Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 253 254 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Airline unveils plan to charge extra for seats that recline
A budget Canadian airline has sparked plenty of chatter, and more than a little controversy, after unveiling a plan to charge passengers who want seats that recline.

WestJet recently unveiled its major “cabin refresh”, which adds three distinct seat classes on its Boeing aircraft.

“The modern cabin experience will offer a bright, airy atmosphere with an upgraded design that features new seats, adjustable headrests and enhanced cushion and back support with a fixed recline design in Economy that helps preserve personal space,” it said.

Its new seat classes are premium, extended comfort and economy. Those who want seats that recline will have to book – and pay for – premium. And there’s only 12 on each plane.
De race to the bottom zet een stap verder... Normaal is het RyanAir die de knuppel in het hoenderhok gooit.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 15-10-2025 16:15 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

gambieter schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:15:

[...]

De race to the bottom zet een stap verder... Normaal is het RyanAir die de knuppel in het hoenderhok gooit.
Tsja en dit is nog een budgetmij.
Wat ik eigenlijk wel prima van Ryan vindt is dat gewoon geen enkele stoel verstelbaar is, want ook met de kleine pitch van middle class carriers is recline gewoon onprettig voor degene erachter.
Op lange vluchten natuurlijk ander verhaal, maar vaak ook ruimere pitch.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-10 23:20
Heeft hier iemand ervaringen met het overboeken van Amex membership rewards naar BA Avios? Zo ja, hoe lang duurt zo'n transfer?

Eigenlijk wil ik vluchten boeken met Aer Lingus. Ik heb al begrepen dat de transfer van avios van BA naar Aer Lingus instant is, dus dat scheelt (m'n accounts zijn al gelinkt).
Boinkie schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:11:
[...]

Ze zeggen 3-5 werkdagen volgens mij.. Maar bij mij was het na een paar uur al geregeld.
Dank! Volgens Amex is de geschatte tijd 4 tot 10 dagen. Hoop op wat sneller, maar dat kan dus hopelijk ook.

[ Voor 34% gewijzigd door Hompu op 16-10-2025 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Hompu schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:08:
Heeft hier iemand ervaringen met het overboeken van Amex membership rewards naar BA Avios? Zo ja, hoe lang duurt zo'n transfer?

Eigenlijk wil ik vluchten boeken met Aer Lingus. Ik heb al begrepen dat de transfer van avios van BA naar Aer Lingus instant is, dus dat scheelt (m'n accounts zijn al gelinkt).
Ze zeggen 3-5 werkdagen volgens mij.. Maar bij mij was het na een paar uur al geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-10 22:34
Zojuist nog een goede deal gevonden voor de XP's tegen een zacht prijsje. KLM van ATH naar BRU via AMS, laatste stukje met de trein. One-way voor...57 euro.

Met status is dat incl 2x baggage, gratis exit row stoel en Skyprio met lounge toegang - plus 4+ uur vliegen en 10XP's. Zou het bijna al doen voor de XP's alleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

wel een koopje als je in ATH bent :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:57
PWM schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:16:
[...]

Heb inmiddels contact gehad met KLM. De SAS Gold Lounge, is inderdaad de correcte lounge voor Skyteam leden op CPH.
Afgelopen maandag zag ik dat de twee gedeeltes samengevoegd zijn tot 1 lounge. Er is dus geen apart gold gedeelte meer. Ik neem aan vanwege de drukte. Ook stonden er banners dat er in 2027 een geheel nieuwe lounge wordt geopend zonder verdere details.

Buffet werd netjes bijgehouden en ook werd afgeruimd en schoongemaakt in de lounge. Foodkeuze nog steeds vrij beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
franssie schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 23:24:
wel een koopje als je in ATH bent :P
Yup, en dat ben ik regelmatig. Geen idee wat voor soort aanbieding dit is, mogelijk dat het te maken heeft met de nieuwe Basic fares die op ATH-AMS worden aangeboden. Grappige is dat de Basic fare geen XP's geeft, en een tientje duurder is naar AMS. Door de trein naar Belgie toe te voegen wordt het goedkoper én wordt het een Light fare ipv Basic - dus met XP (en twee segmenten, dus 10XP ipv 5XP).

