Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ppeterr schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:38:
@Geert1976

Helemaal met je eens, ben er ook erg tevreden mee.

Voor de verandering ga ik eens proberen of ik de v30 langer dan een jaar in gebruik zal nemen :)
haha...tot ongeveer 2016/2017 deed ik vrijwel altijd minimaal 1 jaar met een smartphone.
Sinds afgelopen jaar verander ik nogal regelmatig van toestel. met name de laatste paar maanden het Android wereldje sterk aan het verkennen.
Mijn vriendin vind dat ik professionele hulp moet gaan zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
Geert1976 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:29:
[...]

de batterij/gebruiksduur/SoT etc, vind ik echt bizar goed van deze V30. Ik ben een redelijk junk met mijn smartphone(s) en zou zeer makkelijk net 2 volle dagen kunnen halen met 1 lading, denk ik.

Ook het OS ervaar ik als zeer smooth,de momenten dat lag/hiccups ervaar, kan ik gedurende de dag met moeite op 1 hand tellen.
Ter vergelijking, heb een tijdje de (nieuwe) OnePlus 5T gehad, qua smoothness en snelheid is V30 op vrijwel elk vlak net zo snel als de 5T, met voordeel voor de V30 voor een camera die lichtjaren beter is dan de 5T (en als bonus een wide angle camera!)

IMO, de LG V30 is een zwaar onderschat high end Android toestel. Komt ook wel door LG zelf, ze maken al jaren zeer weinig reclame voor hun smartphone tak.
Ja hier ook!
55 uur telefoon.
Bijna 9 uur Screen on Time. en 4% over

-edit

heeft iemand deze al geprobeerd? Ook black theme.. ziet er wel nice uit

1: Google Play: Pixel 2 Black Theme for LG V30 & G6
2: Google Play: Pixel Black Theme for LG V30 V20 G6 G5

[ Voor 16% gewijzigd door Aggressor op 02-02-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik heb nr 1 nu op mijn V30 (icm met een icon pack uit de Play Store).
Mooie zwartwaarde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Geert1976 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:01:
[...]

Mooie zwartwaarde!
en als versie 1 zo koop.. heb ik dan precies hetzelfde als op de foto's? of moet ik dan weer aparte icon map downloaden?
en de andere versie ziet er ook mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Aggressor schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:02:
[...]

en als versie 1 zo koop.. heb ik dan precies hetzelfde als op de foto's? of moet ik dan weer aparte icon map downloaden?
en de andere versie ziet er ook mooi uit
ik heb nadat ik 'm gedownload, de icons vervangen voor een ander icon pack uit de Play Store.
Gewoon uitproberen zou ik zeggen, we hebben het over nog geen €2,00... ''living on the edge!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik heb zelf de Echo theme erop en ben er tevreden mee voor die 70 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:02
VIC_TOR schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:25:
Ik heb zelf de Echo theme erop en ben er tevreden mee voor die 70 cent
Yes, ik ook - enkel ben ik niet zo blij met de groene "dialer", eens kijken of ik daar nog iets mee kan.
Maar goed, dat is iniminiemierenneukerij modus :)

[ Voor 9% gewijzigd door ppeterr op 02-02-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
IK heb zonet Google Play: Pixel 2 Black Theme for LG V30 & G6 gekocht.
Dit is ook een aanrader trouwens voor 1,49 :)

En met een zwarte thema... dan gaat de batterij langer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Aggressor schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:53:
IK heb zonet Google Play: Pixel 2 Black Theme for LG V30 & G6 gekocht.
Dit is ook een aanrader trouwens voor 1,49 :)

En met een zwarte thema... dan gaat de batterij langer mee?
In theorie wel ja, de pixels worden apart aangestuurd. Een pixel de uitstaat is dus
zwart. En zal geen stroom verbruiken. Maar het hangt er natuurlijk geheel vanaf
hoe het thema en de rest van je apps met de accu omgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:10
Leuk om te zien dat er wat meer leven in dit topic komt! Ik ben zelf sinds afgelopen Woensdag ook trotse eigenaar van een zilveren LG V30+ en wat is dit een heerlijk sexy toestel om te zien zeg. In het echt vind ik 'm beter dan op de foto's! Ligt ook goed in de hand, is niet glad (ik kom van een Nokia 8, dat is net een waterijsje!) en prima te bedienen. Batterijduur tot dusver ook prima in orde, ik denk dat ik de 2 dagen op 1 charge wel ga halen. Ben geen 'heavy user'. Vind daarnaast de Smart functies wel geinig, bijvoorbeeld automatisch een app starten als je een headphone jack inplugt en dat soort dingen. De camera moet ik nog testen. Het scherm vind ik ook uitstekend, geen issues what so ever. Denk dat ik wel even voort kan met dit toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
welke Schermkleur in de Weergave instellingen gebruiken jullie?

Normaal
Beste voor Films
Beste voor Foto
Beste voor Web of
Aangepast.

Ik vind persoonlijk Normaal iets veel candy-pop kleuren, te fel dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janlijm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-10-2021
Geert1976 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:20:
welke Schermkleur in de Weergave instellingen gebruiken jullie?

Normaal
Beste voor Films
Beste voor Foto
Beste voor Web of
Aangepast.

Ik vind persoonlijk Normaal iets veel candy-pop kleuren, te fel dus.
Hier is uitleg over de beste instellingen en een citaat mocht je geen zin hebben om het allemaal te lezen.
https://forum.xda-develop...ieving-d65-white-t3695617

"If you want true D65 white point, you have to use comfort view to filter out the blue, but then you lose your ability to use comfort view on a schedule. When you set comfort view to the setting just to the left of center, you'll get x=.313 y=.335, which is pretty much dead on (the slight green shift is pretty tiny)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
janlijm schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 03:18:
[...]

Hier is uitleg over de beste instellingen en een citaat mocht je geen zin hebben om het allemaal te lezen.
https://forum.xda-develop...ieving-d65-white-t3695617

"If you want true D65 white point, you have to use comfort view to filter out the blue, but then you lose your ability to use comfort view on a schedule. When you set comfort view to the setting just to the left of center, you'll get x=.313 y=.335, which is pretty much dead on (the slight green shift is pretty tiny)."
Mooi gevonden, thanks!
Met deze instellingen ziet het display er inderdaad stukken rustiger uit en minder blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Met de gratis app Battery Charge Limit kan je instellen dat de accu maar voor een max. percentage opgeladen wordt. Aangezien de accu niet verwisselbaar is op een normale manier en hij toch zo lang mee gaat heb ik heb ingesteld op 90%. Nog ruim voldoende om de dag door te komen en komt de levensduur van de accu ten goede *O*. Je kan hem instellen op ieder gewenst percentage en alle beetjes helpen. Zie ook xda voor meer info van de makers. Toestel moet wel geroot zijn.

