Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 252 253 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gtoniser schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:34:
[...]

Heb toevallig de nieuwe D1 lounges van zowel BOS als SEA een paar weken na opening kunnen bezoeken. Zijn beide top, gewoon een soort restaurant waar wel echt goed eten wordt geserveerd.

BOS:
[Afbeelding]

SEA:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben ook in die van SEA geweest. Erg fijn om even goed te eten alvorens de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Afgelopen keren vond ik het eten bij de Privium lounge trouwens ook ineens een stuk beter. Bij de 1e paar x vond ik het steeds tegen vallen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ben in 99% van de gevallen erg tevreden over KLM. Moeten ze dit niet te vaak doen :p

Zat op mijn Cityhopper vlucht te wachten in het buitenland. Kist was er en de crew was van boord. Je zag dat de groundstaff erg in de war was. Er liep 1 piloot rond, maar verder gebeurde er niets.

Na verloop van tijd kwam de nieuw crew aanlopen, een uurtje te laat. Ik kon het gesprek horen tussen de al aanwezige piloot en de rest. Kwam er op neer dat ze zich een uur vergist hadden in de tijd.

Toen we, 70 minuten te laat gingen vliegen:
We are sorry for this delay. This is due to bad weather in Amsterdam
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:26
KLM en slecht weer. Weet nog de discussie ooit bij een (gefaalde) claim: wij zouden kunnen bewijzen dat de vertraging door het weer kwam, maar we hoeven het niet te doen dus we doen het niet.

Letterlijk per e-mail van de CS terug gekregen destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PWM schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:40:
Ben in 99% van de gevallen erg tevreden over KLM. Moeten ze dit niet te vaak doen :p

Zat op mijn Cityhopper vlucht te wachten in het buitenland. Kist was er en de crew was van boord. Je zag dat de groundstaff erg in de war was. Er liep 1 piloot rond, maar verder gebeurde er niets.

Na verloop van tijd kwam de nieuw crew aanlopen, een uurtje te laat. Ik kon het gesprek horen tussen de al aanwezige piloot en de rest. Kwam er op neer dat ze zich een uur vergist hadden in de tijd.

Toen we, 70 minuten te laat gingen vliegen:

[...]

:')
Kan ook allebei. Ik was gistermiddag ook al bij de gate vertraagd op de terugweg naar Amsterdam omwille van het weer, en in onze A220 (1e keer overigens, prima ding) zat iedereen gewoon klaar om te gaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ben zondag gaan vliegen vanaf CPH naar AMS. Ook city hopper. Zat 1 uur bij de gate in het vliegtuig zoals iedereen. Piloot kreeg geen toestemming te vertrekken want de kist kwam vanaf Schiphol te laat binnen en Schiphol had nog gedoe met die storm Amy. Heenvlucht hetzelfde akkefietje maar toen vloog ik pas twee uur later weg. Zal op CPH wel door de drones komen.

Geen ife aan boord dus toen maar de Nintendo Switch 2 uit de tas gepakt en verder gegaan met Donky Kong bananza. Eenmaal geland grondpersoneel wachtte rustig 45min met uitladen van bagage tot het bij de band was. En eenmaal bij het juiste trein platform: ns komt aandenderen met 1/3e van de capaciteit. Het gaf Tokyo taferelen. Balustrades puilden uit en er wouden nog drie gasten met fietsen in dozen zich erin wurmen.

Al met al een prima citytrip gehad maar dit was echt de eerste keer dat heen en terug de kist te laat aan de grond staat, mijn handbagage ingecheckt werd als ruimbagage aan de gate en we later vertrokken. Ik had prima nog 2 uur door Kopenhagen heen kunnen slenteren. Sta je 1.5u voor oorspronkelijke eta boarding al op het vliegveld voor niks. Dan zijn die internationale vluchten AMS - PEK, PEK - KIX en terug toch een stuk relaxter. Zelfs met red eye flights geen enkel probleem. Slapen, film kijken, slapen, film kijken, slapen. Heb heel veel films zo ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UiElLx-WJh2F4CCWAW6ihpIFC40=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YMgg98wJUhEi9IkEE3NBOzcT.png?f=user_large

Dat is wel bijzonder weinig extra waarde voor 1000,- ....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

franssie

Save the albatross

@PWM was het niet de luchtvaart IT die het begrip Hallucineren had uitgevonden voordat AI bestond? :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik denk, ik boek eens een connecting flight om eens te ervaren hoe dat gaat. (Nouja, eigenlijk gewoon voor de XP O-)) En ja hoor, de eerste is ruim een uur vertraagd waardoor ik de aansluiting ga missen.

