De memory clocks verlagen om te kijken of de bottleneck daar zit, of dat er toch een bottleneck op de gpu zit (voor games).Foritain schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:38:
...
Still, ik heb die Vega 64 hier nu liggen, en heb nog wel een paar dingen op mn to do, maar mocht iemand nog leuke suggesties hebben om even mee te pakken: shout. Geen beloftes, anders dan dat ik ze serieus overweeg
- Undervolt reeds genoemd
- Liever geen dingen die mij centen kosten
- Liever geen dingen die tig uur Tweaken vereisenKort, krachtig.
Ik weet evenveel als jullie.Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:49:
Ik denk niet dat @The Source hier meer over weet. Het is een publiek geheim dat Nvidia binnne een paar maanden Volta zou kunnen uitbrengen als Nvidia dat zou willen.
- Pascal al lang geleden gereleased, dus NV heeft genoeg tijd gehad om aan next gen te werken
- Volta is al gelanceerd voor AI markt, dus product is er
- Dan is het relatief makkelijk om er een consumer / gaming versie van te maken
- 10 series verkoopt ook nog enorm goed en AMD VEGA valt tegen dus ze hoeven voorlopig niets te lanceren.
Zijn er hier mensen trouwens geinteresseert in Vega 64 crossfire benchmarks?
Ik weet dat er qua ondersteuning met geen woord over gerept is door AMD maar ik krijg 2 liquid cooled kaarten binnen dus heb de mogelijkheid dat eens te proberen.
Dat zou dan op een Ryzen 7 1700 op 3.9GHz systeem zijn.
Ik weet dat er qua ondersteuning met geen woord over gerept is door AMD maar ik krijg 2 liquid cooled kaarten binnen dus heb de mogelijkheid dat eens te proberen.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik wil er niet aan denken wat voor voeding je daarvoor nodig hebtBlaat schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:02:
Er zit al een Corsair RM1000x in mijn winkelmandje bij Megekko.Rezk schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:46:
[...]
Ik wil er niet aan denken wat voor voeding je daarvoor nodig hebt
Ik wacht alleen nog even op bevestiging van @-The_Mask- in het voedingstopic voor ik naar de koop overga.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik hoop in ieder geval dat Navi nog mooi op schema ligt, zodat we hopelijk binnen het half jaar een nieuwe kans krijgen om voor een AMD GPU te kiezen.
Volta zal er pas komen als de verkoop van Pascal afzwakt of dat AMD met een nieuwe lineup komt, maar aangezien ze juist na de launch van Vega al zeggen dat ze "Volta eerst betaalbaar moeten maken" klinkt in mijn oren als pure winst-maximalisatie gehuld in leugens.
Volta zal er pas komen als de verkoop van Pascal afzwakt of dat AMD met een nieuwe lineup komt, maar aangezien ze juist na de launch van Vega al zeggen dat ze "Volta eerst betaalbaar moeten maken" klinkt in mijn oren als pure winst-maximalisatie gehuld in leugens.
Ik zou ze geen ongelijk geven. De linup die ze hebben staan kan het prima opnemen tegen alles van AMD. Ondertussen kunnen ze rustig door werken aan de opvolger van Volta.The Source schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:51:
[...]
Ik weet evenveel als jullie.
- Pascal al lang geleden gereleased, dus NV heeft genoeg tijd gehad om aan next gen te werken
- 10 series verkoopt ook nog enorm goed en AMD VEGA valt tegen dus ze hoeven voorlopig niets te lanceren.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Met die mentaliteit ga je inderdaad failliet. Verder waar is precies de IPC gain van Vega over Fiji op het moment? Het lijkt toch behoorlijk op dat clockspeeds het verschil maken. Een Fiji refresh, aangepast voor 14nm en hogere clocks produceren zou qua R&D ook niet zo duur zijn geweest als Vega 10, en zou een jaar geleden AMD een GX1070 en GTX1080 concurrent hebben gegeven. Daar verdien je geld mee. Het is verder niet alsof de productie van Fiji chips is gestaakt. Nee, AMD probeert ze nu te verkopen als serverkaart.-The_Mask- schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:03:
Omdat ze niet zoveel geld hebben dat ze het gewoon weg kunnen gooien. Dat zou namelijk niet meer dan geld weggooien zijn.
Vega 10 tape-out was dan later geweest, en de release uitgesteld tot het einde van het jaar, als alle features in de drivers bijvoorbeeld zouden werken. Als laatste kan ik me niet zomaar onttrekken aan de gedachte dat Vega 10 wel een testchip is van features voor latere producten. De eerste IF chip, Primitive Shaders, IWD, DSBR etc. Allemaal nieuw, en het lijkt allemaal maar bar weinig uit te maken voor graphics werk. Misschien dat drivers dit nog gaan verbeteren op termijn, want nu presteert Vega 10 als een overclockte techdemo Fiji...
Als laatste blijft bij mij de logica ontbreken om uberhaupt RX Vega 64 uit te brengen. Als AMD een chip heeft gehad waar ze eindelijk de professionele markt mee open kunnen breken dan is het wel een volle Vega 10 chip. Daar presteert die uitstekend, voor gaming is het meh. Als je chips overhoud en die wil verkopen als gaming chips, oke. Betwijfel alleen of het er zoveel zullen zijn...
Ik geloof hier dus echt niks van. Ja GV100, de bizar grote 815mm2 is er, en dat heeft alles te maken met concurrentie op de professionele markt voor Nvidia, van AMD, en Google. GP100 was ook nog eens erg laat, en het is niet alsof die chip Vega 10 nu uit het water blaast, verre van. Daar heb je GV100 voor nodig, waar Nvidia er een aantal van weggaf. Dat zegt al genoeg over de positie van Nvidia, als ze zulke enorme, en dure chips weggeven om maar klanten te binden.The Source schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:42:
[...]
NV heeft de volgende generatie al klaar liggen...
GV100 heeft alleen niks te maken met een gaming chip. Het is allang bekent dat SK Hynix, GDDR6 geheugen voor aan het bereiden is voor een grote klant die high end GPU's wil produceren met dit geheugen in 2018. Dat is dus AMD of Nvidia. AMD lijkt gecommitteerd aan HBM2, en bracht gisteren een high end chip uit, dus het moest Nvidia zijn. Daar is je GV104 chip, in 2018. Het is niet alsof Nvidia nu enige druk voelt om op te schieten.

Precies hetzelfde trucje kan je doen voor Navi. Global Foundries zou in de tweede helft van 2018 haar nieuwe 7nm fab operationeel hebben voor productie, en tot dusver liggen ze op schema. Dan weet je dus dat Zen 2 CPU's, en Navi GPU's er niet voor H2 2018 zijn, en dat is denk ik nog optimistisch. Het kan zomaar H1 2019 worden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Graag, meer benchmarks hoe beter. En ik ben ook wel nieuwsgierig of het goed werkt. Heb zelf jaren met sli/xfire gedraaid.Blaat schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:02:
Computer nr 486 denk ik..
Het is inderdaad nog maar de vraag wat GV104 en GV102 voor gamers extra kunnen toen tov de GP kaarten. Tensor cores zijn misschien totaal niet interessant voor de gaming markt. Ik weet zo niet wat er dan verder nog over blijft. Ik zal eens kijken of er al wat meer bekend is over de architectuur van Volta qua features voor de gaming markt.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:01:
Ik geloof hier dus echt niks van. Ja GV100, de bizar grote 815mm2 is er, en dat heeft alles te maken met concurrentie op de professionele markt voor Nvidia, van AMD, en Google. GP100 was ook nog eens erg laat, en het is niet alsof die chip Vega 10 nu uit het water blaast, verre van. Daar heb je GV100 voor nodig, waar Nvidia er een aantal van weggaf. Dat zegt al genoeg over de positie van Nvidia, als ze zulke enorme, en dure chips weggeven om maar klanten te binden.
GV100 heeft alleen niks te maken met een gaming chip. Het is allang bekent dat SK Hynix, GDDR6 geheugen voor aan het bereiden is voor een grote klant die high end GPU's wil produceren met dit geheugen in 2018. Dat is dus AMD of Nvidia. AMD lijkt gecommitteerd aan HBM2, en bracht gisteren een high end chip uit, dus het moest Nvidia zijn. Daar is je GV104 chip, in 2018. Het is niet alsof Nvidia nu enige druk voelt om op te schieten.![]()
Precies hetzelfde trucje kan je doen voor Navi. Global Foundries zou in de tweede helft van 2018 haar nieuwe 7nm fab operationeel hebben voor productie, en tot dusver liggen ze op schema. Dan weet je dus dat Zen 2 CPU's, en Navi GPU's er niet voor H2 2018 zijn, en dat is denk ik nog optimistisch. Het kan zomaar H1 2019 worden.
Ik ben het wel met andere eens dat de kans vrij groot is dat nVidia een eind is met de game versie van Volta.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik heb een V850 die 3 Fury kaarten voeden, de kabels werden wel warmBlaat schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:50:
[...]
Er zit al een Corsair RM1000x in mijn winkelmandje bij Megekko.
Ik wacht alleen nog even op bevestiging van @-The_Mask- in het voedingstopic voor ik naar de koop overga.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik zie Nvidia die tenser cores uit GV100 slopen, GDDR6 in plaats van HBM2, andere geheugencontroller natuurlijk, nog wat andere dingen aanpassen en presto, GV102 Titan X kaart. GV104, tja het is wel erg lastig om GPU's uit te brengen zonder werkgeheugen schat ik zo in. Nvidia mag het uiteraard proberen van mij maar denk niet dat ze dit doen.Astennu schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:05:
[...]
Het is inderdaad nog maar de vraag wat GV104 en GV102 voor gamers extra kunnen toen tov de GP kaarten. Tensor cores zijn misschien totaal niet interessant voor de gaming markt. Ik weet zo niet wat er dan verder nog over blijft. Ik zal eens kijken of er al wat meer bekend is over de architectuur van Volta qua features voor de gaming markt.
Ik ben het wel met andere eens dat de kans vrij groot is dat nVidia een eind is met de game versie van Volta.