Wat betreft laden zelf heb ik al een paar keer meegemaakt dat wanneer ik de lader op de slaapkamer (onverwarmde zolder met raam open) aansluit het toestel niet gaat laden en melding geeft over vocht wat gedetecteerd is. Toestel is naar mijn weten nog niet nat geweest en vermoed dat het door de luchtvochtigheid komt. Erg irri want nat is de stekker of telefoon niet... Stekker eruit en toestel herstarten wil nog wel eens helpen. Heb vanmorgen maar bij AliExpress twee Qi-laders besteld. Een goedkope van 5V1A en een van 15watt met QC3.0. Dan kan hij op de slaapkamer laden zonder stekker in de telefoon. Heb ondertussen ook al gevonden dat die check uitgezet kan worden via de standaard belapplicatie met commando: *#546368#*930# ----> SVC Menu ---> Moisture Detect Setting ---> Disable

Multi Windows-modus werkt niet zo fijn als die van Samsung Note 3. Wanneer ik Waze-navigatie en muziek naast elkaar heb en ik heb de muziek-app aangeklikt dan past Waze de locatie op de kaart niet meer aan.. Bij Samsung had ik dat maar heel af en toe in plaats van struktureel. Na muziek bedienen moet ik bij Waze tikken om die weer als actieve applicatie in te stellen.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoesBroes
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:20
Heb sinds gister ook de V30 binnengekregen en bevalt goed. Er lijkt wel een soort van jelly scrolling effect te zijn, dit gebeurt alleen als ik van volledig zwart naar een donkere tint scroll. Ook lijkt het scherm een beetje korrelig, heb gelezen dat dit vaker kan voorkomen bij P-Oleds. Erg storend is dit niet want ik moet er wel heel dicht op zitten om dat te zien. Is dit normaal?

kaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:06
Ik heb sinds kort een probleem met draadloos laden van de telefoon.
Sinds kerst gebruik ik een Samsung EP-PG950BBEGWW Qi fast-charger icm de standaard lader wat bij de telefoon is geleverd.
Ik heb de lader via marktplaats geEP-PG950BBEGWWkocht.
Als ik de telefoon voor het slapen gaan op de lader leg, is deze na ca 8u slechts 50 procent bijgeladen.
Telefoon heeft altijd i een case op de lader gestaan en nooit problemen ondervonden tot deze week.
Hij laadt amper bij.
Waar zou dit aan kunnen liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Junkyxl op 04-02-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Junkyxl schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:50:
Hij laadt amper bij.
Ik heb dezelfde draadloze lader gehaald. Bij mij laadt ie draadloos van 0 tot 100% op in 2,5 uur. Niet bepaald super snel (ben misschien verwend door de snelle oplaadtijden van mijn Oneplus 3 brick) maar als ie bij jou na 8 uur maar 50% heeft bijgeladen ligt het of aan jouw V30 of wat ik eerder denk jouw Samsung wireless ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Junkyxl schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:50:
Sinds kerst gebruik ik een Samsung EP-PG950BBEGWW Qi fast-charger icm de standaard lader wat bij de telefoon is geleverd.
Ik heb de lader via marktplaats geEP-PG950BBEGWWkocht.
Als ik de telefoon voor het slapen gaan op de lader leg, is deze na ca 8u slechts 50 procent bijgeladen.
Telefoon heeft altijd i een case op de lader gestaan en nooit problemen ondervonden tot deze week.
Hij laadt amper bij.
heb 2 exact dezelfde Samsung QI fast chargers hier thuis, beide werken 100% icm mijn V30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Junkyxl

Het zou maar zo kunnen dat je een na maak qi lader via marktplaats hebt
gekocht, van die samsung pads zijn er nogal wat in omloop.

YouTube: FAKE VS REAL Samsung Wireless Fast Charger - Don't get fooled in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:06
ppeterr schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:19:
@Junkyxl

Het zou maar zo kunnen dat je een na maak qi lader via marktplaats hebt
gekocht, van die samsung pads zijn er nogal wat in omloop.

YouTube: FAKE VS REAL Samsung Wireless Fast Charger - Don't get fooled in...
Volgens de aanbieder de pad bij een aanbieding icm een S8 gratis gekregen.
Ik ben er vanuit gegaan dat haar mooie blauwe ogen de waarheid spraken :9 :9

Maar ik heb de telefoon uit de case gehaald en opnieuw op de lader gelegd en na 1 u was hij helemaal vol.
Ik denk toch dat de flipcase het probleem is.
Zou wel .... zijn als ik de telefoon iedere keer voor het laden uit de case moet halen om hem op te kunnen laden.
Tot nu geen problemen mee gehad :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
weet iemand wanneer Android 8.0 uitkomt voor de V30?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeneerBrons
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-08 07:56
Aggressor schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:20:
weet iemand wanneer Android 8.0 uitkomt voor de V30?
In Nederland is het voor zover ik weet niet zeker wanneer die beschikbaar komt. Wel is in Zuid Korea de uitrol ervan reeds bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Iemand ook last van "edge bleeding" rondom het glas? Vooral in een donkere omgeving zie je het extra goed. Lijkt wel alsof er een gap zit.

Gelukkig heb ik de V30 voor goedkoop kunnen krijgen, maar voor 700-800 euro is het onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 23:01
Scherm is wel een klein beetje blauw merk je wel, maar heel veel last heb ik er niet van ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
reinierkramer schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:41:
Scherm is wel een klein beetje blauw merk je wel, maar heel veel last heb ik er niet van ofzo.
Doelde op dit:

YouTube: LG V30 light bleed around the screen defective.

Het is echt buiten het scherm om (rand van het toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 23:01
Knamix schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:10:
[...]

Doelde op dit:

Daar heb ik dan gelukkig geen last van , verder dat draadloos opladen is echt handig had het niet verwacht .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoesBroes
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:20
[...]

Doelde op dit:

Heb hier ook last van maar het is alleen te zien in het donker met een redelijk fel scherm.

kaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
[...]

Doelde op dit:

Schijnt normaal te zijn en geen defect. Komt omdat het glas gebogen is en daardoor het licht afbuigt.Gewoon het scherm niet te fel zetten in het donker. Is ook nog eens beter voor je ogen. :+

[ Voor 9% gewijzigd door janlijm op 04-02-2018 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik vind dat edge bleeding er eerlijk gezegd juist gaaf uitzien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Welke B&O headset wordt er mer de V30 geleverd? Op internet zie ik de H3 staan, maar als ik foto's met elkaar vergelijk lijken ze niet op elkaar..