Ik ben benieuwd hoe KLM mij straks van MRS naar CDG gaat krijgen. In ieder geval heb ik geen haast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-10 14:06
Zr40 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:55:
Ik denk, ik boek eens een connecting flight om eens te ervaren hoe dat gaat. (Nouja, eigenlijk gewoon voor de XP O-)) En ja hoor, de eerste is ruim een uur vertraagd waardoor ik de aansluiting ga missen.

Ik ben benieuwd hoe KLM mij straks van MRS naar CDG gaat krijgen. In ieder geval heb ik geen haast :P
KL 1470 rechtstreeks vanaf MRS naar AMS, misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

iRobert schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:15:
[...]

KL 1470 rechtstreeks vanaf MRS naar AMS, misschien?
Ha dat zou wat zijn, ik wacht nu in AMS op KL1469 naar MRS :P

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 08-10-2025 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05:39
Zr40 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:24:
Geen idee wat er vandaag in Frankrijk aan de hand is maar vrijwel alle AF vluchten hebben een flinke vertraging. Ik heb mijn connectie in CDG ook niet gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 16:12

Freak187

geen

Joosie200 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:27:

Al met al een prima citytrip gehad maar dit was echt de eerste keer dat heen en terug de kist te laat aan de grond staat, mijn handbagage ingecheckt werd als ruimbagage aan de gate en we later vertrokken. Ik had prima nog 2 uur door Kopenhagen heen kunnen slenteren. Sta je 1.5u voor oorspronkelijke eta boarding al op het vliegveld voor niks. Dan zijn die internationale vluchten AMS - PEK, PEK - KIX en terug toch een stuk relaxter. Zelfs met red eye flights geen enkel probleem. Slapen, film kijken, slapen, film kijken, slapen. Heb heel veel films zo ingehaald.
Een maatschappij ziet ICA (intercontinentaal) als prioriteit en zal alles eraan doen om die (op tijd) door te laten gaan. Short haul zal daardoor eerder sneuvelen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRobert
Zr40 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:24:
[...]

ah je vliegt via MRS naar CDG? haha, super logisch natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

iRobert schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:50:
[...]

ah je vliegt via MRS naar CDG? haha, super logisch natuurlijk :P
Je zou mijn terugvlucht binnenkort eens moeten zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zr40 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:52:
[...]

Je zou mijn terugvlucht binnenkort eens moeten zien :X
Nou vertel :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

AMS-MRS-CDG vandaag dus, CDG-TLS-AMS zaterdag. Zo’n beetje alle uithoeken van Frankrijk, met een vleugje XP :P

Ondertussen aan boord van KL1469, we kunnen nog niet vertrekken, en er is ook nog niets bekend over de connecting flight… ik ben benieuwd. Zoals gezegd, ik heb geen haast, dus ik laat het een ervaring zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Zr40 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:14:

en er is ook nog niets bekend over de connecting flight…
Die van 18:20? Die is vertraagd met circa 1,5 uur...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
Die extra domestic hop gaat je niet veel XP's opleveren... 2XP domestic helaas. Qua vertraging komt dat vast wel goed, meer dan genoeg vluchten van MRS naar CDG :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Inderdaad, het is nu AF7339 geworden. Prima!

In de jet bridge werd ik zelfs opgewacht door een medewerker die een nieuwe boarding pas voor mij had en mij een shortcut liet nemen naar de gate. Dat laatste was niet nodig, genoeg tijd voor boarding. Maar het voelde wel efficiënt aan :)
Timmy schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:47:
[...]

Die van 18:20? Die is vertraagd met circa 1,5 uur...
Dat is AF7341? Die vertrekt van de gate tegenover die van mij :) Maakt weinig verschil als ik de borden zo zie.

[ Voor 33% gewijzigd door Zr40 op 08-10-2025 18:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Zr40 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:35:
[...]
Maar het voelde wel efficiënt aan :)
Fransen en efficiënt :? Does not compute.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 15:06
Freee!! schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:51:
[...]

