Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb het zelf nog niet kunnen lezen maar lijkt me interessant artikel voor geinteresseerden hier:

Techspot: 3D Game Rendering 101 - The Making of Graphics Explained

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16
https://www.amd.com/en/pr...ship-ultra-low-power-high

Samsung gaat RDNA als licentie afnemen. Blijkbaar gelooft Samsung erin dat het een zuinige architectuur wordt? :P

Opensource mensen blij bij Phoronix, reacties als in eindelijk een architectuur die goede opensource drivers heeft op een mobiele telefoon.

[ Voor 22% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 03-06-2019 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:07:
https://www.amd.com/en/pr...ship-ultra-low-power-high

Samsung gaat RDNA als licentie afnemen. Blijkbaar gelooft Samsung erin dat het een zuinige architectuur wordt? :P
Dat zeker, maar waarschijnlijk speelt hier ook mee dat AMD al eerder een mobiele GPU architectuur heeft ontwikkeld. Dat is ADRENO. Dat is een anagram van RADEON. Dit is voor een prikkie verkocht aan Qualcomm door een van AMD haar vele waardeloze CEO's. Qualcomm heeft er goed aan verdiend.

Nu met een competente CEO is er sprake van licentie van IP, niet verkoop. Dat gaat een gestage inkomstenbron worden en het is een van de grote PC bedrijven na jaren dan ook gelukt om de mobiele markt in te komen. Zowel Intel als Nvidia hebben hier meermaals gefaald.

Ongetwijfeld zal Samsung dit doen voor hun eigen lijn van ARM SoC's. Daar is Samsung in concurrentie met Qualcomm. Nu nemen ze nog af van ARM voor hun eigen SoC's. Waarschijnlijk zal Samsung zich hebben beseft dat ze op grafisch gebied beter een partner kunnen hebben om de altijd gewenste eigen ontwikkeling enorm te versnellen. Dan kan je kiezen tussen een aantal partners, maar AMD is de enige realistische keuze. Geef AMD een dergelijk contract en dan voeren ze het graag uit, ongetwijfeld zonder extreme bedragen. Het zal ook een licentie op AMD IP geven waardoor ze niet om al die patenten heen hoeven te werken.

De keuze zal ook mede door Lisa Su zelf komen. Haar team was bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de Cell CPU in de PS3. Dat was ook de tijd dat alle consoles op IBM CPU's draaide. Nu is het bijna allemaal AMD. Dat is denk ik geen toeval. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-06-2019 18:13 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:51:
nemen ze ADRENO GPU's af van Qualcomm voor hun eigen SoC's
Hoe kom je daar bij joh? Exynos gebruikt al jaar en dag Mali GPU's, van ARM.

Samsung neemt wel hele SoCs af van Qualcomm voor sommige markten. Meestal is het zo dat wij Exynos krijgen en de VS Snapdragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werelds schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:52:
[...]

Hoe kom je daar bij joh? Exynos gebruikt al jaar en dag Mali GPU's, van ARM.

Samsung neemt wel hele SoCs af van Qualcomm voor sommige markten. Meestal is het zo dat wij Exynos krijgen en de VS Snapdragon.
Geen flauw idee. :>
Nee echt. Ik dacht dus eerst dat het ARM was, heb dat ook neergezet. Toen ging ik twijfelen, het opzoeken, dacht ik het goed te hebben gevonden en toen ging er ergens in mijn brein een draadje los, crash en verkeerde output...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:51:
[...]
Dan kan je kiezen tussen een aantal partners, maar AMD is de enige realistische keuze.
Waarom is AMD de enige realistische keuze? Juist huidige AMD heeft weinig ervaring met mobiele GPUs, zou bijvoorbeeld een Imagination Technologies niet iig op eerste gezicht een veel realistischere keuze zijn?

Overigens ook:
Dat gaat een gestage inkomstenbron worden en het is een van de grote PC bedrijven na jaren dan ook gelukt om de mobiele markt in te komen.
Dat is mijn inziens beetje voorbarig, laten we over een paar jaar kijken of dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:15:
[...]

Waarom is AMD de enige realistische keuze? Juist huidige AMD heeft weinig ervaring met mobiele GPUs, zou bijvoorbeeld een Imagination Technologies niet iig op eerste gezicht een veel realistischere keuze zijn?
Zaten die niet de hoek waar de klappen vallen omdat Apple ze heeft gedumpt? Dat samen met de eindeloze cyclus van overnamen, vertrek talent die vaak eindigt met faillissement?
Verder waarom AMD? Nou omdat ze openlijk te koop lopen met dit soort IP deals aanbieden aan iedereen die wil. Verder zal deze deal ook niet afgelopen week bij Computex gemaakt zijn. Nee, dit is waarschijnlijk enkele jaren van planning en ontwikkeling geweest. Dan kom je weer in het AMD heeft elke dollar inkomsten nodig dus zijn ze waarschijnlijk goedkoper en meer bereid om aan de wensen van Samsung te voldoen. Ook omtrent productie van de chips waar Samsung maar wil.
Overigens ook:

[...]

Dat is mijn inziens beetje voorbarig, laten we over een paar jaar kijken of dat zo is.
Het gaat dan ook om AMD IP, niet om AMD producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar juist als je een groep zoekt die wanhopig op zoek is naar nieuwe klanten dan is Imagination nog net een stapje wanhopiger dan AMD is geweest ;).

Anyway, zou mooi zijn als dit een extra inkomstenbron wordt voor AMD, maar in hoeverre dat nu het geval is weten we simpelweg niet. Is het een enkele instance van hun IP voor een test? Of licentie op totale IP voor producten? Of is het een licentie die per verkocht product met hun IP gaat, en dus (nagenoeg) niks oplevert totdat Samsung ze daadwerkelijk gaat produceren en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:35:
Maar juist als je een groep zoekt die wanhopig op zoek is naar nieuwe klanten dan is Imagination nog net een stapje wanhopiger dan AMD is geweest ;).
Ware het niet dat kennelijk het meeste goede personeel is geroofd door Apple. AMD heeft zeker nog wel goed personeel behouden. Een Koduri is bijvoorbeeld best aardig ondanks dat hij kennelijk een "verrader" is. ;)
Anyway, zou mooi zijn als dit een extra inkomstenbron wordt voor AMD, maar in hoeverre dat nu het geval is weten we simpelweg niet. Is het een enkele instance van hun IP voor een test? Of licentie op totale IP voor producten? Of is het een licentie die per verkocht product met hun IP gaat, en dus (nagenoeg) niks oplevert totdat Samsung ze daadwerkelijk gaat produceren en gebruiken.
Ik heb werkelijk geen flauw benul hoe Samsung gaat betalen. Verder zou het meerdere jaren zijn en een partnerschap met IP licentie. Ik vermoed dat ze bedoelen dat de RTG de basis heeft gelegd met RDNA en Samsung het ontwikkelwerk voor hun SoC's zelf gaat doen. Nieuwe iteraties van RDNA kunnen dan ook onderdeel zijn van de deal. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:41

Nieuwe Mac Pro announcement.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/lww1kuy9p6231.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=65691e79c58072c3686642e452173839159e8285
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lVYzYNa.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZO1zm8Z.png

Afbeeldingslocatie: https://www.amd.com/system/files/2019-05/249567-amd-radeon-pro-vega-ii-front-7nm-1260x709.png
Afbeeldingslocatie: https://www.amd.com/system/files/2019-05/249567-amd-radeon-pro-vega-ii-front-32gb-1260x709.png
Afbeeldingslocatie: https://www.amd.com/system/files/2019-05/249567-amd-radeon-pro-vega-ii-infinity-1260x709.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2JhLVaq.png

https://www.amd.com/en/gr...ations-radeon-pro-vega-II
https://www.apple.com/new...breaking-pro-display-xdr/

[ Voor 89% gewijzigd door Paprika op 03-06-2019 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 21:14

Apoca

Array Technology Industry

Wow en dat met "passieve" koelblokken die het dus van de airflow in de kast moeten hebben.