Reden hiervoor is dat ik ze wil verkopen omdat ik het toch niet gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55

wiz

Connecting the world

Knamix schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:27:
Welke B&O headset wordt er mer de V30 geleverd? Op internet zie ik de H3 staan, maar als ik foto's met elkaar vergelijk lijken ze niet op elkaar..

Reden hiervoor is dat ik ze wil verkopen omdat ik het toch niet gebruik :)
Het is een specifiek voor de LG V30 uitgebrachte versie .. Ik vermoed dat hij een beetje in de buurt komt van de H3, maar er qua kwaliteit onder zit, niet boven ... Ze duiken in ieder geval los te koop op internet op voor rond de 25-30 euro.

Zie bijvoorbeeld https://picclick.it/Origi...-In-Ear-302592590050.html

Advies .. bewaar ze gewoon lekker, en verkoop de set compleet wanneer je weer een nieuw toestel zoekt. En geef dan aan dat ze nieuw en ongebruikt zijn .. is toch een beter argument dan wanneer er oorsmeer in heeft gezeten :Y

[ Voor 14% gewijzigd door wiz op 06-02-2018 09:05 ]

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Nu online
Ik kan nergens de V30 even in mijn hand houden! mediamarkt heeft hem niet, de kpn winkel niet... (tenminste in Enschede en Apeldoorn) ik twijfel tussen de s8+ (prachtig scherm en camera maar vind bezelloos niet echt wat) en de oneplus 5T en de V30. Ik zou graag even willen ruiken en proeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
tw_gotcha schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:29:
Ik kan nergens de V30 even in mijn hand houden! mediamarkt heeft hem niet, de kpn winkel niet... (tenminste in Enschede en Apeldoorn) ik twijfel tussen de s8+ (prachtig scherm en camera maar vind bezelloos niet echt wat) en de oneplus 5T en de V30. Ik zou graag even willen ruiken en proeven...
Geen t-mobile winkel daar? Die hoort ze te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Als je uit Enschede komt mag je de mijne wel ff vasthouden....

[ Voor 44% gewijzigd door HaterFrame op 07-02-2018 15:47 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Nu online
Ik zal naar een t-mobile winkel kijken (woon in Apeldoorn, werk in Enschede) . Ik ben vooral een beetje bezorgd over de camera kwaliteit vooral bij weinig licht lijkt het niet zo fantastisch... Keuze stress ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Ik heb ze alledrie een tijdje kunnen uitproberen. Ik kan je vertellen dat de S8+ best wel zwaar in de hand voelt (naar mijn mening te zwaar), het scherm onhandig lang is, je door de weerspiegeling een deel van de schermruimte verliest en de vingerafdrukscanner door de locatie haast onbruikbaar is. De 5T doet het in die opzichten beter, maar de foto's zijn van wat mindere kwaliteit (zo op het scherm zien de foto's er perfect uit, maar als je inzoomt lijkt het een schilderij), het scherm pixeliger (leest daardoor iets onrustiger) en de achterkant te glad om zonder hoesje te gebruiken. De V30 is de enige die ik echt met één hand kan besturen, niet té glad is, in gebruik net zo vlot als de 5T voelt, muziek net wat beter laat klinken en met de GCam prima foto's maakt (zo op het oog vergelijkbaar met de S8+, in het donker iets meer bewogen foto met de huidige versie van GCam, maar wordt aan gewerkt). Wel moet je een exemplaar uitzoeken waarvan het scherm geen problemen heeft! Het zijn alledrie fantastische mobiels, maar de V30 heeft het beste design qua hardware. Succes met je keuze ;)

Design/houvast: V30 (by far) > 5T > S8+.
Camera: S8+/V30 > 5T.
Scherm kleurweergave: S8+ > 5T > V30 (blauwe gloed bij kantelen).
Scherm scherpte: V30/S8+ > 5T.
Muziek: V30 > S8+/5T.
Snelheid: alledrie dik in orde.

[ Voor 6% gewijzigd door bllb op 08-02-2018 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Nu online
Bedankt bllb, heel nuttig. Mee eens wat betreft onhandige maat s8+ scherm, ik heb even staan kijken in de winkel, en ik heb toch grote handen. Ik was van plan 2e hands een v30 te kopen, maar dat is natuurlijk lastig als je dan een scherm hebt met problemen.
Ik heb even zitten lezen, het lijkt alleen een lichte blauwafwijking te zijn onder een flink schuine hoek. Ik geloof niet dat ik daar erg last van ga hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door tw_gotcha op 08-02-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Die blauwafwijking vind ikzelf niet zo'n probleem, maar wel de oneven verlichting (wit is op sommige plekken op het scherm dan net even wat anders wit). Velen hebben een goed scherm ontvangen, maar toevallig heb ik er net twee die er wel last van hebben. Eentje daarvan had ook stuck pixels, dus die wordt nu onder garantie gerepareerd. Over de ander moet ik nog contact opnemen. Sommige 2e hands worden met een garantiebewijs verkocht. Nog beter is eerst kijken, dan (over)kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@tw_gotcha en de rest

Mijn vergelijk met de s8+ is als volgt.

- NFC banking apps (rabobank) - erg veel beter, de s8+ had soms moeite en moest ik haast in het apparaat drukken

- vingerafdruk scanner - SUPER in vergelijk met de samsung, plaatsing ervan, en hoe reactief hij is. 10x beter

- gezichts scanner - Ook beter dan bij de galaxy, ding unlocked al voor ik het door heb.

- GPS en locatie - smartlock gebaseerd op gps, werkt beter.

- scherm, vergelijkbaar, hoewel de helderheid bij de v30 hoger lijkt/is

- accu. De samsung verdenk ik ervan toch over het algemeen beter te presteren, De LG doet het
goed, ik red wel ruim een dag, soms pas na 1.5 dag weer aan de lader. Dus voor mij geen issue.

Wifi - hier denk ik dat de v30 in matige netwerken het minder goed, ik krijg veel data drops
op mijn werk tijdens audio streams en dergelijke. Thuis geen enkel probleem. Dit had de s8+ niet

4g - Hier in mijn cel block was ik erg blij dat de s8+ wifi bellen had. Want dat was haast niet te doen.
de LG heeft dit niet, en lijkt het ook niet nodig te hebben - dus betere antenne's ?

Look and feel: dit als laatste dan, in het begin had ik echt het idee een s8+ in handen te hebben, maar
nu door de weken heen merk ik ook dat de LG een betere form factor heeft, en ook de android versie
voelt lekkerder en vlotter aan.