Fransen en efficiënt :? Does not compute.
Ik mag morgen weer eens via CDG naar GRU zin in een stukje efficiëntie :P

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:07

Grouchy

meep meep

Wat efficientie betreft, maak je geen zorgen, ook voor directen vluchten zet AF/KL de trend van September ook in October ook gewoon door;

Dear passenger, your flight KL1310 will depart without passengers due to crew. Our apologies. We will rebook you and you more info soon. Kind regards, KLM.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Ik kan er zelf ook wat van hoor.

Volgende week AMS-LHR-ORD-SAT en SAT-DFW-LHR-AMS, vluchten met 1 tussenstop waren of te duur of te lang wachten. Daarbij moet ik her-kwalifficeren voor BA Gold dus moet wel Oneworld vliegen weer dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-10 17:36
Vorige week vloog ik AMS-LIN-NAP, werd de avond ervoor LIN-NAP gecancelled en heb uiteindelijk AMS-CDG-NAP er voor teruggekregen. Heb ik recht op compensatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

codegro schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:32:
Vorige week vloog ik AMS-LIN-NAP, werd de avond ervoor LIN-NAP gecancelled en heb uiteindelijk AMS-CDG-NAP er voor teruggekregen. Heb ik recht op compensatie?
Alleen als je (veel) later op NAP landde.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Als je tenminste 3 uur later op de plaats van bestemming bent aangekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:45
Hoe werkt het eigenlijk als je met een Skyteam maatschappij boekt, maar je wordt op de dag van vertrek omgeboekt naar niet Skyteam?
Krijg je dan de oorspronkelijke Miles en XP?

Ik ben zelf eens omgeboekt naar niet Skyteam, maar kon toen na een telefoontje met KLM op een andere KLM vlucht mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderblaaat
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:13
Hoor je fb miles te sparen over check in upgrade naar bc? volgens mij heb ik alleen miles gekregen over de oorspronkelijke ticket prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
sanderblaaat schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:17:
Hoor je fb miles te sparen over check in upgrade naar bc? volgens mij heb ik alleen miles gekregen over de oorspronkelijke ticket prijs.
Nee je behoudt XP/Miles van je originele boeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderblaaat
Dark_Angelus schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:27:
[...]

Nee je behoudt XP/Miles van je originele boeking.
Top KLM app weer; dat ze die uitgegeven euro's wel weergeven onder "Uw geschatte Miles en XP" (XP staat daar dan wel correct)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:07

Grouchy

meep meep

naizzen schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:07:
Hoe werkt het eigenlijk als je met een Skyteam maatschappij boekt, maar je wordt op de dag van vertrek omgeboekt naar niet Skyteam?
Krijg je dan de oorspronkelijke Miles en XP?

Ik ben zelf eens omgeboekt naar niet Skyteam, maar kon toen na een telefoontje met KLM op een andere KLM vlucht mee.
Regelmatig ermee te maken gehad, laatste keer vandaag :) in dit soort gevallen kan je even bellen en vragen om Original Routing Credit (ORC), het kost alleen wat extra tijd /moeite.

Wat ik vandaag wel verassend om te horen was dat de kerel naast mij bij het inchecken bij LOT schijnbaar ook door KLM was omgeboekt naar LOT maar a; dat zijn bagage nu in AMS niet doorging naar de eindbestemming maar deze daar eerst moest worden opgehaald?? en b; ze niet betalen voor bagage en hij bij een andere counter ervoor mocht betalen.

[ Voor 22% gewijzigd door Grouchy op 09-10-2025 15:54 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja, tenzij je minder dan een uur eerder weg moest én minder dan 2 uur te laat aan kwam.

Als bovenstaand niet geldt en je tussen de 2 en 3 uur te laat aan kwam, dan heb je recht op €125 compensatie, als je meer dan 3 uur te laat aan kwam €250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:33
Of 350 euro KLM tegoed.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
O jeej. Ik hoop dat dit geen voorbode is voor een versoepeling. Geen kinderen is / was nu juist een USP voor Privium, wat mij betreft. Voor het gezin heb je de Aspire-kantine of KLM Lounge.
De herfstvakantie is de perfecte tijd voor een gezinsvakantie. Gun uzelf en uw familie een ontspannen start van uw reis in één van de Privium Lounges op Schiphol. Speciaal voor de vakantieperiode openen we de deuren voor de gezinnen van Privium leden en niet-leden, zodat iedereen kan genieten van een comfortabele start van de reis.

https://www.schiphol.nl/nl/privium/herfstvakantie-2025/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

finsdefis schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:32:
O jeej. Ik hoop dat dit geen voorbode is voor een versoepeling. Geen kinderen is / was nu juist een USP voor Privium, wat mij betreft. Voor het gezin heb je de Aspire-kantine of KLM Lounge.