Most GPUs aren’t conceived as part of an overall system, so they require their own cooling. The MPX Module is designed as an integrated component of Mac Pro. Its form factor enables a larger heat sink, which works in concert with the machine’s internal airflow to quietly dissipate heat. Without a noisy bolted-on fan, heat and decibel levels are kept remarkably low.

Ik moet zeggen dit ziet der wel mega kicks uit, uiteraard onbetaalbaar in duo opstellening met max options maar wat een mooi stukje engineering van AMD en Apple :9

[ Voor 43% gewijzigd door Apoca op 03-06-2019 23:44 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
DaniëlWW2 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:23:

Verder gaan we het nu Radeon DNA noemen of toch Raja DNA? Not sure. :z
De toon als je 'R' DNA zegt, klinkt bijna als 'OUR' DNA.
Ben benieuwd waar de naam 'officieel' voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus de geruchten die nu pas anderhalf jaar rondgaan dat de volgende Mac Pro zou beschikken over Vega 20, kloppen dus. Twee Vega's zelfs. Maar dit is wel serieus high end. Ik durf niet eens te vragen hoeveel organen je moet verkopen voor dit systeem. :P
bluebear schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 00:17:
[...]

Staat volgens mij gewoon voor Radeon DNA. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
bluebear schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 00:17:
[...]

Het was ook net alsof Lisa het inderdaad als 'Our' uitsprak soms, met een half verborgen lachje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Laatst online: 20-09 03:46

ZenTex

Doet maar wat.

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 00:21:
[...]
Staat volgens mij gewoon voor Radeon DNA. :)
RDNA
RDN
RADN
RADEON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:09

vectormatic

Warlock of the doorlock

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 00:21:

Dus de geruchten die nu pas anderhalf jaar rondgaan dat de volgende Mac Pro zou beschikken over Vega 20, kloppen dus. Twee Vega's zelfs. Maar dit is wel serieus high end. Ik durf niet eens te vragen hoeveel organen je moet verkopen voor dit systeem. :P
De "instapper" met een 8 core xeon, 32gb ram en een RX580 met fancy drivers kost je 6K, mag je zelf gokken wat je betaalt voor een 28-core met alle dimm slots gevuld en vier Vega 20s :P

(en ja, ik weet dat het appels met peren is, maar 6K voor een 8-core, en dan te bedenken dat ik voor €140 een 1700 in mn PC-tje kan duwen... waarbij niet binnenkort de hyperthreading uit moet)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:30
Over een week weten we wat er komt. Het contrast van de geruchten is echter groot. Ik heb zojuist mijn financieel overzicht doorgenomen en gekeken wat ik genoteerd had aan plannen met (een deel van) mijn vakantiegeld.

Adored TV sprak van RX 3060 (cut-down Navi 12, RX 580 perf.?) voor $140,- en een RX 3070 (full Navi 12, Vega 56 perf.?) voor $200,-. Dat past nog binnen mijn budget en een voorspelde TDP van resp. 75W en 130W betekenen, dat de kaarten niet veel stroom zouden verbruiken (al is TDP als maat voor benodigde warmteafvoer niet identiek aan stroomverbruik, het geeft een indicatie) wat goed is voor 't klimaat.

Vergelijk die aantrekkelijke prijzen eens met de huidige geruchten (bron WCcftech):
RX 5700 XT voor $499,-
RX 5700 Pro voor $399,-
en een TDP van resp. 180W en 150W.

Met zulke kaarten blijft er niet veel van m'n vakantiegeld over voor andere dingen :| . Bij zulke grote verschillen in de voorspellingen, vraag ik me af wat het echt gaat worden. En of ik nog lang moet wachten voor nieuws over een betaalbare en hopelijk zuinige RX5600, als er volgende week op E3 alleen een RX5700 getoond wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:27
vectormatic schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:33:
[...]

De "instapper" met een 8 core xeon, 32gb ram en een RX580 met fancy drivers kost je 6K, mag je zelf gokken wat je betaalt voor een 28-core met alle dimm slots gevuld en vier Vega 20s :P

(en ja, ik weet dat het appels met peren is, maar 6K voor een 8-core, en dan te bedenken dat ik voor €140 een 1700 in mn PC-tje kan duwen... waarbij niet binnenkort de hyperthreading uit moet)
Dat gaat je uiteraard veel kosten :), ga maar uit van dik boven de 50k als het niet tegen de 100k aan gaat schuren.

Ik vind het echter altijd wel een beetje vreemd dat mensen zo kijken naar de basis hardware in de instapper. Een groot deel van de kosten daar zijn niet de cpu en de gpu, maar juist de basis componenten als behuizing, het moederbord en de voeding. Allemaal componenten die bij workstations in de regel vrij duur zijn en daar zal dit geen uitzondering op zijn.

Deze behuizing zal een aardige prijs hebben, iets vergelijkbaars zal verwacht ik minimaal $1000 kosten
Het moederbord zal zeer duur zijn, zeker gezien de mogelijkheden en bijvoorbeeld de custom power delivery voor de GPU's. 475W door speciale PCIE slots. Zeer grote uitbreidings mogelijkheden. Moederborden met minder opties van Asus en Gigabyte kosten +-$1500
De 1400W voeding zal ook een aardig prijsje hebben.

Ik denk dat als je kwalitatief vergelijkbare onderdelen wil kopen je minimaal zo $3000 kwijt zal zijn. Ter daar bij op $1000 voor de cpu, $500 voor 32GB geheugen, $500 voor zo'n videokaart en nog wat voor de storage en je komt zo in de buurt van de Apple prijs. Het is zeker duur, maar qua kwaliteit ook niet te vergelijken met een zelfbouw PCtje van een paar honderd euro. Het is ook niet zo dat Apple veel duurder is dan de concurrentie. HP Z8 workstations zitten in dezelfde prijsklasse.

De CPU's zijn trouwens gebaseerd op Cascade Lake, Intel heeft gister de nieuwe Xeon-W 3200 serie vrijgegeven. De opmerking m.b.t. HT kan ik kan ook niet helemaal plaatsen, dit zijn Sku's volledig in hardware beveiligd tegen MDS. Intel lijkt wel een typo gemaakt te hebben, er staat 64 ipv 48 PCIE lanes, dat klopt volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Dennism Ik ben me er heel erg van bewust dat het niet eerlijk is om mijn AM4 PC-tje te vergelijken met de mac-pro, kwa platform biedt die mac pro veel meer potentieel, maar je moet toch wel heel specifieke use-cases hebben wil je dat nodig hebben, als je puur CPU grunt nodig hebt is een threadripper veel meer bang/buck

Een behuizing van €1000 though... waarom? wat verbetert dat aan de performance van het ding? Ik snap dat je zo een workstation niet in een matx kastje van drie tientjes duwt, maar maken cooler master etc.. geen workstation behuizingen voor een honderdje of twee die ook prima het werk doen?

Dat cascade lake hardwarematig beschermd is tegen MDS wist ik niet, dank voor de correctie!

@FairPCsPlease Gewoon rustig afwachten, ik zou ook graag een mooie low-power navi willen, maar ik gok toch dat zo'n kaart gebaseerd wordt op een andere chip, en wat later komt dan de mainstream modellen. Ik dacht er laatst eens over na, en gecombineerd met linux releases (althans, van mijn distro), kan het best nog een jaartje duren voor ik mn RX560 zou kunnen vervangen, anderzijds kan ik momenteel mn lol nog prima op met die kaart, genoeg games om te spelen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 17:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had hem gezien ja geweldig mooi kaartje!
Eindelijk hebben we een soort van goed werkde "sideport" die AMD bij de HD4870 X2 al wilde gebruiken. Echter was het verbruik volgens mij te hoog en de winst te gering en hebben ze hem nooit ingeschakeld. Wel jammer dat hij niet in een normale PC te gebruiken is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
[YouTube: I FEAR for Nvidia as AMD Take ANOTHER Major WIN!]
Wat ik al een tijdje roep, desktop GPU's zijn voor AMD een beetje een bijzaak. In alle andere hardware zitten ze haast al en Nvidia niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:15:
Wat ik al een tijdje roep, desktop GPU's zijn voor AMD een beetje een bijzaak. In alle andere hardware zitten ze haast al en Nvidia niet.
Klopt AMD is zeker goed bezig in andere markten. En de smartphone markt is wel een grote! dus dat een mooi begin. Nu maakt Samsung nog erg veel gebruik van Qualcomm chips. Hopelijk gaan er in de toekomst dan meer Exynos met AMD GPU gebruikt worden.
nVidia had een marktaandeel maar op een gegeven moment werden hun chips gewoon niet meer gebruikt. (mogelijk te duur tov de concurrentie?)