Voor nu, zeg ik LG over SAMSUNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 23:33
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind de camera niet altijd een scherp beeld maken. Ligt het wellicht aan de instellingen??? Las ergens dat meerdere gebruikers deze ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@ppeterr ik vind de accu van de lg v30 juist beter.
Ik haal met gemak 8 uren SoT over 2 dagen tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
hjoels schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:08:
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind de camera niet altijd een scherp beeld maken. Ligt het wellicht aan de instellingen??? Las ergens dat meerdere gebruikers deze ervaring hebben.
Daarom gebruiken de meeste ook de google camera (https://forum.xda-develop...post75364454#post75364454) die is net iets scherper dan de stock camera in HDR+ en maakt betere foto's bij weinig licht. Alhoewel ik de kleuren dan soms wel wat opgeblazen vind.

(Misschien kan iemand hier een sticky topic over maken, zodat mensen deze vraag niet blijven stellen?)

[ Voor 25% gewijzigd door janlijm op 09-02-2018 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Ik heb sinds mijn sony z3 compact niet zo een goede batterij gezien, en deze is echt nog stukken beter. Mijn collega heeft een S8 en die is minder goed. Dus voor de batterij hoef je echt niet naar een ander toestel te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_K_
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:54
Ik heb sinds kort de v30 van mijn werkgever gekregen en ik zoek nog een oplossing voor mijn probleem.
Als ik het toestel in de hand heb is het geen probleem om deze te locken/unlocken met de fingerprint op de achterkant.
Als het toestel op tafel ligt gebruik ik de gezichtsherkenning om te unlokken wat redelijk goed werkt. Maar ik vind niks om het toestel vlot terug te locken. Iemand een idee? (Op mijn Oneplus 3 had ik ingesteld dat als ik de multitask knop inhoud het scherm lockte)
Ik heb Nova launcher prime geprobeerd, maar als deze mijn phone locked werkt de fingerprint niet meer bij de volgende unlock)

[ Voor 11% gewijzigd door M_K_ op 09-02-2018 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 14:04
M_K_ schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:57:
Ik heb sinds kort de v30 van mijn werkgever gekregen en ik zoek nog een oplossing voor mijn probleem.
Als ik het toestel in de hand heb is het geen probleem om deze te locken/unlocken met de fingerprint op de achterkant.
Als het toestel op tafel ligt gebruik ik de gezichtsherkenning om te lokken wat redelijk goed werkt. Maar ik vind niks om het toestel vlot terug te locken. Iemand een idee? (Op mijn Oneplus 3 had ik ingesteld dat als ik de multitask knop inhoud het scherm lockte)
Aan/uitknop en in instellingen aangeven na uitgaan meteen lock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_K_
GroeneThee schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:00:
[...]

Aan/uitknop en in instellingen aangeven na uitgaan meteen lock?
Dit heb ik al zo ingesteld, maar het probleem (beetje luxe probleem) is dat ik nu elke keer het toestel moet oppakken van de tafel om deze te locken. Voor te unlocken moet dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 14:04
M_K_ schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:02:
[...]

Dit heb ik al zo ingesteld, maar het probleem (beetje luxe probleem) is dat ik nu elke keer het toestel moet oppakken van de tafel om deze te locken. Voor te unlocken moet dit niet.
Via 'Knock-On'? Of eventueel gestures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_K_
GroeneThee schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:04:
[...]

Via 'Knock-On'? Of eventueel gestures?
Bedankt voor je antwoorden :)

Kan je het toestel ook locken via Knock-On? Door eender waar op het scherm te knocken? of moet dit ergens specifiek zijn? Het lukt mij niet, of moet ik dit ergens instellen?

Voor de duidelijkheid:
Ik HEB een oplossing om het toestel te unlocken als deze op tafel ligt.
Ik ZOEK een oplossing om het toestel te locken als deze op tafel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb wel een G6 en geen V30 maar vermoed dat dat niet zoveel verschilt. Je kan je toestel locken door te dubbel tappen op een leeg stuk van je homescreen op of de statusbalk. Maar wel enkel met de stock launcher.
M_K_ schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:10:
[...]

Kan je het toestel ook locken via Knock-On? Door eender waar op het scherm te knocken? of moet dit ergens specifiek zijn? Het lukt mij niet, of moet ik dit ergens instellen?

Voor de duidelijkheid:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
M_K_ schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:10:
[...]

Voor de duidelijkheid:
zie mijn post van 30 januari 04.16u, in dit topic

daar staat je oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_K_
SemperEgo schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:03:
Ik heb wel een G6 en geen V30 maar vermoed dat dat niet zoveel verschilt. Je kan je toestel locken door te dubbel tappen op een leeg stuk van je homescreen op of de statusbalk. Maar wel enkel met de stock launcher.

[...]
Zoiets zocht ik! Thanks!
Geert1976 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:06:
[...]

zie mijn post van 30 januari 04.16u, in dit topic

daar staat je oplossing
Dit ziet er ook een goede oplossing uit, morgen eens proberen als ik wat meer tijd heb. Wel jammer dat er weer 2 extra apps moeten runnen.

[ Voor 32% gewijzigd door M_K_ op 09-02-2018 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VIC_TOR
wanneer hij op tafel ligt doe ik het via knock on en een gesture. Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Vandaag mijn gloednieuwe V30 opgehaald en over het algemeen positief. De bleushift was erger dan verwacht, maar ik denk er wel mee te kunnen leven.

Een belangrijke reden voor mij om de V30 aan te schaffen was audio, quad dac en B&O in ears! Top...

Nou, die B&O's kunnen wat mij betreft meteen de vuilnis in. Dat lijkt echt nergens op. En dan de quad dac. Het lijkt meer op vervorming dan op goeie hardware. Alle instellingen geprobeerd maar telkens als ik de DAC uitschakelde voelde dat als een verademing.

Ik hoop dat er wat mis is met mijn exemplaar. Jullie houden mij toch niet met z'n allen voor de gek :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Ik ben geen audiofiel, maar het klinkt echt beter dan als ik dezelfde muziek luister op de OnePlus 5T. Voller op de een of andere manier, moeilijk uit te leggen. Als ik het slecht had gevonden had ik het zeker gezegd.

Die blauwtint is inderdaad aanwezig, meer dan bijvoorbeeld de OnePlus X. Ach ja, valt de eerste dagen echt erg op, daarna vergeet je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 20:50

PK

Luister 's naar een dsd file klinkt echt gedetailleerder en natuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

4tune schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:13:
Vandaag mijn gloednieuwe V30 opgehaald en over het algemeen positief. De bleushift was erger dan verwacht, maar ik denk er wel mee te kunnen leven.