[...]
Speciaal voor de vakantieperiode openen we de deuren voor de gezinnen van Privium leden en niet-leden, zodat iedereen kan genieten van een comfortabele start van de reis.
Aparte formulering, je zou het kunnen lezen als een open huis - zal wel storm lopen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:39:
[...]
Aparte formulering, je zou het kunnen lezen als een open huis - zal wel storm lopen dan :P
Niet-leden die een voucher a €45 p.p. kopen :P (en €30 voor kids tussen de 3 en 12 als de ouder geen lid is).

Overigens begrijp ik niet waarom kinderen tussen de 13 en 18 het reguliere tarief moeten betalen aangezien die geen alcohol mogen drinken en dus als 't goed is substantieel minder kosten opleveren.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeR op 09-10-2025 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Volgens https://www.schiphol.nl/n...rden-herfstvakantie-2025/ gaat het om een periode van iets meer dan 2 weken: 11 t/m 26 oktober.

Ook volgens die voorwaarden: "U gaat als Deelnemer akkoord dat uw kinderen geen overlast zijn voor andere Privium Lounge Members" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zr40 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:46:
<>
Ook volgens die voorwaarden: "U gaat als Deelnemer akkoord dat uw kinderen geen overlast zijn voor andere Privium Lounge Members" :P
Dat zal de corendon tui klm transavia vakantievliegers wel afschrikken :P
Aan de andere kant vliegen die op tijden dat een lounge geen zin heeft of open is denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Volgens https://www.schiphol.nl/n...rden-herfstvakantie-2025/ gaat het om een periode van iets meer dan 2 weken: 11 t/m 26 oktober.

Haha, dat had ik nog niet eens gelezen :D
Ben wel benieuwd of hier iets mee gedaan zou worden. Maar wellicht is er een heldere interne instructie (bijv. restitutie om te de-escaleren en daarna opzouten).

In andere lounges/kantines doet het personeel meestal helemaal niets met overlast - of het nou rennende kinderen of hardop tiktoks kijkende / bellende volwassenen zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xandrios
finsdefis schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:53:
[...]
of hardop tiktoks kijkende / bellende volwassenen zijn.
Dat soort figuren mag je ook gerust kinderen noemen. Als er één ding is dat premium reizen duidelijk maakt, is het wel dat het hebben van klasse of fatsoen compleet losstaat van iemands financiele situatie. Er is net zoveel onfatsoen in Business class dan in Economy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Xandrios schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:57:
[...]

Dat soort figuren mag je ook gerust kinderen noemen. Als er één ding is dat premium reizen duidelijk maakt, is het wel dat het hebben van klasse of fatsoen compleet losstaat van iemands financiele situatie. Er is net zoveel onfatsoen in Business class dan in Economy.
Lang leve WiFI on board - Ziekenhuizen hebben ook liever dat je telefoon uit staat, net zoals bij vliegtuigen is hun apparatuur nu ook wel bestand tegen de straling, maar de mensen die op speaker bellend een afdeling oplopen geven echt overlast.
Sowieso zou speaker stand verboden moeten worden op smartphones - de slechtste uitvinding van deze eeuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:49
franssie schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:03:
[...]

Lang leve WiFI on board - Ziekenhuizen hebben ook liever dat je telefoon uit staat, net zoals bij vliegtuigen is hun apparatuur nu ook wel bestand tegen de straling, maar de mensen die op speaker bellend een afdeling oplopen geven echt overlast.
Sowieso zou speaker stand verboden moeten worden op smartphones - de slechtste uitvinding van deze eeuw.
Wifi on board, bleh. Vorig jaar teruggevlogen via China in BC, er was een tante die non-stop aan het videobellen was. Zonder oortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Mawlana schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:36:
[...]