Zolang AMD de lowend en midrange markt goed kan bedienen is het niet heel erg dat ze niet goed mee doen in het topsegment. Het is voor ons tweakers en gamers met een groot budget wel jammer. Maar voor AMD is het niet zo'n issue.

Al heb ik wel hoop dat Big Navi wel een beetje leuk mee kan doen. Verwacht nog wel dat nVidia sneller zal zijn maar dat we in ieder geval een erg leuke upgrade krijgen tov Radeon VII en Vega 64.

Ik vind hem wel wat te negatief over de positie van nVidia want die hebben voorlopig nog niets te vrezen en hebben nog genoeg op de bank staan.
Desktop en laptop's zijn voor een groot deel in handen van nVidia en datacenter natuurlijk ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 04-06-2019 15:26 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:15:
In alle andere hardware? Wat is die dan allemaal? Als we kijken naar mobiele GPUs heeft Nvidia volgens mij ook een veel groter marktaandeel. Datacenters is Nvidia uit mijn hoofd ook de koploper vooralsnog. En ze zijn flink bezig met hardware voor zelfrijdende auto's.

AMD heeft natuurlijk de game consoles. Maar verder? Ja, we hebben hier weer een leuk schreeuwerig Youtube filmpje, ik heb hem niet helemaal doorgekeken, oftewel, wordt er ergens nog iets inhoudelijks verteld naast het bericht wat hier al eerder is gedeeld?
Dat Samsung IP licensed van AMD is natuurlijk mooi, maar het is ook nog geheel nietszeggend zonder een flauw idee te hebben over wat voor een soort deal het is en welke plannen Samsung ermee heeft.

Vooralsnog heeft Nvidia behoorlijk meer omzet, maar vooral heel erg veel meer winst. Dus ik zou nog niet echt heel bang zijn voor Nvidia.
nVidia had een marktaandeel maar op een gegeven moment werden hun chips gewoon niet meer gebruikt. (mogelijk te duur tov de concurrentie?)
Ik vermoed dat de meeste gewoon een alles in één SoC wilde.

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 04-06-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:01:
Als we kijken naar mobiele GPUs heeft Nvidia volgens mij ook een veel groter marktaandeel.
Nvidia heeft geen marktaandeel qua mobiele GPU's. Al jaren niet meer. Laatste Tegra in een tablet of telefoon was de K1 in een stuk of 3-4 tablets in 2014. Hun marktaandeel was toen al minder dan een procent. Tenzij je de Switch ook mee telt. Want dat is het enige courante mobiele apparaat waar nog Nvidia in zit. En het is nog maar de vraag of dat zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Werelds schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:52:
[...]

Nvidia heeft geen marktaandeel qua mobiele GPU's. Al jaren niet meer. Laatste Tegra in een tablet of telefoon was de K1 in een stuk of 3-4 tablets in 2014. Hun marktaandeel was toen al minder dan een procent. Tenzij je de Switch ook mee telt. Want dat is het enige courante mobiele apparaat waar nog Nvidia in zit. En het is nog maar de vraag of dat zo blijft :)
Ik bedoelde laptop GPUs, maar was niet handig geschreven idd. Maar met Switch hebben ze momenteel nog wel redelijk wat afzet (tegelijk betwijfel ik of ze daarvoor de handel blijven ontwikkelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Sissors schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:11:
[...]

Ik bedoelde laptop GPUs, maar was niet handig geschreven idd. Maar met Switch hebben ze momenteel nog wel redelijk wat afzet (tegelijk betwijfel ik of ze daarvoor de handel blijven ontwikkelen).
Dat klopt, je zegt alleen consoles (wat een behoorlijk grote markt is), je vergeet daarbij custom SOC's. Misschien is die markt niet heel groot, maar AMD zit daar wel in en Nvidia niet of nauwelijks.

@Astennu
Tegra was niet zuinig genoeg, als ik voelde hoe heet die telefoons werden vergeleken met vergelijkbare telefoons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:46

jgj82

Ja, maar = nee

En het enige actieve apparaat van NVIDIA wat ik momenteel in huis heb dan?

De Shield Android TV!

Het is een aardig potent apparaatje met z'n Tegra X1 en wat ik om mij heen hoor en zie best wel populair. Niet geheel mobiel, maar toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werelds schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:52:
[...]

Hoe zie je dat voor je? Ik ken geen console van de afgelopen twee decennia die van GPU fabrikant is gewisseld. Doel je nu op weer een nieuwe Nintendo of? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

DaniëlWW2 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 00:33:
[...]

Hoe zie je dat voor je? Ik ken geen console van de afgelopen twee decennia die van GPU fabrikant is gewisseld. Doel je nu op weer een nieuwe Nintendo of? :)
De eerste xbox had een nVidia GPU gebaseerd op de NV25 en is gelanceerd in 2001. ;)

Maar je punt is duidelijk. Sony en Microsoft zullen niet op korte termijn niet wisselen van GPU boer. Ik vind de term "mobile" in deze alleen een beetje vaag. Ik associeer dat woord vooral meer met smartphones e.d.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Blaat schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:19:
[...]

De eerste xbox had een nVidia GPU gebaseerd op de NV25 en is gelanceerd in 2001. ;)

Maar je punt is duidelijk. Sony en Microsoft zullen niet op korte termijn niet wisselen van GPU boer. Ik vind de term "mobile" in deze alleen een beetje vaag. Ik associeer dat woord vooral meer met smartphones e.d.
De PS2 had een eigen baksel, de PS3 een nvidia chip, de PS4 een AMD APU

Op CPU front is Sony eigen MIPS > IBM/PPC/weirdness > AMD x86 gegaan, MS intel x86 > custom IBM PPC > AMD X86

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:11:
Ah, ok. Qua laptops is Intel nog steeds heer en meester als je iGPU's mee telt. Wat gewoon het grootste gros van de laptops is. Als het op discrete GPU's aan komt dan zal Nvidia vast wel nog steeds een voorsprong hebben, maar het is juist die markt waar ze wel eens zouden kunnen gaan zakken. Niet per se qua marktaandeel in verhouding tot AMD, maar juist qua shipments. Met Intel die inzetten op GPU's en AMD die hun CPU's gefixt heeft en langzaamaan mindshare kweekt, vermoed ik dat er steeds minder losse GPU's in laptops gaan komen. De iGPU's gaan snel genoeg worden voor zo'n beetje alles. In veel gevallen zijn ze dat al.

Gaming laptops (en wellicht mobiele workstations) zijn maar een piepkleine markt en de enige waar losse GPU's nog wel van belang blijven. Van Intel en AMD mag Nvidia dat hele segment vast wel hebben, als zij de overige 98% in handen hebben ;)
jgj82 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 00:30:
En het enige actieve apparaat van NVIDIA wat ik momenteel in huis heb dan?

De Shield Android TV!

Het is een aardig potent apparaatje met z'n Tegra X1 en wat ik om mij heen hoor en zie best wel populair. Niet geheel mobiel, maar toch!
Mobiel is dat ding niet nee :P

De hardware uiteraard wel.
Ik doel op de volgende generatie ja ;)

Die komt er ongetwijfeld en het is maar de vraag of ze bij Nvidia blijven. Die kans is wel vele malen groter dan dat MS en Sony bij Nvidia aankloppen, omdat Nintendo een geheel andere usecase heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vectormatic schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:12:
[...]

[...]