Nee, ik denk echt niet dat het GDDR5(X) of HBM2 gaat worden, dus wachten tot 2018.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat +-350-400 watt over een 8P kabel niet goed gaatDamic schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:06:
[...]
Ik heb een V850 die 3 Fury kaarten voeden, de kabels werden wel warm
Nja bij Vega kan het zonder geheugenDaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:09:
[...]
Ik zie Nvidia die tenser cores uit GV100 slopen, GDDR6 in plaats van HBM2, andere geheugencontroller natuurlijk, nog wat andere dingen aanpassen en presto, GV102 Titan X kaart. GV104, tja het is wel erg lastig om GPU's uit te brengen zonder werkgeheugen schat ik zo in. Nvidia mag het uiteraard proberen van mij maar denk niet dat ze dit doen.![]()
Nee, ik denk echt niet dat het GDDR5(X) of HBM2 gaat worden, dus wachten tot 2018.
Bij eerdere GPU's kon dat niet.
Maar inderdaad die Tensor cores zie ik er ook uit gaan. FP64 ook grotendeels of helemaal. Maar dan is het nog steeds de vraag wat het voordeel is tov GP.
[ Voor 44% gewijzigd door Astennu op 15-08-2017 10:13 ]
Denk dat Vega64 er is om een vergelijkbare reden als Vega FE: voor PR purposes / vanwege verwachtingen (van aandeelhouders, gamers).
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Kijk, is Vega toch nog ergens goed in.Astennu schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:09:
Nja bij Vega kan het zonder geheugenmaar dan is hij niet zo snel.
Its huge, very big, large hands.Maar inderdaad die Tensor cores zie ik er ook uit gaan. FP64 ook grotendeels of helemaal. Maar dan is het nog steeds de vraag wat het voordeel is tov GP.
Zonder de Tenser cores heb je alsnog 5376 Cuda cores. Dat is net even wat meer dan GP100/102.
Volgens mij waren verwachtingen van gamers geen motiveren om RX vega 64 uit te brengen. RX Vega 56 oke. Verder is Vega FE eigenlijk een beter product dan de Titan X lijn van Nvidia op het moment. Met Vega FE kan je namelijk doen wat Nvidia claimt dat je kan doen met een Titan X.foppe-jan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:20:
Denk dat Vega64 er is om een vergelijkbare reden als Vega FE: voor PR purposes / vanwege verwachtingen (van aandeelhouders, gamers).
[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-08-2017 10:27 ]
Sure, maar 'een tegenhanger voor de 1080' is wel een ding dat je af moet kunnen vinken om te hebben geprobeerd. Wat betreft FE: er zijn idd inhoudelijke argumenten voor het bestaan, maar niet voor "H1".DaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:24:
Volgens mij waren verwachtingen van gamers geen motiveren om RX vega 64 uit te brengen. RX Vega 56 oke. Verder is Vega FE eigenlijk een beter product dan de Titan X lijn van Nvidia op het moment. Met Vega FE kan je namelijk doen wat Nvidia claimt dat je kan doen met een Titan X.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Waarschijnlijk. Maar qua architectuur heb ik toch het idee dat de focus ergens anders lag en Gaming bijzaak is waarvan ze dachten dat dat wel goed ging komen.foppe-jan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:20:
Hopelijk komt er met Ryzen en Polaris/Vega toch genoeg geld binnen zodat ze voor Navi ook een meer gaming oriented chip kunnen maken zoals Polaris.
Zo veel shaders verwacht ik niet op 12nm voor een desktop kaart. Gaat nog steeds een te grote chip worden. Maar wie weet krijgen we tzt een verassing.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:24:
[...]
Kijk, is Vega toch nog ergens goed in.![]()
[...]
Its huge, very big, large hands.
Zonder de Tenser cores heb je alsnog 5376 Cuda cores. Dat is net even wat meer dan GP100/102.
[...]
Volgens mij waren verwachtingen van gamers geen motiveren om RX vega 64 uit te brengen. RX Vega 56 oke. Verder is Vega FE eigenlijk een beter product dan de Titan X lijn van Nvidia op het moment. Met Vega FE kan je namelijk doen wat Nvidia claimt dat je kan doen met een Titan X.
Op korte termijn is het iig zo dat AMD behoorlijk wat omzet heeft (en nog steeds) gedraaid met Polaris en sinds kort ook Ryzen. De kans dat AMD failliet gaat is nu weer wat kleiner, aan de verkoopaantallen ligt het iig niet.
Alleen het imago... Ik denk dat het op CPU gebied u wel recht gaat trekken. Maar op GPU vlak is het met Vega alleen maar verslechterd denk ik.
Wat voor invloed gaat dat hebben? Dat weet niemand zeker. Maar ik denk wel dat als AMD weer met een kaart komt die de vloer aanveegt met NVidia dat mensen snel om zijn, dan telt het verleden opeens niet meer. Veel mensen kijken naar wat de beste koop op dat moment is, tenzij het de mediamarkt bezoekende semi-bejaarde laptopkoper is die NVidia ziet en denkt "dat is beter dan AMD".
Alleen het imago... Ik denk dat het op CPU gebied u wel recht gaat trekken. Maar op GPU vlak is het met Vega alleen maar verslechterd denk ik.
Wat voor invloed gaat dat hebben? Dat weet niemand zeker. Maar ik denk wel dat als AMD weer met een kaart komt die de vloer aanveegt met NVidia dat mensen snel om zijn, dan telt het verleden opeens niet meer. Veel mensen kijken naar wat de beste koop op dat moment is, tenzij het de mediamarkt bezoekende semi-bejaarde laptopkoper is die NVidia ziet en denkt "dat is beter dan AMD".
Het kan zijn dat >Vega56 bijzaak was, maar RR is dat zeker niet, dus het zal interessant zijn om te zien welke features daarin terecht komen, want die zullen ze toch echt werkend willen hebben om geen stroom en die space te verspillen.
Op gelijke frequenties als Fury X klokken en vergelijken? Ook stroomverbruik naar kijken dan.Foritain schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:38:
Vega komt voor ons hier eigenlijk op een ruk moment, drukste zomer in jaren met werk, meer reviews in de planning dan ooit, en dan nog even wat GPU geweld erbij. Plus straks weer Gamescom en IFA die elkaar direct opvolgen. Yay. Enerzijds supertof, anderzijds...![]()
Still, ik heb die Vega 64 hier nu liggen, en heb nog wel een paar dingen op mn to do, maar mocht iemand nog leuke suggesties hebben om even mee te pakken: shout. Geen beloftes, anders dan dat ik ze serieus overweeg
- Undervolt reeds genoemd
- Liever geen dingen die mij centen kosten
- Liever geen dingen die tig uur Tweaken vereisenKort, krachtig.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Als ik de documentatie goed begrijp hebben ze toch altijd iets van memory nodig. Ze omschrijven niet wat de kleinste page size is waar ze mee kunnen werken in hun document, maar dat is dus het minimumAstennu schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:09:
[...]
Nja bij Vega kan het zonder geheugenmaar dan is hij niet zo snel.
I know you weren't serious.
Dat brengt me dus hier:Astennu schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:33:
[...]
Waarschijnlijk. Maar qua architectuur heb ik toch het idee dat de focus ergens anders lag en Gaming bijzaak is waarvan ze dachten dat dat wel goed ging komen.
Hopelijk komt er met Ryzen en Polaris/Vega toch genoeg geld binnen zodat ze voor Navi ook een meer gaming oriented chip kunnen maken zoals Polaris.
DaniëlWW2 in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143"
Wil antwoorden ja graag.
Nvidia heeft wel ervaring en de neiging om gigantische chips te produceren en verkopen. 12nm is ook geen echte die shrink dus prestatiewinst zal moeten komen uit hogere clocks, veel efficiënter ontwerp of groter. Pascal was al hogere clocks, Maxwell was efficiënt, denk dat groter nu de enige optie is. Deze chips kan Nvidia ook verkopen voor behoorlijke bedragen. De volle chip als Quadro, de cut down als Titan X.Zo veel shaders verwacht ik niet op 12nm voor een desktop kaart. Gaat nog steeds een te grote chip worden. Maar wie weet krijgen we tzt een verassing.
Heel graag. Ben zelf ook wel in voor 2 liquid's, maar was te laat met bestellenBlaat schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:02:

Niet op voorraad.
Ik had het idee dat bij Vega het HBM2 alleen maar een buffer was. En dat dat nu net zo goed extern geheugen kan zijn: Ram, SSD enz maar ik wee de details verder ook niet.Paprika schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:49:
[...]
Als ik de documentatie goed begrijp hebben ze toch altijd iets van memory nodig. Ze omschrijven niet wat de kleinste page size is waar ze mee kunnen werken in hun document, maar dat is dus het minimum.
I know you weren't serious.
[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 15-08-2017 11:06 ]
Het zou m.i. onlogisch zijn als nVidia niet allang bezig is met de gaming opvolger van Pascal. Dat soort beslissingen worden jaren van tevoren genomen.
Je kunt uiteraard uitstellen en enigszins bijsturen maar ook bij nVidia weten ze nooit zeker waar AMD mee komt. Ik denk dat ze inderdaad vrij snel al met iets nieuws kunnen komen als ze dat willen. Tenzij ze geen ideeen / mogelijkheden meer hebben voor verbetering.
Stilstand is achteruitgang.
Verder zullen ze bij nVidia hun voorsprong, marktaandeel en verkopen vast willen houden mag je aannemen. Als je niks nieuws brengt dan zullen je verkopen (miners even niet meegerekend) uiteindelijk gaan dalen, immers die markt zal grotendeels verzadigd raken doordat het merendeel vd geinteresseerden al een pascal heeft.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat ze uit oogpunt van winstmaximalisatie hun produktiecapaciteit, bij voldoende vraag en indien mogelijk, wellicht wat meer en langer in zullen zetten om de professionele Volta’s te maken.