Alleen wel jammer dat de handere kant op substantieel duurder is natuurlijk, met alleen al 85 euro belasting vanaf AMS... Dus helaas minder goed inzetbaar als XP-run. Dat geldt eigenlijk voor alle routes vanaf AMS, helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 17-10-2025 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Xandrios schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:08:
[...]
Alleen wel jammer dat de handere kant op substantieel duurder is natuurlijk, met alleen al 85 euro belasting vanaf AMS... Dus helaas minder goed inzetbaar als XP-run. Dat geldt eigenlijk voor alle routes vanaf AMS, helaas.
En als je vanuit België start :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sowieso zet een XP-run in economy weinig zoden aan de dijk lijkt me. We hebben hier wel de mazzel dat Düsseldorf en Brussel relatief dichtbij zijn.. dus wat dat betreft kun je idd creatief boeken.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 10:18

Sorcerer8472

Mens sana?

gambieter schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:15:

[...]

WestJet is best prima, heeft ook 787's met lie-flat stoelen op langere routes (ooit op upgrade geboden minimumprijs en gewonnen).

Misschien heel raar, maar ik vind het best prima dat narrowbody toestellen voor vluchten van minder dan 3 uur geen recline hebben. Dan weet ik ook zeker dat ik mijn laptop veilig kan gebruiken :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na 1 miljoen vluchten toch maar eens de vraag: Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet elke keer moet inloggen bij KLM?

Soms moet ik meerdere keren per dag op de KLM website zijn en ELKE KEER moet ik weer inloggen. Is er een manier om dat te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:35
PWM schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:08:
Na 1 miljoen vluchten toch maar eens de vraag: Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet elke keer moet inloggen bij KLM?
Zo goed als nooit last van... Mijn inlogsessies bij de sites van KL en AF blijven erg lang actief.

Ik gebruik Firefox op W11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:25:
WestJet is best prima, heeft ook 787's met lie-flat stoelen op langere routes (ooit op upgrade geboden minimumprijs en gewonnen).

Misschien heel raar, maar ik vind het best prima dat narrowbody toestellen voor vluchten van minder dan 3 uur geen recline hebben. Dan weet ik ook zeker dat ik mijn laptop veilig kan gebruiken :)
Ik ben er ook helemaal voor. Zelfs voor langere vluchten mag de rcline veel minder...

Maar niet om dan er een winstobject van te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 17-10-2025 21:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:08:

Soms moet ik meerdere keren per dag op de KLM website zijn en ELKE KEER moet ik weer inloggen. Is er een manier om dat te voorkomen?
Niet dat ik weet. Ik heb het mezelf zo makkelijk mogelijk gemaakt met een passkey in m'n password manager.

Het is overigens activiteit-gebaseerd dus een tab in de achtergrond met een auto-reloader zou misschien werken :P

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 17-10-2025 23:38 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:47
Ik merk op mijn vlucht dat KLM het onderscheid tussen stream en surf wifi heeft afgeschaft. En dat de enige optie nu ook maar 29 euro is ipv 36 voor de stream optie die ik in 2 maanden terug kreeg.

Nu nog de stap naar gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik blijf weken ingelogged bij KLM. Let wel, elke KLM website heeft z'n eigen login sessie. Dus klm.nl is niet hetzelfde als klm.be.

Sterker nog, als je wilt uitloggen krijg je de laatste tijd een error. En dan blijf je ingelogged :p Enige manier om uit te loggen nu is door je cookies weg te gooien voor die specifieke website. Best nasty. IT is en blijft een probleem bij AFKL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik blijf prima ingelogd bij KLM.be/nl, maar heb maanden het probleem dat gegevens vanvmijn medereizigers niet ingevuld worden als ik ze als passagier 2,3 enzo selecteer.

Workaround wat Ik nu heb is dat ik eerst de medereiziger steeds bij reiziger nr 1 selecteert en daar hun fb nr kopieer en daarna zelf bij 2 en 3 enzo zelf handmatig invul.