De PS2 had een eigen baksel, de PS3 een nvidia chip, de PS4 een AMD APU

Op CPU front is Sony eigen MIPS > IBM/PPC/weirdness > AMD x86 gegaan, MS intel x86 > custom IBM PPC > AMD X86
He, die is ontwikkeld door Lisa Su zelf hoor. Lasterpraat dit. :( ;)
Werelds schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:04:
[...]

Ah, ok. Qua laptops is Intel nog steeds heer en meester als je iGPU's mee telt. Wat gewoon het grootste gros van de laptops is. Als het op discrete GPU's aan komt dan zal Nvidia vast wel nog steeds een voorsprong hebben, maar het is juist die markt waar ze wel eens zouden kunnen gaan zakken. Niet per se qua marktaandeel in verhouding tot AMD, maar juist qua shipments. Met Intel die inzetten op GPU's en AMD die hun CPU's gefixt heeft en langzaamaan mindshare kweekt, vermoed ik dat er steeds minder losse GPU's in laptops gaan komen. De iGPU's gaan snel genoeg worden voor zo'n beetje alles. In veel gevallen zijn ze dat al.

Gaming laptops (en wellicht mobiele workstations) zijn maar een piepkleine markt en de enige waar losse GPU's nog wel van belang blijven. Van Intel en AMD mag Nvidia dat hele segment vast wel hebben, als zij de overige 98% in handen hebben ;)
Ik denk het juist niet. Qua Radeon mindshare lijkt me de gaming laptopmarkt juist interessant. Ik denk niet dat de gemiddelde gaming laptopkoper geïnteresseerd is in benchmarks. Nee, die stoppen een flink bedrag in een voor de prijs erg matig product. Dat is nu exclusief Nvidia.

Ik zie AMD, Nvidia hier er juist eruit schoppen met koppelverkopen. Niks houdt AMD tegen om een Zen 2 chiplet + I/O chiplet samen met een RDNA gpu te verkopen aan een OEM voor minder dan de losse som van Intel + Nvidia. Doet AMD dat, dan gaat het aandeel Nvidia drastisch dalen. OEM's pakken waarschijnlijk gewoon hun extra marge.

Een segment lager heb je nu instap Nvidia's. Daar kan AMD helemaal haar slag slaan op deze manier. Ik neem aan dat je ook bekend was met de AdoredTV leaks? Ik denk dat die "3600G" best kan bestaan, maar absoluut niet op de manier zoals hij het beschreef. Nee, ik denk dat het goed mogelijk is dat AMD een APU heeft met een 20CU Navi, voor de laptopmarkt. Het gaat nooit passen op een AM4 substraat en je hebt VRAM nodig. Waarom dan niet een Zen 2 chiplet met een fors lagere TDP, speciale I/O chiplet en een 20CU Navi op een substraat zetten en dit als pakket verkopen aan OEM's? Krijg je een simpeler moederbord voor terug omdat de GPU verbinding via PCI-E wegvalt. Nadeel is waarschijnlijk dat je alle hitteproductie gaat concentreren in een deel van de laptop. Dat vraagt waarschijnlijk om een iets efficiëntere koeloplossing om alles snel af te voeren.
Ik doel op de volgende generatie ja ;)

Die komt er ongetwijfeld en het is maar de vraag of ze bij Nvidia blijven. Die kans is wel vele malen groter dan dat MS en Sony bij Nvidia aankloppen, omdat Nintendo een geheel andere usecase heeft.
Ik dacht ook al weer eens wat te missen. Van GPU ontwerp wisselen binnen een consolegeneratie lijkt me niet erg praktisch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

DaniëlWW2 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:58:
[...]

He, die is ontwikkeld door Lisa Su zelf hoor. Lasterpraat dit. :( ;)
Eh? Cell is toch ook gewoon een raar ding? Ik bedoel er niet persee iets negatiefs mee, maar een zwaar uitgeklede PPC core met vervolgens 8 FP SIMD units er aan geplakt is toch ook een exotisch ding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vectormatic schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:16:
[...]

Eh? Cell is toch ook gewoon een raar ding? Ik bedoel er niet persee iets negatiefs mee, maar een zwaar uitgeklede PPC core met vervolgens 8 FP SIMD units er aan geplakt is toch ook een exotisch ding?
Ik zeg niet dat het geen vreemd ontwerp is. Nee, ik zeg dat je de CEO van AMD boven alle kritiek hoort te staan. Heb je niet opgelet op het internet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 17:24
Zijn er nog meer die last hebben van de nieuwe Radeon update 19.5.2 ?
Om de 10 seconden update melding en na een minuut of 10 stopt het eindelijk (radeon instellingen menu freezes, gelukkig)

Het is voor mij geen optie om dan maar te updaten omdat mijn huidige 19.5.1 versie het uitstekend doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superlion schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:14:
Zijn er nog meer die last hebben van de nieuwe Radeon update 19.5.2 ?
Om de 10 seconden update melding en na een minuut of 10 stopt het eindelijk (radeon instellingen menu freezes, gelukkig)

Het is voor mij geen optie om dan maar te updaten omdat mijn huidige 19.5.1 versie het uitstekend doet
Geen last van. Rare bug ook. :/

Maar E3 en Navi dan. Live streams zullen maandag om 24:00/dinsdag 0:00 beginnen.

Bij E3 lijkt er wel wat informatie over de RDNA architectuur te komen. Ook kennelijk wat over AMD haar ray tracing plannen. Het moet tegenwoordig. :P
https://www.pcgamesn.com/...ftware-ecosystem-graphics

Verder lijken er minstens vijf SKU's in voorbereiding te zijn.
https://hexus.net/tech/ne...ng-skorean-certification/

Dan Anandtech die wat heeft lopen graven en denken over de Samsung-AMD deal. Best een interessant artikel. Anandtech gaat er vanuit dat het gaat om een samenwerking. Dus niet AMD die wat ontwikkeld voor Samsung zoals AMD vaker doet. Ook niet volledige licentie op IP zoals Samsung vaker doet. Zowel AMD als Samsung hebben waarschijnlijk problemen met een van die scenario's.

Nee, het lijkt te gaan om een echte samenwerking waar beide partijen middelen gaan leveren. Samsung heeft geen ervaring met AMD IP, maar natuurlijk wel personeel om in te zetten. Samsung haar GPU activiteiten tot dusver lijken ook mislukt te zijn en een VP van die divisie lijkt recentelijk opgestapt te zijn. Samsung zou dus haar handen vrij moeten hebben voor deze samenwerking.

AMD zal ondertussen controle houden over wat Samsung doet met hun IP. AMD laat Samsung alleen toe in markten waar AMD niet in zit. Ze gaan geen concurrent voor zichzelf creëren in de laptopmarkt. Reken dus niet op Samsung SoC's in laptops. AMD lijkt ook te hopen op gebruik van de gezamenlijke ontwikkelingen voor hun toekomstige Radeon's.
https://www.anandtech.com...interesting-collaboration

[ Voor 38% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-06-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Arcturus duikt weer eens op, dit keer in een dev kit van een nieuwe Microsoft console:

[Twitter: https://twitter.com/BastienTech/status/1137352546174013440]

Microsoft houdt vanavond een presentatie op de E3, misschien krijgen we meer te horen.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 09-06-2019 12:46 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

32GB GDDR6 lijkt me nogal prijzig voor een console, 12 core CPU ook. De 500GB NVMe PCIe 4.0 SSD lijkt nog het meest haalbare maar daarintegen ook iets dat ik niet zie gebeuren. Ze doen toch nog niet eens SATA SSD's in een console vanuit de fabriek, terwijl die vorig jaar al goedkoop waren.

Dit lijken me eerder specs voor een 2.000€ console. Dus in hoeverre de GPU data klopt, het lijkt me een kleine kans.