Een belangrijke reden voor mij om de V30 aan te schaffen was audio, quad dac en B&O in ears! Top...

Nou, die B&O's kunnen wat mij betreft meteen de vuilnis in. Dat lijkt echt nergens op. En dan de quad dac. Het lijkt meer op vervorming dan op goeie hardware. Alle instellingen geprobeerd maar telkens als ik de DAC uitschakelde voelde dat als een verademing.

Ik hoop dat er wat mis is met mijn exemplaar. Jullie houden mij toch niet met z'n allen voor de gek :'(
Ik kom van een Pioneer XDP 100r en kan bevestigen dat het geluid gelijk al dan niet wat beter is. Ik vraag me dan toch echt af wat voor een bron bestanden en koptelefoon je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:17
Sinds een week een tevreden bezitter van een V30+, alleen merkte ik vandaag dat de koppeling met mijn Skoda via bluetooth niet verloopt zoals het hoort. Telefoongesprekken lijken geen probleem, alleen krijg ik mijn muziek niet afgespeeld op de autoradio.

Zijn er nog mensen met dit probleem en is er een oplossing voor?

Edit: Probleem is ondertussen opgelost: ik heb de bluetooth app geforceerd afgesloten, opnieuw opgestart en het probleem is opgelost... :)

[ Voor 18% gewijzigd door BigBangVampa op 13-02-2018 18:30 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Nu online
hehe eindelijk even in mijn handen gehad bij t-mobile. Wat een blauw scherm als je iets uit het midden kijkt. Zo jammer. Omdat ik veel lees van mijn phone (heb nu een nexus p6) zoek ik toch maar naar een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:17
tw_gotcha schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 23:26:
hehe eindelijk even in mijn handen gehad bij t-mobile. Wat een blauw scherm als je iets uit het midden kijkt. Zo jammer. Omdat ik veel lees van mijn phone (heb nu een nexus p6) zoek ik toch maar naar een andere.
OK, er is wat verkleuring, maar het is een utopie te denken dat er OLED telefoons bestaan waar dit fenomeen niet optreedt: de ‘allom geprezen’ samsungs van deze wereld hebben hier ook last van. Ik heb de vergelijking gemaakt met de S8 en Note8 en het is misschien iets meer bij LG, maar zeker niet storend.

Voor mij wegen de extra’s bij LG veel zwaarder door dan een blauw scherm die optreedt bij situaties die niet alledaags zijn, of kijk jij misschien altijd onder een hoek naar je scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Nu online
Ik heb nu een nexus 6p met oled en die heeft dat veel minder. De V30 is idd een toestel dat een gulden middenweg heeft op allerlei zaken. Maar ik heb geen haast misschien de opvolger van de g6 die nu aan gekondigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:01
BigBangVampa schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 09:12:
[...]

OK, er is wat verkleuring, maar het is een utopie te denken dat er OLED telefoons bestaan waar dit fenomeen niet optreedt: de ‘allom geprezen’ samsungs van deze wereld hebben hier ook last van. Ik heb de vergelijking gemaakt met de S8 en Note8 en het is misschien iets meer bij LG, maar zeker niet storend.

Voor mij wegen de extra’s bij LG veel zwaarder door dan een blauw scherm die optreedt bij situaties die niet alledaags zijn, of kijk jij misschien altijd onder een hoek naar je scherm...
Ik heb hem van de week ook in m'n handen gehad bij een T-mobile winkel en dat exemplaar had behoorlijk last van het probleem. Heb het nog niet eerder zo erg gezien bij een high end OLED scherm. De S8/Note8 en Mate 10 die er ook stonden hadden de blauwe waas onder een hoek nagenoeg niet of slechts heel licht zichtbaar onder bijna 90 graden. Dan is het niet zo'n probleem. Bij de V30 was het bij de kleinste verandering van de hoek al zichtbaar en dan ook meteen behoorlijk. Onacceptabel voor mij, vond het behoorlijk storend voor een toestel van deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@cordonbleu @tw_gotcha

De vele en vergelijkbare mogelijkheden zoals de s8 heeft om de tint in je
scherm aan te passen, zodat het volledig naar wens is functioneren perfect.

Ieder mens ziet kleur tinten anders omdat nou eenmaal de receptoren in de ogen
kunnen verschillen. Zo kunnen de zogenaamde "kegeltjes" bij de een rood en bij de
ander blauw tinten anders waarnemen.

Dus bij deze, het is een eigenschap van oled om onder bepaalde hoeken een tint weer
te geven. Ben je hier gevoellig voor dan kan je dat perfect fine tunen zodat het wellicht acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:01
Gaat hier niet op. Heb de S8 en Note8 in verschillende winkels gezien en met verschillende scherm instellingen. Ook een aantal keer van bekenden die er een hebben. Onder een hoek zagen ze er allemaal prima uit. Je ziet alleen de karakteristieke amoled regenboog ontstaan onder de grootste hoek waaronder je het scherm kan bekijken. Dit is altijd zo bij elk amoled scherm.
De V30 was helaas echt een ander verhaal. Kan natuurlijk zo zijn dat het toevallig dit exemplaar was wat zo slecht was. Zelfs als je het scherm recht van voren bekeek, zag je in de hoeken al een lichte blauwe waas en bij de kleinste hoek over het hele scherm. Jammer, want ik had hem graag gekocht. Maar ik vind het scherm een te belangrijk onderdeel van een telefoon. Een Samsung zal het ook niet worden, daar struikel ik over de software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
cordonbleu schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:49:
Gaat hier niet op. Heb de S8 en Note8 in verschillende winkels gezien en met verschillende scherm instellingen. Ook een aantal keer van bekenden die er een hebben. Onder een hoek zagen ze er allemaal prima uit. Je ziet alleen de karakteristieke amoled regenboog ontstaan onder de grootste hoek waaronder je het scherm kan bekijken. Dit is altijd zo bij elk amoled scherm.
De V30 was helaas echt een ander verhaal. Kan natuurlijk zo zijn dat het toevallig dit exemplaar was wat zo slecht was. Zelfs als je het scherm recht van voren bekeek, zag je in de hoeken al een lichte blauwe waas en bij de kleinste hoek over het hele scherm. Jammer, want ik had hem graag gekocht. Maar ik vind het scherm een te belangrijk onderdeel van een telefoon. Een Samsung zal het ook niet worden, daar struikel ik over de software...
Ja ik kan daar in mee gaan, en ja ik lees het hier ook inderdaad. Wellicht komt mijn toestel
uit een bepaalde batch waar ik dan mazzel mee heb. Ik heb voordat ik hem kreeg hem niet
eerder in mijn handen gehad, en nergens in het echt gezien.
Ik ben eerlijk ook wel een beetje een zeikerd daarom snap ik jou best wel, maar dan heb ik
blijkbaar net zoals een aantal anderen geluk met een goed scherm.