Werkte vorig jaar eerst nog prima, geen idee waarom het nu ineens niet meer werkt zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:05:
Ik blijf weken ingelogged bij KLM.
Dat bleef ik vroeger ook maar tegenwoordig als ik een kwartier niks doe moet ik opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heef iemand hier ervaring met Finnair? Ik heb binnenkort een tripje naar Helsinki op de planning staan en vlieg met hen. Alleen heb ik nu de fout gemaakt om op Reddit te gaan zitten lezen over hen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Commendatore schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 18:15:
Heef iemand hier ervaring met Finnair? Ik heb binnenkort een tripje naar Helsinki op de planning staan en vlieg met hen. Alleen heb ik nu de fout gemaakt om op Reddit te gaan zitten lezen over hen.
Ja, met welk vliegtuig/klasse ga je? Ze vliegen soms met A350's intra-European en dat is best uniek. Verder is het gewoon business as usual voor een Europese flag carrier: veel downgrades qua serviceniveau en voor steeds meer dingen betalen maar prima te doen voor een paar uurtjes. Ik snap de kritiek ook nooit als het short-haul betreft (echt drama uitgezonderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
A321/Economy, niks spannends dus. (Als ze die tegen die tijd weer op orde hebben, aangezien er afgelopen week acht vliegtuigen van dat type uit lagen vanwege verkeerd gewassen stoelbekleding.)

Ik heb wel de indruk dat de meeste kritiek op Reddit zich concentreert op de eerste helft van dit jaar en dat was inderdaad geen goede periode voor Finnair vanwege stakingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik ben met AY van HEL naar LHR gevlogen in hun A350. Geüpgraded naar business, prima ervaring. Zou 't zo weer doen.

En op Reddit zitten voornamelijk azijnpissers; zoals gewoonlijk op het internet zijn het voornamelijk mensen die iets te klagen hebben (of dat nou terecht is of niet) die de pen in klimmen.

[ Voor 45% gewijzigd door CyBeR op 18-10-2025 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Commendatore schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 18:15:
Ik heb vorig jaar A350 business class gevlogen van Amsterdam naar Helsinki. Mijn ervaring was helemaal prima. Ze serveren een goede blueberry juice aan boord en alles was verder goed naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Commendatore schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:58:
A321/Economy, niks spannends dus. (Als ze die tegen die tijd weer op orde hebben, aangezien er afgelopen week acht vliegtuigen van dat type uit lagen vanwege verkeerd gewassen stoelbekleding.)

Ik heb wel de indruk dat de meeste kritiek op Reddit zich concentreert op de eerste helft van dit jaar en dat was inderdaad geen goede periode voor Finnair vanwege stakingen.
Ah dat zal dan inderdaad de normale Europese economy-ervaring zijn inderdaad.

Soms hebben ze wel aantrekkelijke upgrade-mogelijkheden, maar op een narrow-body zou ik dat niet snel het geld waard vinden.

Begin komend jaar ga ik met AY1306 naar HEL in business, om daarna door te vliegen naar Azië. Ben wel benieuwd naar hun unieke BC-stoel. De vlucht was aantrekkelijk geprijsd, maar je mag net zoals bij veel Europese concurrenten gewoon even 100-150 euro aftikken om een stoel te selecteren 8)7

Lufthansa maakt het al helemaal bont met hun Allegris, maar dat terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Finair in economy is wel een redelijk LCC ervaring. Vergelijkbaar met SAS. Als je geen status hebt is alles optioneel en bijboekbaar voor een paar euro.

Business daarentegen is een stuk beter, maar let wel dat de goedkoopste fares daar ook gelimiteerd zijn. Ik meende geen lounge access en geen stoelselectie bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38

florholvoet

aka F0x.be

Als je zonder kinderen reist kan je toch gewoon seat selection doen op moment van check-in? Dat is dan gratis, behalve de “premium” opties.

Als iedereen natuurlijk begint bij te betalen voor seat selection op voorhand, dan gaat die vlieger niet meer op, want dan blijven er alleen nog maar scattered seats over en dan ben je de pineut als je met gezelschap reist.

Al kan je natuurlijk aan boord vaak nog wel wat wisselen, want er zijn veel mensen die bijvoorbeeld specifiek een window of aisle seat kozen maar daarom niet per sé op DIE rij moeten zitten.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:11

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
florholvoet schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:50:
Als je zonder kinderen reist kan je toch gewoon seat selection doen op moment van check-in? Dat is dan gratis, behalve de “premium” opties.
Zijn vast genoeg mensen die dat doen: ik kijk naar de prijs van een ticket inclusief selectie van een stoel. Het “risico” dat ik dicht bij een toilet of galley zit koop ik graag af. Ook als ik met mijn vrouw reis zit ik gewoon graag naast elkaar. Als ik alleen reis zit ik graag aan het raam (business) of aan het gangpad (economy).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
finsdefis schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 01:22:
[...]