Wifi on board, bleh. Vorig jaar teruggevlogen via China in BC, er was een tante die non-stop aan het videobellen was. Zonder oortjes.
Vreemd dat de cabin crew er niets van zei. Bij de meeste maatschappijen mag dat toch helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 12-10 20:20
Kan ik niet beloven. Als die andere Members een stopcontact nodig hebben, is er best een kans dat een van mijn pubers die al eerder gevonden heeft en bezet houdt :+

Alle gekheid op een stokje - ik denk dat dat voor de meeste Privium members een open deur is? Je koopt zo'n membership of toegang vrij bewust als lid van een bepaalde doelgroep, heb toch de indruk dat dat niet de doelgroep van rennende schreeuwende kinderen is.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderblaaat
Gisteren is onze vlucht AMS-CDG-SSA omgeboekt door AF naar AMS-CDG-GIG-SSA zonder verdere uitleg. Toen ik bij wijzigen keek zag ik onze originele vlucht weer en dit leek te werken.

Nu zie ik AF476 (25apr) niet meer terug als ik CDG-SSA wil boeken op de AF site (of in ITA), maar staat die vlucht wel 'scheduled' op de AF site. Moet ik hier achteraan gaan bellen of is dit gewoon weer een afklm bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:51:
[...]

Kan ik niet beloven. Als die andere Members een stopcontact nodig hebben, is er best een kans dat een van mijn pubers die al eerder gevonden heeft en bezet houdt :+

Alle gekheid op een stokje - ik denk dat dat voor de meeste Privium members een open deur is? Je koopt zo'n membership of toegang vrij bewust als lid van een bepaalde doelgroep, heb toch de indruk dat dat niet de doelgroep van rennende schreeuwende kinderen is.
Pubers mochten er natuurlijk sowieso al in; eigenlijk nooit last van, die doen meestal hun eigen ding op social media of games :P

Maar lijkt me inderdaad ook dat Sjonnie en Anita geen x * 25 euro gaan betalen, nog even los van dat die sowieso geen membership hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
finsdefis schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:27:
[...]

Pubers mochten er natuurlijk sowieso al in; eigenlijk nooit last van, die doen meestal hun eigen ding op social media of games :P

Maar lijkt me inderdaad ook dat Sjonnie en Anita geen x * 25 euro gaan betalen, nog even los van dat die sowieso geen membership hebben.
Het ligt gewoon aan de opvoeding. Ik kan je verzekeren dat mijn dochter van 8 geen overlast verzorgd in welke lounge of restaurant (of BC) dan ook. En als ze het wel zou doen ben ik de 1e die met haar naar buiten gaat.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRobert
En laten we vooral niet doen alsof BC en BC-lounges plekken zijn waar alleen de crème de la crème van de mensheid rondwandelt. Daarbij kinderen zijn onderdeel van onze samenleving.

Als je 100% nul last van andere (kinderen en/of volwassenen) wilt hebben moet je private gaan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
iRobert schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:02:
En laten we vooral niet doen alsof BC en BC-lounges plekken zijn waar alleen de crème de la crème van de mensheid rondwandelt. Daarbij kinderen zijn onderdeel van onze samenleving.

Als je 100% nul last van andere (kinderen en/of volwassenen) wilt hebben moet je private gaan vliegen.
Dat is een beetje dezelfde redenering als zeggen dat je maar in een hutje op de hei moet gaan wonen als je geen last wil hebben van buren. Dan is de vraag: wat is overlast en wat is overgevoeligheid? Ik denk dat dat sowieso voor iedereen verschilt.

Er is altijd wel iets om je aan te ergeren in een lounge :P maar wat mij betreft is de Privium-lounge in elk geval nog een ruimte waarin de norm is dat je geen harde geluiden produceert. In veel andere lounges (ook BC idd) is dat helaas niet meer de norm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
finsdefis schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:12:
[...]
Er is altijd wel iets om je aan te ergeren in een lounge :P
:(

PWM in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
Gisteren ff in de Ultimate lounge gezeten op CDG das ook niet echt een gezellige hut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:31
Ik krijg zojuist bericht dat mijn KLM vlucht naar Kuala Lumpur geannuleerd is volgende week zaterdag. Ik moet daar kort voor werk zijn, vlieg die donderdag ook weer terug. Ze geven aan alternatieven te sturen binnen 24 uur, wat kan ik hiervan verwachten? Kijken ze dan ook naar directe vluchten en dezelfde klasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
Thomas19903 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:06:
Ik krijg zojuist bericht dat mijn KLM vlucht naar Kuala Lumpur geannuleerd is volgende week zaterdag. Ik moet daar kort voor werk zijn, vlieg die donderdag ook weer terug. Ze geven aan alternatieven te sturen binnen 24 uur, wat kan ik hiervan verwachten? Kijken ze dan ook naar directe vluchten en dezelfde klasse?
Zojuist de alternatieven ontvangen, beste volgens hun is via Dubai met een overstap van 4 uur in de nacht. Alle andere alternatieven waar ik uit kan kiezen zijn 2+ tussenstops en 25+ uur. Er zijn in dat weekend genoeg vluchten van Parijs, SG of direct de volgende dag. Waarom bieden ze die niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Thomas19903 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:22:
[...]