Oled heeft dus toch echt een lastig productie proces, lees maar eens op het LG oled tv draadje hier,
daar komen ook veel dingen naar voren als kleurzweem en banding. Gelukkig heb ik daar ook
geen last van met mijn 55e7N. Een duur gokje is het dus eigenlijk, en mee eens niet acceptabel.

Maar hier dus eens een keer mazzel.

Ik ben zeer tevreden met de V30, ik heb de s8+ dus ook gehad, en daar was ik ook tevreden mee.
Maar bottom line- de v30 doet een aantal dingen beter zoals form factor en inderdaad deels
de software. Hoewel ik bij de s8+ zeker een verbetering zie die bijna vergelijkbaar is met
hoe de android ervaring is op de v30.

Och over een paar maandjes maar weer eens kijken naar wat anders vermoed ik....lekker bezig!

Heb je al andere opties in gedachte ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
HaterFrame schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:01:
[...]

Ik kom van een Pioneer XDP 100r en kan bevestigen dat het geluid gelijk al dan niet wat beter is. Ik vraag me dan toch echt af wat voor een bron bestanden en koptelefoon je gebruikt?
Vandaag ben ik er eens voor gaan zitten en heb allerlei A/B vergelijkingen gedaan. Geen idee wat er aan de hand was de eerste keer dat ik luisterde, maar is is niets mis met mijn V30. Ik kom van een OPPO Find 7 en die produceert ook een prima geluid, maar de V30 is beter.

Blijf er wel bij dat de B&O's vuilnis zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Welke resolutie zijn de RAW foto's bij jullie? Als ik een foto in RAW format (DNG?) maak, krijg ik een resolutie van 1136 x xxx... Kan het ook nergens aanpassen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
janlijm schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 02:28:
[...]

Daarom gebruiken de meeste ook de google camera (https://forum.xda-develop...post75364454#post75364454) die is net iets scherper dan de stock camera in HDR+ en maakt betere foto's bij weinig licht. Alhoewel ik de kleuren dan soms wel wat opgeblazen vind.

(Misschien kan iemand hier een sticky topic over maken, zodat mensen deze vraag niet blijven stellen?)
Dank, heb deze geïnstalleerd. Prima camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
Geert1976 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:01:
[...]

Mooie zwartwaarde!
Ik heb de mijne ingesteld op batterij besparing..Mooi zwart scherm en langere accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterhans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 22:14
Is er al iets bekend of/wanneer de V30 de AI software van de V30S gaat ontvangen? Lijkt mij best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Masterhans schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:57:
Is er al iets bekend of/wanneer de V30 de AI software van de V30S gaat ontvangen? Lijkt mij best interessant.
Dat gaat (deels) gebeuren ja, maar wanneer en welke functies precies is onbekend, aldus Androidworld.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
CLB schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:05:
[...]

Dat gaat (deels) gebeuren ja, maar wanneer en welke functies precies is onbekend, aldus Androidworld.
Waarschijnlijk met de Andriod 8.1 Oreo update gok ik. De vraag is alleen hoe snel krijgen we deze in Europa op onze LG V30. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

In een aantal landen is er al een update verschenen van de Tidal app voor Android die MQA ondersteunt op de LG V30. Eerste meldingen stromen nu binnen op XDA Developers. Nieuwe versie is 2.3.4... In de NL store staat momenteel nog versie 2.3.2.

https://forum.xda-develop...idal-bliss-t3736117/page2

[ Voor 31% gewijzigd door wiz op 01-03-2018 09:52 ]

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

En vandaag is de update naar 2.3.4 er ook in NL. Native MQA ondersteuning op de LG V30 Quad-Dac ... !!!

Update: Wat ze er echter ermee gedaan hebben, geen idee .. Maar een ruis dat er meekomt pffff .. Dan is USB Audio Player Pro in MQA stand oneindig veel beter ...

Update: Versie 2.3.4 is inmiddels weer uit de Play Store verwijderd ... Kennelijk toch teveel mis mee :)

Update: Versie 2.3.5. uit ..

[ Voor 64% gewijzigd door wiz op 01-03-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

wiz schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:31:
En vandaag is de update naar 2.3.4 er ook in NL. Native MQA ondersteuning op de LG V30 Quad-Dac ... !!!

Update: Wat ze er echter ermee gedaan hebben, geen idee .. Maar een ruis dat er meekomt pffff .. Dan is USB Audio Player Pro in MQA stand oneindig veel beter ...

Update: Versie 2.3.4 is inmiddels weer uit de Play Store verwijderd ... Kennelijk toch teveel mis mee :)

Update: Versie 2.3.5. uit ..
heb je een linkje naar de apk? bij mij staat ie nog niet in de appstore...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

HaterFrame schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:13:
[...]

heb je een linkje naar de apk? bij mij staat ie nog niet in de appstore...
Een losse apk heb ik nog niet gevonden. De update naar versie 2.3.5.771.1 heb ik echter zowel op mijn Note8 als LG V30 in de Play Store gekregen. Zou dus universeel verkrijgbaar moeten zijn. 2.3.5 klinkt in ieder geval erg goed. Leuk detail. Op de V30 wordt de optie Master zichtbaar. Op de Note8 niet. Wat betekent dat de Tidal app de V30 actief herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

wiz schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:19:
[...]

Een losse apk heb ik nog niet gevonden. De update naar versie 2.3.5.771.1 heb ik echter zowel op mijn Note8 als LG V30 in de Play Store gekregen. Zou dus universeel verkrijgbaar moeten zijn. 2.3.5 klinkt in ieder geval erg goed. Leuk detail. Op de V30 wordt de optie Master zichtbaar. Op de Note8 niet. Wat betekent dat de Tidal app de V30 actief herkent.
En je zit wel op de nederlandse playstore?

Edit:
Inmiddels hier ook binnen. Ben benieuwd of het ook op de Pioneer XDP 100r gaat werken, ook op basis van android met bijna dezelfde chipset en het eerste mobile apparaat dat MQA ondersteunde....

