Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 273 274 Laatste
Acties:

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

franssie

Save the albatross

@silverchaoz ehhm heb je de kerosineprijzen een beetje gevolgd?
Hangt er overigens ook erg vanaf op welke haven je zou willen vliegen.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:05
silverchaoz schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:56:
Denken jullie dat dit de komende maanden aan blijft houden? Of dat de prijzen langzaam wel weer terug gaan richting "normaal"
Mijn glazen bol heeft een storing maar er zijn momenteel nog geen signalen dat er iets gaat verbeteren. Kerosine blijft duur en je ziet dat er ook aan de capaciteit wordt geschroefd. Ik zou eerder verder oplopende ticketprijzen verwachten...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

franssie

Save the albatross

Iemand eigenlijk een idee waar ik de termijncontractprijzen voor Kerosine kan vinden?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:04

florholvoet

aka F0x.be

Glazen bol even aan de kant gezet en op basis van mijn eerdere ervaringen kan ik het volgende delen:

*Over het algemeen* stijgt airfare naarmate je dichter komt bij de vertrekdatum.
Sure, er zijn uitzonderingen (promos, routes die onverwacht ineens onderbeladen zijn etc) maar meestal doe je er goed aan om NIET te wachten. Het wordt vaker duurder ipv goedkoper.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:06

Grouchy

meep meep

franssie schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:12:
Iemand eigenlijk een idee waar ik de termijncontractprijzen voor Kerosine kan vinden?
Op sites zoals ICE.

Crack spreads (raffinagemarges) waren de afgelopen tijd erg hoog. Het tekort zit in de vaatjes ruwe olie, dus raffinagemarges gaan waarschijnlijk omlaag.
Zal weer een onrustige markt worden. Raffinagemarges laten een stijging van $25 in ruwe olie toe. Zodra we daar zijn aangeland, kan je kijken of de raffinagemarges kunnen herstellen bij die prijzen, en zo ja, dan betekent dat dat de eindgebruiker hogere prijzen aankan.

Dit zal zich herhalen (als de situatie niet veranderd) naarmate de voorraden minder en minder worden, gok zelf op zo'n -5.5 miljoen vaatjes voor de VS voorraad afgelopen week.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Pagina: 1 ... 273 274 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2