Ah dat zal dan inderdaad de normale Europese economy-ervaring zijn inderdaad.

Soms hebben ze wel aantrekkelijke upgrade-mogelijkheden, maar op een narrow-body zou ik dat niet snel het geld waard vinden.

Begin komend jaar ga ik met AY1306 naar HEL in business, om daarna door te vliegen naar Azië. Ben wel benieuwd naar hun unieke BC-stoel. De vlucht was aantrekkelijk geprijsd, maar je mag net zoals bij veel Europese concurrenten gewoon even 100-150 euro aftikken om een stoel te selecteren 8)7

Lufthansa maakt het al helemaal bont met hun Allegris, maar dat terzijde.
Ik vond die bc stoel 1 van de fijnste waar ik in de bc in heb gezeten/gelegen/gelounged. (HKG-HEL).

zie:
Apache4u in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:40:
Finair in economy is wel een redelijk LCC ervaring. Vergelijkbaar met SAS. Als je geen status hebt is alles optioneel en bijboekbaar voor een paar euro.
Ja, maar aan de andere kant: waar is dat tegenwoordig niet?
Business daarentegen is een stuk beter, maar let wel dat de goedkoopste fares daar ook gelimiteerd zijn. Ik meende geen lounge access en geen stoelselectie bijvoorbeeld.
Klopt, maar als je upgrade van economy (zelfs light) dan krijg je dat er opeens allemaal wel weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik weet niet hoe dat bij Finair is specifiek, maar dit is lang niet altijd het geval. Bijvoorbeeld LH group airlines daar kun je niet gratis een stoel selecteren tijdens check in. Je krijgt er een toegewezen, en als je die wilt veranderen tijdens check-in dan mag je bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:40:

Hebben voor de middelste optie (Flex dacht ik) gekozen waarbij geen stoelselectie, maar wel een lounge zat. Qua prijsverschil viel het mee, en volgens mij ook gratis om om te boeken.
Als je zonder kinderen reist kan je toch gewoon seat selection doen op moment van check-in? Dat is dan gratis, behalve de “premium” opties..
Doet Finnair niet aan assigned seats bij check-in? Meen me te herinneren dat je bij het inchecken stoelen krijgt toegewezen als je ze niet op voorhand gekozen hebt (betaald danwel included in fare).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 22:23
Zijn hier ervaringen met Garuda First class? Ik speel met de gedachte om via FB naar Jakarta te gaan. De stevige punten prijs houdt mij wel tegen. Hoe verhoudt zich het bijvoorbeeld t.o.v. SQ first? Online kan ik weinig vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 10:25

Grouchy

meep meep

Begin nu toch her en der de gevolgen van de shutdown in de VS te zien.
Langere rijen en vertragingen, en zodoende had ik een overstap van maar 22 minuten, wat normaal gezien een hoog toedeledoekie gehalte heeft.
Gelukkig had Delta dat ook door; bij het uitstappen stond er al iemand klaar om me vervolgens via het trapje omlaag met een Porsche en via de tarmac naar het volgende vliegtuig te brengen. Altijd fijn dit soort customer service :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvKq-1JsCBhIiSxcoFDUottGLTs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/l7fEJUpjyceBRmWlOWSkNkIR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2OZJGjDoHkmnbU39vDYRBJ296c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ntXq2BvCjqkuba5ukJEQxBdf.jpg?f=user_large

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:49:
Langere rijen en vertragingen, en zodoende had ik een overstap van maar 22 minuten, wat normaal gezien een hoog toedeledoekie gehalte heeft.
Gelukkig had Delta dat ook door; bij het uitstappen stond er al iemand klaar om me vervolgens via het trapje omlaag met een Porsche en via de tarmac naar het volgende vliegtuig te brengen. Altijd fijn dit soort customer service :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de eerste 2 collega's die terug moeten bij aankomst:

PWM in "[Vakantie] USA"

Zijn er nog niet achter waarom ze niet gewoon naar buiten mochten. Maar het word wel beetje onzeker reizen op deze manier.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 20-10-2025 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ey daar ben ik volgende maand ook. Maar ik kom via PDX dus geen loopbrug voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 20-10-2025 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:34
Grouchy schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo'n service hoeft de gemiddelde Economy class-reiziger zonder status niet te verwachten denk ik. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 10:25

Grouchy

meep meep

PWM schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:57:
[...]

