haast want de RX 480 trekt het makkelijk maar als ik iets nieuws zou moeten kopen zou ik geen RX 580 kopen (die heb ik wel in mijn VR pc zitten). :+
Zojuist vanmiddag 2 vega 56 kaarten gekocht in duitsland. 430 per stuk, was toevallig voor werk daar _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

quote]jgj82 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:08:
[...]

[/quote]

Zo! vervangend moederbord is binnen en gemonteerd. BIOS Chip overgepoot en verder waar ik was gebleven.
Ik heb net de LC-BIOS in m'n kaart geflashed. Toch wel spectaculair al zeg ik het zelf...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V9mmJXvtIBxWzOG3JZ6Z2HBa/full.jpg

Het verbruik trouwens ook.... 388W alleen voor de GPU? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Net GPU-Z geupdate, geeft nu ook een SOC clock weer...

Iemand enig idee wat die precies doet? Ik dacht dat ik het een keer voorbij zag komen... Een snelle google search heeft niet veel opgeleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Zeara schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:48:
Net GPU-Z geupdate, geeft nu ook een SOC clock weer...

Iemand enig idee wat die precies doet? Ik dacht dat ik het een keer voorbij zag komen... Een snelle google search heeft niet veel opgeleverd....
Ik was ook al aan het zoeken, tot nu toe tast ik in het duister..

Hebben meer mensen last van het fenomeen dat als Wattman crashed en opnieuw gestart wordt door windows de core-clocks all over the place zijn? Ze blijven dan ook bij furmark tussen 350 MHz en de Max pendelen. Het lijkt dat hij niet in p6/p7 wil blijven hangen. Een reboot fixed dit. Erg irritant.
Pagina: 1 ... 11 ... 31 Laatste