[ Voor 18% gewijzigd door Phuncz op 09-06-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 12:04
XWB schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:46:
Arcturus duikt weer eens op, dit keer in een dev kit van een nieuwe Microsoft console:

[Twitter]

Microsoft houdt vanavond een presentatie op de E3, misschien krijgen we meer te horen.
Zodeknetter zeg! Da's een joekel van een GPU. 25% meer CU's dan Radeon VII, betere IPC, misschien ook hogere kloksnelheden en je zit een aardig stuk boven de 2080 Ti qua prestaties. Plus die L4 cache is ook niet mis.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Phuncz schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:59:
32GB GDDR6 lijkt me nogal prijzig voor een console, 12 core CPU ook.
Dev kits hebben wel vaker meer geheugen dan het product dat uiteindelijk in de winkel ligt. Ook de CPU kan uiteindelijk minder cores meekrijgen.

Maar ongeacht de hoeveelheid geheugen en CPU cores lijkt het architectuur wel Zen 2 en Arcturus te worden. Het architectuur verander je - in tegenstelling tot hoeveelheid geheugen - niet zomaar en wordt doorgaans in een vroeg stadium in steen gebeiteld.

Het lijkt mij voornamelijk interessant om te weten Arcturus precies is, vandaar dat ik het linkje in dit topic gooi :)

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 09-06-2019 13:40 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
het is onwaarschijnlijk dat het een joekel van een gpu of cpu krijgt, TDP blijft de beperkende factor met consoels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 20:46
Ik denk ook dat het een 6 of 8 core wordt. Dan heb je maar 1 cpu chiplet nodig.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Navi specs volgens Videocardz:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lMQiArXeEyAInHhpAMbICv6u/full.jpg
https://videocardz.com/80...-picture-and-specs-leaked

[ Voor 28% gewijzigd door XWB op 09-06-2019 16:18 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Kan ik eerlijk gezegd niet blij van worden. Die frequenties bereikte Nvidia al op 14nm. Lijkt er dus op dat AMD nog steeds jaren achterstand heeft op Nvidia, en nog steeds een kleiner procédé nodig heeft. :F :N

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
NitroX infinity schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:34:
[...]

Kan ik eerlijk gezegd niet blij van worden. Die frequenties bereikte Nvidia al op 14nm. Lijkt er dus op dat AMD nog steeds jaren achterstand heeft op Nvidia, en nog steeds een kleiner procédé nodig heeft. :F :N
Dit vind ik jammer, zo'n reactie van een ouwe rot. :)
Het zal voor jou ook geen nieuws zijn dat frequenties helemaal niets zeggen.
Een 580 draait op zo'n 1300 MHz, terwijl een 1060 al gauw de 2000 aan tikt.
De 580 is over het algemeen gelijk aan de 1060 en vaak zelfs sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

unfor schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:49:
[...]

Ook niet waar natuurlijk, ze zeggen zeker wel wat,enkel niet alles
Het is een samenspel van frequentie en ipc.

Een processor van 2000 MHz verwerkt evenveel als een processor van 1000 MHz maar met tweemaal de ipc.
Een processor van 2000 MHz veegt wel de vloer aan met een processor van 1500 MHz met maar 10 procent hogere ipc.

Helaas is Amd waarschijnlijk nog niet zover dat ze Nvidia gaan verslaan met de (1e generatie) Navi aangezien ze het nu vooral van de frequenties moeten hebben, juist met een nieuwe node.

Dat wil niet zeggen dat Navi slecht is, maar het idee leeft bij sommigen dat Navi in het high end zal moeten concurreren, daar hebben ze nu echt een flink frequentie voordeel nodig om de 2080ti bij te moeten benen met de aangekondigde winsten in ipc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
unfor schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:49:
[...]

Dit vind ik jammer, zo'n reactie van een ouwe rot. :)
Een 580 draait op zo'n 1300 MHz, terwijl een 1060 al gauw de 2000 aan tikt.
De 580 is over het algemeen gelijk aan de 1060 en vaak zelfs sneller.
Ja dat weet ik ook wel, maar die 1060 heeft maar 1280 shaders en is 200mm² groot. Die RX 580 heeft er 2304 en is 232mm² groot. Als AMD dezelfde frequenties kon bereiken als Nvidia, dan hadden ze kleinere chips wat hogere winst betekent. Iets wat ze wel kunnen gebruiken. Daarom ben ik niet blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XWB schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:46:

[Twitter]

Devkits zijn vaak wat zwaarder dan de echte consoles. Dan alsnog is dit een beest. Potentieel zijn dier 80CU's dan de specs van Navi 20. Waarschijnlijk ook nog lage clocks van een 8CU GPU van AMD zie ik niet onder de 18TFlops uitkomen.

Dit zeg ik omdat Arcturus een specifieke GPU codenaam is is, niet een architectuur zoals Navi. :)
Potentieel zeer geloofwaardig. Het zou instemmen met de leak van KOMACHI die ook gelijk had dat het geen GCN meer was.
NitroX infinity schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:34:
[...]

Dus? Na 16/14/12nm zit er gewoon alleen maar clockspeed stagnatie en regressie eraan te komen. Thermal density is zo extreem geworden dat hoge clocks behouden steeds moeilijker zal worden. 1900MHz+ aantikken zou een gigantische sprong zijn voor AMD. We vergelijken hier met Polaris en Vega 10. Ik twijfel er vervolgens niet aan dat een RDNA CU in staat zal zijn om minstens evenveel berekeningen per clock te doen als een GCN CU. ;)

Oh en ik zat lui door comments op reddit te scrollen. Deze all caps trok mijn aandacht...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/58IzSz2nWlEkXut5HBJERcPw/full.jpg
https://www.reddit.com/r/...and_specs_leaked/eqihjy4/

Ik zag ook na het lezen pas dat het Buildzoid was. :D

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-06-2019 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar wat is het probleem met AMD die een blower reference card heeft? Ik begrijp waarom blowers voor 95% van de consumer use cases slecht zijn, maar wat ik niet begrijp is waarom mensen zich druk maken over reference designs. Over het algemeen ben je toch beter af bij hetgeen wat de kaart fabrikanten uiteindelijk ervan maken. Uiteraard wel met de hoop dan dat die snel komen.

Al wordt momenteel bij sommige spellen mijn moederbord op één sensor 60 graden. Gezien SSD ook 60 graden wordt is het geen defecte sensor, er is wel wat te zeggen voor hete lucht naar buiten te blazen. Al blijft het probleem uiteraard dat ze gewoon herrie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Sissors schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:07:
Maar wat is het probleem met AMD die een blower reference card heeft? Ik begrijp waarom blowers voor 95% van de consumer use cases slecht zijn, maar wat ik niet begrijp is waarom mensen zich druk maken over reference designs. Over het algemeen ben je toch beter af bij hetgeen wat de kaart fabrikanten uiteindelijk ervan maken. Uiteraard wel met de hoop dan dat die snel komen.
Omdat dit de eerte kaarten zijn die door reviewers getest gaan worden.
Als alle reviewers er over eens zijn dat het een hete luidruchtige kaart is is de toon al gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:07:
Omdat in de tijd van boostclocks, deze koelers de potentie van de chip maskeren. Dat is toch bezopen, reviewers een sub par product opsturen waar je weet dat deze lager zal clocken dan een AIB model met de bijbehorende lagere framerates? Los daarvan de herrie, de hoge temperaturen en de eerste maand kopen weinig mensen die kaarten.

edit: En Buildzoid ramt er nog wat extra nagels in waaronder:
Also I would like to point out that running lower temperatures leads to less power leakage. I think I ran a test on the R9 Fury where going from 75C load to 55C load leads to something like a 10% reduction in power use. That's right AMD reference cards(which go to reviewers) could be quieter and less power hungry if AMD stopped making shit heatsinks every single generation for the last several years(imagine a 75C 250W 290X instead of the 95C 280W mess we got). Also I'd like to point out that most users don't physically notice the power draw difference between a 225W Nvidia card and a 300W AMD card. They will however notice all the noise the AMD card makes.
https://www.reddit.com/r/...and_specs_leaked/eqihjy4/
:F

[ Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-06-2019 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 14:35
ZenTex schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:15:
[...]