Je kunt uiteraard uitstellen en enigszins bijsturen maar ook bij nVidia weten ze nooit zeker waar AMD mee komt. Ik denk dat ze inderdaad vrij snel al met iets nieuws kunnen komen als ze dat willen. Tenzij ze geen ideeen / mogelijkheden meer hebben voor verbetering.
Stilstand is achteruitgang.
Verder zullen ze bij nVidia hun voorsprong, marktaandeel en verkopen vast willen houden mag je aannemen. Als je niks nieuws brengt dan zullen je verkopen (miners even niet meegerekend) uiteindelijk gaan dalen, immers die markt zal grotendeels verzadigd raken doordat het merendeel vd geinteresseerden al een pascal heeft.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat ze uit oogpunt van winstmaximalisatie hun produktiecapaciteit, bij voldoende vraag en indien mogelijk, wellicht wat meer en langer in zullen zetten om de professionele Volta’s te maken.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik vermoed ergens dat Nvidia al jaren bezig is met Volta. Gewoon een gokje. 
Het probleem is dat we eigenlijk al met redelijke zekerheid weten dat Volta met GDDR6 gaat werken, en dat is er dit jaar gewoon niet. Verder zit Nvidia op een ruwe 18 maanden cyclus tussen producten. De GTX1080 was er 27 mei 2016, de GTX1070 10 juni 2016. Dat zou dus neerkomen op ongeveer december 2017. Als het geheugen dan wat later is, dan wordt het begin 2018, zoals SK Hynix maanden geleden al aan heeft gegeven voor een high end GPU.
Je kan zoveel wensen of speculeren, maar zonder alle onderdelen is er geen GPU. Zo simpel is het gewoon.
Het probleem is dat we eigenlijk al met redelijke zekerheid weten dat Volta met GDDR6 gaat werken, en dat is er dit jaar gewoon niet. Verder zit Nvidia op een ruwe 18 maanden cyclus tussen producten. De GTX1080 was er 27 mei 2016, de GTX1070 10 juni 2016. Dat zou dus neerkomen op ongeveer december 2017. Als het geheugen dan wat later is, dan wordt het begin 2018, zoals SK Hynix maanden geleden al aan heeft gegeven voor een high end GPU.
Je kan zoveel wensen of speculeren, maar zonder alle onderdelen is er geen GPU. Zo simpel is het gewoon.
Kan ook zijn dat ze eerst low-end gpu's uitbrengen met GDDR5.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Wellicht een xx70/xx80 met GDDR5X en dan een Titan Xv/xx80 Ti met GDDR6? Zou qua release cycle wel kloppen, al denk ik dat ze nu geen haast gaan maken.
[ Voor 41% gewijzigd door Djonny op 15-08-2017 11:50 ]
Dennism schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:19:
[...]
Is dat niet die GPU die volgens geruchten in de Xbox Scorpio SoC komt, de geruchten gaan dat die 44 Polaris afgeleide CU's heeft (waarvan 40 actief voor de beste yields in de komende productie modellen, de dev kits schijnen wel 44CU's te hebben). Is uiteraard wel een custom chip, dus geen off the shelve Polaris.
Hier wat meer info: http://www.tweaktown.com/...pu-12gb-memory/index.html
Dat is echter geen "Polaris chip"Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:09:
De nieuwe Xbox krijgt een 44cu chip dus het is mogelijk.
Dat is een semi-custom SoC met een evolutie van Jaguar en een implementatie van de Polaris architectuur met 44 CU's. Het is toch wel een groot verschil. Op de PC markt is de grootste Polaris implementatie te vinden in Polaris 10 met 36 CU's. Iets anders is er niet
Dan weet je meer dan wij, want die komt pas eind dit kwartaal daadwerkelijk uitThe Source schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:51:
Hij is aangekondigd maar buiten een paar customer samples is het ding nog niet op de markt.
Ik reken niet op GV104 vóór Q1'18, wellicht wordt het zelfs Q2.
Mja, maar dat is min of meer waar ik het over heb. Het is in grote lijnen gewoon Fiji qua opzet; er is niet bijster veel aan de frontend veranderd, het zijn vooral individuele onderdelen die veranderd zijn. Geometry is enigszins op de schop gegaan, ROPs zijn wel wat veranderd - maar de aansturing van het geheel lijkt nog steeds mis te gaan. Het is niet dat er geen verbeteringen zichtbaar zijn, het is meer dat de verbeteringen die er zijn vooral bedoeld lijken om gecombineerd te worden met een volledig nieuwe frontend. Als je kijkt naar de geometry pipeline dan verwacht ik dat ze die handel helemaal los gaan trekken met Navi. De huidige opzet is daar uitermate geschikt voor. Hetzelfde geldt voor de andere kant, ik denk dat de ROP's ook losgekoppeld zullen zijn.-The_Mask- schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:03:
Ik zie het niet als een probeer chip, maar gewoon de max wat uit de huidige architectuur te halen is zonder alles om te gooien. Alles omgooien zullen ze ongetwijfeld met Navi doen. FP16 zit er in voor de zakelijke markt en daar hebben ze nu ook een mooie manier voor gevonden om dit ook in games nuttig te kunnen gebruiken.
Sterker nog, als dat inderdaad het geval is, dan is AMD op weg naar hetgeen ze volgens mij al langer voor ogen hebben: een vrij "losse" opbouw van de GPU, waarmee ze vervolgens de aantallen veel meer kunnen laten variëren. GCN is nu in theorie niet gebonden aan bepaalde aantallen, maar doordat ze hun fysieke ontwerp niet veel aan hebben gepast is dat in de praktijk wel grotendeels het geval.
Hij komt iig niet dit jaar:DaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:39:
Ik vermoed ergens dat Nvidia al jaren bezig is met Volta. Gewoon een gokje.
http://www.pcgamer.com/nv...nt-arriving-anytime-soon/
Toch fijn om gelijk te krijgen.ArcticWolf schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:16:
[...]
Hij komt iig niet dit jaar:
http://www.pcgamer.com/nv...nt-arriving-anytime-soon/
Dit lijkt ook een beetje op een Pascal refesh te hinten, al dan niet "Volta genoemd". Hij heeft ook gewoon gelijk in dat Vega geen probleem is voor Pascal op het moment.

Naja, dat ligt er natuurlijk aan hoe je het bekijkt. Geen competitie is beter voor NvidiaDaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:24:
[...]
Hij heeft ook gewoon gelijk in dat Vega geen probleem is voor Pascal op het moment.
[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 15-08-2017 13:03 ]
Adored heeft 'm ook eindelijk online gezet
PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition
Tja, je hebt een jaar geleden wel veel te veel betaald als je nu ziet wat een Vega je zou kosten.Paprika schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:02:
[...]
Naja, dat ligt er natuurlijk aan hoe je het bekijkt. Geen competitie is beter voor Nvidia. 't Feit dat de, al dan niet beperkte oplage, snel was uitverkocht geeft aan dat er toch een markt is. Wel heb ik het idee dat een heel groot deel van die snelle kopers sowieso niet snel Nvidia producten zal kopen... Door ruim een jaar geleden een Pascal te hebben gehaald heb je vandaag de dag niet echt dat je merkbaar functionaliteit mist.
Verder als ik mijn RX580 niet had, dan zou ik misschien ook wel meteen een RX Vega 56 hebben gekocht over twee weken.

Ik kan alleen maar zeggen dat het financieel goed genoeg ervoor staat om van een afschrijving na ruim een jaar van ~200 euro (op een AIB model met een top koeler) niet bepaald wakker te liggenDaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:28:
[...]
Tja, je hebt een jaar geleden wel veel te veel betaald als je nu ziet wat een Vega je zou kosten.
Verder als ik mijn RX580 niet had, dan zou ik misschien ook wel meteen een RX Vega 56 hebben gekocht over twee weken.
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 15-08-2017 13:51 ]
En wel helemaal kijken...Gelunox schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:25:
[video]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik vind z'n conclusie eigenlijk wel goed.Gelunox schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:25:
[video]
Ik denk dat AMD zo graag de 1080 wilde verslaan dat ze het stroomverbruik gewoon uit zicht verloren zijn.
Gelukkig is er de powersave optie maar je ziet ook dat je dan 10% prestaties in levert maar vervolgens 180-190 watt minder verbruikt (in het geval van VEGA LC). Prestaties zijn dan wel aanzienlijk lager maar de performance per watt is een heel stuk beter. Verschil tussen balanced en powersave is snel 80-90 watt.
Turbo mode is echt onzin tenzij je benshmarks draait. Levert bijna niets op maar verbruik stijgt wel gigantisch. (was ook al bij TPU te zien)
Ik ben benieuwd wat er nog extra uit te halen is als je zelf gaat tweaken ik vermoed dat het verbruik nog wel wat omlaag kan zonder prestaties in te leveren tov powersave.
[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 15-08-2017 15:01 ]
Denk ook dat AMD ook meer RnD in hun CPU's heeft gestop om weer met Intel te concurren en dat ze met een opvolger weer Nvidia tegen aan gaan.
Dat is een aanname. Ze weten dat ze tegen nVidia ook hun A game moeten laten zien anders win je het niet.Psyonara schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:37:
Denk ook dat AMD ook meer RnD in hun CPU's heeft gestop om weer met Intel te concurren en dat ze met een opvolger weer Nvidia tegen aan gaan.
Wellicht dat ze budgetten wat verschoven hebben maar misschien ook helemaal niet.
Snap het sentiment wel maar AMD is ook 4/5 plus jaar geleden uit de Desktop CPU markt gestapt. Hoe wat/waarom is waarschijnlijk ook een reden om te concentreren op een latere comeback.Astennu schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:56:
[...]
Dat is een aanname. Ze weten dat ze tegen nVidia ook hun A game moeten laten zien anders win je het niet.
Wellicht dat ze budgetten wat verschoven hebben maar misschien ook helemaal niet.
AMD heeft niet zo'n groot budget als hun tegenhangers en dan moeten ze ook het ook slim spelen. Dit is tot nu toe ook niet zonder risico.
Ze zijn daar niet echt uit gestapt meer gedwongen. Ze hebben net als Intel in het verleden met de P4 een verkeerde gok gedaan. Ze gokte op multi core en diepere pipelines voor hogere clocks.Psyonara schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:06:
[...]