[ Voor 16% gewijzigd door HaterFrame op 01-03-2018 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

HaterFrame schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:20:
[...]Inmiddels hier ook binnen. Ben benieuwd of het ook op de Pioneer XDP 100r gaat werken, ook op basis van android met bijna dezelfde chipset en het eerste mobile apparaat dat MQA ondersteunde....
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nope geen masters, ik heb hem met de aankoop van de V30 toch verkocht :+
Misschien dat ze t later nog gaan toevoegen, heb diegene USB Audio Player Pro aan aangeraden, maar ik weet niet of ie dat wel zo boeiend vind aangezien hij van een BT Bose koptelefoon gebruik maakt en het dan voor zover ik begrepen heb toch niet heel veel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje_K
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 16:11
Ben van plan een V30 aan te schaffen met name voor de DAC. Ik gebruik nu een Google Pixel XL met Tidal via USB audio player pro met een B&O H6 hoofdtelefoon en dat klinkt nu al fantastisch. Kan niet wachten om zo naar muziek te luisteren met de V30,

Is er trouwens al enig zicht op een Android 8.1 update en zit de V30 überhaupt al op oreo in NL?

edit: laatste zin aangepast

[ Voor 9% gewijzigd door Bartje_K op 09-03-2018 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Nee, nog geen Oreo, maar volgens deze XDA post zou de g6 en de v30 direct naar 8.1 moeten updaten ipv 8.0 "binnenkort"

https://www.xda-developer...-v30-update-android-oreo/
Bartje_K schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:44:
Ben van plan een V30 aan te schaffen met name voor de DAC. Ik gebruik nu een Google Pixel XL met Tidal via USB audio player pro met een B&O H6 hoofdtelefoon en dat klinkt nu al fantastisch. Kan niet wachten om zo naar muziek te luisteren met de V30,

Is er trouwens al enig zicht op een Android 8.1 update en zit de V30 überhaupt al op oreo in NL?

edit: laatste zin aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Verizon toestellen krijgen Oreo (8.0) update in VS: https://www.gsmarena.com/...for_the_g6-news-30026.php
Er zit beweging in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintto
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-08 23:46
ik zie net dat bij mij mijn achterscherm kapot is gegaan, heeft iemand al ervaring over de kosten van het repareren hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Quintto schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:43:
ik zie net dat bij mij mijn achterscherm kapot is gegaan, heeft iemand al ervaring over de kosten van het repareren hiervan?
Kan je beter zelf maken, bekijk een paar Ytube filmpjes, is heel makkelijk, kost bijna niks en valt denk ik ook niet onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
Plugin schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:34:
[...]

Kan je beter zelf maken, bekijk een paar Ytube filmpjes, is heel makkelijk, kost bijna niks en valt denk ik ook niet onder garantie.
Om dit te repareren moet je de achterkant er vanaf halen en als er dan iets anders met je LG V30 is krijg je geen garantie meer. Dus weet niet of het dit waart is. Achterkant zelf wordt wel inderdaad niet gratis onder garantie vervangen, maar zelf sleutelen aan je toestel kan wel leiden tot verval van enige garantie in de toekomst. Dus ik zou hem door LG laten repareren de kosten kun je opvragen via een ticket bij LG support.

[ Voor 7% gewijzigd door janlijm op 12-03-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
janlijm schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:51:
[...]

Om dit te repareren moet je de achterkant er vanaf halen en als er dan iets anders met je LG V30 is krijg je geen garantie meer. Dus weet niet of het dit waart is. Achterkant zelf wordt wel inderdaad niet gratis onder garantie vervangen, maar zelf sleutelen aan je toestel kan wel leiden tot verval van enige garantie in de toekomst. Dus ik zou hem door LG laten repareren de kosten kun je opvragen via een ticket bij LG support.
Volgens mij moet het kunnen zonder de hele achterkant er vanaf te halen, en zou het net zo moeten werken als met bv de g5/g6:
YouTube: LG V30 Camera Lens Replacement Guide | 5 MINUTE FIX !!
&
YouTube: LG G6 Camera Lens Replacement in UNDER 2 MINUTES

Of gaat het in dit geval niet om het stukje glas voor de camera's maar over de hele glazen achterkant dat kapot is?

[ Voor 6% gewijzigd door Plugin op 13-03-2018 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
Plugin schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:00:
[...]

Volgens mij moet het kunnen zonder de hele achterkant er vanaf te halen, en zou het net zo moeten werken als met bv de g5/g6:
YouTube: LG V30 Camera Lens Replacement Guide | 5 MINUTE FIX !!
&
YouTube: LG G6 Camera Lens Replacement in UNDER 2 MINUTES

Of gaat het in dit geval niet om het stukje glas voor de camera's maar over de hele glazen achterkant dat kapot is?
Mmm ja ik weet ook niet wat hij met achterscherm bedoeld, maar de achterkant van de LG V30 is ook helemaal van glas. Dus ik ging er vanuit dat hij dat bedoelde. Kan ook alleen het camera glas zijn. Misschien kun je dat wel zelf vervangen. Geen ervaring mee. Het is wel zo dat als dit een namaak glas is en je nog iets aan je telefoon krijgt LG dit ziet en je dan ook geen garantie meer krijgt. Dus een afweging die iedereen zelf moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:13
Ik heb sinds woensdag ook een V30. Had deze altijd al wel op mijn wenslijstje staan, maar niet voor de (huidige) winkel/webshopprijs. Laat het nu ‘toevallig’ zo zijn dat je op marktplaats momenteel doodgegooid wordt met V30’s uit de OLED tv actie van LG. Veel aanbod icm met weinig vraag leidt doorgaans tot lagere prijzen. Ik kon nu iig voor een prijs die wel binnen bereik lag een V30 een paar dorpen verderop scoren 

Nu ben ik er uiteraard volop mee bezig. Installeren, configureren en uitproberen. Zo ook de koptelefoon uitgang icm de quad DAC functionaliteit en de bijgeleverde B&O dopjes. Ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben door het geluid wat die combinatie voortbrengt. Nu ben ik benieuwd naar de bevindingen van andere V30 gebruikers op audio gebied en dan met name naar de ervaringen met andere koptelefoons dan de standaard bijgeleverde variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Laatst online: 08-09 15:35
Ff een vraag. Is de zwarte kleur ook verkrijgbaar in Nederland? Of alleen de zilveren en blauwe kleur? Hoor graag van jullie. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Voor zover ik weet ligt die niet in NL in de winkels.

Bij bijv. eGlobalCentral.nl kun je wel een zwarte V30+ aanschaffen. Deze wordt opgestuurd vanuit Hong Kong.

https://www.eglobalcentra...im-simlockvrij-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
janlijm schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 01:42:
[...]