Omdat dit de eerte kaarten zijn die door reviewers getest gaan worden.
Als alle reviewers er over eens zijn dat het een hete luidruchtige kaart is is de toon al gezet.
Ik prefereer juist blower stijl kaarten. De warmte word niet in de kast gerecycled door de cpu.
Ik heb een kast met meer intake als output en daardoor word 90% van de gpu warmte meteen afgevoerd naar buiten.
Daarnaast is hij helemaal niet luid.
Hij draait maar op 1300 toeren en is stiller als mijn Scythe ninja 3.
Hij koelt dan ook met koelere lucht als dat je met een non blower stijl zou doen wat efficiënter koelt en dus het ontbreken van een 2de fan compenseert.
En mijn 1070 kaart van msi clocked zichzelf zonder probleem naar 1900+ mhz met boost 3.even hoog als de kaarten die 100 euro duurder waren met een zogenaamd betere koeler.
Zolang je genoeg flow je kast in heb os een blower prima te doen en heb je zelfs voordeel dat je cpu koeler is.
Dat reviewers klagen over geluid is ook hun eigen domme schuld. Ze gebruiken immers een open air test bench. Dat is dus nul comma nul geluids insulatie en bovendien behoorlijk non representatief voor real world prestaties/situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Microsoft heeft de aanwezigheid van Navi architectuur bevestigd voor de volgende Xbox console, dat eind 2020 in de winkel moet liggen:
In een video vertelt dat team dat de console een custom AMD Zen 2-cpu en een Radeon Navi-gpu met gddr6 krijgt. Het gaat om een Navi-gpu op basis van de nieuwe generatie RDNA-architectuur van AMD. Dit is de opvolger van de GCN-architectuur. Het systeem gaat 120fps-weergave en 8k-resoluties ondersteunen, evenals variabele refresh rates. Ook maakte Microsoft melding van de ondersteuning voor hardwarematige real-time raytracing.
Dit moet haast wel iets snellers zijn dan RX 5700, toch? Is die Arcturus chip met 80CU's wellicht de high-end Navi 20, maar dan een aangepaste versie voor consoles?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:02

Trygve

Redacteur
XWB schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:14:
Microsoft heeft de aanwezigheid van Navi architectuur bevestigd voor de volgende Xbox console, dat eind 2020 in de winkel moet liggen:

[...]

Dit moet haast wel iets snellers zijn dan RX 5700, toch? Is die Arcturus chip met 80CU's wellicht de high-end Navi 20, maar dan een aangepaste versie voor consoles?
Dat, óf we staan aan de vooravond van een gigantische opleving van CrossFire met twee Navi's (40 CU's) in CF in de aankomende consoles :) One can dream..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
80CU's op 7nm hoeft niet te zorgen voor een hele grote GPU, met 400mm² komen ze al een heel eind, misschien kan het zelfs nog iets kleiner.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Choo choo waarschuwing. Neem met een flinke korrel zout. ;)

Deze claimt ook insider informatie te hebben. Die 40CU Navi zou volgens hem toch Navi 12 zijn. Daarboven zou er dan een 56CU Navi 10 zijn. Beide chips zouden de basis voor drie SKU's vormen.
[YouTube: AMD Navi Line-up Update From E3 Leak: Their Roadmap has Clearly Changed...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zDab3YIBn5DMTScLyijDb2Z9/full.jpg

En de CU aantallen voor de chips en cut downs komen dus grotendeels overeen met die van AdoredTV.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Aqb2U7pVM6SC5SLY4p6Ld4lL/full.jpg

Dus nog maar een lading zout erbij. Het gaat hier dus of om dezelfde bron die onzin verspreid, of de CU aantallen kloppen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Ben benieuwd.. de GPU zit wel weer precies in mijn upgrade cycle dit najaar/volgend voorjaar.
Eens kijken of er een leuke stap te maken valt vanaf een RX470 :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

computerjunky schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:04:
[...]

Ik prefereer juist blower stijl kaarten. De warmte word niet in de kast gerecycled door de cpu.
Ik heb een kast met meer intake als output en daardoor word 90% van de gpu warmte meteen afgevoerd naar buiten.
Oh, ik zelf ook, vanwege mini itx zonder eigen case fans denk ik juist met een blower betere resultaten te behalen, maar we zijn een minderheid.
Daarnaast is hij helemaal niet luid.
Hij draait maar op 1300 toeren en is stiller als mijn Scythe ninja 3.
Hij koelt dan ook met koelere lucht als dat je met een non blower stijl zou doen wat efficiënter koelt en dus het ontbreken van een 2de fan compenseert.
En mijn 1070 kaart van msi clocked zichzelf zonder probleem naar 1900+ mhz met boost 3.even hoog als de kaarten die 100 euro duurder waren met een zogenaamd betere koeler.
Helaas heeft AMD de neiging om verschrikkelijke luide k*'t blowers te gebruiken voor hun reference kaarten.
Zolang je genoeg flow je kast in heb os een blower prima te doen en heb je zelfs voordeel dat je cpu koeler is.
Dat reviewers klagen over geluid is ook hun eigen domme schuld. Ze gebruiken immers een open air test bench. Dat is dus nul comma nul geluids insulatie en bovendien behoorlijk non representatief voor real world prestaties/situaties.
Reviewers hebben gewoon een test systeem staan om onderdelen te testen, dat gaan ze niet optimaliseren om blower kaarten te beoordelen.
daarbuiten is voor verreweg de meeste mensen een blower verre van optimaal.

Nogmaals, ik prefereer een blower vanwege mijn behuizing, maar dan wel een blower van goede kwaliteit, niet de reference meuk die AMD lijkt te prefereren.

@DaniëlWW2 die stond gisteren ook op reddit, maar is alweer verwijderd.

Als het klopt ben ik in alle staten, maar ik geloof er eerlijk gezegd geen bal van.
De enige aanleiding die ik heb om dit maar een beetje serieus te nemen is zijn de geruchten dat Nvidia met de supers komt en in de prijzen gaat snijden. Dat zouden ze enkel gaan doen als ze stevige concurrentie van Navi verwachten. Oftewel, misschien weten ze meer dan wij.

[ Voor 10% gewijzigd door ZenTex op 10-06-2019 16:47 . Reden: Autoincorrect haat me. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
ZenTex schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:40:
[...]

Oh, ik zelf ook, vanwege mini itx zonder eigen case fans denk ik juist met een blower betere resultaten te behalen, maar we zijn een minderheid.
Mijn ITX ervaring met blowers is zeer negatief... Uiteindelijk bleek een hybride oplossing de enige oplossing die ging passen, de warmte direct uit de kast kon blazen en de kaart goed koel wist te houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Paprika op 10-06-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZenTex schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:40:
@DaniëlWW2 die stond gisteren ook op reddit, maar is alweer verwijderd.

Als het klopt ben ik in alle staten, maar ik geloof er eerlijk gezegd geen bal van.
De enige aanleiding die ik heb om dit maar een beetje serieus te nemen is zijn de geruchten dat Nvidia met de supers komt en in de prijzen gaat snijden. Dat zouden ze enkel gaan doen als ze stevige concurrentie van Navi verwachten. Oftewel, misschien weten ze meer dan wij.
Nvidia weet in ieder geval meer dan wij. Dit soort bedrijven kunnen hun echte roadmap nooit geheim houden tot bijvoorbeeld een E3 aankondiging voor het publiek. Al is het maar omdat zowel Nvidia als AMD met ASUS, MSI en Gigabyte werken als partners. Precies hetzelfde met Intel en AMD. Zodra informatie bij de partners terecht komt, ligt het op straat. De partners komt veel te vaak voorbij als de bron van informatie.

Ik ga er dus volledig vanuit dat Nvidia de gehele Navi line-up al kent. Waarschijnlijk al voor Computex. Idem dat AMD de Nvidia Turing refresh lijn allang weet. Zeker omdat Nvidia notoire zo lek als een mandje is en voorspelbaar in vervolgstappen. De RTX2080 is bijvoorbeeld niet eens de volwaardige TU-104 chip. Ze kunnen makkelijk een RTX2080-3072CC lanceren en de RTX2080 zoals nu rebranden als RTX2070Ti. Een verdere cut down tussen de RTX2070 en RTX2080 kan ook heel goed met de TU-104 chip.

