Ik ken het probleem, ik heb nog steeds een HD 7850 (en een i5-750), dit met een monitor die 1920*1080 pixels heeft, iets wat ik eerlijk gezegd ook al een tijdje beu ben (zowel voor zakelijke toepassingen (links Word en rechts een PDF of de browser) als voor gaming (grotere speelwereld en meer details)). Maar ja, om de monitor te upgraden als de grafische kaart het niet aankan, dat zie ik nu ook weer niet zitten, zeker niet zolang we nog in het stadium zitten dat de monitors nog relatief primitief zijn en er nog zoveel verbeterd gaat worden in slechts 10 jaar tijd. Resolutie, refresh-rate, snelheid waarmee het beeld verdwijnt, kwaliteit kleur, aantal lichtsegmenten bij LCD en zelfs de fundamentele technologie (nu nog LCD, in de toekomst hopelijk enkel leds of heel erg veel lichtsegmenten (>>1000) en een groot aantal lichtbronnen)). Dan wacht ik nog maar even, net als dat ik met de SSD deed in de eerste jaren, inmiddels heb ik er wel een.
Mijn handen jeuken al 2 jaar om de hardware te upgraden maar de RX 480 kaarten waren allemaal best wel lawaaierig en niet goed genoeg voor 1440p (de RX 580 was een licht hoger geklokte RX 480 en daarmee technologie van een jaar oud, daar betaal ik niet graag de volle prijs voor) en ineens steeg de RAM-prijs van pak hem beet €80 naar €130 in maart en nu
€210 €219 (in 2 weken tijd weer €9 erbij

, "and the hits keep on coming") . Ik dacht in maart dat het niet nog erger kon worden met de RAM-prijs dan een stijging van bijna 100% voor dezelfde latjes maar ik zat er flink naast. Voor wie denkt dat ik overdrijf met die prijsstijging en dat het nooit €80 kostte, alsjeblieft.
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Ineens lijkt het wel alsof de prijzen van de RAM in maart reuze meevielen.

Hopelijk in 2019 beter.
Maar goed @
DoubleYouPee , ik wacht wel op Navi aangzien ik er geen zin in heb om ofwel met tearing te blijven gamen (ik zie de tears veel te goed

, enkel voor competitief online zou ik misschien met tearing blijven spelen omdat je dan een voordeel kan hebben van de helft van een frame 0,05-0.01 seconde eerder te zien, voor single-player zijn die tears een ramp) ofwel een G-Sync-monitor te kopen. Als Nvidia FreeSync zou ondersteunen of je geen G-Sync monitor nodig zou hebben om G-Sync te gebruiken (niet noodzakelijk hetzelfde, het is mogelijk dat op termijn G-Sync ook softwarematig wordt aangeboden) dan had ik mogelijk wel een 1070 Ti of zo gekocht, met mijn neus dichtgeknepen aangezien ik een hekel heb aan Gimpworks en PhysX.
Echter gaf AMD bij Fury duidelijk aan dat dit een experimentele kaart was, voor Vega werd vermoed dat het een experimentele kaart zou zijn - nog voordat die uitkwam - maar AMD heeft dit nooit aangegeven. Ik denk dat voor Vega de 'mining' roet in het eten gooide, dat AMD aanzienlijk meer GPU's beschikbaar zou hebben gesteld indien die zeepbel zou zijn gebarst. Een aanwijzing hiervoor is dat de AIB-kaarten kwamen net nadat de zeepbel leek te zijn gebarsten, helaas was dat slechts een tijdelijke terugval en is de zeepbel nu weer flink opgeblazen.
Echter hopelijk komt de volgende generatie wel een volledige, interessante lineup.
"Scalability". Waarschijnlijk dus wel en vermoedelijk dankzij een meer modulaire opbouw en hun "superlijm".
[
Voor 29% gewijzigd door
Verwijderd op 31-12-2017 17:13
]