Ik heb de eerste 2 collega's die terug moeten bij aankomst:

PWM in "[Vakantie] USA"

Zijn er nog niet achter waarom ze niet gewoon naar buiten mochten. Maar het word wel beetje onzeker reizen op deze manier.
Oef zoiets nog niet meegemaakt.
New York probeer ik na eerdere shutdowns daarzo echt te vermijden, die hadden al staffing issues en tijdens shutdowns heb ie dan vaak personeel dat iets anders gaat doen om toch maar wat centjes binnen te krijgen of zoiets als sick out doen omdat ze niet mogen staken. Met alle gevolgen vandien....
CyBeR schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:24:
[...]

Ey daar ben ik volgende maand ook. Maar ik kom via PDX dus geen loopbrug voor mij.
Zie ik je misschien..zolang het weerr geen 22 fantastische 'L1 -Porche/ tarmac - L2' minuten in Seattle zijn :)
Mawlana schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:46:
[...]

Zo'n service hoeft de gemiddelde Economy class-reiziger zonder status niet te verwachten denk ik. :+
360 Diamond medallion en een korte overstap op MSP, SLC, SEA of DTW helpt zeker (ATL, JFK niet echt succes daarzo) . Bagage is trouwens ook allemaal meegekomen tijdens die 22 minuten overstap _/-\o_ .
Delta gebruikt Porsches, UA Jaguars en dacht voor AA Caddilacs te zien.
Het blijft leuk als dat gebeurt.

[ Voor 26% gewijzigd door Grouchy op 20-10-2025 22:47 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:22

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ga morgenavond vliegen, maar er wordt code oranje voorspeld. Is er kans dat vluchten niet door gaan en zo ja kan ik dan de terugreis ook een dag later doen of werkt dat zo niet?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Als je vlucht geannuleerd wordt dan is dat vaak wel een optie idd, maar als 'ie niet geannuleerd wordt moet je je vlucht wijzigen en daar vraagt men waarschijnlijk een financiële bijdrage voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

CyBeR schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:46:
Als je vlucht geannuleerd wordt dan is dat vaak wel een optie idd, maar als 'ie niet geannuleerd wordt moet je je vlucht wijzigen en daar vraagt men waarschijnlijk een financiële bijdrage voor.
Nee maar als de vlucht niet wordt geannuleerd kan ik gewoon vliegen toch of zeg ik nu iets heel stoms? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Sport_Life schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:51:
[...]

Nee maar als de vlucht niet wordt geannuleerd kan ik gewoon vliegen toch of zeg ik nu iets heel stoms? :P
Als de vlucht niet is geannuleerd gaat deze toch gewoon door.
Wat is nu precies je vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik denk dat @Sport_Life bedoeld, dat als de heenvlucht geannuleerd wordt hij kan omboeken naar een dag +1 heen- en een dag +1 terugvlucht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Ja, ik nam aan dat je eigenlijk liever een dag later zou willen en dat een eventuele annulering dus goed uit zou komen :P Maar idd gewoon gaan is ook een optie :P

Edit: oh, wacht: je vraagt of je als de heenreis wordt geannuleerd je ook de terugreis aan kunt passen? Dat is meestal niet zo maar 't kan geen kwaad om 't te vragen natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 22-10-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Laatst online: 09:31
Sport_Life schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:32:
Ik ga morgenavond vliegen, maar er wordt code oranje voorspeld. Is er kans dat vluchten niet door gaan
Ja
en zo ja kan ik dan de terugreis ook een dag later doen of werkt dat zo niet?
Heb je de terugvlucht nog wel nodig als je heenvlucht is geannuleerd ;)
Als je vlucht morgenavond geannuleerd wordt, wil dat niet direct zeggen dat je a) überhaupt je vlucht kan maken en b) dat het per definitie een dag later is.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Laatst online: 09:31
[...]

Dingen die niet geannuleerd hebben inderdaad de eigenschap door te gaan.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

FredvZ schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:29:
[...]

Ja

[...]