Mmm ja ik weet ook niet wat hij met achterscherm bedoeld, maar de achterkant van de LG V30 is ook helemaal van glas. Dus ik ging er vanuit dat hij dat bedoelde. Kan ook alleen het camera glas zijn. Misschien kun je dat wel zelf vervangen. Geen ervaring mee. Het is wel zo dat als dit een namaak glas is en je nog iets aan je telefoon krijgt LG dit ziet en je dan ook geen garantie meer krijgt. Dus een afweging die iedereen zelf moet maken.
Ik had nog garantie dus dacht ik stuur 'm maar op (gaat trouwens over de G5), maar nope, zeggen ze in mijn geval: geen garantie door verkeerd gebruik??. Laten repareren €160 (vingerscanner doet het ook niet meer spontaan).
Weet zeker dat dat ding spontaan is gebarsten, of anders een krasje d.m.v. een sleutel en dat ie daarna gebarsten is. In elk geval een vaak voorkomend probleem als ik op internet kijk.
Dus bestel zelf maar zo'n vervangend stukje glas voor de camera voor €12 en fix het zelf wel!
Wellicht ook dat ik de vingerscanner vervang (€30), ziet er makkelijk uit in elk geval op youtube, maar kan goed zonder die vingerscanner.. dus weet nog niet wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Goofman schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:37:
Nu ben ik er uiteraard volop mee bezig. Installeren, configureren en uitproberen. Zo ook de koptelefoon uitgang icm de quad DAC functionaliteit en de bijgeleverde B&O dopjes. Ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben door het geluid wat die combinatie voortbrengt. Nu ben ik benieuwd naar de bevindingen van andere V30 gebruikers op audio gebied en dan met name naar de ervaringen met andere koptelefoons dan de standaard bijgeleverde variant.
Er zit bijzonder goed geluid in de V30, ik gebruik hem in combi met de Shure S425 IEM en Tidal en FLAC. Hij doet zeker niet onder voor de meeste DAPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Ff een vraag. Als mijn lock scherm verschijnt zie ik de klok. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik een geselecteerde achtergrond als lock screen te zien krijg. Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@zuukie
Settings - Display - Lock Screen - Wallpaper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Heb bovenstaand uitgevoerd. Blijf de klok zien en niet de geselecteerde walpaper. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Is de rest zwart? Want dan staat het Always On Display aan (en daar kan geen achtergrond ingesteld worden).

[ Voor 72% gewijzigd door WALUIGI96 op 21-03-2018 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:13
HaterFrame schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:52:
[...]

Er zit bijzonder goed geluid in de V30, ik gebruik hem in combi met de Shure S425 IEM en Tidal en FLAC. Hij doet zeker niet onder voor de meeste DAPs.
Ik heb inmiddels via MP voor weinig een setje Klipsch X12i (inclusief geductapte jackplug, hehe) oordopjes gekocht. Daar komt een heel fijn geluid uit. Lekker helder en met een duidelijke scheiding tussen instrumenten en stemmen. En ik hoor nieuwe dingen in nummers die ik al tig keer geluisterd heb. Dit is dan wel met Spotify gebruik makende van de hoogste streaming/downloadkwaliteit. Verder heb ik met een extra appje de bas iets omhoog geschroefd. Al met al niet bepaald een audiofile manier van muziek luisteren, maar ik hoor als leek wel duidelijk een verschil. Nu moet ik wel toegeven dat ik de dopjes nog niet op een andere apparaat geprobeerd heb. Ik ga dat nog wel een keer doen (iPhone, Samsung tablet, laptop, mp3 walkman), aangezien ik wel benieuwd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje_K
HaterFrame schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:52:
[...]

Als je nog blijer van het geluid wil worden, raad ik je aan om USB audio player pro als speler te gebruiken. Als je Tidal (hi-fi) via die app streamt weet je helemaal niet wat je meemaakt met jouw IEM's. Speelt ook gewoon Flac af trouwens. En nog beter, 44.1 samplerate wordt niet geupsampled door deze app (doen de spelers van Tidal en LG zelf helaas wel).

Er is zelfs een beta van deze app die ook MQA en direct mode ondersteunt. Die gebruik ik zelf (even een mailtje naar de ontwikkelaar, is trouwens een Nederlandse, maar dat terzijde) met B&O H6 en Tidal hifi. Beter dan dit is er momenteel niet op mobiele telefoons. _/-\o_

Misschien klinkt dit allemaal iets te audiofiel voor je, maar volgens mij heb jij niet voor niets geïnvesteerd in jouw Shure S425.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Tidal ondersteund inmiddels de masters ook hoor ;)

Usb audio player pro beta draait hier uiteraard al :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartje_K
HaterFrame schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:31:
Tidal ondersteund inmiddels de masters ook hoor ;)

Usb audio player pro beta draait hier uiteraard al :p
Oh, ik zie dat ik in mijn enthousiasme over het hoofd heb gezien/niet gelezen dat je al bekend was met USB audio player pro (UAPP).

Het klopt dat de Tidal app tegenwoordig ook MQA ondersteunt, maar via UAPP beta vind ik het zelf net allemaal even wat strakker en voller klinken. Upsampling van (niet MQA) 44.1 audio vind ik nog wel een probleem van de Tidal app.

Het fijnste van de Tidal app vind ik dat je offline muziek kan opslaan, maar daar gebruik ik eigenlijk mijn eigen Flac bestanden voor met wederom UAPP.

Hoe dan ook, veel luister plezier verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bartje_K schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:40:
[...]

Oh, ik zie dat ik in mijn enthousiasme over het hoofd heb gezien/niet gelezen dat je al bekend was met USB audio player pro (UAPP).

Het klopt dat de Tidal app tegenwoordig ook MQA ondersteunt, maar via UAPP beta vind ik het zelf net allemaal even wat strakker en voller klinken. Upsampling van (niet MQA) 44.1 audio vind ik nog wel een probleem van de Tidal app.
Alles buiten de masters vind ik idd dat UAPP het strakker afspeelt.
Het fijnste van de Tidal app vind ik dat je offline muziek kan opslaan, maar daar gebruik ik eigenlijk mijn eigen Flac bestanden voor met wederom UAPP.
En idd, de opslag van Tidal vind ik onwijs fijn werken. Zeker ook omdat ik niet alles in flac heb, zeker fijn om offline te streamen voor onderweg. UAPP is lang zo niet handig in gebruik.

En uiteraard jij ook veel luisterplezier gewenst :)

[ Voor 4% gewijzigd door HaterFrame op 22-03-2018 21:33 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [LG V30] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [LG V30] Het grote Accessoires topic