Zojuist de alternatieven ontvangen, beste volgens hun is via Dubai met een overstap van 4 uur in de nacht. Alle andere alternatieven waar ik uit kan kiezen zijn 2+ tussenstops en 25+ uur. Er zijn in dat weekend genoeg vluchten van Parijs, SG of direct de volgende dag. Waarom bieden ze die niet aan?
Omdat het een geautomatiseerd systeem is en die ws optimaliseert voor iets anders dan jij.

Als jij geschikte opties ziet die het systeem je niet geeft, gewoon even bellen en dan zetten ze je daar ws gewoon op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Ik zou kijken welke vluchten momenteel nog te koop zijn bij Skyteam partners, zsm bellen voordat 300 man wordt omgeboekt (en alternatieve vluchten vol zitten), en de routing die voor jou het beste werkt zsm laten omboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:37

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Omdat je gewoon een nummertje bent die (automatisch) opties krijgt voor andere vlucht

Zoals @Xandrios al zegt: zelf zoeken naar beste alternatief en bellen :) Heb er zelf genoeg ervaring mee: gewenste vluchtnummer en vertrektijd paraat hebben en bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Dark_Angelus schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:40:
Gisteren ff in de Ultimate lounge gezeten op CDG das ook niet echt een gezellige hut :+
Ik was er gisteren ook (2F 14-16u). Het is inderdaad niet echt gezellig maar er is wel plek op de momenten dat het in de rest van de lounge erg druk is. En de persoonlijke service (drankje, menukaart, hulp bij boeking etc) kan ik ook wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:42
Xandrios schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:54:
Ik zou kijken welke vluchten momenteel nog te koop zijn bij Skyteam partners, zsm bellen voordat 300 man wordt omgeboekt (en alternatieve vluchten vol zitten), en de routing die voor jou het beste werkt zsm laten omboeken.
Dit inderdaad, zo snel mogelijk in gang zetten voordat alternatieven ook verdwijnen/volgeboekt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
Tuniq schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 03:03:
[...]

Dit inderdaad, zo snel mogelijk in gang zetten voordat alternatieven ook verdwijnen/volgeboekt raken.
Ja ik ga even kijken hoe, reis is geboekt via CWT, kan dus niet zelf schakelen met KLM. CWT is pas weer bereikbaar op maandag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 12-10 20:20
Thomas19903 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 06:03:
[...]

Ja ik ga even kijken hoe, reis is geboekt via CWT, kan dus niet zelf schakelen met KLM. CWT is pas weer bereikbaar op maandag.
Dat is onderdeel van Amex Global Business Travel, en die hebben gewoon bereikbaarheidsdiensten buiten kantooruren. Als het goed is staat er een nummer dat je kan bellen in de trip confirmation die je van CWT hebt gehad.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nou, hoe efficiënt het kon in MRS, zo onefficiënt gaat het in TLS. Geen transfer info vanuit de flight crew, geen sms met nieuwe informatie, geen medewerker in de jet bridge, geen shortcut, wel door de bagagehal, opnieuw door security en duty free, en natuurlijk een gesloten gate :P

In dit vliegtuig had ik moeten zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkZjexzD-mYnqN1HGOVc_VWS510=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WOREiOtMLd1WWa0q6DJs2gy.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga maar eens zien hoe KLM mij nu thuis krijgt, en daarna met EC261 aan de slag :P

[ Voor 39% gewijzigd door Zr40 op 11-10-2025 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Gaat lekker, beide kanten op problemen :( Wat was de reden voor de vertraging vanuit CDG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Xandrios schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 17:39:
Gaat lekker, beide kanten op problemen :( Wat was de reden voor de vertraging vanuit CDG?
Defect toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderblaaat
sanderblaaat schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:58:
Gisteren is onze vlucht AMS-CDG-SSA omgeboekt door AF naar AMS-CDG-GIG-SSA zonder verdere uitleg. Toen ik bij wijzigen keek zag ik onze originele vlucht weer en dit leek te werken.
Volgens mij is AF476 geheel maart/april uit het schema verdwenen bij AF, staat niet eens gecanceld onder vlucht status is gewoon weg.