Heb je de terugvlucht nog wel nodig als je heenvlucht is geannuleerd ;)
Als je vlucht morgenavond geannuleerd wordt, wil dat niet direct zeggen dat je a) überhaupt je vlucht kan maken en b) dat het per definitie een dag later is.
Als de vlucht geannuleerd wordt dan neem ik een andere vlucht, desnoods vanaf een ander vliegveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat de FB AMEX Plat vanaf volgend jaar duurder gaat worden en nog maar 30XP geeft. De teugels worden aangetrokken.

Ook zijn er sterke geruchten dat we naar een revenu based programma gaan na volgend jaar. Blij dat ik me om dit soort dingen geen zorgen meer hoef te maken. Totdat ze de Platinum status zelf gaan uitkleden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 09:57
PWM schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:11:
Het ziet er naar uit dat de FB AMEX Plat vanaf volgend jaar duurder gaat worden en nog maar 30XP geeft. De teugels worden aangetrokken.

Ook zijn er sterke geruchten dat we naar een revenu based programma gaan na volgend jaar. Blij dat ik me om dit soort dingen geen zorgen meer hoef te maken. Totdat ze de Platinum status zelf gaan uitkleden natuurlijk.
Inderdaad een grote kans aangezien de Franse FB Amex kaarten al aangepast gaan worden. Details in het creditcard topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 00:24
Heeft iemand een idee wat momenteel een normale doorlooptijd is voor een claim bij KLM na annulering (omboeking = vertraging)? Zal wel druk zijn na de diverse stakingen afgelopen maand, maar nu bijna zes weken later staat hij nog steeds op ontvangen, wat toch wel erg lang is... Tegelijkertijd beweert de pagina ervoor dat je de status ervan niet online in kunt zien. :?

Vrienden die meegingen op dezelfde reis maar met overstap uit een ander land, hebben 'm bij het lokale bureau daar ingediend. Binnen een week helemaal geregeld! Nu zou ik kunnen proberen het ook daar neer te leggen. Dubbel indienen lijkt me echter niet verstandig, want dat kun je weer als poging tot fraude beschouwen. ;(

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik weet niet of alle claims met dezelfde snelheid behandeld worden maar ik had er toevallig een die recent is opgelost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CL6juf5M1FBJY9pPLPtN1XiPkSg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/P5Td3rPZqjFmOUkmn7CgUmMN.png?f=user_large

Dat was ook een refund request nadat ik een vlucht die ik net geboekt had moest annuleren nadat ik me realiseerde dat ik een vergissing had gemaakt (dus binnen 24 uur annuleren), maar waar ik bij het boeken SAF had bijgeboekt en die kwam niet mee bij de refund. En dat kreeg men aan de telefoon niet voor elkaar dus is er een claim van gemaakt, en daarmee is 't uiteindelijk wel gelukt. Dus ergens in juni geboekt en gecanceld, 18 juli claim ingediend, 14 oktober resolved, 20 oktober terug op m'n credit card.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wilde in de kerstvakantie weg, maar was allemaal erg duur. 4 tickets Curacao waren 21.000,- euro, beetje overdreven... Kunnen boeken voor 580.000 miles. En dat is dan wel weer een goede deal oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 00:24
@CyBeR Drie maanden is wel dramatisch zeg, maar dank voor de info.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 09:22
Heeft KLM een soort afspraak met Schiphol dat zij bij het sluiten van banen als eerste massaal vluchten in gaat leveren? Ik had gisteren het geluk terug te vliegen met een buitenlandse maatschappij. Terwijl Europees gezien alles van KLM zo'n beetje werd gecanceld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik denk dat het eerder te maken heeft met het feit dat Schiphol een hub is voor KLM, dus door preventief vluchten te schrappen voorkomen ze een waterbedeffect van vertragingen in hun schema.

