HiveMind! schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:07:
Beste mede tweakers
Ik zit met het Volgende probleem waar ik nu eigenlijk ten einde raad mee ben, heb nu een Gigabyte RX Vega 64 liquid edition voor 3 weken in bezit maar ik heb hier echt problemen mee.
De kaart geeft soms gewoon uit het niets een Zwart scherm en de pc crashed, zelfs de reset werkt niet meer en moet ik de power button 5 sec in houden, pas dan kan ik de pc herstarten door hem uit en weer aan te zetten.
Ik kan dit probleem niet simuleren of uitlokken het is gewoon compleet random, soms tijdens browsen of tijdens film kijken andere keer gewoon onder het gamen er zit gewoon geen patroon in
Wat heb ik allemaal geprobeerd.
Vccio Voltage verhoogd
VCCSA voltage verhoogd
PCIe bus naar 2.0 of 1.0 gezet maar hier heeft de kaart lak aan en blijft vrolijk op 3.0 staan.
De Furyx kaart hiervoor deed het wel op 2.0 of 1.0 dus deze kaart forceert dus 3.0 op een of andere manier
Meerdere drivers geprobeerd,
crimson-relive-17.9.1
crimson-relive-17.9.2
crimson-relive-17.9.3
Hardware Acceleratie uitgezet in Firefox.
Heb verder nog veel rond gekeken op forums en ben hier en daar wel wat tegen gekomen over zwart scherm met de RX 400 series en een paar vega's maar geen oplossingen.
op een Duitse Tomshardware heb ik iemand gevonden die eigenlijk 1 op 1 het zelfde heeft.
https://translate.google....n-lag-win.html&edit-text=
Maar helaas hier ook geen oplossing voor het probleem
Ik heb zelf sterk het idee dat de kaart soort van defect is omdat er bijzonder weinig meldingen zijn met dit probleem. en ik sta nu eigenlijk op het punt om de kaart terug te sturen, ik wacht nog even jullie reactie af.
Wat ik ook raar vindt is als ik Aida64 op de Gpu Tabblad open laat staan kan ik met zekerheid zeggen dat me pc binnen 20 minutes Freezed maar dan kan ik wel reset gebruiken, Zelfde heb ik met Hwinfo64 Sensor tabblad. Gpu-z kan ik wel gebruiken zonder problemen
(Hiervoor heb ik 2 jaar een R9 FuryX kaart gehad die gewoon naar behoren heeft gefunctioneerd.)
System spec,
Intel i9 6900K
Asus Rampage V edition 10
32Gb G-skill TridentZ pc3200 14-14-14-34
Samsung 960 pro
Samsung 950 pro
Corsair AX1200i