Telefonisch kon AF niet vertellen waarom, en of over 2 weken onze terugvlucht ook verdwijnt. Best irritant dat je als klant niet zonder kosten kan annuleren, maar luchtvaartmaatschappijen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

Sorcerer8472

Mens sana?

sanderblaaat schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:56:
[...]

Volgens mij is AF476 geheel maart/april uit het schema verdwenen bij AF, staat niet eens gecanceld onder vlucht status is gewoon weg.

Telefonisch kon AF niet vertellen waarom, en of over 2 weken onze terugvlucht ook verdwijnt. Best irritant dat je als klant niet zonder kosten kan annuleren, maar luchtvaartmaatschappijen wel.
Als je ze belt kun je wellicht door de gedwongen omboeking je laten omboeken op AMS-GIG-SSA of AMS-GRU-SSA (+ retour), dat scheelt alweer, als je de tijden okee vindt tenminste. Ze zijn meestal vrij relaxed als je gedwongen bent omgeboekt, zeker als je nu ineens 2 overstappen hebt.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik ben eindelijk omgeboekt, morgenvroeg met KL1448 naar huis. Eerst maar eens slapen in het hotel hier.

Wat heb ik geleerd?
- Behulpzaam personeel was nergens te bekennen in TLS. Niemand meer bij de gate toen de jet bridge nog aan het toestel gekoppeld zat, en terug bij de check in desks was men al naar huis.
- Chat is waardeloos. Traag, eerste reactie “bedankt voor het wachten, hopelijk zit je nu aan boord!” 8)7, begrijpen je situatie verkeerd, hopen dat het vanzelf is opgelost, en wanneer ze het eindelijk door hebben kunnen ze alsnog niets betekenen.
- Telefonisch toch snel geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zr40 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 21:13:
- Chat is waardeloos. Traag, eerste reactie “bedankt voor het wachten, hopelijk zit je nu aan boord!” 8)7, begrijpen je situatie verkeerd, hopen dat het vanzelf is opgelost, en wanneer ze het eindelijk door hebben kunnen ze alsnog niets betekenen.
- Telefonisch toch snel geregeld.
M.a.w.
CyBeR schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:05:
Als je nou even belt ipv via whatsapp dan heb je dat ws zo gefixt. Dan heb je namelijk één medewerker aan de lijn die alléén met jou bezig is, ipv een Zoomer op whatsapp die waarschijnlijk dertig verschillende chats tegelijk aan het doen is.
:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Xandrios schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:54:
This is the way.
Zo meerdere keren van een vlucht met overstap omgeboekt kunnen worden naar een directe vlucht :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ga zo naar LHR. Heb deze vlucht een paar weken terug geboekt op mijn mobiel terwijl ik met andere dingen bezig was. Alleen gekeken naar vertrektijd. In business, want die was niet veel duurder.

Ga ik vanochtend inchecken, zie ik opeens vlucht 1/2 staan. Ga ik over CDG naar LHR :F Argh. Nouja, wel de A220, dat zit wel lekker. Niet voor het eerste, ben al eens over CDG naar CPH gevlogen :+

Kan ik mooi oefenen voor AMS-CDG-MIA volgende maand.

EDIT:

Kist staat alweer een half uur op de grond in AMS, komt de groudcrew aankakken om koffers te ontladen... Mocht je je nog eens afvragen waarom je zo lang wacht :+

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 13-10-2025 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Met KLM krijg je vaak een SMS of een melding in de app dat er een vertraging is. Zo ook 2 weken geleden, voor een kwartiertje vertraging ofzo al een melding gehad. Prima, maar voor die 15 minuten hoef ik er weinig rekening mee te houden.