Dan de inhoud. Ik neem het met een flinke korrel zout, maar er zitten dingen tussen waardoor ik het niet bij voorbaat weggooi als volslagen onzin. AdoredTV had het mooi wel ruim een halfjaar goed over Ryzen 3000 cores, chiplets etc. Dat clocks en prijzen anders werden kan hem vergeven worden omdat die toch pas laat worden vastgesteld. Problematischer is dat hij zo hard doorging over clocks en prijzen en niet toe wil geven hoe zwaar hij daar de mist in ging.

Voor Navi duiken opeens dezelfde CU aantallen op bij AdoredTV als deze. Deze andere had eerder ook al een video met kleinere die sizes die hij kennelijk ergens vanaf in kon schatten. Nu aangepast omdat we weten dat een van de Navi's 255mm2 is. Een 357mm2 ish chip met 56CU's is ook verre van ondenkbaar.

Over prijzen, definitieve SKU benaming etc ga ik helemaal niks zeggen. Zeker zoiets als de prijzen kan tussen nu en 24:00 nog steeds veranderen. Dit ervan uitgaande dat we prijzen krijgen. Denk ik wel, maar ik weet het niet zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ik had liever gezien dat die 5900, 4096sp's had en die 5800XT 3584sp's want 256sp's verschil is slechts 8,3% van 3072 en 6,25% van 4096 shaders. Da's een klein verschil en maakt die 5800 de beste keus zoals het nu is (en als die specs kloppen).

Daarnaast vraag ik me af waarom ze niet gewoon voor XT, Pro en zonder suffix gaan. Was imho netter geweest.

AMD heeft er een handje in om van die ogenschijnlijke rare keuzes te maken qua hardware en benaming. Zeer irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 17:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

DaniëlWW2 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:22:
[...]

Nvidia weet in ieder geval meer dan wij. Dit soort bedrijven kunnen hun echte roadmap nooit geheim houden tot bijvoorbeeld een E3 aankondiging voor het publiek. Al is het maar omdat zowel Nvidia als AMD met ASUS, MSI en Gigabyte werken als partners. Precies hetzelfde met Intel en AMD. Zodra informatie bij de partners terecht komt, ligt het op straat. De partners komt veel te vaak voorbij als de bron van informatie.

Ik ga er dus volledig vanuit dat Nvidia de gehele Navi line-up al kent. Waarschijnlijk al voor Computex. Idem dat AMD de Nvidia Turing refresh lijn allang weet. Zeker omdat Nvidia notoire zo lek als een mandje is en voorspelbaar in vervolgstappen. De RTX2080 is bijvoorbeeld niet eens de volwaardige TU-104 chip. Ze kunnen makkelijk een RTX2080-3072CC lanceren en de RTX2080 zoals nu rebranden als RTX2070Ti. Een verdere cut down tussen de RTX2070 en RTX2080 kan ook heel goed met de TU-104 chip.

Dan de inhoud. Ik neem het met een flinke korrel zout, maar er zitten dingen tussen waardoor ik het niet bij voorbaat weggooi als volslagen onzin. AdoredTV had het mooi wel ruim een halfjaar goed over Ryzen 3000 cores, chiplets etc. Dat clocks en prijzen anders werden kan hem vergeven worden omdat die toch pas laat worden vastgesteld. Problematischer is dat hij zo hard doorging over clocks en prijzen en niet toe wil geven hoe zwaar hij daar de mist in ging.

Voor Navi duiken opeens dezelfde CU aantallen op bij AdoredTV als deze. Deze andere had eerder ook al een video met kleinere die sizes die hij kennelijk ergens vanaf in kon schatten. Nu aangepast omdat we weten dat een van de Navi's 255mm2 is. Een 357mm2 ish chip met 56CU's is ook verre van ondenkbaar.

Over prijzen, definitieve SKU benaming etc ga ik helemaal niks zeggen. Zeker zoiets als de prijzen kan tussen nu en 24:00 nog steeds veranderen. Dit ervan uitgaande dat we prijzen krijgen. Denk ik wel, maar ik weet het niet zeker. :)
Met " Nvidia weet meer dan wij" doelde ik er natuurlijk specifiek op dat de reden van de komst van de super natuurlijk een antwoord is op een concurrerende Nazi, als Nave "meh" zou zijn was er bij Nvidia niets veranderd.
uiteraard weten ze meer dan wij, ze zullen ook wel een aantal ouderwetse spionnen op de loonlijst hebben staan.

Maar dat AMD met deze lineup komt, zowel high end als budget, en dan nog tegen deze prijzen (ish) wil er bij mij niet in. AMD is flink agressief de laatste tijd, zoals het de underdog betaamt, maar hoe is het mogelijk dat ze dit zo goed onder de pet hebben weten te houden?
Nogmaals, ik hoop dat het klopt, ik had 400 euro voor een navi gereserveerd, als dat een 2070 killer is ipv >2060 perf kaart des te beter. Maar ik kan me ook de Polaris hype train nog goed herinneren.

Aan de andere kant, als ik dan de geruchten over Arcturus ed hoor, zijn er wel tekenen die richting een sterke lineup doen wijzen.

Al met al vrees ik dat we straks niets over prijzen gaan horen, puur om de concurrent in het ongewisse te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Please be true. :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LXnnOJb638OcsxqtLQKhjGqP/full.jpg
The Witcher 3 zou echt geweldig zijn als RDNA daar beter is. Niet alleen vanwege GameWorks, maar ook omdat het de beste game van het afgelopen decennium is. Dat hoort gewoon gespeeld te worden met uitzonderlijk goede framerates. :+

BF5 zou ook leuk zijn want Nvidia sponsored, maar AMD smash. :Y)

Oh en. :P

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-06-2019 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Please be true and affordable.
FTFY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZenTex schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:20:
[...]

Met " Nvidia weet meer dan wij" doelde ik er natuurlijk specifiek op dat de reden van de komst van de super natuurlijk een antwoord is op een concurrerende Nazi, als Nave "meh" zou zijn was er bij Nvidia niets veranderd.
uiteraard weten ze meer dan wij, ze zullen ook wel een aantal ouderwetse spionnen op de loonlijst hebben staan.

Maar dat AMD met deze lineup komt, zowel high end als budget, en dan nog tegen deze prijzen (ish) wil er bij mij niet in. AMD is flink agressief de laatste tijd, zoals het de underdog betaamt, maar hoe is het mogelijk dat ze dit zo goed onder de pet hebben weten te houden?
Nogmaals, ik hoop dat het klopt, ik had 400 euro voor een navi gereserveerd, als dat een 2070 killer is ipv >2060 perf kaart des te beter. Maar ik kan me ook de Polaris hype train nog goed herinneren.

Aan de andere kant, als ik dan de geruchten over Arcturus ed hoor, zijn er wel tekenen die richting een sterke lineup doen wijzen.

Al met al vrees ik dat we straks niets over prijzen gaan horen, puur om de concurrent in het ongewisse te laten.
Ik zit zelf ook op ongeveer €400 en ik heb een nog complexer dilemma. Mijn RX Vega 56 moet vervangen dus ik heb minstens dat niveau nodig. Veel liever zou ik echt een sprong maken over die kaart omdat ik het zonde vind om perf voor perf te vervangen.

ATi en later AMD heeft alleen wel een aardige reputatie gehad als het om dingen geheim houden ging. Gewoon hier is onze volgende GPU architectuur. Nvidia wordt zo hard gesloopt en je kan het over een paar weken kopen. Het is dus zeker niet zonder precedent dat AMD een complete lijn tegenover Turing kan zetten. Het knelpunt gaan de prijzen zijn. Ik ga geen €500 betalen voor een RTX2070 concurrent van AMD. €400 wil ik nog accepteren. Ik denk ook niet dat AMD echt een prijzenoorlog gaat beginnen, zeker als Navj 10 een grotere chip blijkt te zijn. 7nm wafers zijn simpelweg te duur en Lisa Su heeft het over marges maken, niet goedkope prijzenoorlog. Dat heeft ook niet gewerkt omdat mensen maar Nvidia bleven kopen en AMD geen geld binnenhaalde voor de toekomstige generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 14:35
Enige wat ik kan zeggen is what the hell is een game clock.
Naar mijn weten heb je base clock (minimum wat de kaart draait) en de boost clock (afhankelijk van temp).
Game clock slaat at mij betreft nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:35
computerjunky schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:43:
[...]