[ Voor 4% gewijzigd door wibblemoo op 24-10-2025 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• master_JE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-10 19:20
Iemand toevallig ervaring met het volgende, volgend jaar willen we vliegen naar Canada alleen heen is ons zoontje 1 en terug is hij 2. Gaat hij dan heen als 1 jarige mee en dus opschoot en lager tarief en terug eigen stoel en kind tarief?
Gaat hier specifiek om het boeken bij KLM

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ervaring mee: ja dat is hoe het dan werkt. Echter kreeg ik dat niet geboekt online want het systeem kon dat niet verwerken. Heen bij ouder op stoel en terug eigen stoel: computer says no. Telefonisch geregeld qua boeking :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 09:41
We Are Borg schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:02:
Ervaring mee: ja dat is hoe het dan werkt. Echter kreeg ik dat niet geboekt online want het systeem kon dat niet verwerken. Heen bij ouder op stoel en terug eigen stoel: computer says no. Telefonisch geregeld qua boeking :)
Dat komt nu toch echt nooooooit voor, dus waarom zou je daar een uitzondering voor moeten inprogrammeren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

azerty schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 18:32:
[...]

Dat komt nu toch echt nooooooit voor, dus waarom zou je daar een uitzondering voor moeten inprogrammeren? :+
Maar toch heeft iemand er dus een check in lopen bouwen die de leeftijd op de terug vlucht controleert. Prutsers.

edit: de logica die @Borromini hieronder beschrijft lijkt mij ook de meest logische.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 24-10-2025 19:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Was dat intercontinentaal? Want in principe wordt er alleen naar de leeftijd op de datum van terugreis gekeken en die geldt dan voor de hele boeking. Dus benieuwd of dat in één PNR en op één ticket was.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
  • Laatst online: 26-10 19:20
hmm, morgen dan toch maar eens even met KLM bellen hoe dat nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Borromini schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:09:
[...]

Was dat intercontinentaal? Want in principe wordt er alleen naar de leeftijd op de datum van terugreis gekeken en die geldt dan voor de hele boeking. Dus benieuwd of dat in één PNR en op één ticket was.
Ja dat was op 1 ticket en inderdaad intercontinentaal. Het ging volgens mij mis met passagiersgegevens invullen. Volgens mij moest ik meer invullen voor de terugreis, want dan niet overeen kwam met passagiersgegevens op de heenreis. En daardoor kon ik de boeking niet maken. Telefonisch wisten ze dat dat online inderdaad niet ging maar konden ze het wel intern aan elkaar knopen op 1 PNR en dus 1 ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

PLAE schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:14:
Heeft KLM een soort afspraak met Schiphol dat zij bij het sluiten van banen als eerste massaal vluchten in gaat leveren? Ik had gisteren het geluk terug te vliegen met een buitenlandse maatschappij. Terwijl Europees gezien alles van KLM zo'n beetje werd gecanceld.
Idd, ik kon gelukkig ook nog vertrekken met een buitenlandse maatschappij.

Uiteindelijk viel de storm bij Schiphol ook wel mee volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 24-10-2025 19:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:57
master_JE schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:29:
[...]

hmm, morgen dan toch maar eens even met KLM bellen hoe dat nu zit.
Dit staat ook gewoon op de KLM website. Het kan alleen telefonisch. "Wordt uw kind 2 jaar oud tijdens uw reis? Dan is het helaas niet mogelijk om via onze website een ticket te boeken. Neem alstublieft contact met ons op."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

KLM rekende geen fee in dit geval voor de telefonische boeking :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
De vraag is natuurlijk of je een kind van bijna twee zolang op schoot wilt... (ik snap dat het in de kosten scheelt, maar wat comfort is ook wel fijn toch).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Vlieg zometeen met deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-a2UEkg4FpzF8Jj_yayCZegtKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5s0U6OpV4h8KfCB6ECMUhI0.jpg?f=fotoalbum_large
https://news.transavia.co...in-retrostijl-op-25-juli/

Zag hem landen. Dacht al, wat komen ze nou met ouwe rommel aanzetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
FreakNL schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 07:51:
Vlieg zometeen met deze:

[Afbeelding]
https://news.transavia.co...in-retrostijl-op-25-juli/

Zag hem landen. Dacht al, wat komen ze nou met ouwe rommel aanzetten :+
Vind hem oprecht beter dan de huidige. Die rare Comic Sans T op de staart is gewoon niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Eigenlijk wel eens. Was trouwens liever niet ingestapt, wat een b*tweer hier haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:19
Zojuist CPH-FAE gevlogen met SK in M. Hebben ze maarliefst 84 miles bijgeschreven bij FB. Schiet natuurlijk niet op zo. Het klopt helaas wel. |:(

Lekker!

Pagina: 1 ... 253 254 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2