Alleen de terugweg was er ook vertraging en kreeg ik geen SMS of een schatting in de app wanneer de vlucht was. Dat is wel weer irritant om heletijd naar het scherm te blijven kijken in de lounge om te zien of er meer bekend is. Zit je zo een paar uur te wachten tot ze plots gaan boarden :'). Info was volgens mij al eerder bij ze bekend, aangezien ik zag dat de Schiphol app allang aangaf dat aankomst later was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

xileS schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:49:
Met KLM krijg je vaak een SMS of een melding in de app dat er een vertraging is. Zo ook 2 weken geleden, voor een kwartiertje vertraging ofzo al een melding gehad. Prima, maar voor die 15 minuten hoef ik er weinig rekening mee te houden.
Zo heb ik er ook eentje, toevallig net ontvangen: de vertrektijd van vlucht CDG-AMS van 26 oktober is gewijzigd, van 20:35 naar ... 20:45. Nou, prima, dan maar 10 minuten langere layover in CDG :P

Heb liever dat ze mij te vaak voor zoiets kleins informeren, dan dat ze helemaal niets van zich laten horen bij een gemiste aansluiting zoals laatst in TLS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

xileS schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:49:

Alleen de terugweg was er ook vertraging en kreeg ik geen SMS of een schatting in de app wanneer de vlucht was. Dat is wel weer irritant om heletijd naar het scherm te blijven kijken in de lounge om te zien of er meer bekend is. Zit je zo een paar uur te wachten tot ze plots gaan boarden :'). Info was volgens mij al eerder bij ze bekend, aangezien ik zag dat de Schiphol app allang aangaf dat aankomst later was.
Ja, het is idd erg random wanneer en hoe je wordt geïnformeerd. Lijkt alsof het beter gaat als de vlucht vanuit Schiphol (of Franse luchthavens wellicht) vertrekt, maar ik zie geen reden waarom het niet altijd zo gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:24:
[...]

Ja, het is idd erg random wanneer en hoe je wordt geïnformeerd. Lijkt alsof het beter gaat als de vlucht vanuit Schiphol (of Franse luchthavens wellicht) vertrekt, maar ik zie geen reden waarom het niet altijd zo gaat?
Dat zal het vermoedelijk idd zijn. Terugweg was erg onduidelijk, was veel fijner geweest als ik er eerder van op de hoogte was, dan was ik wel een paar uurtjes later richting airport gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Als je een iPhone hebt en je hebt de AF of KLM app, die is heel uitgebreid met notificaties over je vlucht als je de live activity aan hebt staan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhZ6XUOZcWmEA5xZ213haiTLtsA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jBWVan2xAr8Yz60OWjBY7h4G.png?f=fotoalbum_large

Vertelt je of je vertraagd bent en hoe lang, of de gate open is en (hopelijk als je aan boord bent) wanneer die dicht is, enz. Vooral "gate closed" is fijn als er niemand naast je zit want dan weet je dat er ook niemand meer komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Inderdaad, dit werkt redelijk, maar heb ook meegemaakt dat dit aanvankelijk op de oorspronkelijke tijd stond, maar toen ik onderweg naar het vliegveld ging versprong naar uren vertraging.

Als je de AF + KLM apps allebei hebt komt alles ook mooi 2x in beeld btw :+

[ Voor 200% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-10-2025 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Sorcerer8472 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:47:
Inderdaad, dit werkt redelijk, maar heb ook meegemaakt dat dit aanvankelijk op de oorspronkelijke tijd stond, maar toen ik onderweg naar het vliegveld ging versprong naar uren vertraging.

Als je de AF + KLM apps allebei hebt komt alles ook mooi 2x in beeld btw :+
Als je ook Flighty hebt dan nog eentje... En met de Schiphol app nog wat extra push notifications :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
iRobert schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:31:
Ik kan er zelf ook wat van hoor.

Volgende week AMS-LHR-ORD-SAT en SAT-DFW-LHR-AMS, vluchten met 1 tussenstop waren of te duur of te lang wachten. Daarbij moet ik her-kwalifficeren voor BA Gold dus moet wel Oneworld vliegen weer dit keer.
Nu BA spend based is zijn extra legs toch niet perse noodzakelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Zr40 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:55:
[...]

Als je ook Flighty hebt dan nog eentje... En met de Schiphol app nog wat extra push notifications :+
Ik vind Flighty overigens een fijne app om je reizen bij te houden maar het hangt er erg vanaf waar je op de wereld bent en waarmee je vliegt of je bepaalde notificaties (op tijd) krijgt.
Pagina: 1 ... 252 253 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2