Naar mijn weten heb je base clock (minimum wat de kaart draait) en de boost clock (afhankelijk van temp).
Misschien een marketingterm voor sustained boost? Dat de boostclock alleen in korte bursts gehaald kan worden op standaard koeling ofzo? Nou ja, het zal na vanavond wel duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
computerjunky schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:43:
[...]

Een realistische gemiddelde klokfrequentie in games waarschijnlijk. Klokfrequentie is bij AMD de laatste generaties dynamisch afhankelijk van het verbruik en de temperatuur. De max is dus 1905MHz, basefrequentie van 1605MHz is altijd wel haalbaar, zelfs met Furmark en gemiddelde frequentie tijdens games is dan dus 1755MHz, precies tussen beide dus.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:02

Trygve

Redacteur
DaniëlWW2 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:25:
[...]

Please be true. :*)
[Afbeelding]
The Witcher 3 zou echt geweldig zijn als RDNA daar beter is.
Ik verbaas me vooral over AC Odyssey, daar was AMD tot op heden niet zo snel in. Qua shades lijkt het mij erg sterk als er in de 5700 (Pro) zoveel is geknipt, denk eerder dat er 2304 shades zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Streams staat klaar. ;)
https://www.twitch.tv/amd
YouTube: AMD Next Horizon Gaming E3 2019

[ Voor 53% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-06-2019 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 11:11
Ik ben benieuwd, normaal gesproken volg ik dit soort dingen niet live, maar ik ben nu wel heel nieuwsgierig.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erkel schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:48:
[...]

Ik ben benieuwd, normaal gesproken volg ik dit soort dingen niet live, maar ik ben nu wel heel nieuwsgierig.
Nou verwacht een ongelofelijke hoeveelheid "onze partners zijn zo geweldig". Verder hoe geweldig AMD is, tijdrekken, zinloze promofilmpjes en als we het echt helemaal zat zijn, dan krijgen we dingen te zien. Daarna volgen benchmarks die zeer zorgvuldig uitgekozen zullen zijn en dan zijn we over een uur klaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
DaniëlWW2 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:25:
[...]

The Witcher 3 zou echt geweldig zijn als RDNA daar beter is. Niet alleen vanwege GameWorks, maar ook omdat het de beste game van het afgelopen decennium is. Dat hoort gewoon gespeeld te worden met uitzonderlijk goede framerates. :+
Beetje mosterd na de maaltijd, die game is zowat vier jaar oud en iedereen die het nog speelt heeft er vast al een geschikte videokaart voor :9

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XWB schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:59:
[...]

Beetje mosterd na de maaltijd, die game is zowat vier jaar oud en iedereen die het nog speelt heeft er vast al een geschikte videokaart voor :9
:N
Je videokaart kan goed genoeg zijn voor die game. Je stopt namelijk nooit met spelen van die game. Nee, je installeert de HD texture mod en speelt nogmaals. :( ;)

Maar we zijn begonnen. Twitch ligt voor op YT dus kijk via Twitch. :)

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-06-2019 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Dus, geen gepraat over 16 cores of 4 cores. Zullen de quadcores dan slechts Zen+ APU's zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En het is echt een f*cking blower. :N :F

edit: Yup, leak klopt.

[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-06-2019 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YYPZpI4.jpg

Die curve is... apart?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eHuxHk3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/39cIi0P.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tvScfVP.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ni1pUjg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KyT6DOB.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XZChZU6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wAXLofc.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mIYDeYK.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EEYdUYl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EG81P14.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ARbuClc.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/19UknNr.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C0r2dIW.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cguKAom.jpg

[ Voor 113% gewijzigd door Paprika op 11-06-2019 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien maakt die de koeler 5% minder waardeloos? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 21:20
Die exploded view ziet er bekend uit...gelijk aan de Vega koelers

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Misschien is het wel een fake product, zoals Nvidia destijds met Fermi deed :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razkin schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 00:27:
Die exploded view ziet er bekend uit...gelijk aan de Vega koelers
Dat komt omdat het precies hetzelfde ontwerp is. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Gelekte performance slide van eerder was dus in ieder geval niet verzonnen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar de leaks van videocardz kloppen dus.
Het lijkt er ook op dat de 5700XT een hot clocked model is en de 5700 meer gematigd met een kleine cut down. De 8+6 pin voor de 5700XT is ook een flinke opsteker. Zelfs die zal dan geen bizar heethoofd zijn. :)

Oh shots fired at Nvidia met FidelityFX. :P

[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-06-2019 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:13
En zoals verwacht geen undercut door AMD ten opzichte van NVIDIA met een prijs vanaf $ 499,- voor de 5700 XT. (Wat volgens mij niet helemaal de bedoeling was van onze AMD meneer om de prijs te noemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
FidelityFX AMD's DLSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:08
Ik zag deze nog voorbij komen...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OKhyp5i.jpg

Ik vermoed dat nVidia snel een pricecut zal aankondigen. De kans is klein dat ik komende tijd overstap naar AMD qua videokaart. Jammer weer.

Edit: 449 dollar, niet 499. Wordt interessanter. 379 dollar voor het kleinere broertje.

[ Voor 16% gewijzigd door Flying op 11-06-2019 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop marketing blabla, anti-inputlag, sharpening filtertje. Nou poeh. Wat een tegenvaller. Had gehoopt mijn 1060 GTX te kunnen vervangen, maar ik word hier niet warm van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
$449 voor de 5700XT
$379 voor de 5700

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 00:38:
Hoop marketing blabla, anti-inputlag, sharpening filtertje. Nou poeh. Wat een tegenvaller. Had gehoopt mijn 1060 GTX te kunnen vervangen, maar ik word hier niet warm van...
Een GTX 1060 vervangen met een GPU die meer biedt dan een RTX 2070? Dat lijkt me niet heel lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol "without hurting your framerates with features and technology"

shots fired :P

maar ergens klinkt dat ook als "we hebben nog geen Raytracing dus we gaan alle nadruk op FPS gooien"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 21:20
Dus AIB Vega 56 performance voor dezelfde prijs met als hoofd voordeel -100W oid. :O

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 00:40:
[...]

Een GTX 1060 vervangen met een GPU die meer biedt dan een RTX 2070? Dat lijkt me niet heel lastig...
Da's waar ;) bedoel meer dat ik op een beter sprong / prijs / performance had gehoopt dan nu aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Keiharde uithaal naar DLSS haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
En niets over lager geplaatste videokaarten.

Wanneer gaan we wat over het budget gebeuren horen? Tijdens de launch met reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 00:39:
$449 voor de 5700XT
$379 voor de 5700
Ik zei het toch! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 00:40:
[...]

En de 5700 lijkt prijstechnisch ook de interessantere van de twee te worden. De prijzen waren wel verwacht.
AMD is gewoon klaar met tweede viool te spelen en de prijzen te laten zakken waarna iedereen alsnog een Nvidia kocht. Het is niet anders.

Het enige probleem is dat die blower de reviews weer gaat verpesten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
NitroX infinity schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 00:43:
En niets over lager geplaatste videokaarten.

Wanneer gaan we wat over het budget gebeuren horen? Tijdens de launch met reviews?
Ik zou er niet op rekenen. Doorgaans volgende de goedkopere videokaarten enkele maanden later.

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 42 ... 52 Laatste

Let op:
We krijgen de laatste tijd vanuit verschillende hoeken klachten over de gevoerde toon in deze topicserie. Laten we het een beetje gezellig houden. Probeer alleen op de feiten te reageren en je statements te onderbouwen met bronnen. Dram daarbij niet door, als een ander ook na onderbouwing een andere mening toegedaan blijft is daar niets mis mee. Laat sneren en op de man teksten achterwege, dan blijft het voor iedereen leuk.