Snap het sentiment wel maar AMD is ook 4/5 plus jaar geleden uit de Desktop CPU markt gestapt. Hoe wat/waarom is waarschijnlijk ook een reden om te concentreren op een latere comeback.
AMD heeft niet zo'n groot budget als hun tegenhangers en dan moeten ze ook het ook slim spelen. Dit is tot nu toe ook niet zonder risico.
Net als bij Intel schaalde ook bij AMD de clockspeeds niet goed en ging het verbruik ook omhoog.
Als alle Integer units van de Bulldozer CPU's gebruikt konden worden was hij sneller dan de Quad core Intel's met HT. Echter konden in die tijd en nu nog steeds veel applicaties en vooral games geen gebruik maken van al die integer units en bleven de prestaties erg achter.
Als je de 8350K 5 jaar terug vergeleek met de 2500/2600K en dat nu weer doet is de 8350K aardig ingelopen. Echter is dat to little to late.
Daardoor is AMD toen terug gezakt naar het Low en Midrange segment en hebben ze Highend en enthousiast laten varen. Ondertussen zijn ze verder gegaan met Zen en hebben ze veel van die beslissingen die ze toen gemaakt hebben teruggedraaid en een aantal dingen ook helemaal anders gedaan zie Infinity fabric en de manier waarop de EPYC cpu's gemaakt zijn. Zen is wel gemaakt voor het data center maar werkt gelukkig ook goed voor de desktop markt. Helaas wel wat minder voor gaming maar hij doet het daar ook niet slecht.
Bij Vega zie je een zelfde soort verhaal. Alleen dat pakt even wat minder goed uit qua stroomverbruik. En nVidia is al jaren erg goed bij de les in tegenstelling tot intel zitten die niet te slapen en komen keer op keer met chips op de proppen die tientallen procenten sneller zijn. Zie ook de 1080 Ti bijna 2x zo snel als de 980 Ti. Intel maakt maar stapjes van 3-10% meestal zit het dichter bij de 3% en in specifieke gevallen is het 10-15 maar dat zijn er maar heel weinig. In 4-5 jaar tijd is het verschil maar 25% (2600K vs 6700K).
Nou... Ik moet nu ook tot morgen wachten, PostNL heeft zonder reden de bezorging naar morgen verplaatst terwijl die wel in het distributiecentrum ligt (10km van mij afSp3ci3s8472 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:38:
[...]
Ik dacht dat dat de 1050 non-ti was, die is efficienter. Minder hoge clocks resulteerd vaak in beter performance/watt.
[...]
ArticWolf op de brandstapel!!
Waarom zou je verhuizen, er zijn hier genoeg mensen met een Nvidia kaart in dit topic (ik ook).
Mijn Vega64 komt woensdag binnen, dag erna helaas op vakantie. Ik ga de kaart in ieder geval goed undervolten zodat ik iets sneller ben dan een 1070 met een goed gebruik.
Perfect voor 1440p waar ik nu op zit en in de toekomst 3440x1440.

:ongeduldig:
Dat AMD 1 of 2 jaar niet meer mee zou doen op high-end gpu is iets dat ik letterlijk in aanloop van Pascal heb voorspeld. AMD heeft namelijk in 2007 een blunder gedaan door Ati voor veel te veel geld over te nemen. Dit heeft allerlei problemen veroorzaakt waaronder miljarden afschrijvingen (overwaardering). Tegelijkertijd heeft APU niet echt iets opgeleverd, de average selling price van die dingen was veel te laag. Dat heeft uiteindelijk twee grote beslissingen afgedwongen; het afstoten van alle fabs en het systematisch verlagen van het R&D budget. Daarnaast vond men pc gaming niet meer belangrijk. Sinds 2008 daalde R&D budget elk jaar. Op een gegeven moment kun je dan gewoon niet meer meekomen. Des te meer wanneer jouw concurrent het tegenovergestelde doet. Het is dus niet gek dat Ryzen en Polaris/Vega zo lang hebben geduurd, er is gewoon weinig 'talent' binnen AMD en dan duurt het allemaal wat langer.Psyonara schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:06:
[...]
Snap het sentiment wel maar AMD is ook 4/5 plus jaar geleden uit de Desktop CPU markt gestapt. Hoe wat/waarom is waarschijnlijk ook een reden om te concentreren op een latere comeback.
Ondertussen is het budget weer licht aan het stijgen. Bedrijven als Intel doen natuurlijk ook altijd een soort future-tech voor over 10 jaar. Reken dus maar niet op een nieuwe Ryzen de komende 5 jaar. Nieuwe tech zal hoogst waarschijnlijk allemaal incrementeel worden. AMD moet dus met de huidige lineup flinke winst gaan draaien zodat het R&D budget kan verdubbelen. Zo niet dan zal Nvidia ze de generatie na volta weer tot mid-end verbannen. (Nvidia doet namelijk engineered gains dus je kunt al redelijk raden wat de volta x80 gaat doen).
Mijn 1070 is op V&A nu meer waar dan de aanschaf prijs vorige zomerDaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:28:
[...]
Tja, je hebt een jaar geleden wel veel te veel betaald als je nu ziet wat een Vega je zou kosten.
[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 15-08-2017 16:59 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Kan mijn RX580 ook voor een flinke winst verkopen als ik wil hoor, en die heb ik nu een maand.sdk1985 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:54:
Mijn 1070 is op V&A nu meer waar dan de aanschaf prijs vorige zomer. Als je die nou had gekocht dan had je nu 'gratis' kunnen 'upgraden' naar een RX Vega 56. Ondertussen had je wel een jaar lang kunnen genieten
.
En meer slecht nieuws als het waar is, @The Source voorspelde het al een beetje...
https://www.overclock3d.n...as_only_for_early_sales/1
Die chips zijn er gewoon niet voor gamers. Radeon Pro komt ook volgende maand uit, en die kaarten zullen ook voorrang hebben. Wel weer de zoveelste f*ck up van de marketing rond RX Vega. Ben onderhand de tel aardig kwijt...Dennism schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:04:
En meer slecht nieuws als het waar is, @The Source voorspelde het al een beetje...
Nou ja, bij mijn volgende salaris komt er een pc.. is vega niet beschikbaar wordt het gewoon Nvidia. Balen maar het is niet anders, huidige trekt het niet meer.
Ik heb ook nog niks gelezen over wanneer de andere landen voorraad komt.
Ik heb ook nog niks gelezen over wanneer de andere landen voorraad komt.
In dat geval: Als je zo'n Vega 56 voor de fake launch prijs kunt pakken dan lijkt mij dat een goede dealDaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:03:
[...]
Kan mijn RX580 ook voor een flinke winst verkopen als ik wil hoor, en die heb ik nu een maand.

Het is juist 'goede' marketing aan het werk. Het is bewuste misinformatie om de publieke opinie mbt Vega te beïnvloeden. We hebben ook die hints gezien richting Volta met het doel dat consumenten in ieder geval even op Vega wachten. Ook slim.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:15:
[...]
Die chips zijn er gewoon niet voor gamers. Radeon Pro komt ook volgende maand uit, en die kaarten zullen ook voorrang hebben. Wel weer de zoveelste f*ck up van de marketing rond RX Vega. Ben onderhand de tel aardig kwijt...
Het past alleen niet bij AMD zoals wij dat kennen. Ze zijn nu een graad erger bezig hoe Intel en Nvidia zich momenteel gedragen. Het is oneerlijk zaken doen.
Zo, na alle reviews bekeken te hebben kom ik tot de conclusie dat het niet onverstandig is geweest om mijn RX480 van de hand te doen en ben ik dan ook niet geheel ontevreden dat ik paar maandjes terug deze te duur heb doorverkocht aan miners en voor een nog schappelijke prijs een 1070 heb gekocht met slechts 70€ meerkosten i.v.m. de RX480.
De enige reden die ik nu nog zou hebben om over te stappen terug naar AMD zou omdat ik perse freesync wil en tja.. ik krijg het gevoel dat we de RX 56 niet snel leverbaar gaan zien laat staan voor schappelijke prijzen.. en om voor een sidegrade bij te betalen dat wordt hem niet. Mijn tijdelijke overstap wordt dus misschien wel een definitieve.
De enige reden die ik nu nog zou hebben om over te stappen terug naar AMD zou omdat ik perse freesync wil en tja.. ik krijg het gevoel dat we de RX 56 niet snel leverbaar gaan zien laat staan voor schappelijke prijzen.. en om voor een sidegrade bij te betalen dat wordt hem niet. Mijn tijdelijke overstap wordt dus misschien wel een definitieve.
[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 15-08-2017 17:46 ]

Daar doet Vega het verrassend goed net zoals de Fury.
Pascal kaarten daarentegen.
Op zich kan je als je 2-3 jaar doet met een GPU de gsync premium betalen met de extra stroomkosten die een Vega zou gebruiken, ik gebruik nu Freesync en het is wel een fijne techniek ik hoef me niet zo'n zorgen te maken om uitschieters beneden de 60fps.Lord_Dain schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:45:
Zo, na alle reviews bekeken te hebben kom ik tot de conclusie dat het niet onverstandig is geweest om mijn RX480 van de hand te doen en ben ik dan ook niet geheel ontevreden dat ik paar maandjes terug deze te duur heb doorverkocht aan miners en voor een nog schappelijke prijs een 1070 heb ingeruild. De enige reden die ik nu nog zou hebben om over te stappen terug naar AMD zou omdat ik perse freesync wil en tja.. ik krijg het gevoel dat we de RX 56 niet snel leverbaar gaan zien laat staan voor schappelijke prijzen.. en om voor een sidegrade bij te betalen dat wordt hem niet. Mijn tijdelijke overstap wordt dus misschien wel een definitieve.
Ik wilde eigenlijk de AMD tegenhanger van de 1080 aanschaffen maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat het de RX Vega 64 wordt nu.. zeker niet met mijn 550W voeding. De 480/1070 waren tijdelijk tot de echte upgrade. Ik neig nu naar een betaalbare 1080 of misschien toch maar weer wachten op wat er volgend jaar komt.Nature schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:49:
[...]
Op zich kan je als je 2-3 jaar doet met een GPU de gsync premium betalen met de extra stroomkosten die een Vega zou gebruiken, ik gebruik nu Freesync en het is wel een fijne techniek ik hoef me niet zo'n zorgen te maken om uitschieters beneden de 60fps.
Ja dat is ook een punt tegenwoordig hebben mensen eerder 550W voedingen dan 800-ishW ik heb ook een 550W en wilde ook een Vega, vorig jaar mijn 1070 verkocht en een freesync monitor gekocht en een tijdelijke R9 290. Maar nu is Vega met wat ik nu weet wel out of the question dus moet ik me wat heroriënteren, het verbaasd me wel dat ik nog best goed uit de voeten kom met de kaart die ik nu heb, ligt ook aan freesync ik hoef veel minder te letten op mijn min-fps.Lord_Dain schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:57:
[...]
Ik wilde eigenlijk de AMD tegenhanger van de 1080 aanschaffen maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat het de RX Vega 64 wordt nu.. zeker niet met mijn 550W voeding. De 480/1070 waren tijdelijk tot de echte upgrade. Ik neig nu naar een betaalbare 1080 of misschien toch maar weer wachten op wat er volgend jaar komt.
Lord_Dain schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:57:
[...]
Ik wilde eigenlijk de AMD tegenhanger van de 1080 aanschaffen maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat het de RX Vega 64 wordt nu.. zeker niet met mijn 550W voeding. De 480/1070 waren tijdelijk tot de echte upgrade. Ik neig nu naar een betaalbare 1080 of misschien toch maar weer wachten op wat er volgend jaar komt.
Daar hebben ze twee dingen voor:Nature schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:03:
[...]
Ja dat is ook een punt tegenwoordig hebben mensen eerder 550W voedingen dan 800-ishW ik heb ook een 550W en wilde ook een Vega, vorig jaar mijn 1070 verkocht en een freesync monitor gekocht en een tijdelijke R9 290. Maar nu is Vega met wat ik nu weet wel out of the question dus moet ik me wat heroriënteren, het verbaasd me wel dat ik nog best goed uit de voeten kom met de kaart die ik nu heb, ligt ook aan freesync ik hoef veel minder te letten op mijn min-fps.
1: Bios switch naar een iets zuinigere bios
2: Powersave optie in de driver
Resultaat is 10% lagere prestaties maar het verbruik halveert in sommige gevallen.
Je hebt het dan over 165 watt verbruik voor de Vega 56 (RX570 niveau) en voor de Vega 64 air zit je dan op 190Watt.
Dat is zeker niet slecht en kan out of the box.
Zie ook de Vega 64 Air review op techpowerup. En AdoreTV's review van de 64 LC.
Dan werkt de kaart prima op je 550 watt PSU en heb je toch goede prestaties.
Edit: Resultaten van de Vega 64 Air:

Ik vind dit toch nog best wel een goed alternatief als je Freesync wilt gebruiken. Maar maar weinig review belichten deze optie. En dit maakt de kaart in mijn ogen wel interessanter.
Ik ga zelf Powersafe bios 2 als start punt gebruiken en dan verder optimaliseren. En ook eens goed vergelijken wat de verschillen zijn tussen bios 1 en 2. Zijn het alleen Powertune limits of ook andere voltages. Maar ik gok dat het Powertune limits zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door Astennu op 15-08-2017 18:10 ]
Godver, dus wat ze eigenlijk zeggen is dat de eerste Vegas alweer doorverkocht gaan worden met winst, want de MSRP is letterlijk alweer gestegen
.
Ik denk dat we nog een kans hebben de 28e met Vega 56. Dan moet je er snel bij zijn als je hem voor een goede prijs wilt.Paprika schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:07:
Godver, dus wat ze eigenlijk zeggen is dat de eerste Vegas alweer doorverkocht gaan worden met winst, want de MSRP is letterlijk alweer gestegen.
Ik zou het voornamelijk doen in een poging om een andere (voor nu onbekende) Tweaker misschien gelukkig te maken...Astennu schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:11:
[...]
Ik denk dat we nog een kans hebben de 28e met Vega 56. Dan moet je er snel bij zijn als je hem voor een goede prijs wilt.
https://www.mindfactory.d...x16--Retail-_1186795.html
https://www.mindfactory.d...x16--Retail-_1159485.html
https://www.mindfactory.d...x16--Retail-_1184264.html (= Ti, naam klopt niet, ZT-P10810G-10P, geheugen etc wel)

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 15-08-2017 18:18 ]
Domme vraag: bij de 56 moet je zeker beide 8-pin connectors aangesloten hebben, ondanks dat ie maar 210w hoort te trekken (en hij dus toe zou moeten kunnen met pcie+8pin?
ref iig niet, aib onbekend.
Met een prijs van 650 euro gaat hij niet goed verkopen. Mja er zullen vast mensen zijn die hem in het begin willen hebben. Maar daar na gaat na genoeg niemand hem voor die prijs kopen dan zal de prijs toch echt weer richting de 525 moeten.Paprika schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:18:
[...]
Ik zou het voornamelijk doen in een poging om een andere (voor nu onbekende) Tweaker misschien gelukkig te maken...
https://www.mindfactory.d...x16--Retail-_1186795.html
https://www.mindfactory.d...x16--Retail-_1159485.html
https://www.mindfactory.d...x16--Retail-_1184264.html (= Ti, naam klopt niet, ZT-P10810G-10P, geheugen etc wel)
https://nl.hardware.info/...w-minder-euros-meer-wattsfoppe-jan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:39:
ref iig niet, aib onbekend.
Staat op best veel sites, waaronder dus bij de buren bijvoorbeeld 6+8, vandaar dat dat in mijn hoofd zat.
Hm. Nou ja, als ze daar vanaf hebben gezien is dat iig vooruitgang, maar ik meende juist te hebben gelezen dat daar geen tijd voor was, enz. enz.Paprika schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:41:
[...]
https://nl.hardware.info/...w-minder-euros-meer-watts
Staat op best veel sites, waaronder dus bij de buren bijvoorbeeld 6+8, vandaar dat dat in mijn hoofd zat.
Ik was er keurig op tijd bij met de Vega 64 echter vond ik de prijs niet in verhouding staan tot de FPS winst en de verhouding met de goedkoopste GTX 1080 in de pricewatch. Ik ben benieuwd wat de release van de Vega 56 doet de 28ste. Is der al een tijdstip weer bekend waarop ze in de shops beschikbaar zouden moeten zijn?Astennu schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:11:
[...]
Ik denk dat we nog een kans hebben de 28e met Vega 56. Dan moet je er snel bij zijn als je hem voor een goede prijs wilt.
Anders game ik rustig verder op mijn R9 290 wat tot op heden nog genoeg FPS eruit weet te persen op 1440P bij redelijke settings
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Wat is er precies goede marketing aan de prijzen meteen na de launch verhogen?sdk1985 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:43:
[...]
In dat geval: Als je zo'n Vega 56 voor de fake launch prijs kunt pakken dan lijkt mij dat een goede deal.
[...]
Het is juist 'goede' marketing aan het werk. Het is bewuste misinformatie om de publieke opinie mbt Vega te beïnvloeden. We hebben ook die hints gezien richting Volta met het doel dat consumenten in ieder geval even op Vega wachten. Ook slim.
Het past alleen niet bij AMD zoals wij dat kennen. Ze zijn nu een graad erger bezig hoe Intel en Nvidia zich momenteel gedragen. Het is oneerlijk zaken doen.

Bij de andere reviews ligt het wat dichter bij elkaar.Paprika schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:29:
https://www.pcper.com/rev...a-56-Tested/Noise-Efficie
Geen idee of zij goed testen overigens.
Prijs technisch is die net als de 290 vs 290X gewoon veel interessanter.Apoca schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:10:
[...]
Ik was er keurig op tijd bij met de Vega 64 echter vond ik de prijs niet in verhouding staan tot de FPS winst en de verhouding met de goedkoopste GTX 1080 in de pricewatch. Ik ben benieuwd wat de release van de Vega 56 doet de 28ste. Is der al een tijdstip weer bekend waarop ze in de shops beschikbaar zouden moeten zijn?
Anders game ik rustig verder op mijn R9 290 wat tot op heden nog genoeg FPS eruit weet te persen op 1440P bij redelijke settings
De R9 290 doet het niet onaardig op 1440P als je 60FPS wilt haalt hij dat meestal prima.
[ Voor 52% gewijzigd door Astennu op 15-08-2017 19:50 ]
Reviews. De kaarten hebben nu een 9.2 en een 8.6 bij techpowerup. Met een 100 euro hogere MSRP zouden die cijfers (flink) lager uitvallen. Nu staan ze voor altijd goed in de reeds geplubliceerde reviews.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:41:
[...]
Wat is er precies goede marketing aan de prijzen meteen na de launch verhogen?
Wie kijkt er nu werkelijk naar en cijfermatige score van een reviewsite? Verder zegt MSRP ook helemaal niks. Prijs in de winkel, dat telt.sdk1985 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:01:
[...]
Reviews. De kaarten hebben nu een 9.2 en een 8.6 bij techpowerup. Met een 100 euro hogere MSRP zouden die cijfers (flink) lager uitvallen. Nu staan ze voor altijd goed in de reeds geplubliceerde reviews.
financieel analysten?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:29:
[...]
Wie kijkt er nu werkelijk naar en cijfermatige score van een reviewsite? Verder zegt MSRP ook helemaal niks. Prijs in de winkel, dat telt.
Die hebben AMD onderhand zo vaak failliet verklaard dat niemand die meer serieus kan nemen.
Ik weet uit ervaring dat heel wat lezers direct naar de conclusie door clicken. Dat jij wellicht het hele ding uit gaat pluizen dat kan, maar dat is niet hoe het gros van de mensheid functioneert. Die krijgen snel last van 'information overload'. Die kopen gewoon iets omdat er 5 sterren staan.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:29:
[...]
Wie kijkt er nu werkelijk naar en cijfermatige score van een reviewsite? Verder zegt MSRP ook helemaal niks. Prijs in de winkel, dat telt.
Overigens werkt dit natuurlijk ook door in de geschreven conclusie.
Hoe dan ook wijst alles erop dat het sjoemelen met de adviesprijzen een bewuste marketing strategie is van AMD. Hij is puur gericht op de pers, het is gewoon een truukje om in de reviews goed uit de bus te komen.
Verder ben ik het er mee eens dat het altijd veel beter je eigen conclusies te trekken op basis van de resultaten en de actuele prijzen. Echter ik leg alleen uit wat AMD beoogt te bereiken met het kunstmatig laag houden van de prijzen richting de pers. Dat er iets met de prijzen was werd al gesuggereerd door The Source en het is nu op overclock3d.net verschenen:
Mocht de 'neppe' MSRP nooit terugkomen dan is het de vraag hoeveel websites hun conclusie gaan herschrijven. Ik vrees niet veel. Een win voor de marketing afdeling voor AMD, een verlies voor het 'good guy' imago.AMD's "discounted" RX Vega GPUs sold out within minutes, which means that AMD's RX Vega 64 now has an effective MSRP of £549.99, which is a price increase of over 20%. While gamers will now get copies of Wolfenstein II and Prey for free with their GPU, this by no means makes up for the GPU's £100 price increase.
What is more startling is that OC3D was never told that AMD's standalone RX Vega 64 Black (Reference) GPU would only be priced at £449.99 temporarily, a factor that would no doubt affect the conclusion of any RX Vega review. So far most reviews list AMD's RX Vega 64 as being priced at AMD's original MSRP of $499 and £449, which is no longer true.
We have contacted AMD to ask them whether or not their RX Vega 64 will be available in its "standalone" form in the future, but so far we have gotten no response. To say the least, this price increase will have a huge effect on Vega's perception, with this price increase within an hour of the GPUs launch making AMD's listed MSRP seem like a review manipulation tactic.
OC3D was never told that AMD's £449.99 "standalone" price was temporary, which is a huge deal. Hopefully, AMD will deliver an official response to this soon, as right now it seems like reviewers were unable to base their conclusions on the end price of AMD's RX Vega 64. Reviews for AMD's RX Vega 64 would no doubt have had different conclusions if the price of AMD's standard RX Vega 64 is considered, instead of AMD introductory pricing.
Right now the only way to by AMD's Radeon RX Vega 64 t its launch £449.99 price is with one of AMD's Radeon bundles, which are avaiablel with CPUs, FreeSync displays and other hardware. To put it simply, the GPU is not avaialble at this price when bought on its own.
AMD's RX 64 Launch pricing was only for
In effect, those that are interested in AMD's RX Vega 64 today will not be greeted with AMD's previously advertised MSRP of £449.99, but instead see pricing of around £549. Yes, gamers will also be getting two free games at this new price, but the value of those games is not as high as the RX Vega 64's increase in price. Even after accounting for the games, the RX Vega 64 has received a price increase of around £40 in the UK.
Standalone RX Vega 64 products will not be available anymore unless AMD permits it. Overclockers UK has contacted AMD and has requested that they make standalone Vega products a permanent part of their GPU lineup.
[ Voor 84% gewijzigd door sdk1985 op 15-08-2017 21:01 . Reden: edit is mogelijk alleen bij vega 64 van toepassing ]
Ach AMD doet ook eens iets dat niet echt consumer friendly is om het zacht uit te drukken.
Wellicht gaat de msrp omhoog, maar biedt dat dan geen betere prijs mogelijkheden voor de ASUS, MSI, SAPPHIRE, GIGABYTE ? Zodat AMD niet met zijn partners gaat concurreren? Of gaan deze automatisch mee omhoog ?
Ik ben wat dat betreft een leek, dus als ik het verkeerd zie hoor ik het ook graag
Of het nu allemaal tegenvalt of dat we te hoge verwachtingen hadden, ik ben er nog niet helemaal uit. De 56 is en blijft voor mij een prima alternatief. Daarnaast zullen ze geen 30% uit een driver persen, maar ik denk dat er best nog wel wat rek is zoals ook in de verschillende reviews is aangegeven m.b.t. de levensduur van de AMD kaarten
Alleen zal de verkrijgbaarheid wel weer drama zijn, maar daar heeft nvidia ook last van. Of je moet natuurlijk de hoofdprijs willen bepalen.
Daarnaast ben ik ook nog wel benieuwd naar de vega in de imac pro. Vooral de compacte behuizing icm warmte ontwikkeling en stroom verbruik. Of is Apple dusdanig groot dat ze een custom made oplossing krijgen van AMD waarbij ze deze problemen hebben opgelost/verminderd?
Ik ben wat dat betreft een leek, dus als ik het verkeerd zie hoor ik het ook graag
Of het nu allemaal tegenvalt of dat we te hoge verwachtingen hadden, ik ben er nog niet helemaal uit. De 56 is en blijft voor mij een prima alternatief. Daarnaast zullen ze geen 30% uit een driver persen, maar ik denk dat er best nog wel wat rek is zoals ook in de verschillende reviews is aangegeven m.b.t. de levensduur van de AMD kaarten
Alleen zal de verkrijgbaarheid wel weer drama zijn, maar daar heeft nvidia ook last van. Of je moet natuurlijk de hoofdprijs willen bepalen.
Daarnaast ben ik ook nog wel benieuwd naar de vega in de imac pro. Vooral de compacte behuizing icm warmte ontwikkeling en stroom verbruik. Of is Apple dusdanig groot dat ze een custom made oplossing krijgen van AMD waarbij ze deze problemen hebben opgelost/verminderd?
Ik zou als apple de vega dan gewoon in power saving mode zetten. Dan is hij echt een heel stuk zuiniger en maar 10% langzamer...KraveN schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:43:
Wellicht gaat de msrp omhoog, maar biedt dat dan geen betere prijs mogelijkheden voor de ASUS, MSI, SAPPHIRE, GIGABYTE ? Zodat AMD niet met zijn partners gaat concurreren? Of gaan deze automatisch mee omhoog ?
Ik laat morgen horen of mijn 550Watt voeding nog werktNature schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:03:
[...]
Ja dat is ook een punt tegenwoordig hebben mensen eerder 550W voedingen dan 800-ishW ik heb ook een 550W en wilde ook een Vega, vorig jaar mijn 1070 verkocht en een freesync monitor gekocht en een tijdelijke R9 290. Maar nu is Vega met wat ik nu weet wel out of the question dus moet ik me wat heroriënteren, het verbaasd me wel dat ik nog best goed uit de voeten kom met de kaart die ik nu heb, ligt ook aan freesync ik hoef veel minder te letten op mijn min-fps.
Het is vooral gunstig voor de marge van de partners. Die verkopen die stock kaarten nu al voor 599 op newegg (out of stock). Maar goed combineer de MSRP geruchten met de goede hash performance (bijna 1080 Ti) en het lijkt geen gamers kaart te worden. AMD zou eigenlijk die mining performance in een driver de nek om moeten draaien zodat ze wat slagen op de gaming markt kunnen maken.KraveN schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:43:
[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 15-08-2017 22:35 ]
YouTube: AMD RX Vega 56 Reference Tear-Down: Cooler, PCB, VRM < hier is de ref vega 56 dus bijv. met 2x8pin uitgevoerd (@0:45s). Geen idee of dat voor sommige 'branded' ref designs anders is, maar goed. Verwarrend.Paprika schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:34:
Dacht dat het 8+6 zou worden voor de 56.
Gewoon Powersave mode gebruiken and your fineSp3ci3s8472 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:13:
[...]
Ik laat morgen horen of mijn 550Watt voeding nog werkt. Inpakken voor vakantie dus niet heel veel tijd.
Of balanced mode met bios mode 2
Verwijderd
Livestream met buffering. Morgen gaat deze link dus niet meer werken maar dan zal het onder een andere link zijn geupload.
Ik zal vast iemand op de tenen trappen, maar de indruk die ik krijg van AMD, net als van menig andere tech fabrikant, is dat de overkoepelende marketing tactiek zo goed georganiseerd is als het gemiddelde kinderfeestje in Monkey Town. De suggestie dat het een briljante uitgekiende strategie is om met de MSRP goede reviews te scoren staat in schril contrast van mijn beeldvorming dat ze zich borderline wanhopig overgelaten voelen aan de grote reviewers zoals Guru3D, Linus, Techpowerup, etc. Geen zelf respecterende reviewer die geen slag om de arm houdt wat straatprijzen betreft, op basis van het verleden, laat in de huidige marktsituatie met bizarre prijzen vanwege de miners.
Ik betwijfel dat er iemand achtelijk genoeg is om, stel dat die verhalen waar zijn, straks 650 euro voor een Vega 64 te betalen als een GTX 1080 voor 150 euro minder in de winkel ligt, of een Ti voor 100 euro meer. Daar doet geen "9" of award iets significants op. Hooguit dat het de nekslag is voor een bedrijf dat best wel een 'win' kan gebruiken.
Al dat paniekvoetbal voor de release, en nu na de reviews maar nog voor daadwerkelijke stabiele voorraad, heeft maar één gevolg, en dat is dat men elkaar zot zit te maken. Wacht het gewoon af, kijk gewoon wat er over een paar weken daadwerkelijk in de winkel ligt, en maak dan je keuze. Reviews genoeg om beeldvorming te krijgen van het product, en de prijs is daar maar een marginaal onderdeel van. Als iemand niet slim genoeg is om zelf een beetje te balanceren aan de hand van de straatprijzen plus eventuele driver optimalisaties (die ook overal en nergens besproken gaan worden) tzt dan is dat echt de verantwoordelijkheid van de koper, niet AMD, noch de reviewers.
Ik betwijfel dat er iemand achtelijk genoeg is om, stel dat die verhalen waar zijn, straks 650 euro voor een Vega 64 te betalen als een GTX 1080 voor 150 euro minder in de winkel ligt, of een Ti voor 100 euro meer. Daar doet geen "9" of award iets significants op. Hooguit dat het de nekslag is voor een bedrijf dat best wel een 'win' kan gebruiken.
Al dat paniekvoetbal voor de release, en nu na de reviews maar nog voor daadwerkelijke stabiele voorraad, heeft maar één gevolg, en dat is dat men elkaar zot zit te maken. Wacht het gewoon af, kijk gewoon wat er over een paar weken daadwerkelijk in de winkel ligt, en maak dan je keuze. Reviews genoeg om beeldvorming te krijgen van het product, en de prijs is daar maar een marginaal onderdeel van. Als iemand niet slim genoeg is om zelf een beetje te balanceren aan de hand van de straatprijzen plus eventuele driver optimalisaties (die ook overal en nergens besproken gaan worden) tzt dan is dat echt de verantwoordelijkheid van de koper, niet AMD, noch de reviewers.
Verwijderd
In de livestream zie je al direct duidelijk dat er nog wat forse bugs in de software zitten: klokfrequentie die niet juist wordt weergegeven, fan die hoger gaat dan wat je invoert in Wattman. Bij de FPS bij spellen zag je ook al dat er het een en ander verkeerd gaat in de drivers.
@Foritain
Had jij Tomb Raider getest met Vega56 , Wendell had een nogal rare FPS bij een van de plaatsen in de benchmark (de bovenste, iets boven 40) terwijl de andere twee plaatsen een normale FPS (>90) gaven. Ik ben benieuwd of dat je dat in game ook ziet of dat het slechts een of ander raar fenomeen bij de benchmark is. Mocht jij het nog niet hebben uitgeprobeerd en dezelfde afwijking in de benchmark krijgen dan zou het aadig zijn als jij het ook in game zou testen.
@Foritain
Had jij Tomb Raider getest met Vega56 , Wendell had een nogal rare FPS bij een van de plaatsen in de benchmark (de bovenste, iets boven 40) terwijl de andere twee plaatsen een normale FPS (>90) gaven. Ik ben benieuwd of dat je dat in game ook ziet of dat het slechts een of ander raar fenomeen bij de benchmark is. Mocht jij het nog niet hebben uitgeprobeerd en dezelfde afwijking in de benchmark krijgen dan zou het aadig zijn als jij het ook in game zou testen.
Ironisch genoeg is die €150 meer nog te rechtvaardigen gezien de €200 voor een G-Sync monitor maar m.i. koop je het beste Vega56. De 1080 vind ik niets, de 1070 heeft een redelijke waarde/€ en de 1080 ti eveneens dankzij het relatief kleine prijsverschil maar het gigantische performanceverschil (25-50% afhankelijk van hoe sterk je 'overklokt').Foritain schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:18:
Ik betwijfel dat er iemand achtelijk genoeg is om, stel dat die verhalen waar zijn, straks 650 euro voor een Vega 64 te betalen als een GTX 1080 voor 150 euro minder in de winkel ligt, of een Ti voor 100 euro meer.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2017 23:31 ]
Ik heb geen TRVerwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:23:
In de livestream zie je al direct duidelijk dat er nog wat forse bugs in de software zitten: klokfrequentie die niet juist wordt weergegeven, fan die hoger gaat dan wat je invoert in Wattman. Bij de FPS bij spellen zag je ook al dat er het een en ander verkeerd gaat in de drivers.
@Foritain
Verwijderd
Begrijpelijk. Ik had het natuurlijk over RotTR, niet over Tombraider 2013. Ik heb RotTR nog niet gespeeld Tombraider 2013 wel, ik raad aan om dat spel eens te spelen, je kan voor ongeveer €4 een licentie kopen wanneer er een sale is (minstens 6 keer in het vorige jaar).Foritain schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:24:
[...]
Ik heb geen TRHeb wel wat games gekocht, gekregen en gescrounged, enkel voor de reviews, maar gezien ik niet aan die game toe ga komen vond ik het een beetje overdreven die erbij te halen
By the way, Steve (HardwareUnboxed, Techpowerup) was duidelijk over referentiekaarten in het algemeen: "we don't review those in general because we believe that nobody should buy those".
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2017 23:28 ]
TR2013 heb ik wel, maar die draait niet in 4K en zelfs een RX580 ofzo draait zieke FPS op 1440p. Dus die heb ik na één review ook weer eruit geknikkerd. Beetje CPU benchen, pftVerwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:26:
[...]
Begrijpelijk. Ik had het natuurlijk over RotTR, niet over Tombraider 2013. Ik heb RotTR nog niet gespeeld Tombraider 2013 wel, ik raad aan om dat spel eens te spelen, je kan voor ongeveer €4 een licentie kopen wanneer er een sale is (minstens 6 keer in het vorige jaar).
By the way, Steve (HardwareUnboxed, Techpowerup) was duidelijk over referentiekaarten in het algemeen: "we don't review those in general because we believe that nobody should buy those".
Niet uitgespeeld overigens, wel paar uurtjes in gemaakt. Eens dat het erg leuk was, maar tijd
Maar uh.. bij TPU doet w1zzard al jaren de GPUs, en die doet al jaren referentiekaarten?
Hardware Unboxed ken ik verder nie, wel eens wat van gezien.
Mits je niet te veel uren maakt dat je op de energierekening dik compenseert.Ironisch genoeg is die €150 meer nog te rechtvaardigen gezien de €200 voor een G-Sync monitor maar m.i. koop je het beste Vega56. De 1080 vind ik niets, de 1070 heeft een redelijke waarde/€ en de 1080 ti eveneens dankzij het relatief kleine prijsverschil maar het gigantische performanceverschil (25-50% afhankelijk van hoe sterk je 'overklokt').
Maar verder eens: Freesync keuze makes/breaks it. 100%.
[ Voor 17% gewijzigd door Foritain op 15-08-2017 23:34 ]
Verwijderd
Eens.The Source schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:51:
[...]
Ik weet evenveel als jullie.
Het probleem was natuurlijk dat die ene niet de prijs had die daarbij past, het was geprijst als een Sapphire Nitro maar het presteerde niet zo.-The_Mask- schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:03:
Ze hebben het later niet opgelost, er is gewoon meer dan één RX 580 van MSI. Waarbij de ene moeite heeft de warmte af te voeren en luidruchtig is en de andere een beter koelblok heeft welke wel de warmte goed kan weg werken.
In dit geval gaat het om een nieuw spel maar je ziet dit soort 'afwijkingen' (580 verslaat met gemak de 1060 maar Vega56 verliest ineens van de 1070 terwijl het gemiddeld een net iets hogere FPS haalt, op dit moment en bij die spellen) ook bij tal van andere spellen die al wat ouder zijn. Als het software-gerelateerd is dan is het op te lossen, de vraag is alleen hoe lang het gaat duren. Aangezien er wel meer verkeerd gaat met de software (verkeerd weergegeven klokfrequentie, offset fan) speculeer ik dat de drivers toch nog lang niet zo sterk afgewerkt zijn als dat werd gesuggereerd door sommige mensen ("AMD werkt nu al zoveel maanden aan die drivers, in december was er al een demonstratie..."). Ik verwacht >10% verschil tussen nu en april, wanneer er geen RPM wordt gebruikt etc.edward2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:04:
[...]
Ja duidelijker kan je het niet aantonen, Crysis3 liep uitstekend op Fiji, dit moet haast wel software gerelateerd zijn, blijft de vraag of ze dit gaan/kunnen oplossen.
[afbeelding]
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2017 23:43 ]
Verwijderd
Hij werkt voor Techpowerup, hij deed de benchmarks voor Vega en bij die video wordt er dan ook naar verwezen.Foritain schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:32:
Maar uh.. bij TPU doet w1zzard al jaren de GPUs, en die doet al jaren referentiekaarten?Sympathieke en redelijke kerel ook overigens. Even gesproken op Computex, rare ervaring ergens om bekende namen opeens in het echt te zien #geek
Hardware Unboxed ken ik verder nie, wel eens wat van gezien.
Hij gaf in die review aan dat ze willen stoppen met referentiekaarten in de benchmarks op te nemen. In de video in ieder geval.
LOL... AMD en NV hebben de beste kwartalen ooit gedraaid door al die miners. Hun kaarten zijn niet aan te slepen en ze maken heus niet minder marge. Voor hun is er geen reden om mining te voorbieden. Beter nog next gen zullen ze zorgen dat ze daarin de beste zijn en hopelijk ook hun voorraad planning erop aanpassen.sdk1985 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:30:
[...]
Het is vooral gunstig voor de marge van de partners. Die verkopen die stock kaarten nu al voor 599 op newegg (out of stock). Maar goed combineer de MSRP geruchten met de goede hash performance (bijna 1080 Ti) en het lijkt geen gamers kaart te worden. AMD zou eigenlijk die mining performance in een driver de nek om moeten draaien zodat ze wat slagen op de gaming markt kunnen maken.
Verwijderd
Nvidia het beste zijn met mining? Good luck with that met de mindere compute performance en de gesloten software. Ik zou natuurlijk graag willen dat AMD-kaarten zuigen voor 'mining' maar helaas, hier blinkt AMD zonder enige twijfel in uit in vergelijking met Nvidia. Ach ja, over een paar maanden is het wel gedaan met die 'mining'-onzin. Later dan verwacht maar het is per definitie een aflopende zaak totdat ze enkele jaren later weer een nieuwe nepmunt met een of ander nieuw algorithme hebben bedacht of zoiets.The Source schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:46:
[...]
LOL... AMD en NV hebben de beste kwartalen ooit gedraaid door al die miners. Hun kaarten zijn niet aan te slepen en ze maken heus niet minder marge. Voor hun is er geen reden om mining te voorbieden. Beter nog next gen zullen ze zorgen dat ze daarin de beste zijn en hopelijk ook hun voorraad planning erop aanpassen.
Ja, ik spuw wat gal. Het milieu wordt al genoeg verkloot en GPU's zijn nooit ontworpen om voor zulke onzin gebruikt te worden. Als ze tenminste nog een constante vraag zouden veroorzaken maar zelfs dat doen ze niet, 1 keer in de paar jaar gijzelen ze de gamingmarkt gedurende een aantal maanden.
Klokfrequentie een beetje verlagen, spanning sterk verlagen. Zoals wij die kopen is die al heel erg hoog geklokt, je zit bij de spanning/frequentiegrafiek in het deel waarbij de spanning belachelijk sterk toeneemt om de frequentie een beetje toe te laten nemen. Onderklok Vega een beetje en de spanning kan sterk omlaag, je hebt dan nog steeds een prima performance.Adlermann schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:58:
[...]
Ik zou als apple de vega dan gewoon in power saving mode zetten. Dan is hij echt een heel stuk zuiniger en maar 10% langzamer...
Dat gezegd hebbende, ik zou het logischer vinden als Apple Ryzen-CPU's en Nvidia-kaarten zou gebruiken.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 00:01 ]
AMD was sterk in mining vanwege ETH. Maar veel andere alt coins blinkt NV uit vanwege de beter performance / watt. Daarbij is de difficulty voor ETH omhoog gegaan en heeft AMD nog steeds een probleem in de drivers (wat wellicht gefixed wordt). Dus vergeet NV niet...ze hebben de raw performance per watt en al die mining programma's zijn op CUDA gebaseerd (de NV versies dus...
)
AMD kaarten zijn niet zozeer zoveel beter in minen, ze bieden alleen een beter aanschafwaarde/opbrengst ratio.Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:58:
[...]
Nvidia het beste zijn met mining? Good luck with that met de mindere compute performance en de gesloten software. Ik zou natuurlijk graag willen dat AMD-kaarten zuigen voor 'mining' maar helaas, hier blinkt AMD zonder enige twijfel in uit in vergelijking met Nvidia.
Nvidia en AMD zitten niet in hetzelfde schuitje... AMD wil sinds polaris al een doorbraak maken in marktaandeel zodat het voor devs interessant wordt om (weer) te gaan optimaliseren voor radeon. Tot heden is dit nog niet gelukt, het marktaandeel is lager dan ooit tevoren (20.2% op steam, vorig jaar was dat nog 26%). Als vega ook opgekocht gaat worden door miners, wat er gezien de hashpower wel aan zit te komen, dan zitten ze nog altijd in hetzelfde schuitje. Voor AMD geldt dat gegeven een beperkt aanbod ze beter een kaart slijten aan een gamer dan aan een miner. Bij Nvidia maakt het inderdaad niet uit (alhoewel daar ook geruchten zijn voor een mining sku).The Source schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:46:
[...]
LOL... AMD en NV hebben de beste kwartalen ooit gedraaid door al die miners. Hun kaarten zijn niet aan te slepen en ze maken heus niet minder marge. Voor hun is er geen reden om mining te voorbieden. Beter nog next gen zullen ze zorgen dat ze daarin de beste zijn en hopelijk ook hun voorraad planning erop aanpassen.
Voor AMD is mijn suggestie om mining te verhinderen dus zo gek nog niet. Het helpt gegeven het huidige beperkte aanbod, dat al een jaar aanhoud, met het bereiken van hun eigen doelstelling. De mining markt kunnen ze altijd nog bedienen, desnoods met een SKU die daar op is gericht.
ps Wanneer je 25 miljoen operating profit draait op 1222 miljoen omzet dan is dat niet je beste kwartaal ooit, zelfs niet voor AMD. Blijkbaar is de bonus bij MSI puur gebaseerd op de omzet
Verder is het nog even de vraag of het verstandig is vol in te zetten op mining als GPU maker. Zo ver ik heb begrepen kan ETH niet via ASIC, dus dat helpt. Maar om daar nou de toekomst van je hele bedrijf aan op te hangen...
[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 16-08-2017 00:47 ]
Verwijderd
Dat is heel het punt wat definitieert dat ze beter zijn in 'minen'. 'Miners' kijken enkel naar de opbrengst vs. de kosten.chaoscontrol schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:07:
[...]
AMD kaarten zijn niet zozeer zoveel beter in minen, ze bieden alleen een beter aanschafwaarde/opbrengst ratio.
Natuurlijk haalt een 1080ti een hogere 'mining'opbrengst per tijdseenheid dan een 580, het zou niet best zijn als dat niet zo zou zijn, een 580 daarentegen verslaat een 1060 en ik neem er vergif op in dat Vega54 de 1070 verslaat en de Vega64 de 1080 verslaat. Helaas, het zou fijner zijn als AMD-kaarten er slecht in zouden zijn.
Niet enkel ETH, wat ik begrijp, maar je hebt gelijk dat er ook 'munten' zijn waar Nvidia-kaarten wel geschikt voor zijn.The Source schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:06:
AMD was sterk in mining vanwege ETH. Maar veel andere alt coins blinkt NV uit vanwege de beter performance / watt. Daarbij is de difficulty voor ETH omhoog gegaan en heeft AMD nog steeds een probleem in de drivers (wat wellicht gefixed wordt). Dus vergeet NV niet...ze hebben de raw performance per watt en al die mining programma's zijn op CUDA gebaseerd (de NV versies dus...)
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 00:31 ]
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:29:
[...]
Dat is heel het punt wat definitieert dat ze beter zijn in 'minen'. 'Miners' kijken enkel naar de opbrengst vs. de kosten.
Natuurlijk haalt een 1080ti een hogere 'mining'opbrengst per tijdseenheid dan een 580, het zou niet best zijn als dat niet zo zou zijn, een 580 daarentegen verslaat een 1060 en ik neem er vergif op in dat Vega54 de 1070 verslaat en de Vega64 de 1080 verslaat. Helaas, het zou fijner zijn als AMD-kaarten er slecht in zouden zijn.

Overigens heb je juist voor ETH van die 1U dingen waar je 400 MT/s mee haalt op basis van Nvidia kaarten met een atom erbij.
[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 16-08-2017 00:38 ]
Verwijderd
+ 66 MHz (4,4%)Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:18:
[video]
Livestream met buffering. Morgen gaat deze link dus niet meer werken maar dan zal het onder een andere link zijn geupload.
- 71 W
Je kan natuurlijk nog wat meer eruit halen met overklokken EN een hoger vermogen (20% meer punten bij Firestrike denk ik, niet aandachtig gekeken) en 30W, dus in totaal 101 W hoger) maar dit lijkt me geen slecht resultaat (1550 MHz) voor een referentiekaart waarbij een onervaren persoon een uurtje stoeide met de instellingen. Het extra vermogen voor die 20% meer punten in Firestrike valt mij reuze mee, ik had slechter verwacht.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 00:58 ]
Ik heb het over beste kwartaal in aantallen. Ik heb het niet over winst, marge of hun financial results.sdk1985 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:28:
[...]
Nvidia en AMD zitten niet in hetzelfde schuitje... AMD wil sinds polaris al een doorbraak maken in marktaandeel zodat het voor devs interessant wordt om (weer) te gaan optimaliseren voor radeon. Tot heden is dit nog niet gelukt, het marktaandeel is lager dan ooit tevoren (20.2% op steam, vorig jaar was dat nog 26%). Als vega ook opgekocht gaat worden door miners, wat er gezien de hashpower wel aan zit te komen, dan zitten ze nog altijd in hetzelfde schuitje. Voor AMD geldt dat gegeven een beperkt aanbod ze beter een kaart slijten aan een gamer dan aan een miner. Bij Nvidia maakt het inderdaad niet uit (alhoewel daar ook geruchten zijn voor een mining sku).
Voor AMD is mijn suggestie om mining te verhinderen dus zo gek nog niet. Het helpt gegeven het huidige beperkte aanbod, dat al een jaar aanhoud, met het bereiken van hun eigen doelstelling. De mining markt kunnen ze altijd nog bedienen, desnoods met een SKU die daar op is gericht.
ps Wanneer je 25 miljoen operating profit draait op 1222 miljoen omzet dan is dat niet je beste kwartaal ooit, zelfs niet voor AMD. Blijkbaar is de bonus bij MSI puur gebaseerd op de omzet.
Verder is het nog even de vraag of het verstandig is vol in te zetten op mining als GPU maker. Zo ver ik heb begrepen kan ETH niet via ASIC, dus dat helpt. Maar om daar nou de toekomst van je hele bedrijf aan op te hangen...
En ja je hebt gelijk dat AMD meer op de gamers zou moeten richten voor de long term, ik denk dat dat ook altijd hun intentie is, echter moeten ze de GPU tegenwoordig ook genoeg compute power geven om op profesionele vlakken mee te doen en daar zijn ze slachtoffer van geworden.
Als je naar VEGA krijg dat is die goed in minen, dat klopt. Echter als je naar performance per watt kijkt dan is deze net interessant voor veel landen waar op de stroom prijs gelet moet worden. Landen zoals oost Europe of China waar stroom goedkoop is dan zal het om de aankoop prijs gaan en gezien de shortage vermoed ik niet dat VEGA aantrekkelijk geprijsd zal zijn voor ze.
BTW AMD driver fix voor ETH dag probleem met benchmarks;
http://www.legitreviews.c...ized-driver-tested_197095
http://www.legitreviews.c...ized-driver-tested_197095
Let op:
We krijgen de laatste tijd vanuit verschillende hoeken klachten over de gevoerde toon in deze topicserie. Laten we het een beetje gezellig houden. Probeer alleen op de feiten te reageren en je statements te onderbouwen met bronnen. Dram daarbij niet door, als een ander ook na onderbouwing een andere mening toegedaan blijft is daar niets mis mee. Laat sneren en op de man teksten achterwege, dan blijft het voor iedereen leuk.
We krijgen de laatste tijd vanuit verschillende hoeken klachten over de gevoerde toon in deze topicserie. Laten we het een beetje gezellig houden. Probeer alleen op de feiten te reageren en je statements te onderbouwen met bronnen. Dram daarbij niet door, als een ander ook na onderbouwing een andere mening toegedaan blijft is daar niets mis mee. Laat sneren en op de man teksten achterwege, dan blijft het voor